eitaa logo
اخبار ویژه
2.7هزار دنبال‌کننده
32هزار عکس
20.1هزار ویدیو
39 فایل
h ‌🔴 کانال خبری تحلیلی #اخـبار_ویژه را دنبال کنید، https://eitaa.com/Akhbarvijehh
مشاهده در ایتا
دانلود
هر از چند مدتی یکی از کسانی که ایران بدجوری اون نقره داغ کرده از شدت سوزش میاد یک همچین خبری رو به صورت گسترده پخش می‌کند. شما می‌توانید بین هر دو نقطه جهان روی نقشه خط بکشید و رسانه ها به عنوان یک کریدور مطرح کنند. اما این خط تا کریدور واقعی بشود، خیلی کار دارد. همین اول بگم این کریدور اصلا صرفه اقتصادی نداره و نشدنی هست. این که میگیم نشدنی هست به معنای این نیست که نتونن یک خط ریلی یا جاده روی نقاطی که در نقشه مشخص شده بکشند، بلکه به معنای آن است که وقتی ساخته شد دیگر معنای کریدور را نمی‌دهد زیرا هر جاده یا خط ریلی که به عنوان کریدور مطرح می‌شود یک شرط کلی دارد و آن این است که جابجایی بار به صورت تجاری در آن انجام شود یعنی به نسبت کریدور های حریف صرفه اقتصادی داشته باشد. حتی بحث امنیت هم که پیش میاد درواقع از روی بحث اقتصادش نشأت می‌گیرد. یعنی شرکت خصوصی در هند بخواد بار بفرسته مثلا بندر سوریه از این مسیر براش ارزان تر باشد تا نسبت به مسیر های دیگر. چون تاجر جیب خودش رو نگاه می‌کند. ضمن اینکه هر بار که خط ریلی یا جاده شما به دریا می‌رسد دیگر تعریف کریدور زمینی را نقض می‌کند و بحث کریدور دریایی مطرح می‌شود که کلا همه چیز رو در رقابت این کریدور با کریدور اصلی تغییر میده مثلا هر بار به آب برسه 20 درصد افزایش هزینه بابت بارگیری و خالی کردن از کشتی داریم حالا یک کارخانه هندی مثلا میاد موبایل می‌سازد 1000 دلار که اگر از کریدور شرق به غرب ایران استفاده کند در بندر لاذقیه به قیمت 1200 دلار برایش تمام می‌شود ولی اگر از این کریدور مثالی استفاده کند می‌شود 1500 دلار. خب شما بودی کدوم استفاده میکردی؟ از نظر ژئوپلیتیکی هم مگه این کریدور چه بازار مصرفی به هند میده که کریدور ایران بهش نمیده و از طرف دیگر آیا اگر هند به این سمت برود و ایران هند رو از کریدور شمال به جنوب کنار بزاره آیا بازار 250 میلیارد دلاری روسیه رو میتونه جبران کنه؟ حالا بزار یک چیزی بهت بگم برای هر کریدور ادعایی که دیدی شبهه ای برات پیش میاد. من قبلا هم بارها و بارها گفتم اگر بتونید روشی یا کریدوری رو طراحی کنید که چین بتونه ایران رو دور بزند و ایران رو حذف کند، خود چینی ها سر تا پا شما رو طلا می‌گیرند. امکان ندارد کریدور شرق به غرب احداث بشود و ایران شاخه اصلی نباشه یک خودکار و نقشه بردار هرجوری فکر میکنی خط بکش ببین آیا میتونی ایران حذف کنید؟ البته به شرطی که شرط استقلال اقتصادی چین سرجاش باقی باشد. شما حساب کن روسیه از شرق تا غرب آسیا و حتی تا شرق آسیا یکجا راه آهن کشیده و سر اینوری راه آهن هم میره چین. یعنی چینی ها کافیه بار بدن روسیه اروپا تحویل بگیرند اما هرگز یکبار این مسیر رو به عنوان مسیر اصلی خودشون انتخاب نکردن چون میدونستند یا روسیه یا اتحادیه اروپا فردا با بستن مسیر شاه راه تجاری چین میاد ازش باج های سرسام آوری می‌گیرد که در عمل اقتصاد چین دیگر مستقل نیست. جایگاه ایران منحصر به فرد هست نمیشه ایران رو دور زد. میشه به عنوان خطوط فرعی به شاهراه ایران وصل بشوند اما جایگزین نه. ‌✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
ساخت راه‌آهن میان اراضی اشغالی، هند، عربستان و اتحادیه اروپا 🔹رئیس‌جمهور آمریکا در نشست سران گروه ۲۰ از طرح ایجاد راه‌آهن‌ها و کریدور بارگیری میان اراضی اشغالی، هند، عربستان، امارات، اردن و اتحادیه اروپا با هدف افزایش تجارت و همکاری سیاسی خبر داد. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
📸 کریدور صهیونیستی هند-امارات-عربستان-اسرائیل در تیررس موشک های حزب الله و گروه های مقاومت غزه ایران را دور بزنید و امنیت تان هم تامین شود؟ زهی خیاِل خام... ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
🔰 گزارش روز 📌 نکات و الزامات دیپلماسی کریدوری قدرت‌های بزرگ دنیا همیشه به دنبال راه‌ها و مسیرهایی هستند که بتوانند سریع‌تر کار صادرات و واردات را انجام دهند. بسیاری از دعواهای ابرقدرت‌ها در برهه‌های گوناگون تاریخی بر سر همین راه‌ها و مسیرهایی بوده که به اصطلاح میان‌بر می‌زده، و هم موجب صرفه‌جویی در وقت و زمان و هم بهره اقتصادی بیشتر بوده است. همین موضوع بود که پای انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی را به تقابل با «جمال عبدالناصر» در سال 1957 باز کرد تا بتوانند سوئز را در دست بگیرند. همین موضوع در قبال ایران نیز صادق است؛ چرا که زمانی «اسرائیل کاتس» وزیر حمل‌ونقل رژیم غاصب قدس، احیای راه‌آهن باری و قدیمی از دمشق به مدینه را که با فروپاشی عثمانی به خاطره‌ها پیوست، به منزله عنصری کلیدی در محور ضدایرانی مطرح می‌کرد؛ محوری که از تجارت برای کشاندن عربستان سعودی و سایر کشورهای عربی به اتحاد نزدیک با اسرائیل استفاده می‌کند. همه آنچه را که گفته شد، می‌توان دریچه‌ای جدید در عالم سیاست با عنوان «دیپلماسی کریدورها» نامید. در دیپلماسی کریدورها دو موضوع وجود دارد که بر اهمیت کار می افزاید. موضوع اول اینکه امروزه بنادر شکل سنتی خود را از دست داده و بنادر نسل چهارم در حال به وجود آمدن هستند. بنادر نسل چهارم یا بنادر شبکه، ضمن اتصال مناطق مختلف بندر با همدیگر، بندر با سایر بنادر دنیا نیز در تعامل و همکاری در سطوح بین‌المللی است. موضوع دوم اینکه همه دنیا به دنبال این هستند که مزیت‌های جغرافیایی خود را به منبع درآمدزایی و قدرت سیاسی و بین‌المللی تبدیل کنند. ایران نیز در منطقه‌ای قرار دارد که نقطه تلاقی سه قاره آسیا، اروپا و آفریقاست و با دسترسی به تنگه هرمز و نزدیکی به چند کانون مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس، منطقه غرب آسیا، اوراسیا، آسیای جنوبی و آسیای غربی نقش کلیدی در پیوند این مناطق دارد. یکی از تلاش‌های دولت سیزدهم تلاش برای فعال‌سازی کریدور شمال به جنوب است. این کریدور، یکی از مسیرهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است که مسافت 16 هزار کیلومتری از طریق کانال سوئز را با یک مسیر 7 هزار کیلومتری جایگزین کرده و در مقایسه با مسیرهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاه‌‌تر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزان‌‌تر است. این کریدور با ارتباط دادن بندر بمبئی در هند تا هلسینکی فنلاند به طول 13 هزار کیلومتر، با اتصال مستقیم ریلی و با عبور از خاک ایران به یکدیگر می‌تواند گامی بزرگ در نقش‌آفرینی ایران در کریدورهای بین‌المللی و خروج اقتصاد ایران از گوشه رینگ تحریم باشد. این کریدور می‌تواند در آینده سهم بالایی از حمل‌ونقل بین‌المللی میان روسیه و کشورهای CIS با هند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اروپا را به خود اختصاص دهد. این امر زمانی اهمیت مضاعف می‌یابد که ایران بتواند این کریدور را به کریدور دیگری موسوم به شرق به غرب نیز متصل کرده و بخشی از پروژه‌های مهمی، مانند یک کمربند یک راه چینی‌ها را نیز به خود اختصاص دهد. شکل‌گیری این دو کریدور در کنار همدیگر می‌تواند بسترساز یک تحول اقتصادی در کشور باشد. امروز عربستانی‌ها هم مشتاقند تا از طریق عراق به این فرصت اقتصادی بپیوندند. البته این موضوع الزاماتی نیز دارد که از اقدام برای رفع فرسودگی زیرساخت‌های داخلی و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و تأمین منابع مالی و... را شامل می‌شود. این نکته نباید از چشم متولیان این حوزه دور بماند، به ویژه در زمانی که برنامه هفتم پیش روی مجلس است که مقدرات چندین ساله کشور در حوزه پیشرفت و توسعه را برنامه‌ریزی می‌کند. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
منبعی در ارتش ایالات متحده به GIW می گوید که ایالات متحده تهاجم آذربایجان به ارمنستان را محکوم نخواهد کرد، حتی آماده است در صورت کمک روسیه به ارمنستان، به آذربایجان را تسلیح می‌کند. هرچی به مردم اوکراین کمک کردید به باکو هم می‌کنید. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
🔴به زودی دلار از مبادلات سیاحتی با کشورهای منطقه حذف می‌شود رئیس‌کل بانک مرکزی: 🔹تجربه عملی «حذف دلار از مبادلات غیر تجاری و سیاحتی» در ایام اربعین امسال برای اولین بار در کشور اتفاق افتاد. 🔹تعمیم استفاده از ارز محلی به سایر کشورهای منطقه، موضوعی است که در حال بررسی کارشناسی و به زودی شاهد اجرای آن خواهید بود. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
🔴اولین جلسه دادگاه عاملان حمله تروریستی شاهچراغ 🔹اولین جلسه دادگاه ۳ تن از عاملان دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد متهم ردیف اول: 🔹از طریق یکی از پیام رسان‌های خارجی و در فضای مجازی جذب گروه داعش شدم. 🔹به ترکیه سفر کردم و با راهبری فردی به نام زید پس از ورود به ایران به صورت قاچاق و برقراری ارتباط با رابطین در تهران و قاچاقچیان به سراوان و سپس به پاکستان رفتم و پس از عزمیت به افغانستان در محل نامعلومی آموزش‌های نظامی و کار با سلاح را در افغانستان گذراندم. 🔹قریب به یک ماه در نزدیک حرم شاهچراغ (ع) با کمک حبیب اله عرب زاده و امر اله نظری سکوت داشتم و پس از ارتباط مجدد با سرپل داعش و تحویل گرفتن اسلحه و بیعت با امیر داعش اقدام به حمله تروریستی در شامگاه ۲۲ مرداد کردم. 🔹تصور اینکه دستگیر شوم را نداشتم و فکر می‌کردم کشته شوم. تعداد افرادی را که هدف قرار دادم نشمردم و قصدم این بود عملیات را تا آخرین فشنگ موجود در خشاب ادامه دهم. 🔹امیر داعش به من دستور داده بود تا دو ظرف بنزین تهیه کنم، اما با یک ظرف یک و نیم لیتری بنزین در کوله پشتی وارد شدم، اما پیش آنکه به فرش‌های نمازگزاران برسم و آن‌ها را آتش بزنم دستگیر شدم. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
⬅️ چرا رسانه‌های غربی اربعین را بایکوت می‌کنند ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺موکب قادة النصر (فرماندهان پیروزی) و شهدای حشد الشعبی در مرز شلمچه به زائران امام حسین (علیه السلام) که درحال بازگشت به خانه های خود در جمهوری اسلامی هستد، غذا توزیع می کند. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
🛑تعداد کشته شدگان زلزله مراکش به 2012 نفر و 2059 مجروح افزایش یافت ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
👆 این را به طرفداران اصلاحات بن‌سلمانی نشان بدهید چه می‌گویند؟ عوضش فوتبالِ باکیفیت دارند؟ 🔹 سلطنت‌طلب‌ها و به عبارتی اکثر گروه‌های اپوزیسیون همین را می‌خواهند: وابستگی به غرب، نمایش رفاه، استبداد سیاسی. ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دشت شالیزار شرق استان گلستان با رخ نمایی نیلکوه 😍 ⁦✍️⁩ کانال خبری تحلیلی را دنبال کنید. @Akhbarvijehh