💠 سخنرانی شهادت #امام_حسن علیهالسلام
🔶 موضوع سخنرانی: ویروس دو دلی
🔺سهشنبه ۲۴ مهر ۹۷ ساعت ۲۰
مدرس ۴ _حسینیه هنر
#هیئت_لبیک
✅ @Aminikhaah
💠 حسن عباسی ، متهم به "نشر اکاذیب" و "توهین به رییس جمهور" بود. که بابت "توهین" محکوم شد و از اتهام "کذب و بهتان" تبرئه شد.
عباسی مدعی بود "روحانی" در زمان جنگ با اسرائیلی ها مذاکره کرده. و عجیب اینکه این سخن او "نشر اکاذیب" تلقی نشده!
با این حساب ، به دلالت التزامی ، جرایمی چون اخلال در امنیت ملی و خیانت ، برای آقای رییس جمهور قابل ادعا و پیگیری خواهد بود.
✅ @Aminikhaah
💠 #زیارت_معجزه_می_کند / 2
🔷 سید اهل مراقبه جناب سید ابن طاووس نقل می فرمایند:
محمد بن داود گفت: همسایه ای داشتیم که به حب علی بن محمد (امام هادی ع) شناخته می شد. آن همسایه گفت:
هر ماه به زیارت حسین ع می رفتم؛ تا اینکه سنم بالا رفت ، بدنم ضعیف شد و مدتی از آن گذشت. برایم نمودار شد که سنم به پایان رسیده. خودم را وادار کردم و پیاده به سمت کربلا رفتم. پس از چند روز رسیدم. سلام دادم و دو رکعت نماز خواندم و خوابیدم. در خواب ، امام حسین ع را دیدم که از قبر بیرون آمد و به من فرمود:
ای علی! چرا به من جفا کردی؟! (برنامه زیارت ماهیانه ات را قطع کردی) حال آنکه پیش از آن به من خوبی می کردی!
گفتم: آقای من! بدنم ضعیف و قدم هایم کوتاه شد. برایم پدیدار شد که چیزی از عمرم نمانده. همین شد که به زیارتت آمدم. روایتی از شما به گوشم خورده که دوست دارم آن را از خودتان بشنوم.
فرمود: بگو!
گفتم: از شما روایت شده که فرمودید هر کس در زندگانی اش به زیارتم بیاید ، پس از مرگش به زیارتش می روم.
فرمود: بله.
گفتم: این را از شما روایت کنم؟
فرمود: بله و اینچنین روایت کن؛ هر کس در زندگانی اش به زیارت من بیاید پس از مرگش به زیارتش می روم و اگر او را در آتش بیابم ، از آتش بیرونش می کشم!
🔶 محَمَّدِ بْنِ دَاوُدَ بْنِ عُقْبَةَ قَالَ: كَانَ لَنَا جَارٌ يُعْرَفُ بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: كُنْتُ أَزُورُ الْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي كُلِّ شَهْرٍ، قَالَ: ثُمَّ عَلَتْ سِنِّي وَ ضَعُفَ جِسْمِي وَ انْقَطَعَتْ عَنْهُ مُدَّةٌ، ثُمَّ وَقَعَ إِلَيَّ أَنَّهَا آخِرُ سِنِي عُمُرِي، فَحَمَلْتُ عَلَى نَفْسِي وَ خَرَجْتُ مَاشِياً، فَوَصَلْتُ فِي أَيَّامٍ، فَسَلَّمْتُ وَ صَلَّيْتُ رَكْعَتَيِ الزِّيَارَةِ وَ نِمْتُ، فَرَأَيْتُ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَدْ خَرَجَ مِنَ الْقَبْرِ.
فَقَالَ لِي: «يَا عَلِيُّ، لِمَ جَفَوْتَنِي وَ كُنْتَ بِي بَرّاً؟» فَقُلْتُ: يَا سَيِّدِي، ضَعُفَ جِسْمِي وَ قَصُرَتْ خُطَايَ، وَ وَقَعَ لِي أَنَّهَا آخِرُ سِنِي عُمُرِي فَأَتَيْتُكَ فِي أَيَّامٍ، وَ قَدْ رُوِيَ عَنْكَ شَيْءٌ أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ.
فَقَالَ: «قُلْ».
قَالَ: قُلْتُ: رُوِيَ عَنْكَ «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ».
قَالَ: «نَعَمْ».
قُلْتُ: فَأَرْوِيهِ عَنْكَ «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ».
قَالَ: «نَعَمْ ارْوِ عَنِّي: مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ، وَ إِنْ وَجَدْتُهُ فِي النَّارِ أَخْرَجْتُه
🔻 الدروع الواقية، ص: 76 ؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج98، ص: 16 ؛ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج10، ص: 403
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه سوم (بخش های اول و دوم)
اساسا نگاه و نگرش مکاتب غربی به انسان، بالاتر از نگاه به حیوان نیست!
یعنی:
1⃣ انسان یک گونه ای از گونه های مختلف حیوانات است که قدرت بهره برداری سایر حیوانات را دارد.
2⃣ انسان از این محدوده و سقف عالم ماده،چیزی برتر و بالاتر ندارد که به آن دست یابد و بالا برود و خیلی هم بخواهد وسعت پیدا کند ،صد سال در این عالم عمر می کند.
🔸جلسه قبل عرض شد که مهمترین سؤال هرکس این است ، *(ما باید چه کار کنیم؟)*
همه مکاتب غربی با شناخت خود از انسان آمده اند که به این پرسش پاسخ دهند.
در این جامعه با این دید افراد ، مهندسان، دکتران و دانشمندان جامعه ای هستند که همه حیواناتی دو پا هستند و قرار هم نیست که از این حیوانات رشد و ترقی داشته باشند!
«از جمادی مردم و نامی شدم
وز نما مردم به حیوان بر زدم
جامعه ای که با مکتب نتیجه گرایی پیش برود، دانشگاهی می سازد که ملاکش مدرک است. یعنی افراد و اشخاص را با مدرک دسته بندی می کنند. این افراد لیسانس دارند ، این افراد دکترا دارند ، این افراد مهندس اند و دیگر شما با بالاترین انگیزه ها هم نمی توانید به چیزی جز همین نتیجه فکر کنید.
و نه تنها دانشگاه، بلکه سیستم حوزه هم همینطور است.
اگر کسی آیت الله العظمی هم بشود،آیت الله العظمی جامعه ای می شود که نمی خواهد از سطح این حیوانیت بالاتر برود. بنابراین باید خودت را با آن تطبیق بدهی.
🔸حالا با این فرض بحث را ادامه می دهیم که اصلا ما دین نداریم و محوریت بحث و نظرمان را روش آقای بنتام قرار می دهیم.
بنتام می گوید اگر قرار شد جامعه ای با نتیجه و سود زندگی کند این هفت قاعده و پروتکل را باید در نظر بگیرد تا نتیجه گرایی درست شود:
1⃣ شدت
2⃣ پایداری
3⃣ مطمئن الحصول بودن
4⃣ قریب الحصول بودن لذت
5⃣ باروری لذت
6⃣ خلوص لذت
7⃣ شمولیت
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/477
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/482
✅ @Aminikhaah
هیئت ریحانه النبی محفل رهروان شهدا 🌹
📅 چهارشنبه 25 مهر 1397
⏰ ساعت 18
#دانشگاه_فردوسی
نمازخانه دانشکده مهندسی
@Aminikhaah
💠 #پاسخ_به_سوالات
🔶 چگونه خواب خود را کم کنیم؟
🔷 اولا بیداری ها را تنظیم کنیم تا به کمترین اتلاف وقت برسد. بیداری مفید و پرکار ، از پرخوابی وقت قرض می گیرد.
ثانیا برای کنترل و کاهش خواب به خودتان فشار نیاورید. اگر خوابتان با سن و مزاجتان تناسب ندارد ، هفته ای یک دقیقه از خوابتان بکاهید. مثلا اگر هر روز ۸ بیدار می شدید ، طی یک هفته این را به ۷:۵۹ برسانید.
ثالثا اگر در طول روز نیاز به خواب پیدا کردید ، نشسته بخوابید؛ تا مغلوب خواب نشوید.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
سخنرانی_شهادت_امام_حسن_علیه_السلام.mp3
27.36M
🔈 #ویروس_دودلی
🔊 تحلیلی تمدنی - جامعه شناختی از دوران امام مجتبی ع
📅97/07/24
#مشهد
#هیات_لبیک
#حسینیه_هنر
🔔 @Aminikhaah_Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویدیوی جدید و زیبای باسم کربلایی
#اربعین
#صلیت
✅ @Aminikhaah
💠 هر زائر یک لیوان با دوام
⭐️ در سال گذشته تعداد موکبهایی که لیوان یکبار مصرف استفاده میکردند نسبت به سال قبل بیشتر شده بود و معضل زباله مشهود بود . اگر ۲ میلیون زائر ایرانی هر کدام در روز ۲۰ لیوان دور بریزند، در طی یک هفته تعداد ۲۸۰ میلیون لیوان مصرفی تبدیل به کوهی از زباله میشود و هزینه زیادی هم به برادران عراقی تحمیل میکند. اما اگر هر زائر یک لیوان ترجیحا استیل دربدار همراه داشته باشند ضمن رعایت بهداشت از تخریب محیط زیست جلوگیری میشود.
✅ @Aminikhaah
💠 دو جمله سیاسی
1⃣ منشور #حقوق_شهروندی ، چونان پرده تئاتر بود که در پس آن ، حقوق مسلمی چون هسته ای را غیب کردند!
2⃣ اگر همین آخوندی مستعفی در مجلس استیضاح شود ، برای N اُمین بار رای اعتماد می گیرد!
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه سوم (بخش های سوم،چهارم و پنجم)
🔶 لذت همان " ملایمت با نفس " است.
💡قرآن کریم کلید واژه ی عجیبی را بیان می فرماید که کل این ساختار (تئوری فلسفه غرب) را متلاشی می کند، قرآن کریم می فرماید خوبی و خوشی یکی نیستند بلکه دقیقا متضاد یکدیگرند. همچنین کسی به خوبی نمی رسد تا از خوشی عبور کند!
قرآن اساسا لذات را برای ابرار معرفی و بیان می کند و لذت های سطحی دیگر را به طور مخصوص در شان حیوانات (انعام) میداند .
👈در روایت داریم: اطراف جهنم را شهوات گرفته است ، همان چیزی که اول و سریع می خواهی به آن برسی. آنهایی که نمی خواهی و کراهت داری ، بهشت پشت همان هاست.
🚨می دانی آن زنی که می خواهد تو را خوشبخت کند ، چه زنی است؟ همان که از او خوشت نمی آید!
🔶 این تعبیر امیرالمؤمنین در خطبه قاصعه (192 نهج البلاغه) است که حضرت می فرمایند:
خدا وقتی می خواهد امتحان کند به این گونه عمل می کند که اگر چیز خوبی را هم بخواهد در مقابلت قرار بدهد ، بدی هایش را فقط به تو نشان می دهد.
🏳اصلا کار و روش خدا همین طور است که جذابیت ها را می گیرد و حذف می کند ؛ تا امتحانت کند.
📛با این حساب ، آدم اگر به لذت و خوشی رسید ، باید بدگمان باشد. که کجای کار من گیر داشت که نفسم خوشش آمد!
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/486
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/500
بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/506
✅ @Aminikhaah
💠#اربعین_و_سبک_زندگی_مهدوی
🔶خلاصه بخش های اول و دوم
یکی از ابعادی که می توان در ارتباط با پیاده روی اربعین به آن پرداخت ، بُعد تمدن سازی این حرکت است.تمام ماهیّت و ماندگاری یک تمدن بسته به سبک زندگی است که ایجاد می کند.
نسبت هر فلسفه ای با تمدن این است که آن فلسفه باید بتواند سبک زندگی درست کند!
ما یکی از ضعف ها و نقص های بزرگ مان در طول تاریخ این بوده است که نتوانستیم برای آن دستگاه فکری و فلسفی که داریم ، تبلور درخور ایجاد کنیم.امام (ره) قائل به این بود که در هر جای دنیا و هر کسی نظام فلسفی ما را مطالعه کند شیفته آن می شود.
پیاده روی اربعین بزرگترین خاصیتش این است که مفت و مجانی دستگاه فکری و فلسفی ما را به درستی به جهانیان نشان می دهد.
پیاده روی اربعین مفهوم صبر را در جامعه نهادینه می کند. در حالی که با توجه به فلسفه ی غرب این مفهوم نباید مقدس جلوه داده شود ، همان طور که مفهوم ایثار برایشان بی معنا و غریب است. جامعه ای که قرار است برده وار زندگی کند باید از سختی فراری باشد تا بشود هر آنچه که میخواهند را به آن تحمیل کنند.
مرحوم شهید صدر می فرماید که تمدن اهل بیت وقتی وقوع پیدا می کند که «منِ» آحادِ جامعه فانی بشود در یک «منِ» بزرگتر.
درست مثل همین الان وقتی موقعیت اقتصادی کشور ما در شرایطی است که مردم در یک بحران اقتصادی هستند ، شبکه " من و تو" این رفتار را آموزش می دهد که مردم به فکر بقیه نباشید! هر کس خودش را در نظر بگیرد و کالای مورد نیاز خود را احتکار کند.اینها می دانند در این شرایط اقتصادی فروش طلا و دلار یک رفتار ایثارگرانه محسوب میشود ، اگرچه بعضیها از این بُعد این کارها را انجام ندادند ، اما در هرحال این کار نتیجه ی مناسبی برای اقتصاد کشور دارد.
حتی در بازیهای کامپیوتری که غرب می سازد رفتارهایی را ایجاد میکند تا خصلت های منفی در انسان ملکه و نهادینه شود و کم کم باورهایی را در او به وجود بیاورد. این در حالی است که پدر و مادر اصلا به فلسفه ای که پشت تک تک مراحل این بازی هاست توجه نمی کنند و دلخوش به این هستند که بازی کامپیوتری بهتر از خیابان گردی و دیدن فیلم مورد دار و خواندن کتاب منحرف و... است.
فلسفه ای که در پشت بعضی از این بازی هاست این است که شما بدانید هیچ آدمی ارزش این را ندارد که شما خودتان را فدایش بکنید و فقط باید خود را نجات بدهید تا بتوانید به مراحل بعد صعود کنید ، این باور از کفر هم بدتر است!
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/514
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/517
✅ @Aminikhaah
توصيه هاي براي پياده روي اربعين.mp3
8.83M
💠 چند کلمه ای با زاٰئران پیاده اربعین
#تعظیم_شعائر
✅ @Aminikhaah
💠#اربعین_و_سبک_زندگی_مهدوی
🔶#چکیده بخش های سوم تا ششم
پیاده روی اربعین توانسته فلسفه شیعه را تبلور بدهد. اینکه یک موجود بزرگتری هست که جا دارد فدای او بشوید و ایثار داشته باشید. برگ برنده ی ما همین «ایثار» است.
این رفتار در پیاده روی اربعین دیده می شود ، و یک «من» دیگری را در دنیا معرفی میکند.پیاده روی اربعین نمایش یک سبک دیگری از زندگی است.این همان منی است که فانی شده در یک من بزرگتر.
آموزش و پرورش و دانشگاه های ما نمی توانند برای ظهور ، انسان سازی کنند. اما تمدن سازی برای ظهور با پیاده روی اربعین ممکن می شود ، چرا که پیاده روی اربعین آدم می سازد. آن دانشجویی که به دنبال این است که گزارش و رزومه اش پر شود و نگاهش به مزایای شغلش است و همان اول کار دقت می کند تشویقی اش چقدر است و ارتقاء درجه اش به چه نحوی است و فقط به دنبال منافع خودش است ، نمی تواند برای ظهور کار کند.
با حرفهای اهل بیت زندگی کن ، در این صورت به بهترین حالت ممکن معرف و بلندگوی حرف و فلسفه نظام فکری آنها خواهی بود.
🔶 شما در این پیاده روی می ببینید آدم هایی را که سنی از آنها گذشته و شأن و شخصیت و جایگاهی دارند اما جلوی زائران را می گیرند التماس میکنند تا کسی اجازه دهد به آنها خدمت شود و یا گریه می کنند تا کسی قبول کند به منزل آنها بیاید استراحت کند.
چه تبلیغی بالاتر از این !؟
تمام نظام اعتباریات همه در این پیاده روی از بین میروند. اینکه یک نفر دکتر ،مهندس یا دارای فلان سابقه و جایگاه است همه و همه کنار می رود. و همه در یک کلام خود را خادم حسین معرفی می کنند و لاغیر!
زبان همه "حُب الحسین" است.
این «فنای همه در یک نفر» آنجا به عینیت می رسد و نمود دارد.
تا وقتی که انسانها درگیر نظام اعتباری خودشان هستند ،نمیتوانند در این راه برای تمدن امام زمان(ع) کاری انجام بدهند. وقتی درگیر خودمان هستیم باری را نمی توانیم برداریم .موجی نمیتوانیم ایجاد کنیم.
باید در خود حقیقت عبودیت را ایجاد کنیم، که اگر این کار را انجام دهید در واقع اولین درجه تقوا را به جا آورده اید « فَهَذَا أَوَّلُ دَرَجَةِ التُّقَى » اینکه "عبد" برای خودش قائل به مِلکیّت نباشد.
اینجاست که میفهمید چرا به امام حسین(ع) میگوییم «اباعبدالله». امام حسین است که عبدالله را تربیت میکند و این تربیت در پیاده روی اربعین صورت می گیرد! اینجا عبودیت نمایش داده می شود چراکه تمام مِلکیت ها از بین میرود و تمام جایگاه ها و انانیت های افراد زیر پا گذاشته می شود!
برای مطالعه کامل متن ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/526
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/530
بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/531
بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/532
✅ @Aminikhaah
💠 یک سوغاتی از #اربعین
🔷 در حرم امیرالمومنین ع ، گفتگوی غریبی به گوش رسید که کسی به دیگری گفت:
🔶 اگر خون دلهای علی ع نبود ، امروز از جمعیت میلیونی اربعین هم خبری نبود.
⭕️ صبر و زبان به کام گرفتن ، معمولا فاقد بروز و شور انگیزیِ حماسه گون است.
فقط انسان های بصیر و عمیق ، رد خون دل را در میان لاله های روییده از خون تن می یابند. خون تن ، وقتی سیل آسا می شود که تکیه به خون دل داده باشد.
روییدنی های خون دل ، به مراتب شگفت انگیزتر و نامحسوس تر از آفرینش های خون تن است.
گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
آری شود ولیک به خون جگر شود
✅ @Aminikhaah
💠 #کفتارهای_سیاسی
🔷 هنگامی که طلحه و زبیر ، خط نقض پیمان را پی می گرفتند ، علی ع با چشمانی بینا و تیز ، تحریکات و تحرکاتشان را رصد می کرد و آماده اقدام متقابل می شد.
عده ای به علی ع گفتند: با این کارها ، بستر جنگ را فراهم می آوری.
امیرالمومنین ع فرمود:
🔶 وَ اللَّهِ لَا أَكُونُ كَالضَّبُعِ تَنَامُ عَلَى طُولِ اللَّدْمِ حَتَّى يَصِلَ إِلَيْهَا طَالِبُهَا وَ يَخْتِلَهَا رَاصِدُهَا
به خدا قسم به مانند كفتار نيستم كه با آهنگ ملايم مى خوابد تا شكارچى در رسد و غافلگيرش نموده شكارش كند.
🔻 نهج البلاغه ، خطبه ۶
🔷 این تشبیه از چند جهت قابل توجّه است:
«کفتار» حضور دشمن را احساس مى کند ولى با زمزمه هاى او به خواب مى رود. در نتیجه ، اسیر و ذلیل می شود.
«کفتار» در خانه و لانه خود شکار مى شود.
«کفتار» حتّى بدون کمترین مقاومت در چنگال دشمن گرفتار مى گردد و به دام مى افتد.
در ادبیات سیاسی گفتمان علوی ، مسئولان واداده و خواب زده ، کفتارهای عرصه سیاست اند که هر چه کنار لاشه ها جسور و پر جنب و جوش اند ، در تقابل با صیاد حیله گر ، رام و دلآرام اند.
در تبلیغ نظریه "مقاومت در برابر دشمن قوی پنجه" ، چهره کریه کفتارهای سیاسی ، بُرد مضاعفی به گفتمان مقاومت خواهد بخشید.
✅ @Aminikhaah
💠 آقای لاریجانی گفته اند از آنجا که اشکالات مجمع به CFT پس از پایان مهلت ۲۰ روزه ارسال شده ، به آن ترتیب اثر نمی دهیم!
آقای لاریجانی! بزرگوار! مردانگی کن و فکر کن این هم تحریم جدید آمریکا و نقض برجام است. سخت نگیر! ندید بگیر!
✅ @Aminikhaah
💠 سخنان کمتر توجه شده از رهبر معظم انقلاب
🔷 متأسفانه در داخل، ايادى دشمن هستند. امروز در اين كشور عبد اللّه بن ابى هاى منافق هستند؛ كسانى كه حتى يك روز حكومت امام و حكومت نظام اسلامى را از بن دندان قبول نكردند! در زمان پيامبر، يكى از منافقان بسيار فعال، «عبد الله بن ابى» بود كه با يهوديها و كفّار قريش و جاسوسهاى امپراتورى روم مى ساخت و از هر وسيله اى استفاده مى كرد، براى اينكه شايد بتواند حكومت پيامبر را از بين ببرد؛ چرا؟ چون قبل از آنكه پيامبر به مدينه بيايد، او تصوّر مى كرد كه در آينده، رئيس و حاكم و پادشاه مدينه خواهد شد! پيامبر در واقع مقام او را از او سلب كرده بود. امروز در اين كشور «عبد اللّه بن ابى هايى هستند؛ كسانى كه خيال مى كردند اگر انقلابى در اين كشور رخ دهد، حكومت وقف آن ها و متعلّق به آن هاست. كسانى كه نه فقاهت را قبول داشتند، نه امام را قبول داشتند، نه مردم را قبول داشتند، نه احساسات دينى را قبول داشتند. پيامبر با «عبد الله بن ابى» خوش رفتارى كرد و او را مجازات ننمود. نظام اسلامى هم با اينها خوش رفتارى كرد و به مجازاتشان نپرداخت. اين ها امروز به برخى از پديده هايى كه دست دشمن در آن هاست، مى نگرند؛ خيال مى كنند فرصتى پيدا كرده اند كه به نظام اسلامى ضربه بزنند. فعّاليتهاى منافقانه ى خودشان را مى كنند، به اين اميد كه بين مسئولان اختلاف باشد؛ به اين اميد كه بين مردم اختلاف باشد؛ به اين اميد كه جوانان رابطه شان را با نظام اسلامى قطع كنند؛ به اين اميد كه جوانان با دين قهر كنند!
شما جوانان عزيز بدانيد، در هر جايى كه يك تظاهرات اسلامى يا انقلابى يا دينى از خودتان نشان مى دهيد وقتى در مجالس دعا شركت مى كنيد، وقتى در مجامع اعتكاف شركت مى كنيد، وقتى در تظاهرات بيست و دوم بهمن شركت مى كنيد، وقتى در روز قدس شركت مى كنيد، وقتى مسئولان كشور مثل رئيس جمهور و ديگران را مورد احترام قرار مى دهيد از هر حركتتان كه نشان دهنده ى دين دارى و علاقه مندى شما به انقلاب باشد، منافقين به خودشان مى لرزند و ناراحت مى شوند! اين ها همان كسانى هستند كه با حرفهاى خود، با اظهارات خود، با موضع گيريهاى خود، با تبليغات خود، احياناً با دخالت خود در بعضى از اغتشاشها، دشمن خارجى را اميدوار مى كنند و دشمن خارجى خيال مى كند كه حال بايد به سمت تصرّف ايران، تسلّط بر ملت ايران و در هم شكستن مقاومتِ انقلابىِ بيست و يك ساله ى ملت ايران بيايد. در واقع اين ها مقصّرند؛ اينها به دشمن روحيه مى دهند.
🔻 (01/ 02/ 1379) بيانات در ديدار با جوانان در مصلّاى بزرگ تهران
✅@Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
خستگي ناپذيري 03.mp3
14.34M
🔈 #خستگی_ناپذیری
📢 جلسه سوم
📅97/08/17
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 مناسبت های دهه اول #ربیع_الاول
🔷 1 ربيع الاول
هجرت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم (سال 1 هجری قمری)
ليلة المبيت ( سال 1 هجري قمري)
نزول آيه اى در شأن امیرالمؤمنین على علیه السلام (سال 1 هجری قمری)
سريه عبيده بن حارث (سال 2 هجری قمری)
درگذشت زینب بنت خزیمه همسر پیامبر (ص) در مدینه (سال 4 هجری قمری)
هجوم به خانه حضرت زهرا (س) (سال 11 هجری قمری)
نامه معاويه به امام على ( سال 36 هجري قمري)
آغاز قیام توابین در کوفه به رهبری ابن صرد خزاعی (سال 65 هجری قمری)
شهادت امام حسن عسکری (ع) (به قولی) (سال 260 هجری قمری)
🔷 2 ربيع الاول
درگذشت سید محمد باقر شفتی ( سال 1260 هجري قمري)
🔷 3 ربيع الاول
احتجاج سلمان فارسي رحمت الله علیه بر مردم (سال 10 هجری قمری)
تخريب كعبه توسط يزيد (سال 64 هجری قمری)
وفات محمد بن احمد بن موسى مبرقع در قم ( سال 315 هجري قمري)
🔷 4 ربيع الاول
خروج پیامبر (ص) از غار ثور و حرکت به سوی مدینه (سال 1 هجری قمری)
درگذشت یوسف بحرانی مولف کتاب الحدائق الناضرة (سال 1186 هجری قمری)
🔷 5 ربيع الاول
وفات حضرت سكينه بنت الحسين (سال 117 هجری قمری)
شهادت شهید ثانی (سال 965 هجری قمری)
🔷 6 ربيع الاول
ولادت مولانا جلال الدین محمد رومی (مولوی) (سال 604 هجری قمری)
درگذشت سید علی قاضی طباطبایی (۹ بهمن ۱۳۲۵ش) (سال 1366 هجری قمری)
🔷 7 ربيع الاول
شهادت محسن بن علی علیه السلام (سال 11 هجری قمری)
ولادت محمد رضا آل یاسین (۲۹ بهمن ۱۲۵۸ش) (سال 1297 هجری قمری)
🔷 8 ربيع الاول
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام (سال 260 هجرى قمرى)
درگذشت حسین بن عبدالصمد حارثی پدر شیخ بهایی (سال 984 هجرى قمرى)
🔷 9ربيع الاول
مرگ عمر بن سعد (سال 66 هجری قمری)
هلاکت هشام بن عبدالملک بنا به روایتی (سال 125 هجری قمری)
آغاز امامت حضرت ولى عصر عليه السلام (سال 260 هجری قمری)
🔷 10 ربيع الاول
درگذشت حضرت لوط (ع) بنابر برخی روایات
رحلت جناب عبدالمطلب (سال 8 عامالفیل)
ازدواج حضرت محمد (ص) با خديجه كبرى سلام الله علیها (سال 25 عامالفیل)
✅ @Aminikhaah
💠 فرزندکشی مدرن
🔷 تحلیلی زیبا از استاد اصغر طاهرزاده
🔶 قرآن فرمود: «إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْأً كَبِيرًا» يعني؛ اين كه آن ها فرزندان خود را به جهت فقر به قتل مي رسانند خطاي بزرگي است، چون تحليل آن ها از مسير رزق غلط است. حال مي خواهم عرض كنم وقتي شما عزيزان براي آيندة فرزندانتان تصميم مي گيريد، اگر در رابطه با نگراني از رزقشان، استعدادهاي انساني شان را در حدّ به دست آوردن رزق محدود كرديد، اين همان خطاي بزرگ قتل فرزند است. فرزندكشي انواعي دارد. يك وقت مي گويي: بابا! تو بايد در اين رشتة تحصيلي يا دانشگاهي قبول شوي، چون بازارِ كار دارد و دچار گرسنگي و گدايي نمي شوي. شما در واقع داري او را مي كشي. در صورتي كه قرار شد اين آدم وظيفة انساني اش را در زير آسمان به عنوان يك زندگي الهي انجام دهد، خدا رزقش را مي دهد. شما با اين پيشنهاد، او را دعوت به زندگي نكردي، بلكه او را به فرار از فقر دعوت كردي و او را از فقر ترساندي. در حالي كه قبلاً عرض شد؛ شيطان انسان ها را از فقر مي ترساند تا از وظيفة اصلي شان باز دارد.
زندگي غربي عبارت است از فرار از فقر اقتصادي. اين؛ همة زندگي امروزينِ جهان غرب است. چيز عجيبي است، چه شد غرب زندگي اش به اين روز افتاد كه همة كارش فرار از فقر مادّي شد و هيچ هدفي را ماوراء آن نمي شناسد. اميدوارم مردم ما به مولايشان امير المؤمنين(ع) اقتدا كنند كه زندگي برايشان چيز ديگري است هر چند نخل هم مي كارد و عملگي هم مي كند. لازم است كه فرزندانمان را در انتخاب شغل به ترس و وحشت از فقر نيندازيم. اين روش خوبي نيست كه بنده و جنابعالي زندگي مان فقط اين باشد كه يك چيزي دربياوريم كه از گرسنگي نميريم. نه! وظيفة ما اين است كه زندگي كنيم، رزقمان هم مي رسد.
... مي فرمايد: فرزندانتان را از ترس فقر نكشيد، خواه از نظر بدن، خواه از نظر انسانيت. كمالات معنوي شان را فداي تهديد فقر نكنيد، از ترس فقرِ موهوم آن ها را از كمالات واقعي محروم ننماييد. اين نوع نگاه كردن به زندگي كه نگران رزق فرزندانتان باشيد، دائماً بدن فرزندانتان را مي لرزاند، اين هم يك نوع كشتن است، در حالي كه دين به شما مي گويد: نه خودتان را از ترس فقر بكشيد و نه فرزندانتان را، بگذاريد زندگي كنند، زندگي ماوراي نان و آب است. زندگي همان بندگي است. تمام وجود ما بنده بودن است، فقط هم بايد بنده خدا باشيم، با اين ديد ديگر تمام ابعاد روحي انسان متعادل مي شود و در صراط مستقيم به سوي هدف متعالي خود سير خواهد كرد.
🔻 جایگاه رزق انسان در هستی ، فصل روش جدید قتل فرزندان
✅ @Aminikhaah