eitaa logo
اخلاق
29.8هزار دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.5هزار ویدیو
104 فایل
🔹تبادل و تبلیغ ⬅️ کانون تبلیغاتی قاصدک @ghaasedak 🔴تبادل نظر https://eitaayar.ir/anonymous/GB0d.b53
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 تفسیر زیبای استاد مطهری از جمله معروف امیرالمؤمنین(ع) 🔸علی(ع) حالت خودش و روحیه خودش را این طور شرح می‌دهد: 🔹«وَ اللهِ لَوْ اُعْطیتُ الاَْقالیمَ السَّبْعَةَ بِما تَحْتَ اَفْلاکها عَلی اَنْ اَعْصِی اللهَ فی نَمْ لَةٍ اَسْلُبُها جُلْبَ شَعیرَةٍ ما فَعَلْتُهُ». 🔹«به خدا قسم اگر تمام آنچه در زیر قبه آسمان است به من بدهند برای اینکه به یک مورچه ظلم کنم به اینکه پوست جوی را از او بگیرم، نمی‌کنم». 🔸یعنی تمام دنیا در نظر من آن مقدار ارزش ندارد که به یک مورچه ظلم کنم. علی(ع) در این جمله خود، ارزش دنیا و مُلک دنیا را پایین نیاورده، ارزش حق و عدالت را بالا برده. نمی‌خواهد بگوید دنیا و آنچه در زیر آسمان است چون خیلی بی‌قیمت است من آن را در ازای یک عمل کوچک ـ که ظلم به مورچه است ـ نمی‌خواهم، بلکه می‌خواهد بفرماید که ظلم اینقدر بزرگ است که تمام مُلک دنیا با کوچکترین افراد ظلم ـ که ظلم به مورچه است به گرفتن پوست جوی از دهانش ـ برابری نمی‌کند. 🔸سعدی در همین مضمون می‌گوید: 🔹دنیا نیرزد آنکه پریشان کنی دلی 🔹زنهار بد مکن که نکرده است عاقلی 🔸سعدی هم نمی‌خواهد بگوید که دنیا اینقدر کم‌ارزش است که به یک پریشان کردن دل که چیز کوچکی است نمی‌ارزد؛ می‌خواهد بگوید پریشان کردن دل آنقدر مهم است که به بهای تمام دنیا هم نباید قبول کرد. 📗 بیست گفتار، ص۶۹ شهید ره ✳️ @Akhlagh_Et
🔰 مجموعه صوتی دروس اخلاق صوتی آیت الله سید رضا بهاءالدینی 👇دریافت فایل صوتی👇
bahaodini008.mp3
2.39M
🎧 جلسه 8 | مجموعه صوتی دروس اخلاق صوتی آیت الله سید رضا 👈 موضوع این جلسه: شناخت عقل ✳️ @Akhlagh_Et
13.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 جلسه 27 | نور مبین سال 1401 🎙حجت الاسلام والمسلمین 📋مراقب نفوذ دشمن و جنگ روانی آنان باشید(آیه 173 سوره مبارکه آل‌عمران) ✳️ @Akhlagh_Et
💠 🔻مرحوم حضرت آیت الله مشکینی(ره) 🔸علمای اسلام برای روان انسانی صفتهای مختلفی را در نظر می گیرند. در مقام سنجش صفات و شرح صفات انسانی، صفت های را به دو دسته تقسیم می کنند. صفات حسنه، صفات رذیله. در مقام سنجش این صفات یک قانون کلی بیان شده است . و هر صفت در انسان دارای سه حد است. یک حد، حد متوسط آن صفت است، یک حد افراط آن صفت و یک حد تفریط آن صفت. پس هر صفت دارای سه شاخه است. یک شعبه آن متوسط است و از صفحات حسنه و دو شعبه آن از صفات رذیله. خیر الامور اوسطها. بهترین امرها حد وسط آنها است. در صفات نفسی انسان همین طور است. 📢کانال رسمی هفته‌نامه افق حوزه ✳️ @Akhlagh_Et
🤚 🕊💖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَياةِ... 🍃🌸سلام بر تو ای مولایی که یادت زنده کننده قلبها و ظهورت سر آغاز حیات طیبه است. ‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‎‎‌‎‌‌‎‎‎‎‌‌‎‎‎ عالم به امید یک نفر می‌پوید نرگس ز کنار قدمش می‌روید هر جمعه جهان به شوق، اللهم عجل لولیک الفرج می‌گوید ✨🕊
🌸 امیراامومنین امام علی (علیه السلام) : بهترین برطرف کننده اندوه، خشنود بودن به قضا (ی الهی) است. 📚 غررالحکم، ح۹۹۰۹ ‌✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی از خدا راضی هستی و او هم از تو راضی است شهید ره ✳️ @Akhlagh_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹درسوره اعراف می‌فرماید: وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ قالُوا بَلى‏ شَهِدْنا و (به خاطر بياور) زمانى را كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت و آنها را گواه بر خويشتن ساخت (و فرمود:) «آيا من پروردگار شما نيستم؟» گفتند: «آرى، گواهى مى‏دهيم! خداوند آدم را که آفرید همه ذریه آدم را تا روز قیامت به صورت ذره ایجاد کرد . مکان آن را هم در روایات بیان کردند که کجا این جمعیت را جمع کرد. هیچ بعدی هم ندارد شما ببینید در یک قطره منی مرد میلیونها اسپرم وجود دارد که استعداد انسان شدن را دارند پس خدایی که می‌تواند میلیونها اسپرم را در قطره‌ای آب جمع کند به راحتی می‌تواند میلیاردها انسان را بصورت ذره خلق نماید. ما آن موقع خیلی ریز بودیم و یادمان نمی‌آید اما اگر تقوا را پیشه کنیم و دعوت خدا را اجابت کنیم خدا شاهد است همان جا را هم یادمان می‌آید. خوب، اینها ذره بودند خدا با دعوت تکوینی ایجادشان کرد بعد دعوت دومی‌را به اینها اعلام کرد. حضرت حق فرمود: اَلَستُ بِرَبِّکُم؟ آیا من خدای شما نیستم؟ 🔹خوب این دعوت خدا را که می‌خواست از همه اقرار بگیرد چه کسی به این مخلوقات رساند؟ اهل بيت عصمت و طهارت آنجا بلند شدند حق را به تمام معنی الکلمه معرفی کردند. چون که اهل بيت عليهم السلام در عالم ذر خدا را به عظمت و صفات جلال و جمالش معرفی کردند بالاتفاق همه گفتند: بلی تو خدای ما هستی. اهل بيت عصمت و طهارت دعوت حق را آنجا اعلام کردند. اگر آنها نبودند کسی نمی‌توانست به عظمت حق و جلال و جمالش پی ببرد. اهل بيت عصمت و طهارت بودند که خدا را آن طوری که سزاوار معرفت و شناخت بود در عالم ذر معرفی کردند. همچنین در عوالم بعدی، نه فقط نسبت به منظومه مادی، بلکه به مجردات هم معرفی نمودند. آیت الله ره ✳️ @Akhlagh_Et
🏴 تعبیری از مرگ امت شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر ▪️واقعه طفّ تعبیری از یک مرحله تاریخی نیست، تعبیری از حال یک امت است که حاکمانش آن را از جاده صحیح به کج برده‌اند و آن را از رسالت و عقیده‌اش دور کرده‌اند، تا جایی که امتی مرده شد که به هیچ‌چیز نمی‌اندیشید جز به این اندک نفَسی که بالا و پایین می‌شود… ▪️ ترس به‌اندازه‌ای توصیف‌ناپذیر این امت را فراگرفت، آن‌چنان که می‌دانست به حق عمل نمی‌شود و از منکر جلوگیری نمی‌شود؛ اما ایستاده بود و تکان نمی‌خورد. این امت اجلش فرارسیده بود و مرده بود؛ گرچه بدن‌هایشان متحرک بود. 📚 کتاب امامان اهل بیت (ع)؛ مرزبانان حریم اسلام، صفحه ۴۸۴ ✳️ @Akhlagh_Et