eitaa logo
Aminikhaah
40هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
543 ویدیو
404 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔷 خلاصه جلسه اول / قسمت اول 🔶 عمدتا دو وقت ، دوگانه بین وظیفه و نتیجه طرح می شود: 1. جایی که تکلیفی انجام می دهیم و نتیجه ای نمی بینیم. 2. ‌ وقتی در مطالعه تاریخ ، نتیجه ملموس و محسوسی در عملکرد بزرگان دین یافت نمی شود. که اینجا نیز احاله به تکلیف می شود. اینکه بین وظیفه و نتیجه ، دوگانگی می بینیم ، ناشی از نگاه تاجرانه به دینداری و بندگی است. اما سوال این است که اگر کسی بندگی عاشقانه داشت ، نسبت وظیفه گرایی و نتیجه گرایی او چه خواهد شد؟ مثلا اگر ما تبلیغ دین کردیم ، چقدر به نتایج کار اهمیت دهیم؟ چقدر به دنبال جذب مخاطب باشیم؟ چقدر به فنون ، مهارت ها و تاثیرگذاری بها دهیم؟ در فعالیت سیاسی ، به رای و نظر مردم اهمیت دهیم؟ اگر کاندیدای انتخابات شدیم ، بخواهیم رای بیاوریم؟ برای رای آوردن تلاش کنیم؟ یا فقط به وظیفه خود فکر کنیم؟ 🔶 سیره انبیاء در قرآن حاوی نکات جالب و جذابی از ترکیب نتیجه گرایی و وظیفه گرایی است. برخی انبیاء مانند حضرت ابراهیم ع نماد تکلیف گرایی محض اند. از طرفی حضرت موسی ع نماد نتیجه گرایی شناخته می شود. او در هر اقدام خود محاسبه زیان و فایده می کند و با علم به نتیجه ، وارد عمل می شود. در ماجرای همراهی موسی ع و خضر نتیجه گرایی حضرت موسی ع به وضوح دیده می شود. همچنین در ماجرای موسی ع و هارون نیز نتیجه گرایی حضرت موسی دیده می شود. با این تفاوت که این نتیجه گرایی ، از دل تکلیف گرایی او سر می زند و بین وظیفه و نتیجه ، تفاوتی نمی بیند. 💢برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/398 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/403@Aminikhaah
💠 آیت الله شاهرودی ره ، رساله و مقلد داشت؛ شهریه می داد؛ در فقه و اصول ، صاحب سبک بود. با این حال ، چونان یک سرباز ، مطیع و پا به کار رهبری و نظام بود. حوزه انقلابی ، یعنی جایی برای ساخت کسانی مثل سید محمود شاهرودی. غصه ما از فقدان او ، همسنگ شادمانی دشمنان است. حشرش با اجداد طاهرینش... ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه اول/قسمت دوم 🔶نتیجه کامل را کسانی رقم می زنند که محو در وظیفه باشند و جز وظیفه ، به چیز دیگر فکر نکنند. امام حسین ع از نهضت کربلا نتایجی را توقع داشتند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را مد نظر داشتند.حضرت ، به هدف اصلاح امت خروج کردند. از آنجا که بندگان خالص خدا قطعا به نتایج مد نظر می رسند ، اصلاح مد نظر حضرت از بعد شهادت ایشان آغاز شد. بالاخص در دوره امام سجاد ع به نحو عجیب و خاصی پیکره جامعه اسلامی دچار تحول شد. در دوران امام سجاد ع اتفاق ویژه ای رخ داد و آن هم سرانه بسیار بالای ورود بردگان به جامعه اسلامی بود که پیش و پس از آن سابقه نداشت. این زمینه ای شد برای اینکه حضرت بردگانی را بخرند و پس از تربیت اجمالی آزاد کنند. اینها هم به وطن خود باز می گشتند و مبلغ مبانی اسلامی می شدند. این شد که زمینه دانشگاه عظیم صادقین ع را فراهم آورد. ▫️ نكاتى كه در اين موضوع به روش تربیتی امام سجاد عليه السّلام مربوط مى شود: 1⃣ هيچكدام از غلامان و كنيزانى كه امام عليه السّلام آنها را خريدارى میفرمود بيش از يك سال نزد آن حضرت باقى نمیماندند و ايشان به بهانه هاى مختلف و در مناسبت هاى گوناگون آن را آزاد میكرد، نتيجه مىگيريم كه امام احتياج به خدمت آنان نداشته و هدف از خريدن آن چيز ديگرى بوده است. 2⃣ امام عليه السّلام با بردگان رفتارى غير از آنچه معمولا با بردگان انجام میشود داشت، او با آنان رفتارى انسانى و نمونه داشت و اين رفتار، محبت اسلام و اهل بيت عليهم السّلام را در دل آنان زياد كرده و آنان را به داشتن كرامت اخلاقى تشويق می کرد. 3⃣ امام سجاد عليه السّلام به بردگان احكام مى آموخت و آنان را با مسائل معارفى اسلام تغذيه روحى و فكرى میكرد تا جايى كه هركدام از آنان از نزد آن حضرت خارج میشد داراى معلومات مفيدى بود كه در زندگى راهگشاى او بوده و او را از انحراف از اسلام بازمیداشت. 4⃣ امام سجاد عليه السّلام نه تنها بردگان را آزاد میكرد بلكه به هركدام از آنها كه آزاد میشدند سرمايه هایی میداد تا پس از آزادى سربار جامعه نبوده و بتواند از آن سرمايه كسب درآمد و امرار معاش کند. 💢برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/407 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/416@Aminikhaah
💠 اعتراف علی مطهری به تفاوت "هاشمی شاهرودی" و "هاشمی رفسنجانی" در قرابت با رهبری. این سند خوبی است برای تفسیر جمله تاریخی رهبری که فرمودند: هیچ کس برای من آقای هاشمی [رفسنجانی] نمی شود. با این تراز ، دیگر کسی نمی تواند با القاب حمایتی از جانب رهبری کاسبی کند. ✅ @Aminikhaah
💠 توییت امیرالمومنین ع برای زمانه ما 🔷 سُوءُ التَّدبيرِ مِفتاحُ الفَقرِ 🔶 سوء ، فقر است. 🔻 غرر الحكم: 5572 ✅ @Aminikhaah
💠 آقای ظریف گفته اند: هدف برجام ، گشایش اقتصادی نبود. کاملا موافقم؛ هدف برجام ، رسواسازی دریوزگان غرب بود. که بحمدالله در این جهت کاملا موفق بود. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از صراط مستقیم
استاد تحریریشخصیت آیت الله هاشمی شاهرودی.mp3
زمان: حجم: 1.33M
◾️شخصیت علمی و معنوی آیت الله مرحوم هاشمی شاهرودی (رض) 👈ارتباط ایشان با آیت الله بهجت و آیت الله سعادت پرور 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
💠 🔶 خلاصه جلسه دوم / قسمت اول 🔷 معمولا هر انسانی یک سؤال جدی دارد، و آن سؤال این است، «من چه کار باید بکنم؟» ادیان و مکاتب آمده اند به این پرسش پاسخ بدهند اما گاهی دین به صورت کلی جواب میدهد و انسان در جزئیات آن می ماند. ⬅️مسائلی که جزئی هستند، مثل: 1- حوزه را انتخاب کنم یا دانشگاه؟ 2-با کدام خانم ازدواج کنم؟ 3-به کدام خواستگار جواب مثبت بدهم؟ در موقعیت هایی که انسان به خاطر سؤالاتى، سرگردان و حیران می شود ، معمولا راحت ترین و نزدیک ترین کا، استخاره است در حالی که این وضعیت ها ، وضعیتی نیست که با استخاره حل شود. بلکه مدلی است که انسان باید برآورد «وظیفه» و «نتیجه» کند. عصاره همه حرفی که ما می خواهیم در این موضوع بگوییم این است: «وظیفه همان نتیجه است و نتیجه همان وظیفه.» رسما به امام حسین ع اعتراض می کردند که قصد تشکیل حکومت دارید یا شهادت؟ حضرت به هر کسی جواب خاصی می دادند. ولی همه از این حکایت داشت که وظیفه و تکلیف اباعبدالله ع حرکت به سمت کربلاست؛ مسلما برای بسیاری که نگاه نتیجه گرایانه داشتند این پاسخ امام قانع کننده نبود. در حالی که این گره تنها با نگاه تکلیف مدارانه باز خواهد شد. در واقع نتیجه کامل قیام اباعبدالله ع تنها در قیامت نمایان می شود. یکی از مکاتبی که به این سؤال (چه باید کنم؟) جواب داده، مکتب فایده گرایی یا اصالت سود (Utilitarianism) است؛ این مکتب این طور پاسخ داده که (آن کاری را انجام بده که از آن لذت ببری!) درواقع این مکتب معتقد به "اصالت لذت" است. همین فلسفه در غرب تولید محتوا میکند و به واسطه ی آن دیگر نیازی به تبلیغ مستقیم مفاهیم این فلسفه به افراد جامعه ندارند. زیرا با رواج سبک زندگی مد نظر خود درواقع این اندیشه را میان مردم نهادینه کرده اند. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/417 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/437@Aminikhaah
راه پختگی سیاسی .MP3
زمان: حجم: 1.29M
↖️ چگونه می‌توانید به یک «تحلیل‌گرِ پُختهٔ سیاسی» تبدیل شوید؟ راهکار استاد میرباقری را بشنوید. (۵۳ ثانیه) ☑️ @mirbaqeri
💠 قیام رامبد ، علیه دموکراسی 🔶 خندوانه و ادابازی دیشب ، آموزش آرام "فلسفه سیاسی و عبور از دموکراسی" بود. یکی از دو تیم شرکت کننده ، متبحر به کدگذاری و جعل رمز برای فهماندن حروف و کلمات بود. این باعث شده بود هیات اندیشه ورز مسابقه ، قوانین سخت گیرانه ای وضع کنند. نکته اول و مهم اینکه در جعل و وضع این قوانین ، نه نظر بینندگان را پرسیدند و نه به نظر شرکت کنندگان وقعی نهادند. آنچه در این قانون گذاری مهم بود ، رعایت عدالت و فرصت برابر در مسابقه بود. و این ، همان قانون گذاری ولایت مدارانه است! نکته دوم این بود که یکی از دو تیم ، دارای بازیگران مطرح و محبوب بود و تیم دیگر ، متشکل از هنرمندانی گمنام و غیرنام آور. این ، فضای استودیو را به نفع تیم بازیگران سنگین کرده بود. تیم متشکل از بازیگران ، چند باری به استفاده از رموز ویژه میان خود رو آورد. داور بابت تخطی از قانون به آنها تذکر داد. قرار شد از حاضرین در استودیو رای گیری شود که از تیم مذکور امتیازی کسر شود یا نه. اکثریت قریب به اتفاق که متاثر از محبوبیت اعضای این تیم بودند ، از خطای آنها چشم پوشی کردند و به نفع آنها رای دادند. تیم داوران ، چند باری بابت خطای این تیم تذکر داد. یکی از اعضای تیم گفت: مردم ، بهترین قاضی هستند. رای گیری کنید که خطا کرده ایم یا نه. رامبد جوان ، زیرکانه پاسخ داد: حالا که دیده ای هر کار کنید طرف شما هستند ، دائما بحث رای گیری را پیش می کشید؟ خیر ؛ خودم قضاوت خواهم کرد! این گفتگو اما در فضای سیاست کاملا آشنا بود. آنانکه روش های مدیریت افکار عمومی را خوب بلدند ، در هر بزنگاهی پیشنهاد رفراندوم می دهند. دائما نتایج انتخابات را یادآوری می کنند و رقبا را از انتخابات و رای مردم می ترسانند. ولی پاسخ رامبد ، حکیمانه ترین شورش نرم بر دموکراسی بود. و اما نکته آخر اینکه مردم سالاری دینی ، نه این است. مردم سالاری دینی ، حمایت همه جانبه و مردمی ، از داور عادل و حقجوست. که صد البته ، همیشه با خطر مظلومیت و مقهوریت در مواجهه با سوارکاران رای مردم مواجه است. رمز مظلومیت ولایت و ولی حق ، چیزی جز این نیست. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media
4_5848002250185639316.mp3
زمان: حجم: 5.23M
💠 l تمدن غرب ، کبوتر خانه میبد است... 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 خلاصه جلسه دوم / قسمت دوم 🔶فلسفه، زیرساخت تعلیم و تربیت است. در غرب فلسفه تولید داشته است اما متاسفانه در کشور ما نه! فضای رسانه از قوی ترین ابزار ها برای فرهنگ سازی و ایجاد سبک زندگی براساس لذت گرایی است، که طلایه داران آن نیز در هر جامعه ای سلبریتی ها هستند، به عنوان مثال رواج دادن این فرهنگ در بین مخاطب که " کاری کن تا حالت خوب باشه" به نوعی رواج همان تفکر اصالت لذت در جامعه است! مصداق بارز جامعه ی نتیجه گرا ، مردم کوفه اند.مردم کوفه آدم های خوب ، نماز خوان ، محب اهل بیت ع و دلیر اند. اصلا در به پا کردن حکومت امیرالمؤمنين اینها کمک حضرت بودند و ویژگی های خوب دیگر داشتند ولی یک ویژگی بد داشتند و آن نتیجه گرایی مزمن بود. این نتیجه گرایی به جایی می کشد که امام حسین ع به شهادت می رسند. چون برآورد هزینه و فایده که می کند ،‌ هزینه های همراهی با حسین را خیلی بیشتر از فایده آن می بیند. البته این به سطح فهم نازل آنها بر میگردد. بنتهام _از سردمداران مکتب فایده گرایی_ می گوید کاری را انجام بده که لذت بیشتر دارد ، رنج کمتر دارد و همه از آن لذت می برند. هم جنس گرایی از بطن این سخن در می آید به همین راحتی و دیگر شما لازم نیست که فلسفی صحبت کنی ، اگر در همین موضوع پافشاری کنی ، فلسفه هم خواهد آمد. اصلا این مدلی که دارند لذت را بیان می کنند ، وظیفه گرایی است ، یعنی شما موظف هستی که لذت همه را تامین کنی ولی اصلا اسم وظیفه را نمی آورد! 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/443 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/455@Aminikhaah