eitaa logo
اخلاق حیوانات
41 دنبال‌کننده
44 عکس
154 ویدیو
1 فایل
تعریف اخلاق از دیدگاه مکاتب سکولار با تعریف مکارم اخلاق در اسلام متفاوت می باشد. و حتی گاهی متضاد!
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 🔹‌امام جواد عليه السلام: 🔹‌هر كس نداند كارى را از كجا آغاز كند، از به سرانجام رساندن آن درماند. مَن لَم يَعْرِفِ المَوارِدَ أعْيَتْهُ المَصادِرُ. 🔹‌ميزان الحكمه جلد3 صفحه 54
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در این دنیا دنبال بی دردی و رنج مباش تلاش یک زنبور برای ادامه حیات
سوال، چرا انکار علی انکار خداست، ارتباط پذیرش ولایت علی.ع. با ربوبیت خداوند متعال چیست؟ درک و شناخت خداوند متعال بدون شناخت امام معصوم.ع. امکان ندارد، درک و شناخت خداوند متعال بدون شناخت معصوم یک شناخت انتزاعی و مبهم و بدون فایده است، همانگونه که درک پزشکی بدون شناخت علم آتانومی تقریبا غیر ممکن است البته این مثال بسیار ناقص است و فقط برای نزدیکی ذهن است شناخت. هر رشته مهندسی بدون شناخت و درک ریاضیات امکان ندارد، البته مفهوم درک ریاضت در حفظ کردن اعداد نیست، ساختار ریاضیات فراتر از حفظ کردن اعداد و چند فرمول است، هیچ جراحی بدون شناخت آناتومی هرگز نمی تواند جراح باشد. چون بدون شناخت آناتومی، جراحی عملی انتزاعی و بدون عقلانیت و بدون فایده است. خداوند متعال چنان در مرتبه بالا و والا قرار دارد که درک و ارتباط آن بدون مقام ولایت امکان ندارد، تا آنتن نباشد شما اگر بهترین موبایل جهان را هم داشته باشید قادر به ارتباط نیستید، بدون درک و فهم علی قادر به فهم و درک و ارتباط با خداوند نیستید، حال کسی بگوید خدا که همه جا هست و صدا و تصویر من را هر لحظه دارد آری، مشکل از خدا نیست مشکل این است که تو تصویر و صدای خدا را نداری تا وقتی که علی را نداری. خداوند از طریق مقام ولایت علی با تمام پیامبران ارتباط برقرار کرد ، فرض اینکه اگر علی نبود این می شد که هیچ پیامبر و عالم و صالحی هم نبود، حتی هیچ مخلوقی هم نبود، علی است که به اذن خدا هستی می بخشد،علی است که رزق هر انسانی را از اول تا آخر تعیین می کند،علی است که حیات و ممات افراد را تعیین می کند، ،تمام ظهور خداوند متعال از مردمک چشم ولایت علی.ع. است
علی به اذن خدا خالق و رازق و حامل هستی است، بهشت جز تجلی مهر علی نیست،و دوزخ جز تجلی قهر علی نیست، علی در کنار هر مفهوم و شی هست، فقط کوران قادر بدیدن آن نیستند، کجاست که علی نباشد،دقیقه ها به عشق علی می تازدند و مکان ها به وجود علی استوار می شوند، جبریل و عزرائیل و روح نسیم اراده علی است،مرگ در حریم و مقام علی مرده است. اول و آخر اراده خداوند علی بود و علی هست، در عالم چیزی جز تجلی علی نیست، زیرا خداوند از مردمک چشم علی به عالم می نگرد
فقط ذوالفقار علی است که این زنجیر را تواند پاره کند.
گر تو شوی مست علی غم به جهان کجا شود
پیروزی غزه اگر چه بیشتر از دیدگاه نظامی مورد توجه قرار می گیرد ولی بزرگترین پیام پیروزی غزه این است که تمام دانش ها، تمام اراده، تمام سلاح ها، تمام ثروت ها‌ و تمام تکنولوژی ها در مقابل خواست و اراده خدا کاری از پیش نمی ببرند. یهود می گوید که دستان خدا بسته است، اما غزه نشان داد که دستان خدا باز و فعال است و دستان یهود و شیطان بسته است، پیروزی غزه یعنی اثبات خدا،یعنی معجزه بالعینه، یعنی اثبات حقانیت قرآن آنجا که می فرماید اگر عده ای قلیل و بی چیز خدا را یاری کنند خدا هم آنها را یاری خواهد کرد. پیروزی غزه آنقدر بار معنوی و تبلیغی و سیاسی و فرهنگی دارد که می تواند قرن ها در تاریخ بدرخشد، پیروزی غزه نشان داد آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، پیروزی غزه نشان داد صبر کلید تمام مشکلات است،پیروزی غزه آبرو و هیمنه فرهنگی و ایدولوژیک غرب را بر باد داد، از حماسه غزه می توان هزاران فیلم داستان و روایت ساخت. غزه معجزه قرن ۲۱ خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈 آگهی های آسپرین از سال ۱۳۵۰ خورشیدی ⭕️ و این چنین بود که مردم را فریفتند ... ✅ دمنوش ها و داروهای گیاهی را از مردم گرفتند و داروهای شیمیایی پر از عوارض را جایگزین کردند و جامعه ای را بیمار کردند و جیب هایشان را پر از ثروت...
همانگونه که شاهان قاجار بخصوص ناصرالدین شاه، عشق سفر به فرنگ و تماشای قبایح فرنگ را داشتند که موجب شد دو سوم کشور به باد برود، آقای پزشکیان هم عشق مذاکره با غرب بصورت احمقانه ای دارد که موجب می شود، دو سوم شرافت و اعتبار ایران به باد برود. به جز چند استثنا ملت ایران از اپوزسیون و رییس جمهور شانس نیاورده اند
با سلام و درود بعضی از خوانندگان با خواند چند پست من در مورد مقام و رفعت حضرت علی.ع. و در کل ۱۴ معصوم .ص.، اظهار نظر کرده اند که من راه غلو و افراط را رفته ام، در پاسخ باید بگویم آنچه من گفتم ذره ای از مقام و جایگاه حضرات ۱۴ معصوم.ع. می باشد، و در واقع من در حق آنها غلو نکرده ام بلکه خدای شما بسیار کوچک و ناچیز هست که آنچه من گفتم را فقط در توان و شأن خدا وند متعال دانسته اید، معنی الله اکبر یعنی شما هر چه در توان و قدرت خدا بنویسید یا تفکر کنید یا با سیر و سلوک به آن برسید خداوند از آن والا تر و بالا تر است، لذا پیامبر اکرم.ص. می فرماید،، که لا احصی ثناء علیک، انت کما اثنیت علی نفسک(ما ستایش تو را نمی توانیم شمرد و تو را سزاست که خویش را ثنا کنی)،، و در مناجات العارفین حضرت علی ابن الحسین علیه السلام آمده است: و لم تجعل للخلق طریقا الی معرفتک الا بالعجز عن معرفتک( خداوندا برای خلق طریقی بسوی معرفتت قرار ندادی مگر عجز و ناتوانی از معرفت تو.) پس همین عجز از معرفت عین معرفت و بزرگترین مرتبه معرفت از نظر امام زین العابدین علیه اسلام است. ابن عربی می گوید: العلم بالله عین الجهل فیه به الجهل بالله عین العلم فاعتبر ابن عربی در تفسیر آن گفته پیامبر که ذکر شد، در باب پنجاهم فتوحات مکیه می گوید: « عجز از درک ادراک خودش ادراکی است یعنی وقتی دانستی که وی کسی است که دانسته نمی شود، این خود علم به خداوند متعال است. پس دلیل و راهنمای علم به او، عدم علم به اوست . » اینجا مرحله از علم خفته است که جز به اشاره نزد اهلش گفته نشده است. چرا که خداوند نهی از شناخت ذاتش را می کند و می گوید: یحذرکم الله نفسه (خداوند شما را از خودش بر حذر داشت.(آل عمران/20)) با این وجود دستور به دانستن توحید و یکتاییش داده است و می گوید: فاعلم انه لا اله الا الله(محمد/19)و این دستور از جهت آن است که او اله است . آنچه قدرت و توان در فکر و اندیشه ما می آید آن در ید قدرت حضرات معصوم.ص. می باشد و خداوند متعال از فهم و دانش و تخیل ما بالاتر است جماعتی که من را به غلو متهم می کنند خود متهم به شرک می باشند چون نه خدا را شناخته اند و نه حضرات معصومین.ص. را در پس پرده نهان بودی و قومی به ضلالت حرمت ذات تو نشناخته گفتند، خدایی پس چه گویند ندانم گر از آن طلعت زیبا پرده برداری و آنگونه که هستی بنمایی
8.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❤️ پاسخ کوبنده جوان مسیحی به هتاکی یک تکفیری سوریه ای که عشق دختر فلسطینی ـ لبنانی به امیرالمؤمنین را مسخره می کندرو با فحاشی شیعه علی ع را می خواسست ازمیدان به درکند . همین کارش موجب شیعه شدن جوان مسیحی شد
بسم الله الرحمان الرحیم یکی از عزیزان در رد بندی از زیارت حضرت علی.ع. که در آن حضرت علی.ع. را نفس خداوند متعال خطاب می کند مطالبی آورده اند که این حقیر مختصری در مورد آن توضیح می دهم متن کامل زیات این می باشد: «السلام عليك يا أبا الأئمة، ومعدن الوحي والنبوّة، والمخصوص بالأخوّة. السلام على يعسوب الدين والإيمان، وكلمة الرحمن وكهف الأنام. السلام على ميزان الأعمال ومقلّب الأحوال وسيف ذي الجلال. السلام على صالح المؤمنين ووارث علم النبيّين والحاكم يوم الدين. السلام على شجرة التقوى وسامع السرّ والنجوى ومنزّل المنّ والسلوى. السلام على حجّة الله البالغة ونعمته السابغة ونقمته الدامغة. السلام على إسرائيل الأمّة وباب الرحمة وأبي الأئمّة. السلام على صراط الله الواضح والنجم اللائح والإمام الناصح والزناد القادح. السلام على وجه الله الذي من آمن به أمن، السلام على نفس الله تعالى القائمة فيه بالسنن، و عينه التي من عرفها يطمئنّ، السلام على أذن الله الواعية في الأمم، ويده الباسطة بالنعم وجنبه الذي من فرط فيه ندم. أشهد أنّك مجازي الخلق وشافع الرزق والحاكم بالحقّ، بعثك الله علماً لعباده فوفيت بمراده، وجاهدت في الله حقّ جهاده، فصلّى الله عليكم وجعل أفئدةً من الناس تهوي إليكم، فالخير منك وإليك، عبدك الزائر لحرمك، اللائذ بكرمك، الشاكر لنعمك، قد هرب إليك من ذنوبه، ورجاك لكشف كروبه، فأنت ساتر عيوبه، فكن لي إلى الله سبيلاً، ومن النار مقيلاً، ولما أرجو فيك كفيلاً، أنجو نجاة من وصل حبله بحبلك، وسلك بك إلى الله سبيلاً، فأنت سامع الدعاء ووليّ الجزاء، علينا منك السلام، وأنت السيد الكريم والإمام العظيم، فكن بنا رحيماً يا أمير المؤمنين. والسلام عليك ورحمة الله وبركاته». متنی ازکتاب"إضاءات فی الفکر والدین والاجتماع" از آقای حیدر حب الله، می باشد. ایشان ابتدا به تشکیک اصالت و سندیت این زیارت متوصل می شود که البته نمی توانند این کار انجام دهند و وصرف نداشتن سند قوی دلیل رد این زیارت نیست. اگر این زیارت ایرادی داشت علامه مجلسی(رض) آن را مکتوب نمی کرد مگر اینکه ایشان خود را بالاتر و آگاه تر از علامه مجلسی بدانند. و همچنین چند مورد دیگر بر مبنای حدث گمان می گویند که ارزش جواب دادن ندارد. اما اینکه در این زیارت حضرت علی .ع. را نفس خداوند متعال می داند به چه معنی و مفهوم است. معنی اینکه حضرت علی.ع. که مخلوق و عبد خداوند متعال است نفس خدا است بدین معنی می باشد که به مرحله الحاق و اتحاد با خدا رسیده است چنانچه در دعای نیمه شعبانیه می خوانیم ""إِلهِى وَأَلْحِقْنِى بِنُورِ عِزك الْأَبْهَجِ فَأَكُونَ لَكَ عارِفاً، وَعَنْ سِواكَ مُنْحَرِفاً"" الحاق به خداوند متعال از جنس نفس خود خداست و این بدان معنی نیست که این شخص نعوذ بالله عین خدا است، در واقع نوعی اتحاد است که فقط از طریق علم خداوند متعال قابل تفکیک است یعنی فقط خدا می تواند این تفکیک را متوجه شود و کسی که از نظر الحاق به خداوند به این مقام و مرتبه رسیده باشد همانند حضرات 14 معصوم .ص.، حتی جبرییل.س. هم قادر به درک و انفکاک این الحاق و مقام نیست و به طور کلی از طرف مخلوقات دون این مقام قابل تفکیک نیست. این معنی را در ایه مباهله هم می توانیم ببینیم آنجا که نفس حضرت علی .ع. به مرتبه الحاق و اتحاد با نفس پیامبراکرم .ص. می رسد و در ایه مباهل خداوند متعال نفس علی.ع. و پیامبراکرم.ص. را یکی می داند. ""فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ"" معنی این ایه این نیست که حضرت علی .ع. همان پیامبر اکرم.ص. می باشد بلکه منظور این است که حضرت علی .ع. در تمام فضاِل و علوم و توانایی ها همانند پیامبر است بجز رسالت. در ایه دیگری که کمتر از آیه مباهله در شان و عظمت حضرت علی.ع. نیست، خداوند متعال حقانیت رسالت پیامبر اکرم.ص. را به شهادت کسی که تمام علم کتاب نزد اوست یعنی حضرت علی .ع. می داند. وَيَقُولُ ٱلَّذِينَ كَفَرُواْ لَستَ مُرسَلا قُل كَفَى بِٱللَّهِ شَهِيدا بَينِي وَبَينَكُم وَمَن عِندَهُۥ عِلمُ ٱلكِتَبِ (سوره رعد 43) حضرت امام صادق در شان این آیه می فرمایند: سوگند به خدا، كه علم كلّ كتاب در نزد علی علیه السلام بود.( بصائر الدرجات، ص۲۳۲؛ بحار الانوار، ج۲۶، ص۱۷۰؛ تفسیر نورالثقلین، ج۲، ص۵۲۵؛ ج۴، ص۴۵۸.) فقط خداوند متعال است که کل علم کتاب را دارد و حضرات معصومیت.ص. از طریق بندگی مطلق خدا به مقام اتحاد و الحاق به خداوند متعال رسید و همه علم کتاب را دارند این فقط در مرحله الحاق و اتحاد ممکن است. معنی اینکه علم تمام کتاب را دارد به این معنی است که تمام قدرت و اختیار خداوند به او تفیض شده است. این مفهوم را در حدیثی