فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 استقبال دکتر قالیباف از کنارهگیری احتمالی به منظور وحدت جبهه انقلاب
🔺حتما جبهه انقلاب باید قبل از ۸ تیر به یک فرد برسد. این عقلانیت و محبت در جبهۀ انقلاب وجود دارد و این کار حتما اتفاق میافتد.
🔺ایشان در یک برنامه تلویزیونی دیگر نیز از این موضوع به صراحت سخن رانده اند.
🔺ضمن احترام به این کرامت نفس، با توجه به اینکه در انتخابات مجلس، به ایشان در صدر فهرست رأی دادیم تا مجلس را اراده نمایند، امیدواریم بر اساس مسئولیت قانونی بر زمین مانده این پیشنهاد را عملی فرمایند. و از همه علاقمندان به انقلاب خواهشمندیم که زمینه را برای تحقق این مهم فراهم نمایند.
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
📌 استقبال دکتر قالیباف از کنارهگیری احتمالی به منظور وحدت جبهه انقلاب 🔺حتما جبهه انقلاب باید قبل ا
لازم به ذکر است که حتی وحدت نیز به معنای تحقق کامل آنچه ما دوست داریم نیست. چه آنکه در انتخابات ١٣٧۶ و یا ١٣٩۶ نیز با وجود وحدت نتیجه انتخابات به شکل مخالف رقم خورد. لکن اگر منطقی انجام شود قدری تشتط درون جبهه را کاهش می دهد.
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
📌 استقبال دکتر قالیباف از کنارهگیری احتمالی به منظور وحدت جبهه انقلاب 🔺حتما جبهه انقلاب باید قبل ا
👈👈👈 پویش دعوت از آقای دکتر قالیباف ریاست محترم مجلس شورای اسلامی پس از ادای تکلیف انقلابی در بالابردن مشارکت در انتخابات برای #بازگشت_به_مجلس
✅ بسم الله الرحمن الرحیم
⭕ دوستداران نظام و انقلاب که معتقد به همافزایی جبهه انقلاب هستند؛ نظر به تلاش فراوان جبهه انقلاب برای انتخاب سخت و دشوار جناب قالیباف در انتخابات مجلس و پس از آن ریاست قوه مقننه که اساس امور و محل ریل گذاری کشور است، و با توجه به آرای رو به رشد دکتر جلیلی در نظرسنجیهای مختلف و حضور آقای قالیباف در یکی از مناصب حساس کشور، پویش درخواست وحدت کاندیداها در بهترین حالت ممکن یعنی بازگشت جناب قالیباف به جایگاه قانونی و عمل به عهد شرعی با مردم در مجلس آغاز گردیده تا با اجماع مردم و نیروهای دلسوز انقلابی در انتخابات حاضر، به تقویت جبهه انقلاب کمک کنیم.
#وحدت_قانون_مدارانه
برای امضا بر روی لینک زیر بزنید و این #پویش_سراسری را امضا کنید 👇👇👇
📲 https://www.karzar.net/120732
برای سایرین نیز ارسال نمائید👆
🟧 محمد ایمانی | کیهان
🟦 نامزد باید سر در بیاورد (١)
1⃣ از چشم انداز مدیریت اقتصادی دولت، باید به کدام نامزد انتخابات رای داد یا رای نداد؟ در پاسخ این سوال باید، مجموعه ای از شرایط را لحاظ کرد: نخست، خود نامزد و کارنامه اش. دوم، اینکه مشاوران و حامیان او کیستند و چه توقعاتی دارند؟ و چقدر می توانند هماهنگ عمل کنند؟ و سوم، برنامه اقتصادی نامزد؛ و این که چه بسته ای از راه حل ها را دارد؟
2⃣ همچنین باید بررسی کرد: نامزد مورد ارزیابی، چقدر مطالعه و تجربه و تشخیص برای مدیریت اقتصادی دارد یا فاقد آن است؟ کدام برنامه عملیاتی را برای اجرا تدارک کرده است؟ حامیان و مشاوران او چه نقشی دارند: نقش فرعی و کمکی، یا حاکم بر نامزد و همه کاره او؟ با کدام برنامه و تیم منسجم می خواهد بیماری مزمن در برخی دولت ها - مبنی بر تعارض کارکردی در میان اجزای تیم اقتصادی- را به حداقل برسانند؟
🔹آیا با تیم مشاوران و حامیان، به ویژه اگر سهم خواه و دارای دیدگاه های متناقض (از مدعیان عدالت اقتصادی تا مدعیان اقتصاد کاپیتالیستی) باشند، می توان دولتی هماهنگ داشت و برنامه ای را به نفع مردم پیش برد؟ (تیم ناهماهنگی به جای آن که بتواند مسئله ای را حل کند، خود تبدیل به مسئله و مانع خواهد شد).
🔸برنامه او برای تحول و اصلاحات اقتصادی به ویژه درباره «اصلاح ساختار بودجه و رفع ناترازی های مالی، هدفمند سازی و باز توزیع عادلانه تر منابع ملی (یارانه ها، تسهیلات کلان و فرصت ها)، ناترازی های تولید و مصرف انرژی، نظام گمرکی، مالیات، نظام بانکی، و تقویت پول ملی» کدام است؟ چه برنامه روشنی برای حمایت از محرومان، کاهش شکاف طبقاتی، حمایت از تولید، و تنوع بخشی به صادرات دارد؟
3⃣ نامزد انتخابات اگر خود اهل تشخیص مستقل و جمع بندی و درایت نباشد، قطعا دولت درست اداره نخواهد شد و به آشفتگی ستادی و فرماندهی گرفتار می شود؛ چنان که در برخی دولت ها به شکل تعارض میان وزارتخانه های اقتصاد، صمت، کار و رفاه، کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی دیده شد. به عنوان مثال، عملکرد ناهماهنگ در دولت مدعی اصلاحات چنان بحران ساز شد که حتی بارها مورد نکوهش اعضا یا متحدانش قرار گرفت.
4⃣ نمونه دیگر، ناهماهنگی در در دولت روحانی است؛ تا جایی که ۴ وزیر، نامه ای هشدار آمیز به او نوشتند و درباره رکود و تعطیلی اقتصاد هشدار دادند. پس از آن هم هم شاهد مجادلات میان رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس وقت بانک مرکزی درباره مقصر بدهی های چند صد هزار میلیارد تومانی دولت بودیم. دردوره دوم هم، نحوه مدیریت دولت، به علاوه افتادن در تله فریب برجامی آمریکا، موجب رکود تورمی سه ساله و نهایتا معدل رشد "شش دهم درصدی" در طول ۸ سال شد.
ادامه دارد🔻
@IMANI_mohammad
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
🟧 محمد ایمانی | کیهان
🟦 نامزد باید سر در بیاورد (٢)
6⃣ نامزد فاقد تشخیص و عمق، به جای این که متوجه باشد هر پرسش اقتصادی، پاسخ دقیق خود را می طلبد، معمولا یا مانند یک منتقد عوام فقط وضع موجود را تخطئه می کند و یا به ناچار، پاسخ قالبی از پیش ساخته و کلیشه ای در آستین دارد و همان را برای انواع پرسش های متنوع ارائه می کند! تصویر طنز آمیز چنین شخصیتی، می شود ماجرای شاگرد درس نخوانی که از مختصات جغرافیایی همه کشورها، فقط "افغانستان" را بلد بود و چه درباره پاکستان و ایران سوال می شد و چه درباره برزیل و آرژانتین و بنگلادش، می گفت: "کشوری است که با افغانستان مرز مشترک دارد [یا] ندارد، و اما افغانستان...!".
🔹اما طنز تلخ و واقعی چنین شخصیتی، همان دولتمردی است که ۱۱ سال قبل در تبلیغات انتخاباتی، یک کلید را نشان داد و در برابر هر چالش و مشکل اقتصادی گفت "باید تحریم ها لغو شود تا فلان و بهمان مشکل هم حل شود"! او دربست، حل همه مشکلات را متوقف به لغو تحریم ها و آمدن سرمایه خارجی کرده بود؛ اما بعد از ۸ سال، در حالی رفت که ۴ میلیارد دلار بیشتر سرمایه گذاری جذب نکرده بود. در عوض، شمار تحریم ها را به دو برابر رسانده و فروش نفت را به چند صد هزار بشکه فرو کاسته بود. خزانه جارو شده بود؛ به علاوه کسری بودجه کمر شکن، و بدهی ها و تعهدات مالی انباشته؛ بنابراین، طبیعی بود که تورمی سنگین را به یادگار بگذارد.
7⃣ چنان عبرت هایی، ناظران را نگران می کند، هنگامی که می بینند فلان نامزد انتخاباتی می گوید من هیچ سر رشته ای از اقتصاد ندارم و سوالات جدی اقتصادی را از مشاورانم بپرسید(!) و یا این که او و مشاورانش، پاسخ هر پرسش مصداقی اقتصادی را به عبارت کلی "باید تحریم ها لغو شود و سرمایه گذاری خارجی بیاید" حوالت می دهند؛ و این دغدغه، جدا از نگرانی دیگر درباره جمع نقیضین، میان مشاوران مدعی عدالت خواهی و طرفداران دو آتشه نظام سرمایه سالاری است.
🔸هنگامی که نامزدی بگوید چندان از اقتصاد سر در نمی آورد، طبیعی است که از یک سو به اقتضای دریافت فطری خود بگوید "قرار نیست برنامۀ جدید بنویسیم و سیاست جدیدی اجرا کنیم. قدم اول ما این است که مسیری را که دولت پیش گرفته، ادامه دهیم"؛ اما چند روز بعد، در اثر فشار برخی حامیان بی صداقت (مبنی بر این که باید ادبیات را عوض کنی و گرنه حمایت نمی کنیم)، تحلیل همان ها را بازگو و ادعا کند که شاخص های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ نا مطلوب بوده است! این رویکرد متناقض در حالی است که قضاوت منصفانه، مقایسه آمار ها و شاخص های سه سال اخیر، با سه سال پایانی دولت قبل (۱۳۹۷- ۱۴۰۰) است؛ مقایسه ای که نشان می دهد بسیاری از شاخص ها مثبت شده، یا از شدت شاخص های منفی، کاسته شده است.
8⃣ جای دوری نرویم. محتوای نشست اعضای دولت قبل با آیت الله رئیسی در مرداد ۱۴۰۰ -زمانی که هنوز کابینه جدید، از مجلس رای اعتماد نگرفته بود- ویترین وضغیتی است که تحویل شهید رئیسی شد:
🔹اسحاق جهانگیری در این جلسه می گوید: «واقعا شرایط کشور دشوار است. ما تقریبا کم سابقه ترین دوران ۴۰ ساله را داشتیم. با اینکه جنگ تحمیلی را هم داشتیم. توی شرایطی که به هرحال با فشار خارجی، آمریکایی ها و مسائل ما در منطقه، مسائل داخلی بسیار سخت شده بود. این شرایط کرونا، این شرایط خشکسالی، منابع کشور هم که ته کشیده، این هم شرایط دشوار بودجه، شرایط اقتصاد دشوار شده، بالاخره آقای رئیسی در چنین شرایطی مسئولیت اداره کشور را برعهده گرفته اند.»
🔸وزیر وقت صمت: «در برق صنایع، ۶۰ درصد شبها و ۳۰ درصد روزها برق هست. برق فولادمان هم ۵۰ درصد بعضی مواقع وصل است و بعضی مواقع قطع و الان تولیدمان کاهش داشته است.»
🔹وزیر وقت نیرو: «جناب آقای رئیسی در جریان باشند که با توجه به کاهش نسبی دما، خوشبختانه فعلا امکان افزایش تولید برق فراهم شده؛ منتها این افزایش مرتب نیست؛ یعنی ما حتی ۷۰ درصد تا ۸۰ درصد هم در بعضی مواقع قطعی داشتیم....». [ظرفیت نیروگاهی در دولت هفتم و هشتم ۶۰ درصد، در دولت نهم و دهم ۶۸ درصد، اما در دولت روحانی تنها ۲۳ درصد رشد کرد]
🔸وزیر وقت جهاد کشاورزی: «برای گندم ۱.۲ میلیارد دلار و برای روغن ۱.۱ میلیارد دلار نیاز داریم؛ علاوه بر ارزی که مربوط به نهادههای دامی است و اگر بخواهیم آنرا ثابت نگه داریم، یک میلیارد دلار هم اینجا نیاز داریم.»
ادامه دارد🔻
@IMANI_mohammad
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
🟧 محمد ایمانی | کیهان
🟦 نامزد باید سر در بیاورد (٣)
9⃣ مدیریت هوشمند؛ پیش نیاز تحول اقتصادی است. اقتصاد با تولید قدرتمند می شود. مسئولیت مهم هر دولت، حباب زدایی از اقتصاد و واقعی کردن آن است. اما دولت قبل در هر دو حوزه، به خطا عمل کرد: در تقویت تولید کم گذاشت، یا خلاف اقتضائات رفتار کرد؛ اما در مقابل، اقتصاد را از حباب انباشت.
🔹دمیدن حباب، با وعده های انتخاباتی آغاز شد و سپس با بزک کردن برجام، شدت گرفت. گردش کار پیچیده اقتصاد را در «برجام و امکان خام فروشی نفت» خلاصه کردند و دروازه واردات را گشودند. مدلی از «تنظیم بازار» که زحمتی نداشت، اما چشم و دهان پرکن بود. سهمیه بندی بنزین و کارت سوخت، ناگهان حذف شد و قاچاق رونق گرفت؛ خسارت حداقل روزانه ۱۰۰ میلیارد تومانی و ۱۴۰ هزار میلیارد تومان، ظرف چهار سال. بختک «پرداخت یارانه پنهان و غیر هدفمند»، دوباره روی اقتصاد ما افتاده بود. بنزین را گران وارد کردند و ارزان، دست قاچاقچیان یا پر مصرف ها سپردند!
🔸درآمد ارزی کمیابی را که چندی بعد در مضیقه قرار می گرفت، به قیمت نابودی تولید ملی، دست وارد کننده ها و دلالان دادند و تورم را سر سفره مردم آوردند. در متن همین سوء تدبیر، ۱۸ میلیارد دلار به قیمت ۴۲۰۰ تومان ظرف دو ماه حراج شد.
🔟 نامزد ها و حامی آنها، نوعا از تغییر حرف می زنند، اما کدام تغییر؛ پیشرفت یا پسرفت؟ دو مسیر بیشتر نیست: تداوم و ارتقای مسیری که رئیس جمهور شهید(ره) در زمینی ناهموار هموار کرد و مقدمه احیای چند هزار کارخانه، رشد اقتصادی، رونق دیپلماسی، و افزایش اقتدار و بازدارندگی ملی شد؛ و یا بازگشت به دوره ای که یک دهه اقتصاد فریز شده را بر جا گذاشت، ظرفیت های ملی را به تعطیلی کشاند، دست و زبان دشمنان زیاده خواه را دراز تر کرد، و موجب سرخوردگی و کاهش مشارکت ملی در ابعاد گوناگون شد. طبعا صادقانه نیست اگر نامزدی، به پایگاه اجتماعی و محبوبیت و امیدی که شهید رئیسی با مجاهدت خستگی ناپذیر خلق کرد، چشم بدوزد؛ و در عین حال، عکس آن ممسیر و پشت سر بانیان پسرفت و عقبگرد حرکت کند.
🔹گندم نمایی و جو فروشی، جفای بزرگی است که برخی مدعیان خط امام (ره) و عدالت خواهی، با شعار "سلام بر سه سید فاطمی/ خمینی و خامنه ای، خاتمی" در انتخابات خرداد ١٣٧۶، و سپس میرحسین موسوی در انتخابات ١٣٨٨ مرتکب شدند و نهایتا در حالی که با ارتکاب فتنه تقلب، حماسه دشمن شکن انتخابات را به اسباب آشوب افکنی نیابتی تبدیل کرده بودند، گرای "تحریم های فلج کننده" را به مشاوران ارشد دولت آمریکا دادند. تحریم هایی را که خود در ساخت آن سهیم بودند، بهانه منجی نمایی خویش در سال ١٣٩٢ قرار دادند و با همان نردبان، از دیوار مردم بالا رفتند و ایران قدرتمند را گرفتار چالش های بعدی کردند.
@IMANI_mohammad
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهید با یقه دیپلمات را دیدیم
شعرخوانی محمد رسولی
در وصف شهید حسین امیرعبداللهیان
🌷#صلوات
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟦 رئیس جمهور باید یک مدیر راهبردی باشد یا مدیر اجرایی؟
🟧 پدر علم مدیریت ایران، دکتر علی رضاییان پاسخ می دهد.
«توانا بود هرکه دانا بود»
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
🟦 رئیس جمهور باید یک مدیر راهبردی باشد یا مدیر اجرایی؟ 🟧 پدر علم مدیریت ایران، دکتر علی رضاییان پاسخ
این نکته را برخی بیان کردند که جناب قالیباف هم مدیریت راهبردی داشتند. بحثی نیست و ما هم رد نمی کنیم.
در کلیپ فوق خواستیم بدون تنش، بر مبنای دانش #مدیریت اثبات شود که ریاست جمهوری الزاما نیازمند مدیریت اجرایی خرد نیست.
انشاالله مورد استفاده عزیزان در بررسی شاخص ها قرار گرفته باشد. تلاش می کنیم شاخص ها را مورد بررسی دقیق تری قرار دهیم. شاخص هایی که در گفت و شنود هواداران قدری مورد تضعیف قرار گرفته است.
🆔 @Analysts
🟧 رهبر حکیم انقلاب
🟦 بایدها و نبایدها ی انتخاب اصلح
📌 یکم. بایدها
1⃣ ارائه برنامه ها برای حل مشکلات کشور
2⃣ ارائه شفاف و روشن نظرات
3⃣ مشخص کردن هدف ها و راهبردها
4⃣ وعده دادن در چهارچوب قانون اساسی
5⃣ شعارها با توجه به امکانات و واقعیات
6⃣ رقابت برای خدمت
7⃣ رعایت ملاحظات اخلاقی و شرعی
8⃣ نمایش حلم و ظرفیت
9⃣ مشخص کردن خطوط با دشمن
🔟 حرفهای منصفانه
1⃣1⃣ ترجیح منافع نظام بر حزب
2⃣1⃣ پیش رفتن بدون چالش
3⃣1⃣ رعایت صداقت
4⃣1⃣ برادری، مهربانی و رفتار با کرامت
📌دوم. نبایدها
1⃣ ارائه آمارهای سست
2⃣ صحنه جنگ قرار ندادن انتخابات
3⃣ لجن پراکنی و تخریب
4⃣ کنش و و واکنش برای قدرت
5⃣ اهانت، توهین، غیبت
6⃣ هنجارشکنی و شکستن خطوط قرمز
7⃣ خدشه دار کردن وحدت ملی
8⃣ بی انصافی نسبت به خدمات کشور
9⃣ ترساندن مردم از رقیب
🔟 پیروی از آمریکا در فحاشی، تهمت
1⃣1⃣ ایجاد دشمنی و نقار در مناظرات
2⃣1⃣ حرف بدون پشتوانه و برنامه
3⃣1⃣ اثبات خود با نفی دیگری
4⃣1⃣ وعده غیر عملی و غیر قانونی
📌پایگاه khamenei.ir
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
🟦🟧 پزشکیان: زمان شاه مردم ترکیه عاشق این بودند بیان خیابونهای ایران رو ببینند!!!
📌جناب آقای پزشکیان؛ شما که دوران فلاکتبار شاه را درک کردهاید، آیا یادتان نمیآید که زمان شاه ما حتی برق هم از ترکیه وارد میکردیم؟ (روزنامه اطلاعات، ۲۹ تیر ۵۶)
آیا نمیبینید که از واردکننده برق، حالا تبدیل شدیم به صادرکننده آن؟
📌یادتان نمیآید که روزنامهها مینوشتند:
➕آسفالت تهران هرگز نو نخواهد شد.
➕مردم: آسفالت های شهرداری از حباب هم کمتر عمر می کند.
➕تهران شهر دست اندازها
(روزنامه اطلاعات ۲۷ بهمن۵۳)
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
🟦🟧 ادعای غلط دکتر پزشکیان درباره جادههای ایران
🔶 دکتر پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری مدعی شد جادههای ایران از ترکیه بدتر است و مردم ایران حسرت آن جادهها را میخورند.
🔹این ادعای نادرست در حالی است که IMF در سالهای گذشته طی مقالهای میزان سرعت ماشینها در جادهها را با دادههای گوگل بررسی کرده و نتیجه گرفته جادهها در کدام کشورها وضع بهتری دارند.
🔸ایران، عربستان و ترکیه در غرب آسیا همسطح بالاترینها در جهان هستند. حتی وضع ایران از چین، هند، روسیه، اروپای شرقی بهتر است.
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟦🟧 آیا رأی من در انتخابات اثر دارد؟
✅ بله فقط دو رأی کمتر در هر صندوق نتیجه سال ۹۲ را تغییر میداد.
👆این فیلم برای هرکسی که شک داره در انتخابات شرکت کنه بفرستيد.
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زاکانی: کشور مدیری میخواهد که هم سلامت باشد و هم با فساد مبارزه کند و عرضۀ کار داشته باشد
🔹به اعتقاد من برای اینکه کار کشور بهسمت خیر و صلاح پیش برود نیاز به کار کارشناسی است.
🔹شهید رئیسی چک برجام را نقد کرد. مردم سکته میکنند اگر فکر کنند دوباره میخواهند به دهۀ نود برگردند.
___
🔷 صفحات رسمی دکتر #علیرضا_زاکانی در پیام رسان ها:
🆔 @arZakani
توییتر| اینستاگرام | ایتا | تلگرام | سروش| بله
افسانه مدیر ارشد
مجید بهستانی
اگر سری در سازمانهای مهم دولتی بچرخانید با پدیده جالبی مواجه میشوید و آن اینکه افرادی هستند که درک و شناختی از موضوع و کارکرد سازمان خویش ندارند ولی چون «مدیر» هستند، مدیر شدهاند. داشتن مدارک تخصصی مثل دکترای اطفال، پزشکی هستهای، علوم سیاسی، مهندسی عمران، یا مهندسی صنایع تزیینی هستند، چیزی بر صلاحیت او برای مدیر بودن کم یا زیاد نمیکند. به همین خاطر، آنها را یک زمانی مدیر پالایشگاه، زمانی دیگر سفیر، و بعدها رییس مناطق ازاد، مدیرعامل هلدینگ، عضو هیئت رییسه باشگاه ورزشی، و احتمالا رییسجمهور میبینید.
حرف اصلی آنها این است که وظیفه اصلی تنها مدیر بودن است و قرار نیست کار تخصصی بکنند. بلکه باید از متخصصان کمک بگیرند. آنها باید بلد باشند خوب نظرات کارشناسی را جمعبندی کنند.
همینجا صبر کنید! چطور یک نادان میتواند نظرات داناها را جمعبندی کند؟ چطور میتواند بدون داشتن قوه و منبع ترجیح، یک نظر را بر سایر نظرات برتری بدهد؟ آیا این به انتخابهای سلیقهای دلبخواهانه و در نهایت مجموعه تصمیمات متناقض و خودتخریبگر منجر نمیشود؟
این فرهنگ سازمانی فاسد کم بود که از این دوره جدید ریاستجمهوری به این مقام عالیه توسعه پیدا کرد: رییسجمهور نیاز نیست متخصص باشد بلکه باید بتواند کارشناسان را جمع و مدیریت کند.
این یعنی احتیاج نیست رییسجمهور هیچ منظری داشته باشد. مهم این که کسی آن بالا به اسم رییسجمهور حضور داشته باشد. طبیعی است در مسایل متنوع و ریز و درشت مملکتی نمیتوان از کسی انتظار رای تخصصی داشت. ولی مقام ریاستجمهوری آن است که انتظار میرود فردی پا به عرصه نامزدی بگذارد که در حوزههای اصلی مطالعه کرده، اشراف کلی داشته، و به یک منظر کلی رسیده باشد. اگر غیر از این باشد یعنی درباره موضوعات مهم روزانه مثل گشت ارشاد، فیلترینگ، یارانه نقدی، رابطه با آمریکا، اف ای تی اف، دستمزد کارگران، منابع انرژی جدید، و ... تصور و تصویری نداشته باشد، بعدها در شلوغی ها و هیاهوهای ریاستجمهوری هم هیچ تصویر منسجمی از این مسایل، و ایضا از حکمرانی ملی نخواهد داشت.
https://eitaa.com/mbehestani
🟦🟧 برخی از توئیت های مناظرات امشب از طیف های مختلف
👆هیچیک تأیید نمی شود
ادامه دارد ...
➕#انجمن_مدرسان_بیانیه_گام_دوم👇
🆔 @Analysts
🍃
🌺🍃