eitaa logo
Aminikhaah
38.9هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
542 ویدیو
348 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ؟ / 4️⃣ ❌ تذکر: لطفا پیش از خواندن این متن ، مقاله های پیشین مطالعه شود! 🔷 نظر به سوال مطروح و ضرورت پاسخ ، چند جمله ای درباره جناب آقای عباسی (غفاری) نکاتی عرض خواهد شد. ایشان از شاگردان مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی بوده اند که در یکی از جلسات خصوصی ایشان در میانه هفته ـ که برای شاگردان متوسط برگزار می شده ـ شرکت می کرده اند. پس از رحلت مرحوم استاد پهلوانی نیز بنا به توصیه موکد ایشان که اهالی تمام جلسات طول هفته را به استاد تحریری می سپارند ، به محضر ایشان شرفیاب می شوند و به مدت سه سال (1383 - 1386) در یکی از جلسات استاد تحریری ـ که استمرار همان جلسات متوسطین بوده ـ شرکت می کردند. ایشان نه تنها از زمره شاگردان صاحب اجازه استاد پهلوانی به حساب نمی آیند بلکه حتی به جلسه پنج شنبه های آن استاد بزرگ هم راه پیدا نکرده بودند. لذا اساسا قیاس مرتبت و تراز ایشان در امر خطیر استادی ، با حضرت آیت الله تحریری قیاسی مع الفارق و به قول علما ، قیاس «حجت» و «لا حجت» است. چه اینکه اجماع تمامی شاگردان صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی بر صلاحیت تربیتی آیت الله تحریری است و همگی اذعان دارند که جناب آقای غفاری ، از طرف آن استاد بزرگ اذنی مبنی بر این کار نداشته اند. آقای غفاری ، در بدو امر از مریدان دلباخته استاد تحریری بوده اند که از هیچ فرصتی برای ابراز ارادت فروگذار نمی کردند و حتی از فرط علاقه به ایشان و به زعم حمایت از ایشان ، مدتی به بدگویی و عداوت با جناب استاد رجالی (یکی از شاگردان مبرز و صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی) مبادرت می ورزند. این مساله ، جدای از ناراحتی استاد تحریری ، خشم و نگرانی شدید مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی را به همراه می آورد و مرحوم استاد که از شنیدن این واقعه غضبناک شده بودند با نشان دادن دست لرزان خود به اطرافیان فرموده بودند: «عباسی همین را می خواهد؟ بین شاگردان من اختلاف می اندازد تا تن من اینگونه لرزان شود؟» جناب آقای غفاری با آن تراکم محبت ، متاسفانه به روزهایی رسیدند که علنا به استاد تحریری دشنام می دهند و شاگردان خود را علیه ایشان تحریک می کنند. در خاطر دارم یکی از سحرهای ماه رمضان گذشته در مازندران ، همراه دو تن از شاگردان صاحب اجازه مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی به میهمانی می رفتیم. آن دو بزرگوار ـ که رضایت به اعلان نام خود ندارند ـ در قسمت جلوی ماشین نشسته بودند و بنده در معیت یکی از شاگردان بزرگوار مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی ، در قسمت عقب نشسته بودیم. یکی از آن دو بزرگوار که پشت فرمان نشسته بودند خطاب به عزیز کناری فرمودند: سخنانی که آقای عباسی به تازگی درباره آقای تحریری داشته اند را شنیده اید؟ آن بزرگوار با ناراحتی سر تکان دادند و با تاسف فرمودند: بله. عزیزی که پشت فرمان بود ادامه داد: یادتان می آید از همان ابتدایی که خدمت مرحوم استاد رسیدیم ایشان تاکید به مقامات بالای آقای تحریری داشتند و همیشه ایشان را تایید می فرمودند؟ حال چگونه کسی به خود جرات می دهد درباره این شخصیت اینطور هتاکانه سخن بگوید؟ این حقیر طی سالها شاهد بوده که استاد تحریری با کسی کینه و کدورت شخصی نداشته و همیشه حتی نسبت به کسانی که کاملا در جهت مخالف بوده اند با احترام یاد کرده اند. در این زمینه سخن بسیار است؛ ولی به نقل همین خاطره بسنده می کنم. خط و مشی تربیتی مرحوم سید حسن ابطحی ، مسیری بود که ابدا از جانب مرحوم آیت الله پهلوانی تهرانی و استاد تحریری تایید پذیر نبود و ایشان هیچ تایید و سازگاری با این ممشا نداشتند. با همه اختلاف طریقت ، شبی که خبر رحلت آقای ابطحی را به استاد تحریری رساندم ، غم خاصی در چهره ایشان هویدا شد و با افسوسی خاص می فرمودند: فاتحه ای برای ایشان بخوانیم. جدای از این مورد ، مرحوم هاشمی رفسنجانی را می توان نام برد که موضع سیاسی استاد تحریری درباره ایشان همیشه اظهر من الشمس بوده. با این حال ، هنوز که هنوز است وقتی یاد آن مرحوم به میان می آید ، ایشان برای او طلب مغفرت می کنند و به نیکی یاد می کنند. ذکر این موارد از آن رو بود که متاسفانه عده ای از علاقمندان به جناب غفاری ، مخالفت مبنایی استاد تحریری با ایشان را حمل بر کینه و کدورت شخصی می کنند. عجبا! که رفتار کینه توزانه از یک مومن معمولی نیز خلاف تقوا و عدالت است ، چه رسد به کسی که رهبر معظم انقلاب بر «مقام معنوی» او صحه گذاشته اند! این مقاله ، آخرین مقاله از سری مقالات ؟ خواهد بود. نگارنده برای برخوردهای نامهربانانه احتمالی آماده است و در برابر حملات محتمل ، زره ای از توکل خواهد داشت. ✅ @Aminikhaah
💠 نفر وسط 🔷 شخصی از جایی رد می شد. دید کوچه ای را بسته اند و دو نفر مشغول کارند. نفر اول با بیل می کَند. نفر دوم با بیل پر می کند! پرسید: چه می کنید؟ گفتند: ما در واقع سه نفر بوده ایم. نفر اول باید گودال درست کند. نفر دوم لوله بگذارد و نفر سوم چاله را پر کند. اکنون نفر دوم نیامده و ما دو نفر از سر وظیفه شناسی ، کار خود می کنیم! ماجرای فیلتر تلگرام و کوچ به پیام رسان های داخلی دقیقا چیزی از این جنس است. نفر اول حکم قضایی صادر می کند و نفر دوم ، فیلتر می کند. این وسط اما آنکس که باید لوله گذاری کند و درد پیام رسان های داخلی را درمان کند و نقائص این کوچ را مرتفع سازد ، در استراحت و مرخصی است! علی برکت الله ... ✅ @Aminikhaah
🔆جلسات تدریس «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» 🔻شنبه ها ساعت ۱۴ 🔶 دانشگاه فردوسی ـ دانشکده مهندسی ـ کلاس C26 @bas_eng ✅ @Aminikhaah
💠 آقای هزینه هستند ؛ رییس دولت محرمانه ها! همه متن به کنار ، فقط توپ انداختنش در زمین رهبری! ✅ @Aminikhaah
💠 نظر علامه طباطبایی درباره پیشرفت غربی ها 🔶 آرى، خواننده عزيز نبايد از ديدن وضعى كه كشورهاى متمدن دنيا از قوه و شوكت و نظم (به ظاهر عادلانه) به خود گرفته‌اند غره گشته و مرعوب شود، چون قوانين اين كشورها بر اساس و پايه‌هاى اخلاقى وضع نشده و ضامن اجراء ندارد. مردم اين كشورها فكرشان فكر اجتماعى است، افرادشان جز نفع ملت و خير آن و جز دفع ضرر از ملتشان چيز ديگرى را محترم نمى‌شمارند، و ملتهايشان جز برده كردن ساير ملتها و دوشيدن آنها و استعمار سرزمينهايشان و مباح كردن جان و مال و ناموسشان هدف ديگرى ندارند. ثمره اين پيشرفت و ترقيشان اين شد كه آن ظلمهايى را كه جباران در گذشته بر افراد وارد مى‌كردند امروزه به اجتماعات منتقل گرديده و در حقيقت امروز اجتماعى بر اجتماعى ديگر ظلم و ستم روا مى‌دارد يعنى امروزه" ملت" جاى" فرد" را گرفته است، پس مى‌توان گفت كه الفاظ، معانى خود را از دست داده‌اند و هر لفظى معناى ضد خود را به خود گرفته، اگر از حريت و شرافت و عدالت و فضيلت سخنى به ميان مى‌آيد مقصود واقعى از آن پيشرفت دنائت و پستى و ظلم و رذالت است.  🔻 ترجمه تفسیر المیزان ، جلد ۱۱ ، ص ۲۱۲ ✅ @Aminikhaah
💠 کانال شخصی مصطفی امینی خواه در شبکه های اجتماعی ایرانی: 🔷 ایتا 🔻https://eitaa.com/Aminikhaah 🔷 سروش 🔻http://sapp.ir/Aminikhaah 🔷 گپ 🔻https://gap.im/Aminikhaah 🔶 کانال مدیا (انتشار فایل صوتی ـ تصویری ـ متنی از دروس حوزوی ـ دانشگاهی و سخنرانی ها) 🔻https://eitaa.com/Aminikhaah_Media 🔻https://sapp.ir/Aminikhaah_media
💠 نوزاد برجام ، بی پدر شد! دل بستگی به شیطان ، دنیایش که اینقدر خسارت آمیز و حقارت بار است ، آخرتش چه جهنم سوزانی خواهد داشت؟ @Aminikhaah
💠 این مطلب در ۲۲ مهر ۹۶ منتشر شده بود. 👇👇👇👇👇 💠 ترفند نخلداری 🔷 درخت نخل ، موجود حساس و عجیبی است. برخی ویژگی هایش فوق شعور نباتی است. نخلداران ، ترفندی قدیمی و مجرب دارند. وقتی نخلی محصول نمی دهد چند نفر تقسیم کار می کنند. عده ای تبر دست می گیرند و در ظاهر به قصد کندن نخل راه می افتند. عده دیگری هم نقش دلسوز و خیرخواه را ایفا می کنند. تبر به دستان کنار نخل می ایستند و با داد و فریاد ، بی ثمری نخل را به رخش می کشند. دلسوزان و خیرخواهان بازیگر نیز با صدای بلند از نخل حمایت می کنند ومی گویند: ما قول می دهیم سال بعد محصول دهد. به خاطر ما ، نخل را از جا نکَنید! و درخت نخل ، سال بعد خرما می دهد. به همین سادگی! 🔶 تبر ترامپ و دلسوزی موگرینی ، روشی برای گلابی آوری های بیشتر برجام است! طرف مقابل ، حرفه ای است! ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
نظام تسخيري 95.mp3
9.27M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_دوم - #نظام_تسخیر 🔊 جلسه نود و پنجم نقشهای اجتماعی در #سوره_حجرات / 61 📅97/02/19 #مشهد #دانشگاه_فردوسی 🔔 @Aminikhaah_Media
Aminikhaah
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت 📢 #پارت_دوم - #نظام_تسخیر 🔊 جلسه نود و پنجم نقشهای اجتماعی در
💠 استراتژی امیرالمومنین علیه السلام در بی اعتمادی به دشمن و نقض عهد او. ✅ @Aminikhaah
💠 عکس یادگاری از آخرین روز درسی حوزه علمیه امسال با این عزیزان ، پنج جزء قرآن (۸-۱۳) را تدبر کردیم. خداوند حافظ همه سربازان خالص امام عصر عج باشد! #مشهد #مدرسه_حضرت_مهدی ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از وحید یامین پور
5.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برجام 🔺️عراقچی در پاسخ به این سوال که با خارج شدن آمریکا از #برجام چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: "در این صورت دیگر برجامی نخواهد بود؛ ...اگر ترامپ می دانست با خارج شدن از برجام هزینه‌ای را متحمل نخواهد شد تا حالا این کار را کرده بود!" 🆔️ @yaminpour