eitaa logo
🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
3.6هزار دنبال‌کننده
132 عکس
6 ویدیو
5 فایل
دریچه‌ای برای ارائه‌ گزیده‌های کوتاه از اندیشه‌های راهبردیِ اندیشمند فرزانه، مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی (بنیان‌گذار فرهنگستان علوم اسلامی قم)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 موضع مرحوم آیت الله سید منیرالدین حسینی‌الهاشمی (ره) درباره انجمن ضد بهائیت (معروف به انجمن حجتیه) | ۱۳۷۵/۰۱/۲۱ 🔗 مشاهده متن ☑️ @AndisheMonir
💥 در نظام سرمایه‌داری، تا اختلاف طبقاتی نباشد، شتاب در انگیزش پیدا نمی‌شود. 🔰 استاد سید منیرالدین حسینی: اختلاف طبقه نسبت به طبقه پایین قاعدۀ هرم، «تحقیر» می‌آورد و نسبت به طبقات بالا «تجلیل»؛ طبقه بالا را مسلط می‌کند و به او اذن تکبر می‌دهد؛ حتماً باید بین مالک و سرمایه‌دار و متخصص در مصرف کردن، اختلاف طبقه وجود داشته باشد تا انگیزۀ پس‌انداز و انگیزۀ تجمع سرمایه به وجود بیاید، تا در نهایت «سرمایه» احترام خودش را پیدا کند. ۱۳۷۸٫۹٫۲۸ برشی از کتاب علل و عوامل ناهنجاری‌های اجتماعی اثر استاد سید منیرالدین حسینی ☑️ @AndisheMonir
🔰 در انقلاب اسلامی، چه در مبارزه با رژیم پهلوی و چه در جنگ تحمیلی، خون بر شمشیر پیروز شد، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام، انسان را تبدیل به اسلحه می‌کند، آن هم بالاترین اسلحه‌ها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. ◀️ استاد سید منیرالدین حسینیِ الهاشمی: 🔹 در انقلاب اسلامی، چه در جنگ و چه در مقابل شاه، خون بر شمشیر پیروز بود، نه اسلحه در برابر اسلحه. نظام پرورشی اسلام انسان را تبدیل به اسلحه می‌کند، آن هم بالاترین اسلحه‌ها. هیچ سلاحی در اسلام بالاتر از بنده مؤمن نیست. قدرت روحی مؤمن و به استقبال خطر رفتن و «ریسک خطر» را به حداکثر رساندن به صورت اجتماعی، از کلیه آیاتی که درباره قتال با کفار هست، در قرآن ظاهر است. مسئله، مسئله معامله با خدا است؛ خدا طرف خرید است. 🔸 مسئله برتری یک اعتقاد و یک قاطعیت است که به‌صورت برتری تحرک سازمان درآمده. مسئله برتری یقین مؤمنین بر کفار است. یقین مؤمنین که در آن یک ذره اضطراب نیست، نسبت به یقین کفار به دنیا که در جنگ، احساس به خطر افتادن آن (دنیا) را می‌کنند و سراسر از خوف و اضطراب می‌شوند و تن به اضطراب کوچک‌تر می‌دهند؛ و وقتی به مرگ می‌رسند که اضطراب بزرگتر است، قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها شدیداً تضعیف می‌شود. 🔹 به حداکثر رساندن ریسک خطر، اگر خلق و خوی همه یک ملت و مجموعه شد، تکنولوژی متناسب با خودش را برای توسعه قدرت می‌طلبد. سنخ تکنولوژی نظامی آن با سنخ تکنولوژی کسی که می‌ترسد از جان خود و ریسک را به حداقل می‌رساند متفاوت است. 🔸 این دو ماشین جنگی، لوازم‌شان یکی نیست. این‌جا تشریفاتی برای رئیس نمی‌خواهند. رئیس با همه مؤمنین داخل یک صف می‌ایستد، نماز می‌خواند، یک گونه وضو می‌گیرد. بر خلاف دستگاه کفار که الگوی خوراک، خواب، نشست و برخاست، و امنیت رئیس را متفاوت می‌گذارند، تا وجودش را طوری بکنند که دیگران بپذیرند که باید فدای او بشوند. [در سازمان ایمانی] چنین چیزی نیست. مدیر جنگ، راسخ‌تر از همه، جلوی دشمن است. 🗄 بانک اطلاعات فرهنگستان علوم اسلامی - پژوهش 186 - جلسه 3 (1372) ☑️ @AndisheMonir