eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
24.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
106 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @Shadfar98 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
✅دکتر کزازی:فردوسی شیعه است 🔻دکتر کزازی در شرح ابیات شاهنامه می نویسد: "در این بیتها فردوسی چونان دوستار خاندان و باورمندی استوار و پرشور به آیین شیعی،آوا برافراشته است و بی هیچ بیم و باک در جهانی دشمنکام و کین توز،از مهر علی سخن گفته است" 🔻ایشان ابیات تعریف از۳ خلیفه دیگر را الحاقی بیان می کند: "در میان بیتهای۹۵و۹۸در پاره ای از برنوشته ها،بیتهایی در ستایش سه خلیفه نخستین آورده شده است که بیتهایی اند خام وسست و پاره ای نیز به یکبارگی،بی اندام وناتندرست بیتهایی که به هیچ روی با دیگر بیتهای شاهنامه همسنگ وهمساز نمیتوانند بود و سخن سخته وستوار فردوسی را نمی توانندسزید وبرازید. ناسازی این بیتها با بیتهای پیشین و پسینشان آنچنان است که اگر این بیتها را بستریم بدان سان که در این متن ویراسته دیده می آید نه تنها گزند و زیانی به سخن نمیرسد بافتار آن در هم تنیده تر خواهد شد وساختارش سنجیده تر و ستوارتر. برهانی دیگر در برافزودگی(الحاقی بودن)این بیتهاکیش فردوسی است. بزرگمرد توس چونان دوستار پرشور خاندان ،نمی تواند مولا علی را که درود خدا بر او باد!با آن سه تن دیگر در یک تراز و ترازو بنهد" 📝نامه باستان،جلد ۱،ص۲۴۳الی۲۴۹
گروه پژوهشی آرتا
✅دکتر کزازی:فردوسی شیعه است 🔻دکتر کزازی در شرح ابیات شاهنامه می نویسد: "در این بیتها فردوسی چونان
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(۲) 🔹استاد جلال خالقی مطلق ادیب،پژوهشگر و شاهنامه پژوه نامدار ایرانی در بحثی که به معرفی ابیات الحاقی شاهنامه پرداخته، با اشاره به اینکه بیت های مدح خلفای سه گانه در سه نسخه ی مهم قاهره(۷۴۱) لندن(۸۹۱) و استانبول(۹۰۳) وجود ندارند می‌نویسد: "نخستین دستبرد بزرگی که خیلی زود در متن شاهنامه زده اند، در همان دیباچه ی کتاب است در قطعه ای که شاعر در ستایش مذهب خود گفته است و چون شاعر، و در عصری که در ایران پیروان تشیع در اقلیت محض بوده اند، در بیان عقیده ی خود سخت بی پروا بوده،از این روخوانندگان سنی که عقیده ی مذهبی شاعر را توهینی به مذهب خود دانسته اند،بیت هایی در ستایش ابوبکر و عمر و عثمان درون متن کرده اند... 📚 معرفی قطعات الحاقی شاهنامه، فصلنامه ی ایران نامه، ش ۹، ص ۲۸ و ۳۱ ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(۲) 🔹استاد جلال خالقی مطلق ادیب،پژوهشگر و شاهنامه پژوه نامدار ایران
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(۳) 🔹پروفسور ادوارد براون ایرانشناس و خاورشناس پرآوازه بریتانیایی مینویسد: در یکی از ادوار بعد شاید در اواخر قرن یازدهم میلادی بتدریج غزالی و دیگران تصوف را کم و بیش در قالب یک روش فلسفی ریختندوتا حد معتنابهی به پیوستند. این نکته قابل توجه است که از قدما سنائی و عطار و جلال الدین رومی بزرگترین عرفای سخنور ایران هر سه از و جماعت بوده اند،و اشعار شان مشحون است از نعت ابوبکر و عمر و از دشمنان آشکار معتزله و فلاسفه بشمار میروند وحال آنکه تصوف در متقدمین از شعراء ایران مانند👈فردوسی👉و ناصرخسرو که از اسمعیلیان است تأثیر چندان نداشته است. 📚تاریخ ادبی ایران،جلد اول صفحه638 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(۳) 🔹پروفسور ادوارد براون ایرانشناس و خاورشناس پرآوازه بریتانیایی م
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(4) هانری ماسه خاورشناس،ایران شناس و محقق فرانسوی با تایید اصلی بودن ابیات مدح پیامبر اکرم و امام علی(ع) پیرامون عقیده و مذهب فردوسی مینویسد: مذهب سالیان دراز بود که در طوس جایگزین شده بود... فردوسی پنهان نمی داشت که به این مذهب مخالف وابسته است چنانکه در مقدمه ی شاهنامه علاقه ی خود را به خاندان (ع) ابراز می دارد و خاک پای این خلیفه ی شهید را توتیای چشم می داند، جایی که می گوید: 🌺منم بنده ی اهل بیت نبی 🌺ستاینده ی خاک پای وصی 📚فردوسی و حماسه ی ملی، ترجمه ی مهدی روشن ضمیر، چ۱۳۵۰، ص ۹۸ ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(5) ژول مول خاورشناس آلمانی، متخصص در ادبیات و زبان فارسی،مترجم و مصحح شاهنامه پیرامون عقیده و مذهب فردوسی مینویسد: از آن جمله بود داستان رستم و اسفندیارکه چون به دست رستم پسرفخرالدوله دیلمی رسید پانصد سکه زر به برید داد و دو برابر آن را برای شاعر فرستاد و از وی دعوت کرد که به دربار او آیدد وهمه گونه پذیرایی و بزرگداشت وعده کرد.حسن میمندی پذیرش صله امیری را که محمود دشمن سیاسی و مذهبی اش بود از جانب فردوسی گناه شمرد،زیرا که دیلمی و فردوسی و محمود وميمندی سنی بودند 📚 دیباچه شاهنامه،ژول مول، ترجمه جهانگیر افکاری،صفحه 90_91 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(5) ژول مول خاورشناس آلمانی، متخصص در ادبیات و زبان فارسی،مترجم و م
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(6) عبدالجلیل قزوینی رازی،عالم برجسته و پر اطلاع شیعه در قرن ششم،در کتاب استوار نقض که حدود ۵۶۰ هجری نوشته، نام فردوسی را در صدر اسامی شعرای پارسی زبان وشيعه اثنی عشری آورده و از وی به عنوان یک شاعر شیعی متعصب یاد کرده است او بیان میکند که: اما از شعراء پارسیان که شیعی ومعتقد و متعصب بوده اند هم اشارتی برودبه بعضی اولا فردوسی طوسی بوده است و در شاهنامه در مواضع (گوناگون)به اعتقاد خود اشارت کرده است... 📚 النقض،عبدالجلیل قزوینی رازی،ص231 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(6) عبدالجلیل قزوینی رازی،عالم برجسته و پر اطلاع شیعه در قرن ششم،در
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(7) تئودور نلدکه،نویسنده و از بزرگترین خاورشناسان آلمانی با تایید فردوسی،پیرامون ابیات مدح امام علی(ع)در شاهنامه مینویسد: 🔹چنین بنظر میرسد که فردوسی نسبت به علی درواقع تمایل شدید و محبت داشته است و باینکه در زمان سلطان محمود هر نوع تشیع متهم و مظنون بود،پس اینگونه اظهارات فردوسی مستلزم علتهای خارجی نبوده است در نتیجه اصالت این بیتها یقین است مخصوصابرای آنکه علت داشت در زمان سلجوقیان که نیز بهمین اندازه سنیان متعصبی بودند اینگونه بیتهای شیعی اضافه شود،خودفردوسی در هجونامه چندین بار اشاره میکند که اوازلحاظ افشای عقاید رفض(یعنی عقاید تشیع) طرف بغض سلطان محمودواقع شده است. با این مطلب روایتهائی که فردوسی را از لحاظ تمایل شدید به عقیده منفور سلطان محمود میدانستند، نیز تطبیق میکند. 📚حماسه ملی ایران،چاپ سوم ،ترجمه بزرگ علوی،ص78 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(7) تئودور نلدکه،نویسنده و از بزرگترین خاورشناسان آلمانی با تایید #
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(8) استاد مجتبی مینوی،ادیب پژوهشگر،مصحح و شاهنامه پژوه نامدار معاصر پیرامون علل اختلاف محمود غزنوی و حکیم فردوسی مینویسد: فردوسی متوقع بود که شاه کتاب او را بپسندد و از برای او صله ایی بفرستد،چنانکه شاعران دیگر را صله میداده و سایر پادشاهان به شعرای دیگر صله می داده اند اما به علتی از علل یا به چند علت سلطان محمود به کتاب او نظر عنایتی نیفگنده است و برای او صله ایی نفرستاده اشاره ایی به بعضی از این علت ها در شاهنامه و مآخذ مختلف هست مثل اینکه: بودن فردوسی موجب حرمان او شود 📚 فردوسی و شعر او،ص41 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(9) رابرت چارلز زینر پژوهشگر و متخصص انگلیسی ادیان شرقی پیرامون عقیده دینی حکیم فردوسی مینویسد: «در واقع فردوسی، یک معتقد و یک مذهب بود.» 📚طلوع و غروب زردشتی گری، صفحه ۳۲۴ ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️دکتر جلیل دوستخواه ایران شناس و شاهنامه پژوه :(10) حکیم بزرگ مسلمان و شیعه بود و در شاهنامه میفرماید: خاک پای حیدرم ✖️مدح سخن فردوسی نیست و بعدها جعل شده✖️ ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
✳️دکتر جلیل دوستخواه ایران شناس و شاهنامه پژوه :(10) حکیم #فردوسیِ بزرگ مسلمان و شیعه بود و در شاهن
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(11) ملک الشعرای بهار شاعر،ادیب،نویسنده و تاریخ نگار معروف معاصر در مورد عقیده و مذهب فردوسی مینویسد: فردوسی بی شک مردی بوده است و چون شعوبی بوده طرفدار احیای نام عجم بوده است 📚 فردوسی نامه،ص192 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(11) ملک الشعرای بهار شاعر،ادیب،نویسنده و تاریخ نگار معروف معاصر در
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(12) دکتر مرتضی ثاقب فر جامع شناس،نویسنده‌،پژوهشگر تاریخ و شاهنامه پژوه: فرهنگ و دین اسلام جای خود را به نیکی باز کرده است وفرجام دو سده پیکار نظامی - سیاسی و شاید سه سده نبرد اندیشه ای، به پیدایی مذهبها و فرقه های گوناگونی انجامیده است که هر یک به شیوه ای خود را به اسلام می چسبانند،امابراستی بیشتر آنها از آمیزه اندیشه ها و آیینهای کهن ایران با باورهای اسلامی ساخته شده اند.حتی میهن دوست پرشور و هنرمند والأمنش و پاک باخته ای چون فردوسی طوسی، وفادار و دلیری است که نه تنها از ستایش آیینهای کهن ایران، بلکه از نازش به باورداشتهای شیعی خود، آن هم در آن چیرگی ترکان حنفی غزنوی و تیرگی تعصب دستگاه ایشان، باکی به خود راه نمی دهد. 📚شاهنامه فردوسی و فلسفه تاریخ ایران،ص78 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
علی لندی، نوجوان اهل ایذه است. وقتی می‌بینه خونه همسایه شون داره در شعله‌های آتش می‌سوزه، میره کمکشون و نجاتشون میده، اما خودش دچار سوختگی شدید میشه... کاش به جای داستان های تخیلی پطروس، داستان قهرمانان واقعی خودمون رو به بچه‌ها معرفی کنن. لطفا برای سلامتی این نوجوان یک حمد شفا قرائت بفرمایید. @BisimchiMedia@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(12) دکتر مرتضی ثاقب فر جامع شناس،نویسنده‌،پژوهشگر تاریخ و شاهنامه
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(13) استاد حبیب یغمایی،شاعر، محقق،متن شناس و پژوهشگر ادبی معاصر: در اوایل امر که سلطان محمود اشعار شاهنامه را دیده و شنیده ستوده و پسندیده است اما اندك اندك از فردوسی رنجیده و این رنجش همواره فزونی گرفته است. رنجش محمود از شاعر چند علت دارد : 1⃣نخست این که محمود توقع داشته که فردوسی همچون دیگرشاعران درباری فقط و فقط در تمجید و ستایش او داد سخن دهد وفردوسی را نظری برتر از اینها بوده است. 2⃣دیگر این که فردوسی پهلوانانی ساخته که از نبرد و خوی و صفت انسانی برتری هائی باور نکردنی دارند و محمود معتقد بوده که در سپاهیان او دلیرانی چون رستم بسیار است. 3⃣دیگر اینکه فردوسی ثابت و معتقد و موحد است واز علی بن ابی طالب و اهل بیت است از صاحب ذوالفقار و منبر امید شفاعت دارد و سرافکنده برخاك پای وصی است. ودر گناه می گساری از خواهشگری علی در روز محشر اطمینان می دهد. و به سلطان نیز چنین پند می دهد.مسلم است چنین ای با ایمان مورد نظر و قبول سلطانی متعصب نمی تواند بود. 📚فردوسی و شاهنامه او صفحه22_23 ✅@Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(13) استاد حبیب یغمایی،شاعر، محقق،متن شناس و پژوهشگر ادبی معاصر: در
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(14) علامه شبلی نعمانی،محقق، ادیب،شاعر و اسلام شناس برجسته اهل هند بعد از نقل دو نوشته نظامی عروضی ودولتشاه سمرقندی پیرامون علت اختلاف فردوسی و محمود غزنوی و رافضی بودن فردوسی مینویسد: حسن میمندی(وزیر اعظم) خارجی بوده و فردوسی بدین سبب وزیر مخالفتش نمود. 📚 شعر العجم،صفحه122 ✅@Anti_Archaism|گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
⭕️ حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(14) علامه شبلی نعمانی،محقق، ادیب،شاعر و اسلام شناس برجسته اهل هند
⭕️حکیم فردوسی مسلمان و شیعه است(15) دولتشاه سمرقندی شاعر و تذکره نویس قرن نهم هجری با نقل ماجرایی شبیه به نقل نظامی عروضی علت طرد شدن فردوسی را رافضی(شیعه) بودن او میداند او می نویسد: سلطان گاه گاه او را نوازش و تفقدي فرمودی و مربي او شمس الكفاءة خواجه احمد بن حسن میمندی بوده و مدح او گفت التفات بایاز که از جمله خاصان بوده نميكرد و اباز ازین معنی تافنه شد،واز روی معادات در مجلس خاص بعرض سلطان رسانید که فردوسی👈رافضی👉است و سلطان محمود در دین و مذهب بغایت صلب بوده است و در نظر او هیچ طائنه دشمن تر از👈رفَضَه👉نبوده است،خاطر سلطان ازین سبب بر فردوسی متغیر شد... 📚 تذکر الشعراء،به اهتمام ادوارد براون،ص53 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅پاسخ صریح زرتشتیان به مزدور و غیر زرتشتی بودن گروه دین زرتشتی در فضای مجازی ✴️در استعلامی که از زرتشتیان در مورد گروهی به نام دین زرتشتی که در فضای مجازی فعال است که به مقدسات ادیان بسیار هتاکی کرده و حتی به خود موبدان زرتشتی نیز توهین می کند چنین پاسخی داده شد : 🔹موبد کوروش نیک نام : چنین گروهی مورد تایید من نیست و رفتار آنها خلاف رفتار زرتشت است https://b2n.ir/349833 https://b2n.ir/872745 🔹موبد هومن فرهودی(مدیر انجمن زرتشتی پویندگان راه اشا) : این گروه مزدورانی در لباس زرتشتيان بوده و قطعا زرتشتی نیستند https://b2n.ir/215271 https://b2n.ir/539942@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻پرورش کرکس! 🔹ادمین دروغین بنیاد اروپایی زرتشت شناسی مرتبط با شبکه موساد، اعتقاد دارد تنها راه حل دفن مردگان برگشت به سنت های گذشته و خوردن مردگان توسط کرکس و افزایش تعداد کرکس ها در کشور متناسب با جمعیت کشور می باشد 👈از کفتر بازهای عزیز خواهش می کنم زین پس به سراغ کرکس بازی برن 👈چون بعد از براندازی کشور توسط توسط براندازها، و تقاضاهای بسیار زیاد برای کرکس، قیمت کرکس به شدت بالا میره لذا از همین الان گفتیم که سرمایه گذاری کنید @Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
جعل هم حدی دارد! کانالی زرتشتی مدعی شده است که هیچ جای وندیداد اجازه به شوهر داده نشده که زنش را بزند و حتی کتک زدن انسان را جرم و گناه بزرگ دانسته است. و اما پاسخ این جعلیات و توهمات بنگ گشتاسبی👇 ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
گروه پژوهشی آرتا
جعل هم حدی دارد! کانالی زرتشتی مدعی شده است که هیچ جای وندیداد اجازه به شوهر داده نشده که زنش را ب
400 ضربه شلاق بر زنانی که بچه سقط کرده و آب خورده اند😳😭 🔹 در کتاب اوستا، وندیداد، بند هفتادم از فرگرد هفتم، چنین آمده است که زرتشت از اهورامزدا پرسید: «ای دادار جهان استومند، ای اشون؛ اگر تن ناپاک آن زن دچار تب لرزه شود یا آسیب های دوگانه ی گرسنگی و تشنگی بدو روی آورد، آیا رواست که آب بنوشد؟» در بند هفتاد و یکم اهورامزدا پاسخ می دهد که این زن در این حالت می تواند با اجازه ی موبدان یا دیگر مردان آب بنوشد! و در بند هفتاد و دوم آمده است که این زن -حتی در حال تشنگی زیاد- اگر بدون اجازه ی موبدان، آب بنوشد باید چهارصد تازیانه بر او زد! 👈به راستی زنی که فرزندش در رحم مرده است، در کنار همه ی دردها و رنج‌های جسمی و روحی باید چنین مورد ستم و تحقیر قرار گیرد؟ آیا این زنِ رنج دیده به دلداری و محبت اطرافیان نیاز ندارد؟ آیا بستن آب بروی زنان بچه سقط شده هیچ توجیهی دارد؟ چطور شوهر چنین زنی اجازه زدن 400 شلاق ضربه به زنش را می دهد! اساسا نقش شوهر در شلاق زدن زنش چه بوده است ! آیا خود شوهر شلاق میزده یا به موبدان اجازه می داده است که چنین کنید! ✴️البته جناب دوستخواه در پانوشت اشاره کرده اند که جدیدا اگر فشار بسیار زیادی بر زنان بچه مرده وارد شود و در تنگنا قرار گیرد و بدون اجازه موبدان آب بخورد، شوهر وی می تواند گناه همسرش را بر گردن گیرد که در پاسخ گفت اولا در متن اوستا چنین چیزی نیست و به صراحت، زنان شلاق می خورند دوما جناب دوستخواه بیان کرده اند جدیدا روش تازه ایی آمده است یعنی شلاق زدن زنان هزاران سال برگزار می شده و چند سال که آنهم در شرایط سخت و برخی شوهر ها می توانند گناه همسر را بر گردن بگیرند. این نکته نیز خالی از لطف نیست که در وندیداد بارها شلاق زدن مردم و پوست کندن انسان ها آمده است. (از حدود 200 شلاق الی بيست هزار شلاق آمده است) در پناه گئوش اورون باشید 👻🐄 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅مگر از طریق رحم می شود غذا خورد!؟ خوردن ومصرف ادرار گاو🐄 به کرات در منابع زرتشتی بیان شده که نیاز چندانی به سند دادن نیست. یکی از این موارد، زنی🙍‍♀ است که بچه مرده به دنیا بیاوردکه باید بلافاصله و به عنوان نخستین خوراکی به او ادرار گاو خورانید. کانالی زرتشتی درترجمه بند51فرگرد5 مدعی شده است که ترجمه صحیح چنین است که زنی که بچه مرده به دنیا آورده باید در رحم او ادرارگاو چکانید!؟ پاسخ اولادر بند50این فرگرد به شکل سوال آمده است که نخستین خوراکی که به زن باید داده شود چیست؟ مگر از طریق رحم،غذاو نوشیدنی میل می شود!😐 دوما خانمی که بچه سقط می کند از یک تا سه هفته خونریزی دارد لذا بسیار احمقانه است تصور کنیم خانمی که سقط جنین کرده و مخصوصا چند ساعت یا چند روز اول بعد از سقط که خونریزی شدید دارد به عنوان نخستین کار در رحم او ادرار گاو بچکانیم! ضمنا جدا از خونریزی در برخی سقط ها دهانه رحم، زخم می شود، هیچ نادانی روی زخم های عمقی و درونی بدن، ماده ضدعفونی نمی ریزد جالبه همین جماعت ادعای علمی بودن هم می کنند🤦 ✴️همان خوردن ادرار گاو را ترجمه کنند بهتر است😂 در پناه گئوش اورون باشید 🐄👻 ✅ @Anti_Archaism |گروه پژوهشی آرتا
🔹«اومد ابروشو درست کنه، زد چشمشم کور کرد»🔹 توضیحات بیشتر در متن پایین
🔻زرتشتی نماهایی که بوی رسوایی و سوختن آنها از چند فرسخی به مشام می رسد در برابر مطلب علمی ما چیزی به جز پشتک زدن ندارند. داستان از این قرار است که در چند پست گذشته مطالبی گذاشته شد مبنی بر اینکه شواهدی در اوستا هست که رستم زرتشتی نیست. حال جماعتی زرتشتی نما وابسته به رژیم صهیونیستی مطالبی بیان کردند که اصطلاحا اومدن ابروشو درست کنن، زدن چششم کور کردند 1⃣ما در متنمون نوشتیم ادعا شده که زرتشتی ها دروغ نمی گن حال این جماعت همین رو مثلا اعتراف ما در نظر گرفتند 🔹اولا ما گفتیم ادعا شده! که پایین تر هم سند این مطلب رو خواهیم داد که ادعای چه کسانی بوده است 🔹دوما فرض کنیم چنین باشه که این شامل زرتشتي های واقعی هست نه زرتشتی نماهای فضای مجازی متصل به رژیم صهیونیستی 🔹سوما برای این قسمت 2 مثال جالب بگیم ▪️مثال اول همین جماعت زرتشتی نمای وابسته به رژیم صهیونیستی دهها توهین و تهمت و دروغگوبودن و... به موبد موبدان ایران جناب اردشیر خورشیدیان زده اند حال شما زرتشتی واقعی راست گو هستید یا موبد موبدان ایران! مگر همتون راست گو نیستید پس چی شد موبد موبدان ایران شد دروغگو؟ البته احتمالا خواهند گفت طرف اصلا زرتشتی نیست 😄 اون موقع شما مجهول الهویه ها شدین زرتشتی واقعی🤷‍♂ 🔊استعلام صورت گرفته در مورد این گروه صهونیستی از زرتشتیان معروف (کلیک کنید) ▪️مثال دوم تقریبا همه مطالب اوستا و متون زرتشتی گفته اهورامزدا می گوید یا زرتشت می گوید و حال مدعی شدن این سخنان موبدان بوده که به دروغ به زرتشت و اهورامزدا نسبت دادند! و این یعنی بزرگترین کَلک تاریخ! 🤥 2⃣در مورد داستان رستم در اینجا برای اینکه بار علمی این مطالب که از فهم عده ایی خارج است را مشاهده کنید باید گفت که این مطالب از مقالات علمی اساتید برجسته کشوری گردآوری شده است مثلا مقاله زیر 📚https://b2n.ir/d17495 که توسط اساتید برجسته شاهنامه پژوه ایرانی نوشته شده است 🔹دکتررضایی دشت ارژنه دانشیار دانشگاه شیراز 🔹دکترنجاری استادیار دانشگاه شیراز در نتیجه گیری مقاله بعد از شرح مفصل مطالب چنین امده است : ▪️" برخی از ویژگی های رستم همانند پرخوری، پرآشامی و پرسخنی و همچنین دست یاختن به دروغ و چاره، در نظام اخلاقی دین زردشتی بسیار نکوهیده است و فرضيه تعارض موبدان با او را از این جنبه نیز تقویت می کند. گسترش چشم گیر روایات رستم پس از سقوط حکومت موبدانه ساسانیان در رده های وسیع ملی و نبود هیچ نامی از او در آثار مکتوب تا قبل از آن، این حدس را به ذهن می رساند که گویی با سقوط ساسانیان موانع رواج و انتشار اخبار رستم رخت بر بسته است"▪️ ✳️برای اینکه اسیر توهمات عده ایی زرتشتی نما نشید 🔹مقاله دیگری از استاد سرشناس دانشگاه اصفهان خدمت شما قرار می دهیم که بیان میکنه رستم، اسطوره آریایی است که برگرفته از ایزد ایندرا است (ایزدی که در متون زرتشتی به شدت نکوهیده شده) 📚https://b2n.ir/d17943 🔹همچنین نظر دکتر مهرداد بهار در این مورد: 🔻برای رستم دخمه می سازند (که طبعا مقصود، دخمه معروف زردشتی نیست) و در برابر در دخمه، گوری هم برای رخش می سازند که ایستاده در گور،منتظر سوار خویش است که نشان از رسمی سکائی(غیر زرتشتی)است 📚https://b2n.ir/a23938 🔹یا دکتر شروین فرید نژاد ایران شناس معروف دانشگاه برلین در مورد رستم چنین بیان می کنه: 📚https://b2n.ir/d06148 🔹همچنین دکتر سیروس شمیسا استاد سرشناس ایرانی در مقاله معروف خود یعنی (طرح اصلی داستان رستم و اسفندیار) که بعدا با اضافاتی تبدیل به کتاب می شود، می نویسد : "رستم زردشتی نیست خاندان رستم که در زابلستان میزیند زردشتی نیستند ودین بهی را نپذیرفته اند اسفندیار برای دعوت رستم به دین جدید است که به زابلستان میرود ودر حقیقت لشکر کشی او به سیستان یک جنگ مذهبی است." https://b2n.ir/h82538 ❌حال مطالب عده ایی دانش آموز را باور می کنید یا اساتید برجسته شاهنامه پژوه! 🤦‍♂ 🔻 مثلا دکتر سیروس شمیسا، مهرداد بهار و...نمی دانند که رستم چند سال قبل توسط گشتاسب زرشتی شده ! 😏 ▪️البته عده ایی هم که معتقد به جنگ مذهبی رستم و اسفندیار نیستند باز به زرتشتی بودن رستم اعتقادی ندارند 3⃣اینکه رستم فریب و نیرنگ داده رو در مقالات بالا اشاره کردیم که سخن اساتیدبوده(سیر زندگی رستم نشون میده که در داستان های او با سهراب و اسفندیار خط فکری او تغییری نکرده) ⏮و اتفاقا اینجا هست که بجای ابرو چشمش رو در میارن⏭⏬ 🔸این جماعت میگن رستم قبل از جنگ با اسفندیار زرتشتی بوده است و گشتاسب اون رو زرتشتی کرده پس استفاده از دروغ و سحر و جادو توسط رستم برای شکست اسفندیار از تعالیم دقیق زرتشتی هست 🤦‍♂ ▪️به قول هادی عامل خسته نباشی دلاور ، خدا قوت پهلوان▪️ ⤵️ببینید سایر رسوایی ها این جماعت رو کلیک کنید کلیک کنید کلیک کنید کلیک کنید ⚠️در پناه گئوش اورون🐄 باشید ⚠️ @Anti_Archaism
✅وقتی ارزش باد معده انوشیروان از بزرگمهر بیشتر است!!! ✅توهین به بزرگمهر و سگ خطاب کردن وی توسط انوشیروان ✅در نهایت کور شدن بزرگمهر بخاطر باد معده شاهنشاه 🔹در شاهنامه فردوسی آمده است که روزی انوشیروان برای شکار با بوذرجمهر(بزرگمهر) و همراهان راهی مرغزار شد و در میانه راه برای استراحت توقف کرد و سر بر پای یکی از خوبرویان می نهد و می خوابد . همیشه بر بازوی شاه بازوبندی پرگهر قرار داشت که در خواب پرنده ایی فرود آمده و آن گوهر ها را می خورد. ▪️چنان بد که کسری بدان روزگار برفت از مداین ز بهر شکار ▪️فرود آمد از بارگی شاه نرم بدان تاکند برگیا چشم گرم ▪️ندید از پرستندگان هیچکس یکی خوب رخ ماند با شاه بس ▪️برهنه شد از جامه بازوی او یکی مرغ رفت از هوا سوی او ▪️فرودآمد از ابر مرغ سیاه ز پرواز شد تا ببالین شاه 🔹بزرگمهر از این اتفاق ناراحت می شود و آن را به فال بد گرفته و اصطلاحا لب را گاز می گیرد. اما همان لحظه انوشیروان بیدار می شود و فکر می کند این خنده بزرگمهر بخاطر بادی هست که از شاه خارج شده است و با بی احترامی تمام بزرگمهر را سگ خطاب می کند و به زندان می افکند ▪️چوبیدارشد شاه و او را بدید کزان سان همی لب بدندان گزید ▪️گمانی چنان برد کو را بخواب خورش کرد بر پرورش برشتاب ▪️بدو گفت کای سگ تو را این که گفت که پالایش طبع بتوان نهفت 🔻کزازی در تحلیل این ابيات می نویسد «آنگاه که شاه چشم گشود و او را لب گزان دید، پنداشت که مگر در خواب، خورش در پرورش شتاب گرفته است و نا آگاه و به ناگاه تیزی از او جسته است. خشمگین و تافته بر وی بانگ برزد ... (کزازی، میر جلال الدین (۱۳۹۱). دفتر دانایی و داد (بازنوشت شاهنامه)، تهران: معین، صفحه 640 ) 🔻همچینن توضیحات صوتی دکتر خطیبی اوستا شناس معروف در مورد این ابیات و باد معده شاهنشاه و سگ خطاب کردن بزرگمهر که توهین به او بوده است 🌐https://b2n.ir/d01774 🔻و در لغت نامه دهخدا پالایش طبع که در شعر آمده به معنای دفع فضول چون بول و باد معنی شده است 🔹اما بزرگمهر هرگز خم به ابرو نیاورده و در برابر ظلم انوشیروان سر خم نمی کند . بزرگمهر گناهی مرتکب نشده بود که بخواهد از شاه پوزش بخواهد بنابراین هرگز در برابر شاه تسلیم و سرافکنده نمی شود . 🔹انوشیروان پس از آنکه بزرگمهر را به زندان می افکند روزی احوال و جایگاه او را جویا می شود تا بگمان خود اگر بزرگمهر پوزش بخواهد و در برابر قدرت نمایی شاه تسلیم شود او را از زندان رهایی بخشد ، اما بزرگمهر هرگز سر فرود نیاورده و  چنین پاسخ می دهد : ▪️که حال من از حال شاه جهان فراوان به است آشکار و نهان 🔹پاسخ صریح بزرگمهر شاه خودکامه را خشمگین می کند  . کسری فرمان می دهد تنوری آهنین و تنگ بسازند که دور تا دور آن را میخ و پیکان پر کرده باشد . سپس بزرگمهر را در آن می افکنند و در تنور را با آهن می پوشانند ! ▪️ز پاسخ بر آشفت و شد چون پلنگ ز آهن تنوری بفرمود تنگ ▪️ز پیکان و از میخ گرد اندرش هم از بند آهن نهفته سرش 🔹بزرگمهر اینبار در تنوری تنگ جای گرفته بود که حتی نمی توانست لحظه ای بخوابد ! ▪️نبد روزش آرام و شب جای خواب تنش پر ز سختی دلش پرشتاب 🔹انوشیروان دگربار فرستاده ای نزد او می فرستد تا بداند آیا با این همه رنج و سختی سرانجام تسلیم خواهد شد  و سر فرود می آورد. بزرگمهر به فرستاده چنین پاسخ می دهد : ▪️چنین داد پاسخ بمرد جوان که روزم به از روز نوشین روان 🔹نوشین روان(انوشیروان) از شنیدن این سخنان بسیار آشفته می گردد و یک مرد دانا بهمراه یک دژخیم ( جلاد) را بنزد بزرگمهر می فرستد و می گوید اگر با مرد دانا همداستان شدی و پوزش خواستی که هیچ وگرنه دژخیم سرت را از تنت برخواهد داشت : ▪️وگرنه که دژخیم با تیغ تیز نماید تو را گردش رستخیز ! 🔹پیام شاه از سوی مرد دانا به بزرگمهر می رسد و او در پاسخ به تهدید شاه در کمال آزادمنشی می گوید : ▪️چه با گنج و تختی چه با رنج سخت ببندیم هر دو بناکام رخت ▪️نه این پای دارد بگیتی نه آن سرآیدهمی نیک و بد بی‌گمان ▪️ز سختی گذر کردن آسان بود  دل تاجداران هراسان بود ! 🔹انوشیروان با شنیدن این سخنان از کرده ی خویش پشیمان می شود و را از زندان تاریک آزاد می کند ولی غرورش اجازه نمی دهد او را به جایگاه پیشین بازگرداند . اما بر اثر سختیهای روزهای حبس بزرگمهر فرسوده شده و بینایی چشمش را از دست می دهد: ▪️برین نیز بگذشت چندی سپهر پر آژنگ شد روی بوزرجمهر ▪️دلش تنگ تر گشت و باریک شد دو چشمش ز اندیشه تاریک شد 🔹بزرگمهر بر اثر سختی ها و شکنجه های بسیاری که از سوی بر وی وارد آمد، سرانجام پس از مدتی می میرد ✅ @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅ازدواج محارم زرتشتیان نزد مورخان 🔻عده ایی در تلاشند که القا کنند ازدواج محارمی در بین زرتشتیان نبوده و این از جعلیات تاریخی است. جدا از منابع بسیار زرتشتی و سخن اساتید تاریخ که این مطلب رو تایید می کنند، مورخان و نویسندگانی که به این امر در بین زرتشتیان اشاره کرده اند 🔹یعقوبی - مورخ معروف قرن سوم هجری، می گوید: ایرانیان با مادران و خواهران و دختران خود ازدواج می کردند و این کار را نیکی و نزدیکی با خدا می دانستند 📚https://b2n.ir/r10831 🔹ابوریحان بیرونی دانشمند معروف ایرانی قرن چهار هجری هم در کتاب معروف خود(آثار الباقیه) به ازدواج با محارم اشاره می کند 📚 https://b2n.ir/522752 📚 https://b2n.ir/121369 🔹بیهقی نویسنده و مورخ معروف ایرانی قرن چهارم هجری هم به رسم ازدواج محارم بین زرتشتیان اشاره می کند 📚 https://b2n.ir/795638 📚 https://b2n.ir/687081 🔹طاهر مقدسی تاریخ نگار و جغرافی دان قرن چهارم هجری در مورد آداب زرتشتیان می گوید: ازدواج با خواهران و دختران را حلال می دانند 📚https://b2n.ir/u18671 🔹مسعودی مورخ و جغرافی دان معروف قرن چهارم هجری هم در مورد ازدواج محارم اشاراتی دارد : 📚https://b2n.ir/d34270 🔹 ابوعلی بلعمی (متوفای ۳۲۵ هجری) وزیر فرهیخته‌ی دربار سامانیان می‌گوید: "و مغان را يكى پيغمبر است. او را زردشت گويند كه اين دين مغى او نهاد ايشان را، و دعوى كرد كه من پيغمبرم و آتش‏ پرستىِ‏ ايشان را صواب نمود، و كتابى آورد كه آن را زند و اَستا خوانند، و خواهر و مادر را به زنى كردن او آورد" 📚تاریخ بلعمی (تاريخ‌نامه طبری)، تهران: انتشارات سروش، ۱۳۷۸. ج‏ ۱ ص ۴۶۹ 🔹ابوسعید گردیزی (متوفای ۴۳۳ هجری) که از شاگردان برحسته‌ی ابوریحان بیرونی بود و در زمینه تاریخ پژوهش‌های ارزنده‌ای برای آیندگان برجای گذاشت، در مکتوبات تاریخی خود درباره‌ی زرتشت می‌نویسد: «و چون وى بيامد كتاب اَستا آورد و آتش‏‌پرستى فرمود، و نكاح اهل حُرمَت جایز كرد، و گشتاسپ دين او بپذيرفت» ابوسعيد گرديزى، ‏زين الاخبار، تهران: انتشارات دنياى كتاب‏، ۱۳۶۳. ص ۵۱ 📚https://b2n.ir/y82150 🔹در نفثة المصدور زیدری نسوی قرن هفتم هجری، در مذمّت ازدواج با محارم، این‌گونه آمده است: «چه صلاح توقع توان کرد از حرام زاده‌ای (صاحب شهرِ آمِد) که در نزوان(برجستن نر بر ماده) امّهات، سیرت تیوس(بز بزرگ) پسندیده باشد؟! و در إتیان( با زن هم آغوشی کردن) محارم و أخَوات، مذهب مجوس گزیده؟!» (زیدری نسوی، 1343، 62) 📚https://b2n.ir/n91803 🔹سید مرتضی بن داعی حسنی رازی نویسنده قرن هفتم در کتاب تبصرة العوام فی معرفه مقالات الانام می نویسد : "... و ایشان وطی(نزدیکی) مادر و خواهر و دختر و عمه و خاله و آن چه از ایشان بزایند جمله حلال دانند... مجوس گویند شرع مباح کرده است الا آن که هر فرزندی که از اینها بزاید، او را در شرف تفاوت بود. که از مادر خود آورد شریف تر بود از آن که از دختر آورده بود، و آن چه از دختر آورد، شریف تر از آن از خواهر آورده، و آن چه از جده خویش آورد شریف تر از همه بود..." 📚https://b2n.ir/y93344 🔹جاحظ نویسنده معروف قرن دوم یا سوم هجری نیز در البیان و التبیین اشاره می کند: المجوس ينكحون أمهاتهم 📚https://b2n.ir/u16862@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا