❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
#حضرت_مهدی_عج_و_ملائک
📜 أَخْبَرَنَا عَبْدُ الْوَاحِدِ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ يُونُسَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقُرَشِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو جَعْفَرٍ الْهَمْدَانِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ سَعْدَانَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْقَاسِمِ الْحَضْرَمِيِّ عَنْ عُمَرَ بْنِ أَبَانٍ الْكَلْبِيِّ عَنْ أَبَانِ بْنِ تَغْلِبَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ :
كَأَنِّي بِالْقَائِمِ فَإِذَا اسْتَوَى عَلَى ظَهْرِ اَلنَّجَفِ لَبِسَ دِرْعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ الْأَبْيَضَ فَيَنْتَفِضُ هُوَ بِهَا فَيَسْتَدِيرُهَا عَلَيْهِ فَيَغْشَاهَا بِخَدَاعَةٍ مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ يَرْكَبُ فَرَساً لَهُ أَدْهَمَ أَبْلَقَ بَيْنَ عَيْنَيْهِ شِمْرَاخٌ فَيَنْتَفِضُ بِهِ انْتِفَاضَةً لاَ يَبْقَى أَهْلُ بَلَدٍ إِلاَّ وَ هُمْ يَرَوْنَ أَنَّهُ مَعَهُمْ فِي بَلَدِهِمْ وَ يَنْشُرُ رَايَةَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ عَمُودُهَا مِنْ عُمُدِ عَرْشِ اللَّهِ وَ سَائِرُهَا مِنْ نَصْرِ اللَّهِ مَا يَهْوِي بِهَا إِلَى شَيْءٍ إِلاَّ أَهْلَكَهُ اللَّهُ قُلْتُ أَ مَخْبُوٌّ هِيَ أَمْ يُؤْتَى بِهَا قَالَ بَلْ يَأْتِي بِهَا جَبْرَئِيلُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَإِذَا هَزَّهَا لَمْ يَبْقَ مُؤْمِنٌ إِلاَّ صَارَ قَلْبُهُ أَشَدَّ مِنْ زُبَرِ الْحَدِيدِ وَ أُعْطِيَ قُوَّةَ أَرْبَعِينَ رَجُلاً وَ لاَ يَبْقَى مُؤْمِنٌ مَيِّتٌ إِلاَّ دَخَلَتْ عَلَيْهِ تِلْكَ الْفَرْحَةُ فِي قَبْرِهِ وَ ذَلِكَ حَيْثُ يَتَزَاوَرُونَ فِي قُبُورِهِمْ وَ يَتَبَاشَرُونَ بِقِيَامِ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ يَنْحَطُّ عَلَيْهِ ثَلاَثَةَ عَشَرَ أَلْفاً وَ ثَلاَثُمِائَةٍ وَ ثَلاَثَةَ عَشَرَ مَلَكاً قَالَ فَقُلْتُ كُلُّ هَؤُلاَءِ كَانُوا مَعَ أَحَدٍ قَبْلَهُ مِنَ الْأَنْبِيَاءِ قَالَ نَعَمْ وَ هُمُ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ نُوحٍ فِي السَّفِينَةِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ إِبْرَاهِيمَ حَيْثُ أُلْقِيَ فِي النَّارِ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ مُوسَى حِينَ فُلِقَ الْبَحْرُ وَ الَّذِينَ كَانُوا مَعَ عِيسَى حِينَ رَفَعَهُ اللّهُ إِلَيْهِ وَ أَرْبَعَةُ آلاَفٍ كَانُوا مَعَ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مُرْدِفِينَ وَ ثَلاَثُمِائَةٍ وَ ثَلاَثَةَ عَشَرَ مَلَكاً كَانُوا يَوْمَ بَدْرٍ وَ أَرْبَعَةُ آلاَفٍ هَبَطُوا يُرِيدُونَ الْقِتَالَ مَعَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فَرَجَعُوا فِي الاِسْتِيمَارِ فَهَبَطُوا وَ قَدْ قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ غُبْرٌ يَبْكُونَهُ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ وَ رَئِيسُهُمْ مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ مَنْصُورٌ فَلاَ يَزُورُهُ زَائِرٌ إِلاَّ اسْتَقْبَلُوهُ وَ لاَ يُوَدِّعُهُ مُوَدِّعٌ إِلاَّ شَيَّعُوهُ وَ لاَ مَرِيضٌ إِلاَّ عَادُوهُ وَ لاَ يَمُوتُ مَيِّتٌ إِلاَّ صَلَّوْا عَلَيْهِ وَ اسْتَغْفَرُوا لَهُ بَعْدَ مَوْتِهِ فَكُلُّ هَؤُلاَءِ يَنْتَظِرُونَ قِيَامَ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ .
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝(خبر داد ما را عبد الواحد بن عبد اللّه بن يونس او گفت:حديث كرد ما را محمّد بن جعفر قرشىّ او گفت:حديث كرد ما را ابو جعفر همدانىّ او گفت:
حديث كرد ما را موسى بن سعدان از عبد اللّه بن قاسم حضرمىّ و او از عمرو بن ابان كلبىّ و او از ابان بن تغلب كه گفت):
ابو عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام فرمود:
🎇گوئى قائم را مىبينم كه چون بر پشت نجف برسد زره سفيد رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله را بپوشد بدن او بر آن زره قالب گردد بطورى كه تمام بدن را فرا گيرد پس جامهاى از حرير بهشتى زره را ميپوشاند و اسب سياه و سپيدى كه او را است و در ميان دو چشمش سفيدى هست سوار شود و با آن اسب چنان گردشى كند كه اهل هيچ شهرى نمىماند مگر آنكه مىبينند كه آن حضرت با آنها است
و در شهر آنها است و پرچم رسول خدا(صلّى الله عليه و آله) ميگشايد كه عمودش از عمودهاى عرش خدا است و بقيّهاش از نصرت خدا است با آن بر چيزى سرازير نگردد مگر آنكه خداوند آن را هلاك گرداند.
❓عرض كردم:آيا آن پرچم الآن پنهان شده است يا برايش مىآورند؟فرمود:
✅بلكه جبرئيل آن پرچم را مىآورد و چون باهتزازش در آورد مؤمنى نمىماند مگر آنكه دلش از پارۀ آهن سختتر مىشود و نيروى چهل مرد به او داده مىشود و مؤمن مردهاى نمىماند مگر آنكه آن سرور و شادى در قبرش داخل مىشود و اين بهنگامى است كه آنان در قبرهايشان بزيارت يك ديگر مىآيند و مژدۀ قيام قائم عليه السّلام را بهمديگر ميدهند
و سيزده هزار فرشته و سيصد و سيزده فرشته ديگر بر آن حضرت فرود مىآيند.
❓گويد:عرض كردم:همۀ اين فرشتگان با كسى پيش از او از انبياء بودهاند؟
🕊فرمود:آرى،آنان همانها هستند كه با نوح در كشتى بودند و كسانى هستند كه با ابراهيم بودند آنجا كه بآتش افكنده شد و همانا هستند كه با موسى بودند هنگامى كه دريا براى او شكافته شد و كسانى هستند كه با عيسى بودند آن وقت كه خداوند او را بسوى خود بالا برد و آن چهار هزارند كه با پيغمبر صلى اللّه عليه و آله صف بسته بودند و سيصد و سيزده فرشتهاى كه روز بدر بودند و چهار هزارى كه فرود آمدند و ميخواستند در ركاب حسين عليه السّلام بجنگند و اجازه نيافتند پس بازگشتند تا دستور بگيرند همين كه دوباره فرود آمدند حسين عليه السّلام كشته شده بود پس آنان در كنار قبر او مو پريشان و غبار آلود تا روز رستاخيز ميگريند و رئيسشان فرشتهاى است كه منصورش گويند.
💫هيچ زائرى بزيارتش نميرود مگر اينكه آنان او را استقبال ميكنند و هيچ وداعكنندهاى با آن حضرت وداع نميكند مگر آنكه آنان مشايعتش كنند و هيچ بيمارى نيست مگر آنكه آنان بعيادتش روند و هيچ مردهاى نمىميرد مگر آنكه بر او نماز ميگذارند و پس از مرگش براى او طلب آمرزش كنند و همۀ اينان بانتظار قيام قائم هستند.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 364
باب19/حدیث5
@Aldolatahalzahraeyah
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠#کلام_عرفا
💎آیت الله بهجت رحمة الله عليه:
🔹در روايت آمده امام زمان صلوات الله عليه كه ظهور فرمود:
پنج ندا می دهند به اهل عالم
بدون هیچ دستگاهی...
🔹به همه می رسد با لغت و زبان خودش...
الا یا اهل العالم انّ جدی الحسین قتل عطشانا😭
🔹اگر کسی معرفت پیدا کند، می فهمد ما او را نمیبینیم، او ما رو می بیند
ما کلامش رو نمیشنویم، او کلام ما رو
می شنود
پیشنهاد مشاهده
_________________
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#انتظار
📜[٩٤٠]٦-محمّد بن يحيى و أحمد بن إدريس،عن محمّد بن أحمد،عن السّيّاريّ،عن الحسن بن عليّ بن يقطين،عن أخيه الحسين،عن أبيه عليّ بن يقطين قال:
قال لي أبو الحسن عليه السّلام:الشّيعة تربّى بالأمانيّ منذ مائتي سنة،قال:و قال يقطين لابنه عليّ بن يقطين:ما بالنا قيل لنا فكان و قيل لكم فلم يكن؟قال:
فقال له عليّ:إنّ الّذي قيل لنا و لكم كان من مخرج واحد،غير أنّ أمركم حضر، فأعطيتم محضه،فكان كما قيل لكم و إنّ أمرنا لم يحضر،فعلّلنا بالأمانيّ،فلو قيل لنا:إنّ هذا الأمر لا يكون إلاّ إلى مائتي سنة أو ثلاثمائة سنة لقست القلوب و لرجع عامّة النّاس عن الإسلام و لكن قالوا:ما أسرعه و ما أقربه تألّفا لقلوب النّاس و تقريبا للفرج.
📝على يقطين گفته است:حضرت كاظم عليه السّلام به من فرمودند:
شيعه دويست سال است كه با آرزوها تربيت مىشود.
و يقطين به پسرش على گفت:
چگونه است كه دربارۀ ما گفتند و شد و دربارۀ شما گفتند و نشد؟
على گفت: آنچه به ما و به شما گفتهاند از يكجا صادر شده جز اينكه امر شما رسيد و تمامش به شما داده شد و چنان شد كه به شما گفتند.و امر ما نرسيد و به آرزوها پرداختيم.
❇️اگر به ما بگويند اين امر جز تا دويست يا سيصد سال ممكن نمىشود، دلها سخت مىشود و بيشتر مردم از اسلام برمىگردند.امّا ايشان مىگويند:چه شتابنده و نزديك است.تا دلها به هم انس گرفته،فرج را جلو اندازد.
📘اصول کافی - جلد2، صفحه 201
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#ویژگی_حکومت_مهدی_عج
✅ختم علوم به آن حضرت عليه السّلام
📜در حديث كميل كه در دار السلام روايت شده امير المؤمنين على عليه السّلام فرمود:«يا كميل!ما من علم إلاّ و أنا أفتحه،و ما من شيء إلاّ و القائم يختمه» ؛اى كميل!هيچ علمى نيست مگر اينكه من افتتاح كنندۀ آنم و هيچ چيزى نيست مگر اينكه قائم آن را به پايان مىرساند و خاتمه مىدهد.
🌠 شيخ صدوق از ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام از پدرانش-صلوات اللّه عليهم-نقل كرده كه:پيغمبر اكرم صلّى اللّه عليه و اله فرمود:
خداوند-عزّ و جلّ-از روزها جمعه را،و از ماهها ماه رمضان،و از شبها شب قدر را برگزيد و مرا از تمام پيغمبران برگزيد و على را برگزيدۀ از من ساخت.و او را بر تمام اوصيا برترى بخشيد و از على حسن و حسين را اختيار فرمود و از حسين اوصياى از فرزندانش را كه از قرآن،تحريف غلوّكنندگان و زياد كردن باطلجويان و تأويلات گمراهكنندگان را دور مىسازند،نهمين آنان قائمشان مىباشد و اوست ظاهر آنها و اوست باطن آنها.
📝و در كافى ضمن حديث راهبى كه به دست مولاى ما حضرت كاظم عليه السّلام مسلمان شد آمده:
سپس راهب گفت:مرا خبر ده از هشت حرفى كه نازل شده و چهار عدد از آنها در زمين آشكار گرديده و چهار تاى ديگر در فضا مانده،اين چهارى كه در فضا مانده است براى چهكسى نازل مىشود و چهكسى آنها را تفسير مىنمايد؟
❇️فرمود:او قائم ماست،پس خداوند آنها را بر او نازل مىفرمايد،و او آنها را تفسير مىكند،و بر او نازل مىشود چيزهايى كه بر صدّيقين و فرستادگان و هدايتشدگان نازل نشده باشد.
📚مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 134
محمدتقی اصفهانی
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#انتظار
📜 مُحَمَّدُ بْنُ هَمَّامٍ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مَابُنْدَاذَ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مَالِكٍ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ عَنِ اَلْكَاهِلِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ أَنَّهُ قَالَ:
تَوَاصَلُوا وَ تَبَارُّوا وَ تَرَاحَمُوا فَوَ الَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَيَأْتِيَنَّ عَلَيْكُمْ وَقْتٌ لاَ يَجِدُ أَحَدُكُمْ لِدِينَارِهِ وَ دِرْهَمِهِ مَوْضِعاً يَعْنِي لاَ يَجِدُ عِنْدَ ظُهُورِ الْقَائِمِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ مَوْضِعاً يَصْرِفُهُ فِيهِ لاِسْتِغْنَاءِ النَّاسِ جَمِيعاً بِفَضْلِ اللَّهِ وَ فَضْلِ وَلِيِّهِ فَقُلْتُ وَ أَنَّى يَكُونُ ذَلِكَ- فَقَالَ عِنْدَ فَقْدِكُمْ إِمَامَكُمْ فَلاَ تَزَالُونَ كَذَلِكَ حَتَّى يَطْلُعَ عَلَيْكُمْ كَمَا تَطْلُعُ الشَّمْسُ آيَسَ مَا تَكُونُونَ فَإِيَّاكُمْ وَ الشَّكَّ وَ الاِرْتِيَابَ وَ انْفُوا عَنْ أَنْفُسِكُمُ الشُّكُوكَ وَ قَدْ حَذَّرْتُكُمْ فَاحْذَرُوا أَسْأَلُ اللَّهَ تَوْفِيقَكُمْ وَ إِرْشَادَكُمْ .
📝عبد اللّه كاهليّ از امام صادق عليه السّلام نقل مىكند كه آن حضرت فرمود:
به يك ديگر بپيونديد و نيكى كنيد و نسبت به هم مهربان باشيد،پس سوگند به آنكه دانه را شكافته و جانداران را از نيستى آفريده،
💰شما را روزى فرا رسد كه هيچ يك از شما جايى براى درهم و دينارش نيابد-يعنى به هنگام قائم عليه السّلام محلّى كه در آن درهم و دينار خود را صرف كند نيابد به خاطر بىنيازى همۀ مردم كه با فضل خدا و ولىّ او حاصل شده-
💫عرض كردم:آن كى و چگونه خواهد بود؟فرمود:هنگامى كه امامتان را نيابيد،و همچنان باقى خواهيد بود تا بر شما آشكار گردد بدانسان كه خورشيد بردمد،در حالى كه نوميدانه به سر مىبريد،
🕯 شما را برحذر مىدارم از شكّ و دودلى،ناباوريها را از خود دور كنيد،من شما را برحذر داشتم،پس برحذر باشيد،كاميابى و هدايت شما را از خدا مىخواهم».
📚غیبت نعمانی ، صفحه 212
@Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜[٦١٨]١-عدّة من أصحابنا،عن أحمد بن محمّد بن عيسى،عن عليّ بن الحكم،عن معاوية بن وهب،عن سعيد السّمّان قال:
كنت عند أبي عبد اللّه عليه السّلام إذ دخل عليه رجلان من الزّيديّة فقالا له:أ فيكم إمام مفترض الطّاعة؟قال:فقال:لا قال:فقالا:له:قد أخبرنا عنك الثّقات أنّك تفتي و تقرّ و تقول به و نسمّيهم لك فلان و فلان و هم أصحاب ورع و تشمير و هم ممّن لا يكذب فغضب أبو عبد اللّه عليه السّلام فقال:ما أمرتهم بهذا،فلمّا رأيا الغضب في وجهه خرجا،فقال لي:أ تعرف هذين؟قلت:نعم هما من أهل سوقنا و هما من الزّيديّة و هما يزعمان أنّ سيف رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم عند عبد اللّه بن الحسن،فقال:كذبا لعنهما اللّه و اللّه ما رآه عبد اللّه بن الحسن بعينيه و لا بواحدة من عينيه و لا رآه أبوه،اللّهمّ إلاّ أن يكون رآه عند عليّ بن الحسين فإن كانا صادقين فما علامة في مقبضه؟و ما أثر في موضع مضربه؟و إنّ عندي لسيف رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و إنّ عندي لراية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و درعه و لامته و مغفره،فإن كانا صادقين فما علامة في درع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم و إنّ عندي لراية رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم المغلبة و إنّ عندي ألواح موسى و عصاه و إنّ عندي لخاتم سليمان بن داود و إنّ عندي الطّست الّذي كان موسى يقرّب به القربان و إنّ عندي الاسم الّذي كان رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم إذا وضعه بين المسلمين و المشركين لم يصل من المشركين إلى المسلمين نشّابة و إنّ عندي لمثل الّذي جاءت به الملائكة و مثل السّلاح فينا كمثل التّابوت في بني إسرائيل،كانت بنو إسرائيل في أيّ أهل بيت وجد التّابوت على أبوابهم أوتوا النّبوّة و من صار إليه السّلاح منّا أوتي الإمامة و لقد لبس أبي درع رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم فخطّت على الأرض خطيطا و لبستها أنا فكانت و كانت و قائمنا من إذا لبسها ملأها إن شاء اللّه.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇