سید امیر سیاح در توئیتی نوشت: چرا باید اساتید دانشگاه ۴۰-۵۰میلیون تومان حقوق بگیرند؟
حقوق بالا نوش جان اساتید فعال در تولیدعلم و فناوری، اما استادی که فقط درس میدهد چرا باید ۷-۸برابر یک معلم حقوق بگیرد؟
مجلس، اشتباهش در بودجه۱۴۰۰ را اصلاح، تبصره جهش حقوق اساتید را حذف و #نوبخت را ممنوعالخروج و دادگاهی کند.
⁉️چرا نرخ باروری در استان سیستان و بلوچستان بالاتر از سایر استان ها است؟
✅ رسول صادقی، جمعیتشناس و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران معتقد است بین 8 تا 10 درصد جمعیت ایران، اهل سنت هستند و باروری بالا در میان قوم بلوچ ناشی از دغدغه های مذهبی آنان نیست.
🔹نکته اینجاست که اگر مذهب عامل اصلی بالا بودن نرخ باروری میان اهل سنت باشد، باروری در استانهای غربی كشور (كردستان و آذربایجان غربی) كه اهل تسنن هستند نیز باید بالا باشد، اما در این استانها باروریشان حتی پایینتر از نرخ میانگین باروری كشور است.
💠 علل اصلی نرخ بالای باروری در استان سیستان و بلوچستان عبارتند از:
1️⃣ یکی از علت ها، شبكه قوی خویشاوندی در این استان است. از هر پنج ازدواج در این استان، چهار ازدواج با فامیل و خویشاوند است. در مقابل، در شمال كشور و استان گیلان كه پایینترین باروری را دارد، از هر پنج ازدواج، چهار ازدواج با غیرفامیل است.
2️⃣ افراد شیعه مذهب در سیستان و بلوچستان ضریب باروری بالاتری در قیاس با بقیه استانها دارند. بنابراین نرخ باروری در این استان را باید در عواملی غیر از مذهب جستجو کرد.
3️⃣ نرخ پایین سواد زنان تاثیر مهمی بر نرخ بالای باروری گذاشته است. سطح برخورداری پایین از مواهب توسعهای میتواند نقش مهمی در وضعیت متفاوت جمعیتی این منطقه داشته باشد.
4️⃣ مهاجرت گسترده شیعیان به سمت خراسان رضوی و عدم امكان مهاجرت گسترده اهل سنت استان، عامل دیگری بر تغییر ترکیب نسبت جمعیت اهل سنت به شیعه داشته است.
✔️بنابراین نقش مذهب بر باروری بالا در استان سیستان و بلوچستان جدی نیست و نقش تفاوتهای قومی و استانی در باروری بالای این استان علت اصلی است.
📚 علاقمندان برای بررسی ومطالعه بیشتر بنگرید: خبرگزاری جمهوری اسلامی (مصاحبه ایرناپلاس با رسول صادقی) در ۲ مهر ۱۳۹۷. کد خبر ۸۳۰۴۲۰۲۳
⭕️ کسانی را که نه به زبان، نه در دل و نه در عمل، نسبت به منکرات واکنش منفی ندارند را از مردگانِ زنده نما « میت الاحیاء » معرفی می کند.
امام علی (ع) حکمت ۳۷۵ نهج البلاغه
🌐 #اسرارآفرینش_ثریا
🔹سروش . ایتا . بله
🔻
☑️ باز هم کشف گور دسته جمعی کودکان در کانادا، این بار در ایالت British Columbia
سفیدپوستان مسیحی، کودکان سرخپوست بومی را به زور از خانوادههایشان جدا میکردند و آنان را به مدارس مذهبی مسیحی میبردند. بسیاری از این کودکان توسط کشیشان شکنجه و کشته میشدند.
📎 #فرق_ادیان_مذاهب
📎 #مسیحیت
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
💢 سالروز شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد.
💠 امام محمد باقر (علیه السلام) می فرمایند:
▫️ هیچ کس از گناهان سالم نمی ماند، مگر اینکه زبانش را نگه دارد.
✍️ (بحارالانوار، ج 75، ص 178)
📎 #گرافیک_ثابت
📎 #اعتقادات
📎 #امامت
📎 #خانواده_سبک_زندگی
🔰 معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
⁉️ #راز_تکلیف_شرعی
🌹✨علامه طباطبایی قدس سره:علّت اينكه تو را به فرامين شرعى امر فرموده اند، آن است كه به ذات و فطرتت آشنا نمايند، زيرا شرع برخلاف ذات و فطرتت حكمى ندارد، بلكه همه ى احكام الهى بر وفق فطرت توحيدى تو صادر شده است،
ولى تو فطرتت را فراموش كرده اى، لذا با فرامين الهى باز تو را به آن چه از يادت رفته توجّه مى دهند.
📗راز دل ص 277
🌐 #اسرارآفرینش_ثریا
🔹سروش . ایتا . بله
@asrarafarinesh
✳️مقابله قانونی با کشف حجاب در ماشین شخصی
من کشف حجاب توی ماشین رو به شماره ۱۱۰۱۹۷ پیامک میکنم. اینو دست کم نگیرین
حتما رسیدگی میشه...
پلاک و رنگ و مدل ماشین با شهر و آدرسی که اونجا دیدین
همون موقع بفرستین ب این شماره
تاثیر داره جوری که خود اون بی حجابا هم جا میخورن.... یهو واسش پیامک میاد از پلیس که مثلا کشف حجاب کردین و... جریمه هم داره لااقل
پلیس ، از پلاک ماشین، آمار همه چیشو درمیاره... آدرس خونه و تلفن و.....
این شماره مال کشف حجابه ۱۱۰۱۹۷
برای گزارش خلافای دیگه حتما زنگ بزنین بپرسین که چه شماره ایه؟
بزارین واسه کشف حجابشون جریمه بشن ماشینشون بره پارکینگ تا فکر نکنن ماشین ، چهار دیواری اختیاریشونه و پس فردا با بلوز دامن داخل ماشینشون تردد کنن و ما به دور از امربمعروف و نهی از منکر فقط منفعل بمانیم.
ارسال پیامک کشف حجاب داخل ماشین را به شماره:
110197
در گوشی خود دخیره کنید.
#کشف_حجاب
#امربمعروف
مهدوی ارفع
همه آنها میگفتند اسد باید برود؛
و امروز مراسم تحلیف بشار اسد برگزار شد در حالی که هیچکدام از آنها نیستند....
📡 کانال خبری فتح
🆔 @news_fath
🔴 ۲۵ تیر ۱۳۶۷ جلسه سران نظام با امام جهت تحمیل پذیرش قطعنامه ۵۹۸
تشکیل شد که در پی آن در ۲۷ تیرماه از سوی ایران پذیرفته و پیامی سوی امام خمینی در ۲۹ تیر ماه صادر شد
قطعنامه را هم که امام قبول کرد، به خاطر این فشارها نبود. قبول قطعنامه از طرف امام ، به خاطر فهرست مشکلاتی بود که مسؤولین آن روزِ امورِ اقتصادی کشورْ مقابلِ رویِ او گذاشتند و نشان دادند که کشور نمیکِشد و نمیتواند جنگ را با این همه هزینه، ادامه دهد. امام مجبور شد و قطعنامه را پذیرفت. پذیرش قطعنامه، به خاطر ترس نبود؛ به خاطر هجوم دشمن نبود؛ به خاطر تهدید امریکا نبود؛ بهخاطر این نبود که امریکا ممکن است در امر جنگ دخالت کند. چون امریکا، قبل از آن هم در امر جنگ دخالت میکرد. وانگهی؛ اگر همهی دنیا در امر جنگ دخالت میکردند، امام رضواناللَّه علیه، کسی نبود که رو برگرداند. بر نمیگشت ! آن، یک مسألهی داخلی بود؛ مسألهی دیگری بود.
رهبر انقلاب، حرم امام خمینی ۷۵/۳/۱۴
@sameir
امام باقر علیه السلام فرمود:
لَقَدْ قُتِلَ بِالسَّیْفِ وَ السِّنَانِ، وَ بِالْحِجَارَةِ وَ بِالْخَشَبِ وَ بِالْعَصَا؛
امام حسین علیه السلام با شمشیر و نیزه و با سنگ و با چوب و با عصا کشته شد.(الأصول الستة عشر، چاپ دار الحدیث، ص۳۳۹)
یعقوبی نقل می کند که حضرت باقر (ع) فرمود: "هنگامی که جدم حسین بن علی (ع) به شهادت رسید، من چهار ساله بودم و شهادت آن حضرت و آنچه که در آن روز بر ما گذشت را به یاد دارم… ".
مردی از خانوادهٔ خورشید
امتداد غم امام شهید
انعکاس صدای عاشوراست
روضه های غروب های مناست
مرد سجاده، مرد نافله ها
مرد شب زنده دار قافله ها
مردی از جنس آیه تطهیر
خستگی های بردن زنجیر
هم سفر با ستارهٔ غم هاست
«کربلا زاده» محرّم هاست
وصیت بیسابقه امام محمد باقر(ع)
رهبر انقلاب : شهادت امام باقر(ع) دارای پیام بود؛ لذا خود امام باقر وصیت کرد که بعد از او تا ۱۰ سال در منا به مناسبت این رحلت، یادبود برپا شود.
https://www.mashreghnews.ir/news/885378/%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%AA-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%A8%D9%82%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D9%82%D8%B1-%D8%B9
صلوات حضرت امام باقر (ع)
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی باقِرِ الْعِلْمِ وَاِمامِ الْهُدی وَقآئِدِ اَهْلِ التَّقْوی وَالْمُنْتَجَبِ مِنْ عِبادِکَ اَللّهُمَّ وَکَما جَعَلْتَهُ عَلَماً لِعِبادِکَ وَمَناراً لِبِلادِکَ وَمُسْتَوْدَعاً لِحِکْمَتِکَ وَمُتَرْجِماً لِوَحْیِکَ وَاَمَرْتَ بِطاعَتِهِ وَحَذَّرْتَ مِنْ مَعْصِیَتِهِ فَصَلِّ عَلَیْهِ یا رَبِّ اَفْضَلَ ما صَلَّیْتَ عَلی اَحَدٍ مِنْ ذُرِّیَةِ اَنْبِیآئِکَ وَاَصْفِیآئِکَ وَرُسُلِکَ وَاُمَنآئِکَ یا رَبَّ الْعالَمینَ
خدایا درود فرست بر محمد بن علی شکافنده علم و پیشوای هدایت و رهبر مردم با تقوی و برگزیدگان از میان بندگانت خدایا چنانچه او را قرار دادی نشانه و دلیلی برای بندگان تو مشعل هدایتی برای بلاد و شهرهایت و ودیعه نگهداری برای حکمتت و ترجمان و مفسری برای وحیت و دستور دادی (ما را) به فرمانبرداریش و برحذر داشتی از نافرمانیش پس درود فرست بر او پروردگارا بهترین درودی را که بفرستی بر یکی از فرزندان پیامبران و برگزیدگان و رسولان و امینهایت ای پروردگار جهانیان.
امام صادق علیهالسلام فرمود: قَالَ لِی أَبِی یَا جَعْفَرُ أَوْقِفْ لِی مِنْ مَالِی کَذَا وَ کَذَا لِنَوَادِبَ تَنْدُبُنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنًی أَیَّامَ مِنًی؛ پدرم فرمود از مال من مقدار معینی را برای گریه کنان قرار بده تا ده سال در ایام حج در منا برای من گریه کنند.(الکافی، ج۵، ص۱۱۷)
امام محمد باقر علیه السلام: در نصایح لقمان به پسرش این بود که گفت:
ای پسرم ! با صد نفر رفاقت کن؛ ولی حتّی با یک نفر هم دشمنی نکن.
ای پسرم ! تو هستی و بهره و اخلاق تو! بهره تو دین توست، و اخلاق تو [رابطه] بین تو و مردم است. پس به آنان کینه نورز، و اخلاق نیکو را بیاموز.
ای پسرم ! غلام نیکان باش؛ ولی فرزند بدان نباش.
ای پسرم ! امانت را ادا کن، تا دنیا و آخرتت سالم بماند، و امین باش؛ زیرا خدای تعالی خیانتکاران را دوست ندارد.
ای پسرم ! خود را به مردم چنان نشان نده که از خدا می ترسی، در حالی که دلِ تو گنهکار است.
متن حدیث:
الامام الباقر علیه السلام: کانَ فیما وَعَظَ بِهِ لُقمانُ علیه السلام: ...
و قالَ: یا بُنَیَّ، صاحِب مِئَةً و لا تُعادِ واحِداً .
یا بُنَیَّ، إنَّما هُوَ خَلاقُکَ وخُلُقُکَ، فَخَلاقُکَ دینُکَ، و خُلُقُکَ بَینَکَ وبَینَ النّاسِ، فَلا تَبَغَّضَنَّ إلَیهِم، و تَعَلَّم مَحاسِنَ الأَخلاقِ.
یا بُنَیَّ، کُن عَبداً لِلأَخیارِ ولا تَکُن وَلَداً لِلأَشرارِ.
یا بُنَیَّ، عَلَیکَ بِأَداءِ، الأَمانَهِ تَسلَم دُنیاکَ وآخِرَتُکَ، و کُن أمیناً؛ فَإِنَّ اللّه َ تَعالی لا یُحِبُّ الخائِنینَ.
یا بُنَیَّ، لا تُرِ النّاسَ أنَّکَ تَخشَی اللّه َ و قَلبُکَ فاجِرٌ.
«قصص الانبیاء، صفحه ۱۹۰- بحارالانوار، ج۱۳، ص ۴۱۷»