💢 تبیین قرآن وظیفه ی کیست⁉️
📖 در کتاب «صحیح مسلم» و ده ها کتاب معتبر دیگر از مکتب اهل سنت مانند ؛ مسند احمد ، سنن دارمی و... آمده است :
«زیدبن ارقم» می گوید : در بین راه مکه و مدینه (در سفر بازگشت از حجة الوداع) در کنار آبگیری که «خم» نام داشت ، پیامبر در میان مردم چنین خطبه خواند :
ای مردم ! آگاه باشید من نیز بشری هستم. نزدیک است مرا _به عالم بقا_ بخوانند و من اجابت دعوت حق کنم. من دو چیز گرانمایه در میان شما به میراث می گذارم :
«کتاب خدا» ، که در آن هدایت و نور می باشد. آن را رها نکنید و بدان چنگ زنید و «خاندانم». شما را درباره ی اهل بیتم ، یادآور خدا می شوم.... .
▪️طبق این حدیث ؛ پیامبر اکرم فرمودند: هدایت منحصر در این دو میراث گرانقدر است. و ما می دانیم هدایت قرآن در کلیات مسائل اعتقادی ، اخلاقی و عملی اسلام است ، پس ناگزیر توضیح و تبیین اسلام قرآنی ، وظیفه و کارکرد اهل بیت (ع) خواهد بود تا هدایت اتمام پذیرد و کامل گردد.
✍اما سیاست خلفای صدر اسلام ، حذف و سانسور و دور نگه داشتن اهل بیت پیامبر (ص) از جامعه بوده است. حال این سوال مطرح می شود که ، آیا فهم اسلام و به طور کلی دینداری بدون رجوع به اهل بیت پیامبر _که جانشینان آن حضرت در امر تبلیغ دین هستند_ معقول و ممکن است؟
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۱۸۴
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
▫️اسلام از جنبه ی نظری در قرآن کریم تصویر و طرح شده و در وجهه ی عملی و تجسم خارجی در اهل بیت (ع) خودنمایی می کند. بنابراین ما وقتی که امامت قرآن را در وجهه ی نظری پذیرا شدیم ، امامت اهل بیت را در وجهه ی عملی نیز باید بپذیریم.
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۱۸۴
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از علامه عسکری
🔰 مردم شناسی شهر کوفه
▫️از آن زمان که امیرالمومنان علی (ع) شهر کوفه را به عنوان مرکز خلافت برگزید ، این سرزمین مبدا تحولات سیاسی آن دوره گردید.
شهر کوفه در سال هفدهم هجری ، در زمان خلیفه دوم و پس از فتح مدائن ، بنیان گردید.لشکریان مسلمان برای نزدیک بودن به مرزهای ایران و حفظ حالت آماده باش جهت اعزام های فوری به سرزمین های شرقی ، در شهر های کوفه سکنا گزیدند و از این رو به آن 《کوفه الجند》می گفتند.
▫️غنائم ارزشمند و ثروت کلانی که از این جنگ ها عاید مسلمانان می شد ، انگیزه ای بود تا بسیاری از اعراب مسلمان ، به اتفاق خانواده های خود ، از نقاط مختلف دنیای اسلام ، به این شهر مهاجرت نمایند.کم کم جمعیت قابل توجهی از قبایل گوناگون عرب ، با انگیزه هایی کاملا مادی در نقاط مختلف کوفه ساکن شدند که اصلی ترین منبع درآمد آنها ، غنایم جنگی بود.
مجاورت کوفه با مرز های ایران سبب شد که اندک اندک جمعیتی از عجمان نیز به این شهر مهاجرت نمایند.... .
▫️خوی قبیلگی کوفیان و تنوع و تعدد (طایفه ای) آنها مانع آن می شد که به آسانی به حکم وحدت آمیز یک امیر تن دهند و دنیاگرایی آنها در مواقع حساسی اثر منفی خود را گذاشت و قلوب اولیاء الهی را جریحه دار ساخت.کلمات امیرالمومنین در جای جای نهج البلاغه و سخنان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) ، در مواجهه با کوفیان ، گویای این حقیقت است.... .
📚 کتاب پس از ۴۰ سال نگاهی به زندگی امام مجتبی در ۴۰ سال بعد از رحلت پیامبر اکرم جهت سفارش این کتاب👇🏻
@Aghayabnalhasan
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
«حضور علمای اهل کتاب در متن جریان حدیث سازی»
📖قسمت سوم
👥 شاگردان «کعب الاحبار»
▪️«کعب الاحبار» اضافه بر آن که می کوشید تا در ضمن کلمات خود ، فرهنگ تحریف یافته ی یهود را در جامعه ی اسلامی انتشار دهد ، به پرورش شاگردانی که در انتشار یهودیت او را یاری دهند نیز دست زد. این عالم یهودی مزوّر ، علاوه بر تربیت فکری اینگونه افراد ، به معرفی آنان در جامعه به عنوان عالم و دانشمند همت گذاشت. او به عناوین مختلف ، برای شهرت شاگردان خود می کوشید.
▪️از جمله شاگردان «کعب» ؛ «عبدالله بن عمرو بن عاص» است.
👈یک روز «کعب» از او سوالی کرد و «عبدالله» آن را جواب داد. «کعب» به او گفت : صَدَق الرّجل،عالم والله : راست گفته است ، به خدا سوگند ، او مردی عالم است.
از دیگر شاگردان «کعب» ، «ابوهریره دوسی» راوی مشهور و بسیار پر روایت مکتب اهل سنت است. «کعب» می کوشید به این مرد که از عصر معاویه به بعد اهمیت یافت ، تعلیمات خاصی بدهد و او را با بینش یهودی سیراب کند.(طبری در سه روایت نشان می دهد که «کعب» در تعلیمات خود به ابوهریره ، چگونه فرهنگ یهود را به او می آموخته است.)
👌از همین جاست که رجال شناسان ، ابوهریره را از شاگردان و علم آموختگان «کعب الاحبار» یهود می دانند.
👈روزی «کعب» پس از این که مدتی با ابوهریره صحبت کرد ، درباره ی او گفت :
«ما رایت احدا لم یقرء التوراة اعلم بما فیها من ابی هریرة» : من ندیدم کسی تورات نخوانده باشد ، اما مطالب آن را چون ابوهریره بداند.
📌#حدیث_سازی
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۲۱۵
https://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#سخن_بزرگان
✅فقیه و فیلسوف عصر ما آیت الله حق شناس رَحِمَه الله، ازایشان سوال کرده بودند کتابی درسیره اهل بیت معرفی بفرمایید "فرموده بودند کتاب نقش ائمه در احیای دین علامه عسکری را بخوانید.
📘سفارش این کتاب👇🏻
@aghayabnalhasan
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
❌اعتراف ناگوار ابوهریره (راوی اهل سنت)
💢 کیسه و ابوهریره
ابوهریره خود اعتراف نموده احادیثی که از پیامبر روایت کرده ، آن احادیث را از پیامبر نشنیده است.
📖 «احمد بن حنبل» ، امام حنابله ، در مسند خود روایت کرده است :
ابوهریره حدیثی را روایت کرد. حاضران به او گفتند : این را که نقل کردی ، از پیامبر است یا از کیسه ی خودت می باشد؟ ابوهریره گفت : این را که نقل کردم ، از کیسه ی خودم می باشد.😳
📖 «بخاری» در صحیح خود ، داستان را چنین نقل می کند :
به ابوهریره گفتند : این حدیث را از پیامبر شنیده ای؟ ابوهریره گفت : نه این حدیث از کیسه ی خودم می باشد.🙄
📖 «ابن کثیر» می گوید :
ابوهریره در روایت تدلیس می کرد. بدین صورت که آنچه را از «کعب بن الاحبار» شنیده بود و آنچه را از پیامبر شنیده بود ، همه را برای مردم روایت می کرد و روایت «کعب» را از روایت پیامبر جدا نمی کرد.
✍ نکته ی بسیار مهم این است که روایات تجسیم و تشبیه از همان دسته روایات بنی اسرائیلی می باشد. در آن روایات از علمای اهل کتاب ، نام «کعب الاحبار» و از صحابه پیامبر نام «ابوهریره» بسیار آمده است.👇👇
😱 مانند : در «صحیح بخاری» و «صحیح مسلم» آمده است : ابوهریره از پیامبر روایت کرده که فرمود : خداوند آدم را به صورت خود با طول قامت شصت ذراع بیافرید.... .
😱 و مانند : در کتب حدیث و تفسیر و عقائد «اهل سنت» آمده است :
ابوهریره گفت : پیامبر را مشاهده کردم ، آنگاه که این آیه را می خواند :
إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُكُمْ أَن تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَكَمْتُم بَيْنَ النَّاسِ أَن تَحْكُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا يَعِظُكُم بِهِ إِنَّ اللَّهَ كَانَ سَمِيعًا بَصِيرًا (نساء/۵۸)
چون به «سَمِيعًا بَصِيرًا» می رسید ، انگشت شصت را بر گوش می گذاشت و انگشت کنار آن را بر چشم. و خود ابوهریره هم هنگام بیان حدیث همین کار را میکرد.
⚠️ این روایت ابوهریره سبب شده که هر جا در قرآن لفظ «عین» به خداوند نسبت داده شده ، «عین» را بمعنای چشم (عضو بدن) بدانند و معتقد شوند که خداوند دارای چشم می باشد.
#حدیث_سازی
📚نقش ائمه در احیای دین ج۲ ص۲۱۸
📘سفارش این کتاب👇🏻
@Aghayabnalhasan
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
هدایت شده از سیدالعلماء
صلی الله علیکم یا اهل بیت النبوة احسن الله لکم العزاء فی مصیبة السیدالمظلوم العطشان
گمان مدار که رفتم تو را رها کردم …
چهل شب است که هر شب تو را دعا کردم
چهل شب است که دورِ سر تو گردیدم
چهل شب است که دائم تو را صدا کردم
ز هر طرف که سرم را به نیزه میدیدی
به روی غرق به خونم سلام می کردی
فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت باد
@seyedololama
🚫 بزرگ ترین بُت در طول تاریخ
💢 فرق ستمکاران در طول تاریخ با ستمکاران در دوران یزید :
اعتقاد انحرافی که در دوران معاویه و خصوصا یزید وجود داشت و تبلیغ می شد ، می توانست تا بی نهایت برسد.
😱 فرق این ستمکاران (معتقدان به دین یزید) با ستمکاران و جبّاران بزرگ تاریخ ، امثال نِرون ، آتیلا ، چنگیز و تیمور ، این بود که این ها در ستمگری خود ، توجیه شرعی بر کار خود نداشتند و دَم از دین و خدا نمی زدند.
اینها قدرت و ثروت بیشتر می خواستند یا در صدد انتقام بودند و یا حدّاکثر ، دیوانگی و جنون داشتند و برای رسیدن به این اهداف ، به قتل و غارت و کشتار و ستم دست می زدند.
⚠️اما خلیفه یزید ، بر جایگاه پیامبر ، بلکه خدا نشسته بود و حقّانیت آنها را ، دلیل حقّانیت کار خود می دانست و ماموران او هر چه می کردند ، صواب می دیدند و ثواب طلب داشتند.
👈شاید کمتر ضلالتی در طول تاریخ ادیان ، در سطح و عمق این ضلالت وجود داشته باشد و شاید هیچ بُتی در عالم به بزرگی بتی که در آن دوران پرستیده شده ، وجود نداشته باشد ؛ بت خلافت امویان ، بجای توحید ناب محمدی‼️
امپراطوری بزرگ اموی با تمام قدرت می کوشید 《پرستش خلفاء》دین همه ی مردم بشود ، می کوشید تا مردم باور کنند ، خلیفه چیزی چون خلاصه شده ی تمام دین است و گویی توحید و نبوّت و نماز و روزه و همه چیز دین ، در خلیفه تجسّم یافته و او عصاره همه ی آنهاست.
[ ✍این همان ضلالتی است که در زیارت اربعین و زیارات دیگر امام حسین (ع) آمده است.]
📚معلم درس محبت ص ۴۱
سفارش این کتاب👇🏻
@Aghayabnalhasan
#اربعین
@Allameaskari
🔑 محل اسرار پیامبر
📜 طبرانى و ديگر محدّثان بزرگ اهل سنت ، از سلمان صحابى بزرگوار پيامبر (ص) روايت كرده اند كه گفت :
به پيامبر عرض كردم : يا رسول اللّه! هر پيامبرى را وصىّ اى مى باشد. پس وصىّ شما كيست؟
پيامبر در جواب من سكوت فرمود ، تا اينكه بعد از آن مرا ملاقات كرد و مرا خواند و فرمود: اى سلمان!! من به سرعت به سوى او شتافتم و گفتم: لبّيك! فرمود: مى دانى وصىّ موسى كه بود؟
گفتم: آرى، يوشع بن نون بود. فرمود: به چه سبب او- وصىّ موسى- بود؟
گفتم: براى آنكه در آن زمان او (يوشع) اعلم ايشان بود.
پيامبر فرمود: پس وصىّ من، و محلّ اسرار من و بهترين كسى كه بعد از خود باقى مى گذارم كسى كه وعده هاى مرا وفا مى كند و دين مرا ادا مى كند علىّ بن ابى طالب است.
📚نقش ائمه در احياي دين ؛ ج۲ ؛ ص۲۶۱
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⛔️آیا خدا جسم و مکان دارد؟
📖 «محمد بن عثمان دارمی» از علمای اهل سنت ، در کتاب خودش «الردٌ علی الجهمیه» می گوید :
▪️اِنَّ للّه عرشا معلوما موصوفا فوق السماء السابعه ، تحمله الملائکه. وللّه فوق کما وصف نفسه بائن من خلقه.
👈«خداوند را عرش مشخص و معلومی ، بالای آسمان هفتم می باشد که ملائکه آن را حمل می کنند و خداوند بالای آن قرار دارد ، همانگونه که خودش را وصف کرده جدای از خلقش می باشد.»
و نیز می گوید :
▪️خداوند ملک و قدوس که از خلقش جدا زیست می کند ، چه سبب می شود که جا و مکان گزیند در اماکن کثیف و در شکم انسان ها و مرغان و حیوانات و اینکه در هر گوشه ای جزئی از ذاتش قرار گیرد.
⚠️ایشان بابی به نام «قرار داشتن پروردگار تبارک و تعالی بر فراز عرش و بالا بودن او در آسمان ها و جدا بودنش از خلق» در کتاب خودش آورده است.
📖 «ابن خزیمه» نیز در کتاب خود «التوحید» ، بابی به نام «قرار گرفتن خالق علیّ اعلای ما ، که هر کاری که مشیتش قرار گیرد انجام می دهد ، بر عرش خویش و بودنش بالای عرش و بالای هر چیز در بلندی» دارد.
📖 «محمدبن عثمان دارمی» و «ابن خزیمه» و دیگر دانشمندان اهل سنت درباره مدعای خود در مورد (عرش و کرسی خداوند) به چندین حدیث استدلال کرده اند.
😳 مانند :
رسول خدا با انگشت های خود قبّه ای تشکیل داد. سپس فرمود : عرش در بالای آسمان ها مانند این دست من است و عرش [در اثر سنگینی خدا که بر روی آن قرار دارد] مانند جهاز شتر می مانند که وقتی کسی سوار آن می شود صدای غژ غژ می کند.
👌این روایت ها 🙄🙄 سبب شده که دانشمندان اهل سنت ، «عرش» و «کرسی» را در قرآن بمعنای یک جسم مادی تاویل کنند که خدا بالای آن قرار گرفته است.
✍ برای مطالعه ی بیشتر و مشاهده ی احادیث منابع اهل سنت در این زمینه به کتاب رجوع شود.👇👇
📚نقش ائمه در احیای دین ج ۲ص ۲۷۱
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⛔️برخورد امام رضا (ع) با روایت ابوهریره
📖 در مكتب اهل سنت ، از «ابوهريره» چنين روايت كرده اند كه رسول خدا (ص) فرمود:
در جزئى از شب ، يا ثلث آخر شب ، خداوند به آسمان دنيا (آسمان اوّل) فرود مى آيد و مى گويد: كيست كه مرا بخواند تا دعاى او را قبول كنم؟ يا از من بخواهد تا آنچه مى خواهد به او عطا كنم؟!
سپس مى گويد: كيست كه بر شخص ثروتمند و مستغنى، كه خود هيچ ظلم هم نمى كند ، قرض بدهد؟»
▪️اما : در مکتب اهل بیت اینگونه بیان شده است :
🔻راوى مى گويد: به حضرت رضا (ع) عرض كردم : درباره حديثى كه مردم از پيامبر روايت مى كنند كه فرمود: «خداوند تبارك و تعالى هر شب به آسمان دنيا (آسمان اوّل) فرود مى آيد» ، شما چه مى فرماييد؟
✅ حضرت فرمود :
«خدا لعنت كند تحريف كنندگان كلام از جاى خود را !! به خدا قسم ، رسول خدا اين چنين نگفته است. آن حضرت فرمود:
خداوند تبارك و تعالى ، ملكى را به آسمان دنيا فرو مى فرستد ، در ثلث آخر هر شب و در اوّل هر شب جمعه و دستور مى دهد به او كه ندا كند : آيا سائلى هست تا به او عطا كنم؟ آيا تائبى هست تا توبه او را قبول كنم؟ آيا آمرزش طلبى هست تا او را بيامرزم؟ اى طالب خير، روى آور [بر كار خود و فراتر آى]. اى پوياى شر ، كوتاه كن [و از بدى دست بدار].
آن ملك همچنان ندا مىكند تا فجر آن شب طلوع كند. و چون فجر طالع شود، به جايگاه خود در ملكوت آسمان بازگردد.
👈اينچنين برايم روايت كرد پدرم ، از جدّم ، از رسول خدا.
📚نقش ائمه در احياي دين ؛ ج۲ ؛ ص۲۸۸
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
«حضور علمای اهل کتاب در متن جریان حدیث سازی»
📖قسمت چهارم (پایانی)
❌ برخورد امیرالمومنین علی(ع) با «کعب الاحبار»
🔻در عصر خلیفه ی دوم (عمر) ، روزی مجلسی در محضر خلیفه تشکیل شده بود که در آن امام امیرالمومنین (ع) نیز حضور داشتند.
«کعب الاحبار» یکی از حاضران آن مجلس بود. خلیفه از او سوال کرد : ای کعب !! آیا تو حافظ همه ی تورات هستی؟ کعب در جواب گفت : نه ، اما بسیاری از آن را حفظ دارم.
مردی به خلیفه گفت : یا امیر..... ! از او سوال کنید ، خدا قبل از اینکه عرش خود را خلق کند ، کجا بوده است؟ و نیز آب را که بعدا عرش خود را بر روی آن نهاد ، از چه چیزی خلق نمود؟ عمر گفت : ای کعب ! آیا از این مطالب خبری داری؟
👈«کعب الاحبار» گفت : بله ، ای امیر.... !! من در اصل حکیم (تورات) یافته ام ، که خداوند قبل از خلقت عرش ، قدیم و ازلی بوده است و بر صخره ی بیت المقدس قرار داشته و این صخره نیز روی هوا بوده است. آنگاه که خداوند اراده ی خلقت عرش را نمود ، آب دهان انداخت و از آن آب دهان ، دریاهای ژرف و امواج خروشان خلق شدند. در این موقع خداوند عرش خویش را از مقداری از صخره ی بیت المقدس که در زیر او بود ، خلق فرمود و بر آن نشست و از باقیمانده ی صخره نیز معبد بیت المقدس را خلق کرد.... .🤨🤨
🔻امام امیرالمومنین (ع) در حالی که لباس خویش را تکان می داد و کلماتی که دلالت بر بزرگی حق متعال می کرد ، چون ؛ «جلّ الخالق» یا «جلّ اللّه» یا «اللّه اکبر» بر زبان می گفت ، از جای برخاست که به عنوان اعتراض از مجلس خارج شود.(این یک رسم عربی است که هنگامی که بخواهند بیزاری خویش را از چیزی بیان بدارند ، لباس خود را تکان می دهند. گویی می خواهند بگویند به من چیزی از حرف ها نمی چسبد!! )
👈خلیفه (عمر) که این وضع را مشاهده کرد ، امام علی (ع) را قسم داد که به جای خویش بازگردد و در مسأله مورد بحث غور کند.
🔻امام علی(ع) بجای خود بازگشت و روی به «کعب» کرد و فرمود : «اصحاب تو به غلط رفتند و کتاب های خدا را تحریف کردند و به خداوند دروغ بستند. ای «کعب» !! وای بر تو ، اگر بنا باشد که صخره و هوا با خداوند باشند ، آنها هم چون حق متعال قدیم و ازلی می شوند. پس سه موجود قدیم خواهیم داشت. گذشته از این ، خداوند متعال برتر از این است که مکانی داشته باشد که بتوان به آن اشاره کرد و آن کس که به قول تو از آب دهانش این دریاهای عظیم به وجود میآید ، بزرگتر از آن است که بر صخره ی بیت المقدس جای بگیرد و... .»
✍حدیث مفصل است و همین مقدار از حدیث نشان می دهد که امام در برابر این جریانات انحرافی و تحریفات و بدعت ها مقابله می کردند. اما اینکه شنیده اید که امام علی (ع) نخل کاری می کرده ، در واقع برای این بوده است که اگر در جامعه می ماند و حضور او در میان مسلمانان دیده می شد ، جانش در خطر قرار می گرفت و بدون این که نفعی به حال اسلام داشته باشد ، ممکن بود کشته شود.
#حدیث_سازی
📚نقش ائمه در احیای دین ص ۵۰۲
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💢 روشنگری اوصیای پیامبر
📖 در مکتب اهل سنت آمده است :
🔻«دارمی» در باب احتجاج ، چند روایت از پیامبر نقل می کند :
▪️«جابر انصاری» از پیامبر روایت کرده است :
«ما کلّم الله احدا قطّ الا من وراء حجاب»
👈هرگز خداوند با کسی مکالمه نفرموده ، مگر از پس پرده ی حجاب.
▪️از «زرارة بن اوفی» روایت کرده است :
👈«پیامبر از جبرئیل پرسید : آیا پروردگار خود را دیده ای؟ جبرئیل گفت : ای محمد !! بین من و او هفتاد حجاب از نور هست که اگر به اولین حجاب او نزدیک شوم ، خواهم سوخت».
⚠️سپس «دارمی» می گوید :
روایت خبر جبرئیل دلالت دارد بر اینکه خداوند در پس پرده ی حجاب قرار داشته و از مخلوقاتش جدا می باشد و چنانچه خداوند با مردم در همه جا بود ، در پس پرده ی حجاب بودن وی معنی نداشت.☹️
⚠️و از «مقاتل» نقل می کند :
«کلا انهمم عن ربهم یومئذ لمحجوبون» (مطففین/۱۵)
👈معنی آیه چنین است : بعد از محشر و حساب ، کفار خدا را نمی بینند و مومنان پروردگار را می بینند.
📖 اما ؛ در مکتب اهل بیت (ع) چنین آمده است :
🔻امير المؤمنين (ع) به بازار كوفه وارد شد و از مردى كه پشتش به جانب آن حضرت بود ، شنيد كه مى گفت: نه ، قسم به آن خدايى كه در پس هفت آسمان حجاب گزيده است ...
آن حضرت به پشت آن مرد زد و فرمود: كيست آنكه در پس هفت آسمان در حجاب است؟
مرد در جواب گفت: خداوند است ، اى امير المؤمنين!!
حضرت فرمودند: مادرت به عزايت بنشيند ؛ به خطا رفته اى. بين خداوند عزّ و جلّ و مخلوقاتش حجاب نيست. او با آنهاست در هركجا كه باشند. مرد گفت: كفّاره گفتارم چيست؟ امير المؤمنين (ع) فرمود: كفّاره اش آن است كه بدانى خدا با توست ، هر جا كه باشى. مرد گفت: اطعام مساكين كنم؟
آن حضرت فرمود: نه ، جز اين نيست كه قسم به غير پروردگارت خوردى.
📚نقش ائمه در احياي دين ؛ ج۲ ؛ ص۳۰۲
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#گزیده_کتاب
#معلم_درس_محبت
✍🏻 #امام_حسن علیهالسلام به صلح با #معاویه تن در داد، تا بنیهاشم و شیعیان را از یک قتلعام حتمی نجات دهد. #ابن_عساکر نقل میکند: #مالک_بن_ضمره به نزد آن حضرت آمده و عرضه داشت: سلام بر تو باد ای کسی که روی مؤمنین را سیاه کردهای! امام فرمود: مالک اینچنین سخن مگو! آن هنگام که من مشاهده میکردم که مردم -همه- این جبهه را رها کرده و جز اندک کسانی از اهل این راه، باقی نمانده است، ترسیدم که جمع شما را از زمین ریشهکن کنند. میخواستم با ماندن شما برای دین (که بهدست بنیامیّه نابود میشود) سوگواریکنندهای بماند. و در نقلی که موّرخ شیعی #ابن_شهر_آشوب میآورد، امام فرمود: من تنها برای حفظ خون مردم (که در اثر جنگ بر زمین ریخته میشود) و به خاطر ترس از جان دوستان مخلص و اهلبیت و خاندانم صلح کردهام.
📦 سفارش این کتاب👇👇 @aghayabnalhasan
⚫️ رحلت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله و امام مجتبی علیه السلام تسلیت باد
☑️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
📖 كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ.
راوى مى گويد : از #امام_رضا (ع) سؤال كردم از معناى قول خداوند : «كَلَّا إِنَّهُمْ عَنْ رَبِّهِمْ يَوْمَئِذٍ لَمَحْجُوبُونَ»
حضرت در جواب فرمود :
خداوند تبارك و تعالى توصيف نمى شود به داشتن مكانى كه در آن جا گرفته باشد و به اين خاطر از بندگانش در پس حجاب باشد. بلكه معنى آيه آن است كه : آنها از ثواب پروردگار، محجوب هستند [و به آن دسترسى ندارند].
📚نقش ائمه در احياي دين ؛ ج۲ ؛ ص۳۰۳
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#بیانات
🔶امامان اهل البيت (ع) در بيان احكام به رأى و نظر شخصى اعتماد نمى كردند
💢اكنون با مراجعه به مصادر مكتب اهل البيت در می يابيم كه امامان اهل البيت (ع) در بيان احكام اسلامى به رأى و نظر شخصى، كه در عرف مكتب خلفا اجتهادش ناميده اند، اعتماد نمی كردند و تنها بدانچه كه از رسول خدا (ص) به ارث برده بودند استناد می كردند، يعنى به احاديثى كه در كتابهاى خاصّ خود داشتند، و اين معنى در مباحث آينده روشن مى گردد:
در كافى آمده است: «مردى از امام صادق (ع) مسألهاى پرسيد و امام پاسخش فرمود. آن مرد گفت: «بگو بدانم اگر چنين و چنان باشد چه نظرى خواهى داشت؟» امام فرمود: «خاموش باش! آنچه در پاسخت گفتم از رسول خدا (ص) بود ما در بيان احكام از خود رأيى نداريم.
علّامه مجلسى در شرح اين حديث گويد: «چون مراد سئوال كننده آن بود كه مرا از رأى و نظر خودت كه با ظنّ و اجتهاد اختيار می كنى آگاه ساز، امام (ع) او را از اين پندار نهى فرمود و براى او روشن ساخت كه آنها چيزى نگويند مگر با جزم و يقين و از منابع پيوسته به سيّد المرسلين (ص).
📝 و از این موارد در تاریخ اسلام کم نداریم که خون ها به نا حق ریختند و و تعرض ها کردند و گفتند اجتهاد خلیفه بوده و اجتهادش به خطا رفته !!!
☑️مطالب درباره علامه عسکری
🆔 https://eitaa.com/Allameaskari
#سوال_تاریخی
📗برگرفته از کتاب رهنمای طریق اثر آیت الله جاودان حفظه الله
💢ابولؤلؤ که خلیفه دوم را به قتل رسانید کیست؟ آیا مسلمان بود؟!
✅جواب: فیروز ایرانی که نزد ما به ابولؤلؤ مشهور است طبق نظر مورخان مشهور، مسیحی یا یهودی یا مجوسی بوده است وظاهرا به خاطر غضب شکست و اسارت ایرانیان خلیفه دوم را به قتل رساند و بعدا با همان خنجر که عمر را مضروب ساخته بود خودکشی کرد بنابراین قبر منسوب به او در کاشان مشکوک است.از طرفی روز نهم ربیع نیز روز قتل عمر بن سعد (از قاتلان اهل بیت در کربلا) است و عمر بن خطاب در بیست و ششم ماه ذی الحجة مضروب شده و در بیست هشتم همان ماه از دنیا رفته است.
📦 جهت سفارش این کتاب👇🏻
@Aghayabnalhasan
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
#صلوات
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
⚠️سگ اصحاب کهف چه رنگی است‼️
«مقاتل بن سلیمان بلخی» از پيشگامان مكتب اهل سنت (خلفا) در تأليف - به خصوص در علم قرآن- مى باشد.
👈از جمله تأليفات او كتب زير را نام برده اند: تفسير كبير- نوادر التفسير- الآيات المتشابهات - الناسخ و المنسوخ- القراءات - الأشباه و النظائر فى القرآن الكريم - الجوابات فى القرآن.
📖ابن خلّكان در شرح حال (مقاتل بن سلیمان) ، از «ابن حبّان» نقل مى كند كه گفت:
«وى علم قرآن را از يهود و نصارى مى گرفت و آنها قرآن را موافق با آنچه در كتابهايشان بود ، براى او تفسير مى كردند!»
📖و نيز گفته است:
«مقاتل از مشبّهه بود و پروردگار را به مخلوقين تشبيه مى كرد. علاوه بر اين، در روايت حديث دروغ مى گفت.»
▪️مقاتل مى گفت : خداوند جسمى محسوس در چهره انسان، و داراى موى سر و گوشت و خون و مو و استخوان و دست و پا و سر و دو چشم مى باشد.☹️
▪️خطيب بغدادى در تاريخ بغداد نقل مى كند:
روزى «محمّد بن سائب كلبى» بر «مقاتل» مى گذشت. شنيد كه مقاتل حديثى از او روايت مى كند. به مقاتل گفت: من محمّد بن سائب كلبى هستم. اين حديث را كه از من روايت كردى، هيچگاه روايت نكرده ام! مقاتل گفت: ساكت باش! زينتبخش حديث ما، نام راويان حديث است!
✍معنى سخن مقاتل اين است كه: ما سخنان خودمان را با نام راويان حديث زينت مى دهيم.
▪️ خطيب بغدادى روايت مى كند:
كسى به «مقاتل» گفت: از من سؤال كردند پوست سگ اصحاب كهف چه رنگى بوده است ؛ ندانستم چه بگويم؟!!
مقاتل به او گفت: بگو «ابقع» (یعنی سگ سیاه و سفید )بوده است. اگر چنين بگويى، كسى تو را رد نمى كند!😳
✍با وجود همه آنچه نقل كرديم ، ميزان پذيرش تفسير او در مكتب اهل سنت ، به قدرى است كه در شرح حال او نقل كرده و گفته اند:
«النّاس كلّهم عيال على ثلاثه: على مقاتل بن سليمان فى التفسير و ....»
👈مردم همه در تفسير قرآن كريم، جيره خوار نعمت مقاتل مى باشند.
📚نقش ائمه در احیای دین ، ج۲ ،ص۲۲۰
⚫️ مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#خاطرات
💠 دیدار دو علامه
✅ استاد بزرگوار آیت الله جاودان می فرمودند تابستان ها به مشهد مقدس مشرف می شدیم در ایام تابستان مرحوم علامه طباطبایی رحمت الله علیه هم مشرف می شدند در یکی از این تابستان ها علامه عسکری رحمت الله علیه هم مشرف بودند شبها حضرت آیت الله حاج سید هادی میلانی رحمت الله علیه برای اقامه نماز مغرب وعشا به صحن آزادی تشریف می آوردند.
آیت الله میلانی و مرحوم علامه طباطبایی بعد نماز حدودا سه ربع آنجا می نشستند تا بار جمعیت حرم سبک شود و بعد به زیارت مشرف می شدند زیارت ایشان مختصر بود وحدودا یک ربع بیشتر طول نمی کشید درآن سالی که علامه عسکری هم مشرف بودند بعد نماز سه نفر جلسه ای داشتند مرحوم علامه عسکری به علامه طباطبایی فرمودند: کتاب های شما نیاز به شرح دارد علامه طباطبایی هم فرمودند کتاب های شما هم نیاز به شرح دارد!
✍🏻نقل خاطره از استاد ادیبی
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
#بیانات
💢فرمایشات علامه عسکری به مناسبت هفته وحدت در دهه 70 در ساوه
🔶ائمه به ما مسلمان ها دستور داده اند متحد باشیم ولی وحدت در کجا؟! دولت های ما باید اتحاد سیاسی، اتحاد اقتصادی با هم داشته باشند. یک ملیارد مسلمان اگر اتحاد کردند #فلسطین را از ما نمی گیرند. پس ما اتحاد نداریم. عراق را علیه ما گرفتند.
📚کانال علامه عسکری 🔰
#هفته_وحدت
📗 @Allameaskari
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🌺 بمناسبت هفته وحدت 🌺
💢ریشه و تاریخ وحدت کجا و از چه موقع است؟!
🚫 بعضی شاید گمان می کنند بحث وحدت مربوط به همین دهه های اخیر است؟! و اما جواب امام صادق علیه السلام از زبان علامه عسکری بسیار جالب و در خور تامل است!!!
✅ در احادیث مکتب اهل بیت این چنین آمده است: کسی که در نماز «بسم الله الرحمن الرحیم» را قرائت نکند، نمازش باطل است. و نمی توان پشت سر او نماز خواند. اما از آنجا که برادر مسلمان حنفی من آن را ندیده است و سوره حمد را بدون بسم الله قرائت می کند، در کتاب «وسائل الشیعه» ضمن سه حدیث از امام صادق علیه السلام روایت شده است که حضرت فرمودند « کسی که پشت سر آنان نماز بگذارد، مانند کسی است که پشت سر رسول خدا نماز گذارده است. با اینکه امام جماعت حنفی بسم الله را نمی خواند. در حدیث دیگری آمده است: هنگامی که با آنان نماز بخوانی به عدد مخالفانت (منظور مخالف در قرائت بسم الله) گناهانت آمرزیده می شود، پس نماز را در مسجد (یعنی با آن ها) بجای آور.
✅راوی دیگری به امام صادق شکایت می کند و می گوید : برای ما امام جماعتی هست که مخالف (با شما) و نسبت به همه اصحاب بغض می ورزد . حضرت در پاسخ فرمودند : در باره سخن او نگران نباش ، قسم به خداوند اگر صادق باشی قطعا تو نسبت به او به مسجد سزاوارتر هستی. پس اولین نفری باش که به مسجد وارد می شوی و آخرین نفری باش که از آن خارج می گردی و رفتارت را با مردم نیکو گردان و خوبی را بگو.
✅ امام صادق به راوی دیگری می فرماید ای اسحاق آیا در مسجد با آنان نماز میگذاری ؟! اسحاق گفت بله . حضرت فرمودند : با آنان نماز گذار زیرا نماز گذار با آنان در صف اول نماز ، مانند کسی است که شمشیر زدن او در راه خدا مشهور و معروف است.
📄منبع کتاب تهمت ها و دروغ پردازی ها در کتاب لله ثم للتاریخ ص ۲۱
#نشرحداکثری
✅مطالب درباره علامه عسکری🔰
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
🌸 با عرض سلام و تبریک خدمت همه همراهان عزیز کانال علامه عسکری
🌺🌺 میلاد سراسر نور رسول خدا حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و فرزندش حضرت امام صادق علیه السلام بر همگی شما مبارک باد
🌹🌹🌹 باتوجه به فرا رسیدن هفته وحدت قصد داریم خلاصه ای از مطالب علامه عسکری رحمت الله علیه درباره وحدت ذیل کتاب «دروغ ها و تهمت ها در کتاب لله ثم للتاریخ» که با موضوع وحدت نگاشته شده را بیان کنیم.
علاقه مندان این کتاب می توانند جهت سفارش این کتاب به آدرس زیر پیام دهند👇🏻
@aghayabnalhasan
لطفا دوستان خود را به کانال دعوت نمایید👇🏻👇🏻👇🏻
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
💢 بخش هایی از کتاب لله ثم للتاریخ با موضوع وحدت
سپاس تنها خداى عالميان را سزاست، و درود و سلام بر خاتم پيامبران و سيد رسولان، محمّد و آل پاك و مطهرش باد. و سلام بر زنان او، مادران مؤمنان، و بر اصحاب و ياران فرخندهاش.
هنگامى كه بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران «امام خمينى» (رحمة الله عليه) فرمان داد تا پرچم رژيم اشغالگر قدس از فراز سفارت اسرائيل در تهران پائين آورده شود و پرچم مجاهدان فلسطين جاى آن را بگيرد؛ و آنگاه كه حكم قتل «سلمان رشدى» مرتد را صادر فرمود، همان كه در تأليف خود به رسول خدا (ص) توهين كرده و حرمت زنان آن حضرت را شكسته بود؛ و هنگامى كه «شريعت اسلامى» را مبناى «قانون اساسى جمهورى اسلامى» قرارداد، آمريكاى مستكبر نيز سالانه، به طور رسمى، بيست مليون دلار را براى خرابكارى و زيانرسانى به جمهورى اسلامى تخصيص داد و كتابها و مقالاتى پرشمار در مبارزه با «مكتب اهل البيت» چاپ و در اقصى نقاط جهان منتشر كرد. كتابهائى مانند:
1. وجاء دورالمجوس
2. الشيعة و اهل البيت
3. الانوار الباهرة
4. از علماى شيعه بپرسيد
5. الشيعة والقرآن
ما در جواب كتاب اوّل و دوم كتابهاى ذيل را تاليف كرديم:
1. مَعالِمُ المَدْرِسَتَيْن، سه جلد به زبان عربى، كه به زبانهاى فارسى و انگليسى و اردو نيز ترجمه شده است.
2. عَلى مائِدَةِ الكتابِ و السُّنَّه، هفده جزء، كه با عنوان:
«برگستره كتاب و سنت» به زبان فارسى چاپ و منتشر گرديده و به زبانهاى انگليسى، كردى، فرانسوى، اردو و تركى استانبولى نيز چاپ شده است.
3. عقايدُ الاسلامِ مِنَ القُرآنِ الكريمِ، دو جلد به زبان عربى، كه با عنوان: «عقايد اسلام در قرآن كريم» به زبان فارسى ترجمه و چاپ و منتشر شدهاست.
و در جواب كتاب سوم،
كتابِ «مَعَ التَّليدي فى كتابه: الانوارِ الباهِرة» را تأليف كرديم
و در جواب چهارم،
كتابِ «ولايت على (ع) در قرآن كريم» را تأليف و به زبان عربى و فارسى چاپ شده و به زبانهاى تركى استانبولى و اردو ترجمه و آماده چاپ است
كتابِ «القُرآنُ الكريمُ وَ رِواياتُ المَدْرِسَتَيْنِ» را در سه جلد به زبان عربى تأليف و چاپ و منتشر كرديم. ترجمه فارسى آن در حال انجام است.
و امّا اخيراً كتابى ديگر از اين دست كه يقيناً آخرين آنها نيست، تحت عنوانِ «لِلّه ثمّ للتّاريخ»
به قلم نويسندهاى با نامِ مستعارِ «السيد حسين الموسوى دام ظله الشريف من النجف الاشرف! چاپ
نمودند و در ميان حجاج بيت الله و در كشورهاى حوزه خليج فارس منتشر كردند. كه ما به زودى، پس از بيان مقدماتى سه گانه، به پاسخ تهمت ها و دروغ پردازى هايش خواهيم پرداخت...
ادامه دارد...
http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695