eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
24.9هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
1.3هزار ویدیو
108 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @Shadfar98 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
✅گروه های زرتشتی در حال نشر دروغ و شبهه پراکنی علیه امام حسین (ع) 👈این بازی رو شما رو شروع کردید ولی بدانید پایانش با شما نیست @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻پاسخ به شبهه گروه های زرتشتی در مورد ادعای راهزنی امام حسین (ع) که در کتاب تاریخ طبری ذکر شده است : ◀️خلاصه شبهه ای که دشمنان اسلام مطرح کرده اند: " در معتبرترین کتاب تاریخ مسلمانان یعنی تاریخ طبری با سند صحیح آمده که حسین (نوه محمد و امام سوم شیعیان) اهل غارتگری و راهزنی بوده است. طبری روایتی از ابومخنف نقل کرده که وقتی حسین از مکه بیرون آمد در منطقه تنعیم کاروانی دید که والی یمن به سوی دمشق و برای یزید فرستاده بود و اموال آن را غارت کرد(تاریخ الطبری، ج5، صص:385-386). پاسخ : 🔹 اولا در کتاب طبری امده که کتاب متعلق به سنی هاست و برای شیعه حجت نیست. 🔹دوم سندش هم به این صورت امده👇 *نقل طبری از ابومخنف با این سند :قَالَ أَبُو مخنف: حَدَّثَنِي الْحَارِثُ بن كعب الوالبي، عن عقبة بن سمعان که در سند آن شخص مجهولی وجود دارد ⭕️الْحَارِثُ بن كعب الوالبی :👈🏿وی فردی است علامه مامقانی: و ظاهره كونه إماميّا،👈إلاّ أنّ حاله مجهول... تنقيح المقال في علم الرجال، 17 ، ص 209 ترجمه: « ظاهرا او امامی است ، اما وضعیت وی نامعلوم است و او مجهول است...» و ضعف سند است 🔹سوم: بر فرض صحت خبر هیچ اشاره ای بر راهزنی در خبر نیست چون در متن خبر امام حسین علیه السلام به کاروانیان با خوش رفتاری برخورد می کند ( آن هم کاورانی که حامل ثروت برای یزید بود... )و در متن خبر چنین آمده که امام حسین به کاروانیان فرمود است: لا أكرهكم، من أحب أن يمضي معنا إلى العراق أوفينا كراءه وأحسنا صحبته، ومن أحب أن يفارقنا من مكاننا هذا أعطيناه من الكراء على قدر ما قطع من الأرض، قال: فمن فارقه منهم حوسب فأوفي حقه، ومن مضى منهم معه أعطاه كراءه وكساه... تاريخ الطبري، ج 5 ، ص 386 ترجمه: « شما را مجبور نمی کنم، هر که خواهد با ما به عراق آید کرایه او را می دهیم و مصاحبتش را نکو میداریم و هر که نخواهد و همینجا از ما جدا شود کرایه او را به مقدار مسافتی که پیموده میدهیم... هر کس از آنها که از وی جدا میشد حساب کردند و حق اورا بدادند و هر کس از آنها که همراه وی برفت کرایه وی را بداد و جامه پوشانید... » إنه لم يبلغ كربلاء منهم إلا ثلاثة نفر فزادهم عشرة دنانير عشرة دنانير، وأعطاهم جملا جملا وصرفهم... جمل من أنساب الأشراف، ج 3 ، ص 164 ترجمه: « به جز سه نفر از آن ها به کربلا نرسیدند و ده دینار ده دینار به آن ها افزود و شتر پشت شتر بود که به آن ها می بخشید و آن ها را برگرداند... » هیچ راهزنی اینگونه عمل نمیکند و البته شکسته باد دهانی که امام حسین را راهزن بداند ، امام مظلوم از این تهمت مبری است 🔹چهارم طبری دقیقا قبل از روایت مورد بحث نقل می کند که وقتی حسین از مکه خارج شد گروهی از فرستادگان عمرو بن سعید (والی مکه که از سوی یزید نصب شده بود) راه حسین را بستند و با او و یارانش درگیر شدند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. سپس طبری با 4 واسطه نقل می کند که بعد از این ماجرا حسین در منطقه تنعیم با کاروانی حامل اموالی که از یمن برای یزید فرستاده شده بود برخورد کرد و کرایه و مزد شتربان های کاروان را به آنها پرداخت کرد و اموال یزید را از آنها گرفت(تاریخ طبری، ج5، صص:385-386).  بنابراین حتی طبق روایات طبری ، مامورانِ حکومت یزید آغازگرِ درگیری بودند زیرا راه حسین را بستند و با او درگیر شدند و مصادره ی کاروان تجاری یزید به دست حسین ، اقدامی مسالمت آمیز و پس از حمله ی نافرجامِ مزدوران یزید بوده است. 🔹پنجم از نظر تحلیل تاریخی نیز چنین روایتی شبیه شایعاتی است که تبلیغاتچی های حکومت بنی امیه برای «مقصر جلوه دادن امام حسین (ع)» نشر می کردند تا او را به عنوان «خارجی»(شورشی مسلح) وانمود کنند و کشتار وحشیانه در حق او و خاندانش را توجیه نمایند. 🔸🔸در کتب شیعه که برای ما حجت است هم هیچ خبری از سرقت نیست بلکه فقط امام شترانی را کرایه فرمود و نهایت چیزی که ذکر شده آن است که امام حسین (علیه السلام) از کاروانی که از یمن می آمد مرکبی را اجاره کرد نه آن که اموال آن را مصادره کند ! 👇👇👇👇👇👇👇 سيد الشهداء (عليه السّلام)و همراهان همچنان راه را بسوى عراق پيمودند) تا به تنعيم (كه نام جايى است در سه ميلى يا چهار ميلى مكه) رسيدند، در آنجا قافله ‏اى ديد كه از يمن مى ‏آمدند، پس شترانى از آنان براى بارهاى خود و همراهانش كرايه كرد و به صاحبان شتر فرمود: هر كه از شما ميخواهد با ما به عراق بيايد ما كرايه او را ميدهيم و در زمان همراه بودنش به او نيكى كنيم، و هر كه مي خواهد در راه از ما جدا شود به هر اندازه كه همراه‏ ما باشد كرايه آن اندازه راه او را مى ‏پردازيم، پس گروهى از آنان با آن حضرت به راه افتادند، و گروهى ديگر از رفتن خوددارى كردند. 📚الارشاد للشیخ المفید،ج2،ص68 ط کنگره شیخ مفید. @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
6.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چه کسی در زمین صهیونیست ها در حال بازی است! 👈ما یا شما!؟شیمون پرز رئیس دولت وقت صهیونیستها : کوروش نخستین صهيونيست غیر یهودی بوده است (علاوه بر کلیپ فوق، اینجا را کلیک کنید) ❌اسماعيل رايين ، محقق و مورخ عصر پهلوی، در كتاب خود می‌نويسد : «به عقيده فراماسونری کنونی، کوروش که باعث آزادی يهوديان از اسارت بابلی‌ها شد و معبد بزرگ را در اورشليم ساخت، طبق تعليمات درجات عاليه فراماسونری، " "يعنی جزء سازندگان و بانيان معبد به شمار می‌رفته است.» 📚https://b2n.ir/m80681 👈عبارت مشترک دو مطلب بالا در مورد کوروش : نخستین صهیونیست = ماسون اول ❌لژ فراماسونری معروف کوروش که از گذشته در ایران فعال شده(ص 272) https://b2n.ir/m33206 https://b2n.ir/g21932 هم اکنون در سایر کشورها فعال است https://b2n.ir/n10916 همچین مصاحبه صوتی به زبان اصلی در مورد لژ فراماسونری کوروش https://b2n.ir/m38170 ◀️لذا کسانی که کوچکترین نقد علمی علیه کوروش را بر نمی تابند باید دانست که در زمین چه کسی در حال بازی هستند. ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅لعنت خدا بر شما مدعیان باستان گرایی پیشرو در توهین به مقدسات اسلامی @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅شعر ناتمام هوشنگ ابتهاج در مورد اربعین ✅هوشنگ ابتهاج شاعر معروف ایرانی دیشب فوت کردند. هوشنگ ابتهاج در کتاب «پیر پرنیان‌اندیش» به بیان عقاید و نظرات خود درباره بسیاری از چهره‌های بنام موسیقی، شعر و سیاست در زمان خود می‌پردازد. در بخشی از این کتاب خواننده با روایتی روبه‌رو می‌شود که در روز هشتم محرم روی داده است و... 👇 ▪️«امروز هشتم محرم بود و عصر به خانه سایه(ابتهاج) رفتیم. سایه مغموم بود و از چشم‌هایش معلوم بود گریه کرده. عاطفه گفت: «بازم شیطونی کردین؟» سایه خندید. پرسیدم «اتفاقی افتاده؟» - نه! شما می‌دونین که تلویزیون همیشه جلوم روشنه. هر کانالی هم که می‌زنم داره روضه و نوحه نشون می‌ده. من هم گوش می‌کنم و خب گریه‌ام می‌گیره. می‌شینم با اینها گریه می‌کنم. (لبخند می‌زند.) پس از چند دقیقه گپ و گفت، سایه(ابتهاج) می‌گوید: «سال‌ها پیش یک شعری گفتم به اسم «اربعین» که تمومش نکردم.» با تعجب اصرار می‌کنم شعر را بخواند و می‌خواند: «یا حسین بن علی خون گرم تو هنوز از زمین می‌جوشد هرکجا باغ گل سرخی هست آب از این چشمه خون می‌نوشد. کربلایی است دلم» 🌐https://b2n.ir/t03607 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⭕️ گفت: در زمان هخامنشیان ، ما آریایی‌ها خوش بودیم. می‌زدیم و می‌رقصیدیم! با هم مهربون بودیم! ولی الآن... ☑️ گفتم: باشه تو راس میگی روشنفکر... ولی اینو بدون که دو تا از نوادگان کورش کبیر، یکی و یکی دیگه که با هم برادر بودند به خاطر قدرت به جون هم افتادن. اردشیر سر برادر خودشو برید و بعد چنگ انداخت تو موهای داداشش و سر بریده‌شو به همه نشون داد که ایرانیا بفهمن رئیس کیه 😐 بعد هم دست راست داداششو برید که خوب از بقیه ملت زهرچشم بگیره 😕 روت میشه از قر کمر حرف بزنی روشنفکر؟ داریوش و هخامنشیان -والتر هینتس -پرویز رجبی-ص ۴۶۳ ✅ @n_bastan@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
‍ 🔵دانشمندان اسلامی پایه گذار علم تحقیقی 🔻خانم دکتر هونکه در کتاب بسیار معروف خود یعنی فرهنگ اسلام در اروپا می نویسد: ▪️نه رجر بیکن و نه باکوفون ورولام و‌نه لئو ناردو‌ داوینچی ونه گالیله ،هیچکدام پایه گذار علم تحقیقی نیستند. پیش از آنان علم فیزیک تحقیقی و آزمایشی به وسیله دانشمندان اسلامی پایه گذاری شده است،همانطور که علم طبیعی مدرن کنونی‌،یک تئوری متناسب را با آزمایش تنظیم شده ربط میدهد تا بنتیجه برسد حسن الهیثم در آن زمان عینا همینکار را میکرد. او اولین کسی هست که دوربین جعبه یک سوراخه ساخت مدل اولیه عکاسی وبا آن به آزمایش نور پرداخت .او‌ دلیل شکست نور را بوسیله چیزی مختلف ،مانند هوا یا آب کشف کرده و شرح داده است▪️ فرهنگ اسلام در اروپا -زیگریدهونکه- مرتضی رهبانی-جلد ۱-ص ۲۱۰ ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
دوران اسلامی، عهد زرین ایران 🔻شاپور ایران شناس معروف درباره زرین ایران می نویسد : «در میانه سده هفتم میلادی به دوره چهارم تاریخ ایران می رسیم که دوره اسلامی است. طی این دوران خصایص بارز تمدن و فرهنگ ایرانی و ادب درخشان و سنن دولتی و تشکیلات اداری و بازرگانی ایرانیان با تعلیمات و شیوه نوین جامعه اسلامی در هم آمیخت و عهدی را پدید آورد که از نظر پرورش دانشمندان و ادبا و علما و هنرمندان تالی نداشته است و بحق «عهد زرین ایران» نام گرفته است.» 📚 شاپور شهبازی، علیرضا، 1398، تاریخ ساسانیان، ص 12 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
7.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخی به مطالب گفته شده این بانوی محترم در مورد این که تاریخ رو ول کنیم و فقط به اخلاقیات بپردازیم! 👇 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
2.18M
پاسخی به مطالب فیلم بالا @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅آشوربانیپال، الگوی کوروش؟! 🔻مت واترز ایران شناس معروف آمریکایی در یکی از جدیدترین مقالاتی که سال ۲۰۲۱ چاپ شده است به شکل ویژه به کاخ و منشور کوروش پرداخته و نتایج جالبی را استخراج کرده است. 🔹ایشان نشان می دهد برخی از اصطلاحات منشور کوروش، کپی از سخنان آشوربانیپال می باشد 🔹مت واترز همچنین بیان می کند که اینکه کوروش در منشورش از آشوربانیپال یاد می کند سهوی نیست چون بابل به اندازه کافی شاه معروف داشته که کوروش می توانسته از آنان یاد کند . 🔹 دکتر واترز به نکته جالب دیگری اشاره می کند که آشوربانیپال شاهی است که تمدن بابل را غارت کرده است (به عبارتی مردم بابل از آشوربانیپال متنفرند) اما کوروش در بین بابلیان از آشوربانیپال یاد می کند . لذا دکتر واترز این حرکت کوروش را آگاهانه ذکر می کند. البته ایشان یه نکته دیگری هم ذکر می کند پدربزرگ کوروش ،در زمان آشوربانیپال می زیست. پدر بزرگ کوروش برای تایید شاهی خود در استان فارس ،پسر خود (عموی کوروش ) را نزد آشوربانیپال برای تضمین می فرستد. لذا ایشان نام آوردن آشوربانیپال را بی ارتباط به این ماجرا نمی داند. 🔹نکته واضح دیگری که ایشان اشاره می کند کاخ کوروش است که به شکل مستقیم از فرهنگ و هنر آشوری بهره برده است 🔻به بخش هایی از این مقاله توجه کنید Why Ashurbanipal? He was one of Assyria's most powerful and most infamous kings, a standard-bearer in later traditions' renderings of the Assyrian past. Ashurbanipal's Assyr- ia contributed directly and indirectly to Cyrus' imperial model, his new capital of Pasar- gadae, and the Achaemenid Empire's organization. 📝چرا آشوربانیپال؟ او یکی از قدرتمندترین و بدنام ترین پادشاهان آشور بود، که پرچمدار روایت های متأخر از گذشته آشوری بود. آشور آشوربانیپال به طور مستقیم و غیرمستقیم به الگوی شاهنشاهی کوروش، پایتخت جدید او پاسارگاد و سازمان امپراتوری هخامنشی کمک کرد. seems evident to me - there was a conscious choice behind his mention in the Cylinder. If Cyrus had wished to single out ..... 📝به نظر من واضح است - یک انتخاب آگاهانه وجود دارد که‌ کوروش نام آشوربانیپال را در منشورش ذکر می کند. اگر کوروش می خواست یک پادشاه را انتخاب کند، قرن ها ارزش داشت که چه کسی را انتخاب کند. یافتن و بررسی کتیبه ای از یک پادشاه معین کار کوچکی بود، بنابراین این انتخاب کاملاً آگاهانه و متناسب با اهداف کوروش بود. It is curious that Cyrus, in a purely Babylonian context, would so directly connect his own legacy to that of an Assyrian king who sacked Babylon, even if Ashurbanipal's legacy was more complicated; we do not possess the entire picture. Cyrus may have considered the continuation of the Assyrian model not only as sound policy for a fledgling world empire but also as a family tradition. If Cyrus the Great's grandfather was indeed Kurash of Parsumash .... 📝عجیب است که کوروش، در یک بافت کاملاً بابلی، به طور مستقیم میراث خود را به میراث پادشاه آشوری که بابل را غارت کرد، مرتبط کند، حتی اگر میراث آشوربانیپال پیچیده تر باشد. ما کل تصویر را در اختیار نداریم. کوروش ممکن است ادامه الگوی آشوری را نه تنها سیاست درستی برای یک امپراتوری نوپای جهانی، بلکه به عنوان یک سنت خانوادگی تلقی کرده باشد. اگر پدربزرگ کوروش کبیر واقعاً کورش پارسوماش بود که در اواخر دهه 640 برای آشوربانیپال ادای احترام کرد، پس کوروش عموی خود به نام آروککو داشت که زمان نامشخصی را در دربار آشور در اوج امپراتوری سپری کرد. 📝مضمون سلطه جهانی که در عناوین کوروش درخط 20استوانه کوروش بیان شده است بیشتر به مدل کتیبه‌ای آشوری نو نزدیک است تا بابلی نو. القاب رسمی کوروش - شاه جهان، شاه بزرگ، شاه قوی، شاه بابل، شاه سومر و اکد، پادشاه چهار ربع (šar kiššati šarru rabû šarru dannu šar Babili šar Šumeri u Akkadi šar kibrāti erbetti) - بازتاب استفاده استاندارد آشوری از اسرحدون و آشوربانیپال: شاه بزرگ، شاه قوی، پادشاه جهان، پادشاه آشور، پادشاه چهار ربع (šarru rabů šarru dannu šar kiššati šar Aššur šar kibrāti erbetti) Remains of the monumental reliefs from Pasargadae provide testimony to direct As- syrian borrowings in the visual record 📝بقایای نقش برجسته‌های پاسارگاد گواهی بر وام‌گیری مستقیم آشوری در پرونده بصری است. دانلود مقاله https://s29.picofile.com/file/8462007526/Ashurbanipals_Legacy_Cyrus_the_Great_and_1_.pdf.html گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264