eitaa logo
آموزش دینی کودکان و نوجوانان
564 دنبال‌کننده
159 عکس
2هزار ویدیو
9 فایل
در این کانال فیلم های آموزش احکام و معارف و تفسیر قرآن و سایر مطالب مهم برای کودکان و نوجوانان _ با اولویت دانش آموزان سراسر کشور _ انشاء الله ارائه می گردد. قابل استفاده برای معلمان و مربیان ادمین کانال: https://eitaa.com/Hassanzadeh_ALI
مشاهده در ایتا
دانلود
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قسمت پنجم شهید محمد رضا دهقان و رهایی از تعلقات دنیایی ═══✼🍃🍃✼══ با روایتگری حجت الاسلام و المسلمین ═══✼🍃🍃✼══ 🌷لینک کانال آموزش دینی کودکان و نوجوانان 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2319515732C44f00aa591
 🔴 ماجرای مشک عسل پس از شهادت علی علیه السلام برادرش عقیل وارد دربار معاویه شد. معاویه از عقیل داستان آهن گداخته را پرسید. عقیل از یادآوری برادری مانند علی علیه السلام قطره های اشک از دیده فرو ریخت. سپس گفت: معاویه! نخست داستان دیگری از برادرم علی نقل می کنم آنگاه از آنچه پرسیدی سخن می گویم. روزی مهمانی به امام حسین علیه السلام وارد شد. حضرت برای پذیرایی از او یک درهم وام گرفت. چون خورشتی نداشت از خادمشان، قنبر خواست یکی از مشک های عسل را که از یمن آورده بودند باز کند. قنبر اطاعت کرد. حسین علیه السلام یک ظرف عسل از آن برداشت و مهمانش را با نان و عسل پذیرایی نمود. هنگامی که علی علیه السلام خواست عسل را میان مسلمانان تقسیم کند، مشاهده کرد دهانه مشک باز شده است. فرمود: - قنبر! دهانه این مشک عسل باز شده و دست خورده است. قنبر عرض کرد: بلی، درست است. سپس جریان حسین علیه السلام را بیان نمود. امام سخت خشمگین شد. دستور داد حسین را آوردند. شلاق را بلند کرد تا او را بزند. حسین علیه السلام عرض کرد: به حق عمویم جعفر از من بگذر! هرگاه امام را به حق برادرش جعفر طیار قسم می دادند غضبش فرو می نشست. امام آرام گرفت و فرزندش حسین را بخشید. سپس فرمود: چرا پیش از آن که عسل میان مسلمانان تقسیم گردد به آن دست زدی؟ عرض کرد: پدر جان! ما در آن سهمی داریم. من به عنوان قرض برداشتم وقتی که سهم ما را دادید، قرضم را ادا می کنم. حضرت فرمود: فرزندم! اگر چه تو هم سهمی در آن داری ولی نباید قبل از آن که حق مسلمانان داده شود از آن برداری. آنگاه فرمود: اگر ندیده بودم پیغمبر خدا دندانهای پیشین تو را می بوسید به خاطر پیش دستی از مسلمانان تو را کتک زده و شکنجه می کردم. پس از آن یک درهم به قنبر داد تا با آن از بهترین عسل خریده به جای آن بگذارد. عقیل می گوید: گو این که دست علی را می بینم دهانه مشک عسل را باز کرده و قنبر عسل خریداری شده را در آن می ریزد. سپس دهانه مشک را جمع کرد و بست و با حال گریه عرض کرد: (اللهم اغفر للحسین فانه لم یعلم) بار خدایا! حسین را ببخش و از تقصیرات وی در گذر که توجه نداشت. معاویه گفت: سخن از فضایل شخصی گفتی که کسی توان انکار آن را ندارد. خداوند رحمت کند ابوالحسن را حقا بر گذشتگان سبقت گرفت و آیندگان نیز ناتوانند مانند او عمل کنند... ( بحارالانوار، ج ۴۲, ص ۱۱۷ و ۱۱۸) ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی شواهدی در متن این داستان وجود دارد که حاکی از جعلی و ساختگی بودن آن می باشد. ✍️ اهم شواهد 1️⃣ 👈 - با توجه به اینکه امام حسین در سال چهارم هجری - یک سال بعد از امام حسن - متولد شده اند آن حضرت هنگام وقوع این واقعه حداقل ۳۲ سال سن داشته اند و چگونه متصور است که از احکام بیت المال و حساسیت پدر گرامی خود نسبت به تساوی مسلمانان در برخورداری از بیت المال مطلع نباشند. 2️⃣ 👈 وقتی این کار تخلف از مقررات حکومتی بوده چرا قنبر مورد بازخواست قرار نگرفته است! 3️⃣ 👈 - اگر امام حسین برای خرید نان یک درهم قرض گرفته اند، یک درهم دیگر هم از دیگران قرض می گرفتند و نیازی به برداشت زودهنگام از بیت المال پیدا نمی‌کردند. افزون بر این که برابری قیمت عسل با نان برای یک میهمان دور از ذهن می نماید. 4️⃣ 👈 امام حسین در خانواده ای رشد یافته بودند که پدر و مادر گرامی شان در مواقع تنگدستی شدید این چنینی از دیگران قرض می گرفته اند و بعض اوقات شاهد کرامات و امدادهای غیبی نیز بوده اند لذا از نظر تربیت خانوادگی نیز قرض گرفتن برای این خاندان آسان تر بوده تا استفاده غیر مجاز از خزانه بیت المال مسلمین. 5️⃣ 👈 نه امام حسین و نه قنبر - هیچ کدام - قبل از انجام این کار از حضرت علی؛ ولی امر مسلمین, اجازه نگرفته اند و از این مهم تر اینکه چرا هنگامی که حضرت می خواستند عسل ها را تقسیم کنند- قبل از سؤال آن حضرت- خودشان جریان کار خود را به اطلاع آن حضرت نرساندند 6️⃣ 👈 اگر در خزانه مرکزی چنین اتفاقی افتاده بود حضرت علی فرد خاطی را مجازات می کرد تا از بروز اتفاقات بدتر در سطوح پایین تر در خزانه های محلی در استان‌ها جلوگیری کنند 👇👇
.👆👆 این در حالی است که گاهی موارد در استان‌ها تخلفات بزرگی در امور بیت المال اتفاق می افتاد و حضرت شدیداً با آن برخورد می کردند و هیچ یک از متخلفین برای تقلیل مجازات خود به این جریان نه استنادی کرده اند و نه حتی اشاره ای 7️⃣ 👈 چگونه باورکردنی است که عقیل - که از معصومین نبوده - در وضعیت سخت اقتصادی و معیشتی خود نزد حضرت علی برود ولی امام حسین - که معصوم هستند- چنین کاری را انجام نداده باشند و اگر بگوییم از بیم مخالفت حضرت علی بوده و می خواسته اند آن حضرت را در مقابل عمل انجام شده قرار دهند، اشکال، مضاعف می شود. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ♨️ 🔸 اهداف جعل حاکمان بنی امیه با انتشار این داستان ساختگی از کاخ سبز معاویه اهداف زیر را تعقیب می کرده اند: 1️⃣ 👈 اثبات برخورد دوگانه و تبعیض آمیز حضرت علی در باره بیت المال؛ با عقیل آن گونه قهرآمیز و با امام حسین تا اندازه‌ای مهرآمیز 2️⃣ 👈 نفی عصمت حداکثری از حضرت علی با اثبات عفو نابجا و ناعادلانه و از امام حسین با نقض قانون و فراقانون دانستن خود نسبت به سایر مسلمانان به ویژه با استناد به عبارت حضرت علی: « اللهم اغفر للحسین فانه لم یعلم » 3️⃣ 👈 محبوبیت زدایی از عقیل با انتساب این فضیلت جعلی مشک عسل به ایشان تا اگر مسلمانان آن را تلقی به قبول کردند، نفی عدالت و عصمت، از زبان ایشان انتشار یافته باشد نه از زبان خودشان و شیعه خودش، تیشه ای بر ریشه خودش زده باشد و اگر مسلمانان این فضیلت را جعلی و منافی با جایگاه عصمت و رسالت علیهم السلام دانستند، این دروغ و نسبت ناروا به خود شیعه نسبت داده شود نه به دستگاه دروغ پرداز بنی امیه خصوصا که اگر انتشار این داستان جعلی بعد از حادثه کربلا باشد یکی از دلایل نقل آن از زبان عقیل این می تواند باشد که بنی امیه کینه ای مضاعف نسبت به عقیل داشتند به دلیل حضور چشمگیر خاندان عقیل در کربلا و تقدیم بیشترین شهدا از بنی هاشم. 4️⃣ 👈 اثبات اجتهاد در برابر نص امام حسین در این قضیه دست به اجتهاد می زنند و در برابر سیره عملی و نصوص موکدانه پدر اظهار نظر می کنند و حضرت علی گرچه این را نمی پسندند ولی برخوردی قاطع با این استدلال نمی کنند. اثبات و حتی ایهام این روش استدلالی و اجتهادی بسیار به نفع حاکمان بنی امیه و مخالفان اهلبیت علیهم السلام بوده است. ♨️ 🔸نکته مهم این داستان در باره امام حسن علیه السلام نیز نقل شده و اختصاصی به امام حسین علیه‌السلام ندارد ( المناقب، ج ۲, ص ۱۰۷ و کشف الغمه، ج۱, ص ۱۷۶) لذا اگر این داستان جعلی در باره هر دو امام باشد عمق کینه دستگاه بنی امیه نسبت به حسنین علیهماالسلام اثبات می‌گردد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
▪️طلای تکواندو کار محجبه بلژیکی ثابت کرد حجاب بهونست، همه چی به تلاش خود فرد بستگی داره. 🔴 @fasle_bidari | فصل بیداری
هدایت شده از یاوران قرآن
1.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیابونا خالیه؛ فروشگاه‌ها خالیه؛ همه نگرانیم. همه داریم از ترس می‌لرزیم، نیاز نیست از گفتنش خجالت بکشیم!» ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
15.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📛 آخ حسین کشته شد! اگر حسین آن موقع کشته نمی‌شد ۷۲ سالش بوده؛ ۷۲ سالگی به شهادت می‌رسد، شاید در آن زمان ۷۲ سالگی سن خیلی بالایی بوده من اطلاعات دینی خیلی دارم هر کسی می‌خواهد، بیاید بنشیند جلو دوربین با هم بحث کنیم ( نادر رفیعی؛ مدیر شبکه تلویزیونی اپوزیسیون ( امید ایران) در آمریکا ) ⁉️ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی از آن‌جا که شما اطلاعات دینی بالایی دارید و دعوت به بحث کرده و با همین سطح ادب و اطلاعات مدعی نجات ما ایرانیان هستید چند جمله ای به اطلاع شما می رسانیم: 1️⃣ 👈 شما که اعتقادات مذهبی و عمیق ملت بزرگ ایران را به سخره گرفته ا ید چگونه به خود امید می دهید که روزی بر این ملت بزرگ ریاست و حکومت کنید! 2️⃣ 👈 اگر به جای آمریکا در بین مردم ایران زندگی می کردید به راحتی می‌دانستید که امام حسین در سن ۵۷ سالگی به شهادت رسیده‌اند نه در ۷۲ سالگی! 3️⃣ 👈 شاید شما عدد ۷۲ را در باره شمار شهدای کربلا شنیده اید و آن را با سن امام حسین اشتباه گرفته اید؟! 4️⃣ 👈 و اما درنگی در تاریخ: از نظر تاریخی امام حسین در سال ۶۱ هجری به شهادت رسیده‌اند. از طرفی اکثر منابع تاریخی ولادت آن حضرت را در سال چهارم هجری می دانند ( بحارالانوار، ج ۴۳, ص ۲۳۷) اگر ۴ را از ۶۱ کم کنید به عدد ۵۷ می‌رسید. 👇👇
.👆👆 البته سال ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا را اول یا دوم یا سوم- بنا بر اختلاف نظر بین علمای شیعه و اهل سنت گفته اند- بنابر این سن امام حسین یک سال کم تر یا یک سال بیشتر از آنچه گفتیم میشود یعنی سه نظر وجود دارد ۵۶ - ۵۷ -۵۸ سال ما در تاریخ نظر دیگری نداریم. ♨️ و اما طوری که شما ادعا می کنید، باید امام حسین در سال دوم بعثت و در نتیجه امام حسن نیز اول بعثت متولد شده باشند، و تاریخ ازدواج حضرت علی با حضرت زهرا نیز تقریباً یک سال قبل از بعثت باشد ♨️ مشکل تاریخی این نظریه این است که بپذیریم حضرت علی در نه سالگی ازدواج کرده باشند در حالی که بنا بر مشهور آن حضرت در ۲۵ سالگی ازدواج کرده اند و البته ۲۴ و ۲۶ سالگی هم گفته اند. حضرت علی هنگام بعثت بنا بر مشهور ده ساله بوده اند و البته۹ و ۱۱ هم گفته‌اند ♨️ از عجایب نظریه شما این است که حضرت زهرا باید حدود ۶ سال قبل از اینکه به دنیا بیایند، ازدواج کرده باشند؛ چون مشهور شیعه و قول عده ای از علمای اهل سنت این است که حضرت زهرا سال پنجم بعثت متولد شده اند ( مناقب ابن شهر آشوب, ج ۳, ص ۳۵۷) ♨️ البته برخی از علمای اهل سنت تاریخ تولد حضرت زهرا را از ۲ تا ۱۲ سال قبل از بعثت هم گفته اند ( ذخائر العقبی ، ص ۴۹ ) بنا بر این که کسی قائل به ۱۲ سال قبل از بعثت باشد، حضرت زهرا هنگام ازدواج ۱۱ سال سن داشته اند البته بنا بر این نظر، این جا این مشکل باقی می ماند که سن حضرت علی هنگام ازدواج ۹ بوده است یعنی دو سال کمتر از حضرت زهرا و کسی از مورخین این را نمی پذیرد. 5️⃣ 👈 و اما این که می گویید سن امام حسین هنگام شهادت ۷۲ بوده و شاید در آن زمان ۷۲ سالگی سن خیلی بالایی بوده باید بگوییم، سن نسبتاً بالایی بوده ولی نه خیلی بالا؛ چون افرادی سنی بالاتر از این هم داشته اند که به برخی از معروف ها اشاره می کنیم: 🔸حبیب بن مظاهر ۷۵ ساله ( حبیب بن مظاهر اسوه قاریان، فرهنگ کوثر، شماره ۳۸ ) 🔸سلمان فارسی حداقل ۸۰ ساله البته بیشتر مورخین ۲۵۰ گفته اند و برخی هم بیشتر ( اسد الغاله، ج ۲, ص ۳۲۲ ) 🔸ام سلمه ( همسر پیامبر) ۸۴ ساله ( الطبقات الکبری، ج ۸ ، ص ۹۶ ) 🔸عمار یاسر ۹۰ ساله ( الغارات، ص ۵۱۵ ) 🔸سلیمان بن صرد خزاعی ۹۳ ساله ( الطبقات الکبری، ج ۶ ، ص ۲۶ ) 🔸جابربن عبدالله انصاری ۹۴ ساله ( دانشنامه جهان اسلام، ج ۴ ، ص ۴۵۳ ) 🔸معاویه بن ابی سفیان ۷۸ ساله البته ۷۳-۷۵-۸۰-۸۵ نیز گفته اند ( تاریخ طبری، ج ۴ ، ص ۲۳۹ ) 🔸ابوسفیان ۹۳ ساله البته ۹۷ ساله هم گفته اند پس دیدید سن ۷۲ سالگی سن خیلی بالایی هم نبوده 6️⃣ 👈 این چه جسارتی است که شما می کنید بر فرض که سن امام حسین ۷۲ و این هم در آن زمان، سن خیلی بالایی بوده باشد و طبعاً آن حضرت به مرگ طبیعی رحلت می کرده اند، آیا این دلیل می‌شود که ما از شهادت ایشان اندوهگین و در غم فقدان آن بزرگ مرد تاریخ بشریت عزادار نباشیم؟!!! ما حتی اگر کسی امام زمانمان را- که بیش از هزار سال از عمر مبارکشان می گذرد- شهید کند، ما عزادار می شویم و هرگز از قاتل او و جریان پشتیبان او نمی گذریم. 📣 این جسارت شما ناشی از کینه شما نسبت به ملت ولایتمدار و شریف ایران است و این که می دانید ملت ایران تا به امامان خود - به ویژه سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام - عشق و ارادت می ورزد، هرگز تسلیم زورگویان و مستکبران عالم نخواهد شد تا چه برسد به شماها که عددی نیستید!! 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
26.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ پاسخ به اظهارات ذلیلانه و گستاخانه شهرام همایون مدیر شبکه سلطنت‌طلب در باره پیاده روی اربعین ❌ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 📣 می گویی: پیاده‌روی اربعین «دکان» است⁉️ 🏴🍂 اتفاقاً از دکان هم بالاتر است؛ «بازار» است؛ بازار شور، بازار عشق، بازار دلدادگی، و بازار از خود رستن و به خدا پیوستن! 📣 می گویی: اکثر قریب به اتفاق آدم‌هایی که به پیاده‌روی اربعین می‌روند، «کاسبی» می‌کنند؛ ⁉️ 🏴🍂 کاملاً درست می گویی، همین هم هست. می‌رویم نزد اماممان تا مالمان و روحمان و حتی زندگی و جانمان را بدهیم و در عوض, حیات طیبه، جنات عدن، قرب الهی و همجواری در کنار اولیای خدا را به دست آوریم! 📣 می گویی: اکثرشان «مواد» می‌برند! ⁉️ 🏴🍂 کاش «مواد حسنات» داشتیم و می‌بردیم؛ نه! ما دست خالی می‌رویم. می‌رویم تا از دستان مولایمان حسین علیه‌السلام «موادی معرفت زا» بگیریم تا وقتی به اوطانمان بازگشتیم با همتی عالی‌تر از گذشته به «سمت خدا» سرعت بگیریم! 📣 می گویی: عده‌ای از آن‌ها «رانت» می‌گیرند! ⁉️ 🏴🍂 اتفاقا این آرزوی ماست که با این کارمان هم نزد امام حسین و رسول خدا و حضرت زهرا سلام الله علیهم اجمعین آبرو و موقعیت پیدا کنیم و هم نزد محبان آن حضرات؛ 📣 می گویی: اکثر قریب به اتفاق آن ها «عرق خور» هستند!!⁉️ 👇👇
.👆👆 🏴🍂 بد فهمیده‌ای ما بطری «عرق گناه» را در همان شهر و روستایمان می‌شکنیم و می‌رویم تا جامی از «زلال کوثر» و از «چشمه تسنیم» از دستان مولایمان حسین بنوشیم و مست «حضور خدا» شویم! 📣 می گویی: چونان کسی که فیلم می‌بیند، «احساساتی» هستند و اشک می‌ریزند ⁉️ 🏴🍂 چقدر زیبا می‌گویی، مرتب صحنه‌های «واقعه کربلا» را با چشمان قلبمان می‌بینیم و به پهنای صورت اشک می‌ریزیم و با همین اشک، جان و روحمان را صیقلی داده و شفاف می‌کنیم؛ سبک بال می‌شویم و در «اوج بی‌نهایت» پرواز می‌کنیم! ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 🔸🔸 پیام ما به شما این است که: بیایید حسین همه را می‌پذیرد حتی شما منحرفان را، و صد البته به شرط آن که چونان حر پشیمان شوید و وقتی خالصانه و صادقانه نزد حسین علیه‌السلام آمدید و اظهار پشیمانی کردید، رو به سمت جبهه ای که در آن بوده اید، واقعیاتی را که دریافته‌اید برای آنان بازگو کرده و حتی با آنان وارد کارزار شوید و بدین وسیله گذشته‌هایتان را جبران نمایید! آری آغوش حسین به روی همه حرهای زمان گشوده است؛ به راستی از این همه انحراف و از این همه گستاخی و هتاکی خسته نشده‌اید!!! برگردید که خیمه حسین همین نزدیکی هاست! و کمی گوش فرا دهید به فریادش که شما را صدا می زند، باور کنید شما را صدا می زند و می‌گوید: صادقانه بیایید که مدت هاست چشم به راه بازگشت شما دوخته ام! بله حسین منتظر است برگردید! 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
30.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌ اشکالات مولوی عبدالحمید به مراسم پیاده‌روی اربعین ۱- چنین مراسمی در صدر اسلام یعنی در زمان حیات طیبه رسول خدا سابقه نداشته است! ۲- ملتی که خود نیازمند است آیا درست است که برای یک مراسم مذهبی این همه هزینه کند! ⁉️ ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ⤵️ ✍️ نقد و بررسی 1️⃣ 👈 از نظر اهل سنت، سخن و عملکرد صحابه حجیت داشته و مشروعیت بخش است. 👈 سعید بن مسیب می‌گوید: صحابی کسی است که یکی دو سال با پیامبر اسلام مصاحب بوده و در یکی دو جنگ با ایشان شرکت داشته باشد. 👈 بنابراین تعریف -که در بین تعاریف، سختگیرانه ترین تعریف محسوب می‌شود - جابربن عبدالله انصاری یک صحابی بزرگ است؛ ایشان ۱۶ ساله بود که در پیمان عقبه دوم در سال ۱۳ بعثت شرکت کرده و اسلام آورد و حداقل ده سال با پیامبر بوده و در تمامی جنگ‌های زمان پیامبر - به جز بدر و احد- حضور داشته است. 👈 پس شکی نیست که جابر از صحابه است. از طرفی ایشان اولین زائر امام حسین است که با عطیه عوفی کوفی به کربلا آمده است و حداقل مسیر کوفه تا کربلا را با عطیه پیموده است در حالی که پیرمردی ۷۷ ساله بوده اند. 👈 آیا میتوان گفت فعل و عملکرد این صحابی بزرگ، قابل قبول و تأسی نباشد ولی عملکردهای معاویه مقبول و غیر قابل نقد باشد در حالی که معاویه در سال هشتم هجری و در فتح مکه در ۲۶ سالگی اسلام آوردند و گرچه حداقل دو سالی مصاحب رسول خدا بوده اند ولی 👇👇
👆👆 ولی در هیچ یک از جنگ‌های زمان رسول خدا حضور نداشته اند؛ اولین جنگی که وی حضور داشته «جنگ یمامه» بعد از رحلت رسول خدا و در سال ۱۲ هجری بوده است. البته بنا بر تعاریف احمدبن حنبل، واقدی و بخاری که فقط مصاحبت را - اگرچه کم تر از یک روز باشد- کافی می‌دانند معاویه و خیلی از دیگران صحابی به شمار می آیند. 👈 اگر تعریف صحابی را این گونه سهل بدانیم، باید فعل و عملکرد حضرت زینب و ام کلثوم - علیهماالسلام - را نیز به عنوان دو صحابی بپذیریم؛ چرا که این دو بزرگوار حداقل چهار سال در مصاحبت جد بزرگوارشان رسول خدا زندگی کرده اند. در دومین کاروان اربعین که ده ها نفر بوده اند دو صحابی بزرگ- حضرت زینب و ام کلثوم که حداقل ۵۵ ساله بوده اند- شرکت داشته اند. 👈 بنابراین، بر اساس مبانی اهل سنت باید بپذیرید که کاروان پیاده روی برای بزرگداشت یک شخصیت بزرگ دینی اگرچه در زمان رسول خدا سابقه نداشته ولی اولین و دومین راهپیمایی برای زیارت امام حسین در سال ۶۱ هجری در حالی اتفاق افتاده که حداقل سه صحابی بزرگ در آن شرکت داشته و برپایی آن دو کاروان به حضور آن‌ها وابسته بوده است؛ اولی به جابربن عبدالله انصاری و دومی به حضرت زینب و ام کلثوم علیهماالسلام. 👈 اگر عملکرد این سه صحابی را نمی پذیرید پس چگونه برخی مراسم مذهبی دیگر را می پذیرید که یکی از آن ها - مراسمات جشن تکلیف- است که علاوه بر شیعیان، توسط اهل سنت نیز در ایران و برخی کشورها برگزار می‌شود. مراسم جشن تکلیف اولاً در زمان رسول خدا سابقه نداشته و ثانیاً توسط هیچ یک از صحابه نیز برگزار نشده است. اولین کسی که جشن تکلیف را پایه گذاری کرد، عالم شیعی « سیدبن طاووس» در قرن هفتم بود و به تدریج فراگیر شد. البته بنا بر مبانی شیعی جشن تکلیف ایرادی ندارد چون از نظر شیعه هر امر بدیعی، بدعت به شمار نمی آید بلکه اگر مبتنی بر عمومات و اطلاقات و موازین شرعی باشد هر چند بی سابقه باشد، مشروع و مجاز به شمار می آید. ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 2️⃣ 👈 و اما هزینه های پیاده‌روی اربعین، اولاً اکثرشان مردمی است و اگر صرف اربعین نشود، صاحبان و بانیان آن در داخل کشور اغلب انگیزه ای برای صرف آن مبالغ برای نیازمندان ندارند؛ و ثانیاً مبالغ اندک دولتی و حکومتی از نظر فرهنگی، بسیار نافع و مفید می‌باشد که در جای دیگر باید به آن بپردازیم. 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar