eitaa logo
«امربه معروف و نهی ازمنکر»
824 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
6.1هزار ویدیو
15 فایل
🔸هرآنچه از اصول و مراحل امر به معروف و نهی از منکر نیاز دارید! ✅آموزش توسط اعضای تیم آمرین احمدی لینک کانال: @Amrin84 ارتباط بامدیر: @Hsr34954
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 وضعیت فرهنگی مترو تهران نیاز به نظارت دارد 🔹 حوادث متعدد رخ‌داده در مترو تهران طی هفته گذشته نشان میدهد که جریانهای رسانه‌ای بیگانه روی ظرفیت سیال مترو سرمایه‌گذاری ویژه کرده‌اند. 🔹 انتشار ویدئویی ناهنجار از برهنه شدن خانمی در مترو، کلیپ رقص در بین واگن‌ها، ماجرای درگیری در واگن بانوان و همچنین انتشار مکرر فیلم‌های مترو در شبکه «من و تو» و صفحه مجازی «مصی علینژاد» که عمدتاً دارای سناریو مشخص و احتمالاً از پیش نوشته‌شده است، حکایت حضور رسانه‌ای ضدانقلاب در مترو دارد. 🔹 با توجه به ظرفیت عظیم فرهنگی و رسانه‌ای این شهر زیرزمینی، لازم است که شهرداری برنامه جامع و کاملی برای بهره‌برداری و نظارت بر فضای مترو داشته باشد تا به محیطی چالش‌برانگیز علیه نظام تبدیل نشود. مهم🌼🌹🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
🥀 سلام الله علیها فرمودند: خداوند امر به معروف را برای اصلاح مردم واجب کرد! 🦋۰🌼🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @smh349545 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
🔻جرم مردم مدینه بعد از پیامبر این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند! 🔻آیا ما حاضریم به‌خاطر اقتصاد مقاومتی یا فرزندآوری، مدل زندگی‌مان را تغییر دهیم؟ ➖ گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز، وضع عادی زندگی‌مان را تغییر دهیم ➖ خیلی از دین‌داران حاضر نیستند دین تمام شئون زندگی‌شان را در بر بگیرد ➖مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کرد. مشکل اصلی این بود که مردم در صحنۀ «ابتلا» پای کار نیامدند. ➖ گاهی در صحنۀ «ابتلا» لازم است عمل اجتماعی خاصی انجام دهیم که جزو واجب یا حرام‌های مشخص نیست ➖ سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم 🔘 مسئلۀ معنویت و بندگی خدا از جانب اکثر انسان‌ها به‌عنوان یک امر فرعی در زندگی بشر تلقی می‌شود و مردم معمولاً بندگی خدا را در متن زندگی خودشان قرار نمی‌دهند بلکه در حاشیه زندگی قرار می‌دهند. «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ يَعْبُدُ اللهَ عَلى حَرْفٍ» 🔘 مردم غالباً زندگی خود را بر اساس نیازهای غریزی و منافع و مضار فوری تنظیم می‌کنند و حتی بسیاری از دین‌داران هم حاضر نیستند اجازه بدهند که دین، تمام شئون زندگی آنها را در بر بگیرد. 🔘 بلافاصله بعد از رسول خدا(ص) تفکرات سکولار در جامعه حاکم شد. البته بسیاری از مناسک و عقاید دین را حفظ کردند اما وقتی دین می‌خواست به صورت جدی وارد زندگی مردم بشود و معادلات قدرت و اقتصاد را شکل بدهد، همان‌جا در مقابل دین ایستادند. 🔘 قبل از بعثت نبوی هم، علت مخالفت با پیامبر(ص) بیشتر از همین جنس مخالفت‌ها بود؛ مشکل آنها این بود که دین می‌خواست بیاید در مناسبات اجتماعی و در معادلات قدرت قرار بگیرد. 🔘 مصائب فاطمیه را نباید صرفاً به دو سه نفر منتسب کنیم. مشکل اصلی در فاطمیه این بود که مردم در صحنۀ ابتلا و امتحان، پای کار نیامدند. مسئله اصلی، مذهبی‌هایی هستند که نمی‌گذارند دین در تمام شئون زندگی و مناسبات اجتماعیِ آنها نفوذ کند و اثرات خود را نشان بدهد. 🔘 در دین، یک‌سری حلال‌ها و حرام‌های بَیّن وجود دارد که بسیاری از دین‌داران حاضرند رعایت کنند، ولی دین، فقط اینها را از ما نمی‌خواهد، بلکه دین در صحنۀ «ابتلا» یک وظایفی را برای ما تعیین می‌کند. 🔘 مثلاً شما در شرایط عادی، هفته‌ای یک‌بار به پدر و مادرت سر می‌زنی، ولی اگر آنها به یک بیماری خاص مبتلا بشوند، در این صحنۀ ابتلاء دیگر کافی نیست که هفته‌ای یک‌بار به آنها سر بزنی و شاید لازم باشد هر روز از آنها مراقبت کنی. 🔘 «ابتلا» یعنی تکلیف خاص در موقعیت خاص. یک نمونه‌اش همان جملۀ امام(ره) است که فرمود حفظ نظام از نماز واجب تر است... 🔘 گاهی در صحنۀ ابتلا لازم است یک عمل اجتماعی خاص را انجام بدهیم که جزو کارهای واجب یا حرامِ خیلی مشخص(مثل نماز) نباشد. اما خیلی‌ها چون این ابتلا، جزو واجباتِ مشخص نیست، راحت آن را پشت گوش می‌اندازند و انجام نمی‌دهند. 🔘 فرزندآوری یکی از مسائل مهم جامعۀ امروز است. آیا ما حاضریم به خاطر این مسئله مهم، فرم زندگی عادی خود را تغییر بدهیم؟ کمااینکه رسول‌خدا(ص) بعد از بعثت، و بعد از هجرت، وضع زندگی عادیِ مردم را تغییر داد. 🔘 گاهی دین از ما می‌خواهد به اقتضای نیاز روز جامعه، وضع عادی زندگی خود را تغییر بدهیم. مردم مدینه هم بعد از رحلت پیامبر(ص) جرمشان این بود که حاضر نشدند زندگی عادی خود را تغییر بدهند. 🔘 سکولار نبودن یعنی اینکه بر اساس دین و به اقتضای نیاز روز، زندگی خودمان را تغییر بدهیم. مثلاً رهبر جامعه دینی تعیین می‌کند که مرز جهاد با دشمن در عرصۀ اقتصاد است و ضرورت «اقتصاد مقاومتی» را مطرح می‌کند و اقتصاد مقاومتی هم بدون مشارکت مردم شکل نمی‌گیرد. 🔘 آیا ما برای اقتصاد مقاومتی، کار و زندگی عادی خودمان را تغییر دادیم و برای رونق تولید، سراغ ایجاد تعاونی و تولیدی رفتیم؟ آیا ما هیئتی‌ها و مسجدی‌ها و بسیجی‌ها، از کار کارمندی دست کشیدیم و سراغ فعالیت‌های مولّد رفتیم؟ آیا همۀ ما سرمایه‌های خودمان را در این عرصه آورده‌ایم؟ 🔘 حالا که این کارها را نکرده‌ایم، آیا خودمان را مقصر می‌دانیم و فکر می‌کنیم جنایت کرده‌ایم؟ نه! خُب مردم مدینه هم می‌گفتند «ما که جنایت نکردیم، فقط در خانه نشستیم و کاری انجام ندادیم!» 👤علیرضا پناهیان 🚩 دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی - ۱۴۰۰.۰۹.۲🌼🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @smh349545 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
💠هر که اولین و آخرین را می خواهد، باید آن را در بجوید. رسول اکرم(ع)کنزل العمال ج1 ص548 🌐 🌼🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
4.mp3
17.78M
🤩 مـــــــژده 🤩 مــــــــژده 🤩 📣📣📣 انتشار بـــــرای اولین بــــار 🔻محصول جدید آموزشی🔻 🚨نشــــر حداکثری = واجب شـــرعی ۰🌼🌹🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰👇
🌷 ‏رسول اکرم (صلّی الله علیه و آله)‏ : ✍ أَفْضَلُ الصَّدَقَةِ أَنْ يَعْلَمَ الْمَرْءُ عِلْماً ثُمَّ يُعَلِّمَهُ أَخَاهُ. 👌 بهترین صدقه‌ آن است که مرد مسلمان دانشی بیاموزد سپس به برادر مسلمان خود تعلیم دهد. 📚 بحار الانوار ، ج ۲ ، ص ۲۵🌼🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
صوت جلسه اول.mp3
19.75M
🔹️صوت طرح ملی آموزش مهارت های امر به معروف و نهی از منکر شامل مهارت های ضابطان 🌼🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
خطبه دوم ۲۶ - ۹ - ۱۴۰۰.m4a
11.68M
السلام علیک یا فاطمه الزهرا 🏴🏴 🏴🔷🏴☘⬛️🔶فایل صوتی 👆👆 نماز جمعه نصراباد جرقویه 26 آذر 1400‪ خطیب: حجت الاسلام و المسلمین محمد شیدایی امام جمعه محترم و معزز سر فصل محتوای خطبه دوم : 1. توصیه به تقوا 2. محکومیت ایران توسط آمریکا و طرفدارانش در سازمان ملل نشان از درست بودن مسیر ما و حرکت صحیح انقلاب است. 2. اولین خدمت دولت جدید قرار دادن نیروهای انقلابی توانمند در پست های حساس و مهم است. 3. کنترل کرونا، سفرهای استانی، راه اندازی کارخانه های تعطیل شده و... از اقدامات خوب دولت سیزدهم است. 4. لزوم بهره مندی از کاربردهای مختلف انرژی هسته ای مانند تولید برق و دارو و.. و دستیابی کامل به دانش هسته ای به عنوان قله علمی فعلی 5.توصیه رهبر معظم انقلاب به دانشمندان برای تولید علوم جدید از جمله تحقیق برای تولید انرژی هسته ای از موادی غیر از اورانیوم 6. اتکای نظامی ما به موشک و پهباد است نه هسته ای 7.صنعت نظامی ما به استناد آیه 60 سوره انفال دفاعی است، نه تهاجمی 8. مردم کشورهای دیگر مثل عراق، یمن، سوریه، و.... خودشان باید با جنگ و کشته دادن کشورشان را آزاد کنند تا قدرش را بدانند، ما فقط کمک مشاوره ای می دهیم چه نظامی، چه دینی و معرفتی🌼🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
صوت جلسه دوم.mp3
15.47M
🔹️صوت طرح ملی آموزش مهارت های امر به معروف و نهی از منکر شامل مهارت های ضابطان 🌼🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰
🌼🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران امربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰🌼👇 🎩باسلام:هم اکنون در حسینه اعظم امام حسن مجتبی علیه السلام▪️👇 (منطقه ۱۹خانی آبادنو جنب مجموعه ورزشی واستخر قیانوری)◾️
روزی علمای اهل تسنن مرحوم علامه امینی را برای صرف شام دعوت می کنند. اما علامه امینی امتناع می ورزد و قبول نمی کند. آنها اصرار می کنند که علامه امینی را به مجلس خود ببرند. .به علت اصرار زیاد علامه امینی دعوت را می پذیرد و شرط می گذارد که فقط صرف شام باشد و هیچ گونه بحثی صورت نگیرد، آنها نیز می پذیرند. .پس از صرف شام یکی از علمای اهل سنت که در آن جمع زیادی از علما نشسته بود، می خواست بحث را شروع کند که علامه امینی گفت: قرار ما این بود که بحثی صورت نگیرد! اما باز آنها گفتند: پس قرار بر این شد که از آن جایی که تمام حضّار در جلسه، حافظ حدیث بودند برای متبرک شدن جلسه، هر نفر یک حدیث نقل کند تا مجلس نورانی گردد. .آنان شروع کردند یکی یکی حدیث نقل کردند تا اینکه نوبت به علامه امینی رسید. .علامه به آنها گفت شرطم بر گفتن حدیث این است که ابتدا همگی بر معتبر بودن یا نبودن سند حدیث اقرار کنید. همه قبول کردند. سپس علامه امینی فرمود: قال رسول الله : مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة» حضرت رسول اکرم فرموه است: هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است. سپس از تک تک حضار در جلسه در رابطه با معتبر بودن حدیث اقرار گرفت و همه حدیث را تایید کردند. .سپس گفت: حال که همه حدیث را تایید کردید یک سوال از شما دارم! بعد از کل جمع پرسید: آیا فاطمه الزهراء ، امام زمان خود را می شناخت یا نمی شناخت؟!! .اگر می شناخت، امام زمان فاطمه چه کسی بود؟ .تمام حضار مجلس به مدت ربع ساعت، بیست دقیقه ساکت شدند و سرشان را به زیر انداختند و چون جوابی برای گفتن نداشتند یکی یکی جلسه را ترک کردند و با خود می گفتند: .اگر بگوییم نمی شناخت، پس باید بگوییم که فاطمه سلام الله علیها کافر از دنیا رفته است و حاشا که سیده نساء العالمین کافر از دنیا رفته باشد؟!! و اگر بگوییم می شناخت چگونه بگوییم امام زمانش ابوبکر بوده؟ .در حالی که بخاری (از سرشناس ترین علمای اهل سنت) گفته: «فَاطِمَةُ مَاتَت وَ هِیَ سَاخِطَةٌ عَلَیهِمَا» فاطمه سلام الله علیها در حالی از دنیا رفت که از ابوبکر و عمر غضبناک بود. .وچون حضار مجبور می شدند بر حقانیت و امامت علی بن ابیطالب اقرار بورزند سکوت کرده و جلسه را با خجالت ترک کردند. .🌹 شادی روح مطهر مرحوم حضرت علامه امینی صلواتی قرائت بفرمایید۰🌼🌹🌹🌹🌹🌹👇 ╔═💎💫═══╗ 🆔 @sm34953 ╚═══💫💎═╝ 📡به کانال دانش پژوهان واحیاگران آمربه معروف ونهی ازمنکر🔗بپیوندید۰