💠اهمیت و حساسیت امامت امام سجاد (ع)
📖قسمت اول
🔻از زمان رحلت پیامبر اکرم (ص) ، خلفا با حذف و سانسور شدید روایات پیامبر (ص) و اکتفا کردن به ظاهر قرآن برای پیش بردن اهداف خودشان ، بستر مناسبی برای جهالت مردم فراهم کردند❗️
⚠️این جریان در دوران معاویه و خصوصا یزید ، به قدری خطرناک شده بود که ؛ اصل اسلام _ نه چند مورد از فروعات دین _ در خطر نابودی قرار گرفته بود‼️
👈مردم آن زمان ، به قصد تقرّب به خدا ، امام زمانشان را کشتند و بر بدنش اسب تاختند....
👈به مکه حمله کردند و به قصد تقرب به خدا ، مسلمان را کشتند و به نوامیس شان تجاوز کردند...
👈کعبه را با منجنیق☄ آتش زدند و موقع نماز ، رو به همان کعبه نماز خواندند.....
و.....
☑️ تنها ریخته شدن خون پاک امام حسین (ع) بود که می توانست ، مردم را بیدار کند و این جهالت را نابود کند.
🔻اما امام سجاد (ع) در برهه ای عهده دار منصب امامت شدند که بایستی تجدید بنا در ساختمان دین مردم ، صورت می گرفت و ائمه (ع) از زمان ایشان شروع به ساختن دوباره ی اسلام کردند.
⚠️به قدری تبلیغات گسترده بر ضدّ اهل بیت (ع) صورت گرفته بود و اوضاع اجتماعی به قدری خراب شده بود که امام سجاد (ع) فرمودند : 《در مقدس ترین و مرکزی ترین شهر های عالم اسلام ، یعنی مکه و مدینه ، بیست نفر وجود ندارد که ما خاندان پیامبر را دوست داشته باشند》❗️
✍مردم زمان امام سجاد (ع) ، تنها یک یا دو نسل با پیغمبر (ص) فاصله داشتند.امام حسین (ع) نوه ی پیغمبر (ص) و یک نسل فاصله داشتند و امام سجاد (ع) نبیره ی پیغمبر (ص) بودند و دو نسل فاصله داشتند.به مردم این طور تلقین کرده و تعلیم داده بودند که آنها در عالم اسلام بدترین هایند.
😱حتی در میان خاندان علویان هم مشکل وجود داشت. محمد بن حنفیه ، پسر سوم امیر المومنین (ع) است که صاحب شخصیت برجسته ای است اما در عین حال ، ایشان امامت امام سجاد (ع) را نمی دانسته و نمی شناخته ، که نقل های تاریخی ، گزارش می دهند در میان محمد بن حنفیه و حضرت سجاد (ع) یک محاجّه ای بر سر جانشینی بعد از حضرت حسین (ع) شده است.
(✍در ادامه بیشتر توضیح داده می شود)
📚معلم درس محبت
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#حضرت_معصومه
یک داستان
💢پادشاه عربستان در زمان مرجع بزرگ آیت الله بروجردی به ایران آمده بود اطرافیان مرحوم آیت الله بروجردی به ایشان اصرار میکردند که با ایشان دیداری داشته باشید برای عزت حوزه و مرجعیت خوب است و باعث تقویت حوزه است.
ایشان به هیچ وجه زیربار نمیرفتند. پرسیدند چرا قبول نمیکنید؟!
✅ فرمودند اگر شاه عرب به قم بیاید یا زیارت حضرت معصومه میرود یا نمیرود اگر نرود که توهین به ساحت حضرت است اگر برود هم فاتحه ای بیش نمیخواند این هم توهین به اهل بیت است من عزت حوزه را با ذلت حضرت معصومه و اهل بیت و بی احترامی به این انوار طاهره عوض نمیکنم.
📋سند : استاد ادیبی از استاد آیت الله جاودان از آیت الله محسنی ملایری از شاگردان آیت الله بروجردی
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
📘 #بیانات
#انواع_استعمار_در_نگاه_علامه_عسکری
♻️قبل از كسروى، ميرزا يعقوب خان ارمنى و پسرش ميرزا مَلْكُم خان ناظم الدوله و ... بوده تا امروز هم هستند و كار می كنند. اين نقشه اى بود كه در ايران داشتند، براى فهم بيشتر مطلب چاره اى نيست از اينكه اقسام استعمارها را توضيح دهيم؛ استعمار چند قسم است:
🚫 اوّل- #استعمار_سياسى است، پس از آن كه استعمارگران ضررهاى استعمار نظامى را بررسى كردند، به استعمار سياسى روى آوردند، مثلًا در عراق، اوّل استعمار نظامى رخ داد، بعد از جنگ جهانى اوّل عراق استعمار انگليس شد، بعد علماى شيعه در عراق عليه اين استعمار به رهبرى مرحوم آيت اللّه ميرزا محمّد تقى شيرازى رحمه الله قيام كرده و جنگيدند، انگليسىها هم براى آن كه همه چيز را از دست ندهند به ظاهر تسليم شدند و گفتند: ما به شما استقلال می دهيم، انگليسىها در عراق مجلس تأسيسى ساختند و ملك فيصل اوّل را، روى كار آوردند و با اين كار در جامعه، استعمار سياسى كردند.
♻️پس از مدتى علما متوجه شدند كه بعد از استعمار نظامى به استعمار سياسى مبتلا شدند. لذا شركت در انتخابات مجلس مؤسسان و انتخاب شدن در آن را تحريم نمودند، انگليسی ها هم علماى شيعه را به ايران تبعيد كردند. همانند مرحوم آيت اللّه [العظمى] سيد ابو الحسن اصفهانى رحمه الله و آيت اللّه ميرزا حسين نائينى رحمه الله و آيت اللّه شيخ مهدى خالصى رحمه الله و آيت اللّه سيد عبدالحسين حجت رحمه الله و در حدود چهل نفر از علماى شيعه را به ايران تبعيد كردند و بعد هم مردم در اين انتخابات شركت كردند و مجلس مؤسسان هم تشكيل شد و با روى كار آوردن ملك فيصل به ظاهر در عراق حكومت دموكراسى ايجاد كردند؛ ولى در واقع دست نشانده خودشان را بر قدرت رساندند.
♻️اين نوع استعمار را، استعمار سياسى می گويند كه علماى عراق در اين جنگ سياسى، به دليل عدم #آگاهى_مردم، شكست خوردند.
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠اهمیت و حساسیت امامت امام سجاد (ع)
📖قسمت دوم
🔰تبلیغات گسترده ی امویان (معاویه و یزید و..) بر ضدّ اهل بیت (ع)
⚠️تبلیغات منفی علیه اهل بیت طیفی وسیع داشت و از همه ی وسایل از این راه سود می بردند.جریان عظیمی برای تبلیعات پدید آمده بود تا خاندان نبوّت و وصی پیامبر در انظار مردم ، تبدیل به بزرگترین دشمن اسلام شود.
از جمله :
👈(عمروبن ثابت) در سرزمین شام ، از این دِه به آن دِه و از این شهر به آن شهر حرکت و سفر می کرد.در هر دِه و هر شهر ، در جمع مردم می گفت : در یکی از سفرهای پیامبر ، کسی بر سر راه ایشان کمین کرده بود ، تا پیامبر را از بالای بلندی کوهی ، به درّه اندازد.آیا می دانید این فرد کیست؟ او علی بن ابی طالب بود. آنگاه مردم را به لعنت کردن ایشان دعوت می کرد.
👈طبری از ابومخنف روایت می کند : در جنگ (صفین) جوانی به میدان آمد ، رجز می خواند و می تاخت و شمشیر می زد و ناسزا و لعنت می کرد.
یکی از فرماندهان شجاع حضرت علی (ع) به نام ( هاشم بن عتبه) ، به این جوان گفت : ای بنده ی خدا ، با این سخنان قیامتت را خراب نکن...!! جوان گفت : من با شما می جنگم ، زیرا آن طور که برای من گفته اند ؛ فرمانده ی شما نماز نمی خواند و شما هم نماز نمی خوانید.من با شما می جنگم ، زیرا فرمانده ی شما خلیفه ی ما را کشته است و شما او را در این کار مساعدت کرده اید!!
هاشم عتبه پرسید : چه کسی را می گویی؟ آن جوان ، نام امیر المومنین را برد.
😱هاشم گفت : این شخصی که تو می پنداری نماز نمی خواند ، اولین شخصی است که با پیامبر نماز خوانده است!! و برای او توضیح داد..... تا این که آن جوان اذعان کرد و گفت ؛ به ما گفته بودند : علی نماز نمی خواند.
👈نمونه ی دیگر : بر سر تمام منبر های اسلام ، هر جایی که نماز جمعه بود ، به عنوان بخشی از خطبه ی نماز جمعه و به عنوان یک وظیفه ، امیر المومنین (ع) را لعن و سبّ می کردند.عالم اسلام وسیع بود و همه جا نماز جمعه بر قرار بود و وضع چنین بود.
چند سال اینگونه بود؟ در حدود هشتاد سال و تنها یک شهر از لعن و سبّ کردن امیرالمومنین سر باز زد و آن شهر سیستان بود که تنها یکسال به لعن و سبّ عمل کردند.
( ✍در ادامه بیشتر توضیح داده می شود )
📚معلم درس محبت ص۷۵
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠اهمیت و حساسیت امامت امام سجاد (ع)
📖قسمت پایانی
🔰کار حضرت زین العابدین یک معجزه ی بزرگ بوده است.
🔅ائمه ی اطهار (ع) از زمان امام سجاد (ع) شروع به ساختن دوباره ی اسلام کردند.
این تجدید بنا بایستی در دو مرحله تحقق می یافت ؛
▪️مرحله ی اول ؛ که همچون مقدمه ای برای احیا و تجدید بنای اسلام بود ، بدست امام سجاد (ع) انجام گرفت.ایشان بایستی دوباره محبت اهل بیت (ع) را به اهل اسلام تعلیم می کردند و وظیفه داشتند ، مردم مسلمانی که سال ها از اهل بیت پیامبر (ع) خود دور بوده و به آنها تلقین دشمنی و برائت جستن از خاندان نبوّت شده بود را با اهل بیت ، آشنا کنند و به آنها محبت و مودّت و ولاء و تولّی بیاموزند.
▪️مرحله ی دوم نیز ؛ در زمان حضرت باقر و حضرت صادق (ع) آغاز شده و انجام گرفت.در این دوران ، مردمی که با خاندان پیامبر آشنا شده و به آنان علاقه یافته بودند ، به خانه ی تعلیم و تعلّم دین آمدند و وضو و نماز و سایر معارف و احکام دین را از ایشان آموختند.مردم تازه فهمیدند چه چیز واجب است ، چه چیز حرام است ، چه چیز نجس است و چه چیز پاک است.... .
🔻روشن است که زمینه ی این پذیرش و تعلیم و تعلّم باید آماده شده باشد تا یک امام بتواند آن را به انجام برساند❗️
⚠️تا مردم اهل بیت را نمی شناختند و تا مردم اهل بیت را دشمن می داشتند ، و تا مردم از آنها برائت می جستند و تا مردم وظیفه می دانستند آنها را لعن و سبّ کنند ، امکان نزدیک شدن به این خانواده و آموزش دین برایش جود نداشت.《این کار بزرگ را حضرت زین العابدین (ع) انجام داد 》 و مقدمه ای شد برای اینکه فرزندانش بزرگوارش بتوانند اسلام را تجدید بنا کنند و صحیح و دست نخورده ی آن را بار دیگر به مردم آموزش دهند.
✍در زمانی که امام سجاد (ع) فرموده بودند ؛ حتی بیست نفر در شهر های مکه و مدینه نیستند که دوست دار ما باشند ، ایشان بنایی از رفتار و اخلاق به پا کرد که عالم اسلام را دگرگونه ساخت.امام سجاد (ع) در دوره سی و پنج ساله ی امامتشان رفتاری داشته اند و اخلاقی نشان داده اند که سراسر آن فضیلت و کرامت و والایی اخلاق است و در تمام دوران ائمّه (ع) هیچ امامی تا این حدّ از خود کرامت اخلاقی نشان نداده است و به نظر ما این مساله وضع جهان اسلام را زیر و رو کرده است.
📚معلم درس محبت ص ص ۷۱ الی۸۲
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 آیا تعدد قرائات قرآن درست است⁉️
⚠️آنچه در مورد قرآن کریم در عصر بنی امیّه ساخته و جعل شد ، هیچ ارزش و اعتباری برای آن باقی نمی گذارد.از جمله اختراع و جعل قرائات مختلف است.❗️
این نظریه اگر مورد دقت و تامل قرار گیرد ، از نوعی عدم اعتماد و حتی تحریف در متن این کتاب آسمانیِ اسلام خبر می دهد.انصاف باید داد که اگر فکر کنیم یک کلمه یا یک آیه از قرآن را می توان به هفت یا ده صورت و یا بیشتر تلاوت کرد ، بر سر قرآن _تنها کتاب آسمانی باقیمانده در روی زمین _ چه خواهد آمد⁉️
🔻مبنای اولیه ی این نظریه ، روایات فراوانی است که می گویند : قرآن به هفت حرف نازل شده است . بعد این حرف در روایات دیگری تفسیر می شود که ؛ یعنی تلاوت کننده می تواند کلمات کلمات و جملات موجود در قرآن را با الفاظ دیگری _ حتی تا هفت شکل مختلف _ جابحا و عوض کند ؛ البته در صورتی این کار جایز است که معنا به ضدّ آن یعنی رحمت به عذاب تبدیل نشود❗️
🔻در نمونه ای از این احادیث ؛ پیامبر به (اُبیّ کعب) صحابی فرمود : ای (ابی کعب) !! قرآن را بر من خواندند.
به من گفتند : بر یک حرف یا دو حرف ؟ فرشته ای با من بود ، گفت : بگو دو حرف❗️من گفتم : بر دو حرف.
گفته شد : دو حرف یا سه حرف⁉️فرشته گفت : بگو بر سه حرف❗️من گفتم : بر سه حرف.
این سوال و جواب به همین شکل تا هفت حرف پیش رفت‼️
😱آنگاه پیامبر فرمود : 《هیچ حرفی از این هفت حرف نیست مگر اینکه کافی و شافی است ، اگر بجای اینکه بگویی : { سَمیعا عَلیما } بگویی { عَزیزا حَکیما } مانعی ندارد ، مادامی که آیه ی عذاب را به رحمت و آیه ی رحمت را به عذاب ختم نکرده باشی❗️
📚معلم درس محبت ص ۹۲
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌چطور ممکن است حضرت ابراهیم (ع) با اینکه خودش همه ی بت ها را شکست اما شکستن بت ها را به گردن نگرفت؟
🔹قَالُوا أَ أَنتَ فَعَلْتَ هَٰذَا بِآلِهَتِنَا يَا إِبْرَاهِيمُ * قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَٰذَا فَاسْأَلُوهُمْ إِن كَانُوا يَنطِقُونَ
🔻گفتند : ای ابراهیم !! آیا تو با خدایان ما چنین کرده ای⁉️
حضرت ابراهیم (ع) ﮔﻔﺖ : ﺑﻠﻜﻪ [ ﺳﺎﻟﻢ ﻣﺎﻧﺪﻥ بت ﺑﺰﺭﮔﺸﺎﻥ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻛﻪ ] بت ﺑﺰﺭﮔﺸﺎﻥ ﺍﻳﻦ ﻛﺎﺭ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ❗️ﭘﺲ ﺍﮔﺮ ﺳﺨﻦ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﻨﺪ ، ﺍﺯ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﭙﺮﺳﻴﺪ .
✅ جواب :
حضرت ابراهیم (ع) پس از شکستن بت ها گفت : قَالَ بَلْ فَعَلَهُ كَبِيرُهُمْ هَٰذَا ؛ بلکه [بت] بزرگشان این چنین کرده. حضرت ابراهیم (ع) توریه کرد و سخن خود را مشروط و دو پهلو بیان داشت ، تا آنان را از غفلت بیرون آورد و لذا در ادامه فرمود : فَاسْأَلُوهُمْ إِن كَانُوا يَنطِقُونَ ؛ از خودشان بپرسید ، اگر سخن می گویند ، یعنی : اگر این بت ها سخن می گویند ، بت بزرگشان این چنین کرده است‼️
✍این مطلب از پاسخ بت پرستان به حضرت ابراهیم دانسته می شود که گفتند ؛ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا هَٰؤُلَاءِ يَنطِقُونَ : تو (ابراهیم) خود می دانی که اینها سخن نمی گویند.
📚برگستره کتاب و سنت ص ۱۱۸
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔺️آیت الله حق شناس :
چون به دست خویشتن بستی تو پای خویش را !!
هم به دست خویشتن واکن، کمال این است و بس !!
🔺️این بندهایی که نصف عمر به خودت بستی،
تعلق به مال
تعلق به مقام
تعلق به جاه و...
وقتی تمام این ها را زدی، آن زمان هَمّت هَمّ واحد میشود؛ و باید بدانی که پروردگار معشوقِ فطرتهاست.
در آن آخر هم فقط پروردگار است و ما با او سروکار داریم
📗 کتاب مواعظ
📦جهت سفارش مجموعه کتاب های مواعظ در ۴ جلد به آدرس زیر پیام دهید امکان سفارش مجزا هم وجود دارد.👇🏻👇🏻👇🏻
@A13721374Z
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 کینه ی دیرینه ی معاویه
🔻چرا امام علی (ع) در جنگ صفّین از حضور جوانان بنی هاشم در میدان نبرد جلوگیری می کرد❗️و به حضرت حسن و حسین (ع) و محمدبن حنفیه و فرزندان عباس و... اجازه جنگ نمی داد⁉️
▪️در جنگ صفین دو مدتی سپاه در مقابل یکدیگر قرار گرفته بودند. ناگهان صدایی به گوش رسید.افسری از لشکر شام ، (عباس بن ربیعه) نواده ی عبد المطلب را به جنگ دعوت کرد.
👈عباس به میدان رفت و با رقیب خود رو به رو شد.هر دو از اسب پیاده شدند و آماده ی نبرد شدند.⚔آن دو مدتی با هم جنگیدند ، اما هر شمشیر که به یکدیگر می زدند ، تاثیری نداشت ؛ زیرا زره هر دو ، زره تمام و محکمی بود.در یک لحظه ، عباس در گریبان زره شکافی مشاهده کرد و آنجا را هدف قرار داد و شمشیر تا سینه ی او فرو رفت و کشته شد.
لشکریان یکباره ؛ الله اکبر گفتند و عباس به لشکر بازگشت.
⚠️امام علی (ع) در حالت خشم به عباس فرمود : آیا من ، تو و عبدالله بن عباس را نهی نکرده بودم که به صف اول نیایید و به میدان نروید؟ عباس گفت : چرا . حضرت علی (ع) فرمود: پس چرا چنین کردید؟ عباس گفت : آیا مرا به مبارزه بخوانند و من پاسخ نگویم؟ امام علی (ع) فرمود : اطاعت از امام برای تو بهتر از پاسخ دادن به دشمن بود!!
اما کشته شدن افسر شجاع سپاه شام ، معاویه را عصبانی کرد.سپس معاویه گفت : چه کسی حاضر است انتقام خونش را از عباس بگیرد؟ و در عوض صد پیمانه طلا و نقره جایزه بگیرد؟ دو نفر از جای برخاستند.
آن دو به میدان آمدند و عباس را به نبرد دعوت کردند!!
عباس گفت باید از مولای خود اجازه دریافت کنم و خدمت امام علی (ع) رسید و جریان را عرضه داشت.
⚠️امام علی (ع) فرمود : به خدا سوگند !! معاویه می خواهد که حتی یک تن از بنی هاشم نماند مگر اینکه شکمش را بدرد و نابودش کند!! او میخواهد نور خدا را خاموش سازد.
▪️امام حسن (ع) نیز به صلح با معاویه تن داد تا بنی هاشم و شیعیان را از یک قتل عام حتمی نجات دهد.
و در نقلی که ابن شهر آشوب می آورد : امام حسن (ع) فرمود : من تنها برای حفظ خون مردم (که در اثر جنگ بر زمین ریخته می شود) و به خاطر ترس از جان دوستان مخلص و اهل بیت و خاندانم صلح کرده ام.
✍کینه ای که معاویه در جنگ بدر از مسلمانان _ خصوصا پیامبر و اهل بیت ایشان و بنی هاشم _ به دل گرفته بود ، باعث شده بود تا یک روز هم که باقیمانده ، زهر خود را بریزد.
🔰معاویه بر اساس خُلق عرب _جاهلیت_ ریختن این خون ها را برای خودش از هر چیز حلال تر می دانست.زیرا عرب اگر کسی از قبیله اش کشته می شد ، باید از آن انتقام بگیرد و قاتل یا یکی از نزدیکان او را بکشد.
📚معلم درس محبت ص ۱۰۲
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#شبهه
⛔️آیا دینی به نام مسیحیت یا یهودیت وجود دارد؟ یا این الفاظ در گذر زمان به عنوان نام دین حضرت عیسی و حضرت موسی علیهما السلام تحریف شده است؟ اگر دینی به این الفاظ وجود نداشته پس اسم دین این دو پیامبر چه بوده است؟
💢 نگاهی به تبیین معنای دین در آثار علامه عسکری
❇️ اسلام و مسلمان
🔻اسلام یعنی تسليم خدا بودن، و سر به فرمان شرايع و احكام او داشتن است.
خداى سبحان فرموده:
🔹إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلامُ
يعنى: دين در نزد خدا اسلام است.
👈و مسلمان كسى است كه تسليم خدا و دين او باشد.
🔻بنابراين، اسلام در زمان حضرت آدم (ع) : تسليم خدا بودن ، و سر به فرمان دستورات او داشتن است ، و مسلمان آن زمان كسى بوده كه تسليم خدا و دستورات نازل بر حضرت آدم (ع) بوده است.
اين تسليم بودن ، متضمن تسليم شدن در برابر حضرت آدم (ع) ، كه برگزيده خدا و حامل دستورات عصر خود بوده، نيز ، می باشد.
🔻اسلام در زمان حضرت نوح (ع) نيز ، تسليم خدا بودن و سر به فرمان شريعت او داشتن و پيروى از نوح به عنوان پيامبر مرسل خدا و ايمان به شريعت پيشين آدم (ع) بوده است. و مسلمان كسى بوده كه به همه آنچه گفته شد ايمان داشته است.
🔻اسلام در زمان ابراهيم (ع) نيز : تسليم خدا بودن، و سر به فرمان شريعت نوح داشتن و پيروى از ابراهيم (ع) به عنوان پيامبر مرسل خدا، و ايمان به انبيا و رسولان پيشين تا آدم (ع) بوده است.
🔻در عصر حضرت موسى و عيسى (ع) نيز ، اين چنين بوده است.
🔻و نيز در زمان خاتم انبيا (ص) ، اسلام همان است كه در گذشته بوده و حدّ آن ؛ اقرار به زبان ، يعنى گفتن شهادتين : اشهد ان لا اله الا اللّه و اشهد انّ محمدا رسول اللّه می باشد.
⚠️چنين اقرار زبانى، لازمه اش آن است كه: هيچ يك از ضروريات دين از عقايد و احكام و نبوت انبياى پيشين كه در قرآن كريم آمده، انكار نگردد❗️ يعنى: آنچه كه مورد اتفاق همه مسلمانان است و آن را از اسلام می دانند، نبايد انكار شود، مانند: وجوب نماز و روزه و حج و حرمت شرابخوارى و گرفتن ربا و ازدواج با كسانى كه ازدواج با آنان حرام است و امثال آن از چيزهائى كه همه مسلمانان حكم آن را می دانند، نبايد مورد انكار قرار گيرد.
✍حال سوال میشود پس این الفاظ دین یهود و دین مسیح از کجا آمده؟ در پست های بعد به آن می پردازیم.
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🚫نام های یهودیت و مسیحیت از کجا آمده است؟
💠بررسی تحریف نام دین حضرت موسی و حضرت عیسی (ع) در آثار علامه عسکری
🔻امتهاى پيشين همانگونه كه اصل شريعت ربّ العالمين را تحريف كردند ، نام آن را نيز تغيير دادند. زيرا نامگذارى برخى اديان به نامى غير از اسلام ، مانند: يهوديت و نصرانيت ، خود تحريفى است در نام دين كه توضيح آن چنين است:
الف) نامگذارى يهود
يهود ، نامى است منسوب به شهر يهودا در كوه صهيون ، در جنوب غربى اورشليم كه حضرت داود (ع) آن را پايتخت حكومت خويش ساخت ، و بناى ويژه اى براى تابوت ، كه تورات و ساير مواريث بنى اسرائيل در آن بود ، بنيان نهاد. پادشاهان بنى اسرائيل در آنجا مدفونند.
ب) نامگذارى نصارى
نصرانى ، نامى است منسوب به شهر ناصره در منطقه الجليل كه عيسى بن مريم عليه السّلام كودكى خود را در آنجا سپرى كرده است. آن حضرت در زمان خود به عيسىِ ناصرى مشهور بوده ، شاگردان وى نيز بدين خاطر معروف به ناصرى شدند.
👈مسيحيت نيز ، منسوب به مسيح ، عيسى بن مريم است، پيروان مسيح عليه السّلام را از سال 41 ميلادى مسيحيان خواندند و با اين لقب قصد مذمت آنان را داشتند.
📚کتاب عقاید اسلام علامه عسکری ج 1ص202
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢انحراف در عقائد و شکل گیری فرقه ی مرجئه
📖قسمت اول
🔻در اولین سال های دولت اموی (معاویه و..) ، چالش برانگیز ترین نظریات عقیدتی در عالم اسلام ، مساله《جبر یا اختیار 》و مساله《گناهان کبیره》بود.
😱مردم نمی دانستند بر عالم ، جبر مطلق حاکم است و یا در اعمال و رفتار خود ، صاحب اختیار کامل هستند؟ و مردم نمی دانستند گناهان کبیره کسی را کافر می کند یا نه؟
⚠️متکلّمان قدیم معاویه را اولین صاحب قدرتی دانستند که عقیده ی ارجاء را اظهار کرده بود و تنها عقیده و فرقه ی مذهبی ، که از سوی بنی امیّه مورد تایید قرار گرفت ، عقیده و فرقه مرجئه بود.چون امویان اگر کافر نبودند ، حداقل غرق در گناهان کبیره بود و این عقیده توانست به داد آنها برسد.
🔻نظریه ی《ارجاء》 یعنی تاخیر در قضاوت و این نظریه در مورد کسانی بود که ؛ گناهان کبیره از آنها سر زده است و باعث می شد مردم آنها را کافر نشمارند و می گفتند : با ایمان هیچ معصیتی ضرر ندارد.حتی عده ای از آنها معتقد بودند که ایمان ، یک معرفت قلبی بوده و حتی انکار لسانی همه چیز هم ، کفر نمی آورد.
⚠️بلکه از این بالاتر ، (جَهَم بن صَفوان) ، یکی از روسای آنها می گفت : ایمان یک عقد قلبی است و لذا اظهار کفر علنی در جایی که اصلا خطر و تقیّه ای وجود ندارد_ مانند_ پایبندی عملی به بهودیت و نصرانیت و حتی بت پرستی در دوران قدرت اسلام ، عبادت صلیب و اعلان اعتقاد به تثلیث و حتی مرگ با چنین حالتی ، با ایمان کامل منافاتی ندارد.
✍بر این اساس ، حداقل در پاره ای از نظریات فرقه ی مرجئه ، رفتار های کفر آمیز و الحادی و یا پر از فسق و فجور خلیفگان اموی ، منافی ایمان نبود و دلیلی برای مخالفت با دولتِ آن ها شمرده نمی شد و برای مسلمانی که به این فرقه می گروید ، همین قدر بس بود که ، اُمویان فقط اسمی از مسلمانی داشته باشند و حتی در این نظریات ممکن بود از مشروعیت خلافت اموی دفاع کرد.
👈روشن است که اگر این فکر در عالم اسلام غلبه می یافت هیچ چیز از اسلام باقی نمی ماند.
(✍در ادامه بیشتر توضیح داده می شود)
📚معلم درس محبت ص ۹۴
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
علامه عسکری
#علوم_قرآنی 💢علامه عسکری: تمام الفاظ و حتی نام سوره ها و حتی ترتیب سوره ها در قرآن به امر خداوند بو
📓 گفتاری از علامه عسکری به نقل از کتاب مرزدار مکتب اهل بیت
💢 هم آوايى آيات قرآن در انديشه علّامه عسكرى
🔷 #آيه ها و #سوره ها و حتى #كلمات و #حروف قرآن در يك نظم خاصى (شبيه نظم آوايى) قرار گرفته اند كه من اسم آنرا «هَنگ👈🏻وزن، آهنگ فارسی» گذاشته ام و معتقدم كه حتى جاى كلمات و حروف قرآن را به سبب همين هنجار و نظم نمی شود تغيير داد⚠️
👈🏻 گر چه شايد امروز نتوانم اين قضيه را خوب ثابت كنم (چون من يك درك و حس شخصى از اين هَنگ دارم كه انتقالش مشكل است): اما مطمئنم كه آيندگان آنرا ثابت خواهند كرد.
🔷آن احاديثى كه در كتب مكتب خلفا (اهل سنت) به صحابه نسبت داده اند كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: قرآن را می توانيد به هر شكلى بخوانيد مشروط بر اينكه آيه رحمت، عذاب نشود و آيه عذاب، رحمت نشود. و يا احاديثى كه می گويد به جاى «اقبل» در آيه می شود «اسرع» يا «هلمّ» گذاشت، بديهى است كه جعل كنندگانشان عرب نبوده اند.‼️
✅ صحابه عرب بودند و به خوبى می دانستند كه هيچكدام از اين افعال را نمی شود به جاى هم قرار داد، به گُمان من زنادقه شام كه مورد تأييد بنى اميّه بودند چنين احاديثى را جعل كرده اند و به صحابه نسبت داده اند.
🔹كسانى مثل ابن ابى العوجاء كه بنى عبّاس در سال 150 ه. ق به خاطر همين جعل حديث او را كشتند که در وقت مرگ گفت: «لئن قتلتمونى فقد وضعتُ فيكم أربعة آلاف حديثٍ، احلّل فيه ما حرّم اللّه و احرّم فيه ما احلّ اللّه»؛ اگر مرا می كشيد همانا در ميان شما چهار هزار حديث جعل كردم، آنچه را كه خداوند حرام كرده بود حلال كردم و آنچه را كه خداوند حلال كرده بود حرام كردم.
💥براى فهم بيشتر اين مطلب مثال ديگرى از قرآن می زنم. در قرآن می خوانيم فِى جِيدِهَا حَبْلٌ مّن مَّسَدِ» «سوره تبت آیه 5».
در گردندش [گردن زَن ابو لهب] طنابى است از ليف خرما، 👈🏻عرب براى گردن سه لفظ به كار می برد: #جيد، #عنق، #رقبه هر كدام از اين سه لفظ غير از معناى عمومى (كه گردن است) يك معناى خاصى هم دارند، به همين دليل نمی شود يكى از اين الفاظ را به جاى ديگرى استفاده كرد، يعنى فصحا بكار نمی برند. در عنق: گردن طبيعى كه دراز و كوتاه دارد مطرح است در رقبه: نَفْس انسانى مطرح است و در جيد: زيبائى خوابيده است.
🌸 امام حسين عليه السلام در خطبه مكه اش می فرمايد:
«خُط الموت على ابن آدم مخطّ القلادة على جيد الفتاة ...»
مرگ در سرنوشت بنى آدم چون گردنبند بر گردنِ دخترانِ جوان رقم خورده است. پس به جاى جيد نمی شود هيچ يك از آن دو لفظ را گذاشت چون نظم معناى آيه به هم می خورد.
💡فهميدن اين نظريه هم تخصص می خواهد شايد اگر در محيط عربى و ادبى بزرگ نمی شدم و اين مقدار براى فهم زبانِ عربِ عصر پيامبر صلى الله عليه و آله زحمت نمی كشيدم، چنين ادعايى نمی كردم.
#علوم_قرآنی
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 انحراف در عقائد و شکل گیری فرقه ی مرجئه
📖قسمت دوم
🔻علاوه بر نظریات مُرجیان ، اساسی ترین اعتقادی که بنی امیّه ترویج می کردند ، عقیده ی جبر مطلق بود.
جبری گری از معاویه شروع شده و در حکومت امویان به دوام تکرار می شد.
⚠️اگر بدانیم که تا به امروز هم نوعی نظریه ی جبری گرایانه به عنوان نظریه ی اسلام رسمی_یعنی اسلام اشعری_ اعلام می شود ، عمق و گسترش کاری که بنی امیّه کردند را خواهیم دانست.
👈محققان جدید گفته اند : بنی امیّه از دو جنبه دینی و سیاسی از نظریه آزادی اراده خشنود نبود ، زیرا نظریه جبر به خوبی می توانست به نفع حکومت و سیاست آنها عمل کند.چون در نتیجه ی اعتقاد به جبر ، انسان مومن معتقد می شد : خداوندی که گردش امور بدست اوست ، هم او بنی امیّه را بر مردم حکومت داده است ؛ لذا دولت و حکومت آنها بر اساس قضا و قدر الهی است و لازم است که مردمان در برابر قضا و قدر خضوع کنند.
🔻نشانه های این فکر در تاریخ امویان (معاویه و یزید و...) به تکرار دیده می شود :
▪️معاویه در دورانی که برای بیعت یزید می کوشید ، سفری به حجاز کرد.با جمع کثیری از اهل شام ، به دیدار ام المومنین عایشه رفت.... عایشه او را به سیره ی خلفای پیشین دعوت کرد.معاویه هم ، مدتی او را در جوابش ، مدح کرد و گفت :
تو به راستی شایسته هستی فرمانت را ببرند و سخنت را بشنوند اما ؛ کار (خلافت) یزید ، قضائی از قضاهای الهی است که مردم در آن اختیاری ندارند.
و یا تعبیرات دیگری که معاویه برای توجیه کار هایش به کار می برد ، مانند :
▪️معاویه در پاسخ به کسی که در بیعت گرفتن از یزید ، خرده گرفت ، گفت : ...این مُلک است و خدا به هرکس که بخواهد می دهد.
▪️پس از حادثه ی عاشورا ، وقتی اهل البیت پیامبر را به مجلس یزید بردند ؛ یزید در آن مجلس چنین استدلال کرد :
...آنچه باعث شده او (امام حسین) به این شکل گرفتار و کشته شود ، کمی فقه اوست.قرآن را نخوانده بود که می گوید : سلطنت و قدرت بدست خداست و اوست که سلطنت و قدرت را به کسی می دهد.(آل عمران/۲۶)
📚معلم درس محبت ص ۹۹
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 آوازخوانی و غنا در مکه و مدینه
📖 قسمت اول
🔻زندگی و تمدّن آن عصر ، به گستردگی زمان ما نبود که هرگونه آلودگی و فسادی در آن ممکن باشد.اما هر آنچه امکان داشت ، فراهم شده بود تا فساد و گناه ، فراگیر و عمومی باشد. آوازخوانی و غنا ، یکی از این عوامل بود و خنیاگری ونوازندگی یکی دیگر بود ، که این دو بسیار گسترده شده و عمویت یافته بود.رقّاصی و شراب خوارگی اگرچه آن مقدار گستردگی نداشت اما تاثیرشان در فاسد کردن جامعه ، خیلی بیشتر و عمیق تر بود.اینها همه ی چیزهایی بود که عالم اسلام اولین بار در عصر بنی امیّه با آن آشنا می شد.
▫️یکی از محققان جدید عرب گفته است :
شاید غلوّ نکرده باشیم ، اگر بگوییم که در عصر اموی ، مهمترین مساله ی زندگی در شهر های مکه و سایر شهر های حجاز ، غنا و آواز خوانی است. 👈مردم در آن عصر اقبال شدیدی به این گونه مسائل داشتند و در همه جا و همه وقت جز سخن از آوازه خوانی و آواز خوانان وجود نداشت❗️
▫️مسعودی معتقد است : غنا از عصر یزید ، در مکه و مدینه گسترش یافته است.
▫️در کتاب (تاریخ الادب العربی) آمده است : دو شهر بزرگ مکه و مدینه تنها به کار خنیاگری و غنا مشغول بودند و مردمان حتی زاهدان و عالمان کاری جز رفت و آمد به نزد آواز خوانان و خنیاگران زن و مرد نداشتند❗️
⚠️ تشویق ها و حمایت هایی که دربار خلفای اموی از آواز و موسیقی می کردند ، برای این بود که بتوانند ذائقه ی جامعه ی خود را تغییر داده و تحت نفوذ و سیطره بگیرند و نگذارند که توجه مردم به امور جدی ، از جمله سیاست و دین معطوف باشد.چون این نوع سرگرمی ها ، بیش از بازی های دیگر ، مردم را از دین و سیاست دور داشته و به فساد و تباهی اخلاقی می کشانید ، زیرا شرایط اجتماعی آن زمان بگونه ای بود که خیلی از اوقات ، در مجالس بزرگ و همراه با باده گساری و اختلاط زنان و مردان بود.
✍رواج فساد و بی بند و باری برآمده از رقص و آواز و موسیقی در حجاز و شهر های اصلی آن مکه و مدینه ، نتیجه بسیار خطرناک به دنبال داشت.از عصر امویان ، حجاز و به ویژه دو شهر مقدس مکه و مدینه که زادگاه و محلّ رشد اسلام و پیامبر آن بود ، به صورت مراکزی برای همه ی عوامل فسق و فجور درآمد.رقّاصه و آوازخوان زن و مرد و نوازنده چنگ و عود و دف ، در مقدس ترین شهر های اسلام تربیت می شد و از آنجا به دمشق ، دربار خلافت اموی و سایر نقاط ، صادر گردیده و در آنجا مورد تایید و تشویق قرار می گرفتند‼️
😱اصولا نوازندگان و خنیاگران ، بیشتر از هرجا ، از مردم این دو شهر مقدس بودند.صدای موسیقی و آوای نی و دف و... در گوشه و کنار شهر های مقدس به گوش می رسید❗️
✍آنچه از این جریان می توان استنباط کرد ، این است که امویان نقشه ی شومی داشتند و با اِعمال آن توانستند وضعیت فرهنگی حجاز و مکه و مدینه را عوض کنند تا آنجا که عموم مردم این شهر ها به چیزی که اندیشه نمی کردند ، دین و قداست ها بود❗️
📚معلم درس محبت ص ۱۳۸
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌ طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 آواز خوانی و غنا در مکه و مدینه
📖 قسمت دوم
🔻یکی از خوانندگان مشهور ، در عصر بنی امیّه ، 《ابن عایشه》بود که به حجّ آمده بود.روزی او را در آن سرزمین که به حالت تحیّر ایستاده بود ، مشاهده کردند❗️
از او پرسیدند : چرا اینجا ایستاده ای⁉️
گفت : مردی را می شناسم که اگر دهان باز کرده و سخن بگوید ، همه ی مردم را در این نقطه متوقف خواهد کرد ؛ نه کسی از اینجا خواهد رفت و نه کسی می تواند به آن وارد شود‼️
پرسیدند : او چه کسی است⁉️ (ابن عایشه) گفت : آن شخص منم❗️
⚠️این را گفت و آغاز به خواندن کرد.صدای او مردم را در جای خودش حبس کرد.کاروان ها و شتران متوقف شده بودند❗️محمل شتران تکان می خورد.شتران گردن کشیده بودند و نزدیک بود فتنه ای برپا شود..... .
🔻در دیگر اخبار ؛ آمد است : (هُذَلی سعیدبن مسعود) یک سنگ تراش بود که می توانست بر سنگ ها نقش و نگار کند و یا ظروفی سنگی بسازد.شب ها بعد از پایان کار ، به بخشی از 《کوه ابوقیس》که مشرّف بر خانه ی خدا بود ، می رفت و آواز می خواند.چندان طولی نمی کشید که سراسر کوه از مردان (جوانان) قرشی که لباس های زرد و سرخ به تن داشتند ، پر می شد.
😱فساد خلفای اموی و مروانی آن قدر علنی شده بود که حکومت ، رسما برای فاسدان و مفسدانِ خنیاگران و مطرب ، مسابقه بر گذار می کرد‼️
مثلا نقل شده که (سلیمان بن عبدالملک) در سفری که به حج می رفت ، به مدینه آمد.او در این دیدار آواز خوانان شهر را جمع کرده و در میان آن ها مسابقه قرار داده و جایزه را یک کیسه ی طلا تعیین کرد.
(ابن سرج) در جمع این مغنیان حضور نداشت ، وقتی خبر دار شد ، خود را به تالار مسابقه رسانید ؛ اما در بسته شده بود و او را راه نمی دادند.
👈به دربان گفت : برای من اجازه ی ورود بگیر.
او جواب داد : اگر قبل از بسته شدن در آمده بودی ، برایت اجازه می گرفتم ، اما الان دیگر نه‼️
(ابن سریج) بعد از اینکه دیگران خواندند و آواز خوانی پایان یافت ، گفت : پس بگذار از همین شکاف در بخوانم.
وقتی او به خواندن پرداخت ، اهل آواز به یکدیگر نگاه کردند و او را شناختند.در این هنگام سلیمان گفت: بخدا سوگند❗️خوب خواند.این از همه ی شما بهتر می خواند❗️ای غلام این کیسه ی زر را با او برسان.
✍از این حوادث روشن می شود که : همه آمده بودند در مقدس ترین سرزمین های اسلام ، یعنی مکه ی مکرمه و در کنار مسجد الحرام به خنیاگری آوازخوان شهر خود گوش سپارند.
📚معلم درس محبت ص ۱۵۴ الی۱۵۸
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔆چرا در میان سیره ی امام سجاد (ع) ، عبادات و ادعیه و زهد و ریاضت ، بیشتر نمود دارد⁉️
💠آنچه در سیره ی ایشان از عبادات ، ادعیه و... می بینیم ، همه داروی آن زمان هستند.مردم آن زمان ، غرق در رفاه و لهو و لعب و گناه شده اند و چیزی جز آن درجه از عبادت و ترس از خدا و زهد و ترک دنیا ، نمی تواند در آنها تاثیر کرده ودرد و گناه آنها را طبابت کند.
⚠️آنچه امام با عبادات طاقت فرسا و زهد و دنیا گریزی خویش انجام می داد ، اگرچه به هیچ وجه تکلّف و تصنّعی در آن وجود نداشت ، همه برای معالجه درد های زمانه بود.
✍امام در یک طرح کوتاه مدت می کوشید ، به این وسیله مشکلات زمان خود را حلّ کند.
📚معلم درس محبت ۱۶۷
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#شبهه
❌انسانی که دعوت پیامبران به او نرسیده و در نقاط دور دست ، سکونت دارد ، چه باید بکند⁉️
🔆 جواب: خداوند سبحان فرموده : [ لایُکَلّفُ اللهُ نفسا اِلّا وُسعَها ] ؛ خداوند هیچ کس را ، جز به مقدار توانش تکلیف نمی کند.
📚برگستره کتاب و سنت
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⚠️چگونه یهودیان ، پیامبر (ص) را مانند فرزندان خود می شناختند⁉️
📖 👈 یَعرِفُونَهُ کَما یَعرِفُونَ اَبناءَهُم
🔸کسانی که به آنها کتاب دادیم ، پیامبر را می شناسند ، همانگونه که فرزندان خود را می شناسند‼️
🔻مسئله تولد و بعثت و رسالت ، پیامبر اکرم و حتی صفات و ویژگی های حضرت ، برای کسانی از دین یهودیت اطلاع داشتند ، مسئله ای یقینی و ضروری بود.
▫️سیوطی در تفسیر خود از ابن عباس روایت کند که:
(از عبدالله بن سلام) درباره این آیه سوال شد که؛ یهود چگونه آخرین پیامبر را همچون فرزندان خود می شناسند و این شناخت چگونه است؟
👈عبدالله سلام گفت: به راستی که وقتی پیامبر را دیدم شناختم، همانگونه که پسرم را به هنگامی که با کودکان بازی می کرد،دیدم و شناختم و من شناختم به محمد (ص) از شناختم به فرزند خود بیشتر است.سائل پرسید چگونه؟
عبدالله گفت: زیرا او رسول بر حق خداست و خداوند او را در کتاب ما توصیف فرموده.
▫️در طبقات ابن سعد از ابن عباس روایت کند :
یهودیان بنی قریضه و بنی نضیر و فدک و خیبر ، صفات پیامبر و هجرت او به مدینه را پیش از بعثت می دانستند و هنگامی که رسول خدا به دنیا آمد ، علماء یهود گفتند: احمد در این شب به دنیا آمد ، چون ستاره ی آن طلوع کرد و هنگامی که به نبوّت مبعوث گردید ، گفتند: احمد به نبوت رسید ، چون آن ستاره ای که با نبوتش طلوع می کند ، طلوع کرد.آنها او را می شناختند و به او اقرار داشتند و صفاتش را بر می شمردند ولی حسادت و سرکشی آن کرد که نباید... .
▫️در روایتی از ابن عباس آمده است که :
رسول خدا (ص) به یهود خیبر نوشت:
📜 بسم الله الرحمن الرحیم
از محمد ، رسول الله ، صاحب موسی و برادر او که تصدیق کننده آنی است که موسی(ع) آورده. آگاه باشید که خداوند به شما اهل تورات در کتاب خودتان فرموده : محمد رسول الله و الّذین آمنوا معه اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم... . و شما آن را در کتاب خود می یابید.
📚نقش عایشه در اسلام ج۴ ص ۴۲۷ الی ۳۱۳
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌آیا می توان باور کرد که پیامبر اکرم(ص) ، بخشی از آیات قرآن را فراموش کند⁉️
📖در صحیح بخاری و صحیح مسلم با سند خود از امّ المومنین عایشه ، روایت کنند که گفت:
🔻رسول خدا در مسجد به قرائت مردی گوش می داد که ناگهان گفت ؛ رحمت خدا بر او باد ، او آیه ای را که فراموش کرده بودم ، به یادم آورد.
و در عبارتی دیگر اینگونه آمده است که؛ حضرت فرمود: رحمت خدا بر او باد که آیات فلان و فلان را که از سوره فلان و فلان انداخته بودم،به یادم آورد.
⛔️اما با اندکی تامّل ، چگونه رسول خدا (ص) ، می تواند چنین حرفی زده باشد؟ چگونه ممکن است رسول خدا آیاتی از قرآن را فراموش کند در حالی که خدای سبحان در سوره اعلی آیه ۷ فرموده:
🔹* سنقرئک فلاتنسی * :
[به زودی بر تو می خوانیم و تو فراموش نمی کنی]
و خداوند ، در سوره طه آیه ۱۱۴ فرمود:
🔹* و لا تجعل بالقرآن من قبل ان یقضی الیک وحیه* : [ و در خواندن قرآن پیش از پایان وحیش شتاب نکن ] ، در تفسیر آین آیه آمده است که پس از نزول این آیه ، حضرت هیچ چیز را فراموش ننمود.
🔻همچنین در صحیح بخاری و سنن ابن ماجه و مسند احمدبن حنبل از حضرت فاطمه (ع) ، روایت کنند که گفت : پیامبر محرمانه به من فرمود که ؛ جبرئیل هر سال یکبار قرآن را با من مقابله می کرد و در این سال دو بار با من مقابله نمود و این را جز رسیدن اجلم نمی دانم.
✍چگونه رسول خدا آیاتی از قرآن را ساقط می کند در حالی که هریک از صحابه که نوشتن می دانست ، هرچه از قرآن نازل می شد آن را می نوشت❗️
📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۵۹ الی ۲۶۱
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
📗 #بیانات
💢 سخنان استاد فرزانه حضرت آيت اللّه مصباح يزدى دامت بركاته درباره حضرت علّامه عسکری
💠 در نيمه شعبان 1424 ه.ق نكوداشت بين المللى حضرت علّامه عسكرى قدس سره در محل برگزارى كنفرانس سران كشورهاى اسلامى برقرار شد و حضرت آيت اللّه مصباح يزدى دامت بركاته درباره حضرت علّامه سخنانى ايراد فرمودند كه متن صحبت ايشان را به نظر خوانندگان محترم م گذاريم:
✳️ ابتدا فرا رسيدن اين عيد بزرگ را به همه منتظران ظهورش مخصوصا حضار محترم تبريك و تهنيت عرض می كنم.
🔶بنده متأسفانه حالم مساعد نبود كه در اين اجلاس شركت كنم ولى از كثرت ارادتى كه به حضرت علّامه عسكرى داشتم وظيفه خودم دانستم براى دستبوسى ايشان مشرف شوم مردى كه لقب #احياگر_اسلام و تشيع در اين عصر زيبنده اوست، در اين مجلس كه اعاظم و علماء و بزرگان تشريف دارند براى مثل بنده اى سخن گفتن سخت است ولى از آنجا كه علاقه ايشان را به اهل بيت عليهم السلام و احاديث اهل بيت عليهم السلام می دانم فقط به ذكر چند حديث اكتفا می كنم براى تيمن و تبرك، اگر ثوابى دارد قرائتش را خدمت اين بزرگوار تقديم می كنم.
🔆عن ابى محمّد العسكرى صلوات اللّه عليه و على آبائه قال: قال جعفر بن محمّد الصادق عليهماالسلام:
«علماءُ شيعتنا مرابطون بالثغر الذى يلى ابليس و عفاريته و يمنعنونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا و عن أن يتسلط عليه إبليس و شيعته النواصب ألا فمن انتصب لذلك من شيعتنا كان أفضل ممّن جاهد الروم و الترك و الخزر ألف ألف مرّة لأنه يدفع عن أديان محبّينا وذلك يدفع عن ابدانهم» «1».
✅حضرت امام عسكرى عليه السلام از جدشان امام صادق عليه السلام نقل می كنند: علماء شيعه مرزداران هستند در آن مرزى كه ابليس و سپاهيان اوست، آن مرزى كه بين شيعه و بين ابليس است مرزدارانش علما هستند. علما جلوگيرى می كنند از اينكه ابليس و سپاهيانش بر ضعفا شيعه خروج كنند و از اينكه بر آنها تسلط پيدا كنند هر كس از علما شيعه در اين مقام بر آيد كه با شياطين مبارزه كند و مانع از گمراه كردن شيعيان بشود از مجاهدين فى سبيل اللّه افضل است. زيرا مجاهدين ابدان شيعيان ما را حفظ می كنند يعنى منافع مادى جامعه اسلامى را حفظ می كنند؛ اما علما دين مردم را حفظ می كنند. به همان اندازه كه دين بر بدن برترى دارد علما بر مجاهدين و مرزدارانى كه مرزهاى جغرافيائى را حفظ می كنند برترى خواهند داشت.
✅ مصداق تام اين حديث در عصر ما حضرت علّامه عسكرى حفظه اللّه هستند.
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌ پیامبر : با خود گفتم ؛ بر فراز کوهی می روم و خود را به پایین می افکنم و کشته می شوم و راحت می گردم❗️
⛔️ آیا مقام رسالت و پیامبری ، حضرت محمد (ص) یکدفعه بوده است؟ و ایشان را_نعوذ بالله_ سردرگم و پریشان کرده است⁉️
⚠️از جمله روایات دروغین و ساختگی در منابع اهل سنت درباره آغاز نزول وحی است که ، شان نبی اکرم را پایین آورده...
▫️ابن هشام و طبری از (وهب بن کیسان) روایت کنند که گفت : شنیدم ، شخصی از (عبید بن عمر) ، درباره شروع نبوت رسول خدا پرسید و او در پاسخ سوال گفت : ... پیامبر در غار حراء بود که زمان بعثت و رسالت او فرا رسید.
رسول خدا فرمود : من خواب بودم و جبرئیل با کتابی پوشیده در حریر نزد من آمد و گفت : بخوان : گفتم چه بخوانم؟ مرا به سختی و به گونه ای که مرگ خود را احساس می کردم فشرد و سپس رهایم کرد و گفت : بخوان !! گفتم : چه چیز بخوانم؟ گفت: (اِقرَا بِسمِ رَبِّک الّذی خَلق) تا (عَلَّم الانسان ما لم یَعلَم) ، آن را قرائت نموده تا 👈بیدار شدم و از نزد من رفته بود.. . پیامبر فرمود: در میان مخلوقات خداوند ، با هیچ کس بیش از شاعر یا مجنون دشمن نبودم...با خود گفتم ؛ کسی که از همه به شاعر یا مجنون دور تر است اکنون یا شاعر است یا مجنون . پس چاره ای باید اندیشید تا زبانزد قریش نگردد. بر فراز کوهی می روم و خود را به پایین می افکنم و کشته می شوم و راحت می گردم.
😱 با چنین هدفی بیرون آمدم تا میانه کوه رسیدم ، یک صدایی گفت : ای محمد !! تو رسول خدا هستی و من جبرئیل ام !!
این امر موجب شد که از خواسته ام منصرف شوم و برگشتم و نزد خدیجه رفتم و جریان را برای او گفتم.خدیجه بر خاست و نزد (ورقه بن نوفل که نصرانی بود) ، رفت و جریان را بازگو کرد.
⚠️او که تورات و انجیل بلد بود گفت: اگر راست گفته باشی ، یقینا آن جبرئیل بوده که نزد محمد (ص) آمده و او نبیّ است. خدیجه بازگشت و صحبت های ورقه بن نوفل را برایش گفت و پیامبر برخی از فشار های روحی اش کاسته شد.
▫️و در (سیره ابن هشام) آمده است:
خدیجه به رسول خدا گفت : آیا میتوانی مرا از آمدن جبرئیل با خبر کنی؟ حضرت فرمود: آری. جبرئیل مانند همیشه نزد پیامبر آمد و رسول خدا خدیجه را صدا زد که جبرئیل نزد من آمده.
خدیجه گفت : آری ، بر خیز و بر ران چپ من بنشین. رسول خدا برخاست و بر آنجا نشست ، خدیجه گفت ؛ آیا او را میبینی؟ پیامبر گفت آری!! خدیجه گفت: برخیز و بر ران راست من بنشین، حضرت بر خاست و آنجا نشست ، خدیجه گفت : آیا او را می بینی؟ پیامبر گفت: آری ، خدیجه گفت بر دامان من بنشین ، پیامبر نشست و هنوز جبرئیل بود تا اینکه خدیجه مقنعه خودش را برداشت در حالی که پیامبر بر دامان او قرار داشت که جبرئیل رفت. خدیجه گفت ؛ استوار باش!! به خدا سوگند او فرشته است ، نه شیطان❗️
▫️در روایتی دیگر از (محمد بن اسحاق) :
...خدیجه پیامبر را وارد پیراهن خود کرده بود و در این حال جبرئیل رفت و خدیجه گفت: این فرشته است ، شیطان نیست.
✅ در این زمینه روایت های دیگری هم در صحیح بخاری و صحیح مسلم و تفاسیر طبری و قرطبی و ابن کثیر و... موجود است اما این احادیث دروغ و ساختگی است ، به دو دلیل:
1⃣ راویان سلسله سند این احادیث ، یا در آن موقع به دنیا نیامده بودند مانند ؛ ام المومنین عایشه ، ابن عباس ، عروه بن زبیر و ... و یا راوی حدیث در نزد علمای رجال ، متهم به کذب و دروغ گویی بوده است و یا به خاطر سن اندک ، امکان درک صحبت با پیامبر را نداشته اند مانند ؛ (عبدالله شدّاد لیثی) .البته به نظرما این احادیث را به آنها بسته اند ، نه آنکه خودشان گفته باشند.
2⃣ محتوای اینگونه احادیث است که با آیات قرآن و حتی احادیث موجود در منابع اهل سنت ، نا سازگار است.
⚠️چگونه ممکن است پیامبر بیم آن داشته باشد که کاهن یا دیوانه شده باشد؟
از طرفی ، نشانه های نبوت پیامبر در حضرت محمد(ص) هویدا بود ، حتی قبل از تولد ایشان و پس از تولد و حتی زمان بعثت حضرت و همچنین بروز آثار حکمت در رفتار و بیان پیامبر اکرم حتی در سنین کودکی ، که علمای یهود و حتی افرادی که از تورات و انجیل شناخت داشتند به محض دیدن پیامبر در سنین کودکی و یا حتی با اندکی صحبت ، اقرار به نبوت او می کردند.
📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۸۹ الی ۳۲۱
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🏯 سفر علامه عسکری (ره) به چین
علامه فرمودند : برای درمان به کشور چین سفر کردم و به مناسبت به محله های شیعه نشین رفتم و با علمای شیعه دیدار کردم.
💠در حوزه علمیه آنجا ، علاوه بر صرف میر ، نحو میر هم می خواندند.
🔅در آنجا وقتی نماز می خواندند ، با اینکه چینی بودند ، عربی نماز می خواندند اما فارسی نیت را به زبان می آوردند❗️
✍ از اینجا معلوم می شود احتمالا شخصی ایرانی که شاید تاجر بوده به آنجا رفته و اینگونه نیت کردن در نماز را به آنها یاد داده است.
▫️استاد ادیبی ( شاگرد علامه عسکری )
✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🌺 فرا رسیدن میلاد بابرکت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام کبری سلام الله علیها را تبریک عرض می نمائیم.
... خدایا به آبروی حضرت #زینب کبری از آن #ایمان، از آن #یقین، از آن حلاوت و شیرینی #اسلام و #ایمانی که به ایشان دادی، به ما هم مرحمت بفرما.
@seyedololama
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠 مقام #امام_علی(ع) در قیامت :
...* وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ * ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ *...
( چهره هایی که در آن روز درخشانند؛ خندان و شادان) ؛ [عبس/۳۸،۳۹]
👈🏻از انس بن مالک درباره ی این آیه چنین نقل شده است:
از #رسول_خدا (ص) پرسیدم: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ، کیانند؟
فرمود : ای انس !! منظور چهره های ما فرزندان عبدالمطلب است: من و علی و حمزه و جعفر و حسن و حسین و فاطمه، آنگاه که در روز قیامت از قبر خود بیرون آییم و نور چهره هامان همانند خورشید نیمروزی باشد.
📖 خداوند متعال فرموده است:
وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ؛ یعنی نور ما،سرزمین قیامت را روشن می کند.
منظور از آیه: ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ ؛ ما هستیم؛ یعنی به ثوابی که خدا وعده مان فرموده ، خندان و شادانیم.
📚 #برگستره_کتاب_و_سنت ص ۲۷۸
✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695