eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38.7هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
541 ویدیو
332 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 مشابه کار دختر بی حجابی که مسافر اسنپ بود را چند وقت پیش فرهاد مجیدی انجام داده بود که در برابر تست الکل پلیس مقاومت و فیلم پلیس قانونمدار را در صفحه اش منتشر کرده بود. امروز ، فرهاد مجیدی سرمربی تیم ملی امید شد. تا وقتی اخلاق و قانون ، جایگاهی در اعطای مسئولیت ها نداشته باشد ، وضع مملکت همین است که می بینیم. ✅ @Aminikhaah
💠 واکنش در خور تحسین مسافر اسنپ. 🔵 نقد حقیر نسبت به اقدام ایشان ، ربطی به شخص ایشان و افراد غیر محجبه نداشت. بارها با صراحت اعلام کرده ام افراد نامحجبه ای که تکبر در برابر حق ندارند در قیاس با محجبه هایی که کرنش در برابر حق ندارند ، به مراتب نزدیک ترند به صلاح. نقد بنده دقیقا مربوط به همین کنش های سلم آمیز و فرعونانه بود. خوشحالم که این خواهر محترم هم در نهایت واکنشی قانون مدارانه داشتند. ✅ @Aminikhaah
💠 هنگام طرح مباحث کتاب "آن سوی مرگ" ، یکی از دغدغه های دوستان این بود که نبادا نویسندگان کتاب ، راضی به نشر عمومی مطالب کتاب نباشند که موجب افت خرید کتاب شود. نظر ما بر آن بود که این برادران با اخلاص ، قاعدتا نباید منعی بر شرح کتاب داشته باشند. ضمن اینکه ما به کرات سفارش به خرید کتاب کردیم و بحمدالله تعداد زیادی از مخاطبان ، کتاب را خریدند. به تازگی یکی از دوستان اعلام داشتند نویسندگان محترم کتاب ، کانالی در راستای مطالب کتاب تاسیس کرده اند. در این کانال ، به جلسات شرح کتاب نیز محبت فراوان داشته اند و به مرور ، فایل های صوتی را با طرح عناوینی از موضوع جلسه بارگذاری می کنند. پیشاپیش از لطف این برادران عزیز سپاسگزاری داریم. آدرس کانال: 👇👇👇👇 https://t.me/beyonddeath@Aminikhaah
💠 جناب ژوله! بخش عمده غم عمیق مردم از این است که دستشان از دامان شایستگان کوتاه و اسیر و مبتلای لمپن ها و ملیجک ها هستند! ✅ @Aminikhaah
💠 سلسله جلسات #حقی_که_به_گردن_ماست شرح #رساله_حقوق_امام_سجاد ع شب های جمعه ساعت ۲۲ #مشهد ـ فرامز ۵ ـ حسینیه عمار یاسر ✅ @Aminikhaah
💠 قرآن کریم فرمود: اموالتان را به دست سفیهان نسپارید. قوام اقتصاد و اجتماع شما به همین اموال است.(1) جای دیگر فرمود: هر کس اهل ایستادگی در برابر بت ها نباشد ، از مسیر ابراهیم خلیل جداست و این جدا افتادگان ، سفیه اند. (2) نتیجه اینکه در منطق قرآن ، کلید خزانه و فرمان هدایت اقتصادی ، باید فقط در دست انقلابی های ایستاده و مقاوم باشد؛ ورنه ، سفیهان ، اموال و امیال را به نابودی می کشانند. 1️⃣ و لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياما (نساء / 5) 2️⃣ و مَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْراهِيمَ إِلاَّ مَنْ سَفِهَ نَفْسَه (بقره / 130) ✅ @Aminikhaah
💠 توضیح 🔷 طی ایامی که سپری شد حجم وسیعی از پیام های محبت و گله آمیز رسید که هم بابت تعلیق کانال دلخور و هم بابت چاپ کتاب پیگیر بودند. نکته در خور توضیح این است که به دستور یکی از اساتید معظم ، مامور به کم کردن مشغله ها و رسیدگی بیشتر به امور فردی شده بودم و این ماموریت ، قرین با وقایع تلخ چاپ کتاب شد. پس از آن توصیه ، رفت و آمدها به کلی محدود شد و اکثر قریب به اتفاق جلسات درس ، مشاوره و سخنرانی تعطیل شد. نظر به اینکه به تازگی از سوی برخی بزرگان اماراتی مبنی بر لزوم استمرار فعالیت در فضای مجازی دریافت شد ، ان شاء الله فعالیت های کانال به صورت محدود ادامه پیدا خواهد کرد. الهی وفقنی لما تحب و ترضی ... ✅ @Aminikhaah
💠 امشب نماز لیلة الدفن «سلمان طاهرزاده» فرزند دلبند استاد اصغر طاهرزاده را به جا آوریم. حضرت حق روح آن عزیز را با اهل بیت عصمت ع محشور و به استاد بزرگوار طول عمر و صبر جزیل عنایت فرماید. ✅ @Aminikhaah
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش اول 🔷 یکی از پر دامنه ترین واژگان مقدّس ، واژه «عدالت» است. شعاع عدالت ، به درازای ارتباط است. هر جا که خط و ربطی بین دو موجود دیده می شود ، پای قاعده و ضابطه ای به میان می آید. این ضابطه و قاعده ، همان عدالت است. در حقیقت «عدالت» ، وصفی است که همیشه در پی «نسبت» می آید. هر جا «نسبت» معنا دارد ، «عدالت» هم منشا می یابد. دایره ارتباط و نسبت ، بسیار وسیع است. از رابطه و نسبت خدا با مخلوقاتش تا رابطه و نسبت هم کیشان و هم شهریان و تا رابطه و نسبت والدین با یکدیگر و با فرزندان ، همه و همه جولانگاه عدالت اند. آن وقت که دو طرف رابطه و نسبت ، حقوق و تکالیف متقابل را به تناسب وضع و عمل کنند ، عدالت هویدا می شود. (1) اگر تعاملات طرفینی را به دوخت و دوز تن پوش تشبیه کنیم ، مرحله نخستین ، قواره یابی است. در این مرحله ، اندازه قطعات گوناگون لباس کشف و تعیین می شود. سپس پارچه بر مبنای آن قواره ها بُرش می خورد و در وهله بعد به قد و قامت صاحب لباس ، قماش را سیمای جامه می بخشند. در منزل واپسین ، لباس بر تن خوش می نشیند و گویا با هم یکی می شوند. در تعاملات و ارتباطات نیز گام اول ، یافتن قواره هاست. در این مرحله ، اندازه ها و مرتبه هر چیزی یافت می شود. به عنوان مثال ، اگر جایی در تعامل با کسی نیاز به تلخی و درشتی بود ، اندازه و کیفیت این تندخویی باید به چه میزان باشد؟ اینجا سر و کارمان به خط کش ، شاغول و ترازو می افتد. این نیاز ، با «بینات» ، «کتاب» و «میزان» بر آورده می شود. (2) این شاخص ها ، معیار عدالت اند و حکم عادلانه ، با اینها ردیابی می شود. در مرحله دوم ، ابزارها و قوا به کار گرفته می شوند تا لباس برش خورد و به دوخت آید. در فرهنگ قرآن ، لباسی که تعاملات را پوشش می دهد «تقوا» نام دارد. (3) عدالت که سنجه اندازه ها و معیارهاست ، پیش زمینه پدیدار ساختن آن لباس است. (4) در مرحله سوم ، لباس چنان بر تن می نشیند که فرمانروا بر تخت. این مرتبه ، مرتبه ای است که تعاملات به اوج هماهنگی و سازگاری رسیده اند. این نوبت ، در زبان قرآن «قِسط» نامیده می شود. (5) همه موجودات به حسب خمیره خود که بر گوهر حقیقت خواهی و عدالت طلبی سرشته شده ، اندازه ها و معیارها را ارج می نهند و پاس می دارند. اما سوال این است چرا و چگونه نام «عدالت» از لیست بروندادها خط می خورد و در نهایت آنچه در عالم واقع رقم می خورد ، چیزی فراتر از ظلم و جور نیست؟! واقعیت این است که آدمیزاد به همان اندازه که گرایش به نگاهداشت «اندازه ها» دارد ، به «خودسری» و «سرکشی» هم کشش دارد. (6) آن وقت که دیگران باید اندازه های مربوط به مرا پاس دارند ، عدالت طلبی ام سر به فلک می گذارد و صدا بر سر می اندازد. اما آن هنگام که من باید برای اندازه های مربوط به دیگران ارزش قائل باشم ، بهانه و توجیه بسیاری برای عدالت گریزی دارم. اینجا ، به ارزش و جایگاه تزکیه می رسیم. انبیاء الهی که نقطه آمال خود را تحقق قسط در عالَم می دانند ، از تزکیه آغاز می کنند. چرا که مردمان ، زمانی با پای خود قیام به قسط می کنند که پیش از آن با دست خود زمین دل را آباد کرده باشند. آن وقت که دل ها را علف های هرزه پر کند ، تمنای جوانه رشد و عدالت نیز هرزاندیشی است. آری تزکیه و معنویت ، رمز بقای عدالت خواهی است. به تعبیر رهبر معظم انقلاب: «عدالتى که همراه با معنویت و توجه به آفاق معنوىِ عالم وجود و کائنات نباشد، به ریاکارى و دروغ و انحراف و ظاهرسازى و تصنع تبدیل خواهد شد.» (7) 🔻 پاورقی: 1️⃣ عدالت درباره ذات باری تعالی با عدالت در میان ممکنات این تفاوت را دارد که خدای متعال نسبت به هیچ یک از موجودات تکلیفی ندارد و هر آنچه خود را به آن پایبند می داند ، به اقتضای حکمت و رحمت بی پایان اوست. 2️⃣ لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَ أَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَ الْمِيزَانَ لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ (حدید / 25) 3️⃣ وَ لِبَاسُ التَّقْوَى ذلكَ خَيْرٌ (اعراف / 26) 4️⃣ لا يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلى أَلاَّ تَعْدِلُوا اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى (مائده / 8) 5️⃣ حدید / 25 و « وَ إِنْ طائِفَتانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا ... فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُما بِالْعَدْلِ وَ أَقْسِطُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُ الْمُقْسِطِين» (حجرات / 9) 6️⃣ فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها (شمس / 8) 7️⃣ دیدار با رئیس جمهور و هیات وزیران دولت نهم 84/6/8 ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #رفیق_بازی 🔻رفیق کسی است که فراق او موجب مرگ تو بشه‌.... #تصویری 🔔 @Aminikhaah_Media
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش دوم 🔷 فرآیند تزکیه و عدالت گستری در جامعه ، هِرَم گونه است. به میزانی که طبقات فرادست و تصمیم ساز و تصمیم گیر جامعه مزین به زیور خودستانی و دادستانی باشند ، طبقات فرودست و متاثر نیز به سمت پالودگی و دادگری می روند. رهبر معظم انقلاب ، در باب تاثیر خلق و منش حاکمان بر توده مردم ، این سه حکایت الهام بخش را نقل می فرمودند: «در یکى از تاریخ ها خواندم زمانى که ولید بن عبدالملک خلیفه شده بود، چون خیلى اهل جمع کردن ثروت و جواهرات و اشیاء قیمتى بود، مردم کوچه و بازار وقتى به همدیگر مى رسیدند، مکالماتشان از این قبیل بود: آقا! فلان لباس را آوردند، شما خریدید؟ آقا! فلان نگین را فلان کس آورده، شما خریدید؟ یعنى مردم همه اش راجع به خرید و فروش وسایل و اشیاء زینتى و امثال اینها حرف مى زدند. بعد از ولید، سلیمان بن عبدالملک خلیفه شد. او اهل ساختمان سازى بود و به کاخ سازى و ساختمان سازى خیلى عشق مى ورزید. این مورخ مى گوید مردم حتّى وقتى براى نماز به مسجد مى آمدند، یکى مى گفت: آقا! شما کار ساختمانىِ منزلتان را تمام کردید؟ دیگرى مى گفت: آقا! شما فلان خانه یا زمین را خریدید؟ دیگرى مى گفت: آقا! شما آن دو اتاق را اضافه کردید؟ حرف‌هایشان همه از این قبیل بود. بعد از این دو نفر، عمر بن عبدالعزیز آمد. او اهل عبادت بود. مورخ مى گوید مردمِ کوچه و بازار وقتى به هم مى رسیدند، یکى مى گفت: آقا! راستى شما دیروز دعاى ماه رجب را خواندید؟ دیگرى مى گفت: آن دو رکعت نماز را خواندید؟ بنابراین رفتار ماها یک تأثیر قهرى در رفتار مردم دارد. » (دیدار با رئیس جمهور و هیات وزیران دولت نهم 84/6/8 ) ✅ @Aminikhaah
💠 تزکیه ؛ رمز بقای عدالتخواهی 🔶 بخش سوم 🔷 سخن نهایی در این باب ، این سخنان روشنگر حضرت امام رضوان الله علیه است که به نیکی هندسه عدالت گستری و عدالت پروری در جامعه را به تصویر می کشند: «تمام گرفتاريهايى كه براى ملت ها هست براى اين است كه تزكيه در كار نبوده است. چنانچه سران قوم، آنهايى كه كشور را اداره مى كنند، تزكيه شده بودند، نفسشان تزكيه شده بود، تربيت شده بود، اين گرفتاري ها براى ملت ما پيش نمى آمد. نه آن گرفتاريها براى ملت پيش مى آمد و نه آن گرفتاريها براى خودشان. منشأ تمام اين گرفتاريها، در همه جا، اين است كه آنهايى كه متكفّل امور ملت هستند تزكيه نشده اند. يك نفر آدمى كه تزكيه نشده، سلطه بر يك ملت پيدا بكند، اين همه گرفتاريهايى كه در طول پنجاه و چند سال براى ملت ما پيش آمد، اين همه گرفتاريها را ايجاد مى كند. آن كسى كه به يك ملتى سلطه دارد، به يك ملتى حكومت دارد، اين چنانچه عدالت پرور باشد، دستگاه او عدالت پرور خواهد شد؛ قشرهايى كه به او مرتبط هستند قهراً به عدالت گرايش پيدا مى كنند؛ تمام اداراتى كه تابع آن مملكت است، تابع آن حكومت است، خواه ناخواه به عدالت گرايش پيدا مى كند. عدالت گسترده مى شود. در صورتى كه يك نفر كه به مردم حكومت مى كند مزكّى باشد و تزكيه شده باشد. اگر همه ملت تزكيه بشوند، همين دنيا بهشت آنهاست؛ تمام گرفتاريها از بين مى رود. از آن طرف، از باب اينكه حكومتهايى كه در رژيم طاغوتى بر مردم حكومت كردند حكومتهايى بودند كه تزكيه نشده بودند وقتى حكومت تزكيه نشد، شخص اول يك مملكتى به حسب حكومت تزكيه نشد، اخلاقش مزكّى نباشد، عقايد تزكيه شده نباشد، اعمال، اعمال مزكّى نباشد، همين يك نفر يك مملكت را به هلاكت مى كشاند. چنانچه شما ديديد سرچشمه مى گرفت از رضا خان تمام مفاسد و تمام قشرهايى كه دور و بَر او جمع شده بودند از خودش بودند. در پاريس كه بوديم، يك نفر- كه حالا يادم نيست كى بود- آمد پيش من نقل كرد از يكى ديگر كه او گفت كه اگر پنج نفر آدم فاسد در ايران پيدا بشود؛ اين محمد رضا هر پنج تا را انگشت رويش مى گذارد و جلبش مى كند! آن اشخاصى كه مزكّى نيستند با تزكيه شده ها سرو كار ندارند؛ نمى روند سراغ اشخاص امين. آدمى كه خودش امين نيست جنس خودش را طالب است؛ مى رود سراغ اشخاصى كه نظير خودش باشند، چنانچه اشخاص امين باشند، آنها مى روند سراغ پيدا كردن اشخاصى كه همجنس خودش باشند. و لهذا از حكومتها سرچشمه مى گيرد مفاسد و سرچشمه مى گيرد مصالح. حكومتِ عدل، تمام مصالح كشور را تأمين مى كند به اندازه قدرت. و حكومت ظلم، تمام بدبختيها را براى يك ملتى ايجاد مى كند. لهذا در آيه شريفه تزكيه را مقدّم ذكر كرده اند بر «تعليم» كتاب و حكمت، بلكه تعليم كتاب و حكمت مقدمه تزكيه است.» (صحيفه امام، ج9، ص: 134 - 135) ✅ @Aminikhaah
💠 جلسه دوم از سلسله مباحث ؟! ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از صراط مستقیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥/ دیدار صمیمی و دیدار آیت الله العظمی جوادی آملی و آیت الله تحریری 🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
💠 برادر عزیزم جناب حجت الاسلام محمود تحریری نقل می کرد: روزی به همراه والد معظم حضرت آیت الله شیخ محمد باقر تحریری در ماشین بودیم. من راننده بودم و جناب والد در کنار من نشسته بودند. همانطور که مشغول رانندگی بودم متوجه شدم در ماشین جلویی ، حضرت علامه جوادی آملی حضور دارند. پدر نیز متوجه حضور استادشان در ماشین روبرو شدند. ماشینی که حامل آیت الله جوادی آملی بود بسیار آهسته حرکت می کرد. تصمیم گرفتم از ماشین ایشان سبقت بگیرم. پدرم به من فرمود: احترام استاد را باید نگه داشت و نباید جلوتر از او حرکت کرد. از ماشین آیت الله جوادی سبقت نگیر! این شد که تمام مسیر را پشت وسیله آن عالم فرزانه حرکت کردیم. 💠 مراعات آداب و ظرائف ، محصول لطافت روح است. و آنچه موفقیت آفرین است ، همین ادب ورزی هاست؛ خصوصا نسبت به بزرگان و اساتید. @seratemostaghim_ir https://telegram.me/joinchat/Ak3cKj7ZojSELyb9Us_0LA
[Forwarded from | مُصْطَفے اَمينے خواهـ |] 💠 استراتژی های غلط 🔷 ما از سرمایه هایمان خوب بهره نمی بریم. «دیر جذب» و «زود دفع» ایم. سُرنا را از سر گشادش می نوازیم! هزار نقطه اشتراک آنقدر توان پیوست دادنمان را ندارد که یک نقطه افتراق ، قدرت گسستمان دارد. روز به روز دایره «خودی ها» را تضییق می کنیم و گزینش ها را سخت تر! سخت می نشینیم و راحت بر می خیزیم. هنگام رفاقت مبتلا به یبوستیم و هنگامه فراقت ، دچار اسهال! کار تشکیلاتی را باید از شیطان و شیطانیان بیاموزیم که زود امید می بندند و دیر ناامید می شوند! امیدشان به نفوذ ، درس آموز است. سر سوزنی انحراف ببینند دام می گسترند و با حمایت و نصرت ، سمت خود می کشانند. دقیقا به عکس ما که با ذره ای انحراف ، مقدمات سیر در مراتب نفاق و شقاق را تسهیل می کنیم و اسب های رم دیده را برای دل های رمیده زین می کنیم! سخن به درازا نکشانیم. یک مثال و دیگر هیچ. حضرت علامه آیت الله جوادی آملی ، مفسری سترگ و فیلسوفی بزرگ است که تاریخ را قد و قامتی بلندتر از امروز باید تا ژرفا و بلندای علم و حکمت این بزرگمرد را به نظاره و فهم گیرد. من و ما می توانیم در بسیاری از آراء سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی ، مقلد و تابع ایشان نباشیم. می توانیم طور دیگری بیندیشیم و جور دیگری تحلیل کنیم. می توانیم دلبسته دلبستگان ایشان نباشیم و اخم و لبخندمان را با ایشان کوک نکنیم. اما حق نداریم مردی چنین حق جو و حق مدار را به جوخه اعدام و یا حتی بوته اعراض بسپاریم. حق نداریم زبان به درشتی بگشاییم و چشم از درستی ببندیم. آخرین موضع این حکیم فرزانه ، شجاعانه و در خور ستایش بود. ولی صدایی از ما در نیامد. چرا؟ چون مدت هاست ما از ایشان بریده ایم و بساط آرزو از پشت بیت ایشان جمع کرده ایم! حضرت استاد جوادی ـ دام ظله ـ ، اولین مرجع تقلیدی به حساب می آیند که موضعی هویدا علیه رسانه شیاد «آمدنیوز» گرفته اند و این بنگاه خبری را پایگاه تولید اراجیف نامیده اند. عجیب تر اینکه از معدود برجستگان حوزوی هستند که روزی به تصویب برجام روی خوش نشان دادند و امروز به نقض برجام واکنش نشان می دهند. چرا این حق طلبی ها و رشادت ها را نادیده می انگاریم و ارج نمی نهیم؟ وقتی سلامت نفس و هواگریزی فقیهی محرز است ، «قصر» و «لَبس» او نیز قابل اغماق است ؛ چرا که «للمصیب اجران و للمخطی اجر واحد.» این نوشتار نه در صدد آن بود که باب نقد را مسدود کند و نه در مدد آن بود که باب توجیهی بگشاید. همه سخن این است که سرمایه ها را با دست خود حراج نکنیم. در این برهوت تنهایی که شکوای «قِلَّةَ عَدَدِنَا وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا» سر می دهیم، نقاط اشتراک فراوان را دستمایه اتحاد کنیم تا جاده صاف کن ریزش ها نباشیم. ✅ @Aminikhaah
💠 بخشی از وصیت نامه حضرت آقا که در جوانی نگاشتند. 🔻27شوال 1382ق ✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
💠 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: «هر روز سعی کنید یک حدیث از کتاب را مطالعه کنید و سعی نمایید به آن عمل کنید؛ بعد از یک سال خواهید دید که حتماً عوض شده‌اید؛ مانند دارویی که انسان مصرف کند و بعد از مدتی احساس بهبودی می‌کند». 🔷 به توفیق الهی تدریس و مباحثه متن کتاب ، از اوایل دهه 90 در آغاز شد و پس از آن در ادامه یافت. این مباحث که در بازه زمانی 10 الی 15 دقیقه ارائه شده ، پیش از دروس حوزوی بوده و مخاطب آن طلاب و فضلا بوده اند ولی در عین حال شنیدن آن برای عموم ، منعی ندارد و ان شاء الله مفید نیز خواهد بود. زین پس روزی یک فایل از این سلسله مباحث در این کانال منتشر خواهد شد ان شاء الله. 👇👇👇👇👇 🔔 @Aminikhaah_Media
هدایت شده از سپهر سیاست
استاد شروع کردن به تفسیر سوره ی نمل ... به آیه بیستِ سوره که رسید گفتن ؛ حضرتِ سلیمان نگاهی به پرنده ها میکنه و هُدهُد رو نمیبینه !! اول میگه چیشده که من نمیتونم اون رو ببینم ؟ اول مشکل رو به خودش نسبت میده و بعد میگه " اَوْ کانَ مِنَ الغائبین " یا که اون غایبه و نیست !! استاد توضیح میدن که ؛ هُدهُد پرنده ی مهمی برای حضرت سلیمان علیه السلام بوده و ایشان هم کلا به عنایت خدا به زیر دستانِ خودش احاطه داشته ... همیشه استادمون توی درس تفسیراشون رابطه ی آیه با زمان حال رو هم بیان میکنن ! اینجا بود که گُفتن : برای امام زمانِت اینقدر کارایی داری که اگه یه روز غافل شُدی از یادِش بگرده دُنبالِت بگه اون مُحِبم کجاست ؟ نکنه چیزی شده که من نمیبینمِش ؟ نکنه غایبه ؟ ... قدِ هُدهُد برای امام زمانِت هستی ؟ 😔 به خودم میگم یعنی انقدری تو روز شده با یه دعای عهد با یه زیارتِ آل یاسینِ هر روز یادِش میکنم که اگه یه روز غفلت کردم بیاد و بگه فلانی کجایی ؟ ... ؛ @mastore نبودنمون انقدری طولانی نشه که از خیلِ عاشقاش جا بمونیم ...💔
💠 روشی که حضرت آقا در برابر بنی صدر به کار گرفت. 🔷 در دوران انقلاب هم اگر كسى دچار يك سختى شد، بايد به ياد بياورد كه نگهداشتن ايمان، مثل نگهداشتن آهن تفتيده در دست است؛ يعنى واقعاً سختى دارد. حالا اگر اين سختى داشت، اعتراض بر آنكه اين سختى را به وجود آورده، وارد است؛ اما اگر من تسليم اين سختى بشوم، بر من هم اعتراض وارد خواهد بود؛ اين را واقعاً قبول كنيد. 🔷 در زمان رياست جمهورى بنى صدر، وقتى مأيوس شديم از اينكه امام حرف ما را در باره ى آقاى بنى صدر قبول بكنند، خدمت ايشان رفتيم. ما يكى يكى مى رفتيم، چند نفرى مى رفتيم، نوشته يى مى گفتيم، زبانى مى گفتيم. من يكبار خدمت امام رفتم و صريحاً گفتم من به اين نتيجه رسيده ام كه چون ديگر نمى شود با آقاى بنى صدر برخورد بكنيم، من به همان روش قبل از انقلاب بايد عمل بكنم. ما قبل از انقلاب حرفهايى مى زديم، كه وقتى كسى در آن حرفها مى انديشيد، موضعى نسبت به آن دستگاه پيدا مى كرد. من به ايشان گفتم مجبورم الآن حرفهايى بزنم، كه وقتى كسى در باره ى آنها انديشيد، موضعى عليه آقاى بنى صدر بگيرد. امام نگاه كردند و تبسمى كردند و هيچ چيز نگفتند. 🔷 در آن زمانها، گاهى مى شد كه من با دل پُر خدمت امام مى رفتم؛ اما وقتى مى آمدم، به رفقا مى گفتم كه امام دستى به سر و صورت ما كشيدند و لقمه ى حلوايى با لطف و نگاه خودشان در دهان ما گذاشتند، ما را رها كردند؛ بعد كه مى آمديم، باز در سخنرانى خودشان مى گفتند: آقاى رئيس جمهور، آقاى بنى صدر! يعنى همان، همان بود! ايشان مصلحت مى ديدند؛ چون بالاخره ايشان حكيم بودند. امام يك حكيم به معناى واقعى بود؛ يعنى واقعاً پشت ديوار و پشت حجاب را مى ديد، كه ماها قادر نبوديم آن را ببينيم. ايشان چيزهاى خيلى ريزترى از آنچه كه در حد ديد ما بود و هست، مى ديد. 🔷 ما وقتى در آن شرايط قرار مى گرفتيم، چه كار مى توانستيم بكنيم؟ نمى شد كه ول كرد. بعضيها بريدند. اين اسمش بريدن است. آدم كه نبايد ببُرد؛ بايد بالاخره بايستد. دشمن دارد ما را مى بُراند؛ از انواع و اقسام وسايل هم استفاده مى كند. اگر ما هم بريديم، به دشمن كمك كرده ايم. 🔶 (04/ 09/ 1370) بيانات در ديدار با جمعى از هنرمندان ✅ @Aminikhaah