eitaa logo
موسسه اندیشه بهشتی
9.5هزار دنبال‌کننده
776 عکس
223 ویدیو
68 فایل
📌 موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی 🌐 وب سایت: andishebeheshti.ir ♦️معاونت فرهنگی: @andishebeheshti_f ♦️ادمین کانال: @AndisheBeheshti_admin ♦️کانال مکتب بهشتی: @maktabbeheshti 📍قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد ۵۰۵ ۰۲۵۹۱۰۰۳۰۱۳ ☎️
مشاهده در ایتا
دانلود
از استقبال تون متشکریم 🙏🌺🌺
منتظر دورهای آموزشی بعدی باشید😎
موسسه اندیشه بهشتی
🎥 #تیزر | درس‌گفتار موقعیت زن از نظر اسلام 👤 با تدریس حجت‌الاسلام دکتر سیدمهدی نریمانی استادیار دپ
📖 آزمون دومین دوره آموزشی موقعیت زن از نظر اسلام 🏁برای شرکت در مسابقه بر لینک زیر کلیک کنید: https://survey.porsline.ir/s/x8bG0ZE 📌این لینک از ساعت ۱۰ صبح روز جمعه تا آخر روز ۱۰ آذر فعال خواهد بود.
موسسه اندیشه بهشتی
🎥 #تیزر | درس‌گفتار موقعیت زن از نظر اسلام 👤 با تدریس حجت‌الاسلام دکتر سیدمهدی نریمانی استادیار دپ
⏳هنوز هم فرصت باقی است 🏛️در دوره شرکت کنید 👨‍🎓پای درس شهید بهشتی بنشینید 🏁در آزمون شرکت کنید 💸هدیه نقدی دریافت کنید 🪪 مدرک معتبر از طرف موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی+ انجمن روانشناسی اسلامی دریافت کنید😍
با سلام و احترام ضمن تشکر از تمام کسانی که در آزمون شرکت کردند، ان‌شاءالله به زودی نتیجه آزمون رو اعلام می‌کنیم.
به مناسبت ایام شهادت مدافع حریم ولایت، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، مشغول آماده کردن پادکست هستیم🎙️
با موضوع ولایت در ده قسمت با بیان شهید بهشتی
ده قسمت با موضوعات زیر: 1️⃣معنای واژۀ «ولایت» 2️⃣ولایت در میان اعراب پیش از اسلام 3️⃣ولایت در جامعه صدر اسلام 4️⃣تفاوت ولایت و حکومت علی (ع) با دیگر خلفا 5️⃣علی (ع) و حراست از محیط سیاسی جامعه 6️⃣معنای ولایت علی (ع): قسمت ۱ 7️⃣معنای ولایت علی (ع): قسمت ۲ 8️⃣معنای ولایت علی (ع): قسمت ۳ 9️⃣نهضت شیعه و مبارزه با تحریف‌ها 🔟روح توحید و جایگاه تقلید
منتظر این پادکست باشید 🏴
💠 قانون اساسی اصالت را به چه چیز می‌دهد: فرد، جامعه یا نظام؟ 🔸 قانون اساسی بر مبنای نظر اسلام، قائل به اصالت آمیخته فرد و اجتماع است یعنی از دیدگاه اسلام نه فرد، اصل است به معنای اینکه نظام و محیط اجتماعی هیچ نقشی ندارند و نه فرد، بازیچه سرنوشتی است که محیط اجتماعی برایش تعیین می‌کند. بلکه هر انسانی خود سرنوشت‌ساز است. همان «لا جبر و لا تفویض بل امر بين الأمرين» در اینجا شکل دیگری پیدا می‌کند یعنی انسان نه محکوم جبر اجتماعی و جبر محیط اجتماعی است و نه صددرصد حاکم بر محیط اجتماعی است بلکه انسان، تا حدودی - که این حدود هم هندسی نیست، حدودیست که نوسان دارد - می‌تواند سرنوشت خود را بسازد. هم در بدترین نظامات اجتماعی و هم در بهترین آن‌ها انسان، سرنوشت‌ساز است. انسان هم خودساز است و هم محیط‌ساز؛ اما تسلطش بر خودسازی و محیط‌سازی، مطلق نیست و بالاخره به جایی می‌رسد که عوامل دیگر تسلط او را محدود می‌کنند. 📚مبانی نظری قانون اساسی، ص ۹۵ 🔰اندیشه بهشتی را دنبال کنید: ایتا | تلگرام | اینستاگرام | ویراستی | آپارات