🔆 در کتب اهل تسنن به نقل از پیامبر (صلی الله علیه و آله) با سند معتبر آمده است که فرمودند: معاویه، کافر و مرتد از دنیا خواهد رفت!
📓کتاب اقوال الرسول الاعظم سیدنا محمد صلی الله علیه و آله و سلم صفحه ۱۷
🔆 اصل اسناد:
📜۳۶۳...النَّبِيِّ (ص) فَقَالَ يَطْلُعُ عَلَيْكُمْ مِنْ هَذَا الْفَجِّ رَجُلٌ يَمُوتُ يَوْمَ يَمُوتُ عَلَى غَيْرِ مِلَّتِي، [فَطَلَعَ مُعَاوِيَةُ]
📜۳۶۲...النَّبِيِّ (ص) فَقَالَ: يَطْلُعُ عَلَيْكُمْ مِنْ هَذَا الْفَجِّ رَجُلٌ يَمُوتُ عَلَى غَيْرِ مِلَّتِي، قَالَ: قَالَ: [فَطَلَعَ مُعَاوِيَةُ] فَقَالَ النَّبِيُّ (ص): هُوَ هَذَا.
📓کتاب أنساب الأشراف جلد ۵ صفحه ۱۲۷
🔗 lib.efatwa.ir/40503/5/127
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🛑 در اسکن = چند تن از علمای اهل تسنن تصریح کردند که این روایت [طبق مبنای سنیان] معتبر است. شخص بعدی هم شيخ حسن بن فرحان هستند: [قد روي بأسانيد على شرط الصحيح، في قوة الرجال و الاتصال في السند]
🔗 lib.efatwa.ir/12086/1/251
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🛑🔥 اثبات کفرِ " معاویه بن ابوسفیان "توسط عالم اهل سنت :
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✍ پروفسور نورالدین ابولحیه، استاد دانشگاه الجزایری #نویسنده_اهل_سنت استدلال میکند بر کفر معاویه و می نویسد :
📃 و بر همان شیوه متقدمان؛ که بسیاری از محدثان و فقهایِ بزرگوارِ متاخر نیز بر همین راه سیر کرده اند و از نمونه آنها میتوان حافظ احمد غماری را مثال زد که در کتاب خود ( الجواب المفید للسائل و المستفید) می گوید :
📃 در کتاب صحیح مسلم از امام علی علیه السلام روایت است که فرمود: «به خدایی که دانه را شکافت قسم، خداوند با رسول الله (ص) عهد کرد که جز مومن تو را دوست نمی دارد و جز منافق تو را دشمن نمی دارد . در روایت صحیح از حاکم و غیر از آن نیز اشاره شده « هر کس علی علیه السلام را سب کند پیامبر (ص) را سب کرده و هر کس من (پیامبر) را سب کند خدا را سب کرده و هر کس خدا را سب کند کفر ورزیده است .
📃 و در روایات صحیح و غیر از آن چه به #تواتر رسیده و بر آن قطعیت می باشد، آمده است؛ « هر کس که من مولای او هستم ، علی مولای اوست . پروردگارا هر کس او را دوست بدارد او را دوست دار و هر کس دشمن علی (ع) باشد دشمنش باش. و این حدیث غدیر را ابن جریر طبری در دو جلد به کثرت اسناد آن را جمع کرده است ؛ و مراد از این احادیث صحیح که بر آن اجماع وجود دارد، همراه با آن روایتی که به #تواتر رسیده، پیرامون این ماجرا که معاویه بر منبر خود و دوران دولت امویه تا زمان عمر بن عبدالعزیز حضرت علی علیه السلام را لعن میکند و با وی جنگ کرده و بغض علی (ع) را داشت...
📃 و از این احادیث بر می آید که معاویه یک فرد منافق کافر است و موید این مباحث ؛ احادیث دیگری است و #نواصب گمان میکنند که لعن حضرت علی (ع) توسط معاویه به جهت اجتهاد وی بوده! با آن که پیامبر (ص) می فرماید: لعن یک مومن مثل کشتن اوست. بنابراین اگر اجتهاد به لعن و ارتکاب گناهان کبیره مدخلیت داشته باشد، پس هر سارق و زناکار و شارب خمر و قاتل، جواز دارد که مجتهد باشد! پس در این حالت هیچ حدی در دنیا و عقوبتی در آخرت بر این افراد جاری شدنی نیست !
=/=/=/=/=/=/=/=/=/=/=/=/=/=/=/
#متن_عربی : على نهج هؤلاء المتقدمين سار الكثير من المحدثين والفقهاء المتأخرين الكبار، ومنهم الحافظ أحمد الغماري وهو صوفي مالكي أشعري، فقد قال في كتابه [الجواب المفيد للسائل والمستفيد]: (وفي الصحيح، صحيح مسلم عن علي عليه السلام قال: والذي فلق الحبة برأ النسمة انه لعد عهده الي رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم أنه لا يحبني الا مؤمن و لا يبغضني الا منافق، وفي صحيح الحاكم وغيره: مَنْ سبَّ عليا فقد سبني ومن سبني فقد سب الله؟ ومن سب الله فقد كفر، وفي الصحيح وغيره مما #تواتر تواترا مقطوعا به:من كنت مولاه فعلي مولاه اللهم وال من والاه وعاد من عاده، وهذا الحديث قد جمع اسانيده ابن جرير الطبري في مجلدين لكثرتها... والمقصود من هذه الأحاديث الصحيحة المتفق عليها مع ما #تواتر من لعن معاوية لعلي على المنبر طول حياته، وحياة دولته إلى عمر بن عبد العزيز وقتاله وبغضه، يطلع منه أنه منافق كافر، فهي مؤيدة لتلك الأحاديث الأخرى ، ويزعم النواصب أن ذلك (أعني لعن معاية لعلي) كان اجتهادا، مع ان النبي صلی الله علیه و آله و سلم يقول في مطلق الناس: ( لعن المؤمن كقتله)، فإذا كان الاجتهاد يدخل اللعن وارتكاب الكبائر، فكل سارق وزان وشارب وقاتل يجوز أن يكون مجتهدا، فلا حد في الدنيا ولا عقابَ في الآخرة)
📗📕نام کتاب : معاوية في الميزان نویسنده : أبولحية، نورالدين جلد ۱ صفحه ۵۳
🌐 lib.efatwa.ir/11296/1/53
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🌹 اعلام برائتِ عالم مشهور اهل سنت، از معاویه - فتنه گر :
✍ " محمد رشید رضا " گوید :
📃 ما از اولیاء علی - علیه السلام و الرضوان - هستیم نه از اولیاء معاویة و فتنه ی باغیه (گروه سرکش) که از خداوند بر آنان باد هر آن چه که مستحقش هستند. اما ما اهل سب و لعن نیستیم ... در ترجمه ی پدرم در جلد هشتم ذکر کردم که او می گفت : «ما معاویة را دوست نداریم و او را سب هم نمی کنیم» و چگونه ما کسی را دوست داشته باشیم که بر جدمان سرکشی و خروج کرد (جنگ صفین) و موجب آن فتنه هایی شد که در تاریخِ دورانِ نور و روشنایی - که همان قرن اول است به دلیل نور اسلام - نقطه ای سیاه است و به وسیله ی معاویه بود. بنابراین، ریشه ی تمام مصیبت های امت اسلامی در دین و دنیایش بود.
📕نام کتاب : مجلة المنار نویسنده : محمد رشيد رضا، جلد ۱۲ صفحه ۹۵۳
========================
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
توضیحات علی کریمی درباره استوری جنجالی درباره نذری
خوبه که نظر مردم رو شنید 👍
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✳️ مقبره #کوروش نزدیک دریای خزر است
عده ایی برای اثبات مقبره کوروش به کتابی به نام «سیاحتنامه #فیثاغورس در ایران» استناد می کنند که مراسم دفن کوروش در پاسارگارد را مشاهده کرده است
◀️فرض کنیم این کتاب صحیح باشد
⛔️اگر دقت کنید مقبره کوروش را در #پاسارگارد و در کنار دریای خزر می داند!
📙لینک اسکن
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #معاویه رکورد دار بدعت
🔹 برشی از سخنرانی حجت_الاسلام راجی
گروه پژوهشی آرتا | برای عضویت کلیک کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با وجود نیاز فقرا، هزینه کردن برای #زیارت چه توجیهی دارد
#شهید_مطهری
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅حتی کوروش هم از دست اینا امنیت روانی نداره
👈از لحاظ باستان شناسی به این تصویر ایراداتی وارد هست ولی مفهوم این تصویر ملاک بوده نه نکات دقیق باستان شناسی، لذا ذهن خودتون رو درگیر نکات باستان شناسی نکنید و به مفهوم این تصویر دقت کنید.
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅مقبره کوروش در شمال شرقی تخت جمشید نیست!
برخی منابع و مورخین معروف تاریخ در کتاب خود بیان کرده اند که #پاسارگارد در شرق و جنوب شرقی تخت جمشید هست، اما اکنون پاسارگاد در شمال شرقی تخت جمشید است.
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅گچ بری، هنر ایرانی
یکی از هنرهای ایران و نوع آوری خاص آنها گچ بری بوده است. در بالا نمونه های زیبایی از #گچ بری های ساسانیان را مشاهده می کنید
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅حقوق زن و بردگی در دوران ساسانی به روایت دکتر نفیسی
«بسیاری از مردان، زنان نامشروع هم داشته اند و این گونه مطالب در داستانهای مربوط به آن زمان فراوان است. چون بردگی رواج کامل داشت، زنان زرخرید در اختیار مردان بودند و با اسیران جنگی هم این معامله را می کردند و هر کس در جنگ زنی را اسیر میکرد، می توانست آن را برای خود نگاه بدارد یا به دیگری بفروشد.
زن مطلقا فرمانبردار مرد بود و بیشتر در کودکی او را نامزد می کردند و کسی نمی توانست این نامزدی را به هم بزند. در کتاب «دینکرت» که جامع ترین و بزرگترین کتاب شرایع زردشتی است توصیه کرده اند که دختران را در پانزده سالگی به شوی بدهند.»
لینک اسکن
📚 تاریخ اجتماعی ایران، از انقراض ساسانیان تا انقراض امویان، ص ۴۲
#حقوق_زن #بردگی #ساسانیان
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
16.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگه به یاد داشته باشید چند روز قبل سخنان یکی از بانوان فضای مجازی را در حوزه تاریخ نقد کردیم
باید ذکر کرد نقد یکی از سخنان ایشون به معنای رد همه تفکرات و سخنان این بانو نیست
برای نمونه فیلم فوق از این بانو که در مورد نماز خواندن صحبت می کنن و خیلی ساده و روان فلسفه نماز خواندن رو توضیح می دن
@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا