eitaa logo
علامه عسکری
5.1هزار دنبال‌کننده
618 عکس
113 ویدیو
23 فایل
🏫کانال علامه عسکری 💠 جهت ارتباط و سفارش کتاب های علامه عسکری و استاد جاودان 👈 @A721374Z 💫
مشاهده در ایتا
دانلود
قران در صدر اسلام.m4a
2.02M
مطالبی از کتاب القرآن علامه عسکری قرآن های زمان عثمان را جمع کردند اما ابن مسعود قرآن خودش را نداد و اورا متهم کردند ... @Allameaskari
قابل توجه اعضای محترم استفاده از مطالب کانال بدون ذکر لینک کانال هیچ اشکالی ندارد اما سند مطلب ذکر شود که از کانال علامه عسکری مطلب گرفته شده است، مشروط بر اینکه مطلب به هیچ وجه کم و زیاد نشود... پیش علامه عسکری می آمدند می گفتند فلان جا کتاب شما را بدون اجازه چاپ کردند و پخش کردند ایشان می فرمودند من همین را میخواهم.میخواهم آثار منتشر شود... @Allameaskari
📒 🚫 ✅ در دمشق بودم كه خطيب رقّه (رقّه محلهاى است در اطراف دمشق) با خانمش به ديدنم آمدند. آن دو برخى از كتابهاى مرا نظير معالم المدرستين و عبد اللّه بن سباء و نقش عايشه در تاريخ اسلام خوانده بودند ولى در دو راهى گرفتار شده بودند. از طرفى با مطالعه كتبم، به حقانيّت شيعه پى برده بودند و از جهتى خليفه اوّل و دوم برايشان قداستى داشت، براى حلّ اين مشكل به نزدم آمدند، ابتدا خانم ايشان (كه دبير زبان فرانسه در دبيرستان دمشق بود) سؤال كرد كه ما در مورد عايشه روايت داريم فضل عايشه على سائر النساء كفضل الثريد على سائر الطعام؛ فضيلت عايشه بر ديگر زنان همانند فضيلت و برترى تريد آبگوشت است بر ساير غذاها (معلوم می شود آن روزى كه اين حديث را جعل كردند، در مدينه آبگوشت بهترين غذا بود). 💢 من در جواب گفتم: اين روايت ساختگى است آيا تا حالا كباب خوردى؟ گفت: آرى. گفتم: به نظر شما كباب بهتر است يا آبگوشت؟ گفت: كباب بهتر از آبگوشت است😀. و چند خوراك ديگر را نام بردم. و بعد گفتم آن زمانى كه اين حديث را ساختند آبگوشت بهترين غذا بود. او مجاب شد بعد شوهرش (كه خطيب رقّه بود) گفت: روايت داريم كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: عليكم بسُنتى و سُنة الخلفاء الراشدين من بعدى! گفتم: سنّت پيامبر صلى الله عليه و آله چه بود؟ آيا نماز و روزه و خمس و زكات و حج و ... بود؟ گفت: بله. گفتم: پيامبر صلى الله عليه و آله سنّت خود را از خودش می گفت يا به او وحى می شد؟ گفت: به پيامبر صلى الله عليه و آله وحى می شد. گفتم: آيا بر ابوبكر و عمر هم وحى می شد؟ كه از سنت آنان پيروى كنيم؟ 🔶 ساكت شد و جوابى نداشت كه بدهد (من احساس كردم با اين سخن آن قداستى كه براى خلفا قائل بود از بين رفت) و اين كلامم در او اثر گذاشت و با بحثهاى ديگرى كه در كتابم (معالم المدرستين) خوانده بود او را شيعه كرد. 🔷کانال علامه سید مرتضی عسکری 🔰 📚 @Allameaskari
‍ 📜 💢علماء، طلاب و قشر اهل علم بخوانند💢 ✅ خاطره‏ اى از اولين منبر 🔷حضرت استاد علّامه عسكرى در سال 1353 ه. ق. كه از قم به سامرا برگشتند (در حالى كه 21 سال بيشتر نداشت) در مدرسه ميرزاى شيرازى بزرگ رحمه‏ الله براى اوّلين بار به منبر رفتند. 🔹بزرگان علماى سامرا در مجلس حاضر بودند، عالمانى نظير حضرت آيت اللّه ميرزا حبيب اللّه اشتهاردى، آيت اللّه ميرزا محمود شيرازى، آيت اللّه سيّد حسين شاهرودى و آيت اللّه حاج شيخ ذبيح اللّه محلاتى، حضرت علّامه در آغاز صحبت آيه نفر را تلاوت كردند «فَلَوْلَا نَفَرَ مِن كُلّ فِرْقَةٍ مّنْهُمْ طَآئفَةٌ لّيَتَفَقَّهُواْ فِى الدّينِ وَ لِيُنذِرُواْ قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُواْ إِلَيْهِمْ»؛{توبه 122} (از هر گروهى از آنان، طايفه‏ اى كوچ نمی كند تا در دین (و معارف اسلامى) آگاهى يابند و به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آنها را بيم دهند؟) 🔷پس از تلاوت آيه حضرت علّامه خطاب به حاضرين كرده و فرمود: آيا می دانيد اين آيه نسخ شده و چنين شده «فلو لا نفر من كل فرقة منهم طائفة ليدخلوا المدارس و يدرّسوا فيها و يُدرسوا إلى أن يموتوا»؛ (چرا از هر طائفه گروهى نمی روند تا وارد مدرسه‏ هاى علميه شوند و درس بخوانند و درس بدهند تا بميرند.) حاضرين در جلسه تعجب كردند چرا كه بديهى است اين آيه نسخ نشده است! سپس حضرت علّامه سخنانشان را تكميل كردند به اينكه حوزه چيست؟ و چه وظائفى برعهده حوزه‏ هاست؟ و چه انتظارى از حوزه‏ ها می رود و نيازهاى جامعه چيست؟ 📓 به نقل از کتاب زندگانی علامه عسکری مرزدار مکتب اهل بیت 💠کانال علامه عسکری 🔰 🆔 @Allameaskari
❓پرسش: تقدیری که در شب قدر رقم می خورد از چه جنسی است؟ آیا در آن شب مقدّر می شود که مثلاً بنده در فلان روز در فلان ساعت چه خواهم کرد؟ ✅ پاسخ آیت الله جاودان (شاگرد علامه عسکری) : 👈 تقدیر شب های قدر در مورد مسائلی از قبیل سلامتی یا مریضی، دارایی یا نداری، طول عمر یا مرگ، موفقیت یا شکست، در واقع مسائل دنیوی است. در روایات چنین چیز هایی مثال زده شده است. مثلاً در مفاتیح در اعمال شب های پانزده شعبان آمده است که پیامبر (ص) فرمود: امشب شبی است که در آن قسمت می شود روزی ها، نوشته می شود اجل ها و روندگان به حج. ص ۲۷۵و۲۷۶ جهت سفارش👈 @aghayabnalhasan@Allameaskari
💠علامه عسکری خطاب به شهید دیالمه:تا حالا کجا بودی! 🌷در اواین دیداری که شهید دیالمه خدمت علامه عسکری می رسد، علامه تا پی به هوش و ذکاوت و استعداد فوق العاده او می برد به او می گوید: کجا بودی تا حالا من دنبال تو بودم❗️❗️ 🔻مرحوم علامه خود خیلی اهل فکر بود و هنگام خواب رادیو روشن می کرد تا تمرکزش ازبین برود بلکه بتواند بخوابد والا از تفکر زیاد خوابش نمی برد. 🔸روی این اساس از اهل فکر هم بسیار خوشش میامد مانند این شهید. لذا به شهید دیالمه فرمودند👈🏻 برو چندتا آدم مثل خودت پیداکن و بیاور تا من برایتان درس بگویم. 🔻او هم رفت و 50 نفر جمع کرد آورد. یک جوانی که کمتر از 30 سال داشت. 🔆علامه فرمود این تعداد زیاد است کمشان کن او هم رفت و 20 نفر از آن ها را گلچین کرد و آورد و این شروع علم آموزی شهید خدمت علامه عسکری بود. 📜نقل خاطره از استاد ادیبی 📘 @Allameaskari
💢جواب مخالفان و منتقدان به توسل را اینگونه بدهید💢 ✅ مشروعیت توسل به وسیله بررسی سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله 🔸در حديث صحيح مسند احمد و سنن ترمذى و ابن ماجه و بيهقى ديديم كه رسول خدا (ص) آن صحابى نابينا را آموزش داد تا پس از نماز بگويد: «خداوندا من از تو درخواست می كنم و به وسيله پيامبرت نبىّ رحمت به سوى تو می آيم. اى محمد! من به وسيله تو به سوى پروردگارم می روم تا حاجتم برآورده شود. خداوندا او را شفيع من قرار ده» و خداوند حاجتش را برآورده ساخت و پيامبر را شفيع او قرار داد و شفايش بخشيد. اينگونه توسل مصداق سخن خداى متعال در اين آيه است كه می فرمايد: «وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ»: «و براى تقرب به او وسيله اى بجوئيد» و نيز در اين آيه كه می فرمايد: «يَبْتَغُونَ إِلى رَبِّهِمُ الْوَسِيلَةَ»: «براى تقرب به پروردگارشان وسيله اى می جويند» 🔵 @Allameaskari
❓پرسش: منظور از مقام خلیفة الهى انسان چیست؟ خداوند چه نیازی به جانشین دارد؟ 💡پاسخ آیت الله جاودان( شاگرد علامه عسکری) : ✅ 🔺کسانی خلیفه الله هستند که از صفات الهی برخوردارند. 🔺عالم به واسطه و وسائط اداره می شود. خلیفة الله واسطه ی اداره عالم است. چنانچه فرشتگان واسطه های ما دون و پایین تر هستند تا آنجا که هر قطره باران توسط یک فرشته به زمین می آید و هر برگ به واسطه ی یک فرشته رویانده می شود. 📚 ص۲۶۶ 🆔 @Allameaskari
💢ازدواجی دیگر از رسول خدا برای مبارزه با فرهنگ جاهلیت❗️ 📚 نقش عایشه در احادیث تاریخ اسلام 📝 زينب دختر جحش: داستان‏هاى ازدواج رسول اكرم تا باينجا غالباً مثل هم و حكمت آن روشن است. ولى ازدواج زينب حكمت ديگرى دارد كه نيازمند مقدمه ديگرى است و آن اينكه: 👈🏻تا آنجا كه ما اطلاع داريم، مصلحين جهان در اجراى نقشه‏ هاى اصلاحى خود كه براى اجتماع طرح می كردند؛ خود از همه كس پيش قدمتر بوده؛ اصلاح را از خود و خانوادة خود شروع می كردند، و از هر گونه وفادارى و از خود گذشتگى كه در هدف مقدسشان لازم بود خوددارى نمی كردند؛ و پس از آن نزديكان و خويشان و سر انجام ديگر افراد بشر را به عمل آن دعوت می كردند. 🌸پيغمبر خدا؛ يگانه مصلح عالم بشريت نيز از اين قانون مستثنى نبود. او براى اصلاح اجتماع و در هم شكستن عادات و رسوم منفور جاهليت بنا به فرمان خدا، از خويشان خود شروع كرد، روى همين اصل در «حَجَّةُالْوِداع» فرمود: هر ربائى لغو است؛ و اولين ربائى را كه لغو می نمايم رباى عمويم عباس است{ عباس عموى رسول خدا در عصر جاهليت از رباخواران معروف مكه بوده است‏} هر خونى كه در جاهليت ريخته شده است هدر، و اولين خونى كه هدر می كنم{یعنی دیگر به دنبال قصاصش نروید} خون فرزند ربيعه نواده عبدالمطلب است‏. 💥در سيره رسول خدا شواهد تاريخى بر اين مطلب بسيار است. داستان تزويج زينب دختر جحش نيز يكى از مواردى است كه پيغمبر اسلام براى در هم كوبيدن بناى جهل و نادانى و رسوم زشت جاهليت انجام داده است. هدف رسول خدا در اين ازدواج مبتنى بر دو اصل اساسى زير بوده است: 1) از بين بردن فاصله طبقاتى 2) نقض احكام پسر خواندگى‏ 💠زينب دختر جحش كه عمّه زاده پيغمبر اسلام بود تحت كفالت آن حضرت قرار داشت و از طرف بعضى افراد قريش خواستگارى شده بود. او از رسول خدا كسب تكليف كرد. آن حضرت او را براى زيد خواستگارى كرد. زينب چون چنين‏ ديد برآشفت و گفت من دختر عمه تو هستم، و تو مرا به آزاد كرده خويش ميدهى؟! خواهر و برادر زينب نيز با اين ازدواج از نظر اختلاف طبقاتى موافق نبودند تا اين كه از جانب حق چنين دستورى نازل شد: «هيچ مرد و زن مؤمنى را نمی رسد كه در برابر حكمى كه خدا و پيامبرش صادر فرموده‏اند، خودرأيى و خود مختارى پيش گيرد. و هر كه از فرمان خدا و رسولش سرپيچى كند، مسلماً آشكارا گمراه شده است.»{احزاب 36} اين آيه هر سه را امر به سكوت و اعلام موافقت كرد. زينب آمادگى خود را براى ازدواج با زيد اعلام داشت رسول خدا (ص) در اجراء همان هدف عالى كه برداشتن فاصله طبقاتى و اشرافيگرى بوده است زينب را به عقد زيد درآورد. زينب بخانه زيد رفت، و با زن ديگر او بنام ام‏ايمن كه او نيز آزاد كرده رسول خدا بود و فرزندش اسامه شريك زندگى گرديد. مسلم است كه اين طرز زندگى بهر حال زينب را ناراحت كرده بود كه بناى بد رفتارى را با زيد گذارد تا جائى كه زيد شكايت او را برسول خدا برد و از وى اجازه خواست تا زينب را طلاق گويد. ولى پيغمبر خدا می فرمود: «از خدا بترس و همسر خود را از دست مده.» ولى ناسازگارى زينب كار را بر زيد تنگ كرد تا جائى كه بر اثر اصرار وى رسول خدا (ص) با طلاق زينب موافقت فرمود و زيد زينب را طلاق داد. 👈🏻چون عده طلاق زينب سپرى شد، رسول خدا از جانب حق مأمور گرديد كه به منظور در هم شكستن رسمى ديگر از عادات جاهليت با زينب ازدواج كند تا مردم عملًا به بينند كه ا حكام فرزند صلبى براى پسر خوانده ثابت نيست و شخص می تواند طلاق داده پسر خوانده خود را به عقد خود درآورد. اجراى اين امر براى رسول خدا دشوار بود، و از مردم و ياوه‏ سرائى‏ هاى آنان نگرانى داشت تا اين كه آيه زير كه نشانگر حالت روحى و نگرانى شديد آن حضرت است نازل گرديد: «از مردم می ترسى؟ در حالى كه خداى را سزاوارتر است تا از او بترسى؟. اينك‏ چون زيد آن زن را رها كرده است، ما او را به عقد تو در مى‏آوريم تا بدين وسيله براى مؤمنان درباره زنان طلاق داده پسر خواندهاشان حرجى نباشد.{احزاب 37} با اين آيه و صراحتى كه در آن بكار رفته است، رسول خدا در اجراى اوامر الهى و در هم شكستن عادات و رسوم منفور و غير منطقى جاهليت زينب را به عقد خود درآورد. ✅از آنچه گذشت معلوم می شود كه غالب ازدواج‏هاى رسول خدا بر مبناى حكمت و سياست و مصلحت اجتماع و اجراى قوانين الهى، و نيز در هم شكستن آداب و رسوم منفور جاهليت بوده است نه ارضاى هواهاى نفسانى و غرائز حيوانى. 📖برگرفته از کتاب نقش عایشه در تاریخ اسلام علامه عسکری ج1 ص66 کتاب با قیمت چاپ گذشته رو به اتمام است. سفارش کتاب👈🏻 @Aghayabnalhasan 💠کانال علامه عسکری 🆔 @Allameaskari
بخش توضیحات کانال با لمس کردن عکس علامه عسکری در بالای کانال
🌺 ۱۲بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره)به میهن اسلامی ایران وآغاز دهه مبارک فجر مبارک باد #دهه_فجر #انقلاب_ما_انفجار_نور_بود @Allameaskari
💢پادشاه عربستان در زمان مرجع بزرگ آیت الله بروجردی به ایران آمده بود اطرافیان مرحوم ایت الله بروجردی به ایشان اصرار میکردند که با ایشان دیداری داشته باشید برای عزت حوزه و مرجعیت خوب است و باعث تقویت حوزه است. ایشان به هیچ وجه زیربار نمیرفتند. پرسیدند چرا قبول نمیکنید؟! فرمودند اگر شاه عرب به قم بیاید یا زیارت حضرت معصومه میرود یا نمیرود اگر نرود که توهین به ساحت حضرت است اگر برود هم فاتحه ای بیش نمیخواند این هم توهین به اهل بیت است من عزت حوزه را با ذلت حضرت معصومه و اهل بیت و بی احترامی به این انوار طاهره عوض نمیکنم. 📋سند :حاج اقای ادیبی از استاد جاودان از ایت الله محسنی ملایری از شاگردان آیت الله بروجردی ☑️ @Allameaskari