❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📝در بحار از حضرت ابى عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت شده كه فرمود:
چون خداوند اذن فرمايد كه قائم-عجّل اللّه فرجه الشريف-خروج كند،آن حضرت منبر مىرود و مردم را به سوى خودش دعوت مىكند و آنها را به حقّ خدا سوگند مىدهد و به حقّ خويش دعوت مىنمايد و اينكه در ميان آنان به شيوه و سيرۀ رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله رفتار خواهد كرد و همان عمل او را انجام خواهد داد.
✴️پس خداوند-جلّ جلاله-جبرئيل را مىفرستد تا نزد آن حضرت بيايد،كه بر حطيم نازل شود و به آن جناب عرض كند:به سوى چه چيز دعوت مىنمايى؟پس قائم او را خبر مىدهد.آنگاه جبرئيل مىگويد:من نخستين كسى هستم كه با تو بيعت مىكنم،دستت را بده.پس بر دست او مسح مىكند درحالىكه سيصد و ده و اندى مرد(سيصد و سيزده تن)خدمتش حاضر شدهاند، با آن حضرت بيعت مىكنند و در مكّه مىماند تا وقتى كه اصحابش به ده هزار نفر برسند،سپس از آنجا به سوى مدينه مىرود.
📝مکیال المکارم -جلد 1، صفحه 139
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
#احادیث_ولایی
🌸✨استغاثه به معصومان
گزارشی در منابع موجود نیست که اهل بیت(ع) شیعیان را از استغاثه به پیامبر و اهل بیت(ع) نهی کرده باشند. بلکه در حدیثی امام صادق(ع) میفرمایند: هر موقعی حاجتی داشتی که خواستی از خدا طلب کمک بکنی دو رکعت نماز بخوان و بعد از نماز در سجده بگو: «یا محمد یا علی؛ای آقای مومنین و مومنات، به شما استغاثه میکنم به سوی خدا، یا محمد یا علی، استغاثه میکنم به شما، استغاثه به خدا میکنم و استغاثه میکنم به محمد و علی و فاطمه و- بقیه ائمه(ع) را میشماری- به شما توسل میکنم به سوی خدا. اگر این عمل را انجام دهی انشاء الله در همان ساعت به فریادت میرسند.»
🌸✨استغاثه به امام زمان(عج)
غوث از القاب امام زمان(عج)، است. [یادداشت ۶] و در برخی از دعاها از جمله دعای فرج و زیارت آل یاسین این لقب درباره امام مهدی به کار رفته است.[یادداشت ۷] دانشمندان شیعه دو نحوه استغاثه به امام زمان را ذکر نمودهاند:
🌸✨نماز و زیارت استغاثه
بنا بر آنچه که در مصباح کفعمی آمده است. برای استغاثه به امام زمان باید دو رکعت نماز به جای آورد که در رکعت اول آن پس از سوره حمد، سوره فتح و در رکعت دوم سوره نصر را خواند. پس از نماز نیز دعایی که با عبارت «سَلامُ اللهِ الکامِلُ التّامُّ الشّامِلُ العامُّ...» شروع میشود را قرائت کرد آنگاه حاجت خود را طلب نمود. کفعمی گفته است که این نماز را باید در زیر آسمان(جایی که مسقف نباشد)به جای آورد و قبل از آن غسل کند.
شیخ محمود عراقی(نویسنده کتاب دارالسلام با موضوع احوال امام زمان و کسانی که ایشان را دیده اند) میگوید خودش این عمل را تجربه کرده و آثار عجیبی از آن دیده است.
🌸✨نماز استغاثه به حضرت حجت(عج)
نماز استغاثه دیگری به امام زمان مطرح شده است این نماز دو رکعت است که باید در زیر آسمان و بر بالای بام با سر برهنه خوانده شود و پس از نماز با سر برهنه، امام زمان را با «یا حُجَّةُ الْقآئِمُ» به تعداد عدد أبجدش یعنی ۵۹۵ مرتبه صدا زد. این نماز را صدر الاسلام همدانی، مطرح کرده و گفته که آن را تجربه کرده است.
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📝حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ سَعِيدٍ ابْنُ عُقْدَةَ الْكُوفِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ يُوسُفَ بْنِ يَعْقُوبَ الْجُعْفِيُّ أَبُو الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا إِسْمَاعِيلُ بْنُ مِهْرَانَ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ بْنُ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِيهِ وَ وُهَيْبِ بْنِ حَفْصٍ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ إِنَّهُ قَالَ لِي أَبِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ : لاَ بُدَّ لِنَارٍ مِنْ آذَرْبِيجَانَ لاَ يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ وَ إِذَا كَانَ ذَلِكَ فَكُونُوا أَحْلاَسَ بُيُوتِكُمْ وَ أَلْبِدُوا مَا أَلْبَدْنَا فَإِذَا تَحَرَّكَ مُتَحَرِّكُنَا فَاسْعَوْا إِلَيْهِ وَ لَوْ حَبْواً وَ اللَّهِ لَكَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَيْهِ بَيْنَ اَلرُّكْنِ وَ اَلْمَقَامِ يُبَايِعُ النَّاسَ عَلَى كِتَابٍ جَدِيدٍ عَلَى اَلْعَرَبِ شَدِيدٌ وَ قَالَ وَيْلٌ لِطُغَاةِ اَلْعَرَبِ مِنْ شَرٍّ قَدِ اقْتَرَبَ .
📝(حديث كرد ما را احمد بن محمّد بن سعيد ابن عقدۀ كوفىّ او گفت:
حديث كرد ما را احمد بن يوسف بن يعقوب جعفى أبو الحسن او گفت:حديث كرد ما را اسماعيل بن مهران او گفت:حديث كرد ما را حسن بن علىّ بن ابى حمزه از پدرش و وهيب بن حفص و آنان از ابى بصير و او از):
ابى عبد اللّه(امام صادق)عليه السّلام كه فرمود:پدرم مرا فرمود بناچار در آذربايجان آتشى روشن شود كه هيچ چيز در مقابلش نتواند ايستاد و چون چنين شود خانهنشين باشيد و تا ما در خانه نشستهايم شما نيز بنشينيد و چون متحرّك ما حركت كرد بسوى او روانه شويد هر چند با دست و سر زانو باشد،بخدا قسم گوئى مىبينمش كه در ميان ركن و مقام از مردم بكتاب نوى بيعت ميگيرد و بر عرب سنگين خواهد آمد و فرمود واى بر حال ستمگران عرب از شرّى كه نزديك شده است.
📚غیبت نعمانی ، صفحه 227
باب11/حدیث1
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
#دوره_سوم_مقتل_امام_حسین_علیه_السلام_بر_اساس_کتاب_مذبوح_فرات
#مجلس_سیصد_و_چهلم_دوم
#تدریس_کتاب_مذبوح_فرات
مجلس شصتم
🌺🌺🌴 امام حسین علیه السلام و ماه رجب
🌺🌺🌴 خروج امام حسین علیه السلام در آخر ماه رجب به سمت کربلاء
#تدریس_کتاب_مذبوح_فرات
🌺 حرکت امام حسین ع از مدینه منوره ص 67
🌺 اشارهی قرآن کریم به هجرت امام حسین ع ص 68
🌺 تلاوت آیهی خروج از مدینهی منوره ص 69
🌺 حرکت کاروان امام حسین ع از راه مستقیم به سمت نور (کربلاء ) ص 71
سلام علیکم
تا دقایق دیگر کلاس تفسیر زیارت عاشورا و مقتل بر اساس ( کتاب مذبوح فرات ) شروع می شود دوستان خود را مطلع سازید.
ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
آی دی دریافت کتاب
@m_h_tabemanesh
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜در بحار از مولايمان حضرت رضا عليه السّلام آمده كه فرمود: «هرگاه سختى و گرفتارى بر شما وارد شود به وسيلۀ ما از خداى-عزّ و جلّ-كمك بخواهيد، و اين است [معنى]فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ-:
✨وَ لِلّهِ الْأَسْماءُ الْحُسْنى فَادْعُوهُ بِها(اعراف/180)
📝و در همان كتاب به نقل از قبس المصباح در ذكر دعاهاى توسّل به خداى تعالى به وسيلۀ امامان عليهم السّلام چنين آمده: توسّل به مولايمان صاحب الزمان عليه السّلام:
✴️ «اللّهمّ إنّي أسألك بحقّ وليّك و حجّتك صاحب الزّمان إلاّ أعنتني به على جميع أموري و كفيتني به مؤونة كلّ موذ و طاغ و باغ و أعنتني به فقد بلغ مجهودي و كفيتني كلّ عدوّ و همّ و غمّ و دين و ولدي و جميع أهلي و إخواني و من يغيني أمره و خآصّتي آمين ربّ العالمين»
🌠خدايا! من از تو مىخواهم به حقّ ولىّ و حجّتت صاحب الزمان عليه السّلام كه مرا بر تمام امور يارىام كنى و به خاطر او شرّ هرگونه موذى و سركش و ستمگرى را از من دور گردانى و به آن حضرت مرا يارى دهى كه تلاشم به آخر رسيده و هرگونه دشمن و همّ و غمّ و اندوه و قرض را از من و فرزندانم و تمام خاندانم و برادرانم و هركس كه كارش به من مربوط مىشود، و بستگان نزديكم، كفايت كنى اجابت فرماى اى پروردگار عالميان.
📚مکیال المکارم در فوائد دعا برای حضرت قائم (علیه السلام) (ترجمه) -جلد 2، صفحه 323
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
🔰خطبة لأمير المؤمنين عليه السّلام
📜586-أحمد بن محمّد عن سعد بن المنذر بن محمّد عن أبيه عن جدّه عن محمّد بن الحسين عن أبيه عن جدّه عن أبيه قال:خطب أمير المؤمنين عليه السّلام-و رواها غيره بغير هذا الإسناد و ذكر أنّه خطب بذي قار-فحمد اللّه و أثنى عليه،ثمّ قال:
....ثمّ إنّه سيأتي عليكم من بعدي زمان ليس في ذلك الزّمان شيء أخفى من الحقّ و لا أظهر من الباطل و لا أكثر من الكذب على اللّه تعالى و رسوله صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و ليس عند أهل ذلك الزّمان سلعة أبور من الكتاب إذا تلي حقّ تلاوته و لا سلعة أنفق بيعا و لا أغلى ثمنا من الكتاب إذا حرّف عن مواضعه و ليس في العباد و لا في البلاد شيء هو أنكر من المعروف و لا أعرف من المنكر و ليس فيها فاحشة أنكر و لا عقوبة أنكى من الهدى عند الضّلال في ذلك الزّمان فقد نبذ الكتاب حملته،و تناساه حفظته حتّى تمالت بهم الأهواء و توارثوا ذلك من الآباء و عملوا بتحريف الكتاب كذبا و تكذيبا فباعوه بالبخس و كانوا فيه من الزّاهدين.
فالكتاب و أهل الكتاب في ذلك الزّمان طريدان منفيّان و صاحبان مصطحبان في طريق واحد لا يأويهما مؤو،فحبّذا ذانك الصّاحبان واها لهما و لما يعملان له،فالكتاب و أهل الكتاب في ذلك الزّمان في النّاس و ليسوا فيهم و معهم و ليسوا معهم و ذلك لأنّ الضّلالة لا توافق الهدى و إن اجتمعا؛ و قد اجتمع القوم على الفرقة و افترقوا عن الجماعة،قد ولّوا أمرهم و أمر دينهم من يعمل فيهم بالمكر و المنكر و الرّشا و القتل كأنّهم أئمّة الكتاب و ليس الكتاب إمامهم،لم يبق عندهم من الحقّ إلاّ اسمه و لم يعرفوا من الكتاب إلاّ خطّه و زبره،يدخل الدّاخل لما يسمع من حكم القرآن فلا يطمئنّ جالسا حتّى يخرج من الدّين ينتقل من دين ملك إلى دين ملك،و من ولاية ملك إلى ولاية ملك،و من طاعة ملك إلى طاعة ملك،و من عهود ملك إلى عهود ملك،فاستدرجهم اللّه تعالى من حيث لا يعلمون و إنّ كيده متين بالأمل و الرّجاء حتّى توالدوا في المعصية و دانوا بالجور و الكتاب لم يضرب عن شيء منه صفحا ضلاّلا تائهين قد دانوا بغير دين اللّه عزّ و جلّ و أدانوا لغير اللّه.
مساجدهم في ذلك الزّمان عامرة من الضّلالة،خربة من الهدى قد بدّل فيها من الهدى فقرّاؤها و عمّارها أخائب خلق اللّه و خليقته،من عندهم جرت الضّلالة و إليهم تعود،فحضور مساجدهم و المشي إليها كفر باللّه العظيم إلاّ من مشى إليها و هو عارف بضلالهم فصارت مساجدهم من فعالهم على ذلك النّحو خربة من الهدى عامرة من الضّلالة قد بدّلت سنّة اللّه و تعدّيت حدوده و لا يدعون إلى الهدى و لا يقسمون الفيء و لا يوفون بذمّة،يدعون القتيل منهم على ذلك شهيدا قد أتوا اللّه بالافتراء و الجحود و استغنوا بالجهل عن العلم.
و من قبل ما مثّلوا بالصّالحين كلّ مثلة و سمّوا صدقهم على اللّه فرية و جعلوا في الحسنة العقوبة السّيّئة و قد بعث اللّه عزّ و جلّ إليكم رسولا من أنفسكم عزيز عليه ما عنتّم حريص عليكم بالمؤمنين رؤف رحيم صلّى اللّه عليه و اله و سلّم و أنزل عليه كتابا عزيزا لا يأتيه الباطل من بين يديه و لا من خلفه تنزيل من حكيم حميد قرآنا عربيّا غير ذي عوج لينذر من كان حيّا و يحقّ القول على الكافرين فلا يلهينّكم الأمل و لا يطولنّ عليكم الأجل،فإنّما أهلك من كان قبلكم أمد أملهم و تغطية الآجال عنهم حتّى نزل بهم الموعود الّذي تردّ عنه المعذرة و ترفع عنه التّوبة و تحلّ معه القارعة و النّقمة و قد أبلغ اللّه عزّ و جلّ إليكم بالوعد و فصّل لكم القول و علّمكم السّنّة و شرح لكم المناهج ليزيح العلّة و حثّ على الذّكر و دلّ على النّجاة و إنّه من انتصح للّه و اتّخذ قوله دليلا هداه للّتي هي أقوم و وفّقه للرّشاد و سدّده و يسّره للحسنى،فإنّ جار اللّه آمن محفوظ و عدوّه خائف مغرور،فاحترسوا من اللّه عزّ و جلّ بكثرة الذّكر و اخشوا منه بالتّقى و تقرّبوا إليه بالطّاعة فإنّه قريب مجيب قال اللّه عزّ و جلّ: وَ إِذا سَأَلَكَ عِبادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدّاعِ إِذا دَعانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَ لْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ فاستجيبوا للّه و آمنوا به و عظّموا اللّه الّذي لا ينبغي لمن عرف عظمة اللّه أن يتعظّم فإنّ رفعة الّذين يعلمون ما عظمة اللّه أن يتواضعوا له و عزّ الّذين يعلمون ما جلال اللّه أن يذلّوا له و سلامة الّذين يعلمون ما قدرة اللّه أن يستسلموا له،فلا ينكرون أنفسهم بعد حدّ المعرفة و لا يضلّون بعد الهدى،فلا تنفروا من الحقّ نفار الصّحيح من الأجرب و البارئ من ذي السّقم.
و اعلموا أنّكم لن تعرفوا الرّشد حتّى تعرفوا الّذي تركه و لم تأخذوا بميثاق الكتاب حتّى تعرفوا الّذي نقضه،و لن تمسّكوا به حتّى تعرفوا الّذي نبذه،و لن تتلوا الكتاب حقّ تلاوته حتّى تعرفوا الّذي حرّفه؛و لن تعرفوا الضّلالة حتّى تعرفوا الهدى،و لن تعرفوا التّقوى حتّى تعرفوا الّذي تعدّى،فإذا عرفتم ذلك عرفتم البدع و التّكلّف و رأيتم الفرية على اللّه و على رسوله و التّحريف لكتابه و رأيتم كيف هدى اللّه من هدى فلا يجهلنّكم الّذين لا يعلمون،إنّ علم القرآن ليس يعلم ما هو إلاّ من ذاق طعمه،فعلّم بالعلم جهله و بصّر به عماه و سمّع به صممه و أدرك به علم ما فات و حيي به بعد إذ مات و أثبت عند اللّه عزّ ذكره الحسنات و محا به السّيّئات و أدرك به رضوانا من اللّه تبارك و تعالى فاطلبوا ذلك من عند أهله خاصّة فإنّهم خاصّة نور يستضاء به و أئمّة يقتدى بهم و هم عيش العلم و موت الجهل هم الّذين يخبركم حكمهم عن علمهم و صمتهم عن منطقهم و ظاهرهم عن باطنهم لا يخالفون الدّين و لا يختلفون فيه فهو بينهم شاهد صادق و صامت ناطق فهم من شأنهم شهداء بالحقّ و مخبر صادق لا يخالفون الحقّ و لا يختلفون فيه،قد خلت لهم من اللّه السّابقة و مضى فيهم من اللّه عزّ و جلّ حكم صادق و في ذلك ذكرى للذّاكرين فاعقلوا الحقّ إذا سمعتموه عقل رعاية و لا تعقلوه عقل رواية فإنّ رواة الكتاب كثير و رعاته قليل و اللّه المستعان.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇