eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.2هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
4هزار ویدیو
417 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تحقق عدالت در گام دوم انقلاب تحقق هر يک از ارزش‌هاي اجتماعي در جامعه نيازمند الزاماتي است که عدالت نيز از اين رويه مستثني نيست. رهبر معظم انقلاب اسلامي به برخي از اين الزمات چنين اشاره دارند: 🔹«عدالت، با من بميرم، تو بميري درست نمي.شود؛ 🔹عدالت، با تعارف درست نمي‌شود؛ 🔸اولاً قاطعيت مي‌خواهد، 🔸ثانياً ارتباط با مردم مي‌خواهد، 🔸ثالثاً ساده‌زيستي و مردمي بودن لازم دارد و🔸 بالاتر از همه، خودسازي و تهذيب مي‌خواهد؛ اين هم جزو پيش شرطها و پيش نيازهاي اجراي عدالت است. اول، بايد خودمان را درست کنيم و يک دستي به سر و صورت خودمان بکشيم، تا بتوانيم عدالت را اجرا کنيم؛ وظيفه‌ي من و شما اينهاست. واقعاً بايد با ويژه‌خواران و فساد مبارزه کنيم.» (29/3/85) اين الزامات بايد توسط مخاطبين بيانيه گام دوم مورد توجه قرار گيرد و براي تعيين و تحقق آن تلاش شود. به واقع اگر تحقق عدالت فريضه اي واجب و رسالتي متعالي است، تحقق مقدمات و الزامات آن نيز واجب خواهد بود. چرا که بدون تامين مقدمات تحقق اهداف ممکن نخواهد بود. مهمترين الزامات تحقق عدالت را چنين مي‌توان برشمرد: 1️⃣ قوانين عادلانه از نظر رهبر دورانديش و فرزانه انقلاب، عدالت اجتماعي بر سه رکن اساسي استوار است که معماران و طراحان نظام اجتماعي و مديران و سياستگذاران در پي ريزي بنيانها و سازمانهاي اجتماعي بايد همواره آنها را مد نظر قرار دهند: «رکن اول، قوانين عادلانه است که به نظر معتقدان به اسلام اين قوانين عادلانه فقط قوانين اسلام است، زيرا اسلام قوانين خود را از وحي خدا مي گيرد و خدا که داناي همه اسرار و رموز عالم است قوانين جامعه اسلامي را منطبق با قوانين فطرت و طبيعت جهان قرار مي دهد. و اگر قوانين الهي اجرا بشود، عدل به معناي واقعي در جامعه مستقر خواهد شد.» (7/1/60) لذا تلاشگران تحقق عدالت بايد تلاش نمايند تا در گام اول کاستي‌هاي قوانين موجود مرتفع گرديده و در نهايت قوانين عادلانه اي جامع تدوين شود تا معياري براي عمل قرار گيرد. 2️⃣ ساختار عادلانه در ساحتي ديگر بايد به ساختارهاي ناصوابي که خود عاملي براي شکل‌گيري تبعيض و نابرابري است اشاره کرد که در بخش‌هاي مختلف بوروکراسي کشور وجود دارد و همچنان خروجي آن توزيع نابرابري است. تاثيرات اين ساختارها هم در عملکرد دستگاه اجرايي مشهود است و هم در دستگاه قضايي. راه حل آن نيز اصلاح ساختارها از طريق تدوين قوانين است که وظيفه خطير مجلس شوراي اسلامي به حساب مي‌آيد و تشخيص آن وظيفه دستگاه‌هاي نظارتي است. به واقع هم فقدان قانون و هم قانون بد موجب شده تا خروجي برخي دستگاه‌ها بطور طبيعي منافي عدالت باشد. بوروكراسي تنبل و پر پيچ و خم دستگاه اداري نيز خود به مانعي براي ايجاد رضايت‌مندي ملت از تحقق عدالت تبديل شده كه بايد براي آن چاره‌اي انديشيد. اين بوروكراسي ناكارآمد گاه آنچنان مردم را در پيچ و خم‌هاي خود سرگردان و معطل مي‌كند،‌ كه جز نارضايتي و احساس ظلم چيزي عايد شان نمي‌شود و عملا مانع تحقق عدالت است. ادامه دارد ...
3️⃣ مجريان عادل و با تقوي از نگاه حکيم فرزانه انقلاب اسلامي «رکن دوم، نيروي اجرا کننده اين قوانين است، اگر قوانين عادلانه باشد اما نيروي اجرا کننده عادل نداشته باشد از عدل اجتماعي خبري نخواهد بود. بهترين قوانين اگر مجريان شايسته‌اي نداشته باشد هميشه معطل خواهد ماند، همچنان که قرن‌هايي گذشت و قوانين اسلام در جامعه هايي که مسلمان ها در آن زندگي مي‌کردند اجرا نشد، به همين جهت است که از نظر اسلام مجري قوانين يعني آن مقامي که در رأس قوه اجرايي قرار مي گيرد بايد انساني عادل باشد، با تقوا و مراقبت کامل و بر قوانين و اجراي آن نظارت کند.» (7/1/60) به واقع اين دست‌هاي پاک اند که خواهند توانست پاکي و درستي را براي جامعه به ارمغان بياورند. نکته تکميلي آن که تحقق اين امر را بايد در فرآيندهاي گزينش کارگزاران نظام اسلامي دنبال نمود که مهمترين آن عرصه انتخابات است. انتخابات اگر در مردم سالار ديني به فرآيند شايسته سالاري و گزينش اصلح بدل گردد، آنگاه با جرات مي توان گفت که مکانيزم تحقق عدالت در جامعه نيز نهادينه خواهد شد. حکيم فرزانه انقلاب اسلامي در بيانيه گام دوم نسبت به خطر فساد کارگزاران چنين انذار مي‌دهند: «وسوسه‌ي مال و مقام و رياست، حتّي در عَلَوي‌ترين حکومت تاريخ يعني حکومت خود حضرت امير‌‌المؤمنين (عليه‌السّلام) کساني را لغزاند، پس خطر بُروز اين تهديد در جمهوري اسلامي هم که روزي مديران و مسئولانش مسابقه‌ي زهد انقلابي و ساده‌زيستي ميدادند، هرگز بعيد نبوده و نيست؛ و اين ايجاب ميکند که دستگاهي کارآمد با نگاهي تيزبين و رفتاري قاطع در قواي سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌معناي واقعي با فساد مبارزه کند، بويژه در درون دستگاه‌هاي حکومتي.» همچنين يادآوري مي‌کنند: «البتّه نسبت فساد در ميان کارگزاران حکومت جمهوري اسلامي در مقايسه با بسياري از کشورهاي ديگر و بخصوص با رژيم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود، بسي کمتر است و بحمدالله مأموران اين نظام غالباً سلامت خود را نگاه داشته‌اند، ولي حتّي آنچه هست غير قابل قبول است. همه بايد بدانند که طهارت اقتصادي شرط مشروعيت همه‌ي مقامات حکومت جمهوري اسلامي است. همه بايد از شيطانِ حرص برحذر باشند و از لقمه‌ي حرام بگريزند و از خداوند دراين‌باره کمک بخواهند» با لحاظ اين نکته بايد گفت که يکي از مهمترين وظايف جوانان مومن انقلاب در تحقق گام دوم انقلاب اسلامي صيانت از انتخابات و تثبيت فرآيند شايسته سالاري در انتخابات خواهد بود. 4️⃣ نظارت و آگاهي مردم مبتني بر نظرگاه رهبري مهم، «اگر بخواهيم در جامعه عدالت به معناي واقعي اجرا بشود بايد مردم در صحنه اجتماع حضور کامل داشته باشند. حقوق خود را بفهمند و اجراي عدالت را که تأمين عادلانه آن حقوق است بخواهند. به همين جهت اسلام بر روي فهم و درک مردم تکيه مي‌کند. اسلام نمي‌گويد که مجري عادل باشد؛ اما مردم مي‌خواهند بفهمند يا نفهمند، بخواهند يا نخواهند، عدالت در حق آنان بايد اجرا شود، چنين نيست. اسلام مي‌گويد مردم بايد به حقوق خود واقف باشند و اگر مردم به حقوق خود واقف شدند و آن حقوق را طلب کردند اجراي عدالت يک تضمين حتمي پيدا مي‌کند. به همين جهت در دوران حکومت عادلانه اميرمؤمنان عليه السلام با اينکه قوانين اسلام در جامعه حاکم بود و با اينکه در رأس دستگاه حکومت، شخصي مانند علي بن ابي طالب قرار داشت که عدل مجسم بود در عين حال براي اينکه عاملان حکومت در گوشه و کنار جامعه بزرگ اسلامي از جاده عدل تخطي نکنند و حقوق مردم پايمال نشود، اميرالمؤمنين عليه السلام به هوشيار کردن مردم و آگاه ساختن آنها نسبت به حقوقشان اصرار عجيبي داشت.» (7/1/60) اين نکته نظر برآمده از نگاه مبنايي است که رهبري به جايگاه مردم در نظام اسلامي دارند. از اين نگاه مبداء همه حرکت ها در جامعه اسلامي مردم اند. و تا مردم چيزي را نخواهند آن امر در جامعه محقق نخواهد شد و اگر هم با هر ترفندي محقق گردد دوام نخواهد آورد. لذا خواست و راي مردم مهمترين رکن ارزش هاي اسلامي – انساني از جمله عدالت است. لذا جوانان مومن انقلابي و سازندگان فرداي جمهوري اسلامي بايد توجه نمايند که در مسير تحقق عدالت در جامعه، همراه سازي مردم و توجيه و به ميدان آوردن آنان نقش کليدي در قبات و موفقيت جريان عدالت خواهي دارد. اين مهم از طريق اعتمادسازي و تعامل مستمر با مردم، صداقت در عمل و پاسخگوي در قبال ايشان ممکن خواهد بود. ادامه دارد ...
5️⃣ گفتمان‌سازي يکي از تاکيدات رهبر معظم انقلاب اسلامي ضرورت گفتمان سازي مفاهيمي است که مي‌توانند به عنوان پيشران‌هاي انقلاب اسلامي عمل نمايند. اهميت گفتمان سازي در نگاه ايشان از آن جهت است که اگر مي‌خواهيم يک خواسته‌اي تحقّق پيدا کند، قدم اوّل اين است که اين خواسته را به‌صورت يک گفتمان پذيرفته شده در بياوريم.(13/4/94) به واقع اگر تفکري به صورت گفتمان در آمد، اجراي آن ديگر کار دشواري نيست.(14/10/90) در نگاه ايشان گفتمان يعني يك مفهوم و يك معرفت در برهه‌اي از زمان در يك جامعه همه‌گير بشود. (22/9/88) در حقيقت گفتمان يعني باور عمومي؛ يعني آن‌چيزي كه به صورت يك سخنِ مورد قبول عموم تلقي بشود، مردم به آن توجه داشته باشند. (15/12/92) از اين منظر گفتمان يک جامعه مثل هواست، همه تنفسش مي‌کنند؛ چه بدانند، چه ندانند؛ چه بخواهند، چه نخواهند. (14/10/90) در اين نگاه گفتمان با گفتن حاصل مي‌شود؛ با تبيينِ لازم - تبيين منطقي، تبيين عالمانه و دور از زياده‌روي‌هاي گوناگون - حاصل مي‌شود؛ با زبان صحيح، با زبان علمي و منطقي و با زبان خوش، بايستي اين مطالب را منتقل كرد. (15/12/92) حکيم فرزانه انقلاب اسلامي گفتمان‌سازي را وظايف دستگاه‌هاي فرهنگي و در ميان نيروهاي اجتماعي، وظيفه فرهيختگان کشور اعم از روحانيون و دانشگاهيان و جوانان و دانشجويان مي‌داند و تصريح دارند که در اين امر نقش رسانه‌ها و بالخصوص نقش روحانيون و نقش بزرگان و اساتيد دانشگاهي حتماً نقش بارز و مهمي است. (14/10/90) بدون شک از جمله پيشران‌هاي کليدي انقلاب اسلامي عدالت و عدالت‌خواهي است که در اين سال‌ها مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب اسلامي بوده و براي تحقق عيني و گسترده آن در جامعه بايد بدنيال تبديل آن به گفتماني فراگير بود. رهبر معظم انقلاب اسلامي در دومين نشست انديشه‌هاي راهبردي که به موضوع عدالت اختصاص داشت به اين مهم چنين اشاره مي‌فرمايند: «بحث عدالت بايستي به يک گفتمان نخبگاني تبديل شود. بايد اين مسئله را دنبال کنيم و پيگيري اين بحث را رها نکنيم؛ چون زمينه خيلي زياد است، نياز خيلي شديد است... امروز که ما به بحث عدالت ميپردازيم - بحث اين نشست و مطرح شدن موضوع عدالت - اين دنباله‌ي همان دغدغه‌ي اساسي است؛ به اين معنا نيست که در طول سالهاي متمادي، ما عدالت را نشناختيم يا نظام جمهوري اسلامي مطلقا تعريفي از عدالت نداشته و حرکتي نکرده؛ نه، يک تعاريف اجمالي و کلي و يک قدر متيقن‌هائي هميشه وجود داشته؛ همه هم با آنها آشنا بودند، کارهاي زيادي هم - همين طور که عرض کرديم - انجام گرفته. ليکن امروز که ما اين را داريم مطرح ميکنيم، اولاً به اين دليل است که ميخواهيم گفتمان عدالت، يک گفتمان زنده و همواره حاضر در صحنه باشد. در ميان نخبگان، در ميان مسئولان، در ميان مردم، بخصوص در بين نسلهاي تازه، بايد عنوان عدالت و مسئله‌ي عدالت، به عنوان يک مسئله‌ي اصلي، به طور دائم مطرح باشد. يکي از اهداف اين نشست و طرح موضوع عدالت در اين نشست، اين است.» (27/2/90) 6️⃣ مجاهدت، مبارزه، ايستادگي تحقق عدالت نيازمند ثابت قدمي در مسير حق است، چرا که در اين مسير موانع و مشکلات فراواني وجود دارد که دستيابي به عدالت را دور و غيرممکن جلوه مي‌کند و اين امر موجب تضعيف اراده و انگيزه عدالت‌خواهان خواهد شد. به همين خاطر رهبر معظم انقلاب اسلامي تاکيد دارند: «اجراي عدالت يک روح غني، يک اراده‌ي قوي و يک قدم ثابت لازم دارد.»(26/4/87) در اين مسير «ما به عنوان شيعه بايد اين درس را به ياد داشته باشيم که عدالت قابل اغماض و قابل معامله نيست و هيچيک از مصالح گوناگون - نه مصالح فردي و نه مصالح حکومت و کشور اسلامي - نمي‌تواند با عدالت معامله شود» (23/8/82) از نگاه رهبري «با زبان نصيحت، عدالت در هيچ نقطه‌ي عالم مستقر نمي‌شود»(30/7/81) لذاست که بايد براي تحقق آن مبارزه و مجاهدت کرد و خود را به ابزارهاي قدرت مجهز نمود. و همين امر يکي از ضرورت‌هاي تشکيل حکومت اسلامي است. چرا که در جهاني که قدرت و زور در اختيار ظالمان و زياده‌خواهان است، عدالت‌خواهان اگر صاحب قدرت در قالب حکومتي مستقل و مقتدر نباشند، تلاش براي تحقق عدالت به ثمر نخواهد رسيد. جوانان مومن امروز بايد با توجه به اين رهنمودها در مقام خودسازي انقلابي برآيد تا بتواند در جريان عظيم انقلاب اسلامي نقش‌آفرين باشد. طبيعي است که دستيابي به شجاعت، سواد، تدين، ابتکار و ... نيازمند مراقبت و ممارست است و يک شبه بدست نمي‌آيد، اما ملاحظه اصلي آن است که با تعيين اين شاخص‌ها جهت‌گيري‌ها براي جوان مومن آشکار شده است و ديگر بهانه ندانستن موجه نخواهد بود. آنچه باقي مانده تمرين و تربيت اراده و همت است تا حرکت در مسير آغاز شود. ادامه دارد ...
7️⃣ تحقق همزمان عدالت و ديگر ارزش‌ها عدالت ارزش مستقلي از ديگر ارزش‌ها نيست که تحقق آن به تنهايي ممکن باشد، بلکه تحقق عدالت در گرو پيگيري ديگر ارزش‌هاست. اين توامان بودن تحقق ارزش‌ها يکي از الزامات مهمي است که بايد پرچمداران گفتمان عدالت‌خواهي بدان توجه داشته باشند تا از افتادن در مسير انحرافي در امان بماند. حقيقت مذکور در بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي اينگونه مورد توجه و تاکيد قرار گرفته است. معظم له مي‌فرمايند: «اگر بخواهيم عدالت به معناي حقيقي خودش در جامعه تحقق پيدا کند، با دو مفهوم ديگر بشدت در هم تنيده است؛ يکي مفهوم عقلانيت است؛ ديگر معنويت... اگر عدالت از عقلانيت و معنويت جدا شد، ديگر عدالتي که شما دنبالش هستيد، نخواهد بود؛ اصلا عدالت نخواهد بود... عقلانيت و محاسبه، يکي از شرايط لازم رسيدن به عدالت است.» (8/6/84)
☸️ دومین همایش کشوری 23 و 24 مرداد برگزار می شود ... ♦️در زادگاه مجاهد بزرگ تاریخ معاصر میرزا کوچک خان رهبر نهضت جنگل با موضوعاتی همچون: 🔸منشور انقلاب سوم در حکمرانی ایرانی 🔸اندیشه تمدنساز از خرداد (42) تا خرداد (ظهور) 🔸کلید اساسی همه قفل های کشور 🔸نقد سیاست های نادرست ادره کشور و ... ♦️بر اساس بیانیه استراتژیک گام دوم ✔️نخبگان استان زرخیز گیلان به این نشست بپیوندید. منتظرتان هستیم. ☸️ انجمن مدرسان گام دوم ☸️ Analysts
💠 امروز همه ما است. ♦️گفتمان اصلی امروز ما گفتمان بیانیه انقلاب است. امروز گفتمان بیانیه انقلاب را باید در انقلاب خلاصه و تبدیل به یک کرد و آنقدر تکرار شود تا به برسد. امروز در نبرد روی زمین در مقابل جمهوری اسلامی ایران شده است و روی زمین حرفی برای گفتن ندارد. امروز دشمن انقلاب را پذیرفته است و تمام تلاش دشمن معطوف به این شده است که اجازه ندهد جمهوری اسلامی را بردارد. 🔅استاد حاج مهدی طائب ◽️متن کامل 👇 ◻️rasanews.ir/002aGj 🔰 مدرسان بیانیه گام دوم 🌐 @Analysts
🔴 تبیین علل، آثار، نتایج و پاسخ شبهات در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی 💢 تحلیلگران: حجت الاسلام احمد صادقی؛ پژوهشگر 🔸دکتر امیدی؛ مدرس دانشگاه 🔸دکتر ابوذر یاسری؛ استاد دانشگاه 💢 ۹۸/۰۵/۱۹ ساعت 17:30تا 18:40 برنامه زنده گفت‌وگوی‌سیاسی 💢 این برنامه را میهمان باشید ... فایل صوتی برنامه از آرشیو زمانی رادیو گفت وگو قابل دانلود می باشد. ⭕️ Analysts
☸️ دومین همایش کشوری 23 و 24 مرداد برگزار می شود ... ♦️در زادگاه مجاهد بزرگ تاریخ معاصر میرزا کوچک خان رهبر نهضت جنگل با موضوعاتی همچون: 🔸منشور انقلاب سوم در حکمرانی ایرانی 🔸اندیشه تمدنساز از خرداد (42) تا خرداد (ظهور) 🔸کلید اساسی همه قفل های کشور 🔸نقد سیاست های نادرست ادره کشور و ... ♦️بر اساس بیانیه استراتژیک گام دوم ✔️نخبگان استان زرخیز گیلان به این نشست بپیوندید. منتظرتان هستیم. ☸️ انجمن مدرسان گام دوم ☸️ Analysts
1_90946146_mp4_Original_Mono.mp3
2.12M
🍂 آیت‌الله‌ العظمی‌ آقامجتبی ‌تهرانی(ره) @Analysts
🔆 مرحوم حاج شیخ علی آقا سعادت پرور: 🔸تمام دعاهایی که از معصومین، علیهم السلام، رسیده همه یکجا کپسول شده و در ذیل دعای عرفه -الهی انا الفقیر فی غنای ...- در آمده که این بخش را، بعضی [به غلط] حذف می کنند. @nedaysaadat @Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پاسخ منطقی رهبر انقلاب به یک پرسش که امروز خیلی بین حزب اللهی ها شایع شده است. 🔷 راحت باشید ولی مبارزه کنید ... این مشکلات اقتضا و نشانه به قله هاست. 🔷 اگر نباشد باید تردید کنیم مهم اینست که داریم حرکت می کنیم. 🔷 ... چقدر زیبا و دلنشین ... کاش ما هم می توانستیم اینطور توضیح دهیم تا مخاطب مان آرام شوند. 🌐 @Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 راه شهدا کجاست؟ 🌷 در برنامه جهان آرا، ۱۹ مرداد۹۸، با موضوع شهدای مدافع حرم، جانباز مدافع حرم؛سلمانی (از تربیت شدگان مسجد کهنز شهریار) در این برنامه خاطره ای از شهید حسین همدانی فرمانده نیروهای ایرانی در سوریه نقل کردند که بسیار قابل توجه است: بعد از اتمام ماموریت سردار حسین همدانی در سوریه ایشان در جمع پاسداران که بنده هم حضور داشتم حضور یافتند و پاسخگوی سوالات نفرات شدند در انتها فرمانده وقت دانشگاه امام حسین، علیه السلام، از ایشان پرسیدند که برنامه شما برای بعد از این چیست؟ 🌷سردار همدانی چند ثانیه تامل کردند و گفتند بنده از قبل انقلاب بودم و الآن چهل سال است مجاهدم ولی بعد از این میخواهم کاری کنم که یقین دارم از این چهل سال مجاهدت است و اجر و ثواب بیشتری دارد و آن این است که میخواهم بروم گوشه ای از مملکت در یک پایگاه بسیج و مسجدی جمعی نوجوان و جوان را دور خودم جمع کنم و روی آنها کار تربیتی و فرهنگی کنم و برای امام زمان، صلوات الله علیه، سرباز کنم و دارم این کار ثوابش از این چهل سال مجاهدت ارزش بیشتری دارد. و الحقنی بالصالحین 💠 @Analysts
♦️ هسته‌ای آیت‌الله یزدی⁉️‼️ ♦️ آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو شورای نگهبان به تازگی در دیدار با دادستان‌های کشور، طی سخنانی گفته: ‼️«اخیراً طرحی که مورد تصویب مجلس قرار گرفته بود به شورای نگهبان آورده شد. این طرح عبارت است از آنکه دولت‌های استکباری بتوانند پسماند‌های انرژی اتمی خود را در کشور دفن کنند؛ استکبار همیشه این پسماند‌ها را در کشور‌های عقب مانده دفن می‌کند و همه می‌دانیم که اشعه این نوع پسماند‌ها برای افراد کشور ضرر خواهد داشت... مجلس تصویب کرده بود که طبق توافقنامه صورت گرفته، پسماند‌های سوخت اتمی می‌تواند در کشور دفن شود، اما بنده اعلام کردم که این مورد خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف مصلحت است و سایران نیز این را پذیرفتند.» ‼️ اشاره آیت‌الله یزدی به تصویب کنوانسیون مشترک ایمنی و مدیریت پسماند پرتوزا است که چند هفته قبل به تصویب مجلس دهم رسید و دولت هم نسبت به آن نظر موافق داشت. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در روز تصویب این طرح، درباره آن به نمایندگان مجلس گفت: «این کنوانسیون هیچ نگرانی برای ما ایجاد نمی‌کند؛ حدود دو سال به صورت مستمر حداقل ۱۶۰۰ ساعت کار کارشناسی با مشارکت بخش‌های مختلف اعم از ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره این لایحه صورت گرفته است. حق شرط در این کنوانسیون برای ما محفوظ است و تصویب این کنوانسیون با رأی بالا، پیامی قوی برای کشور‌هایی است که جمهوری اسلامی ایران را متهم به سلاح هسته‌ای می‌کنند.» ‼️بحث درباره پسماند‌های هسته‌ای همواره در جهان به طور جدی وجود داشته و همانطور که آیت‌الله یزدی گفته کشور‌هایی مثل روسیه و امریکا هرگز این پسماند‌ها را در داخل خاک خود نگهداری نمی‌کنند. پیش از این گزارشی توسط مقامات کشور عراق منتشر شد که نشان می‌داد امریکا از برخی مناطق کشور عراق برای امحای ضایعات هسته‌ای خود استفاده می‌کند. در این ماجرا هم همچون برخی دیگر از توافقات دو جانبه دولت روحانی، اگر شورای نگهبان حضور نداشت، معلوم نبود چه آسیب‌هایی به ملت ایران می‌رسید. 🔰منبع: روزنامه جوان این ره که تو میروی به است @Analysts
☸ برداشت سیاسی از دیدار رهبری با جهادی ها پنج شنبه گذشته رهبرانقلاب با تعدادی از گروه های جهادی دیدار داشتند. یک نکته حائز اهمیت از این دیدار گزارش شد که به جهت سیاسی اهمیت دارد. 1⃣ نکته اول که الحق نیز مایه مباهات است انتقاد صریح یکی از جوانان از رهبری است: "شما که خودتان بحث جوانگرایی را مطرح کردید چرا برخی از انتصاب های تان جوانانه نیست؟" اصل این انتقاد را نباید دست کم گرفت. از دو جهت این انتقاد ارزشمند است. اول اینکه رهبری انقلاب، آغوشی باز برای شنیدن نقدها دارد. بله جدید نیست، اما تکرارش نیز به جهت شکر دارایی یک انقلاب شیرین است. اما موضوع مهمتر نقدی است که از زبان یک جوان جهادگر و انقلابی مطرح می شود. این نیز رشد است. روزگاری بود که جریان انقلابی ما تصور می کرد ولایت مداری یعنی اینکه هر چه رهبری گفت، باید چشم بسته پذیرفت. ایندست افراد اگرچه ظاهر انقلابی تری دارند اما کمک شان فراتر از تکرار سخنان رهبری نیست. اما امروز جوان مومن ما به چنان بلوغی رسیده است که را در مدار می فهمد. چنین جوانی ممکن است ابتدا چند و چون بیاورد اما وقتی مساله برایش بجهت منطقی روشن شد، دهها برابر برای فهمیدن و فهماندن ولایت، موثرتر عمل می کند. در این باره حرف بسیار است. بگذریم. 2⃣ اما موضوع دوم رهبری به این انتقاد است. پاسخ ایشان دو بخش دارد. بخش اول اشاره ایشان به آقای فتاح است و می گویند "ایشان نه پیر است و نه جوان. اما آیا به مصلحت است که کنار گذاشته شوند؟" و در جای دیگر می گویند "بهترین راه حل برای جوان گرایی اینست که یک رئیس جمهور جوان سرکار بیاید." به این فهم دو برداشت کلیدی از این تعابیر می شود. یکم. مساله اینست که ما در 40 سالگی انقلاب افرادی داریم که گرچه جوان و یا پیر نیستند، اما کوله بار تجربه اند. یک انقلاب برای اینها سپری و هزینه ها شده است تا تجربه کسب کردند. سوال اینست که آیا می توان و منطقی است که کنار گذاشته شوند؟ آیا ضرورت جوانگرایی به معنی حذف تجربه گرایی است؟ اما دوم و مهمتر اینکه رهبری توضیح می دهند مسیر جوانگرایی از حذف دستوری باتجربه ها نمی گذرد. لذا می فرماید برای رسیدن به جوانگرایی باید یک دولت بعدی را به اختیار بگیرد. این تعبیر یعنی برای تحقق و جوانگرایی نباید منتظر انتصاب و دستور و نسخه های بالا به پایین ماند. جوانگرایی یک پروسه در درون مردم سالاری است. یعنی بجای چشم دوختن به باید چشم به دوخت. با این گزاره، یعنی را باید به سبک دیگری تحلیل کنیم؛ تحلیلی مردمی نه حکومتی. ☸ بیانیه گام دوم 🆔 @Analysts گام‌دوم انقلاب 🆔 t.me/Gam_2_World
☸️ دومین همایش 23 و 24 مرداد ( ) برگزار می شود ... ♦️در زادگاه مجاهد بزرگ تاریخ معاصر میرزا کوچک خان رهبر نهضت جنگل 🔹با موضوعاتی چون: 🔸منشور در حکمرانی ایرانی 🔸اندیشه تمدنساز از #۱۵خرداد تا ظهور 🔸 همه قفل های کشور 🔸نقد ادره کشور و ... 🔹 بر اساس گام دوم ✔️ استان زرخیز گیلان به این نشست بپیوندید. منتظرتان هستیم. ☸️ بیانیه گام‌دوم 🆔 @Analysts گام‌دوم انقلاب 🆔 t.me/Gam_2_World
انسانیت در و 32 کشور جهان زنده است.. بزرگ بانوی ورزشکار قهرمان و پهلوان و الگو برای مدیران دوتابعیتی ناکارآمد کشور، سرکار خانم ورزشکار شجاع ایرانی مدافع ، سه بار از مواجهه با نماینده انصراف دادند و حق ایشان در رسانه‌ها ادا نشده. وظیفه ما حمایت از ایشان است. اگر امکان ارتباط با یک نام تجاری، جهت پذیرش اسپانسری ایشان را دارید هم بسم الله بگویید. هزینه های شرکت در مسابقات بالاست. ⚛ ☯ انجمن مدرسان بیانیه گام دوم ☸ @Analysts
امروز سال‌گشت کودتای نافرجام آمریکا و انگلیس با همراهی پهلوی علیه دولت مصدق در ۲۵ مرداد ۱۳۳۲ می‌باشد. پس از عدم کامیابی آمریکا و انگلیس در این عملیات، در حالی که بسیاری افراد نقشه‌ی بر زمین زدن مصدق را عملا شکست خورده تلقی کرده بودند، آمریکایی‌ها به عنوان مجری طرح براندازی دولت مصدق، بلافاصله اجرای نقشه‌ی جایگزین را در دستور کار قرار داده و آغاز نمودند که منجر به کودتای موفق ۲۸ مرداد (یعنی تنها ۳ روز پس از شکست نقشه‌ی اول) گردید. 💥 روز ۲۵ مرداد هر سال، به ما و هر ملت آزاده‌ی دیگری یادآوری می‌کند که هیچگاه نباید مکر و نیرنگ دشمنان و بدخواهان را تمام شده دانست؛ هیچگاه. در غیر این صورت، سیلی خوردن حتمی است. @abarshagerd @Analysts
⭕️ اثر کودتای 28مرداد در روشنفکران ایران 🔺 کودتای 28 مرداد نقطۀ عطفی در تاریخ جریان‌های فکری سیاسی ایران به حساب می‌آید. این حادثه سبب شد تا از آن پس، گروه‌های روشنفکری در ایران به دو گروه کاملا مجزا تقسیم گردند: یکی تداوم دهندۀ خط مشی غرب‌ستایی و دیگری غرب‌زدایان. 🔺 دستۀ اول همچنان معتقد به ترویج غرب‌ستایی و تقلید همه‌جانبه از غرب بودند. گروه دوم اما با مد نظر قرار دادن کودتای 28 مرداد به عنوان یک کاتالیزور، اندیشۀ انتقاد از غرب و تلاش برای استفاده از رقابت موجود بین قدرت‌های غربی را کنار نهاده و غرب‌زدایی و تلاش برای بنیانگذاری نهضت بازگشت به خویشتن را سرلوحه کار خود قرار داد. محمدعلی روزبهانی @Analysts
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠♦️ به جرم این افشاگری وارد زندان شد ✔️رهروان عباسی راهش را ادامه می دهند ... ✔️آیا فکر می کنید با بریدن زبان ها و شکستن قلم ها این دولت ادامه می یابد؟! ✔️ راه این نیست دولت اگر بخواهد به مقبولیت زمان انتخابات برگردد باید خودش را اصلاح کند. ✔️ اینست از انقلاب ✔️مرحبا به این ذهن و لسان و قدرت بیان 💠♦️ @Analysts
☸️ حکایت یوان چین، ایران و آمریکا چرا ضعف یوان چین موجب بهتر شدن حال اقتصاد آن و وخیم شدن حال اقتصاد آمریکا (در مورد اخیر؛ ریزش 3 درصدی بورس 22 تریلیون دلاری نیویورک و کاهش 700 میلیارد دلاری ارزش آن ظرف چند روز) می شود و وقتی ریال ایران ضعیف می شود، موجب وخامت حال اقتصاد ایران و بی تفاوتی حال اقتصاد آمریکا و خوشحالی برخی همسایگان می شود؟ پاسخ در یک جمله؛ همه چیز بستگی به میزان نفوذ راهبردی یک اقتصاد در دیگر اقتصادهای جهان دارد. اگر اقتصادی مثل چین که آنقدر صنایع طرف تجاری خود (آمریکا) را وابسته به کالاها و خدمات با کیفیت و ارزان خود کرده، واحد پولیش ضعیف شود؛ صادراتش بیشتر و اقتصاد آن تقویت می شود. از سوی دیگر؛ اگر واحد پول طرف تجاری آن تقویت شود، واردات او بیشتر و منجر به تضعیف اقتصادش می گردد چرا که تفاضل واردات و صادرات یکی از مولفه های تشکیل دهنده تولید ناخالص داخلی یک اقتصاد است! جالب اینجاست؛ حالا که ریال ایران به لحاظ تاریخی در ضعیف ترین شرایط خود به سر می برد، وقتی مشتریان عراقی وارد کشور شده و به بازار هجوم می آورند؛ از همان لحظه ورود خودرو اجاره کرده و از خدمات و کالاهای داخلی ارزان (برای آنها) بهره مند می شوند، داد عده ای بلند می شود که این چه وضعی است و چرا یک شهروند عراقی کالاهایی که برای ما خیلی گران است را به راحتی می خرد و ما برای خریدهای ناچیز باید خیلی محاسبه و فکر کنیم؟! و چرا آنها راحت به بهترین رستوران ها و هتل ها رفته و ما... ما باید به این فهم مشترک برسیم که وقتی خریدار خارجی اینچنین خرج می کند و با قیمت های گزاف (از منظر ما) برای اقامت در شمال و مشهد و... هزینه می کند؛ در واقع منجر به تقویت تولید و صادرات و اقتصاد ملی می شود. البته گفتن و شنیدن این سخن در شرایطی که ذره بین خود را روی برخی کیس های خلاف اخلاق! زوم کرده ایم، کمی سخت است... آری، پول ملی ضعیف؛ هم تهدید است و هم فرصت! اما اگر بتوانیم بی سروصدا در بازار همسایگان از طریق عمدتا شرکت ها و بیزینس های کوچک و متوسط رخنه کنیم، یعنی یک تهدید بزرگ را به یک فرصت تاریخی تبدیل کرده ایم! در این میان البته کارآفرینان و تولیدکنندگان هوشمند، فارغ از هیاهو و احساسی شدن، تور خود را به قدر توان پهن کرده و بهره ای از سیل ورود ارز میبرند و سایرینی که عینک بدبینی به چشم زده اند باید فقط تماشاگر ثروتمندتر شدن آنها باشند! و سخن آخر اینکه طبق گزارش سازمان جهانی جهانگردی، در سال 2018 حدود 150 میلیون توریست چینی با اختصاص 10.5 درصد سهم بازار به خود 277.3 میلیارد دلار برای سفرهای تفریحی به خارج هزینه کرده اند. (جمعیت با درآمد متوسط چین 420 میلیون نفر است که سالیانه بین 11500 تا 43000 دلار دارند.) هنر این است که با تسهیل زیرساخت ها نظیر برداشتن ویزا و اعطای امتیازات سرمایه گذاری کاری کنیم همین چینی ها که برایشان سالیان سال بازار خوب صادراتی بوده ایم و از مهمترین شرکای تجاری ما هستند، یوان ارزشمند (در مقابل ریال) شان را به کشور آورده و برای بهره مندی از کالا و خدمات ایرانی، متقاضی خرید ریال شوند! امیرعباس زینت بخش 🆔 @Analysts
☸️ ۳۷سال پیش، امام خمینی در دیدار با اعضای حزب‌الله لبنان چنین گفتند: اگر مقاومت کنید پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم به چشم دیدیم... ♻️ «جنگ سی و سه روزه، یک پدیده‌ی تاریخی بود. ما حادثه‌ای شبیه آن در کل این منطقه به یاد نداریم و دشمنان ملت‌های مسلمان و هم هرگز انتظار و توقع چنین چیزی را نداشتند؛ اما اتفاق افتاد. این پیروزی از یک طرف و شکست از یک طرف، یک حادثه‌ی بزرگ بود و هم با خودش دارد... یعنی ملت فلسطین، ملت عراق، ایران و ملت‌های دیگر، همه به چشم خودشان دیدند که راه مقاومت و ایستادگی، تنها راه پیروزی است؛ راه دیگری وجود ندارد؛ ولو مقاومت‌کننده یک گروه کوچک باشد؛ ولو آن قدرتی که در مقابل آن می‌شود، ارتش درجه‌ی یک دنیا باشد و از طرف آمریکا هم حمایت بشود. هرچه باشد، این یک راز و سنّت الهی است.» 🔰سؤال آن است که لبنان چگونه توانستند مدرن‌ترین ارتش‌های دنیا را شکست داده و آنها را مجبور به عقب‌نشینی کنند؟ پاسخ این سؤال را ، دبیرکل حزب‌الله لبنان چنین داده است: «سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۰ شمسی) تعدادی از علما و مجاهدان در کنار یکدیگر جمع شدند. ۹ نفر از این گروه از جمله شیخ حسین عبید به وسیله‌ی انتخابات برای سفر به ایران و دیدار و بیعت با امام خمینی که ایشان را مسلمانان، رهبر امت و امید مستضعفان جهان می‌دانستیم، برگزیده شدند. ما از موضع ایمان، تفکر و البته جهاد با ایشان بیعت کردیم و برای مقاومت و مرگ اجازه گرفتیم... سال ۱۹۸۲ که ما حزب الله را با چند ده نفر تأسیس کردیم صدهزار نیروی اسرائیلی و بیست‌وپنج هزار نیروی آمریکایی، فرانسوی و ایتالیایی داخل لبنان بودند، ناو نیوجرسی و... در آب‌های ما حضور داشت. امام خمینی به آن ۹ نفری که به دیدارشان رفته بودند گفت نه منتظر ما و نه منتظر هیچ کس دیگر نمانید و اگر مقاومت کنید من پیروزی را در پیشانی شما می‌بینم. ♻️ در یک تحلیل کلان‌تر، اساسا از ۳۳_روزه به این ور، معادلات قدرت در منطقه‌ی تغییر کرد و کفه‌ی ترازو به نفع محور مقاومت شد. نظام سلطه که تا پیش از این، رویای ساخت خاورمیانه بر محور رژیم صهیونیستی را داشت، بعد از این جنگ، به این نتیجه رسید که طرح ، آرزویی دست‌نیافتنی است. سیدحسن نصرالله در مصاحبه‌ی چندی پیش خود با «شبکه‌ی المنار»، صراحتا در این‌باره صبحت کرده و چنین گفته است: “در جنگ ۳۳ روزه روح صدمه دید و دیگر آن اسرائیل قبل نشد. اطمینانِ بخش‌های مختلف سیاسی و نظامی به یکدیگر از بین رفت. ایستادگی غزه در جنگ‌های سال‌های بعد هم این موضوع را تثبیت کرد و پس از جنگ ۳۳ روزه اسرائیل هیچ وقت نتوانست اعتماد به نفسش را باز بیابد.” 🔰 البته جنگ ۳۳ روزه صرفا یک مصداق است از مبنی بر آنکه اگر در صراط حق، و کنند، حتما پیروز کارزار خواهند بود. «خداوند متعال در آیات مکرّر قرآن این وعده را داده است که اهل حق، طرف‌داران حق، پیروز نهایی‌اند؛ آیات فراوان قرآن بر این معنا دلالت می‌کند.» تجربه‌ی ملت ایران در طول این چهل سال نیز، مؤید مبرهن پیروزی به شرط ایستادگی در صراط حق بوده است. شکست مفتضحانه‌ی و از جوانان مؤمن و انقلابی ایران در ماجرای اخیر و ، دو نمونه‌ی دم دستی از آنهاست. «برادران و خواهران عزیز! امروز ما از روزهاى جنگ تحمیلى و دفاع مقدس بمراتب جلوتریم، بمراتب قوى‌تریم، بمراتب نفوذ ملت ایران در دنیاى اسلام گسترده‌تر است؛ امروز ما تواناتریم. ملت ایران این توانائى را به برکت ایستادگی‌ها به دست آورده.» ☸️ @Analysts