✅ خاصیت قرائت سورۀ یس در هر روز
آیتالله جاودان:
📝فردی در وقت احتضار خیلی التماس میکرد؛ اما آن کسی که آمده جان را بگیرد که التماس ما را نمیفهمد! او مأمور است ...
📌اگر کسی هر روز سورۀ یس بخواند، آنگاه در موقع مرگش کسی میآید که او التماس را می فهمد.
@Allameaskari
#گزیده_سخنرانی آیتالله جاودان در حسینیۀ آیتالله شیخ مرتضی زاهد(رَحِمَهُ الله)
#شب_چهارم_فاطمیۀ_دوم_۱۴۳۹ هجری فمری (۹۶/۱۲/۱)
(این موضوع در تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه در هیئت محبان العباس هم مطرح شد که نکات ذیل، برگرفته از هر دو سخنرانی است.)
✅ نکات مهمی در مورد #سقیفه بر اساس حدیث ۶۸۳۰ کتاب #صحیح_بخاری
📝در تاریخ اسلام، بعد از #پیامبر صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم جنایات بسیار زیادی رخ داد و خون افراد بیگناهی ریخته شد که همۀ آنها مبتنی بر دو ساعت جلسهای بود که در سقیفه برگزار شد. مخالفان ما خیلی سعی کردند که اسناد گذشته را بپوشانند و بسیاری از خرابکاریها را مخفی کنند. با این حال اکنون اسنادی در دست ماست. یکی از این اسناد، کتاب صحیح بخاری است که معتبرترین کتاب نزد اهل سنت بعد از قرآن است. در حدیث شمارۀ ۶۸۳۰ این کتاب، ماجرای سقیفه از زبان #خلیفۀ_دوم ذکر شدهاست. چند نکته در مورد این حدیث وجود دارد:
۱) علت اعتبار بالای صحیح بخاری همین است که این کتاب خیلی خوب عیبها را پوشانده و خیلی چیزها را نگفتهاست. مثلاً صحیح بخاری ماجرای #غدیر را اصلاً نمیگوید. یا در جای دیگر وقتی #عمار_یاسر ماجرای خودش و خلیفۀ دوم در مورد #تیمم را بیان میکند، اشاره میکند که پیامبر، #عمر را بخاطر عدم تیمم و نماز نخواندن، توبیخ کردهاست. صحیح بخاری صحبتهای #عمار را نقل میکند، اما قسمت توبیخ پیامبر را حذف میکند، در حالی که در #صحیح_مسلم توبیخ پیامبر هم میآید.
۲) در حدیث صحیح بخاری میگوید فلانی گفته بعد از عمر با فلانی بیعت خواهیم کرد. بخاری هیچ اسمی نمیبرد! اما منابع دیگر مشخص میکند که عمار این حرف را گفته بوده که بعد از عمر با #علی علیهالسلام بیعت خواهیم کرد. زیرا عمار میدانست که بعد از خلیفۀ دوم طرح سقیفه میشکند و میتوانستند امیرالمؤمنین را به حکومت برگردانند. بخاری از عمد اسمی از امیرالمؤمنین و عمار نمیبرد؛ زیرا آنها فارغ از جنبههای معنوی و فارغ از اعتقاداتی که شیعه نسبت به آن دو بزرگوار دارد، در جامعۀ اسلامی آن روز افراد برجسته و محترمی بودند و اسم بردن از آنها موجب تضعیف و تزلزل اعتقاد به درستی سیاستهای هیئت حاکمۀ بعد از پیامبر است.
۳) خلیفۀ دوم بیان میکند که ماجرای سقیفه #فلتة بوده؛ یعنی یک کار حسابنشده! و بعد هم میگوید من بعد اگر کسی بدون مشورت مسلمین با کسی بیعت کند، هم بیعتکننده و هم بیعتشونده، هر دو را بکشید!
۴) عمر مدام تکرار میکند: «ما #مهاجرین»؛ در حالی که آنها در سقیفه فقط سه نفر بودند: ابوبکر و عمر و ابوعبیده. بقیه همه #انصار بودند.
۵) علت پیروزی آنها در سقیفه دو جهت بود؛ اولاً آنها به قوم و خویشی با پیامبر و قریشی بودن تکیه کردند (در حالی که #قریش، خودش بزرگترین دشمن اسلام در زمان پیامبر بود!) و ثانیاً بین انصار اختلاف بود. جمعیت اصلی شهر #مدینه انصار بودند، اما وقتی بین آنها اختلاف بود، رقیب توانست از فرصت استفاده کند.
۶) جریان سقیفه یک جریان عربی بود نه اسلامی! آن جریانی پیروز شد که تکیهگاه عربی محکمتری داشت. آن جریان با تکیه بر قوم و خویشی توانست پیروز شود. ابتدا قرار شد همه چیز قریشی باشد و حکومت بین تیرههای مختلف قریش تقسیم شود و سپس همه چیز اموی شد. خلاصه بعد از سقیفه همه چیز عربی شد. #سعودیها هم الان تتمۀ همان جریان هستند.
@Allameaskari
📔 #خاطرات
✅ سقیفه چرا و چگونه ، عرب و اطاعت از شيخ قبيله
💢بیان مرحوم علامه عسکری:
🔸شما جامعه عرب را درك نمی کنيد، جامعه عرب، تابع رئيس و شيخ قبيله است و هر كارى كه شيخ قبيله بگويد انجام می دهند، نمونه اى عرض كنم براى روشن شدن سخنم.
⚠️در كربلا رسم شده بود كه در ايام عاشورا از روى آتش راه می رفتند. از اين ماجرا مدتى گذشت روزى حضرت آيت اللّه العظمى حكيم رحمهالله به كربلا آمدند و به شيخ كربلا (كه شيخ فخرى آل كمونه بود) دستور دادند كه برنامه از روى آتش رفتن را تعطيل كنند. شيخ كربلا هم دستورات آيت اللّه العظمى حكيم رحمه الله را اجرا كردند و عاقبت، اين كار در كربلا تعطيل شد.
🔆شاید برای همه ما سوال شود چطور جمعیت به آن عظیمی در غدیر خم با امیرالمومنین بنحوی بیعت کردند اما در سقیفه خلیفه تعیین کردند⚠️
👈🏻این به خاطر همین مطلبی است که از علامه نقل شد و آن تعصبات قبیلگی بود.
⚠️حتی در جایی می فرمودند عرب برای حضرت عباس علیه السلام ارادت خاصی قائل است و قسم حضرت عباس برایشان خیلی عزیز و بزرگ است اما اگر همان شیخ قبیله بگوید گنبد و حرم حضرت عباس را ویران کن دریغ نمی کنند.
#نقل_خاطره از استادادیبی از شاگردان علامه عسکری
✅ به کانال علامه عسکری بپیوندید ◀️
@Allameaskari
#گزیده_کتاب
#مواعظ
#جلد_چهارم
#جلد_چهارم_مواعظ
#عبدالکریم_حقشناس
✍🏻📕#علاقه، این است كه بگویی: «پسر من اگر #نماز هم نخواند، نخواند! من پسرم را میخواهم.» این همان علاقۀ مذموم است كه باید آن را بزنی! تمام چیزها محترم است، مادامی كه خدا #معصیت نشود. اینکه میگوییم: نظر به تعیّنات نداشته باش، نظر به #كثرت نداشته باش، یعنی این.
📗جهت سفارش مجموعه کتب مواعظ آیت الله حق شناس👈🏻 @aghayabnalhasan
♨️کانال علامه عسکری♨️
🆔 @Allameaskari
📕 #بیانات
#شروع_تز_اسلام_منهای_سیاست
#آیا_دین_از_سیاست_جداست
✅ علامه عسکری در پی کاوش های خود در سیره رسول اکرم به روایتی برخورد می کنند.
♻️سند حدیث صحیح مسلم است.
♻️اما شرح روایت:
🔸روزی رسول اکرم جماعتی را می بیند که در نخلستان ها مشغول گرده افشانی برروی نخل های خرما هستند. حضرت از آن ها می پرسند چه میکنید؟!
🔸جواب می دهند گرده افشانی می کنیم تا درختان ثمره بدهد.
🔻حضرت می فرمایند نیاز نیست این کار را بکنید و نکردند و خرمای آن سال خراب شد.
🔺آن جماعت خدمت رسول خدا آمدند و عرضه داشتند فرمایش شمارا گوش کردیم و محصولمان خراب شد!
❌حضرت آنجا فرمودند "انتم اعلم منی بامور دنیاکم"
شما در امور دنیا از من داناتر هستید پس بنظر خودتان عمل کنید❌
✅ اما علامه عسکری به راحتی از کنار این روایت نمی گذرند و آن را با درایت رد کرده و جعلی می دانند. در قرآن مسلما پیامبر معرفی شده و نسبت دادن هر گونه لغزش و اشتباهی به پیامبر غلط و ناشدنی است. آن جا که می فرماید : ما ینطق عن الهوی... و آیات دیگر
✅ فقط امروزه نیست که مدعیان جدایی دین از سیاست قلم می زنند و دائم مشغولند. آن روزها هم برای جدا کردن شأن حکومتی و سیاستی انبیاء و ائمه از جامعه نیز قلم می زدند و جعل حدیث کرده و سهو و اشتباه به پیامبر نسبت می دادند، تا بگویند ایشان را با امر سیاست و حکومت کاری نیست.
📜پ ن: یکی از شاگردان علامه عسکری می فرمودند در مطالعاتم دیدم یکی از روشنفکران ایرانی هم برای جدایی دین از سیاست به این روایت دروغین استدلال کرده است.
📚کانال علامه عسکری
🇮🇷 @Allameaskari
#رهنمای_طریق
پرسش ها و پاسخ هایی از استاد جاودان
سوال: چرا باید در زمینه اصول عقاید و تا یخ اسلام تحقیق و مطالعه داشته باشیم؟!
جواب: شما مسلمان هستید پس باید از عقایدی که پایه اساسی اسلامند آگاهی کامل داشته باشید. اگر بخواهیم از عوامی محض و نادانی نجات پیدا کنیم، بایستی عقایدمان را به طور دقیق علمی و صحیح بررسی کنیم تا دین ما بر اساس تحقیق پایه گذاری شود؛ همچنین چون در تاریخ ، اسلام مجسم یعنی پیامبر و اهل بیت در ابعاد مختلف دیده شده اند، پس دانستن تاریخ صحیح لازمه شناخت صحیح اسلام است.
🔳 کتاب رهنمای طریق ص ۲۴۵
جهت سفارش کتاب به آیدی مدیر کانال پیام دهید.
@Allameaskari
📘 #بیانات
#انواع_استعمار_در_نگاه_علامه_عسکری
♻️قبل از كسروى، ميرزا يعقوب خان ارمنى و پسرش ميرزا مَلْكُم خان ناظم الدوله و ... بوده تا امروز هم هستند و كار می كنند. اين نقشه اى بود كه در ايران داشتند، براى فهم بيشتر مطلب چاره اى نيست از اينكه اقسام استعمارها را توضيح دهيم؛ استعمار چند قسم است:
🚫 اوّل- #استعمار_سياسى است، پس از آن كه استعمارگران ضررهاى استعمار نظامى را بررسى كردند، به استعمار سياسى روى آوردند، مثلًا در عراق، اوّل استعمار نظامى رخ داد، بعد از جنگ جهانى اوّل عراق استعمار انگليس شد، بعد علماى شيعه در عراق عليه اين استعمار به رهبرى مرحوم آيت اللّه ميرزا محمّد تقى شيرازى رحمه الله قيام كرده و جنگيدند، انگليسىها هم براى آن كه همه چيز را از دست ندهند به ظاهر تسليم شدند و گفتند: ما به شما استقلال می دهيم، انگليسىها در عراق مجلس تأسيسى ساختند و ملك فيصل اوّل را، روى كار آوردند و با اين كار در جامعه، استعمار سياسى كردند.
♻️پس از مدتى علما متوجه شدند كه بعد از استعمار نظامى به استعمار سياسى مبتلا شدند. لذا شركت در انتخابات مجلس مؤسسان و انتخاب شدن در آن را تحريم نمودند، انگليسی ها هم علماى شيعه را به ايران تبعيد كردند. همانند مرحوم آيت اللّه [العظمى] سيد ابو الحسن اصفهانى رحمه الله و آيت اللّه ميرزا حسين نائينى رحمه الله و آيت اللّه شيخ مهدى خالصى رحمه الله و آيت اللّه سيد عبدالحسين حجت رحمه الله و در حدود چهل نفر از علماى شيعه را به ايران تبعيد كردند و بعد هم مردم در اين انتخابات شركت كردند و مجلس مؤسسان هم تشكيل شد و با روى كار آوردن ملك فيصل به ظاهر در عراق حكومت دموكراسى ايجاد كردند؛ ولى در واقع دست نشانده خودشان را بر قدرت رساندند.
♻️اين نوع استعمار را، استعمار سياسى می گويند كه علماى عراق در اين جنگ سياسى، به دليل عدم #آگاهى_مردم، شكست خوردند.
📚 کانال علامه عسکری🔰
🆔 @Allameaskari
✅ اشاره شد که صهیونیزم جهانی برای فروپاشی بنیان های اخلاقی خصوصا در ایران برنامه دقیق و مفصل دارند حال در این مقاله بخوانید و بدانید که نوع پوششی که برای دانش آموزان خود در مدارسشان قرار می دادند چگونه بوده و از چه سنی دختران خود را به ازدواج پسران در می آوردند.
مقاله زیر از استاد محمد علی جاودان از شاگردان علامه عسکری است. حتما بخوانید
❌ #نقش_مدارس_آلیانس_در #دوران_مشروطیت❌👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
http://new.javedan.ir/articles/1390/03/24/index.html:id=561
⚠️کانال علامه سیدمرتضی عسکری🔰
🆔 @Allameaskari
هدایت شده از javedan.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#كليپ_تصویری
فرمايشات مهم آيت الله جاودان(حفظه الله) پيرامون ايام نهم ربيع الاول
#موسسه_ایمان_ماندگار
www.javedan.ir
کانال سروش :
Sapp.ir/javedan_ir
کانال بله:
Ble.im/javedan
با سلام خدمت اعضای محترم کانال علامه سید مرتضی عسکری
به لطف خدا کتاب نقش ائمه در احیای دین از چاپ خارج شده و عزیزان می توانند برای سفارش به آیدی مدیر کانال مراجعه کنند یا تماس بگیرند
۰۹۳۶۸۱۷۴۷۷۲
@Allameaskari
عسگـــری یا عسکـــری ⁉️
⬅️ عسگری به معنای عقیم و بیدانه است؛
🍇همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده🍇
🗡 لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند.
⬅️ عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت.
😡 خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری(علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفتهاند.
😳 اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم میبود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد.
✏️ از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).
📢 در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی دست داشتند همچون خلفای عباسی...
🚨 شایسته است با نشر این مطلب کمر همت بسته و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنیم.
⛅️ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج
@Allameaskari
#بیانات
✅ارزش کارهای عالمی همچون علامه عسکری چه زمانی درک می شود؟
🔴شاید برای هریک از دوستان و همراهان گرامی ما سوال شود حالا شخصیتی مانند علامه عسکری اثبات کرد در تاریخ فلان مقدار دروغ هست بعدش که چی؟ بقول طلبه ها ثم ماذا؟!
لکن اگر کتاب های ایشان که شامل معالم، نقش ائمه در احیای دین و نقش عایشه در تاریخ اسلام عبدالله بن سبا و... را ملاحظه کنیم میبینیم مواردی که علامه به عنوان دروغ شناخته و معرفی کرده ضربه مستقیم به #اعتقادات_شیعه است و صرفا یک گزاره تاریخی نیست.
🔴نکته مهم دیگر این است که درجای جای کتب تاریخی و تحلیلی موجود در اطرافمان از این جعلیات و دروغ ها میبینیم که نویسندگان هم قصد و غرضی نداشتند لکن با اعتماد به پیشینیان و بزرگان دانشمندان مکتب خلفاء همان مطالب ساختگی را به مکتب اهل بیت منتقل کردند شاید باور کردنی نباشد اما کسانی که کتاب نقش ائمه علامه را خواندند میبینند که ایشان در قسمتی از کتابشان نام دانشمندان بزرگی را ازمکتب اهل بیت میبرند که متاسفانه ناقل این جعلیات و دروغها بودند البته باز هم می گوییم این ها همه بدون قصد و غرض نقل شده است.
لکن عظمت کار علامه عسکری کمی قابل درک می شود.
⭕️و به یاد دارم روزی ایشان فرمودند شما عظمت کار عبدالله بن سبا و صد و پنجاه صحابی ساختگی را درک نمی کنید حال آمدید و گفتید ۱۵۰ صحابی ساختگی هستند بگو ۵۰۰ صحابی ساختگی اند چه فائده ای دارد ؟!!!
💢ایشان در ادامه فرمودند مثل این است که معاذ الله به شما بگویند دو تا امام شما دروغ است .
♦️برداشت هایی از کلام استاد ادیبی از شاگردان علامه عسکری
@Allameaskari
برای سفارش کتب علامه عسکری و استاد جاودان حفظه الله به کانال زیر مراجعه نمایید.
@Allamehaskari
📗 #خاطرات
💢علامه عسکری و تشکیل حکومت اسلامی
📌 علامه عسکری قبل از سال 42 شمسی تصمیم گرفته بودند در عراق حکومت اسلامی تشکیل دهند.
لذا حزب الدعوة را تاسیس کردند که شهید صدر و شهید حکیم هم از اعضای آن بودند.
📌 قرار آن ها براین بود سه سال مخفیانه به این حزب دعوت کنند مانند پیامبر اکرم که سه سال دعوت خصوصی داشتند.بعد به طور عمومی کار را ادامه دهند.
.
🔴 استعمار بعد ها که حزب الدعوه فراگیرتر شد برای جلوگیری از این جریان #حزب_بعث را درست کرد.
❌ علامه می فرمود اگر استعمار یک سال دیرتر حزب بعث را علم می کرد انقلاب ما در عراق به سر انجام می رسید.
❌آن ها غالب اعضای موسس حزب الدعوه را کشتند و می خواستند علامه عسکری را نیز بکشند که علامه از عراق به لبنان فرار کرد و از آن جا به ایران آمد.
✅ جمله معروف ذوبوا فی الخمینی کما ذاب فی الاسلام که از زبان شهید صدر رحمه الله نقل شده در حقیقت شعار این حزب بوده است.
📄بیان خاطره از استاد ادیبی از شاگردان علامه عسکری
🇮🇷 @Allameaskari
#نظرشهیدمطهری_درموردعلامه_عسکری
📖 نامه استاد #شهيدحضرت_آيت_الله #مرتضى_مطهرى_رحمه_الله در تجليل از حضرت علّامه و كتاب ايشان
🔶 در حدود چهل و هفت سال قبل يكى از نويسندگان ايرانى نقدى بر كتاب «احاديث امّ المؤمنين عايشه» زدند كه بعد از نشر اين نقد در مجله راهنماى كتاب، فيلسوف متفكّر حضرت آيت اللّه شهيد مرتضى مطهرى رحمه الله نامه اى را در نقد اين منتقد و حمايت از حضرت علّامه عسكرى به مجله راهنماى كتاب نوشته و ارسال داشتند كه اين نامه در تاريخ آذر ماه 1340 ه. ش. در آن مجله چاپ گرديد كه ما مقدمه اين نامه را خدمتتان تقديم می نمائيم:
🔸 «اين كتاب (احاديث ام المؤمنين عايشه)، تأليف آقاى سيد مرتضى عسكرى از ايرانيان مقيم عراق و از نويسندگان فاضل شيعه در عصر حاضر است، اين كتاب نشريه دوم از سلسله نشرياتى است به نام «دراسات فى الحديث و التاريخ» كه مؤلف آغاز كرده است و نشريه اول آن به نام «عبد اللّه بن سباء» منتشر شده است.
🔸من هنوز توفيق ملاقات آقاى عسكرى را پيدا نكرده ام؛ امّا كسانى كه از نزديك با معظم له ارتباط دارند ايشان را علاوه بر مقام فضل و تتبع مردى متديّن و مجاهد معرفى می كنند، هدف اين كتاب خيلى نمايان است بى اعتبار جلوه دادن احاديثى كه از عايشه نقل شده است چند سال پيش علّامه سيد شرف الدين عاملى كتابى به نام «ابو هريره» منتشر كرد و احاديث ابوهريره را عالمانه نقّادى كرد و در كار خويشتن توفيق يافت.
🔸نويسنده كتاب عايشه خواسته است همان كار را در مورد احاديث عايشه انجام دهد با اين تفاوت كه ، كارى كه او پيش گرفته بس دشوارتر و خطيرتر است. ميان اين دو كار همان مقدار تفاوت است كه بين خود ابوهريره كه يك صحابى عادى است با عايشه كه افتخار همسرى پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله را دارد و بالاخره به هر سبب و موجبى بوده در ميان اهل جماعت به صورت «قديسه اى» در آمده است، تفاوت هست.
🔸به موجب همين تفاوت است كه آقاى عسكرى كوشيده است كه در تعبيرات خود همواره حرمت و حشمت عايشه را حفظ كند و در هيچ جا ديده نمىشود كلمه اهانت آميزى آورده باشد همان طور كه به همين موجب بود كه خود امير المؤمنين على عليه السلام با آن همه كينه توزى ها كه عايشه كرد و جنگى به پا كرد و اشكالاتى در كار آن حضرت به وجود آورد بعد از اظهار درد دلى نسبت به عايشه می فرمايد:
«... ولها بعد حرمتها الاولى والحساب على اللّه تعالى ... به هر حال احترام نخست او برقرار است و حسابرسى اعمال او با خداى بزرگ است»
📓 به نقل از کتاب مرزدار مکتب اهل بیت
📚 کانال اعتقادی تاریخی #علامه_سید_مرتضی_عسکری
🆔 @Allameaskari
📸 تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «رهنمای طریق» استاد جاودان
🔹رهبرانقلاب پس از مطالعه کتاب «رهنمای طریق» آیتالله جاودان، در تقریظی بر آن نوشتند: «بخش عمده ای از کتاب مطالعه شد، مطالب سودمند بسیاری در آن هست که برای جوانان دانستن آنها لازم یا راهگشا است. خداوند به همهی آنان توفیق دهد و مؤلف محترم را محفوظ بدارد بمنّه و کرمه.» منبع :فارس
@Allameaskari
جهت سفارش کتاب پیام بدهید👈 @Aghayabnalhasan
#رهنمای_طریق
کتابی راه گشا از بیان رهبر معظم انقلاب
قسمتی از کتاب
سوال: آیا آنچه که در مورد نحوست ماه صفرالمظفر آمده معتبر است؟
جواب از استاد جاودان: در اسناد و منابع مذهبی ماه نحس وجود ندارد، جز اینکه برخی علمای گذشته به این مطلب اشاره فرموده اند. در هر صورت ماه صفر ماه مصیبت، رنج و اندوه اهل بیت علیهم السلام است و این جهت نباید فراموش شود و مهم است.
@Allameaskari