#دشمن_شناسی #صهیونیست
@Allah4all
❇️ صهیونیست ها و اهدافشان را بهتر بشناسید؛ بدون دشمن شناسی شکست قطعی است.
🔹ویدئوی سمت راست 👇
خاخامهای اسرائیلی در زمینهای اشغال شده سوریه:
- ما قبلاً سوریه را اشغال کردهایم و آن را تصرف کردهایم.
- دمشق سقوط میکند، معبدها ساخته میشوند.
- خاخام ناجی ظهور میکند و ما به رستگاری واقعی و کامل خواهیم رسید.
🔹ویدئوی سمت چپ 👇
در تلویزیون اسرائیل:
- ما لبنان و سوریه را اشغال کردهایم و به زودی به خانوادههای شما در بغداد
خواهیم رسید.
- ایران هدفی است که اسرائیل باید قبل از هر چیز به آن حمله کند.
- درست است که سنیها افراطی هستند و به القاعده وابسته، اما از اسد بهتر هستند، چون اسد حزبالله را مسلح میکرد.
#حتما_ببینید #رسانه_باشید
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
8.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#زندگی_با_آیه_ها #معجزه_قرآن
@Allah4all
ای بندگان من که ایمان آورده اید! یقیناً زمین من وسیع و پهناور است؛ پس [با انتخاب سرزمینی مناسب و شایسته که ارزش ها در آن حفظ شود] فقط مرا بپرستید. هر نفسى چشنده مرگ است، آنگاه به سوى ما بازگردانيده خواهيد شد.
ادامه ترجمه آیات
سوره عنکبوت، آیات 56 - 64
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خاطرات_بین_الملل #روسیه
@Allah4all
❇️ معرفی مساجد (3 از 4): امروز رفتم مسجد دیگری که در تابلوی ورودی به جای واژه мечеть از واژه молельный дом به معنای عبادتگاه یا همان نمازخانه استفاده شده بود. فضای کوچکی داشت، اما بصورت شبانه روزی درب آن باز بود. کتاب های مختلفی نیز در قفسه ها بود که تصاویر آنها در پست های بعدی ارسال خواهد شد.
🔹در این شهر فقط چهار مسجد کوچک یا نمازخانه طور وجود دارد. تمام این مساجد برای اهل سنت است و در حاشیه های مختلفی از شهر واقع شده اند و مخاطب آنها مسلمانان ازبکستان، تاجیکستان و اندکی آذربایجان است که غالبا بعنوان نیروی کار مشغول به فعالیت و زندگی هستند. در این مساجد صرفا امکان حضور آقایان وجود دارد.
تصاویر مسجد تصاویر کتابها
(انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است)
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
61.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#خاطرات_بین_الملل #روسیه
@Allah4all
❇️ آشنایی با کلیساهای ارتدوکس (2)
🔹یکی از مشکلات جدی در معرفی وتبلیغ دین در روسیه، تبدیل شدن دین به مقوله ای فرهنگی وقومیتی است. روس ها خود را مسیحی دانسته واسلام را برای مردم غرب آسیا بالاخص اعراب می دانند، لذا هر چند علاقه ای به کلیسا هم نداشته باشند، طبق سنت های فرهنگی جامعه روس، بین خود وسایر ادیان بالاخص اسلام فاصله احساس میکنند (البته سطح اجتماعی پایین مسلمانان اهل سنت در روسیه نیز درین برداشت مؤثرست). از طرف دیگر جامعه روس به نوعی پلورالیزم دچار است (البته غالبا اطلاعات مخاطب روس نیز بسیار سطحی و تحت جو و موج های رسانه وفرهنگ غربی است) وحتی هنوز برخی سنت های بت پرستی متعلق به قبل از ورود مسیحیت در روسیه، در سنت های فرهنگی جامعه جایگاه و ارزش دارد. از طرف دیگر هر ذائقه، سلیقه وعقیده ای را با عنوان تفاوت فرهنگی تفسیر می کنند وهیچ عقیده ای را مذموم نمی دانند. روس ها ضرب المثلی دارند که همیشه در تفاوت ذائقه، سلیقه و اختلاف نظر به کار میبرند، На вкус и цвет, товаришей нет, یعنی هر کس به سلیقه خودش؛ ضرب المثل خوبی است ودر بسیاری موارد مفید اما توسعه آن به مباحث اعتقادی وحتی مباحث فرهنگی، چیزی از ارزش های فرهنگی باقی نخواهد گذاشت وتکثر ایجاد شده، جامعه را به سوی پوچی سوق خواهد داد. لذا با این نگاه، به نظر بخشی از جامعه، هیچ ارزش اصیلی وجود ندارد که ملاک سنجش واقع شود و صرفا تفاوت فرهنگی است که توجیه عجیبی است و تعامل را بسیار دشوار می کند.
(انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است)
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تازه_مسلمانان #اروپا #حجاب
@Allah4all
❇️ توصیههای بانوی تازهمسلمان فرانسوی به بانوان: نباید فکر کنیم حجاب را به اجبار میپوشیم.
#حتما_ببینید #بسیار_جالب
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
#مطالعات_ادیان #آمار_بازدید
@Allah4all
❇️ نگاهی به ردهبندی وبسایتهای پرمخاطب دینی جهان خبر از تغییراتی مهم در معادلات رسانههای دینی میدهد.
🔹اولین نکته اینکه میانگین بازدید این وبسایتها نسبت به سال قبل، نه تنها رشد نداشته که عمدتاً کاهش بازدید داشتهاند.
✅این مساله در کنار رشد رسانههای اجتماعی همین پایگاهها، خبر از افت جایگاه رسانهای وبسایت در کار مذهبی میدهد.
✅نکته بعدی اینکه همچنان یهودیان -با کمتر از سه درصد جمعیت جهان- ۱۸ درصد سهم پایگاههای اینترنتی پربازدید کل جهان را دارند.
✅پایگاه شاهدان یهوه با ۱۱۷ میلیون بازدید در ماه، برای سومین سال متوالی پرمخاطبترین سایت مذهبی است.
✅امّا در مورد پایگاههای شیعی، بالاترین جایگاه با رتبه ۴۱۶ متعلق به وبسایت قدیمی "الاسلام" است که وارد سیامین سال فعالیت خود میشود!
سایت ادعیه مفاتیح "دعا" در جایگاه بعدیست و در میان مراجع تقلید نیز پرمخاطبترین وبسایت، متعلق به آیتالله سیستانی با نزدیک ۱.۲ میلیون بازدید در ماه و جایگاه ۵۳۸ جهان است.
@Allah4all
🔺امّا آیا این رنکینگ نشاندهنده اثربخشی تبلیغی این نهادهاست؟
صرف پربازدیدبودن یک وبسایت، الزاماً ربطی به اثربخشی آن ندارد و البته در بازدید بالای یک وبسایت عوامل دیگری نیز اثر دارند. مثلاً برخی از این پایگاهها، کارکرد متون مرجع دارند. از آنسو هجمههای رسانهای، ترندهای فرهنگی وتوجهات سیاسی نیز عوامل دیگری در مراجعه به پایگاههای یک مذهب هستند.
#حتما_ببینید #بسیار_جالب
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب
@studiesofshia
هدایت شده از مطالعات شیعه در غرب
#فلسفه_اسلامی #شرقشناسی
@studiesofshia
❇️ پروفسور هانری #کربن به هنگام سخن گفتن از کتاب "روایت غربت غربی" سهروردی و غربتی که بر تفکر غربی حاکم گشته است، می گوید:
🔸 شاید روزی بتوانم تشریح کنم که چگونه خواندن روایت غربت غربیه تأثیر تعیین کننده ای بر من گذارد و مرا از زیر بار سنگین محدودیت های حاکم بر آسمان تیره آزادی هایدگری رهانید. می بایست در زیر این آسمان تاریک...
ادامه متن
مرجع تخصصی #مطالعات_شیعه_در_غرب @studiesofshia
هدایت شده از تبلیغ بین المللی اسلام
#خاطرات_بین_الملل #روسیه
@Allah4all
❇️ دیپلماسی تجاری، تسهیل گر دیپلماسی فرهنگی
🔸در فروشگاه های اینجا، محصولات ایرانی نادر وگاهی پسته یا خرما دیده میشود. امروز به فروشگاهی با صاحبی اهل کره جنوبی رفتم. علاوه بر محصولات غالبا کره ای و روس، محصولاتی از ژاپن، چین، ویتنام، سنگاپور(پسته)، اندونزی، مالزی، ایتالیا، آلمان، ترکیه، سوئد، ازبکستان، فرانسه و... به وفور وجود داشت. تنها دومحصول ایرانی راپیدا کردم(تصویر). قریب به 80%محصولات مغازه قابلیت جایگزینی با محصولات ایرانی را داشتند. عجیب که برندهای خوب ایرانی نتوانسته اند در بازار روسیه سهمی داشته باشند وبا کیفیت بالا وقیمت مناسبی که دارند جای خالی شان بسیار محسوس است.
🔹یکی از ابزارهای بسیار خوب در انتقال فرهنگ وتبادل فرهنگی، حضور ودسترسی به محصولات ایرانی در سایر کشورهاست. این امر منجر به آشنایی بیشتر، شناخت مخاطب با کشور وایجاد بستری برای اعتماد، گفتگو وتبادل نظر در بلندمدت خواهد شد. محصولات ایرانی در عرصه های مختلف بالاخص موادغذایی ظرفیت های فوق العاده ای دارند ومیتوانند مروج فرهنگ وارزش های اصیل ایرانی-اسلامی باشند. تولیدکنندگان وتجار نیز میتوانند علاوه بر درآمدزایی، به شایستگی، فرهنگ ایرانی-اسلامی را نمایندگی کنند. چه بسا بتوان گفت که در طول تاریخ یکی از موفق ترین وتأثیرگذارترین مبلغان شیعی، تُجّاری بوده اند کهدر سایر کشورها به دادوستد وتجارت می پرداختند وسبک زندگی آنها بدون نیاز به تبلیغ لسانی، مروج فرهنگ ناب شیعی بوده است.
(انتشار فقط بصورت بازارسال (فوروارد) جایز است)
مرجع تخصصی محتواهای #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
مواجهه_نهاد_دین_و_نوسازی_فرهنگی_در_عربستان_سعودی_و_کویت.pdf
557K
#دیپلماسی_فرهنگی #عربستان #کویت
@Allah4all
❇️ نهاد دین و نوسازی فرهنگی در عربستان سعودی و کویت (مطالعه تطبیقی)
🔹محمدرضا عشوری مقدم
🔸دانشجوی دکتری تاریخ دانشگاه مذاهب اسلامی
🔺دوفصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی
در این مقاله، نخستین گامهای تجدد و نوسازی در کشورهای عربی خلیج فارس و تغییرات فرهنگی ناشی از آن بررسی میشود. با توجه به حساسیت افکار عمومی و جریانهای دینی در برابر این تغییرات، رویکرد نهاد دین در مواجهه با سیاستهای دولت برای پیشبرد نوسازی فرهنگی از اهمیت ویژهای برخوردار است.
این پژوهش با مطالعه تطبیقی عربستان سعودی و کویت، به این سؤال پاسخ میدهد که این مواجهه در هر کدام از این کشورها همگرا بوده است یا واگرا؟
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all
#دوره_معارف #بین_الملل
@Allah4all
❇️ ثبتنام سومین دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی | ویژه فارسی زبانان خارج از کشور
📚 محتوای دوره: شش کتاب آموزش مبانی اندیشه اسلامی که پاسخگوی بنیادی ترین سوالات به روش عقلی هستند.
🗓 زمان شروع دوره: ۱۴ آوریل سال ۲۰۲۵ (۲۰ فرودین ۱۴۰۴)
⏳ مدت زمان دوره: حدود ۱۵ ماه
🔰مدت زمان مورد نیاز به صورت هفتگی:
🔸 حدودا ۴ تا ۶ ساعت
🔸 هر هفته دو جلسه تدریس آفلاین
🔸 برگزاری جلسات آنلاین پرسش و پاسخ با اساتید مجرب
🔸 برگزاری نشست های پرکاربرد با موضوعات مورد نیاز اخلاقی، فرهنگی و تربیتی
📊 نحوه ارزیابی:
1⃣ پاسخگویی به تکالیف ارسالی در طول دوره
2⃣ آزمون پایانی هر کتاب
🗓 زمان ثبت نام: تا ۱۲ بهمن ماه (۳۱ ژانویه ۲۰۲۵)
🔻نحوه ثبت نام: ارسال درخواست به آیدی ذیل در تلگرام
🆔 @Mabani114
آدرس کانال
❤️ لطفا پیام فوق را برای دوستان و آشنایان خود در خارج از کشور ارسال نمایید.
مرجع تخصصی #تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@Allah4all