eitaa logo
راه حسین (ع)
626 دنبال‌کننده
62.2هزار عکس
34.1هزار ویدیو
1.1هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
‼️شنیدن غنا 🔷س 893: آیا فقط گوش‌دادن به موسیقی، حرام است یا این‌که شنیدن آن هم حرام است؟ ✅ج: شنیدن غنا یا موسیقی لهوی حکم گوش‌دادن را ندارد مگر در بعضی از موارد که شنیدن از نظر عرف گوش‌دادن محسوب می شود.  📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
‼️اطمینان از داخل شدن وقت نماز 🔷س 892: آیا وقت نماز به مجرد شروع اذان آغاز می شود؟ یا این‌که باید صبر نمود تا اذان تمام شود و سپس شروع به خواندن نماز کرد؟ ✅ج: اگر اطمینان حاصل شود که اذان از هنگام داخل شدن وقت شروع شده، صبر کردن تا پایان اذان لازم نیست. 📕منبع: leader.ir 🆔 @resale_ahkam
14.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ببینید: جواب رهبر معظم انقلاب به این سؤال که تا کِی دشمنیِ با آمریکا؟ @rozaneyeagahi
موادغذایی مؤثربرای کاهش اشتهای کاذب 👈استفاده از بلغور جو دوسر 👈سیب را با پوست بخورید 👈سفیده تخم مرغ باعث سیری طولانی مدت میشود 👈اضافه کردن سرکه به غذاهای مملو از فیبر.. #طب_سنتی 🌺🍃 @anvarden
🔴شرح فلسفه ♨️قسمت هجدهم. ⬅️چگونگی استدلال و کشف حقایق وجودی! ⬅️در حقیقت دو نوع برهان جهت استدلال بر حقایق وجود، وجود دارد که عبارتند از: اِنی و لِمی. 💠برهان لمی عبارت است از پى بردن از علت به معلول. مانند اینکه، وقتى دانستيم اين مايع بنزين است، خواهيم دانست كه علت احتراق و علت محركه موتور ماشين نيز هست. اين برهان، افاده يقين مى‌كند. يعنى وقتى علت را شناختيم، خواهيم توانست به نحو قطع، معلول آن را نيز بشناسيم. در فلسفه از اين برهان استفاده نمى‌شود، زيرا موضوع فلسفه، كه موجود هست، بيرون از حقيقتى وجود ندارد، تا علت آن باشد و ما از طريق علت آن به معلولش منتقل شويم. 💠بيرون از وجود، عدم است. عدم هم كه صلاحيت عليت وجود را ندارد.✅ 💠و اما برهان اِنی! برهان اِنی خود نیز از دو قسم تشکیل شده. يكى پى بردن از معلول به علت، مانند از پريدن رنگ يک بيمار پى ببريم كه سرطان دارد. 💠اين برهان، یقینی نیست، زيرا ممكن است كه علت رنگ پريدگى سرطان نباشد، بلكه ترس يا سرماخوردگى يا يک چيز ديگر باشد. 💠لذا در استدلالات فلسفى از شکل اول برهان اِنی استفاده نمى‌شود.  💠شکل دوم برهان اِنس، كه همان سلوک و ره پيمودن از يک ملازم به ملازم ديگر است، مثلا از اينكه خداوند <<ماهيت>> ندارد، منتقل شويم به اينكه پس او <<امكان>> هم ندارد. 💠انتقال از ماهيت نداشتن به امكان نداشتن، سلوک از يک ملازم به ملازم ديگر است. زيرا اين دو، ملازم يک ديگرند.  💠همانگونه كه انتقال از امكان نداشتن به نبودن احتياج و فقر براى واجب تعالى، سلوک ديگرى از يک ملازم به ملازم ديگر است. استدلالات فلسفى عموما به همين طريق صورت مى‌گيرد و از يک حكم فلسفى به حكم فلسفى ديگر كه ميان آن دو ملازمه برقرار است، منتقل مى شويم. 💠اين نحو انتقال موجب حكم يقينى است، زیرا برهان اِنی نوع دوم از اين جهت مانند برهان لمی مى‌ماند، زيرا هر دو ایجاد يقين مى‌کند. 💠از يک ملازم عام به ملازم عام ديگر منتقل مى‌شويم، قيد عام از اين جهت ذكر شده است كه اگر آن دو ملازم، خاص باشند، براى هر كدام علت مخصوص به خود هست و سلوک يقينى در آنها منحصر در برهان لمی است. ولى اگر ملازم، مانند ملازمات وجود، عام و فراگير بود و تمام اقسام و شعب وجود را شامل شد، سلوک يقينى منحصر به برهان انى از نوع دوم مى‌گردد. 💠لذا از وحدت وجود كه يک ملازم براى وجود هست، به فعليت او منتقل مى‌شويم، همانطورى كه در باب صفات حق از صفت علم به سميع و بصير بودن او منتقل مى‌شويم.♥️ 💢 ... . . . . . . . . ➖➖➖➖➖➖ 🔴کانال 🌿فلسفه نظری🌿 🆔 @falsafeh_nazari
حاج حسین یڪتا: بچه ها بگردید یه #رفیق_خدایی پیداڪنید ڪه وسط میدون #مین_گناه دستمون روبگیره #حرف_دل ومن هم گشتم و #تورا پیدا ڪردم👌😍 #شهید_محمد_غفاری 🌹 @saberin_shahid_ghafari1
حاج حسین یڪتا: بچه ها بگردید یه #رفیق_خدایی پیداڪنید ڪه وسط میدون #مین_گناه دستمون روبگیره #حرف_دل ومن هم گشتم و #تورا پیدا ڪردم👌😍 #شهید_محمد_غفاری 🌹 @saberin_shahid_ghafari1
✍نمردنم ز فراقت، ز سخت‌جانی نیست امید وصل در این ماجرا گلوگیر است! ⚜هنوز در حسرت شهادتیم ،هنوز در حسرت پرکشیدنیم،هنوز دلمان میخواهد از تمام این تعلقات دنیا ی حقیر دست بکشیم و هنوز دلمان میخواهد مثل شما عند ربهم یرزقون شویم ....🌸🍃 . . ⚜ولی فقط حسرت خوردن هاشهیدمان نمیکند ... باید مردانه به میدان بیاییم و راهتان را ادامه بدهیم ... راهی سخت و دشوار که بی نگاه و اشتیاق وصلتان نمیتوانیم از سیم خاردار نفسمان بگذریم ... کمکمان کنید...😞 . . ⚜هوای کوی تو با دل کند چه غوغاها بیا وبه داد دلم رس که بس هوایی توست👌😭 ؟ .. 🌹 https://eitaa.com/saberin_shahid_ghafari1
🔴شرح فلسفه ♨️قسمت هجدهم. ⬅️چگونگی استدلال و کشف حقایق وجودی! ⬅️در حقیقت دو نوع برهان جهت استدلال بر حقایق وجود، وجود دارد که عبارتند از: اِنی و لِمی. 💠برهان لمی عبارت است از پى بردن از علت به معلول. مانند اینکه، وقتى دانستيم اين مايع بنزين است، خواهيم دانست كه علت احتراق و علت محركه موتور ماشين نيز هست. اين برهان، افاده يقين مى‌كند. يعنى وقتى علت را شناختيم، خواهيم توانست به نحو قطع، معلول آن را نيز بشناسيم. در فلسفه از اين برهان استفاده نمى‌شود، زيرا موضوع فلسفه، كه موجود هست، بيرون از حقيقتى وجود ندارد، تا علت آن باشد و ما از طريق علت آن به معلولش منتقل شويم. 💠بيرون از وجود، عدم است. عدم هم كه صلاحيت عليت وجود را ندارد.✅ 💠و اما برهان اِنی! برهان اِنی خود نیز از دو قسم تشکیل شده. يكى پى بردن از معلول به علت، مانند از پريدن رنگ يک بيمار پى ببريم كه سرطان دارد. 💠اين برهان، یقینی نیست، زيرا ممكن است كه علت رنگ پريدگى سرطان نباشد، بلكه ترس يا سرماخوردگى يا يک چيز ديگر باشد. 💠لذا در استدلالات فلسفى از شکل اول برهان اِنی استفاده نمى‌شود.  💠شکل دوم برهان اِنس، كه همان سلوک و ره پيمودن از يک ملازم به ملازم ديگر است، مثلا از اينكه خداوند <<ماهيت>> ندارد، منتقل شويم به اينكه پس او <<امكان>> هم ندارد. 💠انتقال از ماهيت نداشتن به امكان نداشتن، سلوک از يک ملازم به ملازم ديگر است. زيرا اين دو، ملازم يک ديگرند.  💠همانگونه كه انتقال از امكان نداشتن به نبودن احتياج و فقر براى واجب تعالى، سلوک ديگرى از يک ملازم به ملازم ديگر است. استدلالات فلسفى عموما به همين طريق صورت مى‌گيرد و از يک حكم فلسفى به حكم فلسفى ديگر كه ميان آن دو ملازمه برقرار است، منتقل مى شويم. 💠اين نحو انتقال موجب حكم يقينى است، زیرا برهان اِنی نوع دوم از اين جهت مانند برهان لمی مى‌ماند، زيرا هر دو ایجاد يقين مى‌کند. 💠از يک ملازم عام به ملازم عام ديگر منتقل مى‌شويم، قيد عام از اين جهت ذكر شده است كه اگر آن دو ملازم، خاص باشند، براى هر كدام علت مخصوص به خود هست و سلوک يقينى در آنها منحصر در برهان لمی است. ولى اگر ملازم، مانند ملازمات وجود، عام و فراگير بود و تمام اقسام و شعب وجود را شامل شد، سلوک يقينى منحصر به برهان انى از نوع دوم مى‌گردد. 💠لذا از وحدت وجود كه يک ملازم براى وجود هست، به فعليت او منتقل مى‌شويم، همانطورى كه در باب صفات حق از صفت علم به سميع و بصير بودن او منتقل مى‌شويم.♥️ 💢 ... . . . . . . . . ➖➖➖➖➖➖ 🔴کانال 🌿فلسفه نظری🌿 🆔 @falsafeh_nazari
🗓 به بهانه سالروز شهادت حسن #طهرانی_مقدم، پدر موشکی ایران ❌امام خمینی: 🌺ما باید خودمان را مهیا کنیم برای #مقاومت 🔴 @TalabeGilan
#شــــهید_سیدمصطفے_موسوے: رویاے اصلے من این اسٺ ڪہ خلبان شوم و با هواپیماے پر از مهماٺ بہ قلب تل آویو بزنم. ⬅️جمله معروف شهید در سوریہ: من برای آمدن بہ اینجا برنامہ ریزے ڪرده ام، همان طورے ڪہ برای حضورم در ڪرانہ باخترے برنامہ دارم #جوانترین_شهید_مدافع_حرم #شهید_دهه_هفتادی #ســـالروز_شهادٺ 🌹 https://eitaa.com/saberin_shahid_ghafari1
❓جوان ترین شهید مدافع حرم کیست؟ 🕊«شهید سیدمصطفی موسوی» روز پنج شنبه 18 آبان 1374 به دنیا آمد و در پنج شنبه 21 آبان ماه 1394 و تنها 3 روز پس از قدم گذاشتن به سن 20 سالگی، در سوریه، جام شهادت را نوشید. مصطفی که از نسل دهه 70 بود، بر خلاف خیلی از هم نسل‌هایش، خیلی زود راه و هدف خود را پیدا کرد و با معرفتی که با مطالعه فراوان و گوش به فرمان رهبر بودن به دست آورده بود، به خیل عظیم آسمانیانی شتافت که نزد خدا روزی می خورند 🌹 https://eitaa.com/saberin_shahid_ghafari1