هدایت شده از برگی از دفتر معرفت
#علاقۀ_نفس_به_حب_شهرت
⚡️بسیاری از علمای بزرگ #مجهول از دنیا رفتند
📝روایت دارد تو چهکار داری که شناخته شوی؟
⁉️چه مرضی داری که میخواهی مدام از راههای مختلف، خودت را مطرح کنی؟
⁉️ اگر هیچکس تو را نشناسد مگر چه میشود؟
🔻پس خدا را نداریم که میخواهیم به دیگران بند شویم.
🍃خیلی از شاگردهای آقای قاضی، مجهول از دنیا رفتهاند.
🍃استاد میفرمود: اصلاً کسی نمی شناخت که اینها شاگردهای مرحوم قاضی هستند.
🍃پدر بزرگوار حضرت آقا[امامخامنهای] از شاگردان خوب و موفق آقای قاضی بوده، نه خود آقا تا حالا آن طور پز داده که من پدرم آقا سیدجواد بوده، نه خودشان گذاشته بود کسی بفهمد.
🍃ما از شاگرد آیت الله مرندی شنیدیم که ایشان میگفت اگر رفتی مشهد برو خانه آقا سیدجوادخامنهای، ایشان از شاگردان مرحوم قاضی است.
🍃هنر این است که انسان 30 سال 40 سال 70 سال در جامعه باشد و نگذارد کسی استاد اخلاقش را بفهمد. خود استاد میفرمودند سالها خدمت علامه بودیم،حتی یک بار اسم مرحوم قاضی را نبرد، برای اینکه نکند یک وقت به خاطر #حب_جاه_حب_مقام_حب_شهرت، خودش را به مرحوم قاضی بچسباند.
🍃عطر آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید
🔻اگر کسی بگوید من شاگرد فلانی هستم این نفس است. بدانید شاگرد فلانی نیست این دروغ میگوید، ولو صد سال هم پیش فلانی بوده.
در محضر استاد
🍃نشر مطالب استاد، بلامانع است
https://eitaa.com/daftaremarefat
https://sapp.ir/bargiazdaftaremarefat
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
amini khah haftegi 3 mordad1398-01.mp3
22.17M
🔈 #قطعه_ای_از_بهشت
🔈 ملاحظاتی در باب زیارت امام هشتم ع
📅98/05/03
#مشهد
#رایت_المهدی عج
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 ایام پیش رو ، روزهای نخستین ماه ذی الحجه است و در روزهایی که گذشت ، درگذشت محمد مرسی رییس جمهور سابق مصر را شاهد بودیم.
در اول آبان سال 1391 ، در روزهایی که مرسی تازه بر سر کار آمده بود ، متنی در تحلیل عملکرد و عاقبت او نگاشته و منتشر شد که بازخوانی آن در این ایام خالی از لطف نیست.
متن زیر ، همان متن است:
👇👇👇👇👇
💠 روزهای اول ذی الحجه ، به همان میزان که به سوز و گداز چهل روزه موسی مزیّن است ، حکایت از انحراف و اعوجاج دارد.
هر چند ما عادت کرده ایم به ذکر « أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ ميقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعينَ لَيْلَة» ، اما شاید نیازی بیشتر داشته باشیم به تذکر « أَصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبيلَ الْمُفْسِدين» (1)
آن وقتی که موسی از شعف حضور ، طعام و شرابی به کام نمی گرفت ، مردی به سیمای صالحان ، تن به تن و گام به گام ، مومنان موسی را سوی جحیم می بُرد.
سامری ، كَانَ مِنْ خِيَارِ أَصْحَابِ مُوسَى (2) ؛ او حتی هنگام عبور از نیل ، جبرئیل را بر اسب دیده بود و از زیر پای اسب ، خاکی برداشته بود . آن خاک ، با همه نور و پاکی ، اسیر تسویل نفس سامری شد.(3) بازی های نفس ، از آن سالک پاکباخته ، انگلی گوساله ساخته ساخت.
آن پیشاهنگ نبرد ، در میدان مبارزه با فرعون ، پیشاپیش همه بود؛ ولی وقتی به میدان درگیری با نیرنگهای نفس رسید ، هر چه سلاح داشت رایگان از کف داد و پرچم صلح برافراشت.
سامری ، با قوم موسی کاری کرد که هزار فرعون نمی توانست و نکرد. فرعون ، خودش را بت می دانست ؛ خود به جنگ خدای موسی رفت؛ جلوی تمام دیدگان شکست خورد. ولی سامری ، خدای موسی را خدایی دیگر نامید و آن را به تماشای دیدگان آورد.
آن قومی که در مسیر بندگی ، هیچ توقعی جز دیدن خدا با چشم سیاه نداشتند،
آنها که وقتی هنوز خیسی نیل از پایشان نرفته بود ، تمنای خدایی دیدنی داشتند،
آنها که با موسی به طور آمدند برای سر بالا کردن و خدا دیدن،
بالاخره آن خدای گمشده را در دستان سامری یافتند. خدایی که از جنس گوساله بود. گوساله ای که پیش از این ، جلوی تمام دیدگان مرده زنده کرده بود.(4) با این وصف ، گوساله ، بهترین گزینه برای خدایی بود و سامری و آن خاک کذایی ، بهترین کاندیدای خدا سازی.
سامری هر چند با فرعون و هامان و قارون و باعور تفاوت چشمگیر داشت؛ ولی کاری با امت موسی کرد که هیچ یک از این ها را کارایی آن نبود.
... این روزها و این سالها، دوباره همشهریان موسی ، بر فرعون و هم جنسانش شوریدند. نیل را خشک کردند و از آن گذشتند. فرعون را در میان سیل ، دستگیر کردند و به کام نهنگ سپردند. ولی غافل از اینکه سامری و گوساله هایش ، زخمی هزار مرتبه کاری تر به کالبد قیام آنان می زنند.
مُرسی ، دست سامری از آستین بیرون آورد. تمام نعره های انقلابی اش ، از جنس «عِجْلًا جَسَدًا لَّهُ خُوَار» (5) است.
دستان مرسی ، پر شده از اثر انگشت فرعون و هامان ، از یادگاری دستان قارون و باعور ، نامحرمان ، دست او را محرم می شمارند ؛ نا اهلان ، او را برای خود اهل می دانند.
شیعه را از یهود خطرناک تر می داند و نشان افتخار ملی ، به آن همه پاسداری سادات از یهود می دهد.
از همه عجیب تر اینکه سفیر برای میگساری با راس صهیونیسم می فرستد و این رأس شوم را رئیس می نامد و عزیز و دوست عظیم.
سامری ، چشم موسی را دور دیده که اینچنین افسار گسیخته بر میراث او می تازد.
مرسی! ای سامری نو ظهور! اندکی صبر کن! تا عید قربان چیزی نمانده. همین روزهاست که موسی با عصایش برگردد. آن وقت جز این نخواهی شنید: «وَ انظُرْ إِلىَ إِلَاهِكَ الَّذِى ظَلْتَ عَلَيْهِ عَاكِفًا لَّنُحَرِّقَنَّهُ ثُمَّ لَنَنسِفَنَّهُ فىِ الْيَمِّ نَسْفًا * إِنَّمَا إِلَاهُكُمُ اللَّهُ الَّذِى لَا إِلَاهَ إِلَّا هُوَ وَسِعَ كُلَّ شىَْءٍ عِلْمًا» (6)
🔻 پاورقی ها:
1. اعراف / 142
2 . تفسيرالقمي/ج2/ص61
3. « قَالَ بَصُرْتُ بِمَا لَمْ يَبْصُرُواْ بِهِ فَقَبَضْتُ قَبْضَةً مِّنْ أَثَرِ الرَّسُولِ فَنَبَذْتُهَا وَ كَذَالِكَ سَوَّلَتْ لىِ نَفْسىِ» (طه/96)« كَانَ السَّامِرِيُّ عَلَى مُقَدِّمَةِ مُوسَى يَوْمَ أَغْرَقَ اللَّهُ فِرْعَوْنَ وَ أَصْحَابَهُ فَنَظَرَ إِلَى جَبْرَئِيلَ وَ كَانَ عَلَى حَيَوَانٍ فِي صُورَةِ رَمَكَةٍ وَ كَانَتْ كُلَّمَا وَضَعَتْ حَافِرَهَا عَلَى مَوْضِعٍ مِنَ الْأَرْضِ يَتَحَرَّكُ ذَلِكَ الْمَوْضِعُ فَنَظَرَ إِلَيْهِ السَّامِرِيُّ وَ كَانَ مِنْ خِيَارِ أَصْحَابِ مُوسَى فَأَخَذَ التُّرَابَ مِنْ حَافِرِ رَمَكَةِ جَبْرَئِيلَ وَ كَانَ يَتَحَرَّكُ فَصَرَّهُ فِي صُرَّةٍ وَ كَانَ عِنْدَهُ يَفْتَخِرُ بِهِ عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ فَلَمَّا جَاءَهُمْ إِبْلِيسُ وَ اتَّخَذُوا الْعِجْلَ قَالَ لِلسَّامِرِيِّ هَاتِ التُّرَابَ الَّذِي مَعَكَ فَجَاءَ بِهِ السَّامِرِيُّ فَأَلْقَاهُ إِبْلِيسُ فِي جَوْفِ الْعِجْلِ فَلَمَّا وَقَعَ التُّرَابُ فِي جَوْفِهِ تَحَرَّكَ وَ خَارَ وَ نَبَتَ عَلَيْهِ الْوَبَرُ وَ الشَّعْرُ فَسَجَدَ لَهُ بَنُو إِسْرَائِيلَ » (بحارالانوار، ج13، ص 209)
4. اشاره به داستان زنده شدن مرده با گوساله (بقره / 67 - 73)
5. طه / 88
6. طه / 97 - 98
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
آرایش جنگی بگیرید (2).mp3
5.53M
💠 #پادکست | آرایش جنگی بگیرید...
🔔 @Aminikhaah_Media
بسم الله الرحمن الرحیم
از این که همراه ما هستید متشکریم و امیدواریم محتواهایی که منتشر می شود مفید دنیا و آخرت شما باشد.
پیام های محبت آمیز زیادی طی چند وقت گذشته ارسال شده است و بعضی از اعضا نظر لطف داشته اند و درباره تاثیر سخنرانی های استاد بر زندگی شان از شهرهای مختلف ارسال کرده اند که موجب خرسندی ماست.
لذا بر آن شدیم معارفی که توسط حجت الاسلام امینی خواه بیان می شود در قالب های مختلف در این کانال و اینستاگرام و توییتر منتشر کنیم و این کار امکان پذیر نیست مگر با خواست خدا و #یاری_شما.
از این رو از تمام کسانی که امکان پیاده سازی صوت، تهیه پادکست، طراحی عکس نوشته و.. دارند و تمایل به نشر بیشتر معارف اهل بیت (علیهم السلام) دارند تقاضا داریم به آی دی زیر پیام دهند:
👉 @Amini_Admin
یاد آور می شود که دوستانی که این سنگر رسانه ای فعالیت می کنند مخلصانه و صرفا با دغدغه کمک به نشر بیشتر #معارف_اهل_بیت (علیهم السلام) می باشد.
ادمین کانال
#اطلاعیه
💠 علی (علیه السلام)، معجزه پیامبر(صل الله علیه و آله)
#از_قربان_تا_غدیر
✅ @Aminikhaah
💠 امام رضا ع در توصیف "امام الهی" فرمودند:
"غَیظُ المنافقین" (الفصول المهمة ، ج 1 ، ص 384)
🔻چند نکته در این باب ، جالب توجه است:
۱. کسی امام است که منافقان بیشترین غیظ و کینه را نسبت به او داشته باشند. با این شاخص ، امامان حقیقی جامعه در طول تاریخ را می توان به خوبی شناخت.
۲. منافقان ، هر جا ظاهرسازی و تصنع داشته باشند ، در برابر "امام" و "ولی" پته خود را به آب می ریزند.
۳. مهم ترین عامل برای رسوا و نابودسازی منافقین در جامعه دینی ، تکیه و تاکید مضاعف بر فرهنگ امامت و فکر امام است.
#از_قربان_تا_غدیر
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید l اصل کار تشکیلات این است ...
🔔 @Aminikhaah_Media
932552.pdf
392.4K
💠 مصاحبه با روزنامه قدس پیرامون ولایت / بخش اول
🛑 نظر به اهمیت این مصاحبه ، هر روز بخشی از این گفتگو در کانال منتشر می شود.
✅ @Aminikhaah
💠 از طریق آدرس های زیر صفحه حجت الاسلام امینی خواه را در اینستاگرام و توییتر دنبال کنید👇
#اینستاگرام:
https://www.instagram.com/aminikhaah
🎥 برنامه لایو سخنرانی ها و پاسخ به سوالات در پیج اعلام می شود.
#توییتر:
https://twitter.com/aminikhaah
در صورتی که از لینک به نرم افزار اینستاگرام هدایت نمی شوید آی دی زیر را جستجو کنید.
✅ @Aminikhaah
🌹 مراسم شب ولادت امام هادی عليه السلام
🔵 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین امینی خواه
🔵 واقعیت یا جذابیت (جلسه ۶)
🔵 مداح: حاج محمد کریمی
📆 جمعه ۵/٢۵
🕘 ساعت ٢١
نبش مصلی ١١، جامعة الحسين عليه السلام رزمندگان اسلام
🎥 پخش زنده از آپارات احرار
@ahraar_ir
💠 صغری سازی برای شادی ها
یکی از مشکلات جدی ما در حوزه سبک زندگی و تمدن این است که برای "کبری" های خودمان ، "صغری" های مناسب تولید نکرده ایم. حال آنکه از محاسن انکارناشدنی تمدن غرب ، تولید صغری های بی شمار است.
مثلا برای عیدهای باستانی و آیینی خودمان ، شادمانه های محدودی می شناسیم. این است که سبک زندگی عیدانه و شادمانه ما چیزی بیش از ریسه کشیدن و شربت دادن و کف زدن نیست.
کاش ذهن های خلاق و جان های پرطراوت ، برای عید غدیر شادافشانی های فراوان طراحی کنند.
به عنوان نمونه ، نوعی پوشش خاص و شاد را مخصوص غدیر دیزاین کنند. همانطور که در ایام عزا ، پوشش متفاوت و یکپارچه ای بر زندگی شیعیان حاکم می شود. و همانطور که حاجیان در احرام ، رختی به تن می کنند که نماد بندگی و بریدگی است.
#سبک_زندگی
#طراحی_لباس
#از_قربان_تا_غدیر
✅ @Aminikhaah
وقتی تنش ناگوار دو رییس ق ق و دو عضو ش نگهبان را می بینیم
اولا از خود می پرسیم مگر "حلم" زینت عالمان و فریضت قاضیان نیست؟
ثانیا چگونه به نوطلبه های جوان بگوییم هنگام اختلاف ، رعایت اخلاق و تقوا کنند؟
ثالثا کاش فقهای جوان و باحوصله ، به امداد پیشکسوتان ناصبور آیند و آنها را به استراحتگاه رهنمون شوند.
✅ @Aminikhaah
🏢 بیایم در روز #عید_غدیر سنت زیبای خانه تکانی را احیاء کنیم!
عید غدیر ، روز طهارت است.
تمام ابعاد زندگی خود را پاکیزه کنیم.
✅ @Aminikhaah
💠 متن تفصیلی مصاحبه با روزنامه قدس پیرامون ولایت / ۱
🛑 جناب امینی خواه! ایده حکمرانی ولایی چه ظرفیت هایی دارد که مدل های حکمرانی مدرن از پاسخ به آن عاجز هستند؟
✳️ پاسخ به این سوال نیازمند یک بحث آنتولوژیک و هستی شناسانه است. دراین هرم ، انسان باید تعریف ، و مقصد و غایت نیز بازتعریف شوند. در این رویکرد رهبر و راهنما نیز با شاخصه هایی معین می شوند که مهم ترین آن ها این است که مسیر را به درستی بشناسد، طی کرده باشد و امر مجهولی برایش باقی نمانده باشد. نمونه کامل چنین شاخصه هایی در پیامبر و اهل بیت(ع) وجود دارد. ولایت در این نگاه که از آن به نعمت تعبیر می شود و در روز غدیر به کمال می رسد، همچون مکانیزمی است که نعمت های خدادادی را در یک سامانه به جهت مطلوب هدایت می کند. به همین دلیل در روایت داریم که در قیامت از "نعیم" سوال میشود که اهل بیت فرمودند نعیم ما هستیم یعنی درباره ما سوال میشود. حتی پرسش هایی از این دست که عمر را چگونه صرف کردی نیز در این پازل و در دل این سیستم معنا پیدا می کنند.
نکته ای که در این بین وجود دارد این است که هیچ انسانی از نعمت ولایت محروم نیست یعنی بالاخره یک سیستم و جهت، حاکم و سوار بر زندگی فرد هست. هر انسانی مدلی را پذیرفته که این مدل هژمونی حاکم بر زندگی اوست که ممکن است ولایت الله یا ولایت طاغوت باشد.
🛑 زیست انسان امروزی در ذیل حکمرانی ولایی با حکمرانی غیرولایی چه تفاوت هایی دارند؟
✳️ قطعاً ابعاد و وجوه تاثیرگذاری این دو با یکدیگر تفاوت دارد. وقتی سیستم الهی بر زندگی انسان حاکم شود، سبک زندگی او به سمت عبودیت می رود. محور زندگی انسان در سایه حاکمیت الهی، عبودیت و فعال کردن استعدادهاست. در هر مدلی غیر از حکمرانی ولایی، ولایتی فرعونی را شاهد خواهیم بود که به تعبیر قرآن سعی در استخفاف و کوچک کردن انسان و استعدادهای او دارد. ولایت فرعون فعلیت ها را از بین می برد و با تمام قوا سعی می کند تا نگذارد که استعدادهای انسان به فعلیت برسد. قرآن اصطلاح مستضعفین را برای همین انسان ها به کار می برد چرا که اجازه به فعلیت رساندن توانایی ها و استعدادهای خود را ندارند. این دقیقا مدل حکومت فرعون است که هرکس ثروت وقدرتی داشته باشد، انسان ها را به عبودیت خودش می کشد. ولی الله اما به تعبیر قرآن، مشکاتی برای عبور نور است؛ نوری که مدام در جامعه می تابد، خودش دیده نمی شود و دعوتش الی الله است. ولی خدا در مسیر این دعوت آسیب ها ورنج های فراوانی می بیند. او مردم وجامعه را به عبودیت خودش دعوت نمی کند بلکه برای بردن انسان به سمت خدا مشکلات را به دوش می کشد به همین جهت است که در طول تاریخ که نگاه می کنید ولی مظلوم ترین فرد در جامعه است.
✅ @Aminikhaah
خط سیر و سلوک ، از وسط سینه محمد و آل محمد علیهم السلام می گذرد و راه دیگری ندارد.
یادنامه علمی علامه طباطبایی ، دفتر اول ، ص ۲۶
#سیر_سلوک
#عرفان
✅ @Aminikhaah
💠 متن تفصیلی مصاحبه با روزنامه قدس پیرامون ولایت / ۲
🛑 یکی از سوالاتی که مدام مطرح می شود این است که در دورانی که غربی ها عقل را بر مناسبات حاکمیتی نشاندند و در دوره ای که ولی معصوم(ع) حضور ندارد چه ضرورتی به رجوع به ولی هست؟
✳️ باید دو ساحت را برای عقل تعریف کنیم. یک ساحت، کشف ضوابط کلی و نسبت های کلی است. عقل روابط کلی را درک می کند ولی کشف جزئیات کار او نیست بلکه بواسطه علم و معرفت حاصل می شود. حتی گزاره هایی که در مورد علم وجود دارد قابلیت نفی و نقض دارند و دیدگاه پوزیتیویستی حاکم بر فضای علمی جهان نیز ادعایی در مورد ثابت بودن این گزاره ها ندارد بلکه می گوید آن چیزی علمی است که بشود نقض کرد. خیلی از موضوعات در عالم کشف شده ولی هیچ گاه جرئت چنین مدعایی را نکرده که همه مسائل را کشف کرده یا خواهد کرد. ولی در مسیر ولایت الهی برعکس است و ادعای ما این است که همه امور عالم همچون گردویی در مشت امام هست و بر آن سیطره دارد. این ها مسائل آکادمیک بود که مطرح شد و نگاه دیگری در مسائل سیاسی حاکم است. در فضای علمی ما درگیر و دار پوزتیویسم بودیم و در نگاه سیاسی درگیر سکولاریسم شدیم. سکولاریسمی که برای ولایت فضا و محدوده تعریف می کند و می گوید که فقط حق اظهار نظر در مسائلی مثل نماز، حج ، روزه و امثالهم را دارد و حق هیچ اظهارنظر و ورود به مسائلی همچون حوزه اقتصاد، تامین اجتماعی و حقوقی ندارد.
ما به همان دلیل نیازمند ولایت فقیه هستیم که دقیقاً در عصر حضرت رسول(ص) نیازمند ولایت رسول الله بودیم. وقتی فردی را به عنوان پیغمبر قبول کردیم به همان دلیل باید در تمام حوزه ها تابع او باشیم. بر همین مبنا است که صحبت از عدم محدودیت ولایت حضرت رسول(ص) می زنیم چرا که نمی خواهیم مثل حضرت مسیح (ع) فقط او را در وجه معنوی و فردی داشته باشیم. خروجی جریان سقیفه نیز دقیقاً به همین دلیل تفاوت های جدی با مدل حاکمیتی ارائه شده در غدیرخم پیدا می کند. در سقیفه همان بحث رجوع به عقل راسیونالیسمی مطرح می شود که مردم خودشان مسائل خود را تشخیص می دهند و حکم می دهند و به همین جهت ولایت را در حد خلافت تقلیل می دهد ولی در مدل حکمرانی ولایت امام معصوم، ولی جامعه حجت و نشانه الهی است که جامعه در همه زمینه های ارتباطی خود نیازمند اوست. به تعبیر فارابی، ولی جامعه عقل منفصل جامعه است که همه عقول ذیل او تعریف می شود.وقتی حضرت امام خمینی از ولایت فقیه صحبت می کنند و می گویند که ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است یعنی همان ولایت بروز می کند.
✅ @Aminikhaah