*پاسخ به شبهه (1)👇*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
مسلمانان اهل سنت و شیعه معتقدند که : مرگ و زندگی و شفای مریضان و براورده شدن حاجتها و رزق و روزی و....... همه اینها به دست خداوند متعال است ، *اوست* که رزق و شفاء و حاجتها را براورده میکند ،
اما خداوند متعال برای رسیدن به همه این موارد سبب و وسیله قرار داده است ،
مثلا: همه ما میدانیم که خداوند متعال رزاق است و اوست که رزق میدهد *( ان الله هو الرزاق ذوالقوه المتین)*
اما در ایه دیگر میفرماید: *(والله خیر الرازقین)*
بنابرین رازقین دیگری وجود دارن و انها سبب رزق هستند اما رازق اصلی خداوند متعال است ، و همچنین خداوند متعال این عالم را مدیریت میکند ( *یدبر الامر من السماء الی الارض*)
اما در ایه دیگری به سبب ملائکه این کار را انجام میدهد ( *فالمدبرات امرا*)
*ایات بسیار زیادی در قران کریم به این حقیقت اشاره کرده است و ما در بحثهای سخنرانی مفصلا توضیح دادیم اما بدلیل اینکه هدف ما در پاسخ به 90 شبهه اختصار است، انها را ذکر نکردیم*
از انجایی که همه چیز در این عالم نیازمند سب و اسباب است ، خداوند متعال برای تقرب به او نیز سبب و وسیله قرار داده است ، و فرمودند :
( *یا ایها الذین آمنوا اتقوا الله وابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله لعلکم تفلحون*)
ای کسانی که ایمان اورده اید تقوا پیشه کنید وبه خدا توسل وجهاد کنید که رستگار شوید .
در این ایه بصراحت راه رستگاری را *توسل*(وسیله) معرفی میکند .
علمای اهل سنت *وسیله را در ایه قرانی عام میدانند و شامل اعمال واشخاص میشود*
*(تذکر: وهابی ها برخلاف اهل سنت میگویند ایه فقط شامل اعمال است)*
علامه محمد زاهد کوثری از علمای اهل سنت در کتابش ( محق التقول فی مساله التوسل)
*میگوید*: وسیله در ایه قرانی عام است و شامل اعمال واشخاص می باشد .
علامه حنفی در کتاب (سلک الدرر) جلد ۱ ص ۲
میگوید: ما بوسیله پیامبر ص به خدا توجه میکنیم *اذ هو الوسیله العظمی*
علامه سخاوی در فتح المغیث میگوید: *سیدنا محمد وسیلتنا و ذخرنا فی الشدائد والنوازل*
پیامبر ص وسیله ما در تمام مشکلات می باشد .
حتی ابن قیم امام وهابی ها در کتاب طریق الهجرتین میگوید : رسیدن به خداوند متعال از راه انبیاء است
*فهم اقرب الخلق الیه وسیله*
انها، انبیاء علیهم السلام نزدیکترین وسیله به خداوند متعال هستند.
و همچنین امام مالک به خلیفه عباسی ابو جعفر منصور در نزد قبر پیامبر ص گفتند : *به طرف قبر پیامبر توجه و دعاء کن چون پیامبر ص وسیله تو و وسیله پدر شما حضرت ادم ع است*
( روايت را کامل با سند ذکر خواهیم کرد)
بنابراین وسیله در ایه قرانی هم شامل اعمال میشود و هم اشخاص ، *وادعای وهابیت خبیث به اینکه مراد از وسیله فقط عمل صالح است ، باطل و مردود می باشد*
ایه دوم که وسیله را بیان نموده ، و این حقیقت را تایید کرده است، در سوره اسراء ایه ۵۷.
( اولئک الذین یدعون یبتغون الی ربهم *الوسیله* ایهم اقرب)
آنهایی را که ایشان میخوانند ( خود) بسوی پروردگارشان تقرب میجویند کدام یک از انها به او نزدیکتر است تا به او توسل کنند .
*مشرکین حضرت عیسی وانبیاء و ملائکه را عبادت میکردند* خدا فرمود کسانی که شما عبادت میکنید بندگانی هستند فقیر و خودشان دنبال *وسیله برای تقرب به خدا هستند*
و در اینجا قران کریم وسیله را تایید میکند .
لذا علامه آلوسی از بزرگان اهل سنت در تفسیر روح المعانی ج ۱۵ ص ۱۲۶ میگوید: عیسی ع وملائکه که مشرکین عبادت کردند *وسیله انها حضرت محمد ص است و پیامبر ما وسیله همه موجودات است*
بنابراین وسیله هم شامل اشخاص است وهم اعمال، *ونزدیکترین وسیله به خداوند متعال محمد وال محمد علیهم السلام هستند*
منتظر ادامه بحث و اسکن منابع از اهل سنت باشید .
ایه سوم
یکی دیگر از ایاتی که توسل و *وسیله* قرار دادن پیامبرص را بیان میکند در سوره بقره ایه۸۹
( *وکانوا من قبل یستفتحون علی الذین کفروا ....*)
علامه واحدی در تفسیر اسباب النزول از ابن عباس نقل میکند که یهود در جنگ شکست میخوردند و بزرگان انها این دعاء را به انها یاد دادن که قبل از جنگ بخوانند
*اللهم انا نسئلک بالنبی الامی الذی وعدتنا ان تخرجه لنا فی اخر الزمان الا نصرتنا علیهم*
یهودیان قبل از ولادت پیامبر ص به او توسل میکردند و در جنگ *پیروز* میشدند .
علامه دمشقی از اهل سنت میگوید: اگر یهود که دشمنان پیامبر ص هستند، بوسیله توسل به ایشان حاجت میگیرند انهم قبل از ولادت ایشان! پس چگونه مسلمانان بعداز ولادت وایمان به ایشان حاجت نمیگیرند؟!!!
سپس میگوید: *منکرین توسل ( وهابیت) از یهود پستر هستند* ( منتظر اسکن کتابها باشید)
ایه چهارم
از جمله ایات توسل ایه ۶۴ سوره بقره
*ولوانهم اذ ظلموا انفسهم جاوک فاستغفروا الله واستغفر لهم الرسول لوجدوا الله توابا رحیما*
علمای اهل سنت گفتند این ایه هم شامل توسل در حیات وهم بعد از وفات پیامبر ص میشود .
( اسکن این روایات را خدمت شما ارسال خواهم کرد)
*و اما ایاتی که وهابی ها در تکفیر مسلمانان اهل سنت وشیعه تفسیر کردند ، این ایات هیچ ربطی به توسل ندارن وان شاءالله انها را با نشان دادن سند خدمت شما ارسال خواهیم کرد*
آخرین جمله : اعتقاد به توسل یک اعتقاد قرانی و روایی واسلامی وحتی قبل از اسلام هم وجود داشت ، و علمای اهل سنت وشیعه در این حقیقت متفق القول هستند ، *اما خوارج این زمان وهابیت خبیث همه را بسبب استغاثه وتوسل کافر ومشرک میداند*
امام سبکی از علمای اهل سنت ادعای اجماع و تواتر کردند که توسل وتشفع وتبرک به پیامبر ص از *فعل انبیاء وسلف صالح* و جائز است قبل از ولادت پیامبر ودر زمان حیات وبعد از وفات و در روزقیامت به پیامبر *توسل* کرد . ( کتاب سبل الهدی والرشاد ج ۱۲ ص۴۰۳)
طبق اعتقاد اهل سنت ، توسل از فعل انبیاء وسلف صالح است ، وهمچنین روایت کردند که حضرت ادم وموسی وعیسی ع به پیامبرص توسل کردند .
*بنابراین طبق اعتقاد وهابیت حضرت ادم و انبیاء علیهم السلام وسلف صالح، همه کافر ومشرک هستند چون به پیامبر ص توسل میکردند*
منتظر اسکن کتابها از منابع اهل سنت باشید.
https://eitaa.com/Alhojah
👇👇👇👇👇
اعضای محترم در بحث توسل صدها سند وجود دارد و در این پاسخ مختصر نمیتوانیم بیشتر از این اسکن ارسال کنیم ،
و در پاسخهای آینده به ۳ یا ۴ سند اکتفا میکنیم و آن شاءالله در کتاب پاسخ به 90 شبهه مفصل بیان خواهیم کرد .
در بحث آيات من دون الله که وهابیت مسلمانان سنی وشیعی را کافر دانسته چند سند خدمت شما ارسال میکنم و بحث توسل را به پایان میرسانم،
برادران عزیز و خواهران گرامی ،
تمام آیاتی که وهابی ها شبانه روزی میخوانند و اهل سنت و شیعه را به سبب آنها کافر میدانند، در باره کفار بت پرست نازل شده و هیچ ربطی به توسل ندارند ،
هیچ مسلمان سنی و شیعی پیامبر ص یا اولیاء را معبود خود و شریک خدا نمیدانند، بلکه همه مسلمانان میگویند اشهد ان محمدا عبده و رسوله ، اما کفار بت ها را خدا میدانند، لذا در قران کریم خطاب به پيامبر میگویند أَجَعَلَ ٱلۡأٓلِهَةَ إِلَٰهٗا وَٰحِدًاۖ إِنَّ هَٰذَا لَشَيۡءٌ عُجَابٞ
ایا او به جای معبودهای متعدّد، یک معبود قرار داده است؟ البتّه که این، چیزی بسیار عجیب است!
بنابراین کفار بتها را معبود خود میدانند
و آنها را عبادت میکردند و شریک خدا میدانستند تا بوسیله آنها به خدا برسند لذا در قران میگویند
مَا نَعْبُدُهُمْ إِلَّا لِيُقَرِّبُونَا إِلَى اللَّهِ زُلْفَی . ما آنها را جز براى اينكه ما را هر چه بيشتر به خدا نزديك گردانند نمى پرستيم ، (البته دروغ میگفتند ) اما بازهم ایه واضح و روشن است که بتها را شریک خدا و معبود خود میدانستند .
لذا قران کریم خطاب به آنها میفرماید :فَمَآ أَغْنَتْ عَنْهُمْ ءَالِهَتُهُمُ ٱلَّتِى يَدْعُونَ مِن دُونِ ٱللَّهِ مِن شَىْءٍۢ
همه خدایان باطلی که غیر خدا میپرستیدند هیچ دفع هلاکت از آنان ننمودند و جز بر خسران و تباهی آنها نیفزودند.
نتیجه بحث: این آیاتی که وهابی ها به آنها استدلال میکنند هیچ ربطی به توسل ندارند و از کفار بت پرست بحث میکنند، و در کره زمین حتی یک سنی یا یک شيعه وجود ندارد که معتقد باشد پیامبر یا ائمه علیهم السلام، خدا و شریک خدا هستند ،
برای مشاهده کلیپهای مربوط به توسل به کانال الحقیقه و الشبهات مراجعه بفرمایید
کانال الحقیقه والشبهات . ایتا👇
https://eitaa.com/joinchat/3440443394C67242a04af
*پاسخ به 90 شبهه وهابیت*
*شبهه (2)👇*
*ایا ازدواج عمر با ام کلثوم دختر امام علی ع صحت دارد ؟؟*
https://eitaa.com/joinchat/1325858849C121b75956e
*پاسخ👇*
در نگاه تحقیقی در روایات شیعه و اهل سنت انچه ثابت است *عدم صحت این ازدواج میباشد* و در حقیقت هدف از مطرح کردن این ازدواج انست که روابط بین اهل بیت ع وغاصبان خلافت را خوب وبدون مشکل جلوه دهند، در حالی که این *ازدواج دروغین* حتی اگر ثابت شود هیچ فضیلتی برای غاصبان و دشمنان حضرت زهراء سلام الله علیها وامام علی ع ، ندارد.
و اگر ازدواج سبب فضیلت وعدم اختلاف باشد باید بپذیریم که یهود وابوسفیان منافق با پیامبر ص مشکل واختلافی نداشتند زیرا پیامبر ص با دختران انها ازدواج کردند ، وباید بپذیریم که قوم لوط نیز دارای فضیلت و اختلافی با حضرت لوط نداشتند چون لوط دختران خود را به انها عرضه کرد وفرمود *یاقوم هولاء بناتی هن اطهر لکم* هود ۷۸- دختران من برای شما پاکیزه و نیکوترند.( تفسیر ثعلبی ج ۵ ص ۱۸۱. تفسیر سمعانی ج ۲ ص ۴۴۷)
حتی امام سلفیت و وهابیت ابن تیمیه منافق در کتاب مجموعه الفتاوی ج ۳ ص ۲۸۵ اعتراف میکند که سلف ( قدما) باهم جنگ واختلاف داشتند اما از یکدیگر زن میگرفتند . *بنابراین ازدواج دلیل بر روابط خوب نیست*
واما ادله دیگر بر عدم صحت ازدواج ام کلثوم از عمر را به اختصار ذکر میکنیم .
*1-* علمای اهل سنت مانند طبری در الریاض النضره ج ۲ ص ۱۸۳ و ابن سعد در طبقات ج ۸ ص ۱۹ و بسیاری دیگر ذکر کردند که ابوبکر وعمر حضرت زهراء س را از پیامبر ص خواستگاری کردند وایشان انها را رد کرد ، چگونه امام علی ع که پیامبر ص اسوه اوست و همچنین او نفس پیامبر است ، کسانی را که پیامبر ص رد کردند به انها دختر بدهد؟؟!!
*2-* بعضی از علمای اهل سنت مانند نووی در کتاب تهذیب الاسماء ج ۲ ص ۳۶۹ بصراحت ذکر کردند که ام کلثوم که عمر با او ازدواج کرد دختر ابوبکر بود .
*3-* در روایات ما ذکر شده که این ازدواج با تهدید وتهمت دزدی به امام علی ع واجرای حد سرقه بر او اگر نپذیرد وسپس عباس عموی امام گفتند امر دختر را به من واگذار کن .
در این روایت مشخص است که ان دختر ربیبه امام بود والا چگونه عباس به امام بگوید اختیار ان را به من واگذار کن ؟! و همچنین در روایت مشخص نیست که ازدواج صورت گرفته است .
لذا بعضی علمای ما نیز گفتند که ام کلثوم دختر امام ع نبوده بلکه دختر ابوبکر و مادر او اسماء بوده و در منزل امام بودند ( حیات سیده النساء باقر شریف القرشی ص ۲۱۹ .
*4-* شیخ مفید رضوان الله علیه نیز این ازدواج را غیر صحیح میداند زیرا راوی ان زبیر ابن بکار از دشمنان امام علی ع است و غیر ثقه میباشد .
( المسائل السرویه ص ۸۶)
*5-* روایاتی که در منابع اهل سنت از ازدواج عمر با ام کلثوم بحث کرده ، متناقض است و نمیتوان به انها اعتماد کرد، مثلا : امام علی ع متولی عقد بود ودر روایتی عباس. ( الاصابه ابن حجر ج ۴ ص ۴۹۲)
در روایتی امام ع عمر را رد کرد و فرمود ام کلثوم برای فرزندان جعفر است .( طبقات ابن سعد ج۸ ص۴۶۳)
بعضی اخبار عمر فوت کرد وبا او ازدواج نکرد. و بعضی دیگر از او صاحب فرزندی بنام زید شد !
( طبقات ابن سعد ج ۸ ص ۴۶۳)
و حتی در مهریه او نیز اختلاف کردند در روایتی ۴۰۰ درهم و روایتی ۵۰۰ و روایتی ۴۰ هزار ( الکامل فی التاریخ ح ۳ ص ۵۲)
*بنابرانچه ذکر کردیم و این تناقضات واضح این ازدواج از درجه اعتبار ساقط است*
منتظر کلیبهای مرتبط به موضوع و همچنین اسکن کتابها باشید .
👇👇👇👇👇👇