علامه عسکری
#علوم_قرآنی 💢علامه عسکری: تمام الفاظ و حتی نام سوره ها و حتی ترتیب سوره ها در قرآن به امر خداوند بو
📓 گفتاری از علامه عسکری به نقل از کتاب مرزدار مکتب اهل بیت
💢 هم آوايى آيات قرآن در انديشه علّامه عسكرى
🔷 #آيه ها و #سوره ها و حتى #كلمات و #حروف قرآن در يك نظم خاصى (شبيه نظم آوايى) قرار گرفته اند كه من اسم آنرا «هَنگ👈🏻وزن، آهنگ فارسی» گذاشته ام و معتقدم كه حتى جاى كلمات و حروف قرآن را به سبب همين هنجار و نظم نمی شود تغيير داد⚠️
👈🏻 گر چه شايد امروز نتوانم اين قضيه را خوب ثابت كنم (چون من يك درك و حس شخصى از اين هَنگ دارم كه انتقالش مشكل است): اما مطمئنم كه آيندگان آنرا ثابت خواهند كرد.
🔷آن احاديثى كه در كتب مكتب خلفا (اهل سنت) به صحابه نسبت داده اند كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود: قرآن را می توانيد به هر شكلى بخوانيد مشروط بر اينكه آيه رحمت، عذاب نشود و آيه عذاب، رحمت نشود. و يا احاديثى كه می گويد به جاى «اقبل» در آيه می شود «اسرع» يا «هلمّ» گذاشت، بديهى است كه جعل كنندگانشان عرب نبوده اند.‼️
✅ صحابه عرب بودند و به خوبى می دانستند كه هيچكدام از اين افعال را نمی شود به جاى هم قرار داد، به گُمان من زنادقه شام كه مورد تأييد بنى اميّه بودند چنين احاديثى را جعل كرده اند و به صحابه نسبت داده اند.
🔹كسانى مثل ابن ابى العوجاء كه بنى عبّاس در سال 150 ه. ق به خاطر همين جعل حديث او را كشتند که در وقت مرگ گفت: «لئن قتلتمونى فقد وضعتُ فيكم أربعة آلاف حديثٍ، احلّل فيه ما حرّم اللّه و احرّم فيه ما احلّ اللّه»؛ اگر مرا می كشيد همانا در ميان شما چهار هزار حديث جعل كردم، آنچه را كه خداوند حرام كرده بود حلال كردم و آنچه را كه خداوند حلال كرده بود حرام كردم.
💥براى فهم بيشتر اين مطلب مثال ديگرى از قرآن می زنم. در قرآن می خوانيم فِى جِيدِهَا حَبْلٌ مّن مَّسَدِ» «سوره تبت آیه 5».
در گردندش [گردن زَن ابو لهب] طنابى است از ليف خرما، 👈🏻عرب براى گردن سه لفظ به كار می برد: #جيد، #عنق، #رقبه هر كدام از اين سه لفظ غير از معناى عمومى (كه گردن است) يك معناى خاصى هم دارند، به همين دليل نمی شود يكى از اين الفاظ را به جاى ديگرى استفاده كرد، يعنى فصحا بكار نمی برند. در عنق: گردن طبيعى كه دراز و كوتاه دارد مطرح است در رقبه: نَفْس انسانى مطرح است و در جيد: زيبائى خوابيده است.
🌸 امام حسين عليه السلام در خطبه مكه اش می فرمايد:
«خُط الموت على ابن آدم مخطّ القلادة على جيد الفتاة ...»
مرگ در سرنوشت بنى آدم چون گردنبند بر گردنِ دخترانِ جوان رقم خورده است. پس به جاى جيد نمی شود هيچ يك از آن دو لفظ را گذاشت چون نظم معناى آيه به هم می خورد.
💡فهميدن اين نظريه هم تخصص می خواهد شايد اگر در محيط عربى و ادبى بزرگ نمی شدم و اين مقدار براى فهم زبانِ عربِ عصر پيامبر صلى الله عليه و آله زحمت نمی كشيدم، چنين ادعايى نمی كردم.
#علوم_قرآنی
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 انحراف در عقائد و شکل گیری فرقه ی مرجئه
📖قسمت دوم
🔻علاوه بر نظریات مُرجیان ، اساسی ترین اعتقادی که بنی امیّه ترویج می کردند ، عقیده ی جبر مطلق بود.
جبری گری از معاویه شروع شده و در حکومت امویان به دوام تکرار می شد.
⚠️اگر بدانیم که تا به امروز هم نوعی نظریه ی جبری گرایانه به عنوان نظریه ی اسلام رسمی_یعنی اسلام اشعری_ اعلام می شود ، عمق و گسترش کاری که بنی امیّه کردند را خواهیم دانست.
👈محققان جدید گفته اند : بنی امیّه از دو جنبه دینی و سیاسی از نظریه آزادی اراده خشنود نبود ، زیرا نظریه جبر به خوبی می توانست به نفع حکومت و سیاست آنها عمل کند.چون در نتیجه ی اعتقاد به جبر ، انسان مومن معتقد می شد : خداوندی که گردش امور بدست اوست ، هم او بنی امیّه را بر مردم حکومت داده است ؛ لذا دولت و حکومت آنها بر اساس قضا و قدر الهی است و لازم است که مردمان در برابر قضا و قدر خضوع کنند.
🔻نشانه های این فکر در تاریخ امویان (معاویه و یزید و...) به تکرار دیده می شود :
▪️معاویه در دورانی که برای بیعت یزید می کوشید ، سفری به حجاز کرد.با جمع کثیری از اهل شام ، به دیدار ام المومنین عایشه رفت.... عایشه او را به سیره ی خلفای پیشین دعوت کرد.معاویه هم ، مدتی او را در جوابش ، مدح کرد و گفت :
تو به راستی شایسته هستی فرمانت را ببرند و سخنت را بشنوند اما ؛ کار (خلافت) یزید ، قضائی از قضاهای الهی است که مردم در آن اختیاری ندارند.
و یا تعبیرات دیگری که معاویه برای توجیه کار هایش به کار می برد ، مانند :
▪️معاویه در پاسخ به کسی که در بیعت گرفتن از یزید ، خرده گرفت ، گفت : ...این مُلک است و خدا به هرکس که بخواهد می دهد.
▪️پس از حادثه ی عاشورا ، وقتی اهل البیت پیامبر را به مجلس یزید بردند ؛ یزید در آن مجلس چنین استدلال کرد :
...آنچه باعث شده او (امام حسین) به این شکل گرفتار و کشته شود ، کمی فقه اوست.قرآن را نخوانده بود که می گوید : سلطنت و قدرت بدست خداست و اوست که سلطنت و قدرت را به کسی می دهد.(آل عمران/۲۶)
📚معلم درس محبت ص ۹۹
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 آوازخوانی و غنا در مکه و مدینه
📖 قسمت اول
🔻زندگی و تمدّن آن عصر ، به گستردگی زمان ما نبود که هرگونه آلودگی و فسادی در آن ممکن باشد.اما هر آنچه امکان داشت ، فراهم شده بود تا فساد و گناه ، فراگیر و عمومی باشد. آوازخوانی و غنا ، یکی از این عوامل بود و خنیاگری ونوازندگی یکی دیگر بود ، که این دو بسیار گسترده شده و عمویت یافته بود.رقّاصی و شراب خوارگی اگرچه آن مقدار گستردگی نداشت اما تاثیرشان در فاسد کردن جامعه ، خیلی بیشتر و عمیق تر بود.اینها همه ی چیزهایی بود که عالم اسلام اولین بار در عصر بنی امیّه با آن آشنا می شد.
▫️یکی از محققان جدید عرب گفته است :
شاید غلوّ نکرده باشیم ، اگر بگوییم که در عصر اموی ، مهمترین مساله ی زندگی در شهر های مکه و سایر شهر های حجاز ، غنا و آواز خوانی است. 👈مردم در آن عصر اقبال شدیدی به این گونه مسائل داشتند و در همه جا و همه وقت جز سخن از آوازه خوانی و آواز خوانان وجود نداشت❗️
▫️مسعودی معتقد است : غنا از عصر یزید ، در مکه و مدینه گسترش یافته است.
▫️در کتاب (تاریخ الادب العربی) آمده است : دو شهر بزرگ مکه و مدینه تنها به کار خنیاگری و غنا مشغول بودند و مردمان حتی زاهدان و عالمان کاری جز رفت و آمد به نزد آواز خوانان و خنیاگران زن و مرد نداشتند❗️
⚠️ تشویق ها و حمایت هایی که دربار خلفای اموی از آواز و موسیقی می کردند ، برای این بود که بتوانند ذائقه ی جامعه ی خود را تغییر داده و تحت نفوذ و سیطره بگیرند و نگذارند که توجه مردم به امور جدی ، از جمله سیاست و دین معطوف باشد.چون این نوع سرگرمی ها ، بیش از بازی های دیگر ، مردم را از دین و سیاست دور داشته و به فساد و تباهی اخلاقی می کشانید ، زیرا شرایط اجتماعی آن زمان بگونه ای بود که خیلی از اوقات ، در مجالس بزرگ و همراه با باده گساری و اختلاط زنان و مردان بود.
✍رواج فساد و بی بند و باری برآمده از رقص و آواز و موسیقی در حجاز و شهر های اصلی آن مکه و مدینه ، نتیجه بسیار خطرناک به دنبال داشت.از عصر امویان ، حجاز و به ویژه دو شهر مقدس مکه و مدینه که زادگاه و محلّ رشد اسلام و پیامبر آن بود ، به صورت مراکزی برای همه ی عوامل فسق و فجور درآمد.رقّاصه و آوازخوان زن و مرد و نوازنده چنگ و عود و دف ، در مقدس ترین شهر های اسلام تربیت می شد و از آنجا به دمشق ، دربار خلافت اموی و سایر نقاط ، صادر گردیده و در آنجا مورد تایید و تشویق قرار می گرفتند‼️
😱اصولا نوازندگان و خنیاگران ، بیشتر از هرجا ، از مردم این دو شهر مقدس بودند.صدای موسیقی و آوای نی و دف و... در گوشه و کنار شهر های مقدس به گوش می رسید❗️
✍آنچه از این جریان می توان استنباط کرد ، این است که امویان نقشه ی شومی داشتند و با اِعمال آن توانستند وضعیت فرهنگی حجاز و مکه و مدینه را عوض کنند تا آنجا که عموم مردم این شهر ها به چیزی که اندیشه نمی کردند ، دین و قداست ها بود❗️
📚معلم درس محبت ص ۱۳۸
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌ طرح های معاویه برای محو اسلام ناب
💢 آواز خوانی و غنا در مکه و مدینه
📖 قسمت دوم
🔻یکی از خوانندگان مشهور ، در عصر بنی امیّه ، 《ابن عایشه》بود که به حجّ آمده بود.روزی او را در آن سرزمین که به حالت تحیّر ایستاده بود ، مشاهده کردند❗️
از او پرسیدند : چرا اینجا ایستاده ای⁉️
گفت : مردی را می شناسم که اگر دهان باز کرده و سخن بگوید ، همه ی مردم را در این نقطه متوقف خواهد کرد ؛ نه کسی از اینجا خواهد رفت و نه کسی می تواند به آن وارد شود‼️
پرسیدند : او چه کسی است⁉️ (ابن عایشه) گفت : آن شخص منم❗️
⚠️این را گفت و آغاز به خواندن کرد.صدای او مردم را در جای خودش حبس کرد.کاروان ها و شتران متوقف شده بودند❗️محمل شتران تکان می خورد.شتران گردن کشیده بودند و نزدیک بود فتنه ای برپا شود..... .
🔻در دیگر اخبار ؛ آمد است : (هُذَلی سعیدبن مسعود) یک سنگ تراش بود که می توانست بر سنگ ها نقش و نگار کند و یا ظروفی سنگی بسازد.شب ها بعد از پایان کار ، به بخشی از 《کوه ابوقیس》که مشرّف بر خانه ی خدا بود ، می رفت و آواز می خواند.چندان طولی نمی کشید که سراسر کوه از مردان (جوانان) قرشی که لباس های زرد و سرخ به تن داشتند ، پر می شد.
😱فساد خلفای اموی و مروانی آن قدر علنی شده بود که حکومت ، رسما برای فاسدان و مفسدانِ خنیاگران و مطرب ، مسابقه بر گذار می کرد‼️
مثلا نقل شده که (سلیمان بن عبدالملک) در سفری که به حج می رفت ، به مدینه آمد.او در این دیدار آواز خوانان شهر را جمع کرده و در میان آن ها مسابقه قرار داده و جایزه را یک کیسه ی طلا تعیین کرد.
(ابن سرج) در جمع این مغنیان حضور نداشت ، وقتی خبر دار شد ، خود را به تالار مسابقه رسانید ؛ اما در بسته شده بود و او را راه نمی دادند.
👈به دربان گفت : برای من اجازه ی ورود بگیر.
او جواب داد : اگر قبل از بسته شدن در آمده بودی ، برایت اجازه می گرفتم ، اما الان دیگر نه‼️
(ابن سریج) بعد از اینکه دیگران خواندند و آواز خوانی پایان یافت ، گفت : پس بگذار از همین شکاف در بخوانم.
وقتی او به خواندن پرداخت ، اهل آواز به یکدیگر نگاه کردند و او را شناختند.در این هنگام سلیمان گفت: بخدا سوگند❗️خوب خواند.این از همه ی شما بهتر می خواند❗️ای غلام این کیسه ی زر را با او برسان.
✍از این حوادث روشن می شود که : همه آمده بودند در مقدس ترین سرزمین های اسلام ، یعنی مکه ی مکرمه و در کنار مسجد الحرام به خنیاگری آوازخوان شهر خود گوش سپارند.
📚معلم درس محبت ص ۱۵۴ الی۱۵۸
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🔆چرا در میان سیره ی امام سجاد (ع) ، عبادات و ادعیه و زهد و ریاضت ، بیشتر نمود دارد⁉️
💠آنچه در سیره ی ایشان از عبادات ، ادعیه و... می بینیم ، همه داروی آن زمان هستند.مردم آن زمان ، غرق در رفاه و لهو و لعب و گناه شده اند و چیزی جز آن درجه از عبادت و ترس از خدا و زهد و ترک دنیا ، نمی تواند در آنها تاثیر کرده ودرد و گناه آنها را طبابت کند.
⚠️آنچه امام با عبادات طاقت فرسا و زهد و دنیا گریزی خویش انجام می داد ، اگرچه به هیچ وجه تکلّف و تصنّعی در آن وجود نداشت ، همه برای معالجه درد های زمانه بود.
✍امام در یک طرح کوتاه مدت می کوشید ، به این وسیله مشکلات زمان خود را حلّ کند.
📚معلم درس محبت ۱۶۷
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#شبهه
❌انسانی که دعوت پیامبران به او نرسیده و در نقاط دور دست ، سکونت دارد ، چه باید بکند⁉️
🔆 جواب: خداوند سبحان فرموده : [ لایُکَلّفُ اللهُ نفسا اِلّا وُسعَها ] ؛ خداوند هیچ کس را ، جز به مقدار توانش تکلیف نمی کند.
📚برگستره کتاب و سنت
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⚠️چگونه یهودیان ، پیامبر (ص) را مانند فرزندان خود می شناختند⁉️
📖 👈 یَعرِفُونَهُ کَما یَعرِفُونَ اَبناءَهُم
🔸کسانی که به آنها کتاب دادیم ، پیامبر را می شناسند ، همانگونه که فرزندان خود را می شناسند‼️
🔻مسئله تولد و بعثت و رسالت ، پیامبر اکرم و حتی صفات و ویژگی های حضرت ، برای کسانی از دین یهودیت اطلاع داشتند ، مسئله ای یقینی و ضروری بود.
▫️سیوطی در تفسیر خود از ابن عباس روایت کند که:
(از عبدالله بن سلام) درباره این آیه سوال شد که؛ یهود چگونه آخرین پیامبر را همچون فرزندان خود می شناسند و این شناخت چگونه است؟
👈عبدالله سلام گفت: به راستی که وقتی پیامبر را دیدم شناختم، همانگونه که پسرم را به هنگامی که با کودکان بازی می کرد،دیدم و شناختم و من شناختم به محمد (ص) از شناختم به فرزند خود بیشتر است.سائل پرسید چگونه؟
عبدالله گفت: زیرا او رسول بر حق خداست و خداوند او را در کتاب ما توصیف فرموده.
▫️در طبقات ابن سعد از ابن عباس روایت کند :
یهودیان بنی قریضه و بنی نضیر و فدک و خیبر ، صفات پیامبر و هجرت او به مدینه را پیش از بعثت می دانستند و هنگامی که رسول خدا به دنیا آمد ، علماء یهود گفتند: احمد در این شب به دنیا آمد ، چون ستاره ی آن طلوع کرد و هنگامی که به نبوّت مبعوث گردید ، گفتند: احمد به نبوت رسید ، چون آن ستاره ای که با نبوتش طلوع می کند ، طلوع کرد.آنها او را می شناختند و به او اقرار داشتند و صفاتش را بر می شمردند ولی حسادت و سرکشی آن کرد که نباید... .
▫️در روایتی از ابن عباس آمده است که :
رسول خدا (ص) به یهود خیبر نوشت:
📜 بسم الله الرحمن الرحیم
از محمد ، رسول الله ، صاحب موسی و برادر او که تصدیق کننده آنی است که موسی(ع) آورده. آگاه باشید که خداوند به شما اهل تورات در کتاب خودتان فرموده : محمد رسول الله و الّذین آمنوا معه اشدّاء علی الکفار رحماء بینهم... . و شما آن را در کتاب خود می یابید.
📚نقش عایشه در اسلام ج۴ ص ۴۲۷ الی ۳۱۳
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌آیا می توان باور کرد که پیامبر اکرم(ص) ، بخشی از آیات قرآن را فراموش کند⁉️
📖در صحیح بخاری و صحیح مسلم با سند خود از امّ المومنین عایشه ، روایت کنند که گفت:
🔻رسول خدا در مسجد به قرائت مردی گوش می داد که ناگهان گفت ؛ رحمت خدا بر او باد ، او آیه ای را که فراموش کرده بودم ، به یادم آورد.
و در عبارتی دیگر اینگونه آمده است که؛ حضرت فرمود: رحمت خدا بر او باد که آیات فلان و فلان را که از سوره فلان و فلان انداخته بودم،به یادم آورد.
⛔️اما با اندکی تامّل ، چگونه رسول خدا (ص) ، می تواند چنین حرفی زده باشد؟ چگونه ممکن است رسول خدا آیاتی از قرآن را فراموش کند در حالی که خدای سبحان در سوره اعلی آیه ۷ فرموده:
🔹* سنقرئک فلاتنسی * :
[به زودی بر تو می خوانیم و تو فراموش نمی کنی]
و خداوند ، در سوره طه آیه ۱۱۴ فرمود:
🔹* و لا تجعل بالقرآن من قبل ان یقضی الیک وحیه* : [ و در خواندن قرآن پیش از پایان وحیش شتاب نکن ] ، در تفسیر آین آیه آمده است که پس از نزول این آیه ، حضرت هیچ چیز را فراموش ننمود.
🔻همچنین در صحیح بخاری و سنن ابن ماجه و مسند احمدبن حنبل از حضرت فاطمه (ع) ، روایت کنند که گفت : پیامبر محرمانه به من فرمود که ؛ جبرئیل هر سال یکبار قرآن را با من مقابله می کرد و در این سال دو بار با من مقابله نمود و این را جز رسیدن اجلم نمی دانم.
✍چگونه رسول خدا آیاتی از قرآن را ساقط می کند در حالی که هریک از صحابه که نوشتن می دانست ، هرچه از قرآن نازل می شد آن را می نوشت❗️
📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۵۹ الی ۲۶۱
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
📗 #بیانات
💢 سخنان استاد فرزانه حضرت آيت اللّه مصباح يزدى دامت بركاته درباره حضرت علّامه عسکری
💠 در نيمه شعبان 1424 ه.ق نكوداشت بين المللى حضرت علّامه عسكرى قدس سره در محل برگزارى كنفرانس سران كشورهاى اسلامى برقرار شد و حضرت آيت اللّه مصباح يزدى دامت بركاته درباره حضرت علّامه سخنانى ايراد فرمودند كه متن صحبت ايشان را به نظر خوانندگان محترم م گذاريم:
✳️ ابتدا فرا رسيدن اين عيد بزرگ را به همه منتظران ظهورش مخصوصا حضار محترم تبريك و تهنيت عرض می كنم.
🔶بنده متأسفانه حالم مساعد نبود كه در اين اجلاس شركت كنم ولى از كثرت ارادتى كه به حضرت علّامه عسكرى داشتم وظيفه خودم دانستم براى دستبوسى ايشان مشرف شوم مردى كه لقب #احياگر_اسلام و تشيع در اين عصر زيبنده اوست، در اين مجلس كه اعاظم و علماء و بزرگان تشريف دارند براى مثل بنده اى سخن گفتن سخت است ولى از آنجا كه علاقه ايشان را به اهل بيت عليهم السلام و احاديث اهل بيت عليهم السلام می دانم فقط به ذكر چند حديث اكتفا می كنم براى تيمن و تبرك، اگر ثوابى دارد قرائتش را خدمت اين بزرگوار تقديم می كنم.
🔆عن ابى محمّد العسكرى صلوات اللّه عليه و على آبائه قال: قال جعفر بن محمّد الصادق عليهماالسلام:
«علماءُ شيعتنا مرابطون بالثغر الذى يلى ابليس و عفاريته و يمنعنونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا و عن أن يتسلط عليه إبليس و شيعته النواصب ألا فمن انتصب لذلك من شيعتنا كان أفضل ممّن جاهد الروم و الترك و الخزر ألف ألف مرّة لأنه يدفع عن أديان محبّينا وذلك يدفع عن ابدانهم» «1».
✅حضرت امام عسكرى عليه السلام از جدشان امام صادق عليه السلام نقل می كنند: علماء شيعه مرزداران هستند در آن مرزى كه ابليس و سپاهيان اوست، آن مرزى كه بين شيعه و بين ابليس است مرزدارانش علما هستند. علما جلوگيرى می كنند از اينكه ابليس و سپاهيانش بر ضعفا شيعه خروج كنند و از اينكه بر آنها تسلط پيدا كنند هر كس از علما شيعه در اين مقام بر آيد كه با شياطين مبارزه كند و مانع از گمراه كردن شيعيان بشود از مجاهدين فى سبيل اللّه افضل است. زيرا مجاهدين ابدان شيعيان ما را حفظ می كنند يعنى منافع مادى جامعه اسلامى را حفظ می كنند؛ اما علما دين مردم را حفظ می كنند. به همان اندازه كه دين بر بدن برترى دارد علما بر مجاهدين و مرزدارانى كه مرزهاى جغرافيائى را حفظ می كنند برترى خواهند داشت.
✅ مصداق تام اين حديث در عصر ما حضرت علّامه عسكرى حفظه اللّه هستند.
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌ پیامبر : با خود گفتم ؛ بر فراز کوهی می روم و خود را به پایین می افکنم و کشته می شوم و راحت می گردم❗️
⛔️ آیا مقام رسالت و پیامبری ، حضرت محمد (ص) یکدفعه بوده است؟ و ایشان را_نعوذ بالله_ سردرگم و پریشان کرده است⁉️
⚠️از جمله روایات دروغین و ساختگی در منابع اهل سنت درباره آغاز نزول وحی است که ، شان نبی اکرم را پایین آورده...
▫️ابن هشام و طبری از (وهب بن کیسان) روایت کنند که گفت : شنیدم ، شخصی از (عبید بن عمر) ، درباره شروع نبوت رسول خدا پرسید و او در پاسخ سوال گفت : ... پیامبر در غار حراء بود که زمان بعثت و رسالت او فرا رسید.
رسول خدا فرمود : من خواب بودم و جبرئیل با کتابی پوشیده در حریر نزد من آمد و گفت : بخوان : گفتم چه بخوانم؟ مرا به سختی و به گونه ای که مرگ خود را احساس می کردم فشرد و سپس رهایم کرد و گفت : بخوان !! گفتم : چه چیز بخوانم؟ گفت: (اِقرَا بِسمِ رَبِّک الّذی خَلق) تا (عَلَّم الانسان ما لم یَعلَم) ، آن را قرائت نموده تا 👈بیدار شدم و از نزد من رفته بود.. . پیامبر فرمود: در میان مخلوقات خداوند ، با هیچ کس بیش از شاعر یا مجنون دشمن نبودم...با خود گفتم ؛ کسی که از همه به شاعر یا مجنون دور تر است اکنون یا شاعر است یا مجنون . پس چاره ای باید اندیشید تا زبانزد قریش نگردد. بر فراز کوهی می روم و خود را به پایین می افکنم و کشته می شوم و راحت می گردم.
😱 با چنین هدفی بیرون آمدم تا میانه کوه رسیدم ، یک صدایی گفت : ای محمد !! تو رسول خدا هستی و من جبرئیل ام !!
این امر موجب شد که از خواسته ام منصرف شوم و برگشتم و نزد خدیجه رفتم و جریان را برای او گفتم.خدیجه بر خاست و نزد (ورقه بن نوفل که نصرانی بود) ، رفت و جریان را بازگو کرد.
⚠️او که تورات و انجیل بلد بود گفت: اگر راست گفته باشی ، یقینا آن جبرئیل بوده که نزد محمد (ص) آمده و او نبیّ است. خدیجه بازگشت و صحبت های ورقه بن نوفل را برایش گفت و پیامبر برخی از فشار های روحی اش کاسته شد.
▫️و در (سیره ابن هشام) آمده است:
خدیجه به رسول خدا گفت : آیا میتوانی مرا از آمدن جبرئیل با خبر کنی؟ حضرت فرمود: آری. جبرئیل مانند همیشه نزد پیامبر آمد و رسول خدا خدیجه را صدا زد که جبرئیل نزد من آمده.
خدیجه گفت : آری ، بر خیز و بر ران چپ من بنشین. رسول خدا برخاست و بر آنجا نشست ، خدیجه گفت ؛ آیا او را میبینی؟ پیامبر گفت آری!! خدیجه گفت: برخیز و بر ران راست من بنشین، حضرت بر خاست و آنجا نشست ، خدیجه گفت : آیا او را می بینی؟ پیامبر گفت: آری ، خدیجه گفت بر دامان من بنشین ، پیامبر نشست و هنوز جبرئیل بود تا اینکه خدیجه مقنعه خودش را برداشت در حالی که پیامبر بر دامان او قرار داشت که جبرئیل رفت. خدیجه گفت ؛ استوار باش!! به خدا سوگند او فرشته است ، نه شیطان❗️
▫️در روایتی دیگر از (محمد بن اسحاق) :
...خدیجه پیامبر را وارد پیراهن خود کرده بود و در این حال جبرئیل رفت و خدیجه گفت: این فرشته است ، شیطان نیست.
✅ در این زمینه روایت های دیگری هم در صحیح بخاری و صحیح مسلم و تفاسیر طبری و قرطبی و ابن کثیر و... موجود است اما این احادیث دروغ و ساختگی است ، به دو دلیل:
1⃣ راویان سلسله سند این احادیث ، یا در آن موقع به دنیا نیامده بودند مانند ؛ ام المومنین عایشه ، ابن عباس ، عروه بن زبیر و ... و یا راوی حدیث در نزد علمای رجال ، متهم به کذب و دروغ گویی بوده است و یا به خاطر سن اندک ، امکان درک صحبت با پیامبر را نداشته اند مانند ؛ (عبدالله شدّاد لیثی) .البته به نظرما این احادیث را به آنها بسته اند ، نه آنکه خودشان گفته باشند.
2⃣ محتوای اینگونه احادیث است که با آیات قرآن و حتی احادیث موجود در منابع اهل سنت ، نا سازگار است.
⚠️چگونه ممکن است پیامبر بیم آن داشته باشد که کاهن یا دیوانه شده باشد؟
از طرفی ، نشانه های نبوت پیامبر در حضرت محمد(ص) هویدا بود ، حتی قبل از تولد ایشان و پس از تولد و حتی زمان بعثت حضرت و همچنین بروز آثار حکمت در رفتار و بیان پیامبر اکرم حتی در سنین کودکی ، که علمای یهود و حتی افرادی که از تورات و انجیل شناخت داشتند به محض دیدن پیامبر در سنین کودکی و یا حتی با اندکی صحبت ، اقرار به نبوت او می کردند.
📚نقش عایشه در تاریخ اسلام ج۴ ص ۲۸۹ الی ۳۲۱
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🏯 سفر علامه عسکری (ره) به چین
علامه فرمودند : برای درمان به کشور چین سفر کردم و به مناسبت به محله های شیعه نشین رفتم و با علمای شیعه دیدار کردم.
💠در حوزه علمیه آنجا ، علاوه بر صرف میر ، نحو میر هم می خواندند.
🔅در آنجا وقتی نماز می خواندند ، با اینکه چینی بودند ، عربی نماز می خواندند اما فارسی نیت را به زبان می آوردند❗️
✍ از اینجا معلوم می شود احتمالا شخصی ایرانی که شاید تاجر بوده به آنجا رفته و اینگونه نیت کردن در نماز را به آنها یاد داده است.
▫️استاد ادیبی ( شاگرد علامه عسکری )
✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🌺 فرا رسیدن میلاد بابرکت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام کبری سلام الله علیها را تبریک عرض می نمائیم.
... خدایا به آبروی حضرت #زینب کبری از آن #ایمان، از آن #یقین، از آن حلاوت و شیرینی #اسلام و #ایمانی که به ایشان دادی، به ما هم مرحمت بفرما.
@seyedololama
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠 مقام #امام_علی(ع) در قیامت :
...* وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ * ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ *...
( چهره هایی که در آن روز درخشانند؛ خندان و شادان) ؛ [عبس/۳۸،۳۹]
👈🏻از انس بن مالک درباره ی این آیه چنین نقل شده است:
از #رسول_خدا (ص) پرسیدم: وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ، کیانند؟
فرمود : ای انس !! منظور چهره های ما فرزندان عبدالمطلب است: من و علی و حمزه و جعفر و حسن و حسین و فاطمه، آنگاه که در روز قیامت از قبر خود بیرون آییم و نور چهره هامان همانند خورشید نیمروزی باشد.
📖 خداوند متعال فرموده است:
وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُّسْفِرَةٌ ؛ یعنی نور ما،سرزمین قیامت را روشن می کند.
منظور از آیه: ضَاحِكَةٌ مُّسْتَبْشِرَةٌ ؛ ما هستیم؛ یعنی به ثوابی که خدا وعده مان فرموده ، خندان و شادانیم.
📚 #برگستره_کتاب_و_سنت ص ۲۷۸
✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠علامه عسکری:
💢 در صحیح ترمذی آمده که پیامبر فرمود من در میان شما دو چیز گران بها گذاشتهام یکی کتاب خدا قرآن که ریسمانی است تا آسمان امتداد دارد و دیگری اهل بیت من، اگر شما به این دو تمسک کنید قطعاً بعد از من گمراه نمی شوید. خداوند لطیف و خبیر به من خبر داده که این دو قطعاً از یکدیگر جدا نمی شوند تا اینکه کنار حوض کوثر بر من وارد شوند.
💢نور برق با دو سیم به ما می رسد و با یکی نمی شود ، برای فهم دین با قرآن تنها ، نمی شود باید اهل بیت هم در کنار قرآن باشند، من از عبارت استنباط می کنم که تا آخر دنیا باید یکی از اهل بیت زنده باشند.
📗 سخنان علامه عسکری در کتاب زندگینامه ایشان به نام مرزدار مکتب اهل بیت اثر استاد ادیبی
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️حاج حسین یکتا :
◼️ یکی از دوستان حاج قاسم امروز صبح میگفت:
"امسال تو مراسم فاطمیه به ما گفت سال بعد مراسم فاطمیه با امسال فرق داره!
گفتیم چه فرقی داره حاج قاسم؟
گفت مراسم فاطمیه سال بعد من نیستم..."
☑️مطالب درباره علامه عسکری
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخننگاشت | همه دلبستگان مقاومت خونخواه شهید سلیمانی هستند
🔻 بخشی از پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت سردار #شهید_سپهبد_قاسم_سلیمانی و شهدای همراه او
🔹 شهید سلیمانی چهرهی بینالمللی مقاومت است و همهی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همهی دوستان - و نیز همهی دشمنان - بدانند خطّ جهاد مقاومت با انگیزهی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است.
۱۳۹۸/۱۰/۱۳
💻 @Khamenei_ir
🔴 کتاب راز ماندگاری قرآن اثر آیت الله جاودان که به تازگی چاپ شده است موجود شد 🔴
✅ توضیحات تکمیلی درباره این کتاب اعلام خواهد شد.
💠جهت سفارش کلی و یا جزئی کتاب به آیدی مربوطه پیام دهید.
📗 بیان نویسنده کتاب درباره کتاب #راز_ماندگاری_قرآن_کریم
☑️ عوامل ماندگاری قرآن کریم و مصونیت آن از هرگونه تغییر و تحریف و زیاد و کم بسیارند.
⚫️ شکل و ساختمان حیرتآور لفظی، معانی معجزه آسا و غیر قابل تقلید قرآن و آهنگ خاصی که بر تمام آیات قرآن حاکم است و... از جمله کار عظیمی که پیامبر اکرم در ایجاد شور و شوق آن و نهضتی همه گیر در جهت تعلیم و تعلّم قرآن و حفظ و کتابت آن انجام دادهاند در شمار عوامل مصونیت قرآن به شمار میرود.
⚫️ این نوشتار به فصاحت و بلاغت بی مثال قرآن و تعالی مضامین آن نمیپردازد و تنها آنچه را که #پیامبر انجام دادند در نگاهی گذرا مورد نظر قرار می دهد و با اقرار به ناتوانی از احاطه به عمق و ابعاد کارها آنچه فعلا مقدور است عرضه می کند.
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💠خاطره ای از امام جماعت مسجد الرحمان بلژیک
علامه عسکری (ره) :
روزی کنار قبرستان بقیع نشسته بودم ، افراد میآمدند از من سوال میکردند و پاسخشان را میدادم. فردی معمم جلو آمد و دستم را بوسید❗️ گفتم : مرا میشناسی⁉️ گفت : خیر❗️ گفتم : من سید مرتضی عسکری هستم ، تا اسمم را گفتم خیلی خوشحال شد و دوباره مرا بوسید و گفت : من امام جماعت مسجد الرحمان (که بعدها نام آن را به مسجد الشیعه تغییر دادند) در بلژیک هستم و کتاب عبدالله بن سبا شما را خواندم و شیعه شدم ، اهل مسجد را نیز شیعه کردم.
⚠️وهابی ها به من و مسجد کمک میکردند اما از آن وقتی که شیعه شدیم حقوقمان را قطع کردند من برای خودم چیزی نمی خواهم اما شما اجازه سهم امام را برای مسجد از مراجع بگیرید من هم ماجرا را برای آیت الله شبیری زنجانی نقل کردم و از ایشان اجازه گرفتم.
📖 به نقل از مرزدار مکتب اهل بیت
✅ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
☑️ کتاب نخل سوخته
⚫️ روایات زندگی نامه شهید حسین یوسف الهی شخصی که سردار شهید #قاسم_سلیمانی رضوان علیه وصیت کرده است در کنار آن دفن شود...
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
#انتقام_سخت
#انتقام_سخت
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
☑️ درگذشت عالم خدوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی اسلامی از شاگردان مرحوم آیت الله خوئی و شهید آیت الله صدر و از خدمتگزاران به نشر تراث شیعه خصوصا آثار و افکار علامه عسکری را تسلیت عرض می نماییم.
مراسم تشییع امروز از مسجد امام عسکری علیه السلام شهر مقدس قم ساعت ۳
مراسم ختم امشب بعد از نماز مجد اعظم قم
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#بیانات
🔶امامان اهل البيت (ع) در بيان احكام به رأى و نظر شخصى اعتماد نمی کردند❗️
💢اكنون با مراجعه به مصادر مكتب اهل بيت در می يابيم كه امامان اهل بيت (ع) در بيان احكام اسلامى به رأى و نظر شخصى ، كه در عرف مكتب خلفا (اهل سنت) اجتهادش ناميده اند ، اعتماد نمی كردند و تنها بدانچه كه از رسول خدا (ص) به ارث برده بودند استناد می كردند ، يعنى به احاديثى كه در كتابهاى خاصّ خود داشتند و اين معنى در مباحث آينده روشن می گردد :
در كافى آمده است: «مردى از امام صادق (ع) سوال هایی پرسيد و امام پاسخش فرمود. آن مرد گفت: «بگو بدانم اگر چنين و چنان باشد چه نظرى خواهى داشت؟»
امام فرمود: «خاموش باش ! آنچه در پاسخت گفتم از رسول خدا (ص) بود ما در بيان احكام از خود رأيى نداريم.
علّامه مجلسى در شرح اين حديث گويد: «چون مراد سئوال كننده آن بود كه مرا از رأى و نظر خودت كه با ظنّ و اجتهاد اختيار می كنى آگاه ساز، امام (ع) او را از اين پندار نهى فرمود و براى او روشن ساخت كه آنها چيزى نگويند مگر با جزم و يقين و از منابع پيوسته به سيّد المرسلين (ص).
📝 و از این موارد در تاریخ اسلام کم نداریم که خون ها به نا حق ریختند و تعرض ها کردند و گفتند اجتهاد خلیفه بوده و اجتهادش به خطا رفته !!!
☑️ مطالب درباره علامه عسکری
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
علامه عسکری
☑️ فرمایشات استاد ادیبی درباره مرحوم حاج شیخ علی اسلامی رحمت الله علیه
⚫️ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ علی اسلامی عالم بزرگوار و نجف دیده و از شاگردان مرحوم شهید صدر و آیت الله خوئی و از هم درسان و دوستان آیت الله هاشمی شاهرودی (ره) بود.
ایشان بعد از تحصیلات و بازگشت از نجف با وجود قوه علمی و توان برگزاری دروس فقه و اصول خود را وقف کارهای علمی و نشر معارف اسلامی کرد.
⚫️علاقه شدید و اعتقاد عمیقی به علامه عسکری داشت و تا پایان عمر مبارک خویش در راه ترویج آثار ایشان کوشید.
⚫️ حاج آقای اسلامی هیچ وقت برای خودش و برای مطرح کردن خودش در زندگی دوندگی نکرد و اصلا خودش را ندید.
از بنیاد الغدیر گرفته تا بنیاد بعثت و مجموعه های علمی، نهاد ها و موسسات زیادی را در دوران حیاتشان احیا و راه اندازی کردند. از جمله موسسه علامه عسکری که بسیار برای تاسیس آن زحمت کشیدند و تا پایان عمر شریفشان در پی خدمت به آثار علامه بودند.
⚫️ بارها شده بود با من که طلبه کوچکی بیش نیستم و جای فرزند ایشان بودم تماس میگرفتند برای کارهای فرهنگی و علمی مد نظرشان مشورت گرفته یا کمک میخواستند. به هیچ وجه ملاحضه علمیت و سن خود را نمیکردند و ذره ای به این مسائل اهمیت نمیدادند.
⚫️ خلق و خوی علامه عسکری بسیار در ایشان اثر گذاشته بود و در مورد خدماتشان اصلا بدنبال عَلَم کردن اسم خودشان نبودند و اصلا این مسائل برای ایشان مهم نبود.
📓 هم چنین کتاب حدیث کساء علامه عسکری ترجمه این عالم فداکار و پرتلاش است.
⚫️ زحمات و فداکاری های این عالم مخلص در راستای کارهای علمی و خصوصا نشر کتب و تراث شیعه بسیار مهم و قابل اعتنا است.
🙏🏻 از خداوند منان رحمت و مغفرت و حشر با اولیاء خود را برای وی طلب میکنیم.
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695