فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴انتقاد علی ربیعی از حرف حق مجری شبکه ۳
➕مجری شبکه ۳ به برخی جامعه شناسان از جمله مصطفی ملکیان اعتراض می کند که چرا در مورد تشییع جنازه چند میلیونی شهدای اخیر مطلبی نمی نویسند.
"آقای ربیعی وزیر پیشین دولت روحانی با انتشار ویدویی در کانال تلگرامی خود از اساتید جامعه شناس عذرخواهی کرده و بیان کرده که مدعیان حتی یه خط از جامعه شناسی را درک نمی کنند و درخواست همدلی کرده است "
➕آقای ربیعی
مگر مجری حرف ناحقی زده است!
چرا آن موقع که علیه آقای رئیس جمهور انواع شبهات و شایعات و تحلیل های بی ارزش جامعه شناسی صادر می شد نگران همدلی و وحدت نمی شدید !
➕آیا شما از این سخنان به اصطلاح جامعه شناسی جناب ملکیان (کلیک کنید) دفاع کرده و از ایشان عذرخواهی می کنید؟ چرا به آقای ملکیان سفارش نمی کنید برای اتفاقات اخیر تحلیل جامعه شناسی ارائه دهند!
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴برسانید به دست امیر سیاری عزیز
▪️امیر سیاری در برنامه برمودا شرکت می کند و مجری که خود از اطلاعات باستانی بهره چندانی ندارد از وی می پرسد ما در دوران باستان آرتمیس را داشته ایم که فرمانده کشتی جنگی بوده است الان چرا نداریم؟!
✅امیر سیاری عزیز
فریب این سخنان دهن پرکن و جعلی را نخورید .
آرتمیس اساسا یونانی بود و....
برای مطالعه بیشتر (کلیک کنید )
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
🔴نظر مرتضی ثاقب فر در مورد جعلیات بافته شده در مورد آرتمیس یونانی
🔻ایشان در ترجمه کتاب هرودوت می نویسد :
«هرودوت این زن را چون ملکه زادگاه خود بوده بسیار میستاید و به نفع او داستانهایی سر هم میکند. و حیرتانگیز این که در ایران نیز برخی بی خبران افتخار میکنند که ایران در آن روزگار دریاسالار زن داشته است!» (ترجمه تاریخ هرودوت، ج ۲ ،پاورقی ص ۷۹۵_۷۹۶)
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
🔴آرتمیس و فرار از جنگ و کشتار متحدین ایرانی!
➕در جنگ کشتی یونانی به تعقیب کشتی آرتمیس می افتد
آرتمیس برای نجات جان خود از میدان فرار می کند و به کشتی متحد ایرانی خود حمله می کند و همه خودی ها را می کشد .
کشتی یونانی فکر می کند چون آرتمیس به ایرانی ها حمله کرده لذا از تعقیب منصرف می شود .
همچنین خشایار از دور صحنه را میبیند و فکر می کند که کشتی غرق شده یونانی بوده و به تمجید از آرتمیس می پردازد!!!
اما کشته شده ها همه خودی بودن و آرتمیس برای نجات جان خود آنها را کشته است .(آرتمیس می توانست حداقل یکی از آنها را نجات دهد ولی چنین نکرد)
📚تاریخ هرودوت ،ترجمه ثاقب فر ،جلد ۲ ص ۹۲۷ و ۹۲۸
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
🔴شوهرم روزی سه بار از من سواری می گیرد!!!
▪️از عجایب حکومت پهلوی▪️
📚روزنامه اطلاعات ۳۰ دی ۵۲
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
گروه پژوهشی آرتا
🔹در قسمت اول از سلسله روایتهای «اعدامهای 67»، به طرح اصل موضوع پرداختهام، اینکه اساسا ادعای طرف م
قسمت دوم سلسله روایتهای «اعدام های 67»
👇👇👇
🔸قسمت 2 «اعدامهای 67»: ادامه پاسخ به این سوال:آیا اعدامشدههای سال 67 «زندانی سیاسی»بودند یا نه؟
🔻پینوشتها:
1- پرونده رضا تمجیدی؛ به نقل از سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام، جلد 2، صفحه 496
2- پرونده ثریا ش؛ به نقل از سازمان مجاهدین خلق پیدایی تا فرجام، جلد 2، صفحه 496
3- جزوه جمع بندی یکساله مقاومت مسلحانه، صفحه 1
4- نشریه اتحادیه انجمنهای دانشجویان مسلمان خارج از کشور، وابسته به سازمان مجاهدین، شماره 52،صفحه40.
5- کارنامه سیاه، جلد 3، صص 236 و 239.
6- کارنامه سیاه(مناظره زندانیان اوین)، جلد 2، صفحات 30 و 31
7- همان، صفحات 79 تا 84
8- شکنجه(جزئیات شکنجۀ چهار شهید کمیتۀ مرکزی انقلاب اسلامی)، انتشارات یازهرا، چاپ اول، صفحۀ 72 (تصویر برگۀ بازجویی مهران اصدقی)
9- ایرج مصداقی مینویسد:«عملیات تیپهای رزمی مجاهدین و ارتش آزادیبخش سراسر نوار مرزی در غرب کشور را فرا گرفته بودند...خبرهای این عملیات معمولا از طریق ملاقات به دستمان میرسید.» نه زیستن نه مرگ(خاطرات زندان ایرج مصداقی)،جلد سوم(تمشکهای ناآرام)، انتشارات آلفابت ماکزیما، سوئد، چاپ دوم: 1385، صفحۀ 66
@vahid_khazab
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🎥 به نام شاه
به یاد سومین همسر شاه
و به کام استعمار...
🔹 سریالی به نام «آخرین شاه» درباره حکومت محمدرضا شاه پهلوی در نتفلیکس در دست ساخت است که وقایع ۴ دهه یعنی از زمان جنگ جهانی دوم، (به حکومت رسیدن محمدرضا) تا زمان انقلاب اسلامی ایران و تسخیر سفارت آمریکا را روایت میکند.
🔻این سریال که درحال تهیه و ساخت در کمپانی Random Access Media، موری رزمارین است، داستان زندگی پهلوی و همسر سومش، ملکه فرح پهلوی که به ژکی کندی (همسر جان افکندی) تشبیه شدهاست را دنبال خواهد کرد و قرار است دوران پرآشوب آخرین سلطنت در ایران را به نمایش بگذارد.
🔅 در داستان یک خطی سریال آمده است: «داستان قهرمانانه و درنهایت تراژیک یک زن، مادر و ملکه که تلاش میکند شوهرش، شاه ایران، خانوادهاش، خاندانش و وطنش را نجات دهد». «آخرین شاه» قرار است به بینندگان تصویری اجمالی از دوره حساس تاریخ ایران از دیدگاه آخرین پادشاه و همسر سومش، محمدرضا پهلوی و فرح دیبا ارائه بدهد.
🖋احتمالا این پروژه مشکوک نقش مهمی در چهرهسازی از فرح پهلوی داشته باشد بویژه آنکه نت فیلیکس در نزد بخشی از مردم، حکمِ وحی را دارد و حتی اگر گربه را برجسته کنند، گربه در ایران کمیاب میشود!
🏠 مدرسه انقلاب👇👇
🆔 @darseenghelab
🔴حکومت صف پرور پهلوی
➕مردم تهران روزی ۲ میلیون ساعت توی صف می ایستند.
➕یک فرد ۶۰ ساله در تهران مجبور است ۸ سال از عمرش را در صف بایستد.
📚روزنامه اطلاعات ۹ مرداد ۱۳۵۴
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
گروه پژوهشی آرتا
قسمت دوم سلسله روایتهای «اعدام های 67» 👇👇👇
قسمت سوم سلسله روایتهای «اعدام های 67»
👇👇👇
🔸قسمت ۳ «اعدامهای 67»: در این قسمت درباره تشکیلات منسجم مجاهدین در زندانها و استمرار عضویت اعضا در این گروه محارب که ذاتا حکم اعدام دارد سخن گفتهام. تروریستی که هنگام دستگیری اساسا حکم اعدام داشت، بعد از دستگیری هم به عضویت در گروه محارب ادامه میدهد: تروریست تشکیلاتی محارب در زندان!
🔻پی نوشت های قسمت 3:
1- خاطرات ایتالله منتظری، نسخه منتشرشده در سایت رسمی آیتالله منتظری، جلد دوم، پیوست شماره143، ص 1161.
2- همان، جلد اول،صفحهی 524.
3- ایرج مصداقی،در کتاب خاطرات زندان خود نمونهای از این تعاملات را نقل کرده است.به عنوان نمونه رجوع کنید به تمشکهای نارآرام،ص 15
4-به عنوان نمونه رجوع کنید به تمشکهای ناآرام، صفحات18،26،27 و 28.
5- همان، ص 27
6- همان ص 28
7- همان، ص 48.
8- صلاحیت ایدئولوژیک، یکی از اصول مهم در ادبیات سیاسی سازمان مجاهدین خلق بود که بخش مهمی از آموزشهای درونسازمانی را به آن اختصاص میدادند.
9- آن ارجمندها: گزارش قتل عام در زندان اوین، خاطرات زندان رضا شمیرانی، نسخهی الکترونیک، منتشرشده در وبسایت همبستگی ملی (ازسایتهای رسمی مجاهدین)، ص 8
@vahid_khazab
گروه پژوهشی آرتا
https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264