هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 کتاب محکوم به موفقیت، نوشته دنیس راس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما رییسجمهور آمریکا در سال ۱۳۹۴، درباره تأثیر مخرب مذاکره حسن روحانی با آمیرام نیر، در روابط رژیم صهیونیستی با دولت ریگان در سال ۱۹۸۶ یا همان ۱۳۶۵.
🔻 بر خلاف ادعای روحانی ( که پشت شعار بیاعتبار بودن رسانههای رژیم صهیونیستی درباره مذاکره مزبور پنهان میشود )، این مقامات دولت اوباما هستند که در کتابهای علمی در حوزه روابط بین الملل، بر مذاکرات حسن روحانی و آمیرام نیر مشاور نخست وزیر رژیم موقت تأکید میکنند، مگر حسن روحانی بپذیرد که آمریکا و اوباما و مشاور امنیت ملی او هم مانند رسانه رژیم صهیونیستی بیاعتبار هستند 🤣😆🤧
@StrategicNews_ir
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 مجموعه اسناد ایران کنترا، در باره سفر هیأت آمریکایی اسراییلی مک فارلین و آمیرام نیر به ایران و دیدار با حسن روحانی و هادی نجف آبادی و ... در هتل استقلال تهران.
🔻 در ادامهی آن دیدار در تهران که با مخالفت امام (ره) مواجه شد، در ۸ مرداد ۱۳۶۵ روحانی در پاریس با آمیرام نیر دیدار کرد و در شهریورماه ۱۳۶۵، سازمان سیا با واسطه ساداتیان، علی هاشمی را به واشنگتن منتقل و او را برای انتقال پیام به عمویش هاشمی رفسنجانی آماده کردند، و چون صهیونیست ها زودتر کانال زده و وارد مذاکره بدون اجازه با روحانی شده بودند، مذاکرات آمریکا با جناح هاشمی شکست خورد و آمریکا از رژیم صهیونیستی عصبانی شد و جورج بوش پدر، معاون رونالد ریگان برای ابلاغ این خشم دیپلماتیک، به تل آویو سفر کرد.
🔻 این گنجینه بی نظیر، بخش مهمی از تاریخ مناسبات جناح راست میانه موسوم به اعتدالی ایران، با آمریکا است که از منظر کمیسیون هایی در دولت، کنگره، دادستانی و .... آمریکا تهیه شده، مناسباتی که به شدت با مخالفت امام خمینی (ره) مواجه بود و ایشان فرمود: خدا آنان که خواب رابطه با آمریکا را می بینند، از خواب بیدار کند.
@StrategicNews_ir
هدایت شده از اندیشه هجری | امیر گودرزی
▪️تحلیل تمدنی مشارکت در انتخابات
😄بیشترین مشارکت در استان کهگیلویه بویر احمد و خراسان جنوبی و...
😞کمترین مشارکت در استان البرز و تهران و...
👈مولفه های تمدنی مشارکت بالا:
1⃣زندگی عشیره ای
2⃣دار واسعه و خانه ویلایی
3⃣آزادی بیشتر از نظام آموزشی مهد کودک و مدرسه و دانشگاه
4⃣جمعیت های تولیدی_ غیر مصرفی
5⃣آزاد از فضای مجازی و زندگی حقیقی
6⃣خانوادههای پر جمعیت
7⃣کمترین تولید زباله ای طبیعی
8⃣اقتصاد مردمی، غیر تسهیلاتی، کار در خانه ای _سنتی
9⃣ازدواج بهنگام و سن پایین و طلاق پایین
👌خروجی این سبک زندگی و تمدن، انسانهای سالم تر، بانشاط تر، قانع تر، متواضع تر، رضایتمندتر، مسولیت پذیرتر، اجتماعی تر، با ایمانتر و با انگیزه برای مشارکت اجتماعی_ سیاسی
👈مولفه های تمدنی مشارکت پایین:
1⃣خانواده های گسسته از عشیره
2⃣آپارتمان نشینی و ضیق دار
3⃣اسیر مدرک تحصیلی و عناوین تخیلی
4⃣جمعیت های مصرفی_ غیر تولیدی
5⃣اسیر فضای مجازی و دور از زندگی حقیقی
6⃣خانواده های کم جمعیت
7⃣شهرهای کارخانه تولید زباله ای مصنوعی
8⃣اقتصاد دولتی، بانکی، کارخانه ای_ صنعتی
9⃣ازدواج نابهنگام و سن بالا و طلاق بالا
👌خروجی این سبک زندگی و تمدن، انسان های بیمارتر، افسرده تر، پر توقع تر، متکبرتر، ناراضی تر، بی تفاوت تر،اجتماع گریزتر، بی ایمانتر و بی انگیزه برای مشارکت اجتماعی_ سیاسی
هزار مولفه ی دیگر میتواند در این افسرگی سیاسی شهر نشین ها دخیل باشد ولی برای اهل دقت و تحقیق و تفکر، رئوس برخی تفاوت های عمده ی تمدنی، فهرست شده است.
🌹 حوزه انقلابی
╭┅───────────┅╮
🕌 @howzehenghelabi
╰┅───────────┅╯
هدایت شده از اخبار استراتژیک
41.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 مفهوم اندیشکده برای نخستین بار چگونه ابداع شد؟
@StrategicNews_ir
هدایت شده از 🇮🇷 یازهــــــــرا 🇵🇸
24.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴استاد حسن عباسی در مورد کشف #حجاب و فتنه مخملی زن زندگی ازادی بهتر توضیح میدن .
سنگر اول فتح #بی_حجابی
سنگر دوم هم.جنسگرایی
سنگر سوم و ....
زن زندگی آزادی یک فتنه نبود بلکه یک پروژه مشترک بین #اصلاحات و #اسرائیل است
#جهاد_تبیین
#ترک_فعل_مسئولان
💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجـــــــــاب
@yaazahra_ir
ژوئیسانس؛ هدف علم اقتصاد
🔹ژوئیسانس لاکان، ترکیبی از فرایند حرکت از desire (میل) به wish (آرزو) و نهایتاً longing (اشتیاق) است. این فرایند منتج به غلیان و طغیان هوی و هوس و شکستن تابوها و عبور از خط قرمزهای اخلاقی و جنسی میشود. فتنه ۱۴۰۱ فتنهای برای تحقق ژوئیسانس در ایران و سپس رنسانس و دینزدایی بود. لذا فرایند ژوئیسانس چنین است:
desire ➡️ wish ➡️ longing
🔹اما این امر صرفاً بعنوان یک جنگ احساسی نباید تحلیل شود بلکه از زاویه توسعه اقتصادی نیز باید نگریسته شود. علم اقتصاد ذاتأ مقوّم ژوئیسانس است و اساساً یکی از مهمترین نظریات اقتصاد، مبحث utility است که بروز و ظهور همان desire میباشد. لذا علم اقتصاد، از زاویه یوتیلیتاریانیسم منجر به تحقق ژوئیسانس و غلیان هواهای نفسانی میگردد.
🔹دانش اقتصاد توسعه ملازم با ژوئیسانس است و معنای تقسیمبندی کشورها به سه گروه توسعهیافته، درحالتوسعه و توسعهنیافته، این سهگانه است: ژوئیسانسیافته، درحالژوئیسانس و ژوئیسانسنیافته. دُز ژوئیسانس در کشورهای غربی 100 درصد است. دُز ژوئیسانس در برخی کشورهای اسلامی نظیر ترکیه نیز بالاست. دُز ژوئیسانس در کشورهایی نظیر ایران نیز در سالهای اخیر متأسفانه افزایش یافته؛ اما در کشورهایی نظیر یمن که هنوز مظاهر توسعه غربی (نظیر مالها، پاساژها، پتشاپها، آسمانخراشها و...) رواج فراوانی نیافتهاند، دُز ژوئیسانس بسیار پایین است و اساساً به همین علت است که ایمان یمنیها در اوج قرار دارد و جهادشان در مقابل اسرائیل زبانزدنی است.
🔹با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، به مطالب و کتابهای متعددی تحت عنوان delusion of development
یا illusion of development و
نظایر آنها میرسیم که همگی دالّ بر این هستند که خود اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیدهاند که نظریات توسعه مبتنیبر توهم است. این امر همان است که سابقاً در کانال بدان اشاره شد که در سه سطح ادراک و معرفت (توهم، تفهم، و تفقه)، معرفت حیوان مبتنیبر توهم است و متأسفانه علوم انسانی مدرن، با تعریف حیوانانگاری از انسان، سطح معرفت وی را به توهم تنزل دادند. و چنانکه بیان شد توهم ناشی از جهل است و در تقابل نزاع عقل و جهل، معرفت توهمی منتج به خسران و شکست و خَیب میشود.
🔹 در نقطه مقابل فرایند ژوئیسانس، که برنتافتن حد و مرزهاست، ادب حضور قرار دارد که منجر به حفظ حدود الهی میشود. و در نقطه مقابل utility که مطلوبیت حاصل از امیال نفسانی است، بهجت قرار دارد که مطلوبیت حاصل از امیال الهی است. این «بهجت» و «نضرۀ» و «نشاط» و «سرور» حاصل از نعم الهی، در آیینهای مختلف دینی ازجمله پیادهروی اربعین مشهود است.
🔹هجرت از ژوئیسانس به ادب حضور، و هجرت از utility به بهجت و مطلوبیت معنوی، و هجرت از توهم به تفقه، یکی از کارویژههای اندیشکده تثبیت در قرن جدید اسلام و ایران است. با ما همراه باشید...
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
ژوئیسانس؛ هدف علم اقتصاد
🔹ژوئیسانس لاکان، ترکیبی از فرایند حرکت از desire (میل) به wish (آرزو) و نهایتاً longing (اشتیاق) است. این فرایند منتج به غلیان و طغیان هوی و هوس و شکستن تابوها و عبور از خط قرمزهای اخلاقی و جنسی میشود. فتنه ۱۴۰۱ فتنهای برای تحقق ژوئیسانس در ایران و سپس رنسانس و دینزدایی بود. لذا فرایند ژوئیسانس چنین است:
desire ➡️ wish ➡️ longing
🔹اما این امر صرفاً بعنوان یک جنگ احساسی نباید تحلیل شود بلکه از زاویه توسعه اقتصادی نیز باید نگریسته شود. علم اقتصاد ذاتأ مقوّم ژوئیسانس است و اساساً یکی از مهمترین نظریات اقتصاد، مبحث utility است که بروز و ظهور همان desire میباشد. لذا علم اقتصاد، از زاویه یوتیلیتاریانیسم منجر به تحقق ژوئیسانس و غلیان هواهای نفسانی میگردد.
🔹دانش اقتصاد توسعه ملازم با ژوئیسانس است و معنای تقسیمبندی کشورها به سه گروه توسعهیافته، درحالتوسعه و توسعهنیافته، این سهگانه است: ژوئیسانسیافته، درحالژوئیسانس و ژوئیسانسنیافته. دُز ژوئیسانس در کشورهای غربی 100 درصد است. دُز ژوئیسانس در برخی کشورهای اسلامی نظیر ترکیه نیز بالاست. دُز ژوئیسانس در کشورهایی نظیر ایران نیز در سالهای اخیر متأسفانه افزایش یافته؛ اما در کشورهایی نظیر یمن که هنوز مظاهر توسعه غربی (نظیر مالها، پاساژها، پتشاپها، آسمانخراشها و...) رواج فراوانی نیافتهاند، دُز ژوئیسانس بسیار پایین است و اساساً به همین علت است که ایمان یمنیها در اوج قرار دارد و جهادشان در مقابل اسرائیل زبانزدنی است.
🔹با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، به مطالب و کتابهای متعددی تحت عنوان delusion of development
یا illusion of development و
نظایر آنها میرسیم که همگی دالّ بر این هستند که خود اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیدهاند که نظریات توسعه مبتنیبر توهم است. این امر همان است که سابقاً در کانال بدان اشاره شد که در سه سطح ادراک و معرفت (توهم، تفهم، و تفقه)، معرفت حیوان مبتنیبر توهم است و متأسفانه علوم انسانی مدرن، با تعریف حیوانانگاری از انسان، سطح معرفت وی را به توهم تنزل دادند. و چنانکه بیان شد توهم ناشی از جهل است و در تقابل نزاع عقل و جهل، معرفت توهمی منتج به خسران و شکست و خَیب میشود.
🔹 در نقطه مقابل فرایند ژوئیسانس، که برنتافتن حد و مرزهاست، ادب حضور قرار دارد که منجر به حفظ حدود الهی میشود. و در نقطه مقابل utility که مطلوبیت حاصل از امیال نفسانی است، بهجت قرار دارد که مطلوبیت حاصل از امیال الهی است. این «بهجت» و «نضرۀ» و «نشاط» و «سرور» حاصل از نعم الهی، در آیینهای مختلف دینی ازجمله پیادهروی اربعین مشهود است.
🔹هجرت از ژوئیسانس به ادب حضور، و هجرت از utility به بهجت و مطلوبیت معنوی، و هجرت از توهم به تفقه، یکی از کارویژههای اندیشکده تثبیت در قرن جدید اسلام و ایران است. با ما همراه باشید...
✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی
@tasbit1444
هدایت شده از کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
💠
سلب فیض🔹 فرمود: ﴿مَا یفْتَحِ اللَّهُ لِلنَّاسِ مِن رَّحْمَةٍ فَلاَ مُمْسِكَ لَهَا وَمَا یمْسِكْ فَلاَ مُرْسِلَ لَهُ﴾؛ ما نسبت به عدّه ای كه عقلشان, فطرتشان و وحی و نبوّت را محترم شمردند و به راه آمدند، #فیض جدیدی اِعمال می كنیم و درِ رحمت را به روی اینها باز می كنیم که هیچ كس هم نمی تواند ببندد؛ اما كسی كه با داشتن همه حجّت های درون و بیرون، تمام راه ها را به روی خود بست و ما هم درِ توبه را به روی او باز كردیم و او عمداً به سوء اختیار خود بست، ما دیگر فیضمان را از او می گیریم و او را به حال خودش رها میكنیم. 👈 انسان اگر به حال خود رها بشود، می ماند ـ شهوت و غضب در #بخش_عمل و ـ وهم و خیال در #بخش_نظر! چنین انسانی خب سقوط می كند. 🔹 فرمود: ﴿وَمَا یمْسِكْ﴾؛ ما این چنین نیست كه كسی را گمراه بكنیم بلکه فیضمان را می گیریم. اینکه در دعاها هست كه «اللَّهُمَّ لَا تَكِلْنا اِلی أنْفُسِنا طَرْفَةَ عَینٍ» یا «اللَّهُمَّ لَا تَنْزِعْ مِنِّی صَالِحَ مَا أَعْطَیتَنِی أَبَداً» همین است؛ عرض می کند خدایا آنچه را به ما دادی از ما نگیر. خب اگر فیض را گرفت، انسان می ماند و هوا و هوس او! این معنای ﴿یضِلُّ مَن یشَاءُ﴾ است؛ این طور نیست كه اضلال یعنی خدای سبحان ـ معاذ الله ـ كسی را به طرف فساد و گناه تشویق و ترغیب بكند. 🔹 انسان تا نفس می كشد راه #توبه باز است؛ چه كسی است كه توبه بكند و توبه او قبول نباشد؟ حتی مرتدها حتی مرتدّ فطری! البته احكام فقهی سر جایش هست؛ توبه مرتد فطری ولو حکم فقهی اش باید جاری بشود مقبول است و دیگر اهل جهنم نیست. ↙️ تا آخرین لحظه كه انسان نفس می كشد در صورتی كه به حال احتضار نرسیده باشد، راه توبه باز است؛ اما اگر كسی مدّت ها بیراهه رفت، دیگر خدا فیض را از او می گیرد. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 18 تاریخ: 1391/07/24 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از روح الله دشتی
🔴 درباره ماجرای پناهیان...
1. پناهیان چه گفت؟ یکبار مرور کنیم، گفت:
دوقطبی سازی بد است.
هرکسی دوقطبی ایجاد کرد با او برخورد کنید.
چه کیهان باشد چه جمهوری اسلامی.
کجا نسبت ناروایی به کیهان داد؟
گویی کسی بگوید:
آقای رئیس قوه قضائیه هرکسی دزدی کرد و به بیتالمال تعدی کرد با او برخورد کنید.
چه پسر رهبری باشد
چه پسر خاتمی باشد...
بعد یک عده فریاد واسلاماه بلند کنند که تو به پسر رهبری نسبت دزدی دادی!
اسلوب این نوع سخن اقتضا میکند هردو سر طیف را بیان کند، در وزان جمله شرطیه که تعلیق در آن جریان دارد نه اسناد.
2. اما درباره پناهیان، او کیست؟
وقتی به #روند_دینداری نگاه میکنم میبینم حلقه وصل مردم و دیانت منبری های اثرگذار هستند:
طیفی دین خود را از مرحوم کافی گرفتند و طیفی از مرحوم فلسفی.
طیفی پای منبر شیخ حسین انصاریان بزرگ شدند و طیفی پای منبر مرحوم فاطمی نیا.
اما طی دو دهه گذشته طیف بسیار زیادی از #بچههای_انقلاب پای منبر پناهیان بزرگ شدند و قد کشیدند.
پناهیان برای شان از اسلام گفت، هم از جمال اسلام و هم از جلال اسلام. پناهیان از نماز خوب گفت، از تشکیلات گفت، از تقوا گفت، از اعتکاف گفت، از تربیت دینی گفت و همه با خوانشی جدید و معمولاً رو به جلو... و شد مایه رشد و ارتقاء طیفی از انقلابیها.
آغاز ماجرای #پیادهروی_اربعین را شاید خیلی ها به یاد نداشته باشند. چه کسی بیشترین محتوا را درباره این مناسک اجتماعی تولید کرد، بيشترين تبلیغ را کرد، سالهای سال رفت و آمد، جماعتی از جوانان را #اربعین با خود برد تا کمکم طعم آن را فراگیر کند.
همین پناهیان سالهای سال #اسلام_سیاسی گفت. از #دوقطبی واقعی گفت، وسط دهها #فتنه از اولین کسانی بود که سینه سپر کرد، فریاد زد، راه تحلیل را باز کرد. همان موقع هایی که بسیاری از منبری های انقلابی در تقیه یا سکوت یا تردید بودند. چقدر مثال یادمان میآید اینجا.
3. همه اینها یعنی پناهیان بی عیب و ایراد است؟ یعنی همه حرف های او درست است؟ یعنی هیچ نقدی به او وارد نیست؟ خیلی روشن است پاسخ منفی است. مسئله در نقد نیست، مسئله سطح واکنش و جنس واکنش است. بدانیم کسی را نقد میکنیم که حداقل دو دهه خطیب و منبری جبهه انقلاب بوده و چند نسل را برای انقلاب رشد داده. حالا نقد کنیم، جدی هم نقد کنیم اما با لحاظ همین نکته.
4. مسئله این است: نقد کنیم هرجا اشکالی بود اما بدانیم چگونه! زدن امثال پناهیان از بیخ و بن، مصداقی از #قدرنشناسی است. خدا از انسانهای #ناسپاس خوشش نمیآید، عقوبت میکند. آخرین مورد پیش روی مان #رئیسی است. همانهایی که امروز علم زدن پناهیان را در دست دارند، چند صباح قبل با همین سبک و سیاق رئیسی را میزدند جماعت #ناسپاسها و اینجا چقدر جای پای #جریان_خاص پررنگ است.
5. این حجم از حمله به پناهیان برای چیست؟ برخی واقعاً دلسوزانه از سر درد نقد میکنند، میدانم #قاطبه بچههای انقلابی اینگونه اند. اما #برخی را میشناسم دردشان چیز دیگری است. نقدشان از روی #احقاد_بدریه است.
نقد کنیم، اما منصفانه و بدون ناسپاسی، همین!/
✍ایزدی
پ ن : بنده حقیر نیز هرچند بخشی از توشه معرفتی خود را از دروس تفسیر آیت الله جوادی آملی و دروس اخلاق و آثار آیت الله مصباح یزدی تحصیل نمودم، اما قطعا بخش قابل توجهی نیز از آغاز سن بلوغ در تهران از مجالس و نوع بیان معرفتی ویژه آقای پناهیان بهره بردم و قطعا ایشان در سیر اندیشه سیاسی بنده موثر بوده اند و حق استادی بر بنده دارند و هم دیگرانی که باعث شدند از همان ۱۵ سالگی ، تمامی سخنرانی های رهبر معظم امام خامنهای روحی فداه را با دقت چندباره گوش داده و یادداشت برداری و مرور نموده که خط روشن تفکر انقلابی مسنبط از کتاب و سنت را نصیب بنده نمود که اکنون نیز با نور کتاب و سنت و روایات اهل بیت درحال تکامل است.
✍ روح الله دشتی
╭┅─────────┅╮
💎@rohallahdashti
╰┅─────────┅╯
هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
✅ قمرالشهدا،
سید المصلحین،
سیف القرآن،
غضب الله علی الکفار.
@Hasanabbasi_ir