eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38.2هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
540 ویدیو
317 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 🔷 خلاصه جلسه نهم / قسمت اول 🏳 غربت مومنانه امیرالمومنین ع در خطبه 201 نهج البلاغه می فرمایند: آی مردم! اهل راه خدا کم اند، این باعث وحشت شما نشود، وحشت زده نشوید، از این نترسید که مردم میگذارند و میروند، خدا همیشه با غریبان است، امام صادق ع ضمن حدیثی می فرمایند: «..الْمُؤْمِنُ غَرِيبٌ ثم قَالَ طُوبَى لِلْغُرَبَاءِ» ... اسلام غریبانه شروع کرد و غریبانه پیش میرود ، همیشه مومنین غریب اند و در اقلیت اند. امیرالمومنین در ادامه خطبه 201 می فرمایند: مردم سر یه سفره ای نشسته اند که سر این سفر مدت کوتاهی سیر میشوند ولی مدت طولانی گشنه خواهند ماند. در دراز مدت میبینید همه آن دلخوشی ها از بین رفته و چیزی باقی نمانده ،برخی گفته اند منظور از گرسنگی طولانی، قیامت است، قیامت دستشان خالی است، اینجا با خوش گذرانی و لغو و لهو و اینجور چیزها میگذرانند، اما آن طرف آدم باید دست پری داشته باشد، و کم اند کسانی که با دست پر از دنیا بروند.. در ادامه حضرت فرمود : «.. إِنَّمَا يَجْمَعُ النَّاسَ الرِّضَا وَ السُّخْط.. اى مردم رضايت و نارضائى (بر عملى) موجب وحدت پاداش و كيفر مردم مىگردد. مردم بر سر علاقه هایشان دور هم جمع اند ، چون اکثراً به این لذتهای زودگذر دنیا علاقه دارند، برای همین دور هم جمعند. مومنین را چه چیز دور هم جمع میکند؟ "علاقه به ابا عبد الله حسین ع" ❌ سکوت ، نشانه رضایت! حضرت نکته مهمی را هم فرمودند:گاهی در یک جامعه ، یک ملت، یک نفر کاری انجام میدهد، بقیه فقط رضایت قلبی دارند و به خاطره همین رضایت همه در آن کار شریک میشوند. امیرالمومنین در این زمینه قوم حضرت صالح (قوم ثمود) را مثال می زنند ؛ قوم ثمود ، همین مردم کوفه هستند که اجدادشان بر میگردد به قوم ثمود ، باید ببینیم چه ویژگی هایی داشتند که بعدا دستشان به خون ابا عبدالله آغشته شد. مردم با حضرت صالح چه بر خوردی کردند؟ گفتند تو معجزه چه داری ؟قران می فرماید که شتر حضرت صالح از کوه در آمد، یک شتر با مادرش بود، حضرت صالح گفت آب جیره بندی بشود، یک روز شما بخورید یک روز هم این شتر ؛ مردم تحمل نکردم و شتر راکشتند. امیر المومنین فرمود چند نقر شتر را کشتند؟ قاتل شتر چند نفر بود؟ یک نفر، ولی عذاب برای کل قوم آمد، چرا؟ یک نفر سر برید ولی همه راضی بودند و سکوت کردند. یک نفر سر اباعبدالله جدا کرد؟ نه، همه سر از تن ابا عبد الله جدا کردند، چون راضی بودند وسکوت کردند اینجاست که اکثریت انسان را تا اعماق جهنم میبرد، ادم باید ظرفیت داشته باشد اقلیت بودن را تحمل کند والا بخواهد همیشه با اکثریت باشد و هم رنگ جماعت باشد تا رسوا نشود، یک وقت تا جایی پیش میرود که دستش به خون امام حسین آلوده میشود.. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1031 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1037@Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسه نهم / قسمت دوم ❓چه چیز باعث سقوط انسان میشود؟ تردید ؛ شک قوم ثمود چه ویژگی هایی داشتند؟ تردید یعنی در تردد، هی میره و میاد، این اکثریتی که میروند و می آیند، میشوند قاتل شتر حضرت صالح! این دو دلی ها خطر ناک است.این دودلی ها باعث ایجاد محبت نسبت به دشمنان اهل بیت و به دنبال آن تردید می شود 📌 اصل تردید ها نسبت به "مرگ و قیامت" است. امیر المومنین می فرماید هیچ امر یقینی را در عالم ندیدم که انقدر مردم در عمل با آن مثل یک امر مشکوک بر خورد کنند، آن چیست؟ "مرگ" ؛ آخرت را قبول دارد ولی برای آن کاری نمی کند ! باور کنیم بالاخره یک روزی باید برویم، یا این طرف یا آن طرف..چرا من با امام حسین نباشم ؟! 🏁 عاقبت دنیا پرستان بخش آخرکتاب "لهوف" اثرابن طاووس ، عاقبت قاتلان امام حسین ع را بیان میکند هیچ کدام عاقبتشان ختم به خبر نشد حتی به آن دنیایی هم که به خاطرش روبه روی امام حسین ع ایستادند نرسیدند. دو باور وقتی ضعیف باشد در انسان ، باعث میشود دستش به خون امام حسین آلوده شود، یکی باور به "معاد" و دیگری باور به "رازقیت خداست". خیلی ها فکر می کنند رزق ما دست دشمنان ماست، نخیر؛ حتی اگر روابط ما با دشمنانمان خوب شود اوضاع بهتر نمیشود ، بلکه بدتر هم خواهد شد.. امیر المومنین ع فرمود هرکس به خاطر اینکه دنیایش رو به راه شود دست از دینش بر دارد ،خدا براش دری باز میکند که صد برابر ضرر خواهد کرد. 🏳 گر در یمنی چو با منی پیش منی.. اویس قرنی اهل یقین بود، پیغمبر را ندیده بود ولی اهل یقین بود ؛پیغمبر در جنگ دندانشان شکست، اویس سر سفره بود که دندانش شکست! گفت حتما دندان حبیبم رسول خدا شکسته که دندان من شکست! اینجور وصل شده بود، در تمام عمرش پیغمبر را ندید امیر المومنین را دید آن هم یک بار وقتی که برای شهادت آمده بود، ابن عباس میگوید در جنگ صفین امیر المومنین فرمود من فردا در حالی با دشمن می جنگم که سپاه من به 1000 نفر رسیده باشد، ابن عباس می گوید پیش خودم گفتم خوارج دنبال سوژه می گردند، می شمارند و ما ضایع میشویم! رفتم افراد سپاه را شمردم ، دیدم 999 نفرند! ابن عباس عالم بود ، گفت ناراحت شدم که مبادا دشمن از این موضوع سوء استفاده نکند، گفتم علی جان من شمردم 999 نفرند، حضرت فرمود من یک مهمان دارم ، ناگهان کسی وارد شد،که کلاه خود داشت و دو پر روی کلاه خود، حضرت نگاه کردند و گفتند تو اویس قرنی نیستی؟ گفت چرا اقا جان ، فرمودند تو نفر 1000 منی که امروز شهید میشوی.. 💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید. 👇👇👇👇 بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1042 بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1048 بخش پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1054 بخش ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1055 بخش هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1056 بخش هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1057@Aminikhaah
💠 برو عشق بخر! 🔶 شیخ عارف کامل ما حضرت آیت الله پهلوانی می فرمودند: 🔷 جوانی نزد آیت الله العظمی بهجت رفته و از ایشان درخواست دستورالعملی کرده بود. ایشان فرموده بودند که برو عشق بخر! اما نفرموده بودند چگونه؟ حضرت آیت الله پهلوانی سپس فرموده بودند : عشق خریدنی نیست و منظور ایشان این بوده که حجاب را باید از روی این عشق فطری برداشت و من طریقش را عرض می کنم و آن اینکه در آیات الهی تفکر کنید. مثلا یک روز را در رابطه با همین پوست پرتقال ، لایه های آن ، رنگ آن ، گازی که درون آن است که وقتی فشار می دهید ، معلوم می شود و غیره تفکر کنید. اینها حجاب را از روی عشق فطری شما بر می دارد. 🔻 ساغر عشق ، ص ۱۱۶ ✅ @Aminikhaah
💠 🔷 خلاصه جلسات/قسمت اول 💡 مقام لیله القدری حضرت زهرا س در روایات ، حضرت زهرا تشبیه به شب قدر شده‌اند،که علاوه بر قبر ایشان، قدر ایشان نیز مجهول است. محرم ، عمومی است و مظلومیت امام حسین علیه‌السلام را همه میفهمند. اما حضرت زهرا سلام الله علیها اینگونه نیست بلکه فضای حماسه و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها خاص تر است که هر کسی نمی فهمد. نسبت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام نسبت معقول و محسوس است. کربلا تنزل فاطمی است، لذا امام حسین علیه السلام شهید سقیفه است. جهاد امام حسین به دلیل معلوم بودن ، فهم راحت تری دارد. اما جهاد حضرت زهرا سلام الله علیها جنگ نرم است. اثرات آن متفاوت است و فضای آن فضای رسانه است. وظیفه ما این است که نسبت به تکرار عاشورا بیمه شویم که شده ایم و مرحله بالاتر از آن بیمه شدن در برابر سقیفه است که اگر به آن برسیم دیگر تا ظهور راهی نداریم. 📍 جهاد فاطمی جنگ نرم ، گفتگو ، کنترل و به دست گرفتن اذهان و تبلیغ برای تغییر افکار عمومی است؛ کار حضرت زهرا سلام الله علیها مقابله در میدانی بود که در آن دشمن ذهن و افکار عمومی را در اختیار خود گرفته بود. در جنگ سخت عده خیلی مهم است اما جنگ نرم اینگونه نیست، در فضای جنگ نرم حرف اول را اعتبار ، وجهه و پایگاه اجتماعی می زند. اولین جهاد حضرت زهرا سلام الله علیها این است که از وجهه بی مثال خود در عالم اسلام خرج می‌کنند. وجهه حضرت زهرا سلام الله علیها به گونه ایست که ابن ابی الحدید می‌گوید امیرالمومنین علیه السلام در هنگام زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها دارای وجهه بود که بعد حضرت زهرا سلام الله علیها دیگر وجهه ای بین مردم نداشت.. در اوج صدمات و آزارها چیزی که حضرت زهرا سلام الله علیها را راضی می کند این است که امام اش از او راضی است. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1060@Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
Sedayeman Dar Biayad.mp3
16.08M
🔈 چرا صدایمان در نمی آید؟! 🔊 تحلیلی قرآنی از شرایط فعلی کشور 🔊 📅97/05/16 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 🔷 خلاصه جلسات/قسمت دوم 📌 فرق انسان با بصیرت و بی بصیرت این است که فرد با بصیرت نقشه راه را تشخیص میدهد. کسی که بصیر است اگر ببیند نقشه راه این است که حرف بزند سکوت نمی کند. در مدینه نقشه جنگ نرم دشمن این بود که امیرالمومنین حرف بزنند و سخن گفتن حضرت زهرا سلام الله علیها در نقشه آنها نبود. حضرت زهرا سلام الله علیها بازی آنها را به هم ریختند. امیر المومنین در برابر خلفا سکوت کرد در حالی که حضرت زهرا سلام الله علیها حرف زدند. همانگونه که در مورد سامری حضرت موسی علیه السلام حرف زد اما هارون علیه السلام سکوت کرد. در مورد این سوال که رهبری چرا سکوت می‌کنند نیز این پاسخ وجود دارد که اولا ایشان در خلوت تذکرات شدید اللحن می دهند. ثانیا در مورد ایشان هم همین مورد وجود دارد که برای مقابله با نقشه های دشمن گاهی باید در معرض عموم سکوت کرد. ❓ چگونه باید فهمید کجا باید حرف بزنیم و کجا باید سکوت کنیم ؟ ابتدا باید سعی کرد تا نقشه را فهمید و شناخت و در برابر آن مقابله یا سکوت کرد. ملاک سکوت و حرف زدن خلاف خواسته هوای نفس عمل کردن است. امام جواد علیه السلام می فرمایند کسی که حرف هوای نفس را گوش دهد دشمن را به نتیجه رسانده است. یکی از کارهایی که حضرت زهرا سلام الله علیها سعی به انجام آن داشتند صحبت کردن و موضع گرفتنِ همه بود و این را از عوام و خواص خواستند. در خطبه فدکیه از عموم و در رفتن به خانه مهاجرین و انصار خواستند. 📛 چرا باطل از حق جذاب تر است؟ زیرا باطل مجازی است و شرایط و محدودیت در آن وجود ندارد لیکن حق بنا بر واقعیت است و دارای محدودیت است. حق نیازمند مراقبت هایی است. برای حق باید برهان آورد و با عقل ، افراد را مجاب کرد و حقایق را برای آنها تبیین کرد. ولی مدل کار در باطل به شور آوردن افراد است و نیازی به تبیین ندارد. 💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید. 👇👇👇👇 بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/1061@Aminikhaah
💠 یکی از زیباترین تعابیر درباره کسانی که هنگامه "عمل" ، "حرف" میزنند و زمانه محنت دیگران ، بی غم اند اصطلاح پر معنا و شگفت انگیز "حیوانِ ناطق" است. ✅ @Aminikhaah
💠 گام دوم ، پرش با "توفیق" ها 🔶 جاده خرمشهر ـ اهواز را شبانه آمدیم. نیمه شب بود که وارد اهواز شدیم. زمین را آب گرفته بود. در میان آب می رفتیم که ماشین در چاله ای عمیق افتاد و لاستیک ترکید. سنگ تیزی در آن فرو رفته بود. کنار جاده ایستادیم. زاپاس هم قابل استفاده نبود. ساعت ، حدود سه بود. کم کم داشتیم بی چاره می شدیم. پراید سفیدی کنارمان ایستاد. جوان رعنایی پشت فرمان بود. گفت: از من چه کاری می آید؟ خواستیم زحمتش ندهیم. اصرار کرد. پیش از آنکه توضیح دهیم دقیقا چه شده گفت: امشب می رویم منزل ما! همراهش به جستجوی لاستیک فروشی رفتیم. چیزی دستگیرمان نشد. در راه با منزل تماس گرفت تا آماده میهمان شوند. سه نفر بودیم. با اصرار و تلاش ، ما و ماشین را به منزل رساند. "توفیق پور عبیات" فرزند رزمنده ای بود که کنار شهید چمران جنگیده بود. حالا از بد روزگار ، یادمان شهید چمران در دهلاویه بخشی از ده هکتار زمینش را تصرف کرده بود. پدر توفیق در منزل استیجاری اش در پایین شهر اهواز پذیرایی گرمی کرد. صبحانه مفصلی داد. با الحاح و اصرار ، سرشیر گاومیش را تعارف می زد. در میانه پذیرایی درد و دلی از نهادهای حکومتی داشت. از زمین تصرف شده و حکم دادگاه به نفعش می گفت. از نتیجه نبخشیدن حکم دادگاه برای رسیدن به حقش می گفت. انقلابی بود و به انقلاب افتخار می کرد. نمی دانستند از کربلا بر می گردیم. وقتی فهمیدند ، محبتشان مضاعف شد. منزلش امکانات چندانی نداشت ؛ ولی دارالضیافه زائران راهیان نور و عتبات عالیات بود. دستشان به ظاهر تنگ و بسته بود؛ ولی دست بسیاری را گرفته بودند. توفیق صبح تا ظهرش را برای ما گذاشت تا ماشین را حاضر یراق کنیم. دعوت ناهارشان را با زحمت از سر باز کردیم. در مسیر ، تماس گرفتند و باز وضع و حالمان را پرسیدند. جدای از مهربانی ، خونگرمی و دست و دل بازی خانواده "پور عبیات" که ناشناسانی را نیمه شب از نیمه راه به منزل آوردند ، شور و حرارت این جماعت مثال زدنی است. سیل و گرانی ، بنیان سوز است؛ ولی با "توفیق" ها می توان از چاله های پر تیغ پرید. گام دوم ، پرشگاه جوانان دلسوز و دلگرم کننده ای چون توفیق است. سال ۹۸ ، سال فرصت هاست؛ نمونه اش همین سیلاب ها. لیبرال های نفتخوار و مفتخوار ، در آستانه فروپاشی اند. سیلاب مشکلات ، جای آنکه مردم را ببرد ، مسئولان زهوار در رفته را می برد. زمانه و زمینه ، جولانگاه جوانانی چون توفیق است. به توفیق الهی ، توفیق ها از رستنگاه سر برآورده اند و نهال رویش های انقلاب ، با گرمای یک تموز دیگر تنومند می شود و شانه به آشیانه خواهد داد. ✅ @Aminikhaah
💠 شبکه "من و تو" برنامه ای را پخش کرده که در آن گفته می شود: 🔶 از سعدی خوشم نمی آید. سعدی آخوندی بوده که شعر گفته. 🔷 فارغ از لجن پراکنی و نفرت گسترانی این سخن که نفرت از یک طایفه تا بدانجا می رسد که استاد سخن سعدی شیرازی هم از چنگال این گرگها در امان نمی ماند ، این گفته ، بیش از آنکه ذم سعدی باشد ، مدح روحانیت به حساب می آید. کسانی که اندک بودجه حوزه علمیه را چماق می کنند و می پرسند کارآیی حوزه ها چیست ، پاسخشان را از این کلام می یابند. حوزه های علمیه که در قیاس با نهادهای علمی ـ آموزشی کشور سهم بسیار اندکی از بودجه دارند ، "سعدی" پرورش می دهند. ای کاش شبکه من و تو ، همین سبک گفتاری را درباره سایر مفاخر نیز به کار ببرد. مثلا بگوید: ابن سینا آخوندی بوده که طبابت می کرده. ملاصدرا آخوندی بوده که تفلسف داشته. خواجه نصیر آخوندی بوده که نجوم می دانسته. شیخ بهاء آخوندی بوده که هندسه و حساب را قورت داده بوده. ابو ریحان بیرونی آخوندی بوده که تقویم می دانسته و تاریخ می نگاشته. سرمایه های اسلام ، دو دسته اند: عالمان گمنام ، دشمنان نادان. که دشمنان نادان ، با حماقت و حماریت ، ناخواسته عالمان گمنام را می شناسانند. ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
امام برنامه ريزي.mp3
17.23M
🔈 #امام_برنامه_ریزی 📢 تحلیلی متفاوت از شخصیت امام کاظم ع 📅98/01/11 #مشهد #هیات_انصار_الشهداء 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 لیبرال ها حیوان می خواهند. 🔷 چرا شیاطینی مانند تاج زاده ، در اوج مشکلات معیشتی مردم ، دغدغه قانونمندی شراب و تاسیس عرق فروشی دارند؟ پاسخش دشوار نیست. دیکتاتورها ، دو ابزار کلیدی برای حکومت دارند؛ یکی فریب و دیگری عقل ربایی. از آنجا که ممکن است عملیات فریب ، با نمود واقعیت رسوا شود ، ربایش عقل ها ، مایه دوام دیکتاتوری هاست. بزرگترین خطر و تهدید حکومت جباران ، فهم و درک عمومی است. ملت های فهمیده و سنجیده ، در برابر قدرتمندی دغل بازان و حقه سازان ، حکم آفتاب در نبرد یخ دارند. برای سرقت عقل مردم ، چه ابزاری بهتر از می گساری و زن بارگی؟ که « ذَهَابُ الْعَقْلِ بَيْنَ الْهَوَى وَ الشَّهْوَة» «از دست رفتن خرد ، در دالان هوای نفس و شهوت زدگی است.» (غرر الحكم و درر الكلم، ص: 820) وقتی حقه های رسانه ای و دروغ های کاسبانه در سیلاب مشکلات مردم به کسادی می انجامد ، تدبیر و امیدی جز از کار انداختن عقل مردم نمی ماند! مرحوم علامه طباطبایی ره در تفسیر قیم المیزان ، حکیمانه و ظریفانه از این سیاست شیطانی پرده برداشته و فرموده: 🔶 [شراب] عقل را زايل و تصرفات عقل را نامنظم و مجراى ادراك را در حال مستى و خمارى تغيير مى دهد، و اين قابل انكار نيست و بدترين گناه و فساد هم همين است، چون بقيه فسادها از اينجا شروع مى شود و شريعت اسلام همانطور كه قبلا هم گفته شد اساس احكام خود را تحفظ بر عقل قرار داده، خواسته است با روش عملى، عقل مردم را حفظ كند، (و بلكه رشد هم بدهد)، و اگر از شراب، و قمار، و تقلب، و دروغ، و امثال اين گناهان نهى كرده، باز براى اين است كه اينگونه اعمال ويرانگر عقلند و بدترين عملى كه حكومت عقل را باطل مى سازد در ميان اعمال شرب خمر، و در ميان اقوال دروغ و زور است. پس اين اعمال يعنى اعمالى كه حكومت عقل را باطل مى سازد، و در رأس آن سياست هايى است كه مستى و دروغ را ترويج مى كند، اعمالى است كه انسانيت را تهديد مى كند، و بنيان سعادت او را منهدم ساخته، آثارى هر يك تلخ تر از ديگرى به بار مى آورد، آرى شراب آب شور را مى ماند كه هر چه بيشتر بنوشند تشنه تر مى شوند، آنجا كه كار به هلاكت برسد، آثار اين آب آتشين هم روز به روز تلخ تر، و بر دوش انسانها سنگين تر است، چون مبتلاى به شراب جرعه اى ديگر مى نوشد تا بلكه شايد خستگيش بر طرف شود، ولى تلاشى بيهوده مى كند. و اين فخر براى دين مبين اسلام اين محجه بيضا و شريعت غرا بس است، كه زير بناى احكام خود را عقل قرار داده، و از پيروى هواى نفس كه دشمن عقل است نهى فرموده. 🔻 ترجمه تفسير الميزان، ج2، ص: 290 ✅ @Aminikhaah
💠 ابتلائات فراگیر پیش از ظهور 🔷 به نقل از محمّد بن مسلم: شنيدم كه امام صادق عليه السلام مى فرمايد: «پيش از [ظهور] قائم، نشانه هايى از جانب خداى عز و جل براى مؤمنان روى مى دهد». گفتم: خدا مرا فدايت كند! آنها چه هستند؟ فرمود: «همان سخن خداى عز و جل: «و بى گمان، شما را مى آزماييم»، يعنى مؤمنان را، پيش از خروج قائم و «با چيزى از هراس و گرسنگى و كاستى مال و جان و محصولات، و شكيبايان را بشارت بده»». فرمود: «آنان را «با چيزى از هراس» از پادشاهان فلان طايفه در آخر حكومتشان مى آزمايد و با «گرسنگى» يعنى بالا رفتن قيمت هايشان، «و كاستى اموال» يعنى كسادى تجارت ها و كمى سود، «و كاستى جان ها»، يعنى مرگى سريع و فراوان، «و كاستى محصولات» يعنى اندك بودن گل و شكوفه آنچه كاشته مى شود، «و شكيبايان را بشارت بده» كه اين هنگام، تعجيل در خروج قائم عليه السلام است». سپس به من فرمود: «اى محمّد! تأويل آيه اين است و خداوند متعال مى فرمايد: «تأويل آن را جز خداوند و راسخان در علم نمى دانند»». 🔷 عن مُحَمَّدِ بنِ مُسلِمٍ، قالَ: سَمِعتُ أبا عَبدِ اللَّهِ عليه السلام يَقولُ: إنَّ قُدّامَ القائِمِ عَلاماتٍ تَكونُ مِنَ اللَّهِ عز و جل لِلمُؤمِنينَ، قُلتُ: وما هِيَ جَعَلَنِيَ اللَّه فِداكَ؟ قالَ: ذلِكَ قَولُ اللَّهِ عز و جل: «وَ لَنَبْلُوَنَّكُمْ» يَعنِي المُؤمِنينَ قَبلَ خُروجِ القائِمِ عليه السلام «بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَ الْجُوعِ وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ وَ الْأَنْفُسِ وَ الثَّمَراتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» «1»، قالَ: يَبلوهُم «بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ» مِن مُلوكِ بَني فُلانٍ في آخِرِ سُلطانِهِم، «وَ الْجُوعِ» بِغَلاءِ أسعارِهِم، «وَ نَقْصٍ مِنَ الْأَمْوالِ» قالَ: كَسادُ التِّجاراتِ وقِلَّةُ الفَضلِ. ونَقصٍ مِنَ الأَنفُسِ، قالَ: مَوتٌ ذَريعٌ «2». ونَقصٍ مِنَ الثَّمَراتِ، قالَ: قِلَّةُ رَيعِ ما يُزرَعُ، «وَ بَشِّرِ الصَّابِرِينَ» عِندَ ذلِكَ بِتَعجيلِ خُروجِ القائِمِ عليه السلام. ثُمَّ قالَ لي: يا مُحَمَّدُ، هذا تَأويلُهُ، إنَّ اللَّهَ تَعالى يَقولُ: «وَ ما يَعْلَمُ تَأْوِيلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِي الْعِلْمِ» 🔻 كمال الدين: ص 649 ح (با سند موثّق)، الغيبة، نعمانى: ص 250 ح 5، إعلام الورى: ج 2 ص 280، بحار الأنوار: ج 52 ص 202 ح 28. ، دانشنامه امام مهدى «عجل الله فرجه» بر پايه قرآن، حديث و تاريخ، ج7، ص: 265 - 267 ✅ @Aminikhaah
🌸صلوات عاشقانه، عبادت محبانه 🌸 ▫️ به‌مناسبت فرارسیدن عید مبعث حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ❓سوال: آقا ببخشید، برای حضور قلب دائمی؛ آدم همیشه خودش را در محضر خدا ببیند؛ در همه کارها؛ چه بکند؟ 📝 آیت‌الله بهجت قدس‌سره: اسباب محبت خدا را در خودش ایجاد کند، [به طوریکه] خودش را دوست دارد آدم؛ اما کسی که او را ایجاد کرده؛ او را دوست ندارد؟! بالاخره که باید کاری کند که دوستی خدا را در خودش زیاد بکند، بوسیله اذکار و آداب و این‌ها، کسی این غایت را در نظر داشته باشد؛ بخواهد دوستیش و محبتش زیادتر بشود، من خیال می‌کنم چیزی آسان‌تر از صلواتِ زیاد نیست، عاشقانه صلوات بفرستد، متوجه می‌شود که چطور محبتش زیاد می‌شود؛ خیلی [جهت تاکید]. اما به شرط عقیده که بفهمد که این [صلوات فرستادن] می‌کشد این را به سمت معشوق خودش و محبوب خودش. و خدا می‌داند چه هست در این صلوات [مانند روایت:‌] «من صلی عَلَیَّ مرّة لم یَبقِ مِن ذُنوبِه ذَرّه». ... مقصود این است که از جمله آسان‌ترین چیزها؛ شاید همین صلوات باشد در اذکار. اما همین [روایت]: «النّظر الی الکعبه عبادَه»، این هم محبت‌آور است. [همچنین ادامه روایت]:«النظر الی المُصحَفِ عباده». مصحف عدیل خود حضرت حجت[امام زمان]، سلام‌الله علیه است، نظر به آن[قرآن]، نظر به امام زمان است. ببینید ما از چه چیزهای به این آسانی تغافل می‌کنیم و غفلت می‌کنیم. [مثلا بعضی افراد سوال می‌کنند:‌] شما به ما یاد بده یک ختم خیلی سنگینی که در آن این چیزها باشد! [درجواب باید گفت:‌] بابا!! این ختم‌ها چندجمله هست و نگاه کردن هست و این جور چیزها. [همچنین ادامه روایت به اینکه]: «النَظَر الی المُومِنِ عِباده، النَظَرّ الی العالِمِ عباده» همه این‌ها [تعبیر به عبادت] دارد، «النظر الی المصحف عباده و الی الکعبه عباده». 💻 مشاهده این مطلب و مطالب مشابه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه نشر آثار حضرت آیت الله بهجت(ره):🔻 👆 http://bahjat.ir/fa/content/10520 ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
💠 یکی از بزرگان مشهد فرمود: 🔶 مرحوم آیت الله مولوی قندهاری به بنده فرمود: مرحوم آیت الله سید علی قاضی با دست خط مبارک خود دستور «ذکر یونسیه» را به من دادند. توفیق عمل به این دستور پیدا نکردم. ولی از دیدن تواضع او آن چنان متاثر شده و هستم که اگر اکنون کسی کهنه نوزادش را برای شستشو پیش من آورد ، می شویَم و ذره ای ناراحت نمی شوم! ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از کتاب رسان 📚
🔺کتاب آن سوی مرگ که کوششی کم‌سابقه برای به تصویر کشیدن عالم پس از مرگ است. 🔺نویسنده در این کتاب کوشیده تا با بهره‌گیری از گفته‌های افرادی که پیش از این تجربه‌ای نزدیک به مرگ را داشته‌اند، تصویری واقعی از عالم پس از مرگ انسان به تصویر بکشد. تلاشی که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان هم از لحاظ ادبیات و قلم موفق بوده و هم از لحاظ محتوایی. 🔺نویسنده در متن یادداشت ابتدای کتاب آورده است: «خیلی از خاطرات، سوای جنبه‌های شخصی، شباهت زيادی با خاطرات ديگران داشت. اشخاصی که قصه مرگشان را تعريف کردند به سه دسته تقسیم می‌شوند: گروهی پس از خارج شدن از جسم خود، در تمام مدت، داخل بیمارستان مانده‌اند، برخی فراتر از محیط بیمارستان، بین مردم شهر شناور شده‌اند، دسته سوم به جهانی ورای جهان زمینی کوچ کرده‌اند. من از میان تمامی خاطرات، سه خاطره را برگزيده‌ام و در کتاب آورده‌ام.» 🔺در مجموع این کتاب می‌تواند سر منشأ تحولات نظری و عملی در افراد مختلف باشد. حسی که در حین مطالعه کتاب به سراغ مخاطب می‌آید، فرد را دچار چنان تحول عمیقی می‌کند که احتمالا برای مدتی خود و رفتار خود را دائما واکاوی می‌کند و آنچه را در این کتاب درباره مرگ خوانده یا نشانه‌هایی از آن را دائما در زندگی جستجو می‌کند. 🔺 با ۱۵% تخفیف: ۲۵۵۰۰ تومان جهت سفارش کتاب: @sefaresh_ketab اطلاع از لیست همه کتابها، هزینه ارسال و... @ketabresan_order (یادآوری: خرید چند کتاب در یک نوبت، هزینه ارسال را بشدت کاهش میدهد)
💠 تحلیل قرآنی مسائل روز 🔶 روزهای زوج ـ ساعت ۷:۲۰ صبح 🔷 رادیو قرآن ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از دیوار طلاب
👌آیت الله العظمی صافی من اگر می‌توانستم خودم در صحنه برای کمک رسانی به سیل زدگان حاضر می‌شدم ♨️آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد مردمی کمک رسانی به سیل زدگان: ⚠️همه باید عرض وجود کنند. زن و مرد ندارد. دنیا باید این گره گشایی و نوع دوستی مسلمانان و شیعیان را ببیند. ⚠️کار شما بسیار مهم است. یک امتحان بزرگ است. هویت دینی، اسلامی و انسانی خود را نشان دهید. اولین کسی که از این خدمات و زحمات شما خوشحال می شود حضرت ولی عصر (عج) است. ⚠️من اگر می‌توانستم خودم در صحنه برای کمک رسانی به سیل زدگان حاضر می شدم. وضعیت خیلی سخت است. هر چه کوتاهی شود برای ما ننگ و عیب است. ⚠️کمک‌های شما باید مناسب و در شان نام قم باشد. بعدها در تاریخ خواهند نوشت مردم قم برای کمک به سیل زدگان چه کردند. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
تاریخ متن : 97/04/13 👇👇👇👇👇👇
هدایت شده از Aminikhaah🇱🇧
💠 حکمتهای یک تجلیل 🔶 رهبر معظم انقلاب امروز از تلاش پیگیرانه و در میدان امام جمعه محترم خرمشهر تقدیر کردند. این تجلیل ، درس های بسیاری دارد: 1⃣ خناسان بسیاری اصرار دارند رهبری را بی خبر از مشکلات نشان دهند و ایشان را فیلتر و کانالیزه شده توسط اطرافیان قلمداد کنند. پدیده زیبای تعاون امام جمعه خرمشهر ، رخدادی بود که در فضای مجازی داغ شده بود. رهبری با پیام تشکر خود نشان دادند از جزئیات رویدادها و واکنش های گوناگون در رابطه با معیشت مردم خبر دارند. 2⃣ سیره مدیریتی و سفارش متقیانه امیر مومنان ع بر این بوده: ازْجُرِ الْمُسِي ءَ بِثَوَابِ الْمُحْسِنِ (نهج البلاغه ، حکمت ۱۶۸) برای بازداشتن زشت کردار از بدی ، نیکوکار را با پاداش تشویق کن. در دوره ای که همه در گلایه و شکوه مسابقه گذاشته اند و هر که هر چه تلخ تر بنالد ، شیرین تر می نماید ، به جای نرم تنان درشتگو ، سخت کاران دلسوز نیاز است. نیاز امروز کشور ، کار است و کار. با هشتگ سازی و تشتک پراکنی ، شاید درصدی از مشکلات تبیین شود و چاره یابد ولی خروار خروار خرابی ، دست نخورده خواهد ماند. بیم عاقلانه ای می رود که کار خالصانه جناح مومن ، به حساب کارآمدی جناح بی تقوا و لجوج نوشته شود. اما این توجیه مومنانه ای برای تنبلی و تماشاگری نیست. بهترین راه برای بازسازی چهره آسیب خورده جناح مومن ، همین تلاش های خالصانه است که از قضا ، مرگ لیبرال ها را هم نزدیک تر می سازد. 3⃣ روحانیون ، علما ، حوزه و ائمه جمعه ، تازه اگر زبان به کام رانند و سکوت مرگبار نکنند ، وظیفه ای بیش از نقد و موعظه دارند. همانگونه که حدوث انقلاب با رشادت و جانفشانی این طیف بود و عرصه مبارزه و نبرد و شهادت ، از عمامه های سفید و سیاه مشحون بود ، سفره و آب و نان مردم نیز بقای انقلاب را تضمین می کند. باید عبا از دوش برگرفت و آستین قبا بالا زد. آتش به اختیار تمیز و مجاهدانه ، عرق ریختن زیر آتش ۵۰ درجه و گرد به دامن فشاندن است. امروز مدافعان حرم فقط آنانی که تفنگ به دوش دارند و بر دوشکا نشسته اند نیستند ؛ که کلنگ به دستان و جوشکاران مخلص نیز حریم سبز ولایت پاس می دارند. ✅ @Aminikhaah
💠 احمق های درجه یک 🔶 احمق های درجه یک کاخ سفید و کنگره ، سپاه پاسداران را در زمره گروه های تروریستی قلمداد و اعلان کردند. انصافا این حجم از حماقت در دولتمردان آمریکایی اعجاب آور است. در ایامی که سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین در غیاب بدنه دولتی بار اصلی نجات مردم از سیل را به دوش می کشند ، در شب میلاد امام حسین ع و روز پاسدار ، این تصمیم ابلهانه ابلاغ می شود. دولت احمق آمریکا آنقدر نافهم و نابخرد است که حتی مراعات مشاطه های ایرانی خودش را هم نمی کند. طی این ماه ها بزک کاران حرفه ای ایرانی سعی داشتند با دروغ و فریب ، Fatf را در حیطه مبارزه با پولشویی و عدم حمایت مالی از تروریست نشان دهند و در برابر این سخن که Fatf راهی برای مبارزه با سپاه پاسداران است ، رگ غیرت می جنباندند و حمله مزورانه می کردند. حالا که مفهوم تروریست ستیزی غربی از حجاب نفاق و صحنه سازی در آمده ، بزدلان بزک کار نیز بی دفاع شده اند. احمق های درجه یک پیش از آنکه سپاه پاسداران را در منطقه غرب آسیا زمینگیر کنند و بیش از آنکه مقرهای منطقه ای سپاه را تهدید کنند ، پایگاه های منطقه ای خود را به آشوب و دلهره انداخته و سربازان ننه مرده آمریکایی را پوشک پوش کرده اند. احمق های درجه یک ، برای سال 98 خورشیدی ایرانیان خواب هایی دیده اند که به خیال خامشان با خلع سلاح سپاه پاسداران به تعبیر رویاها نزدیک می شوند. غافل از آنکه این رویای شیرین ، با نجاست بارگی سحرگاهی به مرگ مفتضحانه در مستراح خواهد انجامید. ✅ @Aminikhaah
💠 شما زبان دنیا را می فهمید؟! شما از فهمیدن زبان کارشناسان و مردم خودتان عاجزید! 🔷 کارشناسان ، سیل ویرانگر آق قلا را هشدار داده بودند. ✅ @Aminikhaah
💠 با اکثر این عزیزان درس داشته ام و دارم. از نزدیک مشکلات معیشتی شان را می دانم. زندگی هر کدامشان ، مملو از صخره های سرسخت است. با عشق و اخلاص درس می خوانند و انگیزه ای جز سربازی امام عصر عج ندارند. این روزها ۱۵۰۰ کیلومتر راه رفته اند تا هم میهنانشان را التیام دهند. حتم دارم این مجاهدت ها و اخلاص ورزی ها ، همه نخاله های سیاسی ـ مدیریتی را به زباله دان ابدی خواهد سپرد. ✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارشی از مناطق سیل زده لرستان همه با هم برای آبادی ایران... ✅ @Aminikhaah
💠 چرا حضرت عباس ع پس از امام مجتبی ع ، بهترین برادر امام حسین ع بود؟ 🔷 این چند روایت زیبا و شگرف را با دقت بخوانید: 1⃣ رسول اللّه صلى الله عليه و آله: خَيرُ الإِخوانِ المُساعِدُ عَلى أعمالِ الآخِرَةِ. 🔶 رسول خدا صلى الله عليه و آله: بهترينِ برادران، ياور در انجام دادن كارهاى آخرتى است. 🔻 تنبيه الخواطر: 2/ 123 2⃣ الإمام عليّ عليه السلام: خَيرُ الإِخوانِ مَن كانَت فِي اللّهِ مَوَدَّتُهُ. 🔶 امام على عليه السلام: بهترينِ برادران، كسى است كه دوستى اش در راه خدا باشد. 🔻 غرر الحكم: 5017 3⃣ عنه عليه السلام: خَيرُ الإِخوانِ مَن إذا فَقَدتَهُ لَم تُحِبَّ البَقاءَ بَعدَهُ. 🔶 امام على عليه السلام: بهترينِ برادران، كسى است كه هرگاه او را از دست بدهى، پس از او، زندگى را دوست نداشته باشى. 🔻 غرر الحكم: 5018 4⃣ عنه عليه السلام: خَيرُ الإِخوانِ مَن لا يُحوِجُ إخوانَهُ إلى سِواهُ. 🔶 امام على عليه السلام: بهترينِ برادران، كسى است كه برادرانش را به ديگرى جز خود، نيازمند نكند. 🔻 غرر الحكم: 4985 5⃣ عنه عليه السلام: أخوكَ الصَّديقُ مَن وَقاكَ بِنَفسِهِ، و آثَرَكَ عَلى مالِهِ و وَلَدِهِ و عِرسِهِ. 🔶 امام على عليه السلام: برادرِ راستينت، كسى است كه با جان خود، تو را حفظ كند و تو را بر مال، فرزند و همسر خود، مقدّم دارد. 🔻 غرر الحكم: 2014 ، دوستى در قرآن و حديث ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
امام ريل گذاري.mp3
9.95M
🔈 #امام_ریل_گذاری 📢 تحلیلی متفاوت از شخصیت امام سجاد ع 📅98/01/21 #مشهد #دانشگاه_امام_رضا ع 🔔 @Aminikhaah_Media