eitaa logo
آموزش امر به معروف (دوره مقدماتی)
1.9هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
2.1هزار ویدیو
146 فایل
🍀 هدف از ایجاد کانال، آموزش امر به معروف به زبانی ساده و قابل فهم برای عموم مردم می‌باشد🌺 ✔️ کپی آزاد (با ذکر صلوات😊) 👈ادمین کانال جهت: 🔷انتقاد 🔷پیشنهاد 🔶ارسال خاطرات و تجربیات امر به معروف👇 @ensan_mosleh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸در یک دسته‌بندی کلی، می‌توان روش‌های را به ۲ گروه نظارت متمرکز و نظارت عمومی تقسیم نمود: ١) در ، یک یا چند سازمان خاص، متولی نظارت و کشف فساد است. ٢) در حالی که در ، وظیفه نظارت «‌ جمع سپاری » می‌شود و به بیان دیگر، از ظرفیت عموم جامعه برای ایفای نقش نظارت و کشف فساد استفاده می‌شود. 🔹هر چند دیدگاه رایج در میان تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران، عمدتا متمایل به نظارت متمرکز است اما مطالعات بین المللی، نشان از و بیشترِ جمع سپاری نظارت دارد. 👈🏻 بیشتر بخوانید @AmoozesheAmrebemarouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 🔹یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر، است. 🔸این تاثیر دارد و همیشه منظور تاثیر کامل و آنی نیست! @AmoozesheAmrebemarouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠 حرفهای تأمل برانگیز کودک دست فروشی که به صورت خودجوش در مترو تئاتر شهر، تذکر میداد...! @AmoozesheAmrebemarouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«حجت الاسلام سرلک» ❇️ چهار فردی و اجتماعی جهت : ✨يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (آل عمران، ٢٠٠) 🍃اى اهل ایمان؛ در کار دین صبور باشید 🍃و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید 🍃و مهیا و مراقب کار دشمن بوده 🍃و خدا ترس باشید، باشد که پیروز و رستگار گردید. @AmoozesheAmrebemarouf
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸برادری و اخوت، بستر و مقدمۀ مطالبه گری و امر به معروف و نهی از منکر است🔸 ❓سوال: در امر به معروف شما فرمودید اگر شما با زبان دل صحبت بکنید، آن مؤثر می‌شود، ما بعضی از فتاوا را داریم که با توجه به کلمه امر، آنجا می‌گویند که شما باید آمرانه صحبت کنید. ✅ پاسخ آیت‌الله حائری شیرازی: خداوند تبارک و تعالی می‌گوید: «الْمُؤْمِنُونَ وَالْمُؤْمِنَاتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ ۚ يَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَيَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنكَرِ». می‌گویند اول برادریت را ثابت کن، بعد ادعای میراث کن. اینجا هم اول «بعضهم اولیاء بعض»ت را جا بینداز تا او بداند که تو دوستش هستی، او بداند آمده‌ای نجاتش بدهی، او بداند نیامده‌ای سوارش بشوی؛ بعد امر به معروف و نهی از منکر کن. دیگران هم همین کار را می‌کنند که بچه‌های ما را گمراه می‌کنند.آنها چه جوری می‌کنند؟! آنها از راهش وارد می‌شوند. آنها با تواضع می‌آیند، خاکی می‌شوند. امام وقتی به ما امر به معروف می‌کرد، از موضع استعلا بهمان می‌گفت؟! مگر به ما نگفت من دست شما را می‌بوسم؟ می‌خواست امر به معروف کند که مردم امشب بروند به پشت بام‌ها و الله اکبر بگویند. مگر امر به معروف نیست؟! می خواست وحدت را درست کند. چه جوری گفت؟ گفت من پای کسانی را که امشب به پشت بام‌ها بروند می‌بوسم. در جریان آقای شریعتمداری و اختلافی که بین تبریز و قم می‌خواست واقع شود، امام به دست اکتفا نکرد، اینجا من دیدم گفت من پای آنهایی که به پشت بام بروند و تکبیر بگویند را می‌بوسم. وقتی آنها آمدند در عمل، آن وقت دقت این سخنان روشن می‌شود؛ اینکه امام می گوید متأسفانه روحانیت ما تجریدی است، دقیقا یعنی همین. وقتی آنها آمدند در عمل و خواستند امر به معروف بکنند آن وقت معلوم می شود. بنده خدایی گفته بود: وقتی می‌خواهید دور کعبه بچرخید، باید دقیقاً شانه‌هایتان به کعبه عمود باشد. این حاجی آمده بود گفته بود خودش بیاید ببینم چطور شانه‌اش را دقیقاً عمود می‌گیرد که به من می‌گوید این طوری باش؟! یعنی الان کعبه است، این دیوار است، می‌گوید باید شانه‌ات عمودی باشد. حاجی گفت وقت طواف، جمعیت آنجا من را بلند می‌کنند آنجا می‌گذارندم زمین. تجریدی یعنی همین، نگاه کن ببین چطور می‌شود و امکان دارد. شما وقتی با پیغمبر صحبت می‌کنی، دستور می‌دهی یا درخواست می‌کنی؟ [با اینکه ما در برابر پیغمبر، درخواست می کنیم نه اینکه دستور بدهیم] اما قرآن می‌گوید: «الا من امر بصدقة»؟ می‌گوید ای پیغمبر؛ نجوایی که اینها می‌کنند، خیری درش نیست مگر کسی بیاید بگوید آقا به فلانی کمکی بکن که بیچاره است. می‌خواهد بگوید «به تو می‌گوید بکن»، می‌گوید «امر بکند به تو که بکنی»! مگر با پیغمبر می شود با استعلا حرف بزنی؟! مگر نمی‌گوید «لَا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ» وقتی با هم دارید صحبت می‌کنید «كَجَهْرِ بَعْضِكُمْ لِبَعْضٍ» نکنید. پس وقتی می‌گوید «الا من امر بصدقة»، منظور از «امر»، تذکر و یادآوری است. @AmoozesheAmrebemarouf
📌برای امر به معروف و نهی از منکر در مخاطب؛ ما در ظاهر با امر و نهی کنیم؛ یعنی از بالا به پایین و با علو و از ، آمرانه و ناهیانه امر و نهی کنیم اما در قلب خودمون داشته باشیم 👈یعنی خودمون رو برتر از گناهکار نپنداریم! فرد مقابل "این کارش" اشتباه هست... چه بسا همین آدم هزار تا حُسن داشته باشه که من ندارم؛ ولی "این کارش" غلطه! ✅ پس در قلبم تواضع داشته باشم و خودم رو پایین تر از اون ببینم، او را آبرومندتر از خودم در درگاه خداوند فرض کنم ولی در ظاهر باید با علو و استعلا امر و نهی کنم و اینها منافاتی با هم نداره. @AmoozesheAmrebemarouf
بعضی از رفتارهای غلط، ریشه در ناآگاهی یا تقلید کورکورانه داره! -------------------------------------- پسر جوانی رو دیدم با سر و وضعی عجیب و صلیبی که به گردن و گوشش آویزان بود! سلام کردم و گفتم پسرم شما قرآن خوندی؟ خیلی محکم گفت بله حاج آقا خوندم! گفتم بر خلاف اونچه که مسیحی ها میگن، در قرآن اومده که حضرت عیسی علیه السلام نه کشته شده و نه به صلیب کشیده شده(نساء، ١۵٧) رنگ از صورتش پرید، معلوم بود نمیدونسته، همون موقع میخواست گوشواره رو از گوشش دربیاره!🥲 @AmoozesheAmrebemarouf
✨شهید عباس دانشگر✨ خدایا! یا مرا از زمین بردار یا دست منِ زمین گیر را بگیر ، غرقمان کرده و دلمان را سیاه کرده... نشانه اش را می خواهی؟ همین است! @AmoozesheAmrebemarouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸بانکی‌پور(عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی) : به زودی قانون جدیدی درباره نحوه برخورد پلیس با بی‌حجابی ابلاغ می‌شود. @AmoozesheAmrebemarouf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر از عقب مسجد، صدای کودک👶 نیامد، این محله عقبه ندارد! ⁉️ اگر ما مسجدی‌ها می‌دیدیم که کودکی به نام امام حسن روی دوش رفت چه می‌کردیم؟ برای نسل خود مسجـــ🕌ــــد را تقویت کنید! 🎙برشی از سخنرانی حجت الاسلام راجی به مناسبت ۳۱مرداد، روز جهانی مسجد @AmoozesheAmrebemarouf
رحمة الله در رابطه با ارزش و ضرورت این دو الهی، می گوید: اصل و در اسلام، اصلی است که به تعبیر امام باقر علیه السلام، پایه و استوانه سایر فرایض اسلامی است. این اصل، مسلمان را در حال یک انقلاب فکری مداوم و جاودان و پیگیر و ناآرام با فسادها و تباهی ها نگه می دارد (۱). ، یگانه اصلی است که ضامن است. به اصطلاح، علت «مُبقیه » است. اصلا اگر این اصل نباشد، اسلامی نیست. اگر می خواهید داشته باشید و دیگران روی شما حساب کنند، امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید (٢). ✅ امر به معروف و نهی از منکر، موضوعی نیست که از بین برود، همیشه وجود دارد و باید در راس مسائل قرار گیرد. همیشه باید مطرح شود تا آن را فراموش نکنیم. ⬅️ امر به معروف و نهی از منکر همین است که ای انسان: تو تنها از نظر شخصی و فردی در برابر ذات پروردگار، مسئول و متعهد نیستی. تو در مقابل خود هم، و داری (٣). ١ ) مجموعه آثار، ج ۲، ص ۲۴۸٫ ٢ ) حماسه حسینی، ج ۲، ص ۷۶ و ۴۵٫ ٣ ) همان، ص ۵۱ و ۵۳٫ @AmoozesheAmrebemarouf
📌 درباره امر به معروف و نهی از منکر و بیان صحیح طبق ؛ 1⃣ امر به معروف، شرطِش تاثیر است! یعنی اگر میدونید که طرف میگه چَشم، حق با شماست باید تذکر بدید! اگر جز این است نباید تذکر بدید!!! ❌ 👇 ✅ با گمان به عدم تأثیر هر چند این گمان قوی باشد تکلیف ساقط نمی شود! ✅ همه جا قطعی است. 2⃣ امر به معروف واجب کفایی است یعنی اگر یک نفر تذکر داد، تکلیف از بقیه ساقطه!!! ❌ 👇 ✅ یعنی اگر به تعداد کافی کسانی انجام دادند، تکلیف از بقیه ساقط است. @AmoozesheAmrebemarouf
🌷شهید محمد جعفر نصر اصفهانی دو سه ماهی می‌شد که وارد دانشکده شده بود. تعدادی از دانشجویان را گلچین کرد‌. یک گروه تشکیل دادند که هدفشان، ترویج مسائل اعتقادی و اخلاقی در دانشکده بود، با شیوه‌ کاری متفاوت. همه‌ اعضای گروه را توجیه کرد، اخلاق و رفتار پسندیده، در راس کارهایشان بود. اول با دیگران طرح رفاقت و دوستی می ریختند، بعد هم آنها را دعوت به رعایت مسائل شرعی می‌کردند. وضع دانشکده بهتر شد، خیلی از افراد گروه هم شهید شدند. @AmoozesheAmrebemarouf
- ممکن است کسی بپرسد چرا این مطالبات و توصیه به مسئولان را با مردم در میان میگذارید ؛ بروید بخشنامه کنید تا مسؤولان حکومت ‌رفتارشان را این‌گونه کنند؛ یا بروید مسؤولان را نصیحت کنید. - اولا همه یا اغلب این چیزها بخشنامه‌ای و دستوری نیست. اینها مسائلی ‌است که با ایمان و باور و دلبسته بودن به یک حقیقت و با عزم و اراده پولادینِ ناشی از ایمان تحقّق‌پذیر است. - البته آن چیزهایی که ‌بخشنامه‌ای است، بخشنامه میکنیم؛ آن چیزهایی که دستوری است، به مسؤولان دستور هم میدهیم؛ اما دستور و بخشنامه، حل ‌کننده همه چیز نیست. به مسؤولان نصیحت هم میکنیم، اما این هم کافی نیست. - این حقایق باید در جامعه به صورت عرف درآید و ‌مطالبات جامعه را تشکیل دهد. در نظام جمهوری اسلامی ، مردم باید از مسؤولانشان مقابله با ظلم و ظالم و مفسد را بخواهند. باید ‌معیارشان برای پذیرش یک حاکم و یک مسئولِ بالا و والای نظام ، این چیزها باشد: مبارزه با ظلم ، کنار نیامدن با ظالم ، تسلیم نشدن در ‌مقابل زورگویی ، حفظ حرمت انسان و انسانیّت ، سعی در احقاق حق در همه قالبها و شکلها و میدانهایش. - بنابراین من اینها را در محضر ‌عامِ مردم مطرح میکنم ؛ کما اینکه امیرالمؤمنین نیز همین بیانات را خطاب به مردم گفته است‌. بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه ۱۳۸۰/۰۹/۱۶ @AmoozesheAmrebemarouf