💠 چرا چهرههای مشهور اعتبار دارند؟
میگویند چهرههای مشهور، پیامبران آخرالزمان هستند؛ در این عصر مردم با افرادِ چهره و شناختهشده، انس ذهنی بیشتری داشته و نسبت به آنها اعتماد دارند، اما نمی دانند که این اعتماد به چه شکلی و چگونه ایجاد شده است؟
مثل اینكه در خیابانی كه فروشگاه های مختلفی دارد حرکت کنید، اما شناختی از محصولاتی كه عرضه میكنند نداشته باشید، مگر آنهایی كه از قبل با آنها آشنایی داشته و میدانید كیفیت محصولاتشان چگونه است.
در فضای رسانه هم همین موضوع صادق است كه یك برندینگ اعتمادساز درباره افراد مشهور صورت میگیرد .
دوستی كه خودش چهره ای مشهور است، میگفت خسته شدم از بس مردم درباره من اظهار نظر میكنند و حرف میزنند، گفتم : ببین، چهرههای مشهور، عضو خانواده ی مردم هستند، مثل این است كه درمورد یك اتفاق در خانه، همه اعضای خانواده اظهارنظر میكنند، نمیشود وارد خانهها شوی، با مردم انس بگیری و عضو آنها باشی، ولی درباره تو اظهار نظرنكنند، دیگر باید بپذیری كه عضو آن خانواده هستی!
به همان اندازه كه مردم از یك چهره ی مشهور پذیرش دارند، با او كار هم دارند و نسبت به رفتار او بیتفاوت نیستند. توهمی كه مردم نسبت به چهرههای مشهور دارند، به خاطر این است كه تصور میكنند، آنها به علت ارتباط با طیفهای مختلف جامعه و احتمالا ارتباط با منابع خبری، لزوما نظر صحیح تری دارند و این همان نكتهای است كه باعث شده حرف این افراد از تاثیر گذاری بیشتری برخوردار باشد .
طیفی از مردم درسطح خیال زیست میكنند ؛ این تعبیر توهینآمیزی نیست، بلكه تعبیری فلسفی است؛ مراد، دوگانه ی عقل و خیال است، خیال گذرگاهی برای رسیدن به عقلانیت، اما رهزن است، به همین دلیل باعث می شود طیفی درآن باقی بمانند، لذا پشتوانههای عقلی ماجرا از دست میرود و به آن توجه نمیشود .
مهم این است كه من این آدم را دوست دارم و با او خاطرات خوشی دارم، هر قدر هم از سوی او آسیب ببینم، نمیتوانم از او دست بكشم . میبینیم در دنیا اگر کسی طرفدار بازیگری باشد حتی اگر از سوی او آسیب هم ببیند، باور نخواهد کرد که او همان چهره است و میگوید این فرد آن كسی نیست كه من میشناسم . نمیخواهد چهرهای را كه با آن زندگی کرده، تخریب كند، به همین علت حقیقت را باور نمیكند .
كار رسانه همین است كه مردم را در فضای خیالانگیز سیر دهد، چون عالم خیال محدودیتی ندارد.
پشتوانه ی خیالانگیز و محبتآمیز در میان مردم سبب میشود كه رفتارهای متناقض از سوی افراد مشهور دیده نشود، این پشتوانه تا وقتی كه دیده میشوند و رسانه دارند و در رسانه هستند برای آن ها باقی می ماند، و باعث میشود که حرف بزنند و موضع بگیرند .
دنبالكنندههای صفحات مجازی مانند پول داخل كارت اعتباری هستند، تا زمانی كه داخل كارت اعتباری جلوی اعداد صفر باشد، ما به خودمان اجازه میدهیم داخل هر فروشگاهی شویم و با هر شكلی كه میخواهیم با فروشنده حرف بزنیم و خرید كنیم، حالا در فضای مجازی این اعتبار، در واقع دنبالكنندهها هستند كه به من اجازه میدهند در موضوعات ورود كنم و اظهار نظر كنم . اتفاقا میبینیم كه هرچقدر چهرههای مشهور بیشتر موضع میگیرند بهجای اینكه مردم آنها را دنبال نكنند بر تعداد دنبالكنندههای آنها افزوده میشود، همین سرمایه ی آن فرد را افزایش داده و جرات هزینه كردن را به او میدهد .
مردم ما بهشدت سیاسی هستند در حالی كه مردم نقاط دیگر دنیا تا این اندازه سیاسی نیستند . این مسأله به كاركرد افراد مشهور ربطی ندارد بلكه به ساخت فرهنگی جامعه مرتبط است . فضای زندگی مردم دنیا با مردم ما متفاوت است، به همین خاطر در آن حوزههایی كه برای مردم مهم است و به آنها اعتنا دارند، نظر افراد مشهور اعتبار دارد، این یك رابطه مستقیم است، چون مردم به مسائل سیاسی اعتنا دارند، افراد مشهوری که در این زمینه اظهار نظر و اعلام موضع می کنند هم در بین مردم معتبرند .
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه پنجم/قسمت اول
🔶 از دیدگاه حضرت امام و مقام معظم رهبری نیزاینطور برداشت میشود که نتیجه و وظیفه یکسانند.
دو عبارت از سخنان امام خمینی (ره):
«به عقیده این جانب اگر انسان با اخلاص به تکلیف عمل کند ، چه نتیجه منظور وصل شود و چه نشود برد نموده است.
یعنی نتیجه برای خود تکلیف است ، هر وقت تکلیفی عمل شد ، خود این عمل نتیجه دارد.»
دومین عبارت، نامه ای است که امام به آیت الله شهید سید محمدرضا سعیدی دارند ، خیلی مفصل تر این را توضیح می دهند:
« از اوضاع شکایت نموده بودید ، آنچه مسلم است هر روز رو به وخامت است ، با وضع خودمان امیدی نیست مگر به توجه غیبی ان شاءالله تعالی ، لکن ما نباید در ادای وظایف منتظر نتیجه قطعیه باشیم. اگر در محضر مقدس حق تعالی عامل به وظیفه معرفی شویم همین نتیجه است.»
چه مقامی پیامبر ص را به معراج برد؟ 'مقام عبودیت'
عبد بودن پیامبر از رسول بودن ایشان بالاتر است. و همه نتیجه این است که عبد شوی.
قرآن کریم میفرماید:
《وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ》ﻭ ﺟﻦ ﻭ ﺍﻧﺲ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻣﺮﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻨﺪ ﻧﻴﺎﻓﺮﻳﺪﻳﻢ. (الذاریات/56)
ممکن است بگویید که《لِيَعْبُدُونِ》 یعنی وظیفه ؛ نه ، بلکه《لِيَعْبُدُونِ》 یعنی نتیجه! و وظیفه این است که این نتیجه را حاصل کنی.
🔶مقام معظم رهبری در سال 69 میفرمایند:
«این درس را هم امام به ما آموختند که عمل به وظیفه و اقدام برای نتیجه نیست ، نتیجه در آن نیت خالصی است که شما در حین اقدام دارید.نتیجه با خداست ما باید تکلیف مان را انجام بدهیم ...این یعنی نتیجه همان تکلیفی است که عمل می کنی»
امام فقط به این فکر می کرد ، وظیفه چیست؟ واینکه نکند خداوند غضب کند.
چون فکر امام این گونه است ، با قدرت می نشیند و می گوید چه کسی هلی کوپتر ها را هلاک کرد؟ (ماجرای صحرای طبس)
این حس عبودیت است ، وقتی عبد شوی، ابرقدرت می شوی.
🔶وقتی که آدم مثل امام ره عبد شد ، برای کاری اراده کند ، می شود.مثلا وقتی امام ره گفت که کارتر باید برود ، دیگر او رای نیاورد! یا زمانی که دستور داد که حصر آبادان باید شکسته شود ، شکسته شد و... .
این قدرت، نتیجه انجام وظیفه است.
کار های بزرگ و کوچک فرق ندارد ، برای امام ره آب خوردن و نابودی اسرائیل فرقی نداشت ، چون عبد است. 《لا حول و لا قوه الابالله العلی العظیم》
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/652
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/656
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/663
@Amminikhaah
ناگفته های فتنه ۸۸
با حضور دکتر غفاری
نویسنده کتاب تغلب
شنبه ۲۲ دی ماه، ساعت ۱۲ الی ۱۴
سالن شورای دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه پنجم/قسمت دوم
🔶تشخیص وظیفه خیلی سخت است. یک نسخه کلی نداریم ، که بگوییم همه باید فلان کار را انجام بدهند ، خیلی دقیق و جزئی است.
همان لحظه که شروع می کنی وظیفه را انجام دهی ، همان لحظه نتیجه حاصل شد.موسی کلیم الله از خداوند متعال پرسید:
یا رب کیف اصل الیک؟خدایا چگونه به تو برسم؟
خداوند فرمود:«قصدک لی وصلک الیّ؛ همین که مرا قصد کنی، به من رسیده ای» =>وظیفه و نتیجه یکی است.
همین یک قدم گذاشتن روی نفس مهم است و همین است که می تواند انسان را به هر جا برساند. همین یک قدم که آدم باید روی نفس خود ، روی آرزو های خود بگذارد ، کل سختی در آنجاست.
قرآن کریم می فرماید:
《وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا
ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﻫﺠﺮﺕ ﻛﻨﺪ ، ﺍﻗﺎﻣﺖ ﮔﺎﻩ ﻫﺎﻯ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﺍﺧﻰ ﻣﻌﻴﺸﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﻳﺎﻓﺖ . ﻭ ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﺩ ، ﺳﭙﺲ ﻣﺮﮒ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎﺑﺪ ، ﻣﺴﻠﻤﺎ ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ ؛ ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ》.(النساء/100)
از خانه ات که به قصد مهاجرت به سوی خدا و پیامبر بیرون بروی ، اگر در راه، از دنیا رفتی ، اجرت (نتیجه ات) به خدا واجب میشود و به عهده می گیرد. یعنی همان یک قدم است که باید آدم بردارد.
در این جمله خیلی لطافت است که 《فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ 》 در این عبارت می فرماید ، (وَقَعَ) یعنی اجر و پاداشش بر خدا واقع شده بود و نه واقع میشود ، فعل به صورت مضارع نیامده است.
بنابراین یعنی همان یک قدم که گذاشتی همه را برایت نوشتم.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/663
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/663
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه پنجم/قسمت سوم
🔶یک سوال بالاخره نتیجه بخواهیم یا نه؟ بالاخره هر کدام از ما به پول ، همسر ، رفاه ، آسایش و ... احتیاج داریم آیا این ها را درخواست کنیم یا بگوییم فقط خدا ما را بس است؟
قرآن کریم در مورد اهل بیت(ع) می فرماید:
《 رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ
ﻣﺮﺩﺍﻧﻰ ﻛﻪ ﺗﺠﺎﺭﺕ ﻭ ﺩﺍﺩ ﻭ ﺳﺘﺪ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺑﺮﭘﺎ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺯﻛﺎﺕ ﺑﺎﺯ ﻧﻤﻰ ﺩﺍﺭﺩ ، [ ﻭ ] ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺍﺯ ﺭﻭﺯﻯ ﻛﻪ ﺩﻝ ﻫﺎ ﻭ ﺩﻳﺪﻩ ﻫﺎ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻳﺮ ﻭ ﺭﻭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ، ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ .( النور\ 37) 》
=> یعنی این بزرگواران تجارت و کاسبی می کنند تا درآمد کسب کنند و پول دربیاورند و از مهارت هایی هم استفاده می کنند. اما زمانی که تجارت می کردند همزمان، هم سود می کردند و هم خدا را یاد می کردند و او را داشتند.
اگر انسان تکلیف گرا بشود نباید به نتیجه فکر کند؟ یا باید فکر کند؟
اتفاقا خیلی باید به نتیجه فکر کند ولی نباید به خاطر نتیجه سطح پایین ، نتیجه سطح بالا را از دست بدهد و از آن غافل بشود.
مسئله این است که نتیجه را بخواهی ولی کم نخواهی! خواستن نتیجه مشکلش این است که کم می خواهی! در صورتی که باید همه ی نتایج را بخواهی و تا آن آخرین حدی که دارد بخواهی.
اباعبدالله ع در کربلا هر چه از نتیجه بود ، خواستند.
اصلا این که حضرت می گویند خدا را میخواهم ، یعنی چه؟ یعنی من همه چیز و همه عالم را میخواهم.
امام حسین ع به کم قانع نبودند.اصحاب حضرت هم همینطور بودند.
اگر در بین دو راهی نتایج قرار گرفتی که از کدام نتیجه می توانی بهتر لذت ببری ، آن نتیجه ای را انتخاب کن که خودت در آن نیستی یا کمتر هستی.
چقدر باید این انانیت برطرف شده باشد؟
امیرالمومنین ع فرمود:
« الْجَلْسَةُ فِي الْجَامِعِ خَيْرٌ لِي مِنَ الْجَلْسَةِ فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ الجلسة [الْجَنَّةَ] فِيهَا رِضَى نَفْسِي وَ الْجَامِعَ فِيهَا رِضَى رَبِّي.»
«من در مسجد بنشینم ، بیشتر دوست دارم تا اینکه در بهشت بنشینم. در بهشت می نشینم خودم خوشم می آید و راضی هستم ولی در مسجد که می نشینم خدا خوشش می آید و راضی می شود.»
💢برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/675
بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/678
بخش هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/684
بخش هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/697
بخش نهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/699
بخش دهم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/704
✅ @Aminikhaah
💠 هر ساله در سالروز رحلت مرحوم هاشمی روایت های جدیدی نقل می شود که آن رحیل فرموده بودند حالا که فلان اتفاق افتاده ، می توانم با خیال راحت از دنیا بروم.
ما هیچ ، ما نگاه؛ فقط چرا با این همه آمادگی برای رفتن ، خانواده ایشان هنوز هم مرگ ایشان را غیر مترقبه و نتیجه توطئه ای پنهان می دانند؟
چرا بعد از دو سال ، هیچ خبری از وصیت نامه آن مرحوم نیست؟
✅ @Aminikhaah
💠 مردم و مسئولین یکی اند!
🔷 درباره مواضع برادر عزیز جناب آقای زائری ، عرایض متعددی داشته ام که اساس و چکیده همه آنها در این عبارت بود: «ایشان ، دائما در ورطه <تقابل جعلی> گرفتارند و چیزهایی را در مقابل هم قرار می دهند که اساسا تباین و تضادی با هم ندارند و عمدتا ، نسبتشان ، اعم و اخص ، یا علت و معلول است.»
یکی از نوآوری های ایشان در این مغلطه ، توییت جدیدی بود که دوگانه ای از مردم و مسئولان ساختند و حکم ابدی بر خود تراشیدند که تا آخر ، در صف مردم باشند و نه مسئولان.
دقایقی نگذشت که استثنائا این بار ، تالی فاسد مساله را زود کشف کردند و به جای دوگانه مردم و مسئولان ، دوگانه حق و باطل را ترسیم کردند و متعهد شدند از صف حق خارج نشوند.
اما درباره پندار تقابل مردم و مسئولان ، به ایشان این روایت از پیامبر و سخنان راهبردی امام ره را تقدیم می کنم:
🔷 رسول الله ص: كَما تَكونونَ يُوَلّى- أو يُؤَمَّرُ- عَلَيكُم.
🔶 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: همان گونه كه هستيد، بر شما سرپرستى (حكومت) مى شود.
🔻 مسند الشهاب ، ج 1 ، ص 337 ؛ كنز العمّال ، ج 6 ، ص 89
🔷 امروز كه بحمداللَّه ايران به دست ايران و ايرانى اداره مى شود و همه شئون كشور در دست خود ايرانيان و خود دلبستگان به اسلام، رهبرى مى شود، امروز روزى است كه همه قشرهايى كه در اين كشور هستند مسئول هستند.
🔻 صحیفه امام ، ج16 ، ص 23
🔷 فرق ما بين جمهورى اسلامى و شاهنشاهى اين است كه جمهورى اسلامى از مردم است و جمهورى اسلامى رهين همين مردم عادى كشور است، و شاهنشاهى مى گفت نه، من اين طور نيست كه به مردم كار داشته باشم، ما خودمان بايد كارها را، مردم بايد تحت سلطه ما باشند و با مردم آن طور مى كردند.
🔻 صحیفه امام ، ج17 ، ص 235
🔷 امروز كشور شما دست خودتان است. نه يك كسى بالاى سر شماست كه بخواهد به شما حكومت كند، نه مستشارى از كشورهاى ديگر داريد و نه كارشناسان.
همه چيز دست خود شماست و مسئول خود شماييد. در رژيم سابق ملت مى گفت خوب، من چه كنم، به دست من چيزى نيست، اگر سؤال مى شد. امروز كه همه چيز در دست خود شماهاست ديگر اين عذر پذيرفته نيست كه من چه كنم.
🔻 صحیفه امام ، ج18 ، ص 280
✅ @Aminikhaah
💠 ضعف جدی و خطرناک مجامع قضایی کشور ، ناتوانی در توجیه و اقناع افکار عمومی است. مسیر و مصیر نهادهای قضایی به سمت مبارزه با مفاسد گوناگون و تقویت بنیان های امنیتی کشور است؛ اما وقتی پیوست رسانه ای کار ضعیف باشد ، هر فرآیند قانون مدارانه ای ، واکنش زبون آمیز و زبان درازانه خوانش خواهد شد.
درباره حکم بدوی جناب آقامیری نیز هلمّ جرّا ...
* هلّم جرّا در اصطلاح طلاب ، معنای «هم چنین» می دهد.
✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آن مرحوم ، اولین سیاستمدار جمهوری اسلامی بود که سناریوها را بازی می کرد!
#روحانی_طور
🔹برشی از فیلم تبلیغاتی در انتخابات ۸۴
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
نظام تقديم 60.mp3
8.66M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه شصتم
#جایگاه_صدق_در_هستی / 16
📅97/10/25
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 حضرت آیت الله العظمی مظاهری:
🔷 افرادیکه با عالم برزخ سروکار دارند زیاد دیده شده که آن مرده ها همین را میگویند که حوائج مردم را برآورید ثوابش مال ما ما از شما راضی میشویم به شرطی که بتوانید یک دلی را بدست بیاورید و حتی دل حیوانها اینها مقید هستند وقتیکه برف می آید پرنده ها نتوانند دانه برای خودشان تهیه بکنند میروند دانه میریزند روی برفها برای اینکه پرنده ها گرسه نمانند یکی از اینها نقل کرده بود که من میرفتم نماز دیرم شده بود غروب بود دیدم بچه ها دارند با یک بچه گنجشکی بازی میکنند و من چون دیرم شده بود با بی اعتنایی گذشتم نرفتم این بچه گنجشک را از دست این بچه ها نجات بدهم. گذشتم رفتم نماز مغرب و عشا را خواندم و دیدم یک حال قبضی برایم ایجاد شد یعنی بی توفیقی یعنی لذت نبردن از عبادت یعنی حال نداشتن عبادت یعنی ترک شدن نماز شب و بالاخره این را اسمش را میگذارند حال قبض. منقبض شد روح من کتل شد روح من که فکر میکردم چرا چنین شد توی خواب شاید هم خواب نبوده اسمش را خواب میگذارند عالم کشف بهش گفتند که یک بچه گنجشک پیش خدا از دست تو شکایت کرده میگوید خوابم کشفم تمام شد متوجه شدم آن بچه گنجشک را من باید نجاتش میدادم ندادم حالا چه بکنم میگوید منتها به حال این قبض بودم غصه میخوردم حالا چه باید کرد انقباض را چگونه باید انبساط کرد یک روزی توی صحرا دیدم که یک بچه گنجشکی از درخت افتاده پایین یک مار آمد و میخواست این بچه گنجشک را بخورد من عصایم را بلند کردم آن مار رفت و این بچه گنجشک را من به مادرش رساندم مادرش دور دور صدا میکرد و این بچه گنجشک را به مادرش رساندم شب توی خواب یعنی عالم کشف به من گفتند که بچه گنجشک پیش خدا از تو تشکر کرد میگوید حال قبضم خوب شد.
🔻 درس اخلاق ، 24/ 5/ 1380
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
🔷 #فهرست فایلهای عرضه شده تا تاریخ 26 دی ماه 1397 در پیام رسان "ایتا"
💠 #دروس_حوزوی
💢 #دروس_تمهیدیه
💢 #طهارت / 50 جلسه
💢 #بیع / 31 جلسه
💢 #شرکت /3 جلسه
💢 #اجاره / 7 جلسه
💢 #ضمان /3جلسه
💢 #صلاه /15جلسه (ادامه دارد...)
💢 #شفعه / 1جلسه
💢 #جعاله /1جلسه
💢 #وصیت /5جلسه
💠 #کلاس_تخصصی
💢 #طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن / جلسات 6-14(ادامه دارد ...)
💢 #ولایت - 9 جلسه
💢 #رسالت_ما_در_رسانه_های_تعاملی - (اینستاگرام) 8جلسه
💢 #کارگاه_پردیس_اندیشه - جلسه 2تا11 (ادامه دارد...)
💢 #جذب_و_کادر_سازی - 3 جلسه
💢 #چرا_رهبری_دخالت_نمیکنند ؟ 1 جلسه
💢 #مدیر_مطلوب_علی - 8 جلسه
💢 #کارگاه_توییت_نویسی / 3جلسه
💠 #سلسله_مباحث_منبری
💢 #اهالی_حزب_باد - 17 جلسه
💢 #هزار_خدا_هزار_هزار_خدا - 1 جلسه
💢 #صبر_رمز_موفقیت - 3 جلسه
💢 #چگونه_حال_خوب_خود_را_نگه_داریم ؟ - 5 جلسه
💢 #علی_آدم_میخواهد - 3 جلسه
💢 #مراقبت_های_بعد_از_عمل - 1جلسه
💢 #عید_شکوفایی - 1 جلسه
💢 #کوچکترها_را_هم_زیارت_کن - 1جلسه
💢 #حقیقت_عبودیت - 1جلسه
💢 #شیعه_جعفری - 1 جلسه
💢 #نگاهی_نو_به_شفاعت - 1جلسه
💢 #چرا_علی_تنها_ماند ؟ - 6 جلسه
💢 #چرا_صدایمان_درنمی_آید - 1 جلسه
💢 #کلیات_اسلام - 1 جلسه
💢 #حکمت_و_کودکی - 1 جلسه
💢 #رزق_حسینی - 15 جلسه
💢 #امام_کودکی_ندارد - 1 جلسه
💢 #چهار_قاعده_طلایی_از_امام_جواد - 1 جلسه
💢 #اقتصاد_و_فرهنگ - 1 جلسه
💢 #حیاتی_ترین_خواسته_در_دعای_عرفه - 1 جلسه
💢 #مواجهه_جمهوری_اسلامی_با_حجاب - 1 جلسه
💢 #انفاق_و_نفاق - 1 جلسه
💢 #محب_حسین_محبوب_خدا - 1 جلسه
💢 #به_آثار_توجه_کن - 1جلسه
💢 #سلوک_با_حسین / 1جلسه
💢 #خط_کوفی (از کوفه علی تا کوفه حسین) / 10جلسه
💢 #رهایی_از_غم /11جلسه
💢 #امام_سجاد_و_تربیت_بالینی / 1جلسه
💢 #زیارت_معجزه_میکند / 9جلسه
💢 #اربعین_و_سبک_زندگی_مهدوی / 1جلسه
💢 #ویروس_دودلی (تحلیلی تمدنی-جامعه شناختی از دوران امام حسن ع) / 1جلسه
💢 #ره_چنان_رو / (شرح کلمات و توصیه هایی از آیت الله بهجت در باب زیارت اربعین) 1جلسه
💢 #تکلیف_یا_تکلف /2جلسه
💢 #خستگی_ناپذیری / 3جلسه
💢 #زندگی_به_سبک_بندگی / جلسات 1تا8 (ادامه دارد...)
💢 #گردو_شکستم_با_خدا / 1جلسه
💢 #پیامبر_رحمت_و_زحمت /2جلسه
💢 #شأن_عند_الله /1جلسه
💢 #مهندسی_افکار_عمومی /2جلسه
💠 #سلسله_مباحث_دانشگاهی
💢 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت :
#پارت_دوم - #نظام_تسخیر - جلسات 91 تا 151
#پارت_سوم - #نظام_تقدیم - جلسات1 تا 60 (ادامه دارد...)
💢 #شیطان_و_تشکیلات - 3جلسه / جلسات 18 - 16
💢 #شرح_کتاب_شذرات_المعارف / 18 جلسه (ادامه دارد ...)
💢 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه / جلسات 2 تا 6
💢 #بن_مایه_فتنه / 1جلسه
💢 #انسان_250_ساله / 2جلسه (ادامه دارد...)
💠 #سلسله_مباحث_سیره_14_معصوم
💢 #اعتدال در #سیره_امیرالمومنین
💢 #تربیت در #سیره_امام_باقر
💢 #امام_حسین_ ع در #سیره_امام_صادق
💢 #معاشرت در #سیره_امام_رضا
💢#بصیرت در #سیره_امام_هادی
🎙 #پادکست
🎚#دیالمه_استثنا_نیست ...
🎚 #این_دمل_سر_باز_خواهد_کرد
🎚 #مهمترین_کارکرد_دین
🎚 #جا_دارد_با_این_روضه_جان_بدهی
🎚 #کوچ دادن از تلگرام و حمایت نکردن از پیام رسان های داخلی، خیانت بود!
🎚 #آیا_این_علی_را_میشناسید؟
🎚 #تمدن_غرب_کبوترخانه_میبد_است
🎚 #از_سقیفه_تا_خندوانه!
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 #نبرد_با_منافقان / 1⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 اينها سينه زنند! بيرق اسلام بلند بشود پايش سينه مى زنند، لكن به اسلام كار ندارند. بيرق كفر هم باز بلند بشود پايش سينه مى زنند براى استفاده. امروز اگر امريكا غلبه پيدا كند، آنها سينه براى امريكا مى زنند.
الآن كه من اينجا ايستاده ام اشخاصى هستند كه روابط با امريكا دارند. روابط دارند با كسانى كه با امريكا روابط دارند. اينها سينه زنند. پاى هر عَلَمى سينه مى زنند. به نظرشان فرقى نيست ما بين عَلَم اسلام يا عَلَم كفر. آن كسبش را مى خواهد بكند. او مى خواهد اسم بلند كند. او مى خواهد مردم او را به روشنفكرى بشناسند. او مى خواهد مردم او را به آن چيزهايى كه پيش ملت رايج است بشناسند.
... زير [پرده توطئه مى كنند] در ظاهر فرياد مى كنند و اسلام را ترويج مى كنند و رژيم سابق را «طاغوت» مى گويند و رژيم فعلى را «جمهورى اسلامى» مى گويند. لكن در زير پرده مخالفت مى كنند با اسلام. مخالفت مى كنند با جمهورى اسلامى. اگر امروز كارتر پيش بيايد، اينها سينه زن براى كارترند، حالا هم در زير دارند سينه مى زنند برايش. الآن هم روابط با امريكا، هم مستقيم هست هم مع الواسطه. هر كس پيش بيايد آن طورى است.
منافقين اين طورند. اصلًا اين صفت منافقين است.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 232 - 233
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیت الله ناصری:
خبرهایی در راه است...
از رهبری جدا نشوید!
✅ @Aminikhaah
💠 #نبرد_با_منافقان / 2⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 در زمان رسول اللَّه هم آن گرفتاريى كه اسلام براى منافقين داشت و از دست منافقين داشت، از دست كفار نداشت.
كفار ايستاده بودند در مقابل هم و جنگ هم مى كردند و تو سر هم مى زدند و پيش مى بردند و يا عقب مى نشستند. لكن با منافقين چه بكنند؟
منافقى كه آمده و مى گويد من براى اسلام هستم و اسلام آوردم؟ و مثل اسلام ابو سفيان و دار و دسته او، با او چه بكنند؟
اين كه دارد مى گويد من مسلمانم، با مسلمان كه نمى شود كارى كرد، اين كه ظاهرش آمده و اسلام و نماز هم مى خواند و جماعت هم مى خواند و پاى منبر رسول اللَّه هم مى نشيند و اشك هم مى ريزد، با اين كه نمى شود كارى كرد.
امروز هم مسلمانها مبتلاى به دسته اى از منافقين هستند كه كار اين مسلمانها با اين منافقين مشكلتر است، تا كارشان با محمد رضا.
محمد رضا ايستاده بود و مى زد و مى كشت. و تكليف ملت با او معلوم بود. ملت مى رفت به جنگش. اما يك دسته اى كه در ظاهر اظهار اسلام مى كنند، در ظاهر براى اسلام دعوت مى كنند، در ظاهر حرف اسلام مى زنند، قلمهايشان و قدمهايشان براى اسلام است، لكن زير پرده با اسلام مخالف اند. مخالفت با اسلام مى كنند در زير پرده. با اينها بايد چه بكنيم؟ كار با اينها بسيار مشكل است.
و حل مسئله منافقين [دشوار است] پيغمبر اكرم هم نمى توانست حل بكند. حضرت امير هم گرفتار اينها بود و حلش نمى شد بكنى.
حلش مشكل است.
آن كه ما امروز مبتلاى به آن هستيم و آن دسته منافقينى كه اظهار اسلام مى كنند و كمر اسلام را مى خواهند بشكنند. كار مسلمانها با اينها مشكل است. حل مسئله اينها بسيار مشكل است.
اين غير از آنى است كه «نصيرى» است، كه مطلبش معلوم است. و «هويدا» است كه مطلبش معلوم است. «هويدا» معلوم بود دشمن اسلام و مسلمين است. و «نصيرى» هم معلوم بود كه مردم را چه كرده و تكليف مردم با او معلوم بود. و گرفتند آنها را و به جزاى خودشان رساندند.
اما آن آدم مقدس مآبى كه تسبيح هم دستش گرفته است و مى گويد به اسلام هم من خدمت مى كنم. اين مقدس مآب را چه بايد بكنيم ...؟ اين طايفه منافقين هم كه نمى شود با آنها كارى كرد.
اسلام از صدر، از اولى كه اسلام پيدا شده تا حالا، مبتلاى به اين جمعيت هست. و حل مسأله اينها مشكلتر از هر مسئله اى است براى اسلام و مسلمين.
اشخاصى كه فرياد براى اسلام مى زنند و مى زدند. و از مليت و از اسلاميت و از اينها مى گفتند. بعد معلوم شد كه اين آقا كه اين قدر اسلام مآب است و اين قدر ملى است رابطه دارد با امريكا. بعضى از اين روشنفكرهاى ما اين طورى اند؛ منافق اند.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 233 - 234
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
💠 #نبرد_با_منافقان / 3⃣
🔷 کلماتی شنیده نشده از امام سید روح الله خمینی ره
🔶 اگر صاف مى ايستادند، مردانه مى ايستادند، مثل آن فرض كنيد آدمى كه مى ايستد، مى گويد كه من طرفدارم. در بين اينهايى كه كشتند، يكيشان ايستاد گفت كه نخير من طرفدار شاه هستم. ( مهدى رحيمى آخرين فرماندار نظامى تهران و حومه در روزهاى پايانى حكومت شاه.) حالا هم طرفدار شاهم. كشتندش. اين مردانه ايستاد و مردانه هم مرد. به جهنم هم رفت.
اما آنهايى كه الآن ما مبتلا به آنها هستيم كه مردانه نمى آيند به ميدان بگويند كه آقا ما اسلام را نمى خواهيم. مردانه نمى آيند به ميدان و بگويند كه اسلام براى سابق بوده، حالا ديگر به درد نمى خورد! با اينها بايد ما چه بكنيم؟
... حل مسئله منافقين از اعظم مشكلاتى است كه براى ملت ما و براى اسلام از اول بوده. با معاويه بايد چه كرد كه امام جماعت است. و براى خدا- به قول خودش- براى اسلام، براى خودش مى خواهد هم جنگ بكند براى اسلام و هم [خدمت] بكند و اينها! منافق است.
به مردم شام حالى كرده است كه من يك آدم مسلمانى هستم، ... با اينها بايد چه كرد؟ جز پناه به خداى تبارك و تعالى. و جز افشاگرى؟ ملت بايد افشا كند.
اينها كه به صورت منافقين پيش آمدند و در ميدان مسلمين واقع شده اند و مى خواهند كارشكنى كنند براى اسلام و مسلمين، بايد هر چه از آنها پيدا كردند، هر پرونده اى كه از اينها پيدا كردند اين را نشان بدهند تا معلوم بشود كه اينها جزو منافقين اند. و با آنها مبارزه كنند، تا معلوم شود.
خوب با يك كاسبى كه خيلى هم آثار سجده در جبينش هست، يا يك نويسنده اى كه از اول كه وارد مى شود «بسم اللَّه الرحمن الرحيم» در كلامش مى نويسد و بعد هم از «جمهورى اسلامى» شروع مى كند [ستايش] كردن و [تمجيد] كردن، تعريف كردن. لكن از زير لطمه بر اسلام وارد مى شود. با اين نمى شود الآن كارى كرد. هر كارى بخواهيد بكنيد مى گويند او يك مسلمان است؛ يك آدم حسابى است.
نمى شود، اين تا افشاء نشود. تا مشتش باز نشود توى مردم. اين مقدس مآبى كه هر روز مى رود پشت سر فلان آقا نماز مى خواند و گاهى هم سهم امام مى دهد براى اغفال آن آقا، لكن در واقع مخالف با اين رژيم است و مى خواهد بزند اين رژيم را و از هم بشكند، مشكل است با او معارضه كردن. اين را جز افشاگرى الآن جور ديگر راه نداريم. راه اين است كه مطالب اينها و خيانتهاى اينها را هر كس پيدا كرد اين را بگويد كه اين طور شد.
البته اعراض مسلمين محترم است و كسى حق ندارد كه همين طور بيخودى هر كس هر طورى دلش بخواهد، با هر كس دشمن است بگويد اين ساواكى است، نمى دانم اين [وابسته] است. اعراض مردم محترم است. مگر اينكه معلوم بشود كه اين عِرض اسلام را مى خواهد ببرد. آن وقت ديگر محترم نيست.
🔻صحيفه امام، ج11، ص: 234 - 236
سخنرانى [در جمع كاركنان كميته هاى امداد مركز ]
زمان: قبل از ظهر 23 آذر 1358
✅ @Aminikhaah
💠 مرد استدلال های تاریخی
🔷 این دو جمله تاریخی را بخوانید:
1⃣ یک میلیون نفر به دنبال شغل می گردند. معلوم می شود شغل هست که دنبالش می گردند. و گرنه دنبال چه چیز می گردند؟
2⃣ ابر وقتی می خواهد ببارد ، به زمین نگاه می کند. اگر درخت و جنگل باشد می بارد. و گرنه چه علت دارد ببارد؟
🔶 صاحب این استدلال های فوق تخیلی ، فوق تخصص ارتباط سازی امور مختلف با مذاکره بوده. وی، آب خوردن و امنیت و اشتغال و هوای پاک و ارزانی و ... را به مذاکره ربط می داده.
کاش صدا و سیما و سایر رسانه ها ، هر وقت خواستند نقل قولی از این مسئول بلند پایه مبنی بر استدلال سازی و ارتباط سازی امور داشته باشند ، اول آن دو جمله تاریخی او را حکایت کنند ، سپس تراوشات جدید منطقی که معلوم نیست چه فازی دارد را نشان دهند!
✅ @Aminikhaah
💠 روحانی ، امروز از فیلترینگ و حجاب و آزادی و ... گفت.
بهترین خدمت به گفتمان انقلاب ، طرح همین سخنان توسط اوست.
او عَلَم مذاکره را دست گرفت و کاری با این "کلید غربگرایان" کرد که تا سالها کسی نتواند دم از مذاکره بزند.
برای نابودی سایر اِلمان های مقدس لیبرالیسم ، چه کسی بهتر از روحانی؟
✅ @Aminikhaah
💠 #باورهای_یک_یاور
🔷 خلاصه جلسه اول/ قسمت اول
📍 یک امت امام حسین را کشت، نه یک نفر..
در واقعه عاشورا ما وقتی میخواهیم واقعه را روایتگری کنیم ، گاهی نقش اول را اشتباه تعریف میکنیم ، یزید را قاتل امام حسین میدانیم بعد از آن میگوییم عمر سعد و شمر، برای اینها نقش های اساسی قائل هستیم.اما در زیارت عاشورا اینطوری نیست و اتفاقا نقش کمی برای شمر و یزید قائل است.
میفرماید : « وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُم»
خدا لعنت کند امتی که تو را کشت.
وقتی میخواهد بگوید چه کسی قاتل بوده است حرف را می آورد روی یک امت.
💡 أمَّةً قَتَلَتْكُم زمانه ات را بشناس.
همیشه یک امتی هستند که حسین را آن امت خواهند کشت. اگر یزید حسین را میکشد به پشتوانه آن امت خواهد کشت و اگر شمر میکشد به پشتوانه آن امت میکشد. بهتر است اینجور گفته شود که آن امت میکشد اما با دستان شمر و یزید.
❌ امام ع جامعه را نقد میکرد..
امیرالمومنین مردم را نقد میکرد، مستمعین در جلسه را مورد خطاب قرار میداد و سنگین ترین حرف ها را به همین ها میزد!
حضرت سیدالشهدا هم مردم را نقد میکردند. اینها اثر دارد بر روی همان أُمَّةً ،چرا که این مردم کینه به دل میگیرند و آماده میشوند و یک روز میتوانند بکشند این آقا را.
❓چه شد که عده ای با اهل بیت دشمن شدند؟!
اهل بیت که اینقدر خوب بودند چرا مردم آنها را کشتند؟ اینجور که دشمنی درست نمی شود!
آن وقت زیارت عاشورا میفرماید وَ لَعَنَ اللَّهُ أُمَّةً قَتَلَتْكُم نه یک نفر بلکه یک امت تو را کشتند.
پس یعنی یک جایی دارند با امام حسین مشکل پیدا می کنند ودرگیر میشوند.
📛 قلوبهم معک و سیوفهم علیک..
امام یک سری توقعاتی از مردم دارد و مردم به خاطر آن توقعات از او شاکی اند!
دوستش دارند ولی با او دشمن اند.همه داستان کربلا همین است.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/778
بخش دوم :https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/784
@Aminikhaah
💠 عارف ربانی مرحوم آیت الله شیخ علی پهلوانی تهرانی (سعادت پرور) از مرحوم آیت الله العظمی بهجت نقل فرمودند:
🔷كسى به من (آیت الله بهجت) گفت: در تشرّف به مكه، عمره اى به نيّت شما نمودم. از آن زمان در هنگام دعا فراموشش نمى كنم. اين، نتيجه ى احسان است. پس در برابر خدايى كه اين همه به ما احسان مى كند، چه بايد كنيم و نمى كنيم!
🔻رسائل عرفانى، ص: 161
✅ @Aminikhaah
💠#باورهای_یک_یاور
🔷 خلاصه جلسه اول/ قسمت دوم
🔶 کوفیان شیعیان و محبان اهل بیت بودند اما..
مردم کوفه با اهل بیت انس داشتند..80 درصد مردم آنجا شیعه اعتقادی بودند و مثل امیرالمومنین نماز میخواندند.
اسرای کربلا به کوفه رسیدند. زن های کوفی با دیدن اسرای کربلا گریبان ها را دریدند! هیچ کس از دیدن این وضعیت خوشحال نشد ، بلکه همگی گریستند و شیون کشیدند.
زینب کبری فرمود گریه می کنید؟ ای کوفیان بی مروت و بی حیا! اشکتان خشک نشود!
امام سجاد ع هم فرمودند: شما گریه میکنید ؟ شما قاتل مایید.چه کسی غیر از شما ما را کشت؟
💡کوفه ؛ شهری آباد و ثروتمند..
شهر کوفه شهر فقیری نبود. شهر بی فرهنگی نبود. شهر کوفه ثروتمند ترین شهر جهان اسلام بود. ولی یک جایی یک دفعه کار خراب میشود.
جامعه ای که ضعیفترین مردم آن از غذای خوب (نان گندم) استفاده کنند، صاحب منزل مناسب شوند و از آب گوارا و محیط سالم زندگی بهره مند باشند، جامعه ای است که مردم آن امکانات اقتصادی مناسب دارند و کسی برای امور ضروری اقتصادی دچار مشکل جدّی نیست.
📛 عامل سقوط کوفیان حسابگریشان بود..
عبیدالله روی دو نقطه دست گذاشت: پول و امنیت
اول گفت: اگر حسین بن علی را بخواهید یارانه تان را قطع میکنیم.
وقتی گفت که یارانه ها را قطع میکنیم ، صدای مردم قطع شد. غربت حضرت مسلم نیز از همینجا آغاز شد..
دوم گفت :اگر قصد شورش بر علیه یزید را داشته باشید، سپاهی در شام آماده حمله به کوفه است،که شما را تار و مار خواهد کرد!
در حالی که اصلا چنین سپاهی وجود نداشت ، اما مردم کوفه فریب خوردند.
❌مردمِ «قلوبهم معک» ، شدند: «سیوفهم علیک».
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/787
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/791
@Aminikhaah
💠 برخی اخبار ، حکایت از نامه تعدادی از وزرا به رهبری دارد که ایشان را برای گشایش اقتصادی ، وادار به پذیرش Fatf کرده اند.
🔷 این پیشنهاد ذلتمندانه ، یادآور خاطره مجلس ششم و تحمیل جام زهر به رهبری بود.
پاسخ رهبر انقلاب در آن تاریخ ، تاریخی شد:
🔶 من به شما عرض كنم كه امروز دشمن قادر نيست. امروز به بركت ملتِ هوشيارى مثل ملت ايران، به بركت افكار بر انگيخته اى مثل افكار ملت ايران، به بركت انقلاب بزرگى مثل انقلاب اسلامى ايران، نه امريكا و نه بزرگتر از امريكا اگر در قدرتهاى مادّى باشد قادر نيستند حادثه اى مثل حادثه ى صلح امام حسن را بر دنياى اسلام تحميل كنند. اينجا اگر دشمن زياد فشار بياورد، حادثه ى كربلا اتّفاق خواهد افتاد.
🔻 (01/ 02/ 1379) بيانات در ديدار با جوانان در مصلّاى بزرگ تهران
✅ @Aminikhaah