eitaa logo
کانال علیرضا میرسلیم
752 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
26.1هزار ویدیو
120 فایل
🔸اطلاع رسانی اخبار فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دانشگاهیان و فرهیختگان 🧮مدرس دروس حسابداری دانشگاه 🔺ارتباط با ادمین @AlirezaMirsalim
مشاهده در ایتا
دانلود
مصاحبه فواد ایزدی: ۱-ناراحتی بریتانیای صغیر و ‎آمریکا از اعدام ‎علیرضا اکبری قابل درکه. معمولا به جاسوس‌ها گفته میشه اگر دستگیر هم بشوند در مبادله جاسوس‌ها آزاد می‌شوند. اعدام اکبری کار جذب جاسوس‌های جدید را سخت میکنه. ۲-برخورد با عوامل کشورهایی که در پی تجزیه ایران هستند حق ایرانه. 🗣 فواد ایزدی 🆔@AlirezaMirsalim_ir
🔴 بیش از این صبر جایز نیست آیت‌الله مکارم شیرازی: باید حجاب را به عنوان یک وظیفه اجتماعی دنبال کنیم و جلوی بدحجابی و بی حجابی و برهنگی را بگیریم؛ زیرا حجت بر همه تمام شده و مردم در انتظار اقدام جدی توأم با تدبیر و مدیریت صحیح مسؤولان برای مقابله با مفاسد اخلاقی، بدحجابی و بی حجابی هستند و بیش از این صبر جایز نیست. 🆔️@AlirezaMirsalim_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حرکت بسیار جالب و معنوی رهبر انقلاب بعد از اتمام هر نماز😭 ابتدا دست روی مهر کربلا می‌‌کشند و سپس با دستشان صورت و بدن و پای راست خود را متبرک می‌کنند دوباره روی مهر دست می‌‌کشند و باز صورت و بدن و پای چپ خود را متبرک می‌کنند. 🌍 🆔️@AlirezaMirsalim_ir
تحریف تحقیر ترور توهین مسیر تکراری است 🆔️@AlirezaMirsalim_ir
محله‌های جنوب تهران مصرفی ندارند، یک کوچه در پایین‌شهر مصرفش به اندازه یکی از کاخ‌های شمال تهران است قطعاً صرفه جویی را هم همین جنوب شهری‌ها و مستضعفین انجام می دهند تا گاز به بقیه مردم در شهرهای دیگر برسد ثروتمند بالانشین را کنترل کنید که در این سرمای سوزناک، داخل کاخ خود را همچون تابستان گرم کرده و استخرش را نیز..! وگرنه مردم پایین شهر تک بخاری خود را هم اگر تا ته شیرش را باز کنند به جایی برنمیخورد بماند که اینان هیچ گاه اهل اسراف نبودند و نیستند. 🆔@AlirezaMirsalim_ir
آیت الله خامنه ای: سوال اگر در بین نماز (فرادا یا جماعت) چیزى که بر آن سجده مى‌کند گم شود (و یا مثلاً بچّه‌اى آن را بر دارد)و چیزى که سجده بر آن صحیح است نداشته باشد (چه در تنگی وقت و  چه در وسعت آن، سجده بر قیر و زفت مقدّم بر سجده بر غیر آنها است ولى اگر سجده بر آنها ممکن نباشد، باید بر لباسش یا هر چیز دیگر که در حال اختیار سجده بر او جایز نیست سجده نماید ولى احتیاط مستحبّ آن است که تا سجده بر لباسش ممکن است بر چیز دیگر سجده نکند). 🆔️@AlirezaMirsalim_ir
🔴⚡️رونمایی از نقش آفرینان در جنگ جهانی رسانه ای 1401 🔺اتفاقات اخیر در کشور از یک طراحی رسانه‌ای چندلایه و فرابخشی پرده برداشت. ♨️باشگاه "عملیات تأثیر جهانی" 🔺تاریخچه عملیات تأثیر از بستر فضای مجازی (Online Influence Operations) به دو دهه می رسد و مجریان این عملیات در کلان مقیاس تنها ایالات متحده و روسیه می باشند که یک باشگاه بسته و محدود در جنگ روایتها را شامل می شود. در مقیاس گروهکی نیز داعش و منافقین تلاش هایی را انجام داده و می دهند اما از انسجام و استمرار برخوردار نیستند. عملا نقش آفرینان و عاملان انسانی و غیرانسانی این “جنگ جهانی رسانه ای” را باید شناخت و آنها را دسته بندی کرد. 🔺نقش آفرینان ساختاری 1- بیگ تک ها: پنج شرکت اصلی که بر بازار فناوری و تبادل اطلاعات، استیلای کامل دارند از چهار طریق ۱.در اختیار قراردادن خدمات خاص، ۲.ارائه راه های دورزدن اینترنت، ۳.تحلیل کلان داده (Big Data) و نیز ۴.الگوریتم های گزینش و نمایش محتوا بر افکار عمومی تأثیرگذاری کردند. 2- میکروبلاگینگ‌ها: عدم اعمال سیاست مقابله با محتوای خشن، آسیب رسان و دستکاری (Manipulation ) در شبکه های کوتاه نوشت بخصوص توییتر به گونه ای اتفاق افتاد که آنها مرامنامه های قبلی در این خصوص را کنار گذاشتند و عامدانه بر ضد سیاست های اعلام شده خود حرکت کردند. 3- کمپ های سایبری : کمپ های سایبری عملا "صدای جمعی جعلی" تولید می کنند و به صورت همگرا به کنشگری علیه اهداف از پیش تعیین شده می پردازند. (کمپ لیبرتی، لندن، ریاض و تل آویو) 🔺نقش آفرینان خط دهی کننده و جهت ده 4- نیوز روم‌ها: اتاق خبر 5 شبکه ماهواره ای (۳ شبکه از لندن و دو شبکه امریکایی) با برجسته سازی عامدانه خبرهای سیاه و حذف سایر اخبار باعث هدایت ذهنی و تغییر اولویت بندی شناختی و عاطفی در بینندگان شد. 5- اکانت های اجاره ای: اکانت های چهره ها صورتحساب خود را نه در اشل قیمت های تبلیغی داخلی بلکه در مقیاس رقم های بین المللی و با صورتحساب دلاری به سفارش دهندگان واگذار کردند. خانم مهناز افشار رسما از واگذاری حساب خود به تواناتک امریکا پرده برداشت. 🔺نقش آفرینان در ایجاد فشار و تخریب 6- هکرها و هکتیویست ها: انونیموس یک گروه هکری است که در این مدت به فعالیت علیه زیرساخت ها و پایگاه های اطلاعاتی و اطلاع رسانی کشور اقدام کرد. از سوی دیگر هکتیویسم که از دو واژه هک و اکتیویسم گرفته شده به معنی استفاده نادرست از فناوری برای اهداف اجتماعی یا سیاسی است. Doxing یا افشای هویت مرتبطان و عاملان نظام، یکی از راهبردهای اصلی آنان در ماههای گذشته برای زیر فشار قراردادن نیروهای میدانی بود. 7- ترول ها: اوباش مجازی که یا بر اساس سازماندهی (Troll farms: مزارع ترول ها) یا بر اساس کینه شخصی به صورت گروهی به مدافعان نظام، ساکتین یا افراد منتقد حمله و آنها را تهدید و تحقیر می کنند. 8- سی جی ها: خبرفرست های میدانی با الگوگیری از مدل شهروند خبرنگاران (Citizen Journalists) به عنوان بازوی رسانه ای کف خیابان نسبت به ارسال محتوا برای رسانه های خارجی اقدام به جریانسازی خبری کردند. 🔺نقش آفرینان در جریانسازی جعلی 9- فیکرها: آژانس های تولید انبوه اخبار جعلی که در حجم گسترده سفارش می گیرند یکی از ارکان جنگ جهانی رسانه ای اخیر بود. فیکرهای خرد نیز وارد میدان شده و بر اساس الگوی جلب توجه مبتنی بر خبر متفاوت و تازه به نقش آفرینی پرداختند. 10- اَستروتِرفرها: "مردم نمایان" کاربران اجیرشده ای هستند که به صورت هدایت شده و با منبع و جهت دهی پنهان در بین دیگر کاربران حضور پیدا می کنند و سعی می کنند، خواسته ها و گفته های خود را به عنوان خواسته مردم جا بزنند. 11- کامنتِرها: ورود جدی و همه جانبه “کامنت گذاران حرفه ای" به صفحات باعث شکل گیری نوعی از مارپیچ سکوت شد به گونه ای که هیچکس نتواند و حتی نخواهد خارج از موج ایجاد شده فکر و یا صدایی بلند کند. 12- ربات‌ها: حساب های کاربری دارای زیست رباتیک که با ویژگی های 1- تازه ایجاد شده 2- دنبال کننده کم تعداد 3- فقدان "درج نظر" شناخته می شوند اصولا به عنوان ریتر و شبکه انتشار گفته های دیگران شناخته می شوند. این ربات ها در توسعه خشم و بازنشر مطالب خشونت بار ایفای نقش کردند. 13-"صحنه‌زنان": معمولا با فحاشی به نیروهای انتظامی و نظامی در صدد واکنش گیری بودند و فیلم هایی از کف میدان ضبط کردند. 🔺نقش آفرینان در همراهسازی عمومی 14- سلبریتی های قرمز و زرد: سلبریتی های قرمز با کارویژه تولید خشم و نفرت و سلبریتی های زرد با کارویژه همراهی با موج ایجاد شده به ایفای نقش پرداختند. 15- مجری-مدل‌های شبکه‌های ماهواره‌ای: حضور 21 مجری و عامل انسانی که هر کدام بصورت جداگانه به کنشگری میپرداختند عملا نسل جدیدی از کنش ترکیبی بین شبکه و مجری را پیاده سازی ✍️ محمد لسانی 🆔@AlirezaMirsalim_ir
📜رسانه شناسی سقیفه 🗞مقابله حضرت زهرا(س) با جنگ شناختی 📅یکی از روشهای تسلط بر افکار مردم، جنگ روانی است که تأثیر آن جنگ های نظامی بیشتر است. در «طول تاریخ» همواره این تکنیک استفاده شده است. در تاریخ اسلام از جمله پس از رحلت پیامبر از این تکنیک های جنگ روانی بسیار استفاده شده و حضرت زهرا(س) به مقابله به مثل، این حربه ها پرداختند. 🏳️حضرت با پیش بینی آینده ی وخیم جامعه ی اسلامی به میدان آمدند و با عمر کوتاهشان که بیش از ۷۵ روز در دنیا نبودند، با جنگ روانی و شناختی دشمنان در مدینه، مقابله کردند. 🔆یکی از راهبردهای مورد استفاده ایشان استفاده از *«عملیات های روشنگری»* می باشد. در این تکنیک فعالیت اصلی «شناساندن حقایق» بر روی چشم مخاطب می باشد و با «افشاگری نقاط باطل» مخاطب را در برابر "پاندمی دروغ و تزویر" محافظت می کند.باتوجه با این مقدمه مهمترین تکنیک های شناختی حضرت زهرا(س) در جهت کنشگری رسانه ای را میتوان به شرح زیر برشمرد: *☀️تکنیک الگوسازی* حضرت زهرا (ع) درباره به نقش اهل بیت فرمودند: «محمد و علی (ع) پدران امت اسلام اند، کجی ها را راست و انحرافات را اصلاح میکنند. اگر مردم ایشان را اطاعت کنند، این دو آنها را از عذاب جاویدان نجات میدهند» تأکید حضرت زهرا (س) نشانگر ضرورت وجود الگوهای کامل در جامعه است زیرا دارای آگاهی غیبی و به دور از خطا می باشند (مجلسی، ۱۴۰۳: ج ۲۳، ص۲۵۹). *🏛تکنیک تبیین فلسفه کارکردی* «خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت (س) را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و در امان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.» ایشان با بیان این مسئله به "فلسفه کارکردی" امامت پرداختند که با وجود یک شخصیت معصوم است که میتوان در جهان، نظام اجتماعی سامان میگیرد و عدالت و رفاه برقرار می.شود (مجلسی، ۱۴۰۳: ج۲۹، ص۲۲۳) *🔁تکنیک تکرار* از محمود بن لبید نقل شده است که پس از رحلت پیامبر، فاطمه (س) رادر کنار قبر حضرت حمزه گریان مشاهده کردم و از ایشان پرسیدم که آیا برای امامت علی(ع) از سخنان پیامبر اکرم میتواند دلیلی آورد؟ حضرت پاسخ داد: «شگفتا! آیا روز غدیر خم را فراموش کرده اید؟ شنیدم که پیامبر فرمودند: علی بهترین کسی است که او را جانشین خود در میان شما قرار میدهم.» مجلسي، 1403 : ج 36 ، ص353 *🕋مقابله با مارپیچ سکوت* محمود بن لبید از حضرت زهرا(س) پرسیدند: بانوی من! پس چرا علی (س) سکوت کرد و حق خود را نگرفت؟ حضرت پاسخ داد: «پیامبر خدا (صلى الله عليه وسلم) فرمود: مثل امام مانند کعبه است مردم باید به سویش بروند و در اطراف آن طواف کنند. نه آنکه کعبه به سوی آنها بیاید و دور مردم طواف کند». مجلسي، 1403 : ج 36 ، ص353 *🔇* از مهمترین فعالیت حضرت زهرا مقابله با "مارپیچ سکوت تاریخ" خودشان بود.در مارپیچ سکوت یک گروه اجتماعی ممکن است اعضا را به دلیل عقایدشان منزوی یا طرد کند و افراد با "ترس از انزوا" به جای ابراز عقیده سکوت می کنند.ایشان با خطاب به مردم و متذکر شدن عقوبت الهی خواستار شکستن فضای رسانه ای غالب بودندو نداشتن "حریت مردم" سبب شقاوت آن جامعه شد 🆔@AlirezaMirsalim_ir
🔎 حضرت زهرا(س) الگوی شکست مارپیچ سکوت در جنگ شناختی ▫️در جنگ شناختی و برای تغییر منطق محاسبات یک فرد یا جامعه، گاهی اطلاعات ورودی به ذهن را جابجا یا تحریف می‌کنند. گاهی از تکنیک تکرار و گاهی از تعمیم نابجا جهت خطای شناختی بهره می‌برند. بعضی اوقات القای شناختی صورت می‌دهند و در برخی اوقات به مارپیچ سکوت و متوسل می‌شوند. تلاش بر این است که مکانیزم تفکر یک فرد یا جامعه بهم بریزد. نظام معرفت شناسی و ارزشگذاری‌هایش تغییر کند و منزلت و مکان و زمان و موقعیت افراد و اشیاء بازتعریف شده و جامعه به نوعی و فراموشی مبانی مبتلا شود. ▫️مرز جنگ شناختی در فاطمیه، تقابل در سطح حکمرانی بود. نظام معرفتی کل جامعه در حال تغییر بود و خطر وارونه سازی دین در سطح کلان وجود داشت. دعوا سر فرد یا جامعه فقط نبود و پروژه تحریف تاریخ محوریت داشت. اینکه چه کسی و با چه مکانیزمی باید حکومت می‌کرد یک مساله بنیادین بود برای کل تاریخ. تقابل اسلام ناب و آمریکایی پیرامون دال مرکزی و مضمون اصلی دین یعنی تعریف و منزلت ولایت در جامعه بود. حضرت زهرا(س) در چنین ایستگاهی دست به عملیات معرفتی شهادت‌طلبانه زد و را پی گرفت: 1️⃣خطبه فدکیه، نقد نخبگان و جریان روشنفکری: مضامین عمیق که از بحث های هستی شناختی و بنیادهای معرفتی شروع می‌شود و جریان شناسی جنگ ها و نقش آفرینی و دلاوری امیرالمومنین را در تاریخ پیروزی ها و فراز و فرود اسلام یادآوری می کند. به قرآن احتجاج می‌کند و حکم فقهی ارث را مطابق نص صریح آیات الهی تبیین و تشریح می‌کند و دستگاه فقهی رقیب را به چالش می‌کشد. در انتها نیز نخبگان و سران انصار را تشری می‌زنند و ا سکوتشان گلایه کرده و اتمام حجت به عمل می‌آورند. 2️⃣تبیین چهره به چهره و مبارزه پارتیزانی نرم: بعد از اینکه از تریبون مسجد و در یک نشست نسبتا رسمی و نیمه آماده، بدنه روشنفکری جامعه را به چالش کشیدند، وارد فاز پارتیزانی شدند و خانه به خانه و سلول به سلول به تبیین حق و شکست مارپیچ سکوت همت گماشتند. در واقع بر اساس آیه شریفه(ان تقوموا لله مثنی و فرادی) به عنوان یک ارتش تک نفره به دل سکوت و یورش بردند و یک‌دستی فریب و را زیر سوال بردند. 3️⃣بیت الاحزان و مبارزه علنی و نمادین‌ در سطح افکارعمومی: حضرت زهرا(س) موازی با عملیات توجیه نخبگان و تبیین چهره به چهره، مبارزه نرم و میدانی را نیز دستور کار داشتند. گریه هایی که فراتر از یک احساس فردی بود و "تک و تنها" یک جریان مخالف اجتماعی را راهبری می‌کرد. یک کنشگری نمادین و رسا علیه فضای سرکوب شده افکارعمومی که مارپیچ سکوت را در سطح عمومی‌تر و فراگیرتر نیز با شکست مواجه می‌کرد. ▫️رخ داد آنچه که نباید می‌داد ولی سنت مبارزه با مارپیچ سکوت را برای تاریخ ثبت و سند کرد و را علیه ساختارهای ظالم تربیت کرد و مهیای خیزش های انقلابی در طول تاریخ نمود. ✍️علیرضامحمدلو لینک پیوند http://www.andishkadeboshra.ir/1401/10/06/1-17/ 🆔@AlirezaMirsalim_ir