هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
تربيت باليني.mp3
18.62M
🔈 امام سجاد ع و تربیت بالینی
📢 تحلیلی بر الگوی امام سجاد ع در بازسازی جامعه تهی از معنویت
📅97/07/12
#مشهد
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 از قدیم ، سنت حسنه ای در حرم مطهر رضوی ع جاری بوده که هر روز ، گل های بر فراز ضریح مطهر را با گلهای خوشبو و ممتاز تجدید می کرده اند.
این رسم زیبا ، تا به حال روا بود. اما از آنجا که کشور در وضعیت بغرنج اقتصادی است و هزینه روزانه گلهای ضریح مطهر ، چیزی حدود دو میلیون تومان می باشد ، ادامه این رویه اصلا شایسته نیست و حتما امام رئوف ، به این کار راضی نخواهند بود.
جناب آقای دکتر رییسی! بنا داشتم حضورا و شخصا این نکته را خدمتتان تذکر دهم. ولی با محاسبات شخصی ، چنین به نظر رسید که این درخواست سرگشاده ، دست شما را برای اقدام مقتضی و انقلابی بیشتر باز خواهد کرد.
✅ @Aminikhaah
💠 دولت ، مانند سالهای گذشته ، سنگ اندازی و مانع تراشی های عجیبی بر سر راه زائران اربعین دارد.
از دو حال خارج نیست؛ یا قراردادهای نامرئی ای مبنی بر ممانعت از زیارت اربعین با غربیان بسته اند ، یا اینکه با سپاه یزید و عمر سعد همذات پنداری دارند!
✅ @Aminikhaah
🔵 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔴 #چکیده جلسه اول (بخش های دوم تا چهارم)
🔶 سیره انبیاء در قرآن حاوی نکات جالب و جذابی از ترکیب نتیجه گرایی و وظیفه گرایی است. برخی انبیاء مانند حضرت ابراهیم ع نماد تکلیف گرایی محض اند.
📍از طرفی حضرت موسی ع نماد نتیجه گرایی شناخته می شود. او در هر اقدام خود محاسبه زیان و فایده می کند و با علم به نتیجه ، وارد عمل می شود.
💡در ماجرای همراهی موسی ع و خضر نیز نتیجه گرایی حضرت موسی ع به وضوح دیده می شود.
🔶 اهل بیت ع و مدل شیعه تنوری (تکلیف گرا و نه نتیجه گرا)
داستان هارون مکی و سهل، ترکیب معجزه گونه ای از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است. نتیجه کامل را کسانی رقم می زنند که محو در وظیفه باشند و جز وظیفه ، به چیز دیگر فکر نکنند. مثل هارون مکی که هیچ نپرسید که رفتن من به تنور چه خاصیتی دارد؟ چه گره ای را باز می کند؟ اصلا چه شده که به این تصمیم رسیده اید که مرا به تنور رفتن امر کنید؟ می توانست کمی درنگ کند تا لااقل سر سوزنی فلسفه این حکم برایش روشن شود. ولی او اوج تعبد و پایبندی خودش را اینگونه نشان داد.
🔶امام حسین ع از نهضت کربلا نتایجی را توقع داشتند و اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی را مد نظر داشتند.
حضرت ، به هدف اصلاح امت خروج کردند، از آنجا که بندگان خالص خدا قطعا به نتایج مد نظر می رسند ، اصلاح مد نظر حضرت از بعد شهادت ایشان آغاز شد. بالاخص در دوره امام سجاد ع به نحو عجیب و خاصی پیکره جامعه اسلامی دچار تحول شد.
💢 برای مطالعه متن کامل جلسه اول ، به آدرس زیر در کانال ایتا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/398
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/403
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/407
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/416
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
نظام تقديم 09.mp3
5.58M
🔈 #تاثیر_درک_مهندسی_خلقت_بر_معنویت
📢 #پارت_سوم - #نظام_تقدیم
🔊 جلسه نهم
#ملکوت_اعمال / 9
📅97/07/14
#مشهد
#دانشگاه_فردوسی
🔔 @Aminikhaah_Media
💠 سخنرانی دهه اول ماه صفر
🔷 موضوع سخنرانی: #زیارت_معجزه_می_کند
🔶 از چهارشنبه 97/7/18 تا جمعه 97/7/27 ساعت 20:30
🔶 #مشهد - موسوی قوچانی 11/2 پ 16
✅ @Aminikhaah
💠 اجتماع بزرگ ورزشگاه آزادی ، پیامی رسا از جانب رهبر معظم انقلاب داشت؛ ادامه مسیر را با نسل نو و تمدن ساز خواهیم رفت؛ نه مفتخوران سیاست باز و وطن سوز!
✅ @Aminikhaah
💠 چرا رهبری جلوی تصویب برجام و Fatf را نگرفتند؟
🔷 نظام و انقلاب اسلامی ، همواره کانون هجوم دو طیف بوده: کافران و منافقان. کافران ، جبهه مهاجم بیرونی اند و منافقان ، دلدادگان کافران اند که در ساختار تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام نفوذ کرده اند.
تحریم اقتصادی ، آخرین حربه سپاه کافران علیه انقلاب و نظام بود. دشمن بیرونی ، پس از تحریم اقتصادی ، هیچ حربه و دست آویزی نخواهد داشت.
جبهه داخلیِ هجوم به مبانی نظام نیز حربه های گوناگونی دارند که می توانند با آنها ، افکار عمومی را مدیریت کنند؛ اهرم های قدرت را مهره های تضعیف ، دوست را دشمن و خصم را مهربان جلوه دهند.
جبهه مهاجم درونی ، طلبکار و داعیه دار است. خود را منجی وانمود می کند و کلید مذاکره را گشایشگر همه قفل ها می نمایاند. ادعا دارد زبان خصم بیرونی را بلد است و می تواند با تعامل ، او را متقاعد کند. پافشاری مومنان بر اصول را تندروی و بازی با معیشت مردم تلقی می سازد.
به این جبهه باید فرصت داد تا همه حربه هایش را به کار گیرد و نشان دهد. این طیف ، باید با همه کارت هایش بازی کند تا بهانه ای برای جرزنی نداشته باشد. حتی اگر یک برگه راکد داشته باشد زمین و زمان را به هم می دوزد که اگر اجازه می دادید آن برگه را به کار گیرم ، نتیجه بازی تغییر می کرد.
سیاست و داهیه رهبران انقلاب اسلامی بر این بوده که برگه های طیف مهاجم داخلی را رندانه مدیریت کنند و با دست خودِ آنها به بازی گیرند. البته سیاست های کلان و اصلاحی را ابلاغ می کنند و خط قرمزها را پیش پایشان می گذارند ، ولی فرصت بازی را از آنها سلب نمی کنند. دستشان را باز می گذارند تا زبان درازشان بسته شود.
سرمایه اصیل و اصلی نظام ، اعتماد و تجربه عمومی است. منافقان ، بزرگترین تهدید برای این سرمایه اند. اینان به هیچ اصل اخلاقی و الهی پایندی ندارند. راحت دروغ می گویند و آسان تهمت می زنند. اینان به دانش آموزان شلوغ کار و بدقلقی می مانند که انتهای کلاس نشسته اند و با هیاهو ، درس خوان ها و پاسخگویان را به سخریه می گیرند. بهترین مجازات اینها ، پای تخته کشاندن و ماژیک دادن به ایشان است. وقتی ناواردی شان را بر روی بوم به تصویر کشاندند ، رسوا و سرکوب می شوند.
دشمنان بیرونی ، همه حربه هایشان را به کار بسته اند و دلشان به چند حربه باقی مانده در دست جبهه درونی خوش است. وقتی جبهه درونی برگه ای برای بازی نداشت ، نفاق ساختار شکنانه هم معنا نخواهد داشت.
اللهم انا نرغب الیک فی دوله کریمه تعز بها الاسلام و اهله و تذل بها النفاق و اهله (مفاتیح الجنان ، دعای افتتاح)
✅ @Aminikhaah
💠 کربلای اربعین ، پایانه پایان تاریخ است.
آنانکه می خواهند در آخرین انقلاب آخرالزمان نقش داشته باشند ، با پای پیاده خود را به کربلا می رسانند.
✅ @Aminikhaah
💠 روایتی استراتژیک از امام عسکری ع
🔷 الإمامُ العسكريُّ عليه السلام ـ في صِفَةِ عُلَماءِ السُّوءِ ـ : وهُم أضَرُّ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا مِن جَيشِ يَزيدَ عَلى الحُسَينِ بنِ عَلِيٍّ عليهماالسلاموأصحابِهِ ، فإنَّهُم يَسلُبونَهُمُ الأرواحَ والأموالَ ، وهؤلاءِ عُلَماءُ السُّوءِ ... يُدخِلونَ الشَّكَّ والشُّبهَةَ عَلى ضُعَفاءِ شيعَتِنا فيُضِلّونَهُم .
🔶 امام عسكرى عليه السلام ـ در وصف عالمان بدكردار ـ فرمود : زيان آنها براى شيعيان ناتوان (آسيب پذير) ما بيشتر از زيان سپاه يزيد براى حسين بن على عليهماالسلام و ياران اوست؛ زيرا آنها جان و مال ايشان را گرفتند و اين علماى بدكردار ... در دل شيعيان ناتوان ما شكّ و شبهه مى اندازند و گمراهشان مى كنند.
🔻الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج2، ص: 458
✅ @Aminikhaah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 سخنان بی نظیر رهبر انقلاب در سال ۸۷
#شاه_سلطان_حسین
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه دوم (بخش های اول و دوم)
🔷 معمولا هر انسانی یک سؤال جدی دارد،که به این سادگی ها پاسخش را نمی یابد ، «من چه کار باید بکنم؟» این سؤال ، از سؤال من چه کسی هستم؟ و حتى از سؤال من کجا باید بروم؟ هم مهمتر است. چون تازه وقتی فهمیدیم چه کسی هستیم و کجا باید برویم ، سوال مطرح می شود که حالا چه باید بکنم؟
🔹ادیان و مکاتب آمده اند به این پرسش پاسخ بدهند اما گاهی دین به صورت کلی جواب میدهد و انسان در جزئیات آن می ماند.
⬅️مسائلی که جزئی هستند، مثل:
1- حوزه را انتخاب کنم یا دانشگاه؟
2-با کدام خانم ازدواج کنم؟
3-به کدام خواستگار جواب مثبت بدهم؟
🔹طرح این سؤال اینطور نيست که متوقف بشود. به جایی خواهد رسید که خود انبیا و اولیا (ع) متحیر می مانند. و حتی خود پیامبر اکرم ص نیز در مواردی حیران می مانند و منتظر دستور الهی می شوند.
در این موقعیت هایی که به خاطر سؤالاتى آدم سرگردان و حیران می شود ، معمولا راحت ترین و نزدیک ترین کاری که تلقی می شود ، استخاره است. در حالی که این مدل وضعیت ها ، وضعیتی نیست که با استخاره حل شود. بلکه مدلی است که انسان باید برآورد «وظیفه» و «نتیجه» کند.
🔶 رسما به امام حسین ع اعتراض می کردند که قصد تشکیل حکومت دارید یا شهادت؟ حضرت به هر کسی جواب خاصی می دادند. ولی همه از این حکایت داشت که وظیفه اباعبدالله ع حرکت به سمت کربلاست. مثلا با تصرف ملکوتی ، کربلا و محل شهادت خود را به ام سلمه نشان دادند.
❎ ما نیاز داریم منطق شیطان را بدانیم و نسبت به این منطق و ادبیات غریبه نباشیم.
قرآن کریم هم خیلی به این موضوع عنایت داشته است و استدلال ها و حرف های شیطان را بیان فرموده است.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه نمایید.
👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/417
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/437
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از دانشگاه فردوسی مشهد
برگزاری اولین جلسه کارگاه پردیس اندیشه با حضور حجت الاسلام امینی خواه
پاتوق فرهنگی دفتر نهاد رهبری دانشگاه فردوسی مشهد
💠 وقایع ماه صفر
🔷 حوادث تاریخی فراوانی در ماه صفر رخ داده است که به برخی از آنها اشاره میشود:
اول صفر : وارد کردن سر مطهر امام حسین علیه السلام به شام ، ورود اهل بیت علیهم السلام به شام ، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام (به روایتی)، آغاز جنگ صفین (بنا بر روایتی)
دوم صفر : مجلس یزید لعنتالله علیه بنا بر نقلی، شهادت زید بن علی بن الحسین علیهم السلام ( به روایت دیگر)
سوم صفر : ولادت حضرت امام محمد باقر علیه السلام ۵۷ هجری قمری به روایتی.
چهارم صفر : وفات آیتالله محمد علی شاه آبادی (۱۳۶۹ هجری)
پنجم صفر : شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها و لعنهالله علی قاتلیها، ۶۱ هجری.
ششم صفر : صدور توقیع امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء به حسین بن روح.
هفتم صفر : ولادت امام موسی کاظم علیه السلام ۱۲۸ هجری، شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام بنابر نقل بحار، وفات آیتالله العظمی مرعشی نجفی ۱۴۱۱ قمری.
هشتم صفر : وفات حضرت سلمان فارسی (سلمان محمّدی ) رضیالله عنه ۳۵ هجری قمری
نهم صفر : شهادت عمار یاسر رضیالله عنه در جنگ صفین ۳۷ هجری، شروع جنگ نهروان ۳۸ هجری قمری.
دوازدهم صفر : وفات هارون برادر حضرت موسی علیهماالسلام.
سیزدهم صفر : اختیار حکمین در صفین و حیله عمروعاص.
چهاردهم صفر : شهادت محمدبن ابوبکر به دست عمروعاص (بنابر روایتی)
شانزدهم صفر : شهادت آیتالله سید حسن اصفهانی فرزند آیتالله سید ابوالحسن اصفهانی ۱۳۴۹ قمری.
هجدهم صفر : شهادت اویس قرنی در جنگ صفین ۳۷ هجری قمری.
بیستم صفر : اربعین حسینی.
بیست و دوم صفر : صدور توقیع شریف امام عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء برای مرحوم شیخ مفید اعلی الله مقامه ۴۲۰ قمری.
بیست و سوم صفر : پی کردن ناقه حضرت صالح نبی علیه السلام توسط قومش – گرفتار شدن حضرت یونس علیه السلام در شکم ماهی.
بیست و چهارم صفر : شدّت یافتن بیماری حضرت رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم.
بیست و پنجم صفر : شانه گوسفند و دوات طلبیدن پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلّم برای نوشتن وصیّت نامه و منع از این کار.
بیست و ششم صفر : دستور پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم به لشکر اسامه جهت آماده شدن در جنگ با رومیان( بنابر نقل واقدی ۱۱ هجری) ، سالروز انقراض حکومت امویان.
بیست و هشتم صفر : رحلت جانسوز رحمت للعالمین پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم در روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجری قمری – شهادت مظلومانه سبط اکبر امام مجتبی علیه السلام ۵۰ قمری.
(سی ام / بیست و نهم ) صفر : شهادت امام رضا علیه السلام ۲۰۳ هجری قمری
🔷این ماه، به دادن صدقه اهتمام بیشتری شود و برای ایمنی از بلاها، دعای زیر هر روز ده مرتبه خوانده شود:
یا شَدیدَ الْقُوی وَیا شَدیدَ الْمِحالِ یا عَزیزُ یا عَزیزُ یا عَزیزُ ذَلَّتْ بِعَظَمَتِکَ جَمیعُ خَلْقِکَ فَاکْفِنی شَرَّ خَلْقِکَ یا مُحْسِنُ یا مُجْمِلُ یا مُنْعِمُ یا مُفْضِلُ یا لا اِلهَ اِلاّ اَنْتَ سُبْحانَکَ اِنّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمینَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّیْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَکَذلِکَ نُنْجِی الْمُؤْمِنینَ وَصَلَّی اللَّهُ عَلی مُحَمَّدٍ وَ الِهِ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ!
ای سخت نیرو، و ای سختگیر! ای عزیز، ای عزیز، ای عزیز! خوارند از بزرگیات همه خلقت. پس کفایت کن از من شرّ خلق خودت را، ای احسان بخش! ای نیکوکار! ای نعمت بخش! ای عطا دِه! ای که معبودی جز تو نیست! منزّهی تو! به راستی من از ظالمانم. اجابت کردیم برایش و نجاتش دادیم از غمّ و همچنین نجات دهیم مؤمنان را، و رحمت کند خدا بر محمّد و آل پاک و پاکیزه اش!
✅ @Aminikhaah
💠 آمادگی برای ظهور ، پروسه ای جمعی و اجتماعی است.
آنانکه تنها خودشان را برای فرج مهیا کرده اند ، به فردی می مانند که در اتوبوس نشسته و آماده حرکت است. درخواست حرکت او از راننده به جایی نمی رسد. چرا که تا «همه مسافران» سوار و آماده نشوند ، اتوبوس راه نخواهد افتاد!
اینجاست که باید به کار افتاد و همه جامانده ها را سوار کرد؛ وگرنه ساعتها آماده نشستن «فردی» راه به جایی نخواهد برد.
#عرفان_دینامیک
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه دوم (بخش های سوم و چهارم)
🔶 شیطان از یک زوایایی انسان را وارد می کند که مجذوب می شود ولی باطن پوچ دارد ، اصلا کار شیطان زینت دادن است. زینت یعنی چه؟ یعنی ظاهرش شکیل ، زیبا و موجه است ولی باطنی پوچ دارد.
آشنایی با مکاتب غربی از باب فهمیدن منطق شیطان لازم است.
بعضی مکاتب فلسفی در غرب، مانند مکتب فایده گرایی یا اصالت سود (Utilitarianism) به این پرسش این طور پاسخ داده اند که (آن کاری را انجام بده که از آن لذت ببری!)
در غرب فلسفه تولید داشته است اما متاسفانه در کشور ما نه!
اخیرا کتابی به نام «فوتبال و فلسفه (ذهن زيبا بازي زيبا)» نوشته شده است در این کتاب به طور مثال تحلیل و بررسی فلسفی کردند این را که چرا مردم از بازی رونالدو لذت می برند؟ یا اینکه علت جذابیت بازی تیم بارسلونا چیست؟ و یا جایگاه فلسفی پنالتی در عالم کجاست؟
وقتی مک دونالد خوردی و بیلیارد بازی کردی ، نماز شب هم که بخوانی در اختیار همان تفکر قرار داری.
همان طور که اگر کسی در مجالس ذکر و یاد و نام اهل بیت و امام حسین ع آمد و شد داشته باشد ناخودآگاه مفاهیمی مانند غیرت،رشادت،شهادت، جهاد و.. در او نهادینه می شود و به سوی همین جبهه گرایش پیدا خواهد کرد؛ این سیر، درواقع تولید فلسفه ایست که امام حسین ع برای ما انجام داده است؛ ما نتوانستیم از فلسفه مان تولید فیلم و موسیقی و ورزش و. داشته باشیم ، اما اباعبدالله ع 1400 سال است با فلسفه و فرهنگ سازی خودش اسلام و مسلمانان را حفظ کرده است.
فضای رسانه از قوی ترین ابزار ها برای فرهنگ سازی و ایجاد سبک زندگی براساس لذت گرایی است، که طلایه داران آن نیز در هر جامعه ای سلبریتی ها هستند، به عنوان مثال رواج دادن این فرهنگ در بین مخاطب که " کاری کن تا حالت خوب باشه" به نوعی رواج همان تفکر اصالت لذت در جامعه است!
مصداق بارز جامعه نتیجه گرا ، مردم کوفه اند.
مردم کوفه آدم های خوب ، نماز خوان ، محب اهل بیت ع و دلیر اند. اصلا در به پا کردن حکومت امیرالمؤمنين اینها کمک حضرت بودند و ویژگی های خوب دیگر داشتند ولی یک ویژگی بد داشتند و آن نتیجه گرایی مزمن بود.
این نتیجه گرایی به جایی می کشد که امام حسین ع به شهادت می رسند. چون برآورد هزینه و فایده که می کند ، هزینه های همراهی با حسین را خیلی بیشتر از فایده آن می بیند. البته این به سطح فهم نازل آنها بر میگردد.
🕳درمورد دلسوزی و محبت به حیوانات مثلا می گویند سگ را نکش ، با گربه مهربان باش ، در خانه حیوان خانگی داشته باش بعد طرف با خودش اینطور فکر می کند که ببین فلان سلبریتی هم گربه دارد یا فلان سلبریتی با سگ زندگی می کند. این وقتی می آید ، یک فرهنگی را با خودش می آورد.
⬅️اگر عده ای لذت گرا شوند می گویند چون ملت اعصاب ندارند ، دسته عزاداری راه نینداز ، خوب من هم باید ادبیات درست کنم تا مردم را متوجه کنم که این دسته چه لذت محسوس و ملموسی دارد.
یاران اباعبدالله ع تکلیف را عین نتیجه میدانستند، لذاست که درد شمشیرها بر آن ها آسان بود و از آن لذت می بردند.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇👇
بخش سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/443
بخش چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/455
🔔 @Aminikhaah
💠 #زیارت_معجزه_می_کند / ۱
🔷 الصَّادِقِ ع عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِعَلِيٍّ ع يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ قَبْرَكَ وَ قَبْرَ وُلْدِكَ بِقَاعاً مِنْ بِقَاعِ الْجَنَّةِ وَ عَرْصَةً مِنْ عَرَصَاتِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى جَعَلَ قُلُوبَ نُجَبَاءَ مِنْ خَلْقِهِ وَ صَفْوَةٍ مِنْ عِبَادِهِ تَحِنُّ إِلَيْكُمْ وَ تَتَحَمَّلُ الْمَذَلَّةَ وَ الْأَذَى فِيكُمْ فَيَعْمُرُونَ قُبُورَكُمْ وَ يُكْثِرُونَ زِيَارَتَهَا تَقَرُّباً مِنْهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مَوَدَّةً مِنْهُمْ لِرَسُولِهِ أُولَئِكَ يَا عَلِيُّ الْمَخْصُوصُونَ بِشَفَاعَتِي وَ الْوَارِدُونَ حَوْضِي وَ هُمْ زُوَّارِي وَ جِيرَانِي غَداً فِي الْجَنَّةِ يَا عَلِيُّ مَنْ عَمَرَ قُبُورَكُمْ وَ تَعَاهَدَهَا فَكَأَنَّمَا أَعَانَ سُلَيْمَانَ بْنَ دَاوُدَ عَلَى بِنَاءِ بَيْتِ الْمَقْدِسِ وَ مَنْ زَارَ قُبُورَكُمْ عَدَلَ ذَلِكَ ثَوَابَ سَبْعِينَ حِجَّةً بَعْدَ حِجَّةِ الْإِسْلَامِ وَ خَرَجَ مِنْ ذُنُوبِهِ حَتَّى يَرْجِعَ مِنْ زِيَارَتِكُمْ كَيَوْمَ وَلَدَتْهُ أُمُّهُ فَأَبْشِرْ وَ بَشِّرْ أَوْلِيَاءَكَ وَ مُحِبِّيكَ مِنَ النِّعَمِ بِمَا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ وَ لَكِنَّ حُثَالَةً مِنَ النَّاسِ يُعَيِّرُونَ زُوَّارَ قُبُورِكُمْ بِزِيَارَتِكُمْ كَمَا تُعَيَّرُ الزَّانِيَةُ بِزِنَاهَا أُولَئِكَ شِرَارُ أُمَّتِي لَا تَنَالُهُمْ شَفَاعَتِي وَ لَا يَرِدُونَ حَوْضِي .
🔶پیامبر اکرم ص به امیر مومنان فرمود:
اى ابا الحسن! خداوندْ قبر تو و قبر فرزندانت را بُقعه هايى از بقعه هاى بهشت و عرصه اى از عرصات بهشت قرار داده است و به يقين، خداوندْ دل هاى پاكْ سرشتان از خلقش و برگزيدگان از بندگانش را چنان قرار داده كه به سوى شما كشيده مى شوند و در راه شما هرگونه خوارى و آزار را تحمّل مى كنند، قبور شما را آباد مى كنند و بسيار به زيارت آنها مى روند، براى نزديك شدن به پروردگار و به نشانه دوستى با پيامبر خدا.
اى على! آنان به شفاعتم ويژه هستند و بر حوض من (كوثر) وارد مى شوند و آنان فردا در بهشت، زائران من اند.
اى على! هر كس قبور شما را آباد و به آنها رسيدگى كند، گويا در ساختن بيت المقدّس، سليمان بن داوود را يارى كرده است. هركس قبور شما را زيارت كند، ثواب آن [زيارت] برابر با ثواب هفتاد حجّ واجب پس از حجّ واجب است و از گناهانش بيرون مى آيد، مثل روزى كه از مادرش به دنيا آمده است، تا آن كه از زيارت شما برگردد. پس مژده باد بر تو، و به دوستان و پيروانت نيز بشارت بده كه نعمت هاى الهى و روشنايى چشم از آنِ آنهاست، چيزهايى كه نه چشمى ديده و نه گوشى شنيده و نه بر دل بشرى خطور كرده است. ليكن برخى از مردم بى مقدار، همان گونه كه زناكار را به خاطر زنايش ملامت مى كنند، زائران شما را هم به خاطر زيارت شما سرزنش مى كنند. آنان بدترينِ امّت من اند. هرگز مباد كه شفاعتم بدانان رسد و بر حوض من وارد نخواهند شد.
🔻 كتاب المزار- مناسك المزار(للمفيد)، النص، ص: 229 ؛ تهذيب الأحكام: ج 6 ص 22 ح 50، فرحة الغري: ص 77
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
توئیتر1 2_mixdown.mp3
3.24M
💠 #پادکست l کوچ دادن از تلگرام و حمایت نکردن از پیام رسان های داخلی ، خیانت بود!
#حمله_گاز_انبری
✅ @Aminikhaah
💠 سخنرانی شهادت #امام_حسن علیهالسلام
🔶 موضوع سخنرانی: ویروس دو دلی
🔺سهشنبه ۲۴ مهر ۹۷ ساعت ۲۰
مدرس ۴ _حسینیه هنر
#هیئت_لبیک
✅ @Aminikhaah
💠 حسن عباسی ، متهم به "نشر اکاذیب" و "توهین به رییس جمهور" بود. که بابت "توهین" محکوم شد و از اتهام "کذب و بهتان" تبرئه شد.
عباسی مدعی بود "روحانی" در زمان جنگ با اسرائیلی ها مذاکره کرده. و عجیب اینکه این سخن او "نشر اکاذیب" تلقی نشده!
با این حساب ، به دلالت التزامی ، جرایمی چون اخلال در امنیت ملی و خیانت ، برای آقای رییس جمهور قابل ادعا و پیگیری خواهد بود.
✅ @Aminikhaah
💠 #زیارت_معجزه_می_کند / 2
🔷 سید اهل مراقبه جناب سید ابن طاووس نقل می فرمایند:
محمد بن داود گفت: همسایه ای داشتیم که به حب علی بن محمد (امام هادی ع) شناخته می شد. آن همسایه گفت:
هر ماه به زیارت حسین ع می رفتم؛ تا اینکه سنم بالا رفت ، بدنم ضعیف شد و مدتی از آن گذشت. برایم نمودار شد که سنم به پایان رسیده. خودم را وادار کردم و پیاده به سمت کربلا رفتم. پس از چند روز رسیدم. سلام دادم و دو رکعت نماز خواندم و خوابیدم. در خواب ، امام حسین ع را دیدم که از قبر بیرون آمد و به من فرمود:
ای علی! چرا به من جفا کردی؟! (برنامه زیارت ماهیانه ات را قطع کردی) حال آنکه پیش از آن به من خوبی می کردی!
گفتم: آقای من! بدنم ضعیف و قدم هایم کوتاه شد. برایم پدیدار شد که چیزی از عمرم نمانده. همین شد که به زیارتت آمدم. روایتی از شما به گوشم خورده که دوست دارم آن را از خودتان بشنوم.
فرمود: بگو!
گفتم: از شما روایت شده که فرمودید هر کس در زندگانی اش به زیارتم بیاید ، پس از مرگش به زیارتش می روم.
فرمود: بله.
گفتم: این را از شما روایت کنم؟
فرمود: بله و اینچنین روایت کن؛ هر کس در زندگانی اش به زیارت من بیاید پس از مرگش به زیارتش می روم و اگر او را در آتش بیابم ، از آتش بیرونش می کشم!
🔶 محَمَّدِ بْنِ دَاوُدَ بْنِ عُقْبَةَ قَالَ: كَانَ لَنَا جَارٌ يُعْرَفُ بِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: كُنْتُ أَزُورُ الْحُسَيْنَ عَلَيْهِ السَّلَامُ فِي كُلِّ شَهْرٍ، قَالَ: ثُمَّ عَلَتْ سِنِّي وَ ضَعُفَ جِسْمِي وَ انْقَطَعَتْ عَنْهُ مُدَّةٌ، ثُمَّ وَقَعَ إِلَيَّ أَنَّهَا آخِرُ سِنِي عُمُرِي، فَحَمَلْتُ عَلَى نَفْسِي وَ خَرَجْتُ مَاشِياً، فَوَصَلْتُ فِي أَيَّامٍ، فَسَلَّمْتُ وَ صَلَّيْتُ رَكْعَتَيِ الزِّيَارَةِ وَ نِمْتُ، فَرَأَيْتُ الْحُسَيْنَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ قَدْ خَرَجَ مِنَ الْقَبْرِ.
فَقَالَ لِي: «يَا عَلِيُّ، لِمَ جَفَوْتَنِي وَ كُنْتَ بِي بَرّاً؟» فَقُلْتُ: يَا سَيِّدِي، ضَعُفَ جِسْمِي وَ قَصُرَتْ خُطَايَ، وَ وَقَعَ لِي أَنَّهَا آخِرُ سِنِي عُمُرِي فَأَتَيْتُكَ فِي أَيَّامٍ، وَ قَدْ رُوِيَ عَنْكَ شَيْءٌ أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَهُ مِنْكَ.
فَقَالَ: «قُلْ».
قَالَ: قُلْتُ: رُوِيَ عَنْكَ «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ».
قَالَ: «نَعَمْ».
قُلْتُ: فَأَرْوِيهِ عَنْكَ «مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ».
قَالَ: «نَعَمْ ارْوِ عَنِّي: مَنْ زَارَنِي فِي حَيَاتِهِ زُرْتُهُ بَعْدَ وَفَاتِهِ، وَ إِنْ وَجَدْتُهُ فِي النَّارِ أَخْرَجْتُه
🔻 الدروع الواقية، ص: 76 ؛ بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج98، ص: 16 ؛ مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج10، ص: 403
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 #چکیده جلسه سوم (بخش های اول و دوم)
اساسا نگاه و نگرش مکاتب غربی به انسان، بالاتر از نگاه به حیوان نیست!
یعنی:
1⃣ انسان یک گونه ای از گونه های مختلف حیوانات است که قدرت بهره برداری سایر حیوانات را دارد.
2⃣ انسان از این محدوده و سقف عالم ماده،چیزی برتر و بالاتر ندارد که به آن دست یابد و بالا برود و خیلی هم بخواهد وسعت پیدا کند ،صد سال در این عالم عمر می کند.
🔸جلسه قبل عرض شد که مهمترین سؤال هرکس این است ، *(ما باید چه کار کنیم؟)*
همه مکاتب غربی با شناخت خود از انسان آمده اند که به این پرسش پاسخ دهند.
در این جامعه با این دید افراد ، مهندسان، دکتران و دانشمندان جامعه ای هستند که همه حیواناتی دو پا هستند و قرار هم نیست که از این حیوانات رشد و ترقی داشته باشند!
«از جمادی مردم و نامی شدم
وز نما مردم به حیوان بر زدم
جامعه ای که با مکتب نتیجه گرایی پیش برود، دانشگاهی می سازد که ملاکش مدرک است. یعنی افراد و اشخاص را با مدرک دسته بندی می کنند. این افراد لیسانس دارند ، این افراد دکترا دارند ، این افراد مهندس اند و دیگر شما با بالاترین انگیزه ها هم نمی توانید به چیزی جز همین نتیجه فکر کنید.
و نه تنها دانشگاه، بلکه سیستم حوزه هم همینطور است.
اگر کسی آیت الله العظمی هم بشود،آیت الله العظمی جامعه ای می شود که نمی خواهد از سطح این حیوانیت بالاتر برود. بنابراین باید خودت را با آن تطبیق بدهی.
🔸حالا با این فرض بحث را ادامه می دهیم که اصلا ما دین نداریم و محوریت بحث و نظرمان را روش آقای بنتام قرار می دهیم.
بنتام می گوید اگر قرار شد جامعه ای با نتیجه و سود زندگی کند این هفت قاعده و پروتکل را باید در نظر بگیرد تا نتیجه گرایی درست شود:
1⃣ شدت
2⃣ پایداری
3⃣ مطمئن الحصول بودن
4⃣ قریب الحصول بودن لذت
5⃣ باروری لذت
6⃣ خلوص لذت
7⃣ شمولیت
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇👇👇
بخش اول: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/477
بخش دوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/482
✅ @Aminikhaah
هیئت ریحانه النبی محفل رهروان شهدا 🌹
📅 چهارشنبه 25 مهر 1397
⏰ ساعت 18
#دانشگاه_فردوسی
نمازخانه دانشکده مهندسی
@Aminikhaah
💠 #پاسخ_به_سوالات
🔶 چگونه خواب خود را کم کنیم؟
🔷 اولا بیداری ها را تنظیم کنیم تا به کمترین اتلاف وقت برسد. بیداری مفید و پرکار ، از پرخوابی وقت قرض می گیرد.
ثانیا برای کنترل و کاهش خواب به خودتان فشار نیاورید. اگر خوابتان با سن و مزاجتان تناسب ندارد ، هفته ای یک دقیقه از خوابتان بکاهید. مثلا اگر هر روز ۸ بیدار می شدید ، طی یک هفته این را به ۷:۵۹ برسانید.
ثالثا اگر در طول روز نیاز به خواب پیدا کردید ، نشسته بخوابید؛ تا مغلوب خواب نشوید.
✅ @Aminikhaah