🔵 #خط_کوفی
🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع)
🔷 #چکیده جلسه هشتم
📍قیام مردم کوفه برای حمایت از امام حسین ع به علت از دست دادن پشتوانه مردمی به ثمر نرسید.
🚩یزید به پیشنهاد سرجون ، مشاور یهودی اش، کوفه را به دست عبیدالله بن زیاد سپرد، عبیدالله هم با حیله گری خود، فضای شهر کوفه را به نفع خود تغییر داد، او با تبلیغات دروغین دیگری از این قبیل، توانست جوّ شهر کوفه را به نفع خود و به ضرر امام حسین ع تغییر دهد.
📛عبیدالله با کنترل افکار عمومی جامعه، خیزش مردم را با موجی از تهدید و ترعیب مواجه کرد که باعث شد جای جبهه حق و باطل با یکدیگر عوض شود.
❌مردم شهر کوفه که اکثرا از خواص بودند ، محاسبات سیاسی خاص خود را داشتند و با توجه به فضایی که عبیدالله برقرار کرده بود، از قیام خود مأیوس شده و به این نتیجه رسیدند که حمایت از اباعبدالله ع هزینه های زیادی برای آن ها خواهد شد؛ درواقع مردم کوفه به جای آنکه سیاستشان دینی باشد، دینشان سیاسی بود، و به اصطلاح، نان را به نرخ روز می خوردند!
💣 مثال روشن این جریان در جامعه امروز ما، بحث انرژی هسته ای است، دشمنان ما آنقدر در جبهه مخالف حیله گیری کردند و به جامعه ما فشار وارد کردند تا اینکه عده ای در محاسبات خود دچار اشتباه شده و به جای سود و منفعت انرژی هسته ای برای کشور، آن را تماما مایه ی ضرر دانسته و به منظور کسب رضایت دشمنان و به دنبال آن تامین امنیت جامعه(به زعم خودشان)، به دنبال تعطیلی و واگذاری این تکنولوژی بودند.
💡تعریف روشنی از این مردمان در کلام امام حسین ع در مسیر کربلا آمده است، ایشان می فرمایند: مردم بنده دنیا هستند و دین بازیچه ای بر روی زبان آنهاست و هنگامی که به آزمونی گرفتار آیند دینداران اندک اند.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/365
✅ @Aminikhaah
🔵 #رهایی_از_غم
🔴 (کربلا دروازه ای برای برون رفت از افسردگی)
🔷 #چکیده جلسات دهم و یازدهم / پایانی
📍وقتی برای رسیدن به مادیات رقابت شکل گرفت، همراهش افسردگی و غم را نیز می آورد، زیرا اگر شخص به آن چیزی که می خواهد نرسد همیشه ناراحت این است که چرا نرسیده و یا اگر به آن چیزی که آرزو دارد دست پیدا کند، استرس آن را دارد که چطور حفظش کند و یا افزایشش بدهد.
👈یکی دیگر از مسائلی که می تواند در برطرف شدن افسردگی نقش بسیار موثری داشته باشد، " نوع نگاه انسان به مرگ " است.
❌از دیگر عوامل افسردگی، مقایسه زندگی خود با دیگران است ، که از مشاهده دارایی های آن ها شروع می شود، شیطان نقاط ضعف خودمان و نقاط قوت زندگی دیگران را پیش چشم می آورد که در نتیجه به افسردگی می انجامد.
🔶خدای متعال خطاب به پیامبر اسلام ص نیز می فرماید: که چشمانت را به آنچه دیگران دارند نیفکن: لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ وَ لا تَحْزَنْ عَلَيْهِم
🚨راه درمان برای این عامل افسردگی ، "فرار از مقایسه" کردن به وسیله "کنترل چشم" است، که منشا بسیاری از غم های منفی در زندگی ماست، که در لسان روایات نیز فراوان از آن برحذر داشته شده ایم، امام صادق ع ضمن روایتی طولانی می فرمایند: و بپرهيزيد از چشم داشت به آن چه دنياداران دارند كه هر كه بر آن چشم دوزد اندوهش طولانی شود .
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/371
✅ @Aminikhaah_Media
Aminikhaah🇱🇧
💠 #پادکست | این دمل ، سر باز خواهد کرد... ❇️ تحلیلی درباره روزهای پیش رو. ✅ @Aminikhaah
💠 یادآوری به مناسبت گرانی دلار و حمله تروریستی و ... .
👆👆👆👆👆👆
این سخنرانی ، در مرداد ماه امسال ایراد شده.
✅ @Aminikhaah
🔵 # خط_کوفی
🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع)
🔷 #چکیده جلسه نهم
📍مردم کوفه در قیاس با تمام شهر های اسلامی، جزء نخبگان محسوب شده و دارای قدرت تاثیرگذاری در جریان های مختلف سیاسی و اجتماعی آن زمان بودند.
💡امیرالمومنین ع در ابتدای دوره 4 سال و 9 ماهه حکومت خود، خطاب به کوفیان تعاریفی از این قبیل دارند: اى مردم كوفه شما از گرامي ترين مسلمانان و با استقامت ترین آنان و عادلترين ايشانيد ، و برتر از آن ها هستید از نظر سهمى كه در اسلام دارید.
❌اما مدتی بعد مردم کوفه ایشان را به جایی رسانده که در وصف آن ها در خطبه 131 نهج البلاغه می فرمایند: هيهات كه با شما بتوانم تاريكى را از چهره عدالت بزدايم، و كجىهاى را كه در حق راه يافته است نمايم.
🚩در واقع نخبگان کوفه دچار یک نوع "خود فرزانه پنداری" شده بودند و اینطور تصور می کردند که مصلحت را بهتر از علی ع می فهمند، به همین جهت گروهی مثل خوارج شکل گرفت که باعث تحمیل بسیاری از امور به امیرالمومنین شدند.
🚨یکی دیگر از صفات نخبگان آن است که تعاون و کار تشکیلاتی بین آن ها بسیار ضعیف است؛ امیرالمومنین ع در وصف این مردمان می فرمایند: مادام كه افكار شما پراكنده است فراوانى تعداد شما سودى ندارد.
🗡امیرالمومنین خطاب به این دسته از افراد می فرمایند: همانا میدانم که اصلاح شما جز با زور و شمشیر نیست، اما نمیخواهم با فاسد شدن خودم شما را اصلاح کنم!
📛امام صادق ع نیز می فرمایند کسانی که روبه روی امام عصر عج نیز می ایستند به همین شکل در ابتدا برای پیروزی ایشان تلاش کرده اما وقتی نوبت به تشکیل حکومت جهانی می رسد، بر اساس غرور و تکبری که در آن ها رسوخ کرده، این توهم را خواهند داشت که صلاح حکومت را بهتر و بیشتر از امام ع تشخیص می دهند.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/375
✅ @Aminikhaah
💠 ترامپ ، روحانی را مرد دوست داشتنی نامیده.
این نشان لیاقت ، نشانه ای است از نقش کلیدی او در جنگ اقتصادی.
روحانی ، یکی از ارکان دلار ۱۶۵۰۰ تومانی و زمینگیر شدن بازار و تولید است.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
4_6030848577163494289.mp3
10.71M
💠 #پادکست | این دمل ، سر باز خواهد کرد...
❇️ تحلیلی درباره روزهای پیش رو.
✅ @Aminikhaah
🔵 #خط_کوفی
🔴 (از کوفه علی ع تا کوفه حسین ع)
🔷 #چکیده جلسه دهم / پایانی
📍یکی نبودن حب و بغض ها کافی است تا یک جامعه را به دشمنی با امام و سرانجام شهادت او برساند و طی 30 سال از تعابیر بلند امیرالمومنین ع (يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ إِنَّكُمْ مِنْ أَكْرَمِ الْمُسْلِمِينَ) به آن جایی می رسد که حضرت زینب س این طور خطابشان می کند: (يَا أَهْلَ الْكُوفَةِ يَا أَهْلَ الْخَتْلِ وَالْغَدْرِ وَالْخَذْلِ؛ ای مردم کوفه،ای مردمان حیله گر و خیانت کار)
📛باید امامی که بافته ذهن خودمان است را کنار بگذاریم و امام حقیقی را با تمام مصلحت اندیشی ها و شرایط ظاهری و.. پذیرا باشیم، مشکل امیرالمومنین ع نیز همین بود که در عرض امر ایشان، مصلحت اندیشی های متعددی مطرح می کردند و توقعات بی جا و فراوانی از ایشان داشتند.
🚩امام صادق ع در زیارت اربعین، در معرفی قاتلین اباعبدالله می فرمایند: آن ها کسانی بودند که دنیا آن ها را فریفته بود (وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا) امام ع خداخواه بود اما آنان دنیا خواه و پول دوست، و همین تفاوت حب و بغض ها آن ها را تا قتل اباعبدالله پیش برد.. .
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/381
✅ @Aminikhaah
💠 پاسخی به سوال «چرا اینطوری می شود؟!»
🔷 لا يَترُكُ النّاسُ شَيئاً مِن أمرِ دينِهِم لِاستِصلاحِ دُنياهُم، إلّافَتَحَ اللَّهُ عَلَيهِم ما هُوَ أضَرُّ مِنه
🔶 مردم، امرى از امور دين خود را به خاطر آباد كردن دنيايشان فرو نمىگذارند، مگر آن كه خداوند، زيانبارتر از آن را برايشان مىگشايد.
🔻 نهج البلاغه ، حکمت 106
✅ @Aminikhaah
💠 یکی از سوالات رایج در زمینه معرفی #سیر_مطالعاتی ، معرفی مجموعه ای برای تقویت تحلیل سیاسی و شناخت جریان های گوناگون است.
چند نکته در این زمینه لازم است:
اول اینکه تحلیل سیاسی ، وابسته به رصد دائمی مسائل سیاسی است و با مطالعه چند کتاب حاصل نمی شود.
ثانیا فعالیت سیاسی ، قوه و شامه تیزی می خواهد که بخشی از آن ، ذاتی و بخشی دیگر اکتسابی است. در عالَم سیاست ، تولید و مصرف قواعدی مجزا دارند که البته در مصرف ، همگان مشترکند و باید با چشم و ذهنی باز ، اخبار و تحلیل ها را پیگیری کرد.
فصل مشترکی که مصرف کنندگان و تولیدکنندگان کالاهای سیاسی را بی نیاز می کند ، شناخت مغالطات سیاسی است. برای آشنایی با مغالطات ، کتاب «مغالطات» اثر علی اصغر خندان بسیار مفید است.
ثالثا آشنایی با تاریخ سیاسی اسلام و ایران ، دروازه هایی از معرفت را خواهد گشود. در این زمینه آثار زیادی می توان معرفی کرد که عجالتا آثار علی الفت پور (بازگشت از نیمه راه ، نقاب ها و چهل تدبیر) بسیار بصیرت زا و کیاست آفرین خواهد بود.
رابعا مطالعه سرگذشت رجال سیاسی به ویژه تاریخ زندگانی حضرت امام و حضرت آقا ، به مثابه دوره ای آموزشی و فشرده است که هنرجو را چند ترمی پیش می اندازد.
خامسا انس با نهج البلاغه و آیات سیاسی قرآن ، چشمه ای در درون سیاست پویان می جوشاند که در هر فتنه ای چراغی بر خواهند افروخت.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از مرکز نشر آثار آیتالله بهجت
گفتم: «آقا! شوهرخواهرم مریض است؛ توی حرم دعایش کنید.»
پرسید: «چه بیماریای دارد؟»
با شرمندگی گفتم: «روانی است.»
گفت: «همۀ ما روانی هستیم؛ اگر نبودیم، #گناه نمیکردیم...»
📚 به شیوه باران، ص ١٩
✅ Sapp.ir/bahjat_ir
✅ eitaa.com/bahjat_ir
✅ Gap.im/bahjat_ir
✅ ble.im/bahjat_ir
💠 نهیب شیرین امام خمینی به استفاده چی ها!
🔷 امروز روزى نيست كه استفاده چى ها راه بيفتند و بخواهند استفاده كنند؛ روزحمايت است امروز. از برادرانشان بايد حمايت كنند؛ نه اينكه يك جنسى را كه به ده تومان مى خرند به صد تومان بفروشند. گرانفروشى امروز خيانت است به يك مملكت اسلامى. اين خيانت را نكنند اينها؛ يك قدرى با مردم ملايمت كنند. برادران خودتان هستند. با اين برادرهايى كه خون داده اند ... شما تاجرهاى محترم كه نبوديد در اين ميدانها. من كه مى دانم شماها نبوديد؛ آنهايى كه بودنداين كاسب جزء بود و اين حمال بود و اين كارگر بود و اين طلبه بود وآن- عرض مى كنم- دانشگاهى بود؛ كه همه فقيرند. اين طبقه بودندكه اين نهضت را پيش بردند و خون خودشان را و جوانان خودشان را دادند و اين نهضت را پيش بردند. حالا انصاف است كه يك تاجر معتبرى كه داراى كارخانه كذاست، داراى كذا و كذاست، و آن بالاها نشسته و تماشا كرده و اينها خون خودشان را داده اند و پيش برده اند، حالا همراهى نكند؟ اجحاف كند با اين طايفه؟ قيمت اجناس راهمچو بالا ببرد كه اين ضعفا نتوانند بخرند؟ زندگى شان مختل بشود؟ خوب، بايد اينها با برادرهاى خودشان، با آنهايى كه در اين راه زحمت كشيده اند، اهل وطنشان هست، اهل دينشان هست، با اينها بايد همراهى كنند؛ گرانفروشى نكنند. نگذارند يك وقتى ما روى تكليفهاى الهى باهاشان عمل بكنيم. خودشان جلوگيرى كنند از مسائل. يك روز اگر ما روى تكليف الهى عمل بكنيم، كارشان زار است. نگذارند اينطور بشود. اين هم يك باب است كه مال يك طايفه.
🔻 25/ 2/ 1358- سخنرانى در جمع اعضاى هيأت بازرگانان ايرانى- صحيفه امام- 7- 317
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه اول
🔶 بخش اول
🔶 عمدتا دو وقت ، دوگانه بین وظیفه و نتیجه طرح می شود.
1. جایی که تکلیفی انجام می دهیم و نتیجه ای نمی بینیم.
2. وقتی در مطالعه تاریخ ، نتیجه ملموس و محسوسی در عملکرد بزرگان دین یافت نمی شود. که اینجا نیز احاله به تکلیف می شود.
درباره قیام اباعبدالله ع نیز عده ای که به زعم خود نتیجه محسوسی برای نهضت حضرت نیافته اند ، توجیهاتی کرده اند تا نتیجه گرایی امام حسین ع زیر سوال نرود!
امیر مومنان ع در حکمت 237 نهج البلاغه فرمود:
«گروهى خدا را از روى رغبت و ميل (به بهشت) پرستش كردند، اين عبادت تاجران است و عدّه اى از روى ترس او را پرستيدند و اين عبادت بردگان است و جمعى ديگر خدا را براى شكر نعمت ها (و اين كه شايسته عبادت است) پرستيدند. اين عبادت آزادگان است.»
اما سوال این است که اگر کسی بندگی عاشقانه داشت ، نسبت وظیفه گرایی و نتیجه گرایی او چه خواهد شد؟
مثلا اگر ما تبلیغ دین کردیم ، چقدر به نتایج کار اهمیت دهیم؟ چقدر به دنبال جذب مخاطب باشیم؟ چقدر به فنون ، مهارت ها و تاثیرگذاری بها دهیم؟
اگر مجلس روضه گرفتیم ، تعداد جمعیت حاضر در جلسه برایمان اهمیت داشته باشد؟ یا بگوییم ما به وظیفه خود عمل کردیم و اهمیتی ندارد که چند نفر بیایند و چگونه باشند!
در فعالیت سیاسی ، به رای و نظر مردم اهمیت دهیم؟ اگر کاندیدای انتخابات شدیم ، بخواهیم رای بیاوریم؟ برای رای آوردن تلاش کنیم؟ یا فقط به وظیفه خود فکر کنیم؟
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/398
🔔 @Aminikhaah
💠 وقتی امام سجاد ع برای حفظ کیان اسلامی در برابر غربی ها از دولت اموی حمایت کرد!
🔶 گرچه امام سجاد عليه السلام هم چون ديگر امامان عليهم السلام حکومت امويان را نامشروع و غاصبانه مي دانست و روش حکومتي آنان را مردود اعلام کرده بود، اما اگر زماني کيان اسلام و عزت و آبروي جامعه ي اسلامي، از سوي بيگانگان مورد تهديد و تعرض قرار مي گرفت، حضرت براي حفظ آن، از هيچ اقدامي فروگذار نمي کرد.
نقل شده است: در زمان عبدالملک، پارچه هايي به روم صادر مي شد که روي آنها شعار «لا اله الا الله، محمد رسول الله» نوشته شده بود. اين مسأله بر حاکم کافر روم گران آمد. از اين رو ضمن فرستادن نامه اي تهديد آميز به عبدالملک، مبني بر حذف اين شعار، به وي اعلام کرد که اگر اين کار را ترک نکند، در سکه ها، نام پيامبر صلي الله عليه و آله را به زشتي خواهد نوشت.
عبدالملک که در حل اين مشکل ناتوان و درمانده بود، از امام سجاد عليهالسلام کمک خواست. امام عليه السلام که آبروي جامعه ي اسلامي را در خطر ديد، براي حفظ عزت و سرفرازي مسلمانان، اين مشکل را حل کرد. حضرت به عبدالملک فرمود که استفاده از سکه هاي رومي را ممنوع سازد و به جاي آن، سکه ي اسلامي بزند.
🔻 نقش امام سجاد ع در رهبری شیعه ، ص ۱۹۳ - ۱۹۴
#اقتصاد_مقاومتی
✅ @Aminikhaah
💠 تحلیل اقتصادی - امنیتی نوسانات بازار ارز و سکه به کنار ، تحلیل فلسفی - عرفانی اش اینکه ، بازار یوسف فروشی نیز یک شبه ورق خواهد خورد و خریداران یوسف ، عالَم را از صدای اشتیاق خود پر خواهند کرد.
وقتی می بینی جماعت و جمعیتی ، تا دیروز خریدار دلار بوده اند و یک شبه ، فروشنده شده اند ، بیشتر باورت می آید که خدا ، فرج را یک شبه رقم خواهد زد:
«َ يُصْلِحُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَهُ أَمْرَهُ فِي لَيْلَةٍ وَاحِدَةٍ.»
( الغيبة للنعماني، ص: 228)
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
تربيت باليني.mp3
18.62M
🔈 امام سجاد ع و تربیت بالینی
📢 تحلیلی بر الگوی امام سجاد ع در بازسازی جامعه تهی از معنویت
📅97/07/12
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 از قدیم ، سنت حسنه ای در حرم مطهر رضوی ع جاری بوده که هر روز ، گل های بر فراز ضریح مطهر را با گلهای خوشبو و ممتاز تجدید می کرده اند.
این رسم زیبا ، تا به حال روا بود. اما از آنجا که کشور در وضعیت بغرنج اقتصادی است و هزینه روزانه گلهای ضریح مطهر ، چیزی حدود دو میلیون تومان می باشد ، ادامه این رویه اصلا شایسته نیست و حتما امام رئوف ، به این کار راضی نخواهند بود.
جناب آقای دکتر رییسی! بنا داشتم حضورا و شخصا این نکته را خدمتتان تذکر دهم. ولی با محاسبات شخصی ، چنین به نظر رسید که این درخواست سرگشاده ، دست شما را برای اقدام مقتضی و انقلابی بیشتر باز خواهد کرد.
✅ @Aminikhaah
💠 دولت ، مانند سالهای گذشته ، سنگ اندازی و مانع تراشی های عجیبی بر سر راه زائران اربعین دارد.
از دو حال خارج نیست؛ یا قراردادهای نامرئی ای مبنی بر ممانعت از زیارت اربعین با غربیان بسته اند ، یا اینکه با سپاه یزید و عمر سعد همذات پنداری دارند!
✅ @Aminikhaah
🔵 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔴 #چکیده جلسه اول (بخش های دوم تا چهارم)
🔶 سیره انبیاء در قرآن حاوی نکات جالب و جذابی از ترکیب نتیجه گرایی و وظیفه گرایی است. برخی انبیاء مانند حضرت ابراهیم ع نماد تکلیف گرایی محض اند.
📍از طرفی حضرت موسی ع نماد نتیجه گرایی شناخته می شود. او در هر اقدام خود محاسبه زیان و فایده می کند و با علم به نتیجه ، وارد عمل می شود.
💡در ماجرای همراهی موسی ع و خضر نیز نتیجه گرایی حضرت موسی ع به وضوح دیده می شود.
🔶 اهل بیت ع و مدل شیعه تنوری (تکلیف گرا و نه نتیجه گرا)
داستان هارون مکی و سهل، ترکیب معجزه گونه ای از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است. نتیجه کامل را کسانی رقم می زنند که محو در وظیفه باشند و جز وظیفه ، به چیز دیگر فکر نکنند. مثل هارون مکی که هیچ نپرسید که رفتن من به تنور چه خاصیتی دارد؟ چه گره ای را باز می کند؟ اصلا چه شده که به این تصمیم رسیده اید که مرا به تنور رفتن امر کنید؟ می توانست کمی درنگ کند تا لااقل سر سوزنی فلسفه این حکم برایش روشن شود. ولی او اوج تعبد و پایبندی خودش را اینگونه نشان داد.
🔶امام حسین ع از نهضت کربلا نتایجی را توقع داشتند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را مد نظر داشتند.
حضرت ، به هدف اصلاح امت خروج کردند، از آنجا که بندگان خالص خدا قطعا به نتایج مد نظر می رسند ، اصلاح مد نظر حضرت از بعد شهادت ایشان آغاز شد. بالاخص در دوره امام سجاد ع به نحو عجیب و خاصی پیکره جامعه اسلامی دچار تحول شد.
💢 برای مطالعه متن کامل جلسه اول ، به آدرس زیر در کانال ایتا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/398
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/403
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/407
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/416
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
نظام تقديم 09.mp3
5.58M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه نهم
#ملکوت_اعمال / 9
📅97/07/14
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 سخنرانی دهه اول ماه صفر
🔷 موضوع سخنرانی: #زیارت_معجزه_می_کند
🔶 از چهارشنبه 97/7/18 تا جمعه 97/7/27 ساعت 20:30
🔶 #مشهد - موسوی قوچانی 11/2 پ 16
✅ @Aminikhaah
💠 اجتماع بزرگ ورزشگاه آزادی ، پیامی رسا از جانب رهبر معظم انقلاب داشت؛ ادامه مسیر را با نسل نو و تمدن ساز خواهیم رفت؛ نه مفتخوران سیاست باز و وطن سوز!
✅ @Aminikhaah
💠 چرا رهبری جلوی تصویب برجام و Fatf را نگرفتند؟
🔷 نظام و انقلاب اسلامی ، همواره کانون هجوم دو طیف بوده: کافران و منافقان. کافران ، جبهه مهاجم بیرونی اند و منافقان ، دلدادگان کافران اند که در ساختار تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام نفوذ کرده اند.
تحریم اقتصادی ، آخرین حربه سپاه کافران علیه انقلاب و نظام بود. دشمن بیرونی ، پس از تحریم اقتصادی ، هیچ حربه و دست آویزی نخواهد داشت.
جبهه داخلیِ هجوم به مبانی نظام نیز حربه های گوناگونی دارند که می توانند با آنها ، افکار عمومی را مدیریت کنند؛ اهرم های قدرت را مهره های تضعیف ، دوست را دشمن و خصم را مهربان جلوه دهند.
جبهه مهاجم درونی ، طلبکار و داعیه دار است. خود را منجی وانمود می کند و کلید مذاکره را گشایشگر همه قفل ها می نمایاند. ادعا دارد زبان خصم بیرونی را بلد است و می تواند با تعامل ، او را متقاعد کند. پافشاری مومنان بر اصول را تندروی و بازی با معیشت مردم تلقی می سازد.
به این جبهه باید فرصت داد تا همه حربه هایش را به کار گیرد و نشان دهد. این طیف ، باید با همه کارت هایش بازی کند تا بهانه ای برای جرزنی نداشته باشد. حتی اگر یک برگه راکد داشته باشد زمین و زمان را به هم می دوزد که اگر اجازه می دادید آن برگه را به کار گیرم ، نتیجه بازی تغییر می کرد.
سیاست و داهیه رهبران انقلاب اسلامی بر این بوده که برگه های طیف مهاجم داخلی را رندانه مدیریت کنند و با دست خودِ آنها به بازی گیرند. البته سیاست های کلان و اصلاحی را ابلاغ می کنند و خط قرمزها را پیش پایشان می گذارند ، ولی فرصت بازی را از آنها سلب نمی کنند. دستشان را باز می گذارند تا زبان درازشان بسته شود.
سرمایه اصیل و اصلی نظام ، اعتماد و تجربه عمومی است. منافقان ، بزرگترین تهدید برای این سرمایه اند. اینان به هیچ اصل اخلاقی و الهی پایندی ندارند. راحت دروغ می گویند و آسان تهمت می زنند. اینان به دانش آموزان شلوغ کار و بدقلقی می مانند که انتهای کلاس نشسته اند و با هیاهو ، درس خوان ها و پاسخگویان را به سخریه می گیرند. بهترین مجازات اینها ، پای تخته کشاندن و ماژیک دادن به ایشان است. وقتی ناواردی شان را بر روی بوم به تصویر کشاندند ، رسوا و سرکوب می شوند.
دشمنان بیرونی ، همه حربه هایشان را به کار بسته اند و دلشان به چند حربه باقی مانده در دست جبهه درونی خوش است. وقتی جبهه درونی برگه ای برای بازی نداشت ، نفاق ساختار شکنانه هم معنا نخواهد داشت.
اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله (مفاتیح الجنان ، دعای افتتاح)
✅ @Aminikhaah
💠 کربلای اربعین ، پایانه پایان تاریخ است.
آنانکه می خواهند در آخرین انقلاب آخرالزمان نقش داشته باشند ، با پای پیاده خود را به کربلا می رسانند.
✅ @Aminikhaah