eitaa logo
تبلیغ بین المللی اسلام
3.3هزار دنبال‌کننده
459 عکس
873 ویدیو
144 فایل
مرجعی برای ارائه #محتواهای_تولیدی #تجربیات #نکات #طرح_ها #ایده_ها و #خاطرات عرصه #تبلیغ_بین_المللی_اسلام ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace مطالعات شیعه در غرب @studiesofshia دوره های آموزشی ترنم صلح @eduThrillofPeace
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6046385827515204908.pdf
231.9K
@Allah4all ✳️ وضعیت مسلمانان در امریکا 🔹مرکز مطالعات فرهنگی بین المللی مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@Allah4all ✳️ دين در زندگي مردم كشورهاي مختلف! 🔹اهميت دين در ايران و مصر تقريبا يكسان است، در پاكستان، اندونزي و نيجريه دين اهميت بيشتري دارد تا در ايران! مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@ThrillofPeace ✳️ چگونه می توانیم به یک تبدیل شویم؟ 🔹برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کسب زیر ضروری است: 1. تسلط به : مبلغ باید بتواند به سؤالات مخاطبان غیرمسلمان در رابطه با اصول دین و شبهات اسلامی پاسخ دهد. 2. تسلط کامل به : یکی از بدیهی‌ترین ابزارهای مورد نیاز مبلغ، تسلط به زبان جامعه هدف تبلیغی است. بدون درک صحیح از کلمات و ساختارهای زبانی، امکان انتقال صحیح مفاهیم دینی وجود ندارد و در مواردی می‌تواند باعث سوءبرداشت‌هایی شود لذا تسلط به زبان یک جامعه، می‌تواند باعث ایجاد همدلی و همراهی آن‌ها نیز شود. 3. تسلط به : یک مبلغ باید با مفاهیم و برداشت‌های ذهنی یک جامعه آشنایی داشته باشد و اساس تبلیغ را قدر عقول یک جامعه قرار دهد که این کار بدون تسلط به فرهنگ جامعه هدف امری غیرممکن است. 4. آشنایی با روش‌های بر مخاطب: نحوه ارائه یک محتوا، هرچند که از غنای بالایی برخوردار باشد، در تأثیرگذاری بر مخاطب اهمیت بسزایی دارد لذا مبلغ موفق باید با روش‌های نوین اقناع و تأثیرگذاری آشنا باشد تا بتواند در فرآیندی منطقی و صحیح، محتوای مورد نظر را به مخاطب خود انتقال دهد. @ThrillofPeace 5. آشنایی با دغدغه‌ها و هدف: بدون درک صحیح از دغدغه‌ها، مشکلات، نیازها و مسائل یک جامعه، تبلیغ به منزله «آب در هاون کوبیدن» است، زیرا دین روش و سبک زندگی ای است که برای حیات بشر در ابعاد مختلف پاسخ‌هایی متناسب دارد. دینی که فارغ از مسائل و دغدغه‌های یک جامعه معرفی شود، بدون شک موفقیتی در ساحت جذب مخاطبان، و همراهمی آنها کسب نخواهد کرد. 6.ویژگی‌های مبلغ: 6-1- : صرف اطلاع از علوم حوزوی، مباحث اسلامی و زبان دانی برای ورود به عرصه تبلیغ بین الملل کافی نیست لذا برخی مبلغان اگر چه در داخل موفق اند، اما برای فعالیت تبلیغی در خارج از کشور مناسب نیستند؛ در واقع مبلغ فعال در حوزه بین الملل، باید از قدرت تصمیم‏ گیرى در صحنه، مدیریت، سیاستگذاری بالا مبتنی بر هوش و ذهن خلاق برخوردار باشد. 6-2- : اگر مبلغ شجاعت نداشته باشد در مواجهه با سختى‏ها و شداید دچار اضطراب و خودباختگى خواهد شد، لذا حضور او در عرصه بین الملل بیش از منفعت، موجب ضرر خواهد بود که نقض غرض است. 6-3- و ایمان: در صورتى که مبلغ از هویت دینی با ثبات و ایمان کافی برخوردار نباشد، نه تنها منشا اثر نگردیده بلکه خود به عنصرى ضد تبلیغ بدل میگردد زیرا حضور در جوامع غیر مسلمان و مشاهده ظواهر و جاذبه های دنیوی آن از یک سو و بی هویتی و سست عنصری او از سوی دیگر منجر به جذب او و نهایتاً ایجاد انحراف در عقاید میگردد به صورتی که برای توجیه فعالیت های خود، در دین تغییر ایجاد و بدعت آفرینی می نماید. @ThrillofPeace 6-4- : اگر مبلغ دینى قدرت نوشتن نداشته باشد و صرفا براساس بیان و امور شفاهى به تبلیغ بپردازد و شرایط جامعه مقصد ایجاب نماید که مبلغ از طریق بیان و خطابه پیام دین را در مجامع علمی، آکادمیک و ... به مخاطبان ارائه نماید، در عمل اصل مقوله تبلیغ منتفى خواهد شد؛ لذا تسلط به فنون نگارش، روش تحقیق و پژوهش اصلی اساسی در عرصه تبلیغ بین الملل است. 6-5- : مورد دیگر از ویژگى‏هاى مبلغین بین الملل، ساده زیستی، کم توقعی، روحیه جهادی و مقدم داشتن رسالت و هدف مقدس تبلیغى بر اهداف و منافع مادى است، زیرا با توجه به شرایط مختلف جوامع در صورت عدم وجود چنین روحیه ای یا مبلغ از ادامه فعالیت خسته میشود یا به درستی از عهده وظایف محوّله بر نمی آید. (آتش به اختیار) 6-6- ظاهر: در کشورهاى خارجى، اهمیت زیادی به نوع پوشش، زیبایى، شکیل و مرتب بودن داده میشود لذا در صورت عدم توجه به ظاهر و عدم رعایت آراستگی ظاهری مبلغ نه تنها نمی تواند تأثیر مثبتی بر مخاطبان بگذارد بلکه منجر به انزجار و نفرت آنها نیز میگردد. 6-7- آشنایى اجمالى با : مبلغ فعال در عرصه بین ‏الملل الزاما باید در حد متعارف (نه تخصصى) با کلیات علوم مختلف آشنایى داشته باشد; زیرا در صورتى که از موارد کلى و معمولى رشته ‏هاى متنوع علمى بى اطلاع باشد، در برقرارى روابط با طبقات گوناگون مردم منطقه ماموریت ‏بخصوص اندیشمندان علوم مختلف دچار بحران ارتباطى مى ‏شود. 6-8- وافر: مبلغی موفق است که مانند پیامبر و ائمه علیهم السلام طبیب دوار بطبه باشد، لذا اگر عشق و کشش درونی لازم جهت حضور پر رنگ در مجامع بین المللی، ارتباط گیری با مخاطبان و همدلی و همدردی با آنها وجود نداشته باشد، مبلغ نخواهد توانست به وظیفه اصلی خود که ایصال معارف دینی است جامه عمل بپوشاند و با توجه به خستگی و سختی های کار و تنوع فرهنگی، غربت و ... دلسرد خواهد شد. 💯 نگارش و تدوین: @ThrillofPeace @Allah4all
#معرفی_کانال ✳️ مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام 🔹لینک عضویت👇👇👇 💠 تلگرام https://t.me/joinchat/AAAAAD_OoI_5pijDARzmww 💠 ایتا http://eitaa.com/joinchat/4114219008Cd38104b70e #رسانه_باشید 🍃🌸🌺🌹🌺🌸🍃
@Allah4all ✳️ برخی از های_پرکاربرد که اگر در موارد تشکیل دهنده کشورهای وجود داشته باشد (از قبیل کیک ها و شکلات ها و ...) نشان دهنده بودن آن محصول است: - الکل یا با پیشوندهای مختلف (الکل) - نوعی مشروب که در شکلاتها و شیرینی ها استفاده می شود خصوصا گردوئی ها - نوعی مشروب در شکلاتهای مغزدار و غیره - ژلاتین که از مغز استخوان یا پوست حیوانات تهیه می شود - در ظاهر آب گیلاس به نظر می آید ولی در حقیقت نوعی مشروب الکلی است - خوک - گوشت لایه لایه – دودی شده - چربی خوک (آب شده) - چربی گوزن 🔹: تذکر اول: واژه (mehrwertige Alkohole) به معنای گلیسیرین است و حلال است. تذکر دوم: محصولاتی که واژه های فوق را در لیست مواد تشکیل دهنده دارند، حرام هستند و خوردن یا هدیه دادن آن برای شما جایز نمی باشد. https://telegram.me/bayeganitabligh/477 مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@Allah4all ✳️ "Our nation must appreciate these mourning sessions as they keep the nations alive through the Ashura lamentation and more so if these sessions continue in days other than these blessed days. " 🔹Source: The Ashura Uprising In The Words & Messages of Imam Khomeini (R) @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ سربازان امنیتی ‎ در حال خواندن ترانه ای به زبان فارسی!!! 🔹اکنون بهتر میتوان مدیر اکانت های برانداز فارسی زبان را شناخت. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@Allah4all ✳️ شیوه های تبلیغی آیت الله موسوی لاری ره 🔹بخش اول آیت الله سید مجتبی موسوی لاری یکی از چهره های ماندگار جامعه جهانی اسلام است. وی از پیشگامان عرصه تبلیغ جهانی است. از این رو می توان وی را در دهه سی و چهل خورشیدی، از نظریه پردازان جهانی سازی بر پایه پروژه عدالت جهانی بر بنیاد دین و عقل دانست. وی در زمانی به این اندیشه جامه عمل پوشاند که بزرگان علم و دانش، در محدوده جغرافیایی ایران نیز به تبلیغ نمی اندیشند و تنها می کوشیدند تا هسته علم و دین را در حوزه های علمیه حفظ و نگه دارند و از آسیب تهاجم مادیگری حفظ کنند. در همین زمان که مردانی مکتب اسلام را برای جامعه ایرانی و شیعه می نگاشتند تا این گونه دانه ای بپاشند و مومنانی متدین را گرد آورند، ایشان در اندیشه جهانی سازی اندیشه تشیع بود که بر محور عقل و تعبد است. نوشته های ایشان با زبانی نگاشته شده که فرهنگ جهانی با همه تنوع و تعدد خود، بتواند آن را درک و فهم کند. این گونه است که خوانندگان وی از خاور دور تا باختر دور و شمال و جنوب، مطالب را درک کرده و با آن همراهی و همدلی می کنند هر چند که آن را به عنوان مجموعه باورهای دینی خویش نپذیرند ولی به عنوان بخشی از باورهای قابل تدبر و اندیشه پذیرفته و با آن کنار می آیند. زبان نوشته هایش به گونه ای است که حتی در برخی از دانشگاه های جهان به عنوان متن آموزشی مورد توجه و تدریس قرار می گیرد که خود بیانگر سطح و زبان نوشته هایش است.[۱] وی در بیان برتری عقلانیت اسلامی و معنویت آن بر دیگر ادیان و مذاهب و شرایع وحیانی و انسانی، به گونه ای از جدال احسن بهره برد که می توان وی را به عنوان شاگرد راستین مکاتب آسمانی به ویژه قرآن و پیامبران و به ویژه رسول الله (ص) و امامان عصمت و طهارت(ع) دانست. این گونه است که به سادگی آثار ایشان بر جان می نشیند و آثار آن بزرگانی چون حامد الگار را می لرزاند و مباحث امامت وی چنان وی را دگرگون می کند که هدف خویش را فراموش می کند و به جای ترجمه زبانی، ترجمان جانش قرار می دهد و باورهایش را بدان شکل و معنایی جدید می بخشد. @Allah4all شیوه تبلیغی که معظم له هم در آثار و هم در انتشار کتب برگزیده است، شیوه ای قابل تامل است. البته در دوره طاغوت، گروه های اسلامی تلاش کردند تا برای جلب مخاطبان در داخل کشور چنین شیوه ای را به کار برند و حتی موفق نیز بودند که از آن جمله می توان به موسسه در راه حق، نسل نو، انجمن اسلامی سیمان دورود و مانند آن اشاره کرد که مجموعه کتابچه ای را برای مخاطبان تهیه و ارسال می کردند؛ اما در سطح بین المللی و به شیوه ای فراگیر و با ادبیات جهانی، شاید بتوان معظم له و موسسه ایشان را بی نظیر و یا کم نظیر دست کم در جوامع اسلامی بر شمرد. بررسی روش شناسی تبلیغ دینی که معظم له بر گزیده است می تواند برای بسیاری از مراکز مهم از جمله جامعه المصطفی العالمیه ، سازمان فرهنگ و ارتباطات و دیگر نهادهای بین المللی مفید باشد و به آنان درس ها و پندهای بسیاری ارایه دهد تا برای دست یابی به موفقیت از شخص و موسسه ایشان الگوبرداری نمایند. telegram.me/bayeganitabligh/892 نویسنده در همین راستا بر آن شد تا در این مدت اندک فراهم آمده، دست کم روش شناسی شیوه تبلیغ دینی را بر اساس برداشت دیگران از مخاطبان آثارشان به دست دهد. براین اساس، به سراغ نامه ها، گزارش ها و مصاحبه های موجود در آرشیو و بایگانی موسسه ایشان رفته و تحلیل دیگران را از این راه تبیین نموده است. آن چه پیش رو شماست، نگاهی گذرا و کوتاه به بخشی اندک از این دیدگاه های مخاطبان است. استاد خلیل منصوری، مدرس و پژوهشگر حوزه مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ❇️ قهرمان سه سالهٔ من ❇️ My Three-Year-Old Hero 🔹دومین ترانهٔ انگلیسی از گروه وتر با موضوع دختر سه سالهٔ امام حسین(ع) مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
✳️ اندر کم کاری های ... ؟! @Allah4all 🔺نویسنده این یادداشت از ایرانیان مقیم انگلستان می باشد. 🔹از رستوران ایرانی که بیرون آمدیم. مثل همیشه دوستان و کارکنان رستوران لطف بسیار داشتند و در همان گوشه دنجی که محل قرارمان بود منتظر حسن نشستم. هوا پاک و صاف و خنک بود. حسن گفت تا ایستگاه همر اسمیت همراهم می آید. از خیابان کینگ استریت سمت ایستگاه میرفتیم. گفتم حسن! سری به این کتابفروشی بزنیم. کتابفروشی الف. 🔸جوان پشت پیشخوان گفت جلسه است. صدای سخنران می آمد و جمعیتی حدود بیست نفر شنونده بودند. کلمه ایران و فارس به گوشم خورد. گفتم میتوانیم شرکت کنیم؟ ... نشستیم. سخنران دکتر نبیل حیدری بود در باره کتاب التشیع العربی و التشیع الفارسی صحبت میکرد و پاسخ به پرسش ها. 🔹همان بحث های معروف: شیعیان در ایران قائل به تحریف قرآنند. نهج البلاغه را شریف رضی نوشته است. ایرانیان خلفا را سبّ می کنند. مراجع قم در عید الزهرا شرکت می کنند و… سخن دو رشته داشت. ضد ایرانی و ضد شیعه امامیه. 🔸وقت گرفتم، توضیح بدهم. خوشبختانه مدیر جلسه با خوشرویی پذیرفت. گفتم: در سال ۱۹۴۵ آرتور جفری کتاب المصاحف را در قاهره منتشر کرد تا ثابت کند اهل سنت به تحریف قرآن اعتقاد دارند. اخیرا هم انتشارات بریل کتاب: the revelation and falsification نوشته ایتان کلبرگ شیعه شناس صهیونیست و امیر معزی را منتشر کرد تا ثابت کند شیعه به تحریف قرآن باور دارد. @Allah4all 🔹بسیار خوب شما به ایران سفر کنید تمامی نسخه های قرآن را در کتابخانه ها و گنجینه نسخ خطی قرآن ببینید. آیا می توانید قرآنی پیدا کنید که حتی یک آیه و یا یک کلمه اش متفاوت باشد؟ چرا قرآن را که راز و رمز و تکیه گاه وحدت همه مسلمانان است، با چنین بحث هایی تبدیل به موضوع تفرقه می کنیم؟ 🔸در مورد نهج البلاغه، کتاب هایی مثل مصادر نهج البلاغة و اسانيده از عبدالزهره الحسنی منتشر شده است که نشان می دهد بسیاری از خطبه ها پیش از تولد سید رضی در منابع وجود دارد. چگونه سید رضی می تواند نویسنده آن متون باشد؟ مگر آیت الله سیستانی نگفت سب خلفا و عایشه همسر پیامبر حرام است. مگر نگفت اهل سنت خود ما هستند؛ تعبیر انفسنا را به کار برد چرا این موارد را نمی بینید؟ 🔹در مسیر که به خانه می آمدم کتاب نبیل حیدری را که برایم امضا کرده بود ورق می زدم با خود می گفتم. کجاست آن کتاب درجه اولی که در باره شیعه امامیه قابل عرضه جهانی باشد. واقعیت این است که پس از اصل الشیعه کاشف الغطاء و الشیعه و التشیع محمدجواد مغنیه و شیعه در اسلام علامه طباطبایی ره نتوانسته ایم کتاب شایسته درجه اولی عرضه کنیم. این همه بودجه های میلیاردی - صدها میلیاردی هم هست!- در موسسات فرهنگی، دینی و تبلیغی در قم و تهران و مشهد صرف می شود، محصول و نتیجه اش کجاست؟! (به نقل از علی اکبر بدیعی) 🔹 : - چرا نتوانسته ایم در حوزه بین الملل اعم از تبلیغی و آکادمیک با وجود هزینه های مختلف دولتی، خصوصی و خصولتی، خروجی هایی رضایت بخش داشته باشیم؟! - سیاستگذاری های کلان حوزه بین الملل در کجا، توسط کدام مراکز، با چه رویکرد و اهدافی شکل و چگونه ارزیابی می شوند؟ - چقدر مسائل واقعی حوزه بین الملل، مراکز فعال، شخصیت ها، جریان ها، منابع و ... را میشناسیم؟ - چقدر توانسته ایم مطابق با نیاز و مسئله مخاطب محتوا تولید نموده و با تربیت مبلغان بین الملل و آکادمیک به درخواست های این حوزه پاسخ مثبت و ایجابی دهیم؟ - چقدر بیلان کاری های موجود در حوزه بین الملل با واقعیت های کف میدان و در صحنه عمل همخوانی دارد؟ در سطح مقایسه با سایر مجموعه های بین المللی در کدام رتبه قرار داریم؟ چرا؟ - و ... - رونوشت به مجموعه های مسؤول در حوزه بین الملل؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all @studiesofshia @ThrillofPeace
💥اطلاعیه مهم و فوری💥 @Allah4all با سلام خدمت دوستان عزیز برای انجام فعالیت در حوزه به حضور دوستان دغدغه مند نیاز داریم. از دوستان کسانی که توانایی بر عهده گرفتن کاری از کارهای زیر را دارند به آیدی زیر مراجعه نمایند: 1-ترجمه در حد کاملاً حرفه‌ای (عربی-انگلیسی-ترکی-ژاپنی-کره‌ای-پرتغالی-اسپانیولی-آلمانی-فرانسوی-روسی-اوکراینی-پشتو-تاجیکی-دانمارکی و...) 2-ادمینی اینستاگرام، تلگرام، پیام رسان های داخلی، واتس آپ، فیس بوک و ... 3-ویرایش و زیرنویسی ویدئو 4-سخن گفتن روان به زبان‌های خارجه برای گویندگی روی ویدئوها 5-گرافیک و فوتوشاپ 6-مقاله نویسی و تولید محتوا 7- حمایت مالی و دیگر توانایی‌هایی که به نظرتان میتواند مفید باشد و از قلم افتاده. 🔺اگر کاری از دستتان ساخته نیست حداقل این پیام را در گروه‌ها و کانال‌هایتان به اشتراک بگذارید. 🔷 آیدی جهت ارتباط 👈👈👈 @Ebnosiam مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
4_5800651300899129148.pdf
2.47M
@Allah4all ✳️ به کیش اسلام در آمدن ✳️ Converts to Islam 🔹داستان هایی واقعی از اسلام آوردن تازه مسلمانان مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ زائر آمریکایی در پیاده ‌روی اربعین 🔹اینجا از آمریکا حس امنیت بیشتری دارم و از قدم زدن ترسی ندارم. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@Allah4all ❇️ "One should study the addresses of Imam Husayn (A) delivered in Makkah - in the Hijaz as a whole - at Karbala', during his journey, as well as the sermons addressed to his companions, the questions and answers that took place between him and others, the letters that were exchanged between him and other people, the letters that were exchanged between the enemies themselves, in addition to the accounts of those (from among the friends as well the enemies) who were present on the occasion of 'Ashura'." 🔹Source: Ashura - Misrepresentations and Distortions, Part 1 | Ayatollah Murtada Mutahhari (R) @Allah4all
@Allah4all 🔹قابل توجه طلاب زبان دان (تسلط کامل) ✳️ جهت همکاری جهادی با ستاد علمی فرهنگی موکب امام رضا علیه السلام در عمود 1222، رزومه خود را به آیدی @Ebnosiam ارسال فرمایید. 🔸همکاری ها عبارتند از: - برگزاری جلسات سخنرانی و روضه خوانی برای زائران خارجی - برگزاری جلسات پرسش و پاسخ برای زائران خارجی - راهنمایی زائران و مخاطبان خارجی - و ... مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
4_5814470160605513531.pdf
1.18M
@Allah4all ✳️ من الأربعینية إلی الأربعین 🔹من أربعینیة حضاریة إلی حضارة أربعینیة 🔸حجة الاسلام الدکتور الحسینی الکوهساری مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ چرا امام حسین علیه‌السلام کامل‌ترین مثال برای عدالت و حقیقت است؟ ✳️ Why is Imam Hussain the perfect example for justice and truth? 🔹سخنرانی در راهپیمایی نمادین اربعین 🔹Northern California Hussain Day Procession Speech 🔸آمریکا، سانفرانسیسکو 🔸San Francisco, CA / October 2018 مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
4_5816652948884686552.pdf
4.65M
@Allah4all ✳️ بخشی از تحقیقات یکی از اساتید دانشگاه MIT امریکا و دانشجویان دکتری اش پیرامون حرکت عظیم اربعین ✳️ To Karbala: Surveying Religious Shi’a from Iran and Iraq 🔹تفاوت نگرش دانشگاه‌های ایران و دانشگاه‌های غربی در انتخاب عناوین پژوهشی جای تامل بسیار دارد. 🔹Fotini Christia, Elizabeth Dekeyser, Dean Knox مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ مغناطیس - اربعین مسیری متفاوت ✳️ The Magnetism - Arbaeen, a different path 🔹بیان تفاوت حرکت و پیاده روی عظیم اربعین با موارد مشابه در جهان از زبان زائران انگلیسی زبان مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
@Allah4all ✳️ مرحوم خلیل ساحوری چگونه مسلمان شد؟ 🔹شادی روح ایشان فاتحه و صلواتی قرائت بفرمایید. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
4_5821250483741787984.pdf
10.59M
@Allah4all ✳️ پرسش و پاسخ های قرآنی ویژه جوانان 🔹محمدعلی رضایی اصفهانی 🔸فهرستی از مطالب (ج 1-12): - ج 1: (ترنم مهر): قرآن، روش های تفسیری، بینش شناسی. - ج 2: (شمیم مهر): انسان و آفرینش، نفس و پرورش. - ج 3: (باران مهر): مبدأ، جهان، انسان، راهنما و راهبردشناسی. - ج 4: (شبنم مهر): قرآن راهبرد بشریت، ترجمه های قرآن، راهنما شناسی. - ج 5: (دانش مهر): کلیات قرآن و علم، علوم پزشکی، بهداشت، غذا شناسی. - ج 6: (علوم مهر): قرآن و روانشناسی، فرا روانشناسی، زیست شناسی، فیزیک. - ج 7: روابط دختر و پسر(1): عشق، معاشرت. - ج 8: روابط دختر و پسر(2): ازدواج - ج 9: پیامبر مهر (1): پیامبر اعظم و قرآن، رسالت و حقانیت پیامبر. - ج 10: پیامبر مهر (2): پیامبر اعظم و تولید علم، تأثیرگذاری پیامبر. - ج 11: مهر مهدوی (1): مهدی شناسی، جهان قبل از عصر مهدوی، جهان در عصر مهدویت. - ج 12: مهر مهدوی (2): مهدویت در قرآن، تفسیر آیات مهدویت، روش شناسی روایات تفسیری آیات مهدویت. مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@Allah4all ✳️ "Are we Aliens in this world? | The Butterfly Within Pt. 1 | Br. Khalil Jafar" 🔹Many – if not most – human beings go through life without ever truly undergoing the necessary transformation into the best that we can be. We come to this world as caterpillars, and it is our aim to develop into butterflies. But we often remain as crawling creatures of this lowly dimension, devouring our way through the dunya (worldly life), blind, deaf and dumb. When do we truly contemplate and make the conscious decision to be better? Brother Khalil Jafar beautifully sets forth an example of our existence in this world as something essentially alien. Do we really belong here? Is there a precedence within the Holy Quran which indicates that we were sent down from a higher realm of existence? What now is our aim in regards to life, the universe and everything? مرجع تخصصی محتواهای @Allah4all
✳️ ساختارهای تبلیغ تشیع در غرب @Allah4all 🔹مصاحبه با دکتر حمیدرضا مقصودی 🔸شیعیان و به طور کلّی دنیا، نسبت به ساختار فکری ما در داخل کشور متفاوتند و اگر این مطلب در فعالیت های علمی و تبلیغی لحاظ نشود ، فقط به اقشار سنّتی مهاجران ایرانی محدود می مانید. به عنوان مثال: رویکرد ما در ایران نسبت به اسلام، تعبّدی است و همه تلاش ها نیز بر همین است؛ در حالیکه این رویکرد در دنیا جایگاهی ندارد و اسلام باید به عنوان مجموعه ارزشمندی که باعث سعادت اخروی می شود و در رقابت با سایر اردیان است عرضه شود. این نگاه به اسلام، نوع محتوا را دچار دگرگونی و انقلاب می کند. من در کل دنیا سخنرانی نمی شناسم که بگوید "اسلام همین است که هست"؛ بلکه می گویند "ببینید اسلام چیست و آنگاه خودتان انتخاب کنید". 🔸اوّلین قدم یک مبلّغ باید قبول این مطلب باشد که "اسلام، می بَرَد". یعنی شرط موفّقیّت یک مبلّغ این است که تعلیل، تبیین و تحلیل کند که این روش در نهایت منتج به تعبّد و بندگی هم خواهد شد. @Allah4all این نگاه (یعنی پذیرش یک Paradigm Shift از پذیرش بی چون و چرا به تعلیل و تبیین و تحلیل) نیاز امروزه غرب یعنی ارائه اسلام در قالب یک سبک زندگی است؛ و آنچه که با این رویکرد فهمیده نمی شود بعضی مشکلات را پدید آورده است. در این Paradigm، حتّی چهارچوب فقهی نیز قابل فهم است؛ چه برسد به اخلاق و اعتقادات. 🔸باید تبیین عقلانی و منطقی را تمرین کرد و Platform عقل بشری را برای دین تعریف کرد. عقل در روایات نیز دو نوع است: عقل طبع و عقل مسموع. در قرآن و روایات نیز عقل بشری (مسموع) نیازمند بها دادن است. ما در تشیّع سنتی ایرانی، عقل بشری را تجربه نکرده ایم و تا به حال فقط متکلّم وحده بوده ایم؛ حال آنکه بسیار پتانسیل عقل منطقی بشری داریم. در افراد داخل، کسانی که به این مطلب بها داده باشند بسیار کم اند. آنچه که مهم است، شناخت فرهنگ ها است و نباید موضع ما این باشد که "فقط همین مطلب درست است". ✔️حقوق بشر یعنی احترام هر فرد و آزادی وی، یک اصل اصیل جهانی است و تبدیل کردن این فرد آزاد به بنده محض خداوند، کاری بسیار خاص، سخت و دارای ظرایف است. https://telegram.me/bayeganitabligh/605 🔸مطالب بیشتر 👇👇👇 مرجع محتوای تخصصی تبلیغ اسلام در غرب @Allah4all