eitaa logo
موسسه اندیشه بهشتی
9.5هزار دنبال‌کننده
763 عکس
220 ویدیو
67 فایل
📌 موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی 🌐 وب سایت: andishebeheshti.ir ♦️معاونت فرهنگی: @andishebeheshti_f ♦️ادمین کانال: @AndisheBeheshti_admin ♦️کانال مکتب بهشتی: @maktabbeheshti 📍قم، بلوار معلم، مجتمع ناشران، واحد ۵۰۵ ۰۲۵۹۱۰۰۳۰۱۳ ☎️
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از موسسه اندیشه بهشتی
12.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ امام؛ فرزند قهرمان امام حسین (ع) 🎙 سخنرانی آیت‌الله شهید بهشتی پیرامون جامعه حسینی ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
تطبیق نظریه ولایت فقیه در اندیشه شهید بهشتی با امام خمینی.pdf
304.4K
🔻تطبیق نظریه ولایت فقیه در اندیشه شهید بهشتی با امام خمینی ✍️ نویسنده: سید امیر مهدی مشرف 🗞️ اندیشه بهشتی، شماره پنجم. خرداد ۱۴۰۲ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️ضرورت استقلال امام از نظر دعوت به اسلام که خوب دعوت به اسلام می‌کردند و بخش عظیمی از احکام اسلام را هم به‌عنوان یک فقیه برجسته استنباط کرده بودند و در کتاب تحریر الوسیله ایشان مقدار زیادی از اینها آمده ولی برنامه‌ریزی ایشان بیشتر روی ساقط کردن رژیم سلطنتی بود و روی بیرون کردن آمریکا و همه ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها از ایران بود، یعنی تكیه معین ایشان روی این بود که ایران و ملت ایران متعلق به خود این جامعه است و سرنوشت این ملت باید متعلق به خود این ملت باشد، سرزمین این ملت هم باید متعلق به خود این ملت باشد. تکیه ایشان روی این بود که سرزمین و سرنوشت این ملت باید به‌دست این ملت داده شود و آمریکا، انگلیس، شوروی، اروپای غربی، ژاپن، و همه اینها باید بدانند که با یک ملت مستقل و یک سرزمین مستقل سر و کار دارند. پس از آن، این ملت فرصت خواهد داشت که خود را براساس اسلام بسازد و نظام اسلامی را به‌وجود آورد. 📚سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های آیت‌الله شهید دکتر سید محمد حسینی بهشتی، ج ۳، ص ۶۳۳ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
13.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️اسلام چند بعدی؛ ویژگی خط امام است ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
🏴 ۱۴ خرداد، سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) تسلیت باد. ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
پیروزی بیست و دو بهمن همان پیروزی پانزده خرداد است.pdf
546.7K
🔻پیروزی بیست و دو بهمن همان پیروزی پانزده خرداد است ✍️ نویسنده: فاطمه اسلام پناه 🗞️ اندیشه بهشتی، شماره ششم. خرداد ۱۴۰۲ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️عامل اساسی در رهایی ملت به‌حق کسانی که بخواهند نقش عوامل گوناگون را در پیروزی انقلاب ایران منصفانه و واقع‌بینانه ارزیابی کنند، باید اعتراف کنند که امام و رهنمودها و هدف‌گیری‌های امام، خط امام که همان صراط مستقیم خداوندی است از سال ۱۳۵۶ تا پیروزی ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ عامل اساسی و بنیادی موفقیت انقلاب ایران در شکست رژیم شاهی بود. من به‌عنوان یک شاهد و کسی که همه دقیقه‌ها و نکته‌های ظریف این تحول را تا حدود زیادی از نزدیک می‌دیدم، می‌خواهم...از صمیم قلب و با تمام وجود بگویم، که عامل اساسی در رهایی ملت ما از آن همه توطئه‌ها و دام‌های تفرقه‌افکنی که، شیطان بزرگ، آمریکا و رژیم دست نشانده شاهی‌اش در ایران و ساواک دست پرورده سیا، با عوامل رنگارنگشان بر سر راه ملت ما به‌وجود آورده بودند امام بود و امام. 📚جاودانه تاریخ، ج ۳، ص ۳۰ و ۳۱ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
ماهیت امضای حکم رییس جمهور توسط رهبر، در اندیشه شهید بهشتی و امام خمینی.pdf
261.1K
🔻ماهیت امضای حکم رییس جمهور توسط رهبر، در اندیشه شهید بهشتی و امام خمینی ✍️ نویسنده: سید امیر مهدی مشرف 🗞️ اندیشه بهشتی، شماره هفتم. خرداد ۱۴۰۲ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️اردوی علمی فرهنگی تهران 🔻به مناسبت سالروز شهادت آیت‌الله دکتر سید محمد حسینی بهشتی، اردوی علمی فرهنگی از مبدا «قم» به شهر «تهران» برگزار می‌گردد. برنامه سفر: بازدید از: خانه موزهٔ شهید بهشتی، دفتر سابق حزب جمهوری اسلامی (محل کار و محل شهادت شهید بهشتی)، مزار شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، همراه با برنامه‌های علمی... ✅ زمان سفر: ۳۱ خردادماه ۱۴۰۲ 🔹برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به آی‌دی معاونت فرهنگی مراجعه فرمایید: @andishebeheshti_f ⏳ مهلت ثبت‌نام تا ۲۱ خردادماه ⚠️ ظرفیت محدود! ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
♦️رهایی زنان از موقعیت دون انسانی به زن صرفا به‌عنوان یک نیروی کار اقتصادی نگاه نشود. به این معنی که همانطور که می‌دانید در قرن نوزده تلاش برای کشاندن زن به میدان فعالیتها، از طرف سرمایه‌دارها تعقیب می‌شد و سرمایه‌دارها احساس می‌کردند که برای ارزان‌تر کردن نیروی کار بایستی مقدار بیشتری نیروی کار به بازار کار بیاورند تا عرضه بیشتر شود و محصولات ارزان شود. به‌خصوص اینکه حتی به این هم اکتفا نمی‌کردند و اصولا به زنان مزد کمتری پرداخت می‌کردند. به همین جهت یکی از خواسته‌های اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری این بود: «مزد مساوی برای کار مساوی اعم از زن و مرد». بیان این مطلب بدین منظور است که گفته می‌شود با آن نگرش، تحت عنوان آزاد کردن زن و بالا بردن مقام زن، در حقیقت می‌خواستند آن را به‌عنوان یک نیروی کار قابل بازخرید وارد میدان کنند، این یک کار دون انسانی است. ولی نه اینکه کار برخاسته از انتخاب انسان را تأیید نمی‌کنیم...کار دو نوع است: یکی کار برخاسته از انتخاب هر انسان که این تجلی شخصیت و سازنده شخصیت انسانیت است و دوم کار صرفأ اقتصادی که غالبا توسط قدرت‌های غالب و قاهر دیگر و سلطه‌های اجتماعی و اقتصادی بازخرید می‌شود و طبیعی است که در این صورت انسان را آرام آرام به‌صورت شیئی در می‌آورد، یک ماشین تولیدی. 📚مبانی نظری قانون اساسی، ص ۱۰۱ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti
موسسه اندیشه بهشتی
♦️تقسیم کار اجتماعی؛ زنان و زمامداری در میدان اجتماع، در چند کار، اسلام می‌گوید به‌دلیل این که زن استعداد رشد عواطفش بیشتر است و مرد استعداد رشد محاسبه و تعقلش بیشتر، این سمت ها که احتیاج به محاسبه بیشتر دارد برای مردان باشد: زمامداری‌های اجتماعی، از قبیل ریاست‌جمهوری و نخست‌وزیری و امثال آن؛ اولا به فعالیت‌های سخت و ثانيا قدرت مقاومت در برابر عواطف و تعقل و محاسبه قوی احتیاج دارد. به‌طور معدل در میان مردها این شانس بیشتر است که افراد شایسته برای این کار پیدا بشوند. ممکن است در دنیا به‌طور استثناء زنی پیدا شود که نخست وزیر خوبی باشد، اما این استثناء است. استثناء غیر از معدل است. آیا این توهین به زن در اسلام است؟ نه، برای این که ما که نگفتیم مرد یک امتیاز اضافی دارد. گفتیم یک امتیاز مرد دارد، یک امتیاز زن دارد، هر کدام از این دو امتیاز در جای خودش. این عينا مثل این است که ما وقتی که در دبیرستان بچه‌ها را می‌خواهیم آزمایش استعداد کنیم و بگوییم هر کدام به درد چه رشته‌ای می‌خورند، امتحانی بکنیم و بگوییم این دسته اگر بروند در رشته‌های تجربی بهتر ترقی می‌کنند، آن دسته اگر بروند حقوق بخوانند بهتر ترقی می‌کنند، آن دسته سوم اگر بروند ادبیات بخوانند بهتر است. این توهین به هیچ‌کدام نیست تا مثلا اگر فردی را برای ادبیات انتخاب کنیم، بگوید به من توهین کردید که گفتید پزشکی نرو. این توهین به او نیست. تو یک ادیب نویسنده ارزنده‌ای می‌شوی، ارزشت هم در جای خودش محفوظ است. 📚موقعیت زن در اسلام، ص ۱۶ و ۱۷ ﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋ ❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی❝ ༺ @AndisheBeheshti