❌سوال بسیار مهم
💢چرا مسلمانان جهان با آن که کتاب واحد و پیامبر واحد دارند در بین خود مسلمانان بسیار اختلاف وجود دارد و چندین فرقه در دین اسلام وجود دارد؟! چرا بعضی از ممالک اسلامی ضد طاغوت زمان و بعضی دیگر با طاغوت دست دوستی و برادری داده اند! با وجود کتاب واحد چرا مشی و رفتار متفاوت در بین مسلمانان و ممالکشان دیده می شود؟!
💠 جواب ریشه ای و اساسی این سوال را علامه عسکری در کتاب "قرآن الکریم در دو مکتب " خودشان مفصل آورده اند.
🔸خیلی خلاصه آن این است و بسیار جالب است بدانیم که قرآنی که بر پیامبر نازل می شده است به همراه آن تفسیرش هم نازل می شد مثلا در قرآن داریم شجره ملعونة(اسراء 60) ، در ذیل این آیه وحی می آمد که منظور از این شجره ملعونه بنی امیه است.
🔹اما این وحی، قرآن نبود بلکه تفسیر قرآن بود که پیامبر به صورت جداگانه می فرمودند که کنار هر آیه تفسیر و تبیین آن هم حتما کتابت شود.
🔸یا مثلا در آیه یا ایها الرسول بلغ ما انزل الیک(مائده67) در وحی بیانی یا همان تفسیر این آیه آمده بود که بلغ ما انزل الیک فی عَلیّ یعنی مسئله جانشینی و انتصاب علی را تبلیغ کن ای رسول ما.
⭕️اما بعد از رحلت رسول خدا در سقیفه چه شد؟!
❌خلیفه اول گفت: از رسول خدا چیزی نقل نکنید و بگویید کتاب خدا بین ما و شما هست...
🔻به این ترتیب قرآن را از تفسیرش جدا کردند یعنی قرار نبود قرآن اینگونه باشد که کسی بخواند و نفهمد حق با علی است و هزاران حرف دیگر را نفهمد...
😨تمام احادیث رسول خدا (وحی بیانی) را از نزد مردم جمع کردند و سوزاندند!
اما هدف چه بود؟!
❗️عدم بیان فضائل اهل بیت و پنهان ماندن زشت کاری برخی افراد جناح حاکم در زمان رسول خدا ...
🔸اما تا به الآن چه بلایی بر سر اسلام آمد با این کار ؟!
همین است که میبینیم اتفاق افتاده... در طول زمان چه بلاها که با احادیث جعلی بر سر قرآن و تفسیرش نیاوردن و جوامع را منحرف نکردند و این شد که بنام اسلام با طاغوتیان زمان پیمان می بندند و هزاران جرم و جنایت را علیه برادران مسلمان خود انجام می دهند...
#یمن
#آل_سعود
#دواعش
#طاغوت
♨️کانال علامه عسکری♨️
🆔 @Allameaskari
#مبارزات_علامه_عسکری
🔶تهاجم به جای تدافع
🔹علامه عسکری می فرمودند چرا ما باید منتظر باشیم تا مارا متهم کنند و به ما حمله کنند تا ما دفاع کنیم یا نکنیم و همیشه منفعل باشیم.
✔️به اصطلاح امروزی می فرمودند توپ را در زمین حریف بیندازید و دشمنان و مخالفین را مشغول کنید.
✔️خود ایشان سبک عملیشان اینگونه بود. کتاب عبدالله بن سبا از آن ضرباتی بود که تا هنوز اثرات آن در ملت ها و مسلمانان سایر کشور ها از استاد و دانشجو باقی مانده است و باعث شیعه شدن و مستبصر شدن کثیری از آن ها شده است.
💠علامه عسکری🔰
@Allameaskari
💢روایت دروغین دیگری که به پیامبر نسبت می دهند💢
📚 نقش ائمه در احیای دین ج1 ص166
...روايت سوم نيز از عايشه روايت شده است كه می گويد:
«پيامبر اسيرى را به نزد من آورد. بعد از رفتن آن حضرت، به خاطر بی توجّهى من، اسير فرار كرد. پيامبر بازگشت و از من پرسيد كه اسير چه شده؛ گفتم: به صحبت كردن با زنان مشغول شدم و او فرار كرد! فرمود: چرا؟ خداوند دو دست تو را قطع كند. سپس بيرون رفته در ميان مردم اعلام كرد تا او را پيدا نمودند. امّا من در فكر بودم كه با اين نفرين پيامبر، ناگزير دست من بريده خواهد شد. همچنان به دستهايم می نگريستم كه كدام قطع خواهد گرديد و در اين انديشه غرق بودم! پيامبر به خانه آمد و وضع مرا مشاهده كرد كه دستهايم را زير و رو می كنم، و بدانها نظر می نمايم. فرمود: چه شده؟ مگر ديوانه شدهاى كه دستهايت را حركت می دهى؟ گفتم: شما مرا نفرين كردى، من دست هايم را زير و رو می كنم و بدانها می نگرم كه كدام يك از آنها قطع خواهد شد! در اين هنگام پيامبر روى به آسمان نموده حمد و ثناى ربّانى گفت و آنگاه عرضه داشت:
خداوندا! من بشرم، و آنچنان كه ساير مردم خشمناك می شوند، من هم غضب می كنم. اگر در چنين حالتى مؤمن يا مؤمنه اى را مورد نفرين قرار دادم، آن نفرين و لعنت را براى او پاكى و پاكيزگى قرار بده!»
📘مسند احمد ج 6 ص 52
📗سفارش کتاب نقش ائمه در احیای دین 👈🏻 @aghayabnalhasan
📚کانال علامه عسکری
☑️ @Allameaskari
#هرجمعه_حکایتی_ازبزرگان
🔶مقام والای شیخ مرتضی زاهد رحمة الله علیه
🔷جناب حجت الاسلام و المسلمین آیت الله حاج شیخ محمود یاسری تهرانی که شرح احوالش در جلد 4 ص 593 گذشت در روز چهار شنبه بیست و سوم محرم 1394 قمری حکایت کرد برای این مولف که مرحوم حجت الاسلام حاج شیخ مرتضی زاهد (معروف به حمام گلشنی و پدربزرگ استاد جاودان) فرمود: آقای آسید کریم محمودی والد حاج سیدعلی محمودی مداح معروف به جورابی معاصر که از متشرفین خدمت حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف بود گفت شب جمعه ای در صحن شریف حضرت عبد العظیم (ع) خدمت حضرت رسیدم فرمود سید کریم بیا برویم به زیارت جدم حضرت رضا علیه السلام.
🔹پس چند قدم برداشته خود را در صحن حضرت رضا علیه السلام دیدم پس به حرم مشرف و زیارت کرده و با همان کیفیت یعنی طی الارض به طهران آمدیم حضرت فرمود بیا برویم به قبر سیدعبدالکریم پس تا به قبر رسیدیم دیدم آقا سیدعبدالکریم از قبر بیرون آمده و به استقبال حضرت ولی عصر روحی له الفداء شتافت.
و پس از عرض ارادت و اخلاص به من فرمود آسید کریم سلام مرا به حاج شیخ مرتضی زاهد رسانیده و بگو شرط رفاقت همین است که مرا یاد نکنی و به دیدن من نیایی؟! پس حضرت ولی عصر عجل الله فرجه فرمود آسیدعبدالکریم حاج شیخ مرتضی را معذور دار چون گرفتار و مریض احوال است و نمیتواند بیاید من به جای او به دیدن تو خواهم آمد.
💥نگارنده گوید تعجب نکنید عزیزان من ازین حکایت و استبعاد و انکار ننمایید. اولا مقام مومن حقیقی و متقی و واقعی و عالم ربانی و سید صالح مانند آیت الله آقا سید عبدالکریم لاهیجی مزبور بالاتر از اینهاست. امام صادق علیه السلام فرمود: اگر به درختی که ریشه آن در اعماق زمین فرو رفته است فرمان دهد اطاعت او می نماید.
و ثانیا قدم مبارک همایونی حضرت ولی عصر حجة بن الحسن المهدی عجل الله فرجه الشریف این اثر و برکت را دارد که به تن مرده جان می دهد چنانکه گفته شده
همچون مسیح جان به تن مردگان دمد
گر بگذرد نسیم سحر گه زکوی تو
کتاب گنجینه دانشمندان ج6 ص62 تا 66
✅ @Allameaskari
علامه مصباح یزدی:
حال که روزهای آخرعمرم رامیگذرانم وطمع پست ندارم،صادقانه میگویم،بعدائمه اطهاردرطول تاریخ اسلام،رهبری به این جامعیت نداشتیم.
@Allameaskari
🍂حمله به خانه وحی
#بیانات
#عبدالله_بن_سبأ
ص131
💥و امّا درباره كيفيت هجوم به خانه فاطمه، و جريانى كه بين مهاجمين و متحصّنين گذشت چنين می نويسد: عدّه اى از مهاجرين، از جمله على بن ابى طالب و زبير از بيعت مردم با ابوبكر خشمگين شدند و با سلاح به سوى خانه فاطمه رفتند.
👈🏻به ابوبكر و عمر گزارش داده شد كه جمعى از مهاجرين و انصار در خانه فاطمه دختر رسول خدا (ص) با على بن ابى طالب (ع) گرد آمده اند و نيز گزارش دادند كه مقصود از اين اجتماع اين است كه با على بيعت كنند.
🔻ابوبكر به عمر بن خطّاب مأموريت داد كه برود و آنان را از خانه فاطمه بيرون بياورد و به وى گفت: چنانچه مقاومت كردند و از بيرون آمدن خوددارى نمودند با آنان جنگ كن. عمر با شعله آتشى كه همراه داشت و آن را به قصد آتش زدن خانه فاطمه برداشته بود، به سوى آنها حركت كرد.
🍂فاطمه چون اين وضع را بديد فرمود: اى پسر خطّاب آمده اى كه خانه دختر پيامبر را آتش بزنى؟ عمر گفت: آرى، مگر آن كه با امّت هماهنگ بشويد و بيعت كنيد.
📒(1). الرياض النضره، ج 1، ص 167، ابو بكر جوهرى بنا به روايت ابن ابى الحديد، ج 1، ص 132، و ج 6، ص 293؛ و تاريخ خميس، ج 1، ص 188.
(2). يعقوبى در تاريخ خود، ج 2، ص 105.
(3). ابن شحنه، ص 112، حاشيه كامل و ابن ابى الحديد، ج 2، ص 134
📗کانال علامه عسکری🔰
🔅 @Allameaskari
#بیانات
📚 #سقیفه
💢اگر حضرت امیر علیه السلام پیش از آنکه ابوبکر و عمر به طرف سقیفه حرکت کنند به آنجا می رفت و زودتر از انصار و مهاجرین بیعت می گرفت بنابرآنچه در تاریخ آمده هیچ گاه امر حکومت از اهل بیت گرفته نمی شد و شاهد این همه مصیبت در تاریخ اسلام نبودیم از سوزاندن خانه وحی گرفته تا شهادت یک به یک ائمه هدی❗️ اما چرا حضرت امیر علیه السلام این کار را نکرد؟!
✅اما جواب خود حضرت امیرالمومنین👈🏻
عكس العمل اهل بيت (ع) بعد از سقيفه
يعقوبى می گويد:
❌گروهى دور على (ع) را گرفتند و خواستند با او بيعت كنند. حضرت على (ع) به آنان فرمود: «فردا صبح، با سرهاى تراشيده، همينجا حاضر شويد». امّا، چون صبح شد، از آن عدّه، بجز سه نفر، كسى حاضر نشد «1».
❌از آن پس، على (ع)، شب هنگام، فاطمه (س) را بر چهارپايى می نشاند و به در خانه هاى انصار مىبرد و از آنان می خواست تا وى را در بازپس گرفتن حقّش يارى دهند. فاطمه (س) نيز آنان را به يارى على (ع) می خواند. امّا، انصار در پاسخ ايشان می گفتند: اى دختر پيامبر (ص)، ما با ابوبكر بيعت كرده ايم و كار از كار گذشته است. اگر پسر عمويت، براى به دست گرفتن زمام خلافت، بر ابوبكر پيشى گرفته بود، البتّه ما ابوبكر را نمی پذيرفتيم.
على (ع) در پاسخ آنان فرمود: «أ فكنت اترك رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله ميتا في بيته لم اجهّزه و اخرج الى النّاس انازعهم في سلطانه؟» يعنى: آيا (انتظار داشتيد) من جنازه پيامبر خدا (ص) را، بدون غسل و كفن، در خانه اش رها می كردم و براى به دست گرفتن خلافت و جانشينى او با مردم درگير می شدم؟!
🔲 فاطمه (سلام الله علیها) نيز اضافه كرد: «ابو الحسن آنچه را كه شايسته بوده انجام داده است، ولى مردم كارى كرده اند كه، سالها بعد، خدا به حسابشان خواهد رسيد و بايد جواب گوى آن باشند.
📖 (1). تاريخ يعقوبى 2/ 126؛ شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد 2/ 4.
❇️کانال علامه عسکری🔰
🆔 @Allameaskari
#معرفی_کتاب
#قسمت_اول
یکی ازدست آوردها و نوآوريهاي علمي در آثار علامه عسکری (ره) كتاب « القرآن الکریم و روایات المدرستین»
میباشدكه در سه جلد نشر یافته است .
مرحوم علامه در جلد اول این کتاب بحثهای مقدماتی علوم قرآني رامطرح مي سازند، ایشان در آغاز این جلد جامعه عربی جاهلی را اعم از نظام قبیلگی، اقتصادی و اجتماعی که مکان نزول قرآن بوده مورد بررسی قرار دادهاند.
در بحثهای بعدی به تاریخ نزول قرآن،
ویژگی های آیات مکی،
تأثیرگذاری آیات در بزرگان قریش پرداختهاند
و در بخش پایانی کتاب بحث اصطلاحات قرآنی را مطرح مینمایند.
ایشان به بررسی اصطلاحاتی پرداختند که در صدر اسلام مطرح بوده و استعمال میشده است ولي امروزه معنای آن تغییر يافته است که این تغییر در معنا، در فهم مانيز اثرمي گذارد .
به عنوان مثال میتوان به لفظ قاری اشاره کرد، آنچه امروزه از لفظ قاری فهمیده میشود با آنچه که از استعمال این لفظ در زمان پیامبر (ص) فهمیده میشده متفاوت است.
ما امروز لفظ قاری را در مورد کسی استفاده میکنیم که آیات قرآن را با صدای زیبا میخواند، اما در زمان پیامبر لفظ قاری و مُقرء درموردكساني استعمال میشده که علاوه برحافظ بودن، قرآن را با تفسیرش میدانستند.
@Allameaskari
#معرفی_کتاب
#قسمت_دوم
✅ جلد دوم القرآن الکریم و روایات المدرستین ـ که کتاب سال هم شناخته شد ـ
به بررسی تاریخ قرآن از دیدگاه مکتب خلفاء میپردازد و روایات آنها را با دقت به نقد میکشاند
و با کشف تعارض در آرای آنان نظرات دیرینه آنها را پیرامون قرآن کریم به چالش میکشاند و در پایان به حل مسئله میپردازد.
مباحثی درباره :
روایات متناقض پیرامون بسم الله الرحمن الرحیم که آیا جزء سوره محسوب میشود یا خیر؟،
ويا روایاتی درباره جمع آوری قرآن که آیاجمع آوري قرآن، در زمان خلفا بوده و یا اینکه درزمان رسول خداصلي الله وعليه وآله وسلم جمع آوري آن صورت گرفته؟
و نیز از بحثهای مهم علوم قرآني كه دراين كتاب مطرح شده است مسأله اختلاف قرآئت است كه آيا براستي ریشه این اختلافات در کجاست؟
و آیا حقیقتاً در زمان پیامبر صلی الله علیه وآله و سلم ایشان برخی از آیات را با وجوه گوناگون قرائت میکردند؟
به عنوان مثال آيا پيامبر درنمازها و يا قرآئت قرآن، آيه مباركۀ «مالك يوم الدين»رابه دوصورت «مالك»و «مَلِك»تلاوت مي كردند؟!! ويا آيه آخر سوره توحید«ولم يَكُنْ لَهُ كُفُوَاً أَحَد» را با چهار وجهی که امروزه نقل میکنند میخواندند؟!
ايشان در اين كتاب بخشي رابه اين موضوع اختصاص داده اند و ريشه اختلاف قرآئت رابررسي مي نمايند كه اين بحث درزمان پيامبر مطرح نبوده و بعدها طرح گرديده است.
@Allameaskari
#معرفی_کتاب
#قسمت_سوم
مرحوم علامه عسكري در جلد سوم كتاب القرآن الكريم وروايات المدرستين:
به نقدو بررسي روایاتی مي پردازد که برخی ازعلمای شیعه آن روايات را درباره تحريف قرآن نقل نموده اند.
ایشان در این جلد تک تک روایاتي را كه صاحب كتاب «فصل الخطاب»درمورد نقيصه قرآن نقل كرده،هم ازحيث سند وهم از حيث متن، موردنقدو بررسي قرارداده است .
فرضاً ایشان در جایی میفرماید:
این روایت در اصل از کتب مکتب خلفا به اینجا منتقل شده است.
ايشان به ريشه يابي اين مساله نيز مي پردازند كه چگونه برخي از دانشمندان ما به نقيصه درقرآن معتقدشدند،
نويسنده اين سطوربه ياد دارد كه مرحوم استادمي فرمودند:
برخي بزرگان به خاطر عدم تفكيك بين وحي قرآني ووحي بياني، دچار اين اشتباه شده اند
مثلادرآيه شريفه
«ياايها الرَّسُول بَلِّغْ ما أُنزِلَ اليك من ربك»
در وحي غيرقرآني ياهمان وحي بياني عبارت
« في علي»آمده است
ايشان مي فرمود:
به يكي از نويسندگان معاصر كه قائل به كمي درقرآن بود گفتم چرااين حرف را مي زني؟
درجواب گفت:
« نام زيد درقرآن باشد ونام علي درقرآن نباشد»!!!
جهت سفارش کتاب که به زبان عربی موجود است به آیدی زیر پیام دهید.فقط جلد اول به طور خلاصه ترجمه دارد.
@Aghayabnalhasan
@Allameaskari
#معرفی_کتاب
⭕ قرآن کریم و روایات مدرستین
✅تاثیر ادبی آیات مکی بر قریش و استماع پنهان آن
📚قسمت هایی از کتاب «قرآن در دو مکتب» علامه عسکری
🔷 ابن هشام و دیگران روایت می کنند :
🔹ابوسفیان و ابوجهل و اخنس شبی بیرون آمدند تا مخفیانه آیات قرآن را بشنوند . در حالی که رسول خدا در منزل خود به نماز ایستاده بود هر کدام از آنان بدون اطلاع دیگری به گوشه ای ایستادند و تا صبح قرآن را گوش دادند . در راه بازگشت به هم رسیدند و یکدیگر را سرزنش کردند و گفتند «تکرار نکنید که اگر سفیهان شما را ببینند دچار تردید می شوند آن گاه به راه خود رفتند. اما شب دوم نیز آمدند و باز هم گوش دادند تا هوا روشن شد. یکدیگر را دیدند و توصیه پیشین را یادآور شدند و رفتند. شب سوم نیز آمدند و قرائت قرآن را شنیدند . در پایان یکدیگر را دیدند و گفتند از هم جدا نشویم تا پیمان ببندیم که دیگر چنین نکنیم.آنان پیمان بستند و از هم جدا شدند.
🔅آفتاب که برآمد اخنس عصا برداشت و نزد ابوسفیان رفت. و گفت ای ابا حنظله درباره آنچه از محمد شنیدی چه نظری داری؟
ابوسفیان گفت: ای اباثعلبه چیزهایی شنیدم که هم خود آن ها و هم مرادش را فهمیدم و چیزهایی شنیدم که نه خود آن ها و نه مراد آن ها را فهمیدم.
اخنس گفت سوگند می خورم که من هم چنین هستم.
آن گاه نزد ابوجهل رفت و گفت: ای اباحَکم نظرت درباره آنچه از محمد شنیدی چیست؟
🔻ابوجهل گفت چه شنیدم! ما با قبیله بنی مخزوم با قبیله بنی عبد مناف رقابت کردیم اطعام کردند اطعام کردیم. امداد کردند یاری کردیم بخشش کردند بخشش کردیم تا در رقابتی سخت همانند دو اسب شرط بندی مساوی و موازی شدیم اما اکنون می گویند ما پیامبری داریم که از آسمان به او وحی می شود ! این سخن را چگونه باور کنیم؟ بخدا سوگند هرگز به او ایمان نمی آوریم و تصدیقش نمی کنیم.
اخنس برخاست و رفت.
💢این اثرگذاری قرآن کریم فقط از بعد ادبی و جاذبه لفظی سبب شد قریشیان با تمام توان بکوشند تا حاجیان بیت الله را از شنیدن قرائت قرآن رسول الله بازدارند.
#علوم_قرآنی
✅کانال علامه عسکری
🆔 @Allameaskari