12.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیامیدانید اولین کلامی که بر زبان مبارک امام زمان (عج) در زمان ظهور جاری میشود چیست؟
حجت الاسلام حیدری کاشانی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔆روشهای دوستی با امام زمان ارواحنا فداه
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
🔰خبر جابر بن عبد اللّه انصارى و اوضاع عمومى آخر الزمان از زبان پيغمبر (صلّى اللّه عليه و آله)
در كتاب جامع الاخبار از جابر بن عبد اللّه انصارى روايت ميكند كه گفت:در سال حجة الوداع با پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله به حج رفتم، پيغمبر بعد از انجام اعمال حج آمد تا با خانۀ خدا توديع كند. حلقۀ در را گرفت و با صداى رسا فرمود:
اى مردم! با اين صدا تمام مردمى كه در مسجد الحرام و بازار بودند، جمع شدند.
آنگاه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود: اى مردم آنچه را كه بعد از من روى ميدهد و هم اكنون به شما ميگويم از من بشنويد! و حاضران شما به غائبين خود برسانند.
💦سپس پيغمبر گريست بطورى كه از گريه حضرت همه مردم گريستند، چون حضرت از گريستن آرام گرفت، فرمود:
اى مردم! خدا شما را بيامرزد! بدانيد كه شما از اين روز تا صد و چهل سال بعد مانند برگى هستيد كه خار نداشته باشد، آنگاه تا دويست سال برگ و خار خواهد داشت و بعد از آن خار بدون برگ است
💢 بطورى كه در آن زمان جز سلطان ظالم يا ثروتمند بخيل يا عالم دنياپرست يا فقير دروغگو يا پير - مرد زناكار يا بچۀ بىآبرو و يا زن احمق ديده نميشود!
آنگاه پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله گريست، سلمان فارسى برخاست و عرض كرد: يا رسول اللّه بفرمائيد بدانيم آنچه فرموديد كى واقع مىشود؟.
💢فرمود: اى سلمان در زمانى كه علماى شما كم شوند و قاريان قرآن شما از ميان بروند، و زكاة خود را ندهند و كارهاى زشت خود را آشكار سازند
و علت اصواتكم في مساجدكم. و صداى شما در مساجد بلند شود
و امور دنيا را روى سر بگذاريد،
و دانش را زير پا بنهيد،
سخنان شما دروغ،
و شيرينى گفتارتان غيبت،
و آنچه بدست مىآوريد حرام باشد!
نه بزرگان شما به كوچكتر رحم كنند و نه كوچكتران احترام بزرگان را نگاه بدارند.
در آن اوقات آثار غضب خدا بر شما فرود مىآيد، و سختى شما را بهمان وضع در ميان شما قرار ميدهد،
و در ميان شما از دين جز لفظ آن كه بزبان مىآوريد، باقى نمىماند
💢 هنگامى كه اين خصلتها را پيدا كرديد منتظر باد سرخ يا مسخ شدن يا سنگ باران باشيد؛
آنچه اين را تصديق مىكند در كتاب خدا هست و آن اين آيه است:
✨«قُلْ هُوَ الْقادِرُ عَلى أَنْ يَبْعَثَ عَلَيْكُمْ عَذاباً مِنْ فَوْقِكُمْ أَوْ مِنْ تَحْتِ أَرْجُلِكُمْ أَوْ يَلْبِسَكُمْ شِيَعاً وَ يُذِيقَ بَعْضَكُمْ بَأْسَ بَعْضٍ؛ انْظُرْ كَيْفَ نُصَرِّفُ الْآياتِ لَعَلَّهُمْ يَفْقَهُونَ»(انعام/65)
يعنى اى پيغمبر بگو: خداوند قادر است كه عذابى از بالاى سر يا از زير پاهاتان بر شما برانگيزد يا اينكه لباس تفرق بشما بپوشاند و مزۀ سختى بعضى از شما را ببعضى ديگر بچشاند ببين چگونه ما اين علامات را ميگردانيم، تا اينكه آنها بفهمند!»
❓در اين وقت جمعى از اصحاب برخاستند، و عرض كردند: يا رسول اللّه! بفرمائيد بدانيم اينها كه فرموديد كى پديد مىآيد؟
🔅فرمود: هنگامى كه نمازها را از اوقات خود به تأخير بياندازند،
🔅و شهوترانى و شرابخوارى پيشه گيرند،
🔅و به پدران و مادران ناسزا بگويند،
🔅بطورى كه مال حرام را غنيمت و پرداخت زكاة را زيان ببينند،
🔅 مرد از زن خود اطاعت كند
🔅 و به همسايهاش آزار رساند
🔅و پيوند خويشى خود را قطع كند.
رحم بزرگان از ميان برود،
🔅و حياى كوچكتران كم شود،
🔅ساختمانها را محكم سازند
🔅و به نوكر و كلفت ستم كنند،
🔅 و از روى هواى نفس شهادت دهند،
🔅و به ظلم حكم كنند
🔅 و مرد پدرش را لعنت نمايد،
🔅و به برادرش حسد ورزد
🔅و شركاء در معاملات خود خيانت كنند
🔅 و وفا كم شود
🔅و زنا شيوع يابد
🔅و مردان خود را با لباس زنان بيارايند
🔅 و روسرى حيا از سر زنها برداشته شود!
🔅 و خودفروشى در دلها راه يابد،
مانند زهر كه در بدنها رخنه ميكند.
🔅كارهاى خوب كم شود،
🔅و گناهان آشكار گردد،
🔅و واجبات الهى از نظر بيافتد
🔅و با گرفتن مال، صاحبان مال را ستايش كنند،
🔅و ثروت را در راه خوانندگى صرف نمايند،
🔅و سرگرم دنيا گردند،
🔅و از توجه به آخرت بازمانند،
🔅تقوى كم و طمع زياد شود،
🔅و هرج و مرج پديد آيد،
🔅مؤمنين خوار و اهل نفاق عزيز گردند،
🔅 مساجد آنها با اذان گفتن آباد و دلهاى آنها از ايمان خالى باشد،
🔅قرآن را سبك شمارند،
🔅و شخص با ايمان هر گونه خوارى از آنها ببيند.
💢در آن اوقات مىبينى كه صورت آنها صورت آدمى ولى دلهاشان دلهاى شياطين است.
سخنان آنها از عسل شيرينتر و دلهاشان از حنظل تلختر است،
آنها گرگانى هستند كه لباس آدمى پوشيدهاند،
💢در آن موقع روزى نيست كه خداوند به آنها نفرمايد: آيا از رحمت من مغرور شدهايد؟ يا بر من جرأت پيدا كردهايد؟
«أَ فَحَسِبْتُمْ أَنَّما خَلَقْناكُمْ عَبَثاً وَ أَنَّكُمْ إِلَيْنا لا تُرْجَعُونَ» يعنى آيا گمان كرديد كه شما را بيهوده آفريدهايم و بسوى ما بازگشت نميكنيد؟
بعزت و جلال خودم سوگند اگر بخاطر آنها كه از روى اخلاص مرا عبادت ميكنند نبود، باندازۀ يك چشم بهمزدن بكسانى كه نافرمانى من ميكنند مهلت نميدادم.
اگر بواسطه تقواى پرهيزكاران بندگانم نبود، يك قطره باران از آسمان فرود نمىفرستادم، و يك برگ سبز از زمين نمىرويانيدم.
📚مهدی موعود، صفحه 1050
علامه محمدباقر مجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
هدایت شده از ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
1.21M
کانالهای فعال زیر نظر استاد تابع منش در تلگرام و ایتا👇👇
نوای مقتل تلگرام(مداحی)
https://t.me/navayemaqtal
نوای مقتل ایتا(مداحی)
https://eitaa.com/Navaymagtal
کانال اشعار حسینی در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/1055588373C0c7969e8af
کانال اشعار حسینی در تلگرام
https://t.me/joinchat/TnNArTssrr8vRxab
کتابخانه ضامن اشک تلگرام
https://t.me/zameneashkbook
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام(مهدویت)
https://telegram.me/Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا(مهدویت)
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
https://t.me/qoranvamamhoosein
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
ادعیه و زیارات در تلگرام
https://t.me/ZiarateAminAllah1
ادعیه و زیارات در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/2395013167Cdd29461dd7
کلیپ و تصاویر کربلا
https://t.me/Ziaratalhosein
باب الحسین (ع)
https://t.me/Babolhusein
ضامن اشک تلگرام
https://telegram.me/zameneashk
ضامن اشک ایتا
https://eitaa.com/zameneashk1
گروه متضمن البکاء در تلگرام
https://t.me/joinchat/FRbuyTy-YrDO5c-2tlaFAA
گروه متضمن البکاء در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
ضامن اشک واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KzAL9rEs5uu0kiDdyQFgRp
وو
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
🔰مسلمانان آخر الزمان
📜 صدوق در «ثواب الاعمال» بسند مزبور از حضرت صادق عليه السّلام روايت ميكند كه: پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله فرمود:
🔺زمانى بر اين امت خواهد آمد كه از قرآن جز رسم و از اسلام جز اسم نماند،
آنها خود را مسلمان مينامند، در حالى كه از هر كس باسلام دورترند.
🔺مساجد آنها بصورت آباد ولى از لحاظ هدايت و تقوى خراب است.
🔺دانايان آنان بدترين دانايانى هستند كه در زير آسمان زندگى ميكنند،
🔺 فتنه و آشوب از آنها سر ميزند و هم بسوى آنها باز ميگردد.
📗مهدی موعود، صفحه 958
علامه محمدباقرمجلسی
@Aldolatahalzahraeyah
#یاران_امام_مهدی_عج
📜شي، تفسير العياشي عَنْ جَابِرٍ الْجُعْفِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ(ع)يَقُولُ الْزَمِ الْأَرْضَ لَا تُحَرِّكَنَّ يَدَكَ وَ لَا رِجْلَكَ أَبَداً حَتَّى تَرَى عَلَامَاتٍ أَذْكُرُهَا لَكَ فِي سَنَةٍ وَ تَرَى مُنَادِياً يُنَادِي بِدِمَشْقَ وَ خُسِفَ بِقَرْيَةٍ مِنْ قُرَاهَا وَ يَسْقُطُ طَائِفَةٌ مِنْ مَسْجِدِهَا فَإِذَا رَأَيْتَ التُّرْكَ جَازُوهَا فَأَقْبَلَتِ التُّرْكُ حَتَّى نَزَلَتِ الْجَزِيرَةَ وَ أَقْبَلَتِ الرُّومُ حَتَّى نَزَلَتِ الرَّمْلَةَ وَ هِيَ سَنَةُ اخْتِلَافٍ فِي كُلِّ أَرْضٍ مِنْ أَرْضِ الْعَرَبِ وَ إِنَّ أَهْلَ الشَّامِ يَخْتَلِفُونَ عِنْدَ ذَلِكَ عَلَى ثَلَاثِ رَايَاتٍ الْأَصْهَبِ وَ الْأَبْقَعِ وَ السُّفْيَانِيِّ مَعَ بَنِي ذَنَبِ الْحِمَارِ مُضَرُ وَ مَعَ السُّفْيَانِيِّ أَخْوَالُهُ مِنْ كَلْبٍ فَيَظْهَرُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ مَعَهُ عَلَى بَنِي ذَنَبِ الْحِمَارِ حَتَّى يَقْتُلُوا قَتْلًا لَمْ يَقْتُلْهُ شَيْءٌ قَطُّ وَ يَحْضُرُ رَجُلٌ بِدِمَشْقَ فَيُقْتَلُ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ قَتْلًا لَمْ يَقْتُلْهُ شَيْءٌ قَطُّ وَ هُوَ مِنْ بَنِي ذَنَبِ الْحِمَارِ وَ هِيَ الْآيَةُ الَّتِي يَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَاخْتَلَفَ الْأَحْزابُ مِنْ بَيْنِهِمْ فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ مَشْهَدِ يَوْمٍ عَظِيمٍـ (٢) وَ يَظْهَرُ السُّفْيَانِيُّ وَ مَنْ مَعَهُ حَتَّى لَا يَكُونَ لَهُ هِمَّةٌ إِلَّا آلَ مُحَمَّدٍ(ص)وَ شِيعَتَهُمْ فَيَبْعَثُ بَعْثاً إِلَى الْكُوفَةِ فَيُصَابُ بِأُنَاسٍ مِنْ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ بِالْكُوفَةِ قَتْلًا وَ صَلْباً وَ يُقْبِلُ رَايَةٌ مِنْ خُرَاسَانَ حَتَّى يَنْزِلَ سَاحِلَ الدِّجْلَةِ يَخْرُجُ رَجُلٌ مِنَ الْمَوَالِي ضَعِيفٌ وَ مَنْ تَبِعَهُ
فَيُصَابُ بِظَهْرِ الْكُوفَةِ وَ يَبْعَثُ بَعْثاً إِلَى الْمَدِينَةِ فَيَقْتُلُ بِهَا رَجُلًا وَ يَهْرُبُ الْمَهْدِيُّ وَ الْمَنْصُورُ مِنْهَا وَ يُؤْخَذُ آلُ مُحَمَّدٍ صَغِيرُهُمْ وَ كَبِيرُهُمْ لَا يُتْرَكُ مِنْهُمْ أَحَدٌ إِلَّا حُبِسَ وَ يَخْرُجُ الْجَيْشُ فِي طَلَبِ الرَّجُلَيْنِ وَ يَخْرُجُ الْمَهْدِيُّ مِنْهَا عَلَى سُنَّةِ مُوسَى خائِفاً يَتَرَقَّبُ حَتَّى يَقْدَمَ مَكَّةَ وَ يُقْبِلُ الْجَيْشُ حَتَّى إِذَا نَزَلُوا الْبَيْدَاءَ وَ هُوَ جَيْشُ الْهَمَلَاتِ (١) خُسِفَ بِهِمْ فَلَا يُفْلِتُ مِنْهُمْ إِلَّا مُخْبِرٌ فَيَقُومُ الْقَائِمُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ فَيُصَلِّي وَ يَنْصَرِفُ وَ مَعَهُ وَزِيرُهُ فَيَقُولُ يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ عَلَى مَنْ ظَلَمَنَا وَ سَلَبَ حَقَّنَا مَنْ يُحَاجُّنَا فِي اللَّهِ فَإِنَّا أَوْلَى بِاللَّهِ وَ مَنْ يُحَاجُّنَا فِي آدَمَ فَإِنَّا أَوْلَى النَّاسِ بِآدَمَ وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي نُوحٍ فَإِنَّا أَوْلَى النَّاسِ بِنُوحٍ وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي إِبْرَاهِيمَ فَإِنَّا أَوْلَى النَّاسِ بِإِبْرَاهِيمَ وَ مَنْ حَاجَّنَا بِمُحَمَّدٍ فَإِنَّا أَوْلَى النَّاسِ بِمُحَمَّدٍ وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي النَّبِيِّينَ فَنَحْنُ أَوْلَى النَّاسِ بِالنَّبِيِّينَ وَ مَنْ حَاجَّنَا فِي كِتَابِ اللَّهِ فَنَحْنُ أَوْلَى النَّاسِ بِكِتَابِ اللَّهِ إِنَّا نَشْهَدُ وَ كُلُّ مُسْلِمٍ الْيَوْمَ أَنَّا قَدْ ظُلِمْنَا وَ طُرِدْنَا وَ بُغِيَ عَلَيْنَا وَ أُخْرِجْنَا مِنْ دِيَارِنَا وَ أَمْوَالِنَا وَ أَهَالِينَا وَ قُهِرْنَا إِلَّا أَنَّا نَسْتَنْصِرُ اللَّهَ الْيَوْمَ وَ كُلَّ مُسْلِمٍ وَ يَجِيءُ وَ اللَّهِ ثَلَاثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلًا فِيهِمْ خَمْسُونَ امْرَأَةً يَجْتَمِعُونَ بِمَكَّةَ عَلَى غَيْرِ مِيعَادٍ قَزَعاً كَقَزَعِ الْخَرِيفِ يَتْبَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً وَ هِيَ الْآيَةُ الَّتِي قَالَ اللَّهُ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَمِيعاً إِنَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌـ (٢) فَيَقُولُ رَجُلٌ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)وَ هِيَ الْقَرْيَةُ الظَّالِمَةُ أَهْلُهَا ثُمَّ يَخْرُجُ مِنْ مَكَّةَ هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ الثَّلَاثُمِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ يُبَايِعُونَهُ بَيْنَ الرُّكْنِ وَ الْمَقَامِ مَعَهُ عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ(ص)وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ وَ وَزِيرُهُ مَعَهُ فَيُنَادِي الْمُنَادِي بِمَكَّةَ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ مِنَ السَّمَاءِ حَتَّى يَسْمَعَهُ أَهْلُ الْأَرْضِ كُلُّهُمْ اسْمُهُ اسْمُ نَبِيٍّ مَا أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ فَلَمْ يُشْكِلْ عَلَيْكُمْ عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ(ص)وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ وَ النَّفْسُ الزَّكِيَّةُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ فَإِنْ أَشْكَلَ عَلَيْكُمْ هَذَا فَلَا يُشْكِلُ عَلَيْكُمُ الصَّوْتُ
مِنَ السَّمَاءِ بِاسْمِهِ وَ أَمْرِهِ وَ إِيَّاكَ وَ شُذَّاذاً مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ(ص)فَإِنَّ لِآلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ رَايَةً وَ لِغَيْرِهِمْ رَايَاتٍ فَالْزَمِ الْأَرْضَ وَ لَا تَتَبَّعْ مِنْهُمْ رَجُلًا أَبَداً حَتَّى تَرَى رَجُلًا مِنْ وُلْدِ الْحُسَيْنِ مَعَهُ عَهْدُ نَبِيِّ اللَّهِ وَ رَايَتُهُ وَ سِلَاحُهُ فَإِنَّ عَهْدَ نَبِيِّ اللَّهِ صَارَ عِنْدَ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ثُمَّ صَارَ عِنْدَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍ وَ يَفْعَلُ اللَّهُ ما يَشاءُ فَالْزَمْ هَؤُلَاءِ أَبَداً وَ إِيَّاكَ وَ مَنْ ذَكَرْتُ لَكَ فَإِذَا خَرَجَ رَجُلٌ مِنْهُمْ مَعَهُ ثَلَاثُ مِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلًا وَ مَعَهُ رَايَةُ رَسُولِ اللَّهِ(ص)عَامِداً إِلَى الْمَدِينَةِ حَتَّى يَمُرَّ بِالْبَيْدَاءِ حَتَّى يَقُولَ هَذَا مَكَانُ الْقَوْمِ الَّذِينَ يُخْسَفُ بِهِمْ وَ هِيَ الْآيَةُ الَّتِي قَالَ اللَّهُ أَ فَأَمِنَ الَّذِينَ مَكَرُوا السَّيِّئاتِ أَنْ يَخْسِفَ اللَّهُ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ يَأْتِيَهُمُ الْعَذابُ مِنْ حَيْثُ لا يَشْعُرُونَ أَوْ يَأْخُذَهُمْ فِي تَقَلُّبِهِمْ فَما هُمْ بِمُعْجِزِينَ (١) فَإِذَا قَدِمَ الْمَدِينَةَ أَخْرَجَ مُحَمَّدَ بْنَ الشَّجَرِيِّ عَلَى سُنَّةِ يُوسُفَ ثُمَّ يَأْتِي الْكُوفَةَ فَيُطِيلُ بِهَا الْمَكْثَ مَا شَاءَ اللَّهُ أَنْ يَمْكُثَ حَتَّى يَظْهَرَ عَلَيْهَا ثُمَّ يَسِيرُ حَتَّى يَأْتِيَ الْعَذْرَاءَ (٢) هُوَ وَ مَنْ مَعَهُ وَ قَدْ أُلْحِقَ بِهِ نَاسٌ كَثِيرٌ وَ السُّفْيَانِيُّ يَوْمَئِذٍ بِوَادِي الرَّمْلَةِ حَتَّى إِذَا الْتَقَوْا وَ هُمْ يَوْمَ الْإِبْدَالِ يَخْرُجُ أُنَاسٌ كَانُوا مَعَ السُّفْيَانِيِّ مِنْ شِيعَةِ آلِ مُحَمَّدٍ(ع)وَ يَخْرُجُ نَاسٌ كَانُوا مَعَ آلِ مُحَمَّدٍ إِلَى السُّفْيَانِيِّ فَهُمْ مِنْ شِيعَتِهِ حَتَّى يَلْحَقُوا بِهِمْ وَ يَخْرُجُ كُلُّ نَاسٍ إِلَى رَايَتِهِمْ وَ هُوَ يَوْمُ الْإِبْدَالِ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ(ع)وَ يَقْتُلُ يَوْمَئِذٍ السُّفْيَانِيَّ وَ مَنْ مَعَهُمْ حَتَّى لَا يُدْرَكَ مِنْهُمْ مُخْبِرٌ وَ الْخَائِبُ يَوْمَئِذٍ مَنْ خَابَ مِنْ غَنِيمَةِ كَلْبٍ ثُمَّ يُقْبِلُ إِلَى الْكُوفَةِ فَيَكُونُ مَنْزِلُهُ بِهَا فَلَا يَتْرُكُ عَبْداً مُسْلِماً إِلَّا اشْتَرَاهُ وَ أَعْتَقَهُ وَ لَا غَارِماً إِلَّا قَضَى دَيْنَهُ وَ لَا مَظْلِمَةً
أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ إِلَّا رَدَّهَا وَ لَا يَقْتُلُ مِنْهُمْ عَبْداً إِلَّا أَدَّى ثَمَنَهُ دِيَةٌ مُسَلَّمَةٌ إِلى أَهْلِهِ وَ لَا يُقْتَلُ قَتِيلٌ إِلَّا قَضَى عَنْهُ دَيْنَهُ وَ أَلْحَقَ عِيَالَهُ فِي الْعَطَاءِ حَتَّى يَمْلَأَ الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً وَ عُدْوَاناً وَ يَسْكُنُهُ هُوَ وَ أَهْلُ بَيْتِهِ الرَّحْبَةَ وَ الرَّحْبَةُ إِنَّمَا كَانَتْ مَسْكَنَ نُوحٍ وَ هِيَ أَرْضٌ طَيِّبَةٌ وَ لَا يَسْكُنُ رَجُلٌ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ(ع)وَ لَا يُقْتَلُ إِلَّا بِأَرْضٍ طَيِّبَةٍ زَاكِيَةٍ فَهُمُ الْأَوْصِيَاءُ الطَّيِّبُونَ (١).
تفسیر عیاشی: جابر جعفی می گوید که حضرت امام محمد باقر × به وی فرمود: «در جای خود بنشین و حرکتی از خود نشان مده، تا آنگاه که علائمی را که در سال طاق روی می دهد و من اکنون برای تو ذکر می کنم ببینی. و آن علائم این است که کسی از دمشق صدایی می زند؛ در یکی از دهات آن فرورفتگی پدید می آید؛ قسمتی از مسجد آن فرو می ریزد؛ می بینی که طایفه ترک از آنجا (دمشق) می گذرند و در جزیره (موصل) فرود می آیند؛ رومیان هم در رمله فرود آیند و آن سالی است که در تمام سرزمین عرب اختلافات روی می دهد.
اهل شام بر گرد سه پرچم مختلف جمع می شوند؛ یکی زرد و سفید، دیگری سرخ و سفید و سومی پرچم سفیانی است. سفیانی با دایی هایش که از قبیله «کلب» هستند خروج می کند و بر قبیله «بنی ذنب الحمار» از قبیله «مضر» حمله می آورد و جنگی می کند
که تا آن روز چنان جنگی به وقوع نپیوسته است.
سپس مردی از بنی ذنب الحمار به دمشق می آید و با همراهانش طوری کشته می شود که کسی را بدان گونه نکشته باشند. این است معنی آیه شریفه: «فَاخْتَلَفَ الْأَحْزابُ مِنْ بَیْنِهِمْ فَوَیْلٌ لِلَّذِینَ کَفَرُوا مِنْ مَشْهَدِ یَوْمٍ عَظِیمٍ»، {اما دسته ها [ی گوناگون] از میان آنها به اختلاف پرداختند، پس وای بر کسانی که کافر شدند از مشاهده روزی دهشتناک.} - . مریم / ٣٧ -
سفیانی و پیروانش خروج می کنند و او قصدی جز کشتن و آزار اولاد پیغمبر و شیعیان آنها ندارد. او یک لشکر به کوفه می فرستد، جمعی از شیعیان آنجا را می کشد و گروهی را به دار می زند، و لشکری از خراسان آمده و در ساحل شط دجله فرود می آیند.
مرد ضعیفی از شیعیان با طرفدارانش برای مقابله با سفیانی به بیرون کوفه می رود و مغلوب می گردد. سپس سفیانی لشکر دیگری به مدینه می فرستد. مردی در آنجا کشته می شود و مهدی و منصور فرار می کنند و سفیانی هم بزرگ و کوچک سادات و ذریه پیغمبر را گرفته و حبس می کند. آنگاه لشکری برای پیدا کردن مهدی و منصور از مدینه بیرون می رود.
مهدی همچون موسی بن عمران (که هراسان از مصر خارج شد) هراسان و نگران از مدینه بیرون می رود و بدین گونه وارد مکه می شود. لشکر اعزامی هم به دنبال وی می آیند، ولی وقتی به بیابان مکه و مدینه می رسند، به زمین فرو می روند و جز یک نفر که خبر آنها را می برد، کسی باقی نمی ماند. قائم در بین رکن و مقام می ایستد و نماز می خواند. وزیر او نیز با وی است.در آن وقت (مهدی) می گوید: «ای مردم! من از خداوند می خواهم که مرا بر آنهاکه بر ما آل محمد |ظلم کردند و حق ما را گرفتند نصرت دهد. هر کس درباره خدا با من گفتگو دارد (بیاید و به من بگوید) زیرا من از هر کس به خداوند نزدیک ترم؛ هر کس درباره آدم گفتگو دارد به من بگوید، زیرا من از هر کس به آدم نزدیک ترم؛ هر کس درباره نوح گفتگو دارد، به من بگوید که من از هر کس به وی نزدیک ترم؛ هر کس درباره ابراهیم گفتگو دارد به من بگوید، زیرا من از هر کس به ابراهیم نزدیک ترم؛ هر کس درباره محمد |گفتگو دارد، به من بگوید که من از هر کس به محمد |نزدیک ترم؛ هر کس درباره پیغمبران با ما گفتگو دارد به من بگوید، زیرا من از هر کسی به پیغمبران نزدیک ترم؛ و هر کس در خصوص کتاب خدا (قرآن) گفتگو دارد به من بگوید، زیرا ما در این خصوص از هر کس سزاوارتریم .
ما و هر مسلمانی گواهیم که به ما (خاندان پیغمبر) ستم کردند، ما را آواره کردند و از خانه و وطن خود بیرون نمودند، اموال ما را ضبط کردند و ما را از همه چیز محروم و مقهور نمودند. ما هم اکنون از خدا و هر مسلمانی یاری می طلبیم.»
سپس امام محمد باقر × فرمود: «به خدا قسم سیصد و سیزده مرد که پنجاه زن نیز در میان آنهاست، مانند قطعه های ابر در فصل پاییز، در غیر موسم حج در مکه معظمه جمع می شوند. چنان که خداوند می فرماید: «أَیْنَ ما تَکُونُوا یَأْتِ بِکُمُ اللَّهُ جَمِیعاً إِنَّ اللَّهَ عَلی کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ»، {هر کجا که باشید، خداوند همگی شما را [به سوی خود باز] می آورد در حقیقت، خدا بر همه چیز تواناست.} - . بقره / ١٤٨ - در آن موقع مردی از خاندان پیغمبر |می گوید: «این شهر (مکه) مردمی ستمگر دارد.»
سپس آن سیصد و سیزده نفر، بعد از زمان پیغمبر در بین رکن و مقام با مهدی بیعت می کنند.آنگاه با لشکر و سلاح و وزیرش از مکه بیرون می آیند. در آن وقت منادی در مکه از آسمان او را به نام صدا می زند و مردم را به ظهورش اطلاع می دهد، به طوری که تمام مردم روی زمین آن صدا را می شنوند.نام وی نام پیغمبری است. اگر این برای شما مشکل باشد، پیمان پیغمبر و پرچم و سلاح او و اینکه او (مهدی) مردی پاکدل از اولاد حسین × است، باعث اشتباه و اشکال نخواهد بود. اگر این هم موجب اشتباه گردد، آن صدای آسمانی که او را به اسم و ظهورش صدا می زند، باعث اشتباه نخواهد شد.»
آنگاه حضرت به جابر جعفی، راوی این حدیث فرمود: «مبادا به معدودی از سادات که مدعی مهدویت می شوند اعتنا کنی. زیرا دولت پیغمبر و علی ’یک بار است (و یکوقت ظاهر می شود)، ولی دیگران دولت ها دارند. پس خودداری کن و اصلا از این مدعیان پیروی مکن، تا آنکه مردی از اولاد امام حسین × را ببینی که عهد نامه پیغمبر و پرچم و سلاح وی با اوست، زیرا عهد نامه پیغمبر به علی بن الحسین رسید و بعد از او به محمد بن علی ’رسید و بعد هم خدا هر چه خواهد می کند.
پس همیشه با اینان باش و از آنان که برای تو ذکر کردم جدا بپرهیز، مگر هنگامی که مردی از خاندان پیغمبر قیام کند که سیصد و سیزده نفر مرد و پرچم پیغمبر را به همراهدارد و آهنگ مدینه کند و موقعی که از بیابان «بیداء» عبور کند،می گوید : اینجا جای کسانی است که زمین آنها را فرو برد، چنان که خدا می فرماید:«أَ فَأَمِنَ الَّذِینَ مَکَرُوا السَّیِّئاتِ أَنْ یَخْسِفَ اللَّهُ بِهِمُ الْأَرْضَ أَوْ یَأْتِیَهُمُ الْعَذابُ مِنْ حَیْثُ لا یَشْعُرُونَ أَوْ یَأْخُذَهُمْ فِی تَقَلُّبِهِمْ فَما هُمْ بِمُعْجِزِینَ»، {آیا کسانی که تدبیرهای بد می اندیشند، ایمن شدند از اینکه خدا آنان را در زمین فروببرد، یا از جایی که حدس نمی زنند عذاب برایشان بیاید؟} - . نحل / ٤٥ -
وقتی وارد مدینه گردد، محمد بن شجری را مانند یوسف از زندان بدر می آورد. سپس به کوفه می آید و مدتی طولانی در آنجا توقف می کند و بعد از آن مدت، به اراده خداوند بر کوفه غلبه می کند. آنگاه با همراهانش به «عذرا» می رود. در آنجا مردم بسیاری به وی می پیوندند. در آن اوقات سفیانی در بیابان رمله است. سپس دو لشکر باهم تلاقی می کنند. آن روز، روز تغییر و تبدیل است، به این معنی که جمعی از لشکر سفیانی به اصحاب قائم ملحق می شوند و جمعی از کسانی که به قائم پیوسته اند، به سفیانی می پیوندند (البته این عده، غیر از آن سیصد و سیزده نفر است)، چه آنها در حقیقت از پیروان سفیانی می باشند، چنان که آن عده که به قائم ملحق می شوند، در باطن شیعه هستند. در این وقت هر کسی به صف واقعی خود می پیوندد و آن روز، روز تبدیل است .
امیرالمؤمنین × فرمود: «آن روز سفیانی با تمام اتباعش کشته می شود، به طوری که یک نفر نمی ماند که خبر آنها را بیاورد. بدبخت کسی که آن روز از غنیمت قبیله کلب بی نصیب بماند.» آنگاه قائم به کوفه می آید و آنجا جایگاه او خواهد بود.
سپس هر جا مسلمانی را به بردگی فروخته باشند، قائم او را می خرد و آزاد می کند؛ هر جا مقروضی باشد، قرض او را می دهد؛ هر کس مظلمه ای به گردن داشته باشد، آن را رد می کند؛ اگر یکنفر از آنها کشته شود، دیه او را گرفته و به ولیّ او می دهد، و اگر مقتولی قرض داشته باشد، قرض او را می پردازد و به کسان او کمک می کند. تا جایی که زمین پر از عدل و داد می شود، چنان که پر از ظلم و ستم و تجاوزات شده باشد. او (قائم) و خانواده اش در «رحبه» سکونت می کند. رحبه قبلا مسکن حضرت نوح و سرزمین پاکی بوده است. محل سکونت و شهادت فرزندان پیغمبر، همیشه زمین های پاکیزه بوده است، زیرا آنها جانشینان پاک سرشت پیغمبرند.» - .
📚بحارالانوار ج ۵۲ ، حدیث ۸۷ /تفسیر عیاشی ١: ٨٣ -
@Aldolatahalzahraeyah
27.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جانم علی 💚.
#امام_زمان
#ماه_رجب
#میلاد_امام_علی
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84