عمامه خاکستری
هوشیاری نسبت به خدعه های دشمن
یکی از عرصههای اختلاف و درگیری بین جمهوری اسلامی و استکبار مسئلهی جوانها است؛ مسئلهی جوانها. امروز سرِ قضیّهی جوانها، یک جنگ نرمِ زیرپوستیِ بسیار فراگیری بین جمهوری اسلامی و آمریکا و همدستان آمریکا و صهیونیستها برقرار است. من چند سال پیش خطاب به جوانهای دانشجو گفتم: «شماها افسران جنگ نرم هستید»؛(۳) شما هم هستید، شماها هم همهتان افسران جنگ نرم هستید. وقتی جوان، انگیزه دارد و اعتماد به نفس دارد و قدرت اندیشیدن دارد و شجاعت دارد، افسر است -افسر در درگیریهای رزمِ نرم، جنگ نرم- خصوصیّت جوان این است.
خب، حالا شما فرض کنید افسری را با یک هویّتی که مطلوب جمهوری اسلامی است و افسری را با هویّتی که مطلوب دشمنِ جمهوری اسلامی است؛ اینها را با هم مقایسه کنید، ببینید چهجوری درمیآید؛ حالا محلّ بحث ما جنگ نرم است که خطرناکتر از جنگ سخت است؛ گاهی اوقات ما را به جنگ سخت و بمباران و حمله و مانند این چیزها هم تهدید میکنند امّا غلط زیادی میکنند؛ [این] نیست، زمینهی این کار را ندارند، جرئتش را هم ندارند و [اگر] هم بکنند تودهنی میخورند.
امّا جنگ نرم چرا؛ جنگ نرم همین الان برقرار است، طرف مقابل مشغول حمله است؛ ما هم از این طرف مشغولیم؛ حالا ما مشغول حملهایم یا مشغول دفاعیم، آن [یک] بحث دیگری است که عقیدهی من این است که این طرف هم به جای دفاع باید حمله کند، ضمن اینکه مراکز دفاعی خودش را هم باید حفظ کند.
پس یک جنگی وجود دارد؛ حالا شما این جنگ نرم را تشبیه کنید به جنگ سخت و جبههی جنگ؛ مثل همان [وضعی] که الان فرض کنید که در سوریه یا عراق یا یمن یا هرجای دیگر هست؛ این جنگهایی که الان هست یا در دوران دفاع مقدّس، هشت سال در ایران بود. افسری را در نظر بگیرید که در قرارگاه خودش یا در سنگر خودش نشسته؛
این افسر دو جور میتواند باشد؛
دو نوع هویّت یا دو نوع تعریف برای این افسر وجود دارد:
یکوقت این افسر در هیئت یک انسان مصمّم، هوشیار، پُرانگیزه، امیدوار، پُرکار، دارای اندیشه، اندیشهورز، شجاع و فداکار است. خب اگرچنانچه افسری در قرارگاه خود یا در سنگر خود با این خصوصیّات باشد، میتوان یک نتیجهای را برای این جنگ حدس زد. افسر شجاع است، رشید است، بافکر است، باایمان است، باامید است، تصمیم دارد، انگیزه دارد؛ این یکجور افسر است.
همین افسر را میشود با یک شاکلهی دیگری و با یک هویّت دیگری فرض کرد. فرض کنید آدمی است ناامید؛ یعنی معتقد است که [جنگیدن] فایدهای ندارد؛ [میگوید] بیخود ایستادهاید، فایدهای ندارد؛ ناامید است. یا آدمی است تسلیمپذیر، حال معارضه کردن و ایستادگی کردن ندارد؛ حالا یک مقداری ممکن است بِایستد ولی وقتی فشار زیاد شد و زور زیاد شد تسلیم میشود؛ روحیهاش این است.
یا آدمی است فریبخور؛ به لبخند دشمن اعتماد میکند، به فریب دشمن اعتماد میکند یا اصلاً فریب دشمن را نمیفهمد. خب جنگ پُر از فریب و پُر از خدعه است؛ همهی جنگها همینجور است: اَلحَربُ خُدعَة.(۱) در همین جنگهای سخت، یکی از کارهای اساسی، که یک فرمانده مقتدر میتواند انجام بدهد، این است که با یک عملیّاتی و با یک حرکتی دشمن را فریب بدهد؛ دشمن خیال کند از آنجا میخواهد حرکت کند و حواسش به آنجا پرت بشود، بعد از پشت حرکت کند.
حالا فرض کنید این افسر، افسری است فریبخور؛ نمیفهمد معنای فریب دشمن را و تشخیص نمیدهد. یا یک آدمی است اصلاً بیحال؛ دلش میخواهد بگیرد استراحت کند و بخوابد. یا معتاد است؛ یا معتاد به موادّ مخدّر، یا معتاد به شهوترانی، یا معتاد به بعضی از این بازیهای کامپیوتری که اخیراً باب شده -شنیدهام بعضیها به این اعتیاد پیدا میکنند- و بیفکر و بیاعتنا به سرنوشت خود و دیگرانی که به او چشم دوختهاند.
یا سرگرم غرایز [است]؛ مثلاً همین آقای افسر، در سنگر به فکر اشباع غرایز مادّی خود و غرایز حیوانی خودش باشد؛ سرگرم عیشونوش. پس این افسر را در این شکل و در این هیئت و در این شاکله هم میشود تصوّر کرد. نتیجهی جنگ چیست؟ معلوم است دیگر. پس هویّت افسران جنگ نرم دو جور میتواند تعریف بشود.
34.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ناشنیدههایی درباره فیلتر اینستاگرام
دوستان حتما ببینند.📎 #تولیدات_چندرسانهای
📎 #حجاب #ایران
🔰 @jehadei
برای ایران
برای ۸٠٠٠ نویسنده زن
برای ۵۷۲ مدال بانوان در سال ۱۴٠٠
برایایجاد ۱۴۳ رشته ورزشی بانوان
برای ۱۲٠٠٠ عضو هیئت علمی زن
رهبر حکیم انقلاب: انگیزهی دولتهای خارجی [برای ایجاد اغتشاش و ناامنی] این است که احساس میکنند کشور در حال پیشرفت به سمت قدرت همهجانبه است و این را نمیتوانند تحمّل کنند. ۱۴۰۱/۰۷/۱۱
موشن گرافیک با محوریت دستاوردهای جمهوری اسلامی #ایران، برگرفته از کتاب صعود چهل ساله
https://www.aparat.com/v/zE3Xq
+**
+ زندگی در مدرسهی اراده
امام در سال آخر عمرشان خطاب به فرزندان شهدا یک بیانی دارند؛امام این جور میگویند: «کارنامهی شما در گرو تلاش و مجاهدت شما است»،
هر چه تلاش کنید، هر چه مجاهدت کنید، محصولش را جمع خواهید کرد.
دنبالهی فرمایش امام است: «زندگی در دنیای امروز زندگی در مدرسهی اراده است»؛ تابع اراده است. هر جا ملّت و مسئولین، با ارادهی قوی وارد میدان بشوند، موفّقیّت است؛
هر جا ارادهها سست بشود، تلاش کم بشود، عقبماندگی هست. بله، ما عقبماندگی هم داریم، پیشرفت هم داریم؛ این مربوط به خود ما است.
بیانات در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)
+**
امید بستن به اعتراضات مردمی
امروز مهمترین امید دشمنان برای ضربه زدن به کشور، امید بستن به اعتراضات مردمی است. امیدشان به این است که بلکه بتوانند با کار روانی، با فعّالیّتهای اینترنتی و فضای مجازی و انواع و اقسام اینها، با پول، با مزدورپروری، مردم را در مقابل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی قرار بدهند؛ این جزء اوّل از این مطلب، از این نکته؛
جزء دوّم هم این است که این محاسبهی دشمن، در این مسئله هم مثل بسیاری از محاسبات دشمن غلط است. در اوّل انقلاب وعده میدادند که جمهوری اسلامی شش ماه بیشتر عمر نخواهد کرد و سقوط خواهد کرد؛ بعد، این شش ماه که میگذشت،
شش ماه تمدیدش میکردند میگفتند شش ماه دیگر! از این ششماههها بیش از هشتاد شش ماه گذشته، جمهوری اسلامی که آن روز یک نهال باریک بود، یک درخت تناور و ریشهداری شده، روزبهروز قویتر و مقتدرتر هم شده.
بیانات در مراسم سیوسومین سالگرد رحلت امام خمینی (رحمهالله)
#ایران
+*+*
🔷@jehadei
#⃣ #نشر_حداکثری، #جهاد_تبیین
🔰 آدرس ما در سایر اپلیکیشنها:
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🌐 zil.ink/farhad_fathi.ir
💠➣┅───────────
⬇️ @jehadei
🍀 لبّیک یا خامنهای
🔹 آنان که به ظاهر، غم مردم دارند
🔸 هم نوکر و هم ریزهخورِ اغیارند
🔹 تیرِ همهشان خورده به سنگ؛ چون امّت ...
🔸 با رهبریِ خامنهای بیدارند
📎 #ایران
📎 #لبّیک_یا_خامنه_ای
📎 #اغتشاشات
🖇
♨️ دوران پسا مهسا و بازنگری در تعلیم و تربیت
🔸 آشوبهایی که با رمز فتنه مهسا امینی شروع شد، فارغ از حوادث تلخش، درسهای زیادی برای فراگیری دارد.
عبرتهایی گرانبها که میتوان با پردازش، چارهجویی و ترتیب اثر دادن آنها، بسیاری از آسیبها را ترمیم کرد.
🔸 شرارت دشمن، مدیریت مجازی ذهنهای جوانان و نوجوانان، آموزش آشوب، شایعهسازی و اتهام زنی به دولت، حکومت و... بخشی از جنایتهای دشمنان خارجی و داخلی بود که سبب شد این فضای غمانگیز شکل بگیرد.
🔸 اینکه دختران دبیرستانی بعد از تعطیلی مدرسه، روسری برداشته و شعارهای سیاسی دادند، پدیدهای نو بود که نشان میدهد دشمن در برخی عرصهها موفق بوده است.
🔹دانشآموز که مسئولیت اقتصادی ندارد تا بگوییم بحران اقتصادی انگیزه اصلی او برای شرکت در این آشوبها بوده است. دختری که باید کتاب، کتابخانه پاتوق اصلیاش باشد، سر از خیابان درمیآورد، آنهم با هتک حرمت حجاب. این رخدادها زنگ خطرند. زنگ بیداری برای مسئولین مربوطه - دولتی یا غیردولتی – هستند.
☑️ در میان تمام ارگانها، نهادها و ... که باید بازنگری در شیوه تعلیم و تربیت داشته باشند، وزارت آموزشوپرورش در اولویت است. آموزشوپرورش در مدارس چه کیفیتی دارد که چنین رفتارهایی و یا رفتارهای مشابه دیده میشود؟! معلمها بهعنوان افرادی تأثیرگذار و الگو، چه باورها و دغدغههایی دارند که ممکن است در رسالت تعلیم و تربیتشان اثر منفی داشته باشد؟ در متون آموزشی، باورهای صحیح و مهارتهای رفتار سالم آموزش داده میشود؟ در مدارس درس اخلاق و مباحث اخلاقی جایگاهی دارد؟
این مواردی که ذکر شد، تنها بخشی از سوالات و دغدغههای مهمی است که وزارتخانه آموزش و پرورش باید با بررسی و تحلیل آنها به دنبال تأمین بهترین روش باشد تا ناهنجاری ذکر شده به حداقل برسد.
📎 #اعتقادات
📎 #کلام
📎 #آموزشوپرورش
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
🔸 در زاهدان، عملیاتی صورت گرفته که متاثر از آن یک مرکز جراحی به ارزش بیش از ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومان که به دهها هزار عمل برای مردم انجام داده در آتش سوخته است.
به نظر شما چند نفر از کسانی که سالِ بعد برای عمل جراحی باید از زاهدان به نقطهای دیگر بروند به این فکر خواهند کرد که این رفت و آمد متأثر از رخدادهای سال گذشته است؟
🔺 قطعا و یقینا آنها مسئله را اینگونه درک خواهند کرد: ما پایتخت نشین نیستیم، #حاکمیت هیچ توجهی به ما ندارد. ما برای درمان باید صد ها کیلومتر برویم...
همین یک نمونه نشان میدهد که اتفاقا بازی، کاملا در راستای منافع تجزیه طلبها طرحریزی و عملیاتی شده و گردانندهها در تلاش بودهاند آن را طوری پیش ببرند که بهترین خروجی را (حتی در مسئله ی تخریبها) به نفع تجزیه طلبان بگیرند.