eitaa logo
Aminikhaah🇱🇧
38هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
540 ویدیو
309 فایل
«حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت» 🌹امام خامنه ای: سه کار عمده بر عهده‌ی روحانیون است: «هدایت فکری و معنوی»، «هدایت سیاسی» و «خدمات اجتماعی و غمخواری و خدمت‌رسانی به مردم». صوت جلسات: @Aminikhaah_media ارتباط: @Amini_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 4️⃣1️⃣ جلسه هشتم بخش سوم 📍ماجرای حضرت موسی (ع) و قوم یهود فرعون غرق شد و اوضاع زندگی بنی اسرائیل بهبود یافت. حضرت موسی (ع) به قومش فرمود، اینجا ارض مقدسی است و قوم ظالمی در آن هستند. اگر برویم و درگیر شویم و آنجا را بگیریم بر کل زمین حکومت خواهیم کرد. این ها گفتند: آن‌ها قوم ظالمی هستند و تا از آنجا خارج نشوند وارد آن زمین نمی شویم. دو نفر گفتند وعده ی خدا را جدی بگیرید. اصلا نمی‌خواهد بروید و بجنگید. نترسید، تا پشت در بروید و در را باز کنید، فرار می کنند. گفتند ما می ترسیم. تو و خدایت برو ما همینجا نشسته‌ایم. حضرت موسی (ع) گله کرد و گفت خدایا من کاری از دستم برنمی آید. خدا فرمود تا ۴۰ سال باید در این بیابان‌ها بمانند، در این زمین‌ها سرگردان باشند. (سوره مائده آیات ۲۰ تا ۲۶) که آخر هم حضرت موسی (ع) در این ۴۰سال از دنیا رفت و قوم بنی اسرائیل هم آواره ماندند. یهودیان امت بی وطن شدند. 🔸 مهمترین ویژگی یهودیان امت این دو خصلت است، هم می ترسند و هم می ترسانند. آنها میگویند: جنگ می شود، تحریم می شوید. اعدام میکنند. این ویژگی یهود امت است. الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَة (سوره احزاب آیه ۶۰) ، دشمن بیرون می‌نشیند و این‌ها در داخل می‌ترسانند. 🔻مردم شام یزید را دوست داشتند ولی مردم کوفه دوست نداشتند. چه شد که به قتل اباعبدالله (ع) تن دادند؟ به مردم کوفه گفتند، یا حسین که مرگ است یا زندگی. مردم گفتند زندگی. دوقطبی ها را ببینید. که متخصص این امر (ایجاد دو قطبی) یهودیان‌اند. مردم کوفه اگر می ایستادند هم امام حسین (ع) کشته نمیشد هم خودشان کشته نمی شدند هم یزید نابود میشد. در مورد امام حسن (ع) هم همین شد. شعار دادند البُقِیَ میخواهیم زنده بمانیم. جالب این است آنجا دوقطبی سازی نبود.امام حسن (ع) سخنرانی کردند وگفتند یا باید با معاویه بیعت کنیم که میشود ذلت یا باید بایستیم بجنگیم. همه گفتند البُقی میخواهیم زنده بمانیم (یهودیان امت). 📌یک قاعده: یزید برای ما جذابیت ندارد ولی زنده ماندن جذابیتش از با حسین ماندن بیشتر است. اینجور آدمها حسین را میکشند.این قاعده ی همیشه ی تاریخ است،یا حسین یا زندگی. 🔹عدم ترس از مرگ در سیره ی امام حسین (ع) امام حسین (ع) از خواب بیدار شدند. حضرت علی اکبر (ع) دیدند پدرشان ناراحت‌اند. حضرت فرمودند الان که پلکم روی هم رفت صدایی شنیدم ملکی گفت این کاروانی که دارند می روند همه به سمت مرگ میروند و همه کشته خواهید شد. حضرت علی اکبر گفت: پدر جان مگر ما برحق نیستیم؟ فرمود: بلی پسرم. قسم به کسی که برگشتم به سمت اوست ما برحقیم. حضرت علی اکبر عرضه داشت : پس برای چه از مرگ بترسیم. 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه @Aminikhaah
💠 امتحان بزرگ الهی! @Aminikhaah
کلاس زیارت امام حسین.mp3
2.28M
🎙 🔸حاجت اصلی در زیارت عاشورا 📌برگرفته شده از جلسات از دنیا تا عقبی ✅ @Aminikhaah
🔸آیت‌الله صانعی؛ و کلیشه‌ی بدعت‌گذار _ نواندیش! 🔹آیت الله صانعی در ۹۹/۶/۲۱ در گذشت. به دعای مقام معظم رهبری، خدایش غریق رحمتش کند. 🔹ماجرای فتاوای غیرمشهور ایشان از سال ۱۳۸۸ با اعلام عدم صلاحیت مرجعیت ایشان توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه خبرساز شد. اظهارنظرهای مختلفی آن زمان درباره این موضع جامعه مدرسین گرفته شد؛ برخی با تأکید بودن ایشان و ناعادلانه و غیرعقلانی فتاوای ایشان، موضع جامعه مدرسین را شجاعانه و قاطعانه خواندند و برخی نیز این کار را احجاف در حق و سیاسی و حکومتی کردن منصب مرجعیت و اختلال در نظم طبیعی حوزه های عملیه قلمداد نمودند. 🔹 در هر صورت، از منظر مدیریت دانش، اختلاف مبانی و روش فقاهتی ایشان با مبانی و شیوه متداول فقها، زمینه خوبی برای خودآگاه‌تر کردن چارچوبهای فقاهت موجود و مشخص کردن حدود و ثغور آن است. 🔹تفاوت نگاه آیت الله صانعی را باید در روش‌های زیر جستجو کرد: ➖ حاکمیت و توسعه‌ی کاربرد قاعده نفی عسر و حرج و سرایت آن به احکام وضعی مانند محرمیت در نظر مرد نسبت به دخترخوانده خود. ➖ حاکمیت و توسعه‌ی کاربرد قاعده عدالت و ارجاع به عرف امروزین برای فهم معانی و مصادیق آن، ➖استفاده گستره از قاعده سهولت شریعت که در نگاه ایشان متفاوت از قاعده نفی عسر و حرج است و ایشان در فتوای خود در به بلوغ رسیدن دختران در ۱۳ سالگی تطبیق کرده اند. ➖ تلاش برای انطباق احکام شرعی با رویه ها و ارتکازات عقلایی عصر کنونی در حقوق بشر. 🔹این اختلاف روشی، ایشان را به مبانی و قواعد خاصی در موارد زیر رسانیده که تأثیر گسترده ای در فتاوای ایشان داشته است: ➖ عدم دخالت جنسيت در مسائلی مانند مرجعیت، رهبری جامعه، قضاوت، شهادت، دیه، قصاص و امامت جماعت و جمعه، ➖کرامت و حرمت ذاتی انسان ➖ محوریت حقوق مردم و مدخلیت اراده آنها در مشروعیت حکومت ➖ تباین میان کافر و غیر مسلمان ➖ مجال رخصت در اجرای حدود و تعزیرات در دوره غیبت ➖ نظام حقوق زن و مرد در بستر خانواده، مانند محدودیت مرد در متعه و ازدواج مجدد. و ... 🔹متأسفانه بخش قابل توجهی از جامعه علمی ما، به دلیل غلبه نگاه سیاسی چه در رد و چه در تأیید، عاجز از بهره‌گیری از این اختلاف نظرها و رشید و بارورتر کردن خود است تا جایی که می‌توان گفت به نوعی با یک علمی مواجه هستیم؛ همان اتفاقی که درباره دیدگاه‌های صاحب‌نظرانی مانند طالقانی، مهدی حائری یزدی، منتظری، آذری قمی، موسوی اردبیلی و هاشمی رفسنجانی به وقوع پیوست و اکنون شاهد هستیم که کسانی صرفاً در تمجید و ترویج آنها سخن می رانند و کسانی دیگر یا سراسر نفی می‌کنند و یا ترجیح می دهند با سکوت خود نقشی در انتشار مطالب نادرست نداشته باشند! 🔹یادم هست در همان حول و حوش سال ۸۸ متنی از جامعه مدرسین دیدم که به صورت فنی، دلائل بطلان روش فقاهتی مرحوم آیت الله صانعی را ذکر کرده بود که بنده خیلی پسندیدم. هرچه امروز در اینترنت گشتم آن را پیدا نکردم. البته هم اکنون نیز مقالات خوبی در سایت آیت‌الله برای دفاع از مواضع علمی ایشان وجود دارد. 🔹موضع علمی شخص بنده این است که روش فقاهت جناب آیت‌الله صانعی در نهایت به عرفی شدن فقاهت سنتی و انفعال جامعه شیعه در برابر هژمونی علمی و رسانه‌ای تمدن غرب می‌انجامد، ولی در عین حال معتقدم عدم طرح مباحث اختلافی و چالشی ایشان و امثال ایشان در مجامع علمی، ضررش در دراز مدت برای عقلانیت و جامعه شیعی به مراتب بیشتر است. 📆 تاریخ نگارش: ۱۳۹۹/۶/۲۵ ✍ به قلم حجت‌الاسلام علی محمدی ✅ @Aminikhaah
💠 این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است @Aminikhaah
هدایت شده از ماعون
سلام بر همراهان گرامی ان‌شاءالله با شروع برنامه جهت سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان عج و برآورده شدن حوائج شرعی همه عزیزان و عاقبت به خیری‌مان را با مدد الهی و با نگاه پر مهر امام رضا علیه السلام انجام خواهیم داد. ان‌شاءالله تا انتهای روز یک‌شنبه ۳۰ شهریور منتظر کمک‌های شما هستیم و بعد از آن هر مبلغی واریز شود برای ماه بعد نگهداری می‌شود. شماره کارت 5022-2910-7154-7275 شماره شبا IR 370570100580010474412001 امیررضا سعیدی نجات ✅ @Aminikhaah 🆔 @maaooon
شناخت امیرالمؤمنین.mp3
4.65M
🔸ظهور امام زمان عج برای ما خطرناک است، اگر...... ✅ @Aminikhaah 📺eitaa.com/zamene_ahoo
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 5️⃣1️⃣ جلسه نهم 🔸امام حسین (ع) در حادثه کربلا وقتی عدم همراهی مردم را مشاهده کردند فرمودند: نمی‌بینید کسی نمی‌خواهد حق اجرا شود، جلو باطل گرفته شود تا انسان رغبت به لقاءالله پیداکند؟ (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۸۳) 🔹خطرناک‌ترین اتفاق معیار زندگی مردم بر مبنای حقیقت نباشد،هر کس از هرچیز خوشش آمد به دنبال آن برود، مسیری که یزید شروع کرده بود در حال ختم شدن به همین نقطه بود. 🔸امام حسین(ع) بین دو قطب قرار گرفته بودند. فرمودند: من مرگ را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمکاران را جز نکبت نمی‌دانم. (تحف العقول، ص ۲۷۶) برای من کیفیت زندگی مهم است (زندگی خالی که واقعیتی در آن وجود ندارد ،جذاب نیست) چگونگی زندگی کردن از خود زندگی کردن مهم‌تر است. ▫️زندگی زیر سلطه ظالم، که اوبگوید چگونه زندگی کنی ارزش ندارد. 🔹امام حسین(ع): مردم بندۀ دنیا هستنند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هایشان بر محور دین بگردد، در پی آن هستند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند. (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۸۳) ▫️مردم عبید دنیا شده بودند، دنیا را می‌پرستیدند. دین مثل یک آدامس در دهان مردم است، تا جایی که حال دارند می‌گویند هستیم، هر جا سختی دارد و مزه ندارد دور می‌اندازیم. وقتی مردم گرفتار بلا می‌شوند، دیندار کم می‌شود. 🔻فرمول بلا و امتحانات الهی خداوند واقعیات را مخفی می کند، جذابیت‌ها را مخفی میکند (بلاها و امتحان‌های الهی واقعیتش مخفی است و ظاهرش جذابیت ندارد). 🔻مرز بین دنیا دوستی و تلاش برای آخرت از امام صادق (ع) پرسیدند: ما دنیا را دوست داریم چکار کنیم؟ امام (ع) فرمود: دنیا را برای چه می خواهید؟ می خواهم ازدواج کنم، به خانواده‌ام کمک بکنم، دست دوستانم را بگیرم. امام (ع) فرمودند: این اصلا دنیا نیست، آخرت است. 📌 اگر کسی فریفته‌ی جذابیت دنیا نشود، فریفته‌ی جذابیت کفار هم نمیگردد. 🔹ما در مقابل رفتار دیگران مسئولیم؛ هر فردی ببیند سلطانی جائر حکومت میکند و سکوت نماید، با او محشور می گردد. (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۳۸۲). 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه @Aminikhaah
💠 اگر مجالس روضه نبود.... @Aminikhaah
Untitled Session 21_mixdown.mp3
3.88M
🎙 🔸اصل، اراده است 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
💠 ؟ l فصل دوم 🔸 6⃣1⃣ جلسه دهم 🔹امام حسین(ع) می‌فرمایند: برای اصلاح امت جدم خروج کردم، این اصلاح مگر با کشته شدن من تحقق پیدا نمی‌کند. علامه طباطبایی (ره) فرمودند: مهمترین خطر برای جامعه ،گرایش به کفار و بیگانه است. امام حسین (ع) خواستند تا دل مردم را از کفار جدا کنند و کفار را بی‌آبرو کنند. و همچنین علامه (ره) می‌فرمایند: هر عقب‌ماندگی و بیچارگی و ضعفی که وجود دارد، از کفار است ( غربزدگی) ، باید اول از اینها بریده شویم تا آباد شویم. 🔸خطر دل بستن به کفار اگر دل به کفار ببندید، هر بلایی خدا سر آنها بیاورد، سر شما هم می آورد، آن‌ها به یهودیان امت تعبیر شده اند. 📍آیا علائم بیماری دل در ما هست؟ دلی که مریض است با کفار می‌رود و کفار برایش جذابیت دارد، اما دل آدم‌های سالم اینگونه نیست. دل بیمار، دلی است که به دنیا دلبسته است. بیمار دلی، مقدمه نفاق است کم‌کم انسان به گونه‌ای رفتار می‌کند که کفار خوششان بیاید. 🔹مقدمات اصلاح جامعه، شش مرحله دارد: 1️⃣ مردم خدا را دوست داشته باشند. (که نشانه آن بیزاری از یهود و نصاری است) 2️⃣ وقتی خدا را دوست دارند خداهم ان ها را دوست دارد. 3️⃣ در مقابل مومنان تواضع دارند. جامعه فاسد از زور می ترسد، اما در جامعه سالم، منطق و حقانیت حکم می کند. 4️⃣ در برابر کفار سخت هستند. 5️⃣ در راه خدا جهاد می کنند. 6️⃣ در این راه سرزنش دیگران افراد را تحت تاثیر قرار نمی دهد. علامه طبطبایی (ره): هر جامعه‎ای این ویژگی‌ها را داشته باشد دنیا و آخرتش آباد است. 🔸خداوند در آیه قرآن می فرماید: وَلَنْ ترْضَیٰ عَنْکَ الْیَهُودُ وَلَا النَّصَارَیٰ حَتَّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ (سوره بقره آیه ۱۲۰) هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، (تا به طور كامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین آنان، پیروی كنی. ▪️راضی نمی‌شوند مگر اینکه نوکرشان بشوی ٰوَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَآءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ (سوره بقره، آیه ۱۲۰) اگر از هوی و هوس‌های آنان پیروی كنی، بعد از آنكه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود. خدا می‌فرماید: اگر دنبال حرف اینها بروی به تو کاری ندارم، خواسته تو را برآورده نمی‌کنم. ▪️تازه هنگامی که نوکر می‌شوی، باید یک نوکر حسابی بشوی و مثل خودشان جنایتکار شوی. 🔸امام خمینی (ره) چهار ماه پس از بازگشت از فرانسه فرمودند: غرب حیوان تربیت می‌کند، آن هم، نه حیوان آرام، که حیوان وحشی، آدمکش، آدمخوار. امام واقعیت‌ها را می‌دید، اما ما تنها جذابیت‌ها را می‌بینیم. در غرب پیشرفتشان انسانی نیست بلکه حیوانی است. دموکراسی پیشرفته‌ترین مدل وحشی‌گری علیه انسان است، در دیکتاتوری یک نفر می‌خورد، در دموکراسی یک مملکت، مملکت دیگر را می‌بلعد. 🏴 محرم ۹۸ 📢 صوت جلسه@Aminikhaah
💠 چرا واقعه عاشورا رقم خورد؟ @Aminikhaah
استعداد حقیقی.mp3
1.38M
🎙 🔸ساده‌ترین راه کشف استعداد 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
💠اثر توبه بر گناه @Aminikhaah
ماجرای مرحوم حداد.mp3
3.37M
🎙 🔸تربیت به دست مادر زن 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
💠 دختر رحمت است @Aminikhaah
شفاعت حضرت رقیه- @Aminikhaah.mp3
3.55M
✂️ 🔸مقام شفاعت حضرت رقیه س 📌برگرفته شده از جلسات @Aminikhaah
ضایعه درگذشت حضرت استاد آیت‌الله ممدوحی، جبران ناپذیر و حقیقتا ثلمه‌ای بر پیکره دانش و تعقل است. استاد ممدوحی (ره) از نوادر و نوابغ شاگردان علامه طباطبایی (ره) بود که در بسط معارف توحیدی با ادبیات عقلانی سهم ویژه و به سزایی داشت. روزی در جلسه‌ای فرمود: دوست دارم آنقدری زنده بمانم که شرح نهج البلاغه را تمام کنم. همنشین مولایش باشد! بمنّه و کرمه. https://twitter.com/Aminikhaah/status/1308671316795502592?s=09@Aminikhaah