💠 صیانت از انسانیت
🔷 امشب شبکه نسیم ، در برنامه "هزار داستان" خانواده مومنی را به تصویر کشید که به رغم داشتن یک فرزند ، فرزند معلولی را از بهزیستی به منزل آورده بودند و مادرانه و پدرانه ، پای رنج های بزرگ کردن او ایستاده بودند. مادر محجبه و موقر "رضا" با صلابت و صلا ، رفتارش را محصول معارف ناب شیعی می دانست.
امروز خبری از حجاز منتشر شد که درنده ای وهابی ، کودک شش ساله ای را به جرم شیعه بودن در برابر مادرش سر برید.
برای نشان دادن کارنامه انقلاب اسلامی ، همین مقایسه عینی بین این دو واقعه کفایت می کند.
در زمانه ای که گاوهای شیرده ، با شاخ تیزشان مظلوم کشی می کنند و گاوداران وحشی ، در میدان مظلوم کشی ، پارچه قرمز می گردانند ، به جرات می توان ادعا کرد نظام اسلامی ایران ، تنها حکومت و تنها مردمی را دارد که در ریختن خون هیچ کودکی در هیچ جای عالم مشارکت ندارد.
انقلاب ایران ، تبلور مکتبی است که امثال "عرب شیبانی" ها را پرورش می دهد. انقلابی است که جهان "گرگ ها" و "میش ها" را به عالم انسانیت دعوت می کند.
اگر خمینی و شهدا و مردمانش نبودند ، زمینی ها شوقی فوق گرگ و میش بودن نداشتند. خمینی ، هوس انسان بودن را زنده نگه داشت. به همین دلیل انتخاب و انقلاب او تا ابد خواهد ماند.
تا انسان و انسانیت هست ، انقلاب هست. رنج های کنونی انقلابی ها ، هزینه های رهایی از "گاو شیر ده" بودن است. تا شکسته شدن شاخ و شانه ها چیزی نمانده.
✅ @Aminikhaah
هدایت شده از LIBANIRAN
عشق به رهبر
شیعیان لبنانی (اکثرا حزب اللهی ها) عاشق رهبری هستند. یکبار در مراسم اهدای جوایز مسابقات قرآن در حال عکاسی بودم، معاون سید حسن سخنران بود و درباره نماز و اهمیت آن صحبت می کرد. برای رعایت ادب و احترام در نماز مثال آورد و گفت وقتی به دیدار شخص بزرگی بروید خودتان را مرتب می کنید عطر می زنید با احترام می ایستید. فکر کنید شما را ببریم ملاقات سید القائد... این را که گفت سالن ترکید بلند شدند، هلهله کشیدند، صلوات فرستادند، دست زدند، اشک ریختند، خصوصا خانمها. در این حد. طرف نگفت می بریم، گفت تصور کنید ببریم!
@libaniran
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم / قسمت دوم
🔶کار رسانه ای ، برای پیشبرد انقلاب
سپس امام به ضرورت کار رسانه ای برای پیشبرد انقلاب اشاره می کنند که خود این نکته ، ترکیب معجون آمیزی از وظیفه گرایی و نتیجه گرایی است:
« ... يعنى كمك شما در اينجا تبليغات است مقابل تبليغاتى كه شاه و دستگاه شاه و روزنامه نويسهايى كه از شاه [مزد] مى گيرند و اجير او هستند تبليغات كردند به اينكه اين مردم هرج و مرج طلب هستند، اينها ـ عرض مى كنم كه ـ يك مردم وحشى هستند، اينها [واپسگرا] هستند، از اين حرفها زياد زدند، شماها وقتى تماس مى گيريد با رفقايتان، با اشخاصى كه هستند تماس مى گيريد ... تظاهرات مى توانيد بكنيد، تظاهر بايد بكنيد. تماس با اشخاص كه غفلت كرده اند از اين امور داريد مى گيريد، هر جا يك عده اى را از همين اروپاييها ديديد يا از امريكايى [ها] ديديد، چند نفر بلند شويد فوراً بگوييد بابا مسئله ايران اين طورى است، مردم ايران اين را مى گويند، مردم ايران وحشى نيستند، مردم ايران مردم مترقى اى هستند كه مى گويند ما آزادى مى خواهيم؛ ما نمى خواهيم كه امريكا مالمان را ببرد. كسى بگويد مال ما را امريكا نبرد، اين آدم وحشى است؟!... .»
🔶 نگاه صفر تا صدی
نکته خیلی مهمی که در نگاه امام به وظیفه و نتیجه وجود دارد این است که نتیجه را صفر تا صدی می بینند و نه صفر یا صدی. فطرت عالم بر این است که همه چیز به تدریج و مرحله مرحله حاصل می شود و هیچ چیز دفعی نیست:
«ما البته نمى توانيم حاكمى مثل حضرت امير پيدا كنيم كه حكومت كند، كه وضع زندگى اش آن طور باشد، ... خوب ما مى خواهيم كه اين حكومت خائن برود؛ يك حكومتى كه خائن نباشد، نه آن طور (مثل حکومت حضرت علی) باشد، ما نمى توانيم آن طور پيدا بكنيم اما يك حاكمى كه خائن نباشد، مال ملت را اين طور تفريط نكند... مى خواهيم اين طورى نباشد. يك همچو حكومتى خيلى زياد هم پيدا مى شود، و يك همچو اشخاص شريفى در ايران زياد است... .»
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید.
👇👇👇👇
جلسه سوم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/745
جلسه چهارم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/753
✅ @Aminikhaah
💠 دهه هفتاد و هشتاد ، جریان لیبرال سعی داشت امام و رهبری را منفک و متفاوت از هم نشان دهد و با اسم "امام" روبروی "آقا" بایستد.
یکی دو سالی است هر چه دارند علیه امام رو کرده اند و تا جایی که توانسته اند به امام حمله کرده اند.
این رسوا شدگی دو خاصیت دارد. یکی اینکه نفاق و دروغ شعار سال ۸۸ را نشان می دهد که فریاد می زدند: "اگر خمینی زنده بود با ما بود."
دیگر اینکه یکسانی حقیقت "امام" و "آقا" را نمایان می کند که بیعت و آرمانی که مردم در سال ۵۷ با "خمینی" داشتند ، چهل سال دست نخورد و "خامنه ای" مهم ترین رکن انقلاب که آرمان و هدف آن است را زنده نگه داشت.
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت سوم
🔶قانون گرایی امام ره
امام خیلی قانونی بحث می کنند. می گویند اگر اسلام را کنار بگذاریم ، طبق قانون اساسی شاه حق حکومت داری ندارد!
چون مردم باید مشارکت داشته باشند. این شاه و پدرش را مردم انتخاب نکردند.
ایشان میفرمایند:
«.. سلطنت محمد رضا اولًا كه چون سلطنت پدرش خلاف قانون بود و با زور و با سرنيزه تأسيس شده بود، مجلس غير قانونى است، پس سلطنت محمد رضا هم غير قانونى است.. اين ملتى كه سرنوشت خودش با خودش بايد باشد در اين زمان مى گويد كه ما نمى خواهيم اين سلطان را. وقتى كه اينها رأى دادند به اينكه ما سلطنت رضا شاه را، سلطنت محمد رضا شاه را، رژيم سلطنتى را نمى خواهيم، سرنوشت اينها با خودشان است. اين هم يك راه است از براى اينكه سلطنت او باطل است... .» (صحيفه امام، ج6، ص: 11 - 13)
به همین دلیل وقتی امام به بهشت زهرا رفتند ، بحث خدا را مطرح نکردند. فرمودند چون مردم من را قبول دارند ، من در دهان این دولت می زنم:
«ما مى گوييم كه خود آن آدم، دولت آن آدم، مجلس آن آدم ـ تمام اينها غير قانونى است و اگر ادامه به اين بدهند، اينها مجرمند و بايد محاكمه بشوند، و ما آنها را محاكمه مى كنيم. من دولت تعيين مى كنم! من تو دهن اين دولت مى زنم! من دولت تعيين مى كنم! من به پشتيبانى اين ملت دولت تعيين مى كنم! من به واسطه اينكه ملت مرا قبول دارد ... » (صحيفه امام، ج6، ص: 16 - 17)
امام براساس این که مردم ایشان را قبول داشتند ، رفراندوم گذاشت ، بعد پیروز شد.
این یعنی حرکتی کاملا قانونی.
امام فرمودند که ما از نهضت مان سه تا هدف داشتیم:
1- نبودن محمدرضا خان و سلسله پهلوی
2- نبودن اصل رژیم سلطنتی
3- استقرار حکومت عدل اسلامی
بعد میفرمایند که هرچه تلاش هم کنیم ، این هدف آخری محقق نمیشود.یعنی بالاخره در حکومت ما دزدی ، اختلاس و فساد هست. تا وقتی که به پیروزی نهایی و استقرار کامل اسلام برسیم.
💢 برای مطالعه متن کامل ، به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه کنید.
👇👇👇👇
جلسه پنجم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/758
جلسه ششم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/761
✅ @Aminikhaah
💠 وقتی برای #کودک_همسری مثنوی هفتاد من کاغذ می نویسند و در قبال #کودک_کشی لالمونی می گیرند ، یاد جانوران دست آموزی می افتیم که آنچه استاد قتل و غارت گفت بگو می گویند!
✅ @Aminikhaah
💠 بنی اسرائیل موسی ع ، چهل سال به تیه و حیرت مبتلا شدند. خدا دید اینها را به موسی ع بازگشتی نیست. سر به نیستشان کرد.
اسرائیل فرعون ، چهل سال به امت روح الله گرفتار شد. خدا دید اینها را از روح الله بازگشتی نیست. فرعونیان را سر به نیستشان خواهد کرد.
#گام_دوم
✅ @Aminikhaah
💠 #دوراهی_وظیفه_و_نتیجه
🔷 خلاصه جلسه ششم/ قسمت چهارم
🔶همانطور که گفتیم امام فرمودند ، یک قسم از مسائل اینگونه اند که آدم باید نتیجه را در نظر بگیرد و بعد اقدام کند.
« در همه مسائلى كه انسان اقدام مى كند يك جورش اين طور است كه يك قسم از مسائل اين طور است كه، انسان بايد ملاحظه كند كه در اين عملى كه مى كند نتيجه حاصل مى شود، نمى شود؟ آيا مى رسد به اين مقصدى كه دارد، نمى رسد؟ اگر مطمئن شد كه به آن مقصد مى رسد اقدام مى كند، اگر مطمئن نشد اقدام نمى كند. يك قسم از مسائل اين طورى است... .» (صحيفه امام، ج5، ص: 18)
گفته اند که اگر احتمال عقلایی دادید که به آب نمی رسی ، تیمم کن ، تکلیف تو همین است.
یا درمورد امر به معروف و نهی از منکر گفته اند که اگر یقین داری که تاثیر ندارد ، نتیجه نخواهد داشت ، اینجا وظیفه نداری.
و قسم دیگری از مسائل اینگونه است که نتیجه را نباید درنظر گرفت و فقط باید اقدام کرد. یعنی اصل این است که وظیفه را انجام داد ، اگر چه احتمال بدهد که نتیجه ای حاصل نشود و لازم نیست که علم به این پیدا کند که نتیجه مطلوب حاصل میشود یا نه؟ و انسان به دنبال این است که به آن تکلیفی که بر عهده اش هست ، عمل کند.
=>بعد میفرمایند که زیر بار ظلم و ذلت نرفتن به این شکل است.
یعنی آقا اصلا فرض کن که داد بزنی ، نتیجه ای به همراه ندارد ، مهم نیست! باید به وظیفه عمل کرد.
🔶 مقایسه حکومت شاه با حکومت معاویه
امام حکومت معاویه را با حکومت شاه اینطور مقایسه می کنند:
« الآن وضع اين حكومت اين است، براى اينكه غاصبانه مسندى را گرفته است و يك سلطنت غاصبانه دارد مى كند ـ همان طورى كه معاويه سلطنت غاصبانه مى كرد، اين هم سلطنتِ غاصبانه است - همان طورى كه ائمه جور اين طور بودند ـ مثل معاويه و امثال اينها ـ و تكليف مسلمين بود بر اينكه اين را از آن مقامى كه دارد كنار بزنند و حكومت را دست آن كسى كه بايد و شرع مقدس تعيين كرده است تسليم بكنند، الآن هم بر مسلمين اين مطلب واجب است؛ لازم است. ما هم يكى از افراد مسلمين هستيم كه بر ما هم واجب است كه جديت كنيم و اين را از اين مقام پايين بياوريم. احتمالش را هم مى دهيم كه موفق بشويم؛ لازم نيست يقين بكنيم. ما احتمال اين معنى را مى دهيم. بلكه بيشتر از احتمال الآن هست در كار كه با اين نهضتى كه مسلمين كرده اند و همه با هم فرياد مى زنند كه ما نمى خواهيم اين را، اين مطلب درست بشود و سقوط پيدا بكند ان شاء اللَّه.
و بر فرض اينكه حالا ما نتوانيم، زورمان به او نرسد، همان است كه حضرت امير هم نتوانست... موفق نشدند به اينكه معاويه را از حكومت كنار بزنند. ما از اينكه يك عده اى از ما كشته بشود يا ما يك عده اى از آنها را بكشيم باكى نداريم، براى اينكه ما روى تكليف داريم عمل مى كنيم... ما مكلفيم كه با اينها معارضه و مبارزه بكنيم. اگر يك وقتى هم دستمان برسد، دست به تفنگ مى بريم و معارضه مى كنيم... ودر اين اصل هيچ اشكالى براى ما نيست كه ما كشته مى دهيم.» (صحيفه امام، ج5، ص: 19 - 21)
💢 برای مطالعه متن کامل به آدرس زیر در کانال مدیا مراجعه فرمایید.
👇👇👇👇
جلسه هفتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/768
جلسه هشتم: https://eitaa.com/Aminikhaah_Media/771
✅ @Aminikhaah
💠با تو چهل ساله شدیم...
🔷 کلمات بین «گیومه» نام کتاب های حضرت امام ره می باشد.
🔶 تقدیم به تو! به تو که روح خدا بودی بر این جسم بی روح زمین و زمان!
سلام به تو! به تو که چهلمین گردش زمین ، دور انقلابت را هم دیدی!
مرحبا به تو! به تو که ریشه های این درخت را در عرش نشاندی و بر فرش کشاندی!
این چهل سال ، «شرح چهل حدیث» از ماجرای گلاویزی «جنود عقل و جهل» بود. «شرح دعای سحر» تو بود که با اشک و آه ، در میدان «جهاد اکبر» شمشیر می رقصاندی.
در این چهل سال ، هر وقت ما «استفتائات» راه انسانیت برایت فرستادیم ، تو قلم به دست شدی و قدم به قدم ، «رساله توضیح المسائل» مشق کردی.
ما درگیر «استصحاب» بیکارگی و سرگشتگی بودیم ، همه زندگی مان در «کتاب البیع» و کتاب اکل و شرب خلاصه می شد. تو آمدی و با «تفسیر سوره حمد» ، ما را مسافر کوی «آداب الصلاه» و «سر الصلاه» کردی.
بگذاريد كه از بُتكده يادى بكُنم ، من كه با دست بُت ميكده بيدار شدم. هنوز مست و خراب می بارگی های خیابان شاپور و زن بارگی های شهر نو بودیم ، اگر با غزل و قصیده و رباعیِ «دیوان» به دادمان نرسیده بودی.
نه هدف داشتیم و نه وسیله ، اگر «ولایت فقیه» را به «تحریر» نکشیده بودی. رد خون آزادگان ، از فکه تا مکه ، از درعا تا صنعا ، از منامه تا مِنا ، از زاریا تا ضاحیه ، از میانمار تا میشیگان ، همه «تقریرات فلسفه» ای است که تو به بشر آموختی.
هر روز این چهل سال ، برگی از «صحیفه» توست. سفرنامه خلقی است که به شوق رساندن به سرچشمه «طهارت» ، بر مرکب «اجتهاد و تقلید» نشاندی. در این سیر چهل ساله ، هر جا «طلب و اراده» ما فروکش کرد ، به «خلل» مبتلا شدیم و از «انوار الهدایه» محروم ماندیم. اما حالا که پای نخل چهل ساله ات گرد سالخوردگی افشانده ایم ، «مناسک» کوچ تا «نجاة العباد» و «وسیلة النجاة» را خوب آموخته ایم. ما تا «مصباح الهدایه» ای چون تو داریم ، حاجتی به «تعلیقه» و «حاشیه» خار و خس ها نداریم و «رسائل» از بیگانه نمی جوییم.
با تو و آثار تو چهل ساله شدیم. تازه اول عشق است. تا همه عالَم را به «تعادل و تراجیح» نرسانیم ، آرام نمی گیریم.
✅ @Aminikhaah