هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*قسمت دوم* 👇
♦️ چرا حضرت علی ع هنگام حمله به منزل ایشان اجازه دادن حضرت زهراء س درب را باز کنند؟
♦️ چرا امام علی ع از فاطمه س دفاع نکردن؟
♦️ چرا پیامبر ص *بصورت ویژه* بر جایگاه و مقام حضرت زهراء ع تاکید کردن؟
♦️ در قسمت اول و دوم این ویدیو ثابت خواهیم کرد که باید حضرت زهراء در مقابل غاصبان ولایت می ایستاد و باید ایشان روز حمله درب را باز میکردن ، و.... ملاحظه و نشر بفرمایید ( منتظر قسمتهای بعد باشید) 👇👇👇 https://t.me/joinchat/AAAAADxCSLgYRnvzbLPz5A
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
احتجاج امام علی علیه السلام به حدیث غدیر بر اثبات امامت بر حق او .
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
احتجاج امام علی علیه السلام به حدیث غدیر بر اثبات امامت بر حق او .
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
همراهان عزیز این سند را در تمام گروه ها و برای دوستان خود ارسال بفرمایید واقعا به وضوح ولایت امام علی ع را ثابت کرده است ....
http://telegram.me/alhojah
*پاسخ به شبهه روزه ، روز عاشوراء*👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
يكي از موضوعاتي كه در رابطه با عاشوراي حسيني هر ساله از طرف وهابيت مطرح بوده است قضيه روزه گرفتن روز عاشوراء به پيروي از سيره بني اميه به *شكرانه* شهادت حضرت سيد الشهداء و ياران آن حضرت و اظهار سرور و خوشحالي در آن روز بوده است.
لذا در زیارت عاشورا آمده است؛ آنجا که میخوانیم: *اللهم ان هذا یوم تبرکت به بنو امیه*، و نیز آنجا که میخوانیم *هذا یوم فرحت به آل زیاد و آل مروان بقتلهم الحسین صلوات الله علیه*
جالب آن است که در روایات اهل بیت به این نکته تصریح شده است و به همین دلیل شیعیان را توصیه کرده اند این روز را روزه نگیرند .
در روایتی آمده است که: "سئل الامام الرضا (ع) عن صوم یوم عاشورا، قال: عن *صوم ابن مرجانه تسالنی* ؟
ذلک یوم صامه الادعیاء من آل زیاد لقتل الحسین (ع)
از امام رضا (ع) درباره روزه روز عاشورا سوال کردند. حضرت فرمود: آیا از *روزه پسر مرجانه سوال می کنید*؟ روز عاشورا، روزی است که *ناپاکان* از آل زیاد به خاطر سرور و شادی ناشی *از کشتن امام حسین (ع) آنرا روزه گرفتند* .
در حدیث دیگری، امام رضا (ع) می فرماید:
روز عاشوراء روز روزه نیست بلکه روز حزن و مصیبتی است که برای اهل آسمان و زمین و همه مومنان وارد شد و *روز شادی و سرور پسر مرجانه و آل زیاد و اهل آتش است*.
بنابر این ائمه (ع) به این دلیل که بنی امیه از روی سرور و شادی عاشوراء را روزه می گرفتند، شیعیان را توصیه کرده اند در این روز روزه نگیرند و به عزاداری و سوگواری بپردازند.
امام صادق عليه السّلام در روايتي ميفرمايد:
إن آل أمية عليهم لعنة الله ومن أعانهم على قتل الحسين من أهل الشام، نذروا نذرا إن قتل الحسين عليه السلام وسلم من خرج إلى الحسين عليه السلام وصارت الخلافة في آل أبي سفيان، أن يتخذوا ذلك اليوم عيدا لهم، *وأن يصوموا فيه شكرا*
بني اميه لعنه اللَّه عليهم و آن افرادي از اهل شام كه آنان را در كشتن حسين اعانت نمودند نذر كردند اگر حسين كشته شود... و مقام خلافت نصيب آل ابو سفيان شود روز عاشورا را براي خود عيد قرار دهند و آن روز را براى *شكرگزارى روزه بگيرند*
امالي شيخ طوسي، ص 667،
و در روایتی 👇
امام صادق (علیه السلام) در پاسخ به شخصی که از حکم روزه روز عاشورا سوال کرده بود فرمودند:
یَوْمُ عَاشُورَاءَ فَیَوْمٌ أُصِیبَ فِیهِ الْحُسَیْنُ ع صَرِیعاً بَیْنَ أَصْحَابِهِ وَ أَصْحَابُهُ صَرْعَى حَوْلَهُ عُرَاهً أَ فَصَوْمٌ یَکُونُ فِی ذَلِکَ الْیَوْمِ کَلَّا وَ رَبِّ الْبَیْتِ الْحَرَامِ
روز عاشورا، روزى است که مصیبت حسین علیه السلام و بر خاک افتادن او میان یارانش، پیش آمد و یارانش نیز برهنه، بر گِرد او بر زمین افتاده بودند. آیا در چنین روزى، روزه مىگیرند؟ سوگند به پروردگار که چنین کاری هرگز، روا نیست.
سپس فرمود: فَمَنْ صَامَهُ أَوْ تَبَرَّکَ بِهِ حَشَرَهُ اللَّهُ مَعَ آلِ زِیَادٍ
هر کس این روز را روزه بگیرد یا آن را مبارک بدارد؛ خداوند متعال او را با آل زیاد محشور می گرداند
و در روایتی دیگر 👇
*کسانی که عاشوراء را روزه بگیرند همانند پسر مرجانه، پاداش شان عذاب جهنم خواهد بود*👇
عَنْ زَيْدٍ النَّرْسِيِّ قَالَ: سَمِعْتُ عُبَيْدَ بْنَ زُرَارَةَ يَسْأَلُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام عَنْ صَوْمِ يَوْمِ عَاشُورَاءَ فَقَالَ مَنْ صَامَهُ كَانَ حَظُّهُ مِنْ صِيَامِ ذَلِكَ الْيَوْمِ حَظَّ ابْنِ مَرْجَانَةَ وَ آلِ زِيَادٍ قَالَ قُلْتُ وَ مَا كَانَ حَظُّهُمْ مِنْ ذَلِكَ الْيَوْمِ قَالَ النَّارُ أَعَاذَنَا اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ مِنْ عَمَلٍ يُقَرِّبُ مِنَ النَّارِ.
زيد نرسي ميگويد: از عبيد بن زراره شنيدم كه از أبا عبد الله عليه السلام راجع به روزه عاشورا سؤال كرد.
حضرت فرمود: كسي كه اين روز را روزه بدارد حظ و نصيبش از اين روز همان خواهد بود كه ابن مرجانه و آل زياد از اين روز بردند. ميگويد: گفتم حظ و نصيب آنان در اين روز چه بود؟ فرمود: آتش جهنم! و به خدا پناه ميبريم از عملي كه نتيجه آن آتش باشد!
الكافي، ج 4، ص147، ـ تهذيب، ج4، ص301، الإستبصار، ج2، ص135،
*تذکر*👈 با مراجعه به صحاح اهل سنت به مجموعهاي از روايات متناقض پيرامون روزه روز عاشورا مواجه ميشويم كه در بسياري از موارد جمع بين آنها غير ممكن ميباشد.که ذیلا به برخی از آنها اشاره می شود:👇
روزه داري پيامبر و قريش قبل از اسلام درعاشوراء
از جمله رواياتي كه در صحيح بخاري آمده و باعث فتواي برخي از علمای وهابیت به استحباب صوم روز عاشورا شده روايت زير است:
عَنْ عَائِشَةَ قَالَتْ: كَانَ يَوْمُ عَاشُورَاءَ تَصُومُهُ قُرَيْشٌ فِي الْجَاهِلِيَّةِ، وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم يَصُومُهُ، فَلَمَّا قَدِمَ الْمَدِينَةَ صَامَهُ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ تَرَكَ يَوْمَ عَاشُور
َاءَ، فَمَنْ شَاءَ صَامَهُ، وَمَنْ شَاءَ تَرَكَهُ.
عايشه ميگويد: روز عاشوراء را قريش در جاهليت روزه ميگرفت، و رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم نيز اين روز را روزه ميداشت، و زماني كه حضرت به مدينه آمد همچنان اين روز را روزه ميداشت و ديگران را نيز امر به روزه مينمود، تا اينكه روزه ماه رمضان واجب گرديد؛ كه از آن به بعد حضرت روزه روز عاشوراء را ترك نمود و دستور داد هر كس ميخواهد اين روز را روزه بدارد و هر كس نميخواهد روزه نگيرد.
صحيح البخاري، ج 2، ص 250، ح 2002، كتاب الصوم، ب 69. باب صِيَامِ يَوْمِ عَاشُورَاءَ.بي اطلاعي پيامبر و قريش از روزه عاشوراء تا زمان هجرت
از جمله روايات ديگري كه در صحيح بخاري آمده و با روايت فوق تضاد و تناقض كامل دارد اين روايت می باشد: 👇
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ - رضى الله عنهما - قَالَ قَدِمَ النَّبِىُّ - صلى الله عليه وسلم - الْمَدِينَةَ. فَرَأَى الْيَهُودَ تَصُومُ يَوْمَ عَاشُورَاءَ. فَقَالَ «مَا هَذَا». قَالُوا هَذَا يَوْمٌ صَالِحٌ. هَذَا يَوْمٌ نَجَّى اللَّهُ بَنِى إِسْرَائِيلَ مِنْ عَدُوِّهِمْ. فَصَامَهُ مُوسَى. قَالَ «فَأَنَا أَحَقُّ بِمُوسَى مِنْكُمْ». فَصَامَهُ وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ.
نبي اكرم صلى الله عليه وآله وسلم به مدينه آمد و يهود را ديد كه روز عاشوراء را روزه گرفتهاند، فرمود: اين كار براي چيست؟ گفتند: اين روزي فرخندهاي است كه در آن بني إسرائيل را خداوند از دست دشمنانش نجات بخشيده است؛ لذا موسي و پيروانش اين روز را روزه ميدارند. حضرت فرمود: من براي تبعيت از موسي أحق و سزوارتر هستم از اين رو حضرت اين روز را روزه گرفت و نيز امر فرمود تا اين روز را روزه بگيرند.
صحيح بخاري، ج 2، ص 251، شماره حديث 2004
*تذکر*👈روايت اول ميگويد: رسول خدا صلي الله عليه وآله و قريش از زمان جاهليت اين روز را روزه ميگرفتند اما روايت دوم ميگويد:👈 رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم زماني كه به مدينه هجرت نمود نه تنها اين روز را روزه نميگرفت حتي از روزه اين روز خبر هم نداشت و وقتي يهود را مشاهده نمود كه اين روز را روزه ميگيرند *روزه گرفتن این روز را از یهود یاد گرفت*!!!!!
*تذکر*👈ترك روزه عاشوراء با وجوب رمضان
در تناقض دیگر در روايتي ديگر كه باز خود بخاري در صحيح خود آورده و با روايات فوق تناقض دارد توجه بفرمائید:👇
عَنِ ابْنِ عُمَرَ قَالَ: صَامَ النَّبِيُّ ص عَاشُورَاءَ، وَأَمَرَ بِصِيَامِهِ، فَلَمَّا فُرِضَ رَمَضَانُ تُرِكَ. وَكَانَ عَبْدُ اللَّهِ لاَ يَصُومُهُ، إِلاَّ أَنْ يُوَافِقَ صَوْمَهُ.
رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم روز عاشوراء را روزه ميگرفت و ديگران را نيز امر به روزه اين روز مينمودند تا اين كه ماه رمضان واجب گرديد از آن به بعد ديگر روزه اين روز ترك گرديد و عبد الله بن عمر نيز اين روز را روزه نميگرفت مگر زماني كه عاشورا به روزي ميافتاد كه عادتاً آن روز را روزه مي گرفت (مثلا روز جمعه).
صحيح البخاري، ج 2، ص 226، ح 1892،كتاب الصوم، باب وُجُوبِ صَوْمِ رَمَضَانَ.
*سوال:اگر پیامبر ص بعد از روزه ماه رمضان این روزه را ترک کرد چرا وهابیت با پیامبر ص مخالفت میکنند واین روز را ، روزه میگیرن*؟!!!
@Alhojah
👈 با توجه به این تناقضات واشکالات متعدد دیگر در این موضوع ملاحظه می شود که بسیاری از بزرگان اهل سنت وحتی برخی از سلفیت بیان کرده اند که اصل این روایات در فضل روزه روز عاشورا و جشن وشادی واظهار سرور وغیره *از بدعت هایی است که قاتلان حضرت سید الشهداءعلیه السلام یعنی بنی امیه آن را جعل کرده اند* که دقیقا این امر موافق روایت اولی هست که خدمت عزیزان از حضرت صادق آل محمد-علیهم الصلاه والسلام-از کتاب شریف امالی شیخ طوسی –رحمه الله-بیان شد که ذیلا به بیان علامه مناوی ازبزرگان اهل سنت اشاره می شود:
المجد اللغوي: ما يروى في فضل صوم يوم عاشوراء والصلاة فيه والانفاق والخضاب والادهان والاكتحال *بدعة ابتدعها قتلة الحسين رضي الله عنه* وفي القنية للحنفية الاكتحال يوم عاشوراء لما صار علامة لبغض أهل البيت وجب تركه.
آنچه در فضیلت روزه روز عاشورا ونماز در آن روز وانفاق وحنا وروغن وسرمه کشیدن روایت شده *همه ساخته قاتلین {امام}حسین-علیه السلام-ودروغ می باشد*
فيض القدير (6/ 236)
*اللهم اجعلنا من المتمسکین بولایة محمد وآل محمد علیهم السلام*
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
*عظمالله لک الاجر یا رسول الله* جمع کردن خون سید الشهداء در روز عاشوراء توسط رسول خدا !!!! https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
🔺 سر و صورت خاک آلود پیامبر (صلی الله علیه وآله) در عزای شهادت #امام_حسین (علیه السلام)
عظم آلله لک الاجر یا رسول الله
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان آیت الله العظمى میرزا_جواد_تبریزی قدس سره در حرم حضرت_رقیه سلام الله علیها
*امام حسین علیه السلام اثری از خود در شام گذاشتن که کسی منکر شهادت و اسارت و مظلومیت اهل بیت نشود*
السلام علیک *یا رقیه*
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
سلام علیکم و رحمه الله و برکاته
♦️خدمت همه اعضای محترم کانال♦️
*از آنجا که تهیه کتب بسیار سخت و به لحاظ هزینه برای همه ی عزیزان مقدور نمی باشد و عزیزان علاقمند به تحقیق و مطالعه هستند ، ان شاء الله تعالی هر مدت 📚کتابی* *خدمت عزیزان معرفی می شود و پی دی اف آن را خدمت شما ارسال خواهیم کرد*
*کتابی که امشب خدمت شما عزیزان معرفی می شود، کتابی است که به سبب آن علمای بسیار زیادی شیعه شدند*
*مناظراتی بین علامه شرف الدین قدس سره الشریف و علامه سلیم البشری شیخ ازهر مصر*
حتما عزیزان مطالعه بفرمایند .
*(کتاب المراجعات)*📚
👇👇👇👇👇
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
Hedayat.pdf
1.52M
*سلام علیکم و رحمه الله و برکاته*
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
♦️خدمت همه اعضای محترم کانال♦️
*علامه دکتر تیجانی* یکی از علمای مسلمانان اهل سنت پس از تحقیق و بحث در مذاهب اسلامی *شیعه شدند* و تالیفات زیادی در اثبات حقانیت مذهب اهل بیت ع دارن .
اما اولین کتابی که ایشان تالیف کردن وبه تمام زبانها ترجمه شد ، و به سبب آن میلیونها مسلمان سنی شیعه شدن،
*📚 کتاب ثم اهتدیت*
*آنگاه هدایت شدم* 👆👆
♦️ این کتاب واقعا مفید و تاثیر گذار است حتما عزیزان بخوانند .
*به زبان فارسی آنگاه هدایت شدم*👆👆👆
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر تیجانی
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ ازهر مصر شیخ علی جمعه از علمای مسلمان اهل سنت 👇
پیامبر ص *دستور به تبعیت از اهل بیت ع دادند*
(الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بآل محمد واله الطاهرین ) #ثقلین
#وهابی_سنی_نیست
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ کوبنده علمای مسلمان اهل سنت به توحید شرکی وهابیت ...
#توحید #تجسیم #وهابی_سنی_نیست
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*بعضی مقامات و جایگاه حضرت زهرای شهیده سلام الله علیها*
قسمت اول
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طارق سویدان عالم اهل سنت و اعتراف به اعلمیت امام صادق علیه السلام واینکه استاد ائمه آنها بود !! و ذکر خاطره ابو حنیفه با امام صادق علیه السلام
*قضاوت با شما*
#وهابی_سنی_نیست
@Alhojah
هدایت شده از الحقیقة و الشبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا ملاحظه بفرمائید فرق بین مسلمانان اهل سنت و وهابیت.
وهابی ها👈 تسلیت گفتن برای شهادت شهید محسن فخری زاده جائز نیست
پاسخ کوبنده علمای اهل سنت 👆👆👆
#وهابی_سنی_نیست
@Alhojah
*پاسخ شبهه جمع بین نمازها👇*
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
ایا پیامبر ص نماز ظهر وعصر و مغرب وعشاء را باهم میخواندند یا جدا از هم ؟!
*پاسخ* 👇
امت اسلامی اتفاق نظر دارن که جمع کردن بین نماز ظهر وعصر و مغرب وعشاء جائز است .
ودلیل انها کلام خداوند متعال است که سه وقت برای نمازها ذکر کرده است ،
در سوره اسراء ایه ۷۸ فرمودند: 👇
*(اقم الصلاه لدلوک الشمس، الی غسق اللیل، وقران الفجر، ان قران الفجر کان مشهودا)*
در این جا یک وقت برای ظهر وعصر ، ویک وقت برای مغرب وعشاء ویک وقت برای صبح معین کرده است .
فخر رازی از علمای اهل سنت در تفسیر کبیرجلد ۲۱ ص۲۷ میگوید : این ایه به سه وقت اشاره دارد واین امر اقتضاء میکند که جمع بین دونماز ظهر وعصر و بین مغرب وعشاء جائز است .
واین حقیقت در صحاح اهل سنت ثابت است که پیامبر ص ظهر وعصر و مغرب وعشاء با هم می خواندند ، بدون ترس یا باران وغیره .
صحیح مسلم ج ۲ ص ۱۵۱
مسند احمد ج ۲ ص ۲۲۱
صحیح بخاری ج ۱ ص ۱۴۰ .
ودرمنابع بسیاری از کتب اهل سنت این حقیقت ذکر شده .
بنابرین جمع بین نمازها سنت پیامبر ص میباشد ، البته خواندن نماز بصورت جدا از هم نیز اشکالی ندارد و جائز است .
اسکن کتابها👇👇👇