📝٢٤٦/٢-سعد بن عبد اللّه اشعرى گفته است:شيخ راستگو احمد بن اسحاق بن سعد اشعرى كه خدا رحمتش كند،اين حديث را گفته كه يكى از شيعيان نزد او آمده و اظهار داشته كه جعفر كذاب براى وى نامهاى نوشته و در آن خودش را بهعنوان امام معرفى كرده است،و به او فهمانده است كه پس از برادرش قيم است،و به حلال و حرام علم داشته و آنچه كه از علوم مورد نياز است نزد او است و به همه آنها عالم است.
احمد بن اسحاق مىگويد:وقتى آن فرد نامه را برايم قرائت كرد،نامهاى به حضرت صاحب الزمان عليه السّلام نوشتم و نامه جعفر را هم ضميمه آن كردم.پس جواب حضرت در آن مورد صادر شد:
📜به نام خداوند بخشندۀ مهربان
نامه تو به دستم رسيد،خداوند به شما بقا و طول عمر كرامت كند، و نامهاى را هم كه در ميان آن گذارده بودى رسيد،البته باوجود اختلاف و اشتباه در الفاظ آن و تكرار خطاهايش،به محتواى آن اطلاع كامل دارم.
اگر مدبّرانه و متفكرانه به آن نگاه مىكردى به بعضى از امورى كه من رسيدهام مىرسيدى و غلطهاى متعددش را پيدا مىكردى.بههرحال:
حمد و ستايش مخصوص پروردگار عالميان است كه در احسان و فضلش نسبت به ما،شريكى ندارد.خداوند متعال ابا دارد كه حقّ را تمام و كامل نكند،و باطل را محو و نابود نسازد،او بر آنچه كه ذكر مىكنم شاهد است و به آنچه كه مىگويم ولى شماست،وقتى كه همه ما را براى روزى كه شكى در وقوع آن نيست جمع كرد و راجع به آنچه كه در مورد آن اختلاف داريم از ما سؤال مىفرمايد،تحقيقا خداوند متعال،براى صاحب نامه[جعفر كذاب]نه بر كسى كه به او نامه نوشته،و نه بر تو و نه بر احدى از خلق،امامت واجب و حقّ اطاعت بر ذمه مردم قرار نداده است،و به زودى مطلبى را برايتان روشن مىكنم كه ان شاء اللّه شما را كفايت كند.
اى مرد!خدا رحمتت كند،حقيقتا كه خداوند تبارك و تعالى خلق را بيهوده نيافريد،و آنها را بلاتكليف رها نكرد،بلكه آنها را با قدرت قاهرهاش خلق كرد و براى آنها گوشها،چشمها،قلبها و مغزها قرار داد.آنگاه انبيا عليهم السّلام را به طرف مردم فرستاد تا ايشان را بشارت داده و بترسانند،انبيا هم مردم را به اطاعت خداوند امر كرده و از معصيت و نافرمانى نسبت به خداوند نهى نمودند و آنچه را كه در مورد خالق و دينشان نمىدانستند به آنها بشناسانند.كتاب آسمانى بر آنها نازل فرمود و با فضل و بزرگوارىاش فرشتگانى را بين آنها و كسانى كه برايشان مبعوث شده بودند،برانگيخت تا دلايل روشن و براهين آشكار و آيات و نشانههاى واضح و غالب را برايشان بياورند.
از جملۀ آن پيامبران كسى است كه آتش را بر او سرد و سلامت كرده و او را به دوستى خود گرفت[يعنى حضرت ابراهيم عليه السّلام]و آن ديگرى كسى است كه خدا با او بىواسطه تكلّم فرمود و عصايش را اژدهاى بزرگى قرار داد[يعنى حضرت موسى عليه السّلام]و يكى از آنها كسى است كه به اذن خداوند مرده را زنده كرده،جذامى و برصى را شفا مىداد[يعنى حضرت عيسى بن مريم عليه السّلام]و پيامبر ديگر كسى است كه خداوند سخن گفتن با پرندگان را به او آموخت و فرمانروايى هرچيزى را به او داد[يعنى حضرت سليمان عليه السّلام].
پس از اينها محمّد را كه سلام و درود خداوند بر او و آلش باد،مبعوث فرمود و او را رحمت همه اهل عالم قرار داد.به واسطه او نعمتش را تمام كرد،و آمدن انبيا را ختم نمود،و او را براى هدايت همه مردم فرستاد،و از صدق و درستى ادعايش آنچه را خواست ظاهر كرد،و آيات و علامات صداقتش را روشن و مبيّن ساخت.
پس خداوند روح مقدّس او را قبض فرمود؛در حالىكه حضرتش پسنديده،نعمتى از دسترفته و سعادتمند بود،آنگاه امر ولايت و هدايت را پس از او در وجود برادر،پسرعمو،وصى و وارثش على بن ابى طالب عليه السّلام قرار داد.و پس از او به اوصياى بعدى يكى پس از ديگرى سپرد،دينش را به واسطه ايشان زنده كرد،و نورش را به سبب آنها تمام كرد،و بين ايشان و برادران و پسرعموها و نزديكان و ذوى الارحامشان[فاميلشان]امتيازى روشن قرار داد،كه به واسطه آن حجّت از غير حجّت و امام از مأموم شناخته شود.
اينكه در برابر گناه و معصيت به ايشان مقام عصمت داد،و از عيوب كوچك و بزرگ دورشان كرده،از پليدى و كثيفى پاك و طاهرشان ساخته، و آنها را از لغزش پاكيزه كرده است.ايشان را خزانهدار علمش قرار داد، حكمتش را در وجود آنها به وديعه گذارد،و آنها را محل سرّش گردانيد،و با دلايل و معجزات تأييدشان فرمود.اگر غير از اين بود،مردم نيز با ايشان مساوى بودند و هركسى مدّعى ولايت امرى مىشد،و حقّ از باطل و عالم از جاهل شناخته نمىشد.
تحقيقا اين شخص كه ادعايش باطل شده و به خداوند افترا زده است، ادعايى كرده كه در آن دروغ گفته است.من نمىدانم او به چه حالت و دستاويزى اميدوار است كه ادعايش را ثابت كند.آيا به وسيله فقه و علمش در امر دين خدا[مىخواهد ثابت كند كه امام است]؟به خدا قسم كه او حلال را از حرام تشخيص نمىدهد و فرق بين خطا و صواب را نمىداند.
آيا به وسيله علمش مىخواهد ثابت كند؟در حالىكه نه به حقّ علم دارد نه به باطل،آيات محكم را از آيات متشابه تشخيص نمىدهد،و حد نماز و حتى وقت آن را نمىداند.
آيا به واسطه تقوايش ثابت مىكند؟و خداوند شاهد است كه او چهل روز نماز واجبش را ترك كرد،به خيال اينكه با اين عمل،شعبدهباز شود، شايد خبرش به شما هم رسيده باشد.و همچنين خبر ظروف مسكرى كه خود او كار گذاشته[شرب خمر مىكرده]و آثار عصيان و طغيانش در برابر خداوند تبارك تعالى كه مشهور و معروف است.
آيا معجزهاى دارد؟پس بايد بياورد.آيا حجّت و برهانى دارد؟پس بايد اقامه كند.آيا دليلى دارد؟پس بايد بيان نمايد.
خداوند متعال در كتاب عزيزش قرآن كريم مىفرمايد:
«به نام خداوند بخشنده مهربان،حم[حاميم]فرستادن و نازل كردن اين قرآن عظيم از جانب خداوند مقتدر و حكيم است.ما آسمانها و زمين و آنچه بين آنهاست را جز به حقّ[و براى حكمت و مصلحت خلق] و جز در وقت معيّن نيافريدهايم،ولى آنان كه كافرند از هرچه پند و اندرزشان كنند و بيمشان مىدهند روى مىگردانند.بگو:جز خدا همه آن بتهايى كه به خدايى مىخوانيد به من نشان دهيد كه آيا در زمين چيزى آفريدهاند؟يا با خداوند در خلقت آسمانها شريكند؟از كتب آسمانى پيشين دليلى بر خدايى بتها داريد؟يا كمترين اثر و نشانهاى بر درستى عقيده شرك يافتهايد؟اگر راست مىگوييد براى من بياوريد.
و كيست گمراهتر از آنكه جز خدا كسى را بپرستد كه هيچ در حوايج او تا قيامت اجابتش نكند،و از هرچه بخواندشان بىخبر باشند.و چون در قيامت،خلق مشحور شوند،آنجا معبودان باطل با مشركان،دشمن محشور شده و از پرستش آنها بيزارند.»
🕯بنابراين از خداوند متعال در برابر اين ظالم[جعفر كذاب]طلب توفيق كن و آنچه را كه براى تو ذكر كردم بخواه و او را امتحان كن و مثلا از تفسير آيهاى از كتاب خدا،يا تعيين حدود نماز واجب و آنچه كه در آن واجب است از او بپرس تا اينكه حال و اندازه علم او را بدانى و عيب و ايراد و نقصانش برايت روشن شود و خداوند حساب او را مىرسد.
خداوند حقّ را بر اهلش حفظ مىكند و آن را در محل و قرارگاهش مستقر مىفرمايد،و خداوند عزّ و جلّ ابا دارد كه امامت را پس از حسن و حسين عليهما السّلام در دو برادر قرار دهد.زمانى كه خداوند به ما در سخن گفتن اجازه دهد، حقّ ظاهر و باطل نابود مىشود و اين امر براى شما معلوم و ظاهر مىگردد.
و به جهت[طلب]كفايت و نيكويى و زيبايى صنع و خلقت و ولايت به خداوند توجّه مىكنم و خدا هم براى ما كافى،و او بهترين وكيل است.
سلام و صلوات خداوند بر محمّد و آل محمّد باد.
📙 کتاب الغیبة، صفحه 515
شیخ طوسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
#انتظار
📜عياشى در تفسير خود از فضل بن ابى قره روايت نموده كه گفت: از حضرت صادق عليه السّلام شنيدم ميفرمود: خداوند وحى فرستاد بحضرت ابراهيم كه بزودى فرزندى براى تو متولد خواهد شد! ابراهيم هم بساره (همسرش) خبر داد: ساره گفت:
من پير زن هستم! با اين وصف خداوند وحى فرستاد بسوى ابراهيم كه ساره بزودى فرزندى مىآورد و اولادش چهار صد سال گرفتار خواهند بود.
💫آنگاه حضرت فرمود: چون گرفتارى بنى اسرائيل بطول انجاميد چهل صبح رو بدرگاه الهى آورده بگريه و زارى پرداختند. خدا هم بموسى (و برادرش) هارون وحى فرستاد كه (با امداد غيبى) آنها را از شر فرعون نجات دهد و صد و هفتاد سال از چهار صد سال گرفتارى آنها را برداشت.
✅سپس امام ششم فرمود: همچنين شما هم اگر مثل بنى اسرائيل در درگاه خداوند بگريه و زارى بپردازيد؛ خداوند فرج ما را نزديك خواهد كرد. اما اگر چنين نباشيد، اين سختى تا پايان مدتش خواهد رسيد.
📚مهدی موعود، صفحه 904
علامه محمدباقرمجلسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
🌻السّلامُ علیک یا ربیعَ الاَنام و نضرة الایّام
در حقیقت بهار و باران بهاری
در عبارت «السلام علی ربیع الانام » که از زیارت نامه آن حضرت نقل شده، به امام زمان(عج الله تعالی فرجه) ، ربیع انام اطلاق گردیده است.
🌸برای ربیع دو معنا ذكر شده است:
1_یکی به معانی ، بهار است.
2_معنای دیگر آن، باران بهاریست، که زمین را سرشار از نعمت و طراوت می سازد و گلها و گیاهان را زندگی نوین می دهد.
«طریحی » در مجمع البحرین می نویسد: «الربیع: المطر فی الربیع، سمی ربیعا لان اول المطر یکون فیه و به ینبت الربیع. »
🌧یعنی ربیع، بارانی است که در بهار می بارد، این باران را ربیع گفته اند. زیرا آغاز باران ، در فصل بهار می باشد و به سبب آن ، نباتات در این فصل می رویند و سرسبز و خرم می گردند.
🌾در المنجد آمده است: « الحظ من الماء للارض . الربیع: مطرالربیع.» در بهاران ، زمین از باران بهره مند و پر نصیب می گردد. باران بهاری و این حظ و بهره زمین از باران را ربیع گویند.
🎄کلمه (انام) فقط شامل مردم و انسانها نمی شود، بلکه معنای عام و گسترده ای دارد که جن و انس را در بر می گیرد و بالاتر از آن ، به تمام موجودات زمین اطلاق می شود و حتی فراتر از آن ، همه هستی را در عالم امکان و هر پدیده ای را در نظام آفرینش، شامل می گردد.
🐬مجمع البحرین در مفهوم این واژه چنین گفته است: «الانام بفتح الفاء: الجن و الانس و قیل: الانام ما علی وجه الارض من جمیع الخلق » و در المنجد گوید: «انم: الانام و الآنام: الخلق .»
🌹در عبارتی که از زیارت امام عصر(عج) نقل شد، حضرت بقیة الله(ع) «ربیع انام » خوانده شده و وجود گرانقدرش تشبیه گردیده به فصل حیات آفرین بهار و باران ثمربخش بهاری برای موجودات.
🌲آری، این نور ملکوتی و جلوه ایزدی ، همچون بهار، زندگی و نشاط می آفریند و دلهای مرده و قلبهای پژمرده را روح و صفا می بخشد، آنهم نه تنها برای آدمیان و نه فقط در محدوده جن و انس، بلکه در تمام جهان آفرینش!
🌞همانطور كه فصل بهار آغاز تقویم و رویش و رشد و نمو است، وجود گرانقدر ایشان نیز به عنوان یكی از ائمه اطهار(ع) سرفصل خلقت است. چنانكه در زیارت جامعه كبیره نقل گردیده:(بكم فتح الله ). بحث از مهدویت وانتظار و ظهور به معنای اتمام تاریخ و سرنوشت انتهایی زمین و زمان نیست بلكه بحث از بهانه آغاز ومبداء خلقت است!
🌼در حدیث زیبای نبوی وارد شده است:( إذا رأیتم الربیع فاكثروا ذكر النشور) هنگامیكه بهار را مشاهده كردید به یاد بعث و برانگیخته شدن از قالب خاكی مرگ بیافتید. آری بهار،بهانه ای برای یادآوری تحول وتكامل و تقرب وخروج از كالبد خاكی و پیوستن به اوج سعادت افلاكی با دستاویز مهدوی است.
🐠هر پدیده ای بخواهد زنده شود و شادابی و طراوات معنوی به دست آورد و بصیرت و کمال حقیقی کسب کند و از نور معرفت و عرفان واقعی بهره مند شود، باید به آستان آن بزرگوار رو آورد ، از چشمه زلال ولایتش سیراب گردد، به درگاه وی توسل جوید و از آن رحمت واسعه الهی، استمداد نماید و فیض گیرد.
🦋لابد مثل همهی این محرّمها و صفرها که به ربیع ختم شدند ،
لابد مثل همهی آن اسفندها که با فروردین و اردیبهشت ، عاقبت به خیر شدند ،
مثل همهی زمستانهایی که با بهار …
این خزانِ روزگار هم تمام میشود.
لابد تو میآیی ،
عاقبتِ روزگار به تو ختم میشود؛ بهخیر .
لابد حالِ روزگارِ خوش میشود.
خوش به حالِ روزگار.
🌴آخر این قرن ِ زمستانی
به سر میرسد
و سر میرسد
آن که باید ...
🍃🌸اللهم عجل لولیک الفرج🌸🍃
❖﷽❖
#احادیث_مهدوی
📜٢٤٥-أخبرني جماعة،عن أبي محمّد التلعكبري،عن أحمد بن عليّ الرازي،عن الحسين بن عليّ القمّي قال:حدّثني محمّد بن عليّ بن بنان الطلحي الآبي،عن عليّ بن محمّد بن عبدة النيسابوري قال:حدّثني عليّ بن إبراهيم الرازي قال:حدّثني الشيخ الموثوق به بمدينة السلام قال:تشاجر ابن أبي غانم القزويني و جماعة من الشيعة في الخلف،فذكر ابن أبي غانم أنّ أبا محمّد عليه السّلام مضى و لا خلف له،ثمّ إنّهم كتبوا في ذلك كتابا و أنفذوه إلى الناحية و أعلموه بما تشاجروا فيه،فورد جواب كتابهم بخطّه عليه و على آبائه السلام:
📝بسم اللّه الرّحمن الرّحيم عافانا اللّه و إيّاكم من الضّلالة و الفتن و وهب لنا و لكم روح اليقين و أجارنا و إيّاكم من سوء المنقلب إنّه أنهي إليّ ارتياب جماعة منكم في الدّين و ما دخلهم من الشّك و الحيرة في ولاة أمورهم،فغمّنا ذلك لكم لا لنا،و ساءنا فيكم لا فينا،لأنّ اللّه معنا و لا فاقة بنا إلى غيره و الحقّ معنا فلن يوحشنا من قعد عنّا و نحن صنائع ربّنا و الخلق بعد صنائعنا.
يا هؤلاء!ما لكم في الرّيب تتردّدون و في الحيرة تنعكسون؟أ و ما سمعتم اللّه-عزّ و جلّ- يقول: يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ
أو ما علمتم ما جاءت به الآثار ممّا يكون و يحدّث في أئمّتكم عن الماضين و الباقين منهم عليهم السّلام؟أ و ما رأيتم كيف جعل اللّه لكم معاقل تأوون إليها و أعلاما تهتدون بها من لدن آدم عليه السّلام إلى أن ظهر الماضي عليه السّلام،كلّما غاب علم بدا علم،و إذا أفل نجم طلع نجم؟فلمّا قبضه اللّه إليه ظننتم أنّ اللّه تعالى أبطل دينه و قطع السّبب بينه و بين خلقه،كلاّ ما كان ذلك و لا يكون حتّى تقوم السّاعة و يظهر أمر اللّه سبحانه و هم كارهون.
و إنّ الماضي عليه السّلام مضى سعيدا فقيدا على منهاج آبائه عليهم السّلام حذو النّعل بالنّعل و فينا وصيّته و علمه و من هو خلفه و من هو يسدّ مسدّه،لا ينازعنا موضعه إلاّ ظالم آثم و لا يدّعيه دوننا إلاّ جاحد كافر،و لو لا أنّ أمر اللّه تعالى لا يغلب و سرّه لا يظهر و لا يعلن،لظهر لكم من حقّنا ما تبيّن منه عقولكم و يزيل شكوككم،لكنّه ما شآء اللّه كان و لكلّ أجل كتاب.
فاتّقوا اللّه و سلّموا لنا وردّوا الأمر إلينا،فعلينا الإصدار كما كان منّا الإيراد،و لا تحاولوا كشف ما غطّي عنكم و لا تميلوا عن اليمين و تعدلوا إلى الشّمال و اجعلوا قصدكم إلينا بالمودّة على السّنة الواضحة.
فقد نصحت لكم و اللّه شاهد عليّ و عليكم و لو لا ما عندنا من محبّة صلاحكم و رحمتكم و الإشفاق عليكم لكنّا عن مخاطبتكم في شغل فيما قد امتحنا به من منازعة الظّالم العتلّ الضّالّ المتتابع في غيّه،المضادّ لربّه،الدّاعي ما ليس له،الجاحد حقّ من افترض اللّه طاعته،الظّالم الغاصب.
و في ابنة رسول اللّه صلّى اللّه عليه و اله لي أسوة حسنة و سيردي الجاهل رداءة عمله و سيعلم الكافر لمن عقبى الدّار،عصمنا اللّه و إيّاكم من المهالك و الأسواء و الآفات و العاهات كلّها برحمته فإنّه وليّ ذلك و القادر على ما يشاء و كان لنا و لكم وليّا و حافظا و السّلام على جميع الأوصياء و الأولياء و المؤمنين و رحمة اللّه و بركاته و صلّى اللّه على محمّد و آله و سلّم تسليما.
ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝٢٤٥/١-على بن ابراهيم رازى گفته است:شيخ مورد اعتمادى در بغداد گفت:
ابن ابى غانم قزوينى و جمعى از شيعيان در مورد جانشين امام حسن عسكرى عليه السّلام بحث و مشاجره مىكردند،ابن ابى غانم مدعى شده بود كه ابا محمّد امام عسكرى عليه السّلام از دنيا رفته و جانشينى هم براى ايشان نمانده است.لذا جماعت شيعه در اين خصوص نامهاى را جهت ناحيه مقدسه حضرت صاحب نوشتند و مسأله را به محضر مبارك امام عليه السّلام گزارش دادند.جواب نامه آنها با خط مبارك حضرت به اين ترتيب آمد:
📜به نام خداوند بخشندۀ مهربان
خداوند تبارك و تعالى ما و شما را از گمراهى و فتنههاى روزگار محافظت فرمايد[و سربلندى كرامت كند]و به ما و شما روح يقين را مرحمت فرمايد و از سختى و بدى روز قيامت،ما و شما را در پناهش قرار دهد.در مورد شكّ و ترديد تعدادى از شما در امر دين،و آنچه از شكّ و سرگردانى در مورد واليان امر امامت به قلب آنها وارد شده است اخبارى به من رسيده و موجب ناراحتى و غم و اندوه ما شده،آن هم براى شما نه براى خودمان.چراكه خداوند تبارك و تعالى با ماست و به غير حضرت حقّ هيچنيازى نداريم،حقّ با ماست،پس از كسى كه از ما دورى بجويد و با ما نيايد هرگز وحشتى نداريم.ما پرورشيافتگان پروردگارمان هستيم و خلق خدا پرورشيافتگان ما هستند.
اى مردم!براى شما چه اتفاقى افتاده است كه در شكّ و ترديد افتاديد؟ و در حيرت و سرگردانى وارونه شدهايد[راه برعكسى مىرويد]؟آيا نشنيدهايد كه خداوند تبارك و تعالى مىفرمايد:«اى كسانى كه ايمان آوردهايد!از خداوند و پيامبر و صاحبان امر از خودتان اطاعت كنيد»؟
✴️آيا آثار و اخبارى كه در مورد امامان گذشته و آينده عليهم السّلام براى شما آمده را نمىدانيد؟آيا نديديد كه خداوند چگونه براى شما پناهگاههايى ايجاد فرمود تا به آنها پناه برده و مأوى كنيد؟و از زمان آدم عليه السّلام تا امامى كه گذشته است[يعنى امام حسن عسكرى عليه السّلام]علامتهايى گذاشت تا به واسطه آنها هدايت بشويد؟و هروقت علم هدايتى غايب شده،از دنيا رفت،علم ديگرى ظاهر شد؟و هرگاه ستارهاى تاريك شد ستاره ديگرى طلوع كرد؟آنگاه كه خداوند تبارك و تعالى او را به جوار رحمت خود برد،شما خيال كرديد كه خداوند دينش را باطل و اسباب و وسائط ارتباط بين خود و خلقش را قطع كرده است؟هرگز اينگونه نيست و تا قيامت هم اين اتفاق نخواهد افتاد.و امر خداوند سبحان ظاهر مىشود،در حالى كه آنها[مرددّين و شكّاكها]علاقهاى به اين امر ندارد.
تحقيقا امام گذشته و قبلى[يعنى امام حسن عسكرى عليه السّلام]بر همان روش پدران بزرگوارش و مانند ايشان عليهم السّلام سعادتمندانه از دنيا رفته است؛ امّا وصيّت و علم او و همچنين جانشين و كسى كه جاى او را پر مىكند در ميان ماست.
❇️هيچكسى درباره جانشينى او با ما منازعه و مخالفت نمىكند به جز ستمگر گناهكار،و غير از ما كسى آن را ادّعا نمىكند مگر آنكه منكر و كافر باشد.
اگر نبود اينكه امر خداى متعال[هرگز]مغلوب نشده و رازش ظاهر و علنى نمىشود،حتما در حقّ ما امورى ظاهر مىشد كه عقلهاى شما روشن و شكّ شما از بين مىرفت،لكن هرآنچه كه خدا بخواهد همان مىشود،و براى هر اجل و سرآمدى،كتاب معينى است.
پس تقواى الهى داشته باشيد و تسليم امر ما باشيد،و در مسائل و امورتان به ما مراجعه كنيد،ما هم وظيفه داريم كه علم را به شما ارائه كنيم،چنانكه وظيفه داريم به سمت علم و معنويت راهبرى كنيم.براى آشكار شدن آنچه كه بنابر مصلحتى بر شما مخفى شده است اصرار نكنيد،و از مسير راست و درست منحرف نشويد و ميل چپروى پيدا نكنيد.قصد و نيتتان را دوستى و محبّت ما بر مبناى سنّت روشن و آشكار رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله قرار دهيد.
من شما را نصيحت كردم،خداوند نيز بر من و شما شاهد و گواه است كه اگر محبت و علاقه ما به صلاح و رحمت شما و شفقت و مهربانى به شما نبود،به جاى اينكه با شما ارتباط داشته باشيم[و نامهنگارى كنيم]در آنچه كه به آن امتحان شدهايد،از منازعه با ستمگر شكمبارۀ گمراه كه پيروى از سركشى و ستمش مىكند،و نسبت به پروردگارش گمراه است و چيزى را ادّعا مىكند كه حقش نيست،و حقّ كسى را كه خداوند اطاعتش را واجب نموده انكار كرده و ظالم و غاصب است، به كار خودمان مشغول مىشديم و شما را از گمراهى هدايت نمىكرديم.
💠سيره و عمل يگانه دختر پاك رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله براى من الگو و اسوۀ نيكو و پسنديدهاى است،و بدى عمل جاهل به زودى به خودش برمىگردد و هلاكش مىكند،و كافر به زودى خواهد دانست كه خانه آخرت[يعنى بهشت و رضوان الهى]براى كيست.
خداوند تبارك و تعالى با رحمت واسعهاش ما و شما را از هلاكت و بدىها و آفات و مصيبتها حفظ فرمايد كه او ولى اين كار بوده و بر هر كارى كه اراده فرمايد قادر است،و به ما و شما ولايت دارد و حافظ ما و شماست.
سلام و رحمت و بركات خداوند بر تمامى اوصيا و اوليا و مؤمنين باد،و صلى اللّه على محمّد و آل محمّد و سلّم تسليما.
📚کتاب الغیبة، صفحه 508
شیخ طوسی
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام
@Aldolatahalzahraeyah
کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مداحی آنلاین - منو ببخش - نریمانی.mp3
6.09M
|⇦• منو ببخش..
مناجات(نماهنگ) و توسل به امام زمان روحی له الفدا اجرا شده به نفسِ سید رضا نریمانی•✾•
●━━━━━━───────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
خدا به موسی فرمود:
اگر میخواهی ثواب صد سال روزهٔ همه ایام در نامه عملت ثبت شود،
مردم را با امام زمانشان آشنا کن.
#امام_زمان
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی
http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84