eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
24.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
106 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @Shadfar98 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
✅داشتیم به این فکر می کردیم که چرا علی کریمی به اینجا رسید اون که خودش قبلن ها جز پخش کنندگان نذری بود اما الان شد مخالف! یادم اوفتاد سال گذشته بود که حدیث امام صادق (ع) رو به اسم زرتشت در اینستاگرامش نشر داده و قبلترش سخن امام علی (ع) را به اسم کوروش می زد و مرتب برای جریان باستان گرایی در وضعیتش مطلب می گذاشت. ⛔️به نتیجه ایی که سال ها رسیدیم رو مجدد به چشم دیدیم هر کسی که وارد جریان باستان گرایی می شه، نهایتش می رسه سمت اسلام و انقلاب ستیزی لذا اهمیت کار سخت ما در گفتن حقایق باستان و آیین زرتشت رو فکر کنم بیشتر درک کنید گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
✅گروه های زرتشتی در حال نشر دروغ و شبهه پراکنی علیه امام حسین (ع) 👈این بازی رو شما رو شروع کردید ولی بدانید پایانش با شما نیست @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
🔻پاسخ به شبهه گروه های زرتشتی در مورد ادعای راهزنی امام حسین (ع) که در کتاب تاریخ طبری ذکر شده است : ◀️خلاصه شبهه ای که دشمنان اسلام مطرح کرده اند: " در معتبرترین کتاب تاریخ مسلمانان یعنی تاریخ طبری با سند صحیح آمده که حسین (نوه محمد و امام سوم شیعیان) اهل غارتگری و راهزنی بوده است. طبری روایتی از ابومخنف نقل کرده که وقتی حسین از مکه بیرون آمد در منطقه تنعیم کاروانی دید که والی یمن به سوی دمشق و برای یزید فرستاده بود و اموال آن را غارت کرد(تاریخ الطبری، ج5، صص:385-386). پاسخ : 🔹 اولا در کتاب طبری امده که کتاب متعلق به سنی هاست و برای شیعه حجت نیست. 🔹دوم سندش هم به این صورت امده👇 *نقل طبری از ابومخنف با این سند :قَالَ أَبُو مخنف: حَدَّثَنِي الْحَارِثُ بن كعب الوالبي، عن عقبة بن سمعان که در سند آن شخص مجهولی وجود دارد ⭕️الْحَارِثُ بن كعب الوالبی :👈🏿وی فردی است علامه مامقانی: و ظاهره كونه إماميّا،👈إلاّ أنّ حاله مجهول... تنقيح المقال في علم الرجال، 17 ، ص 209 ترجمه: « ظاهرا او امامی است ، اما وضعیت وی نامعلوم است و او مجهول است...» و ضعف سند است 🔹سوم: بر فرض صحت خبر هیچ اشاره ای بر راهزنی در خبر نیست چون در متن خبر امام حسین علیه السلام به کاروانیان با خوش رفتاری برخورد می کند ( آن هم کاورانی که حامل ثروت برای یزید بود... )و در متن خبر چنین آمده که امام حسین به کاروانیان فرمود است: لا أكرهكم، من أحب أن يمضي معنا إلى العراق أوفينا كراءه وأحسنا صحبته، ومن أحب أن يفارقنا من مكاننا هذا أعطيناه من الكراء على قدر ما قطع من الأرض، قال: فمن فارقه منهم حوسب فأوفي حقه، ومن مضى منهم معه أعطاه كراءه وكساه... تاريخ الطبري، ج 5 ، ص 386 ترجمه: « شما را مجبور نمی کنم، هر که خواهد با ما به عراق آید کرایه او را می دهیم و مصاحبتش را نکو میداریم و هر که نخواهد و همینجا از ما جدا شود کرایه او را به مقدار مسافتی که پیموده میدهیم... هر کس از آنها که از وی جدا میشد حساب کردند و حق اورا بدادند و هر کس از آنها که همراه وی برفت کرایه وی را بداد و جامه پوشانید... » إنه لم يبلغ كربلاء منهم إلا ثلاثة نفر فزادهم عشرة دنانير عشرة دنانير، وأعطاهم جملا جملا وصرفهم... جمل من أنساب الأشراف، ج 3 ، ص 164 ترجمه: « به جز سه نفر از آن ها به کربلا نرسیدند و ده دینار ده دینار به آن ها افزود و شتر پشت شتر بود که به آن ها می بخشید و آن ها را برگرداند... » هیچ راهزنی اینگونه عمل نمیکند و البته شکسته باد دهانی که امام حسین را راهزن بداند ، امام مظلوم از این تهمت مبری است 🔹چهارم طبری دقیقا قبل از روایت مورد بحث نقل می کند که وقتی حسین از مکه خارج شد گروهی از فرستادگان عمرو بن سعید (والی مکه که از سوی یزید نصب شده بود) راه حسین را بستند و با او و یارانش درگیر شدند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. سپس طبری با 4 واسطه نقل می کند که بعد از این ماجرا حسین در منطقه تنعیم با کاروانی حامل اموالی که از یمن برای یزید فرستاده شده بود برخورد کرد و کرایه و مزد شتربان های کاروان را به آنها پرداخت کرد و اموال یزید را از آنها گرفت(تاریخ طبری، ج5، صص:385-386).  بنابراین حتی طبق روایات طبری ، مامورانِ حکومت یزید آغازگرِ درگیری بودند زیرا راه حسین را بستند و با او درگیر شدند و مصادره ی کاروان تجاری یزید به دست حسین ، اقدامی مسالمت آمیز و پس از حمله ی نافرجامِ مزدوران یزید بوده است. 🔹پنجم از نظر تحلیل تاریخی نیز چنین روایتی شبیه شایعاتی است که تبلیغاتچی های حکومت بنی امیه برای «مقصر جلوه دادن امام حسین (ع)» نشر می کردند تا او را به عنوان «خارجی»(شورشی مسلح) وانمود کنند و کشتار وحشیانه در حق او و خاندانش را توجیه نمایند. 🔸🔸در کتب شیعه که برای ما حجت است هم هیچ خبری از سرقت نیست بلکه فقط امام شترانی را کرایه فرمود و نهایت چیزی که ذکر شده آن است که امام حسین (علیه السلام) از کاروانی که از یمن می آمد مرکبی را اجاره کرد نه آن که اموال آن را مصادره کند ! 👇👇👇👇👇👇👇 سيد الشهداء (عليه السّلام)و همراهان همچنان راه را بسوى عراق پيمودند) تا به تنعيم (كه نام جايى است در سه ميلى يا چهار ميلى مكه) رسيدند، در آنجا قافله ‏اى ديد كه از يمن مى ‏آمدند، پس شترانى از آنان براى بارهاى خود و همراهانش كرايه كرد و به صاحبان شتر فرمود: هر كه از شما ميخواهد با ما به عراق بيايد ما كرايه او را ميدهيم و در زمان همراه بودنش به او نيكى كنيم، و هر كه مي خواهد در راه از ما جدا شود به هر اندازه كه همراه‏ ما باشد كرايه آن اندازه راه او را مى ‏پردازيم، پس گروهى از آنان با آن حضرت به راه افتادند، و گروهى ديگر از رفتن خوددارى كردند. 📚الارشاد للشیخ المفید،ج2،ص68 ط کنگره شیخ مفید. @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چه کسی در زمین صهیونیست ها در حال بازی است! 👈ما یا شما!؟شیمون پرز رئیس دولت وقت صهیونیستها : کوروش نخستین صهيونيست غیر یهودی بوده است (علاوه بر کلیپ فوق، اینجا را کلیک کنید) ❌اسماعيل رايين ، محقق و مورخ عصر پهلوی، در كتاب خود می‌نويسد : «به عقيده فراماسونری کنونی، کوروش که باعث آزادی يهوديان از اسارت بابلی‌ها شد و معبد بزرگ را در اورشليم ساخت، طبق تعليمات درجات عاليه فراماسونری، " "يعنی جزء سازندگان و بانيان معبد به شمار می‌رفته است.» 📚https://b2n.ir/m80681 👈عبارت مشترک دو مطلب بالا در مورد کوروش : نخستین صهیونیست = ماسون اول ❌لژ فراماسونری معروف کوروش که از گذشته در ایران فعال شده(ص 272) https://b2n.ir/m33206 https://b2n.ir/g21932 هم اکنون در سایر کشورها فعال است https://b2n.ir/n10916 همچین مصاحبه صوتی به زبان اصلی در مورد لژ فراماسونری کوروش https://b2n.ir/m38170 ◀️لذا کسانی که کوچکترین نقد علمی علیه کوروش را بر نمی تابند باید دانست که در زمین چه کسی در حال بازی هستند. ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅لعنت خدا بر شما مدعیان باستان گرایی پیشرو در توهین به مقدسات اسلامی @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅شعر ناتمام هوشنگ ابتهاج در مورد اربعین ✅هوشنگ ابتهاج شاعر معروف ایرانی دیشب فوت کردند. هوشنگ ابتهاج در کتاب «پیر پرنیان‌اندیش» به بیان عقاید و نظرات خود درباره بسیاری از چهره‌های بنام موسیقی، شعر و سیاست در زمان خود می‌پردازد. در بخشی از این کتاب خواننده با روایتی روبه‌رو می‌شود که در روز هشتم محرم روی داده است و... 👇 ▪️«امروز هشتم محرم بود و عصر به خانه سایه(ابتهاج) رفتیم. سایه مغموم بود و از چشم‌هایش معلوم بود گریه کرده. عاطفه گفت: «بازم شیطونی کردین؟» سایه خندید. پرسیدم «اتفاقی افتاده؟» - نه! شما می‌دونین که تلویزیون همیشه جلوم روشنه. هر کانالی هم که می‌زنم داره روضه و نوحه نشون می‌ده. من هم گوش می‌کنم و خب گریه‌ام می‌گیره. می‌شینم با اینها گریه می‌کنم. (لبخند می‌زند.) پس از چند دقیقه گپ و گفت، سایه(ابتهاج) می‌گوید: «سال‌ها پیش یک شعری گفتم به اسم «اربعین» که تمومش نکردم.» با تعجب اصرار می‌کنم شعر را بخواند و می‌خواند: «یا حسین بن علی خون گرم تو هنوز از زمین می‌جوشد هرکجا باغ گل سرخی هست آب از این چشمه خون می‌نوشد. کربلایی است دلم» 🌐https://b2n.ir/t03607 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
⭕️ گفت: در زمان هخامنشیان ، ما آریایی‌ها خوش بودیم. می‌زدیم و می‌رقصیدیم! با هم مهربون بودیم! ولی الآن... ☑️ گفتم: باشه تو راس میگی روشنفکر... ولی اینو بدون که دو تا از نوادگان کورش کبیر، یکی و یکی دیگه که با هم برادر بودند به خاطر قدرت به جون هم افتادن. اردشیر سر برادر خودشو برید و بعد چنگ انداخت تو موهای داداشش و سر بریده‌شو به همه نشون داد که ایرانیا بفهمن رئیس کیه 😐 بعد هم دست راست داداششو برید که خوب از بقیه ملت زهرچشم بگیره 😕 روت میشه از قر کمر حرف بزنی روشنفکر؟ داریوش و هخامنشیان -والتر هینتس -پرویز رجبی-ص ۴۶۳ ✅ @n_bastan@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
‍ 🔵دانشمندان اسلامی پایه گذار علم تحقیقی 🔻خانم دکتر هونکه در کتاب بسیار معروف خود یعنی فرهنگ اسلام در اروپا می نویسد: ▪️نه رجر بیکن و نه باکوفون ورولام و‌نه لئو ناردو‌ داوینچی ونه گالیله ،هیچکدام پایه گذار علم تحقیقی نیستند. پیش از آنان علم فیزیک تحقیقی و آزمایشی به وسیله دانشمندان اسلامی پایه گذاری شده است،همانطور که علم طبیعی مدرن کنونی‌،یک تئوری متناسب را با آزمایش تنظیم شده ربط میدهد تا بنتیجه برسد حسن الهیثم در آن زمان عینا همینکار را میکرد. او اولین کسی هست که دوربین جعبه یک سوراخه ساخت مدل اولیه عکاسی وبا آن به آزمایش نور پرداخت .او‌ دلیل شکست نور را بوسیله چیزی مختلف ،مانند هوا یا آب کشف کرده و شرح داده است▪️ فرهنگ اسلام در اروپا -زیگریدهونکه- مرتضی رهبانی-جلد ۱-ص ۲۱۰ ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
دوران اسلامی، عهد زرین ایران 🔻شاپور ایران شناس معروف درباره زرین ایران می نویسد : «در میانه سده هفتم میلادی به دوره چهارم تاریخ ایران می رسیم که دوره اسلامی است. طی این دوران خصایص بارز تمدن و فرهنگ ایرانی و ادب درخشان و سنن دولتی و تشکیلات اداری و بازرگانی ایرانیان با تعلیمات و شیوه نوین جامعه اسلامی در هم آمیخت و عهدی را پدید آورد که از نظر پرورش دانشمندان و ادبا و علما و هنرمندان تالی نداشته است و بحق «عهد زرین ایران» نام گرفته است.» 📚 شاپور شهبازی، علیرضا، 1398، تاریخ ساسانیان، ص 12 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخی به مطالب گفته شده این بانوی محترم در مورد این که تاریخ رو ول کنیم و فقط به اخلاقیات بپردازیم! 👇 @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
2.18M
پاسخی به مطالب فیلم بالا @Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
✅آشوربانیپال، الگوی کوروش؟! 🔻مت واترز ایران شناس معروف آمریکایی در یکی از جدیدترین مقالاتی که سال ۲۰۲۱ چاپ شده است به شکل ویژه به کاخ و منشور کوروش پرداخته و نتایج جالبی را استخراج کرده است. 🔹ایشان نشان می دهد برخی از اصطلاحات منشور کوروش، کپی از سخنان آشوربانیپال می باشد 🔹مت واترز همچنین بیان می کند که اینکه کوروش در منشورش از آشوربانیپال یاد می کند سهوی نیست چون بابل به اندازه کافی شاه معروف داشته که کوروش می توانسته از آنان یاد کند . 🔹 دکتر واترز به نکته جالب دیگری اشاره می کند که آشوربانیپال شاهی است که تمدن بابل را غارت کرده است (به عبارتی مردم بابل از آشوربانیپال متنفرند) اما کوروش در بین بابلیان از آشوربانیپال یاد می کند . لذا دکتر واترز این حرکت کوروش را آگاهانه ذکر می کند. البته ایشان یه نکته دیگری هم ذکر می کند پدربزرگ کوروش ،در زمان آشوربانیپال می زیست. پدر بزرگ کوروش برای تایید شاهی خود در استان فارس ،پسر خود (عموی کوروش ) را نزد آشوربانیپال برای تضمین می فرستد. لذا ایشان نام آوردن آشوربانیپال را بی ارتباط به این ماجرا نمی داند. 🔹نکته واضح دیگری که ایشان اشاره می کند کاخ کوروش است که به شکل مستقیم از فرهنگ و هنر آشوری بهره برده است 🔻به بخش هایی از این مقاله توجه کنید Why Ashurbanipal? He was one of Assyria's most powerful and most infamous kings, a standard-bearer in later traditions' renderings of the Assyrian past. Ashurbanipal's Assyr- ia contributed directly and indirectly to Cyrus' imperial model, his new capital of Pasar- gadae, and the Achaemenid Empire's organization. 📝چرا آشوربانیپال؟ او یکی از قدرتمندترین و بدنام ترین پادشاهان آشور بود، که پرچمدار روایت های متأخر از گذشته آشوری بود. آشور آشوربانیپال به طور مستقیم و غیرمستقیم به الگوی شاهنشاهی کوروش، پایتخت جدید او پاسارگاد و سازمان امپراتوری هخامنشی کمک کرد. seems evident to me - there was a conscious choice behind his mention in the Cylinder. If Cyrus had wished to single out ..... 📝به نظر من واضح است - یک انتخاب آگاهانه وجود دارد که‌ کوروش نام آشوربانیپال را در منشورش ذکر می کند. اگر کوروش می خواست یک پادشاه را انتخاب کند، قرن ها ارزش داشت که چه کسی را انتخاب کند. یافتن و بررسی کتیبه ای از یک پادشاه معین کار کوچکی بود، بنابراین این انتخاب کاملاً آگاهانه و متناسب با اهداف کوروش بود. It is curious that Cyrus, in a purely Babylonian context, would so directly connect his own legacy to that of an Assyrian king who sacked Babylon, even if Ashurbanipal's legacy was more complicated; we do not possess the entire picture. Cyrus may have considered the continuation of the Assyrian model not only as sound policy for a fledgling world empire but also as a family tradition. If Cyrus the Great's grandfather was indeed Kurash of Parsumash .... 📝عجیب است که کوروش، در یک بافت کاملاً بابلی، به طور مستقیم میراث خود را به میراث پادشاه آشوری که بابل را غارت کرد، مرتبط کند، حتی اگر میراث آشوربانیپال پیچیده تر باشد. ما کل تصویر را در اختیار نداریم. کوروش ممکن است ادامه الگوی آشوری را نه تنها سیاست درستی برای یک امپراتوری نوپای جهانی، بلکه به عنوان یک سنت خانوادگی تلقی کرده باشد. اگر پدربزرگ کوروش کبیر واقعاً کورش پارسوماش بود که در اواخر دهه 640 برای آشوربانیپال ادای احترام کرد، پس کوروش عموی خود به نام آروککو داشت که زمان نامشخصی را در دربار آشور در اوج امپراتوری سپری کرد. 📝مضمون سلطه جهانی که در عناوین کوروش درخط 20استوانه کوروش بیان شده است بیشتر به مدل کتیبه‌ای آشوری نو نزدیک است تا بابلی نو. القاب رسمی کوروش - شاه جهان، شاه بزرگ، شاه قوی، شاه بابل، شاه سومر و اکد، پادشاه چهار ربع (šar kiššati šarru rabû šarru dannu šar Babili šar Šumeri u Akkadi šar kibrāti erbetti) - بازتاب استفاده استاندارد آشوری از اسرحدون و آشوربانیپال: شاه بزرگ، شاه قوی، پادشاه جهان، پادشاه آشور، پادشاه چهار ربع (šarru rabů šarru dannu šar kiššati šar Aššur šar kibrāti erbetti) Remains of the monumental reliefs from Pasargadae provide testimony to direct As- syrian borrowings in the visual record 📝بقایای نقش برجسته‌های پاسارگاد گواهی بر وام‌گیری مستقیم آشوری در پرونده بصری است. دانلود مقاله https://s29.picofile.com/file/8462007526/Ashurbanipals_Legacy_Cyrus_the_Great_and_1_.pdf.html گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
‍ ‍ 🔻انواع برده داری در زمان ساسانیان 📝مقاله ایی از دکتر پیر بریان، اکتور شروو، منصور شکی 🔹بردگان را می خریدند یاسپاهیان به اسارت می گرفتند و جزو دارایی به شمار می آمدند.میانگین قیمت هر برده/بنده پانصد استیر و برابر بهای یک زن بود(یعنی زمان ساسانیان ارزش یک زن به اندازه یک برده بود) 🔹سروران(صاحبان)می توانستند همانند حیوان بارکش با آنان رفتار کنند. 🔹هر رسته از بردگان پایگاهی ویژه خود داشت:«بنده»،«غیر شهری»،«برده» و«تن»بندگان اصولا به امور خان و مان یا خدمات دیگری نظیر خدمت در آتشکده گماشته می شدند.(یعنی استفاده از بردگان در امور دینی و مذهبی) 🔹« غیر شهری ها» یا همان بردگان انیرانی غیر زردشتی معمولا به کار موقت برزیگری می پرداختند،چه صاحب زمین تغییر می کرد یا نه. این نوع بردگان ندرتا در کارهای خانگی دست داشتند. 🔹بردگان همانند غیر شهری ها بنابر توانایی شان به انجام کارهای زراعی ،ساختمان سازی، و... گمارده می شدند. 💥بردگان دارای غل و زنجیر را « تن» می نامیدند. 🔹مالکیت بندگان موروثی بود. فروش برده به غیر زردشتیان اکیدا ممنوع و مکافات این جرم داغ کردن هر دوسوی معامله بود. 🔹اسکن https://b2n.ir/q87737 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
آیا در ایران‌ باستان واژه برده نداشتیم! ؟ ◀️در جای جای کتاب “مادیان هزار دادستان” (احکام حقوقی در عصر ساسانیان) احکام مربوط به برده بیان شده که به روشنی حکایت از آن دارد که قبل از اسلام در ایران برده داری رواج داشته است و نبود برده داری در ایران پیش از اسلام، دروغی بیش نیست. چند نمونه 📚https://b2n.ir/q74899 📚https://b2n.ir/b90624 📚https://b2n.ir/d23338 ◀️در کتاب دینکرد هشتم که به تصریح دکتر مرحوم احمد تفضلی خلاصه ایی از اوستایی ساسانی است 📚https://b2n.ir/n67411 که در مورد برده عبارات واضح و مشخصی دارد👇 📚https://b2n.ir/y40833 ◀️در کتیبه خطی افسای دبیر، بازمانده از ساسانیان که ظاهرا مجمسه یکی از شاهان ساسانی رو تراشیده و به وی بابت این کار هدیه داده شده است و او از این هدیه شاهانه تشکر کرده است. این هدیه عبارتند از : زر، سیم، بنده(برده) ، کنیز، باغ 📚https://b2n.ir/q45236 🔸اولا که در این عبارت بنده و کنیز آمده است. پس قاعدتا بنده با کنیز فرق می کند. 🔸دوم بر اساس نظر صریح اساتید واقعی تاریخ مانند دکتر تورج دریایی، دیاکونوف و... بنده همان برده است ▪️دکتر تورج دریایی 📚https://b2n.ir/q08003 ▪️دیاکونوف(تاریخ ایران باستان، دیاکونوف، ترجمه روحی ارباب، صفحه 224) 📚https://b2n.ir/u66820 ▪️مقاله ایی از دکتر پیر بریان، اکتور شروو، منصور شکی 📚https://b2n.ir/q87737 لذا به نظر صریح استاد واقعی و سرشناس تاریخ و نه مدرسین حشره شناس ، بنده همان برده است. ◀️همچنین در کتاب هیربدستان که از متون دینی ساسانی است چنین آمده است : «بنده بد کیش (کافر) اگر به بِه دین (زردشتی) آید (بگرود)، بنده شاهنشاه است، پس بهای او به صورت وام (قرض) بر عهده او (= صاحب، مالک) است. بنده بد نیک دین اگر به بد دین فروخته شده باشد و.. » 📚https://b2n.ir/m06802 عبارت کاملا گویا و واضح است که از خرید و فروش برده سخن می گوید و بنده در اینجا قطعا معنایی جز برده نمی تواند داشته باشد. ◀️در شاهنامه فردوسی که از منابع باستانی نشات گرفته است بارها واژه بیان شده است ▪️گفتار اندر فرمان نوشین روان‏ بشمشیر خواهیم ز ایشان گهر همان بدره و برده و سیم و زر ▪️در فرهنگ نوشین‏روان‏ بهشتى بد آراسته بارگاه ز بس برده و بدره و بار خواه ▪️آمدن بهرام با نعمان نزد پدرش یزدگرد رسیدند نزدیک بهرامشاه ابا بدره و برده و نیک خواه ▪️اندرز کردن کى‏خسرو به ایرانیان‏ همان بدره و برده و چارپاى براندیشم آرم شمارش بجاى ▪️در بند انداختن بهمن زال را همان برده و بدره‏هاى درم ز مشک و ز کافور و ز بیش و کم و... ◀️در کتیبه بیستون، داریوش هخامنشی بیان می کند که بردگان را به سپاهیان مجدد برگردانده است 📚https://b2n.ir/392126 این ترجمه زبان شناس معروف تاریخ باستان جناب پیر لوکوک است(در تحریر عیلامی نیز آمده است) 👈جناب نورمن شارپ هم به این امر اشاره می کند 📚https://b2n.ir/g80464 که البته مترجم بجای برده از غلام استفاده کرده است😊 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
فروش فرزند به بردگی از سوی پدر براساس قوانین زرتشتیان «مادیان هزار دادستان» مجموعه ای از قوانین زرتشتیان در عصر ساسانی است. در آن آمده است که پدر می توانست فرزند خود را به عنوان برده بفروشد: «تنها پدر در واگذاری فرزند به بردگی اختیار دارد» (مادیان هزار دادستان، صفحه ۱۷۴) 🔸لینک اسکن ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
بازار بزرگ فروش برده در کنار تخت جمشید ✔️تایید این همه اساتید تاریخ! 🔻برخلاف تبلیغات جماعت باستان گرا، یکی از بزرگترین بازارهای برده داری در دوران هخامنشیان، در ایران و در کتاب تخت جمشید بوده است. این قضیه که در کتیبه های خطی بابلی، بارها ذکر شده به حدی مشخص می باشد که اساتید مختلف به آن اشاره کرده اند. 1⃣هاید ماری کخ، ایران شناس معروف آلمانی ضمن بیان اینکه وجوده این بازار بارها در کتیبه های بابلی ذکر شده است بیان می کند، این بازار به حدی معروف و برده ارزان داشته است که بابلیان که مهد برده داری بوده اند از این بازار درخواست برده می کرده اند. 📚https://b2n.ir/b03001 2⃣پیر بریان ایران شناس برجسته فرانسوی در کتاب معروف خودش یعنی امپراطوری هخامنشیان به این قضیه پرداخته و تاکید می کند که در این بازار، برده های ایرانی به بابلیان به فروش می رسیده است. 📚https://b2n.ir/079306 3⃣داندامایف، از بزرگترین اساتید تاریخ ایران باستان، در کتاب معروف خود به نام ایرانیان در بابل هخامنشی به ذکر این بازار پرداخته و حتی کتیبه های بابلی که تقاضای خرید از بازار را داشته اند را ذکر کرده است. 📚https://b2n.ir/d46746 تذکر : دقت کنید این بازار، در جنب تخت جمشید بوده است. در تخت جمشید کارگران که کُورتَش نام داشتند کار می کردند و با این بازار برده داری تفاوت داشته اند. اساتیدی که در بالا ذکر شده همه در کتب خود اذعان می کنند که در تخت جمشید کارگران مشغول کار بوده اند ولی در جنب تخت جمشید بازار بزرگ برده داری بوده است.(توجه شود کورتش ها در کتیبه های خطی عیلامی هست و کتیبه های خطی بابلی کشف شده در تخت جمشید نشان از برده داری نیز می دهد (کلیک)) گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
دستور داریوش هخامنشی به برده داری در کتیبه بیستون در متن کتیبه بیستون ِ داریوش هخامنشی در استان کرمانشاه، برده داری به وضوح بیان شده است. اساتید و منابع معتبر علمی به این امر صحه گذاشته اند ◀️پیر لوکوک زبان شناس برجسته فرانسوی 📚https://b2n.ir/392126 ◀️داندامایف ایران شناس شناخته شده در حوزه هخامنشیان در ترجمه خود از کتیبه بیستون چنین می نویسد : I returned the fields, herds, slaves and goods (which belonged) to the people-army. These had been taken away by the magus Gaumata من (داریوش) کشتزارها و گله ها و بردگان و کالاها (که متعلق به آنها بود) را به مردم - ارتش بازگرداندم. اینها توسط گئوماتا مغ گرفته شده بود 🌐https://b2n.ir/e47563 ◀️نیلسون فرای، ایران شناسی که به ایران نیز آمده بود در ترجمه خود از کتیبه بیستون چنین می نویسد : Darius says he rebuilt destroyed sanctuaries and returned to the people the fields, herds, slaves and houses which had been taken from them داریوش می گوید که پناهگاه های ویران شده را بازسازی کرد و مزارع، گله ها، بردگان و خانه هایی را که از آنها گرفته شده بود به مردم بازگرداند. 🌐https://b2n.ir/q48093 ◀️آملی کورت ایران شناس معروف بریتانیایی در ترجمه خود از کتیبه بیستون چنین می نویسد : I restored to the people, the pastures and herds, the household slaves and the houses/domains, which Gaumata the magus took away from them من(داریوش) به مردم، مراتع و گله‌ها، بردگان خانگی و خانه‌ها/حوزه‌هایی که گئوماتای ​​مغ از آنها گرفت، بازگرداندم. 🌐https://b2n.ir/u98950 ◀️نشر دانشگاه کمبریج در ترجمه خود از کتیبه بیستون چنین می نویسد I restored to the peuple the pastures and the herds, the household slaves and the houses which Gaumata the Magian took away from them من (داریوش) چراگاه‌ها و گله‌ها، بردگان خانگی و خانه‌هایی را که گئوماتای ​​مجوس(مغ) از آنها گرفت، به مردم بازگرداندم. 🌐https://b2n.ir/w53851 ✅➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
- چه برایمان آورده‌ای کوروش؟ + جلد ۷۵ سخنان گهربارم ، محصولی شگرف از قرآن و نهج‌البلاغه و سخنان اندیشمندان جهان😊 ✅ @anti_archaism
شروین وکیلی(از اساتید جریان باستان گرایی) :مجسمه کوروش در پاسارگاد است حال ببینید نظرات اساتید واقعی تاریخ که بیان می کنند این مجسمه هیچ ربطی به کوروش ندارد 👇 پیر بریان(کلیک ) هرتسفلد(کلیک) ماریا برسیوس(کلیک) والتر هینتس (کلیک) دیوید استروناخ(کلیک) شاپور شهبازی(کلیک) جان کرتیس (کلیک) هاید ماری کخ (کلیک) مت واترز(کلیک) کتاب خاورمیانه باستان(کلیک) و... 🔹ممکنه بگن قبلا بالای سر این یه کتیبه بوده که نوشته من کوروش هخامنشی هستم به تصریح اساتید برجسته تاریخ این کتیبه که در چندین جای دیگر پاسارگاد نیز موجود هست توسط داریوش و برای مشروعیت دادن به حکومت خود نوشته شده است و ابدا ربطی به مجسمه مذکور ندارد و اساسا خط میخی فارسی باستان در زمان داریوش اختراع شده است. برای مطالعه بیشتر ( اینجا و اینجا و اینجا کلیک کنید) ➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
شروین وکیلی : در تورات کوروش ذوالقرنین است کوروش هم 2 شاخ داره لذا نظر بودن کوروش درست است 🔻پاسخ : 🔹اول تورات نه بلکه عهد عتیق 🔹دوم اینکه با اعتقادات‌ کوروش ابدا او را نمی توان گزینه ذوالقرنین دانست. آیا ذوالقرنین به پرستش بت ها مشغول بوده و بر بت ها سجده می کند و بیان می کند عاشق بتکده هاست؟ (برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید) 🔹سوم مجسمه پاسارگارد ربطی به کوروش ندارد (کلیک کنید) 🔹چهارم در عهد عتیق، کتاب دانیال به هیچ عنوان مصداقی برای کوروش نیست در این بخش آمده است که ذوالقرنین لقبی برای حکومت است نه یه شخص در این بخش چنین آمده است : ✔️«آن قوچ دو شاخ را كه ديدی، پادشاهان ماد و پارسند.» دانيال ۸:۲۰ ✔️ «آن بز نر، پادشاهی يونان است و شاخ بلندی كه در وسط دو چشمش بود، اولين پادشاه آن مملكت می‌باشد.» دانيال ۸:۲۱ لذا دوشاخ (ذوالقرنین) ابدا یه شخص نیست بلکه با جمع بیان شده است. مَلکی یا ملخی جمع ملک یا ملخ است به معنی پادشاهان باید دقت کرد در اینجا بیان می کند پادشاه یونان حکومت (هخامنشیان) را بر می اندازد نه کوروش را ! گروه پژوهشی آرتا https://eitaa.com/joinchat/2525560832C7caee8d264
🔻جناب این نظر رد شده است 🔸برای مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید ➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا
نظرات استاد تاریخ!!! ، شروین در مورد کوروش و منشورش 🔹منشور کوروش نخستین منشور حقوق بشر جهان است 🔹کوروش دستور لغو برده داری را نیز داده است 👈وقتی کسانی که کوچکترين مدرک دانشگاهی در حوزه تاریخ نداشته و به نظریه دادن در این حوزه می پردازند قاعدتا از این جعلیات کم اتفاق نخواهد افتاد ❌نخست که لغو برده داری توسط کوروش جعل تاریخی است (برای مطالعه بیشتر اینجا و اینجا کلیک کنید(هم کتیبه ها و هم مورخان بر برده داری دوران کوروش صحه گذاشته اند )) ❌دوم منشور کوروش چگونه نخستین منشور حقوق بشر جهان است!؟ خواندن نظرات اساتید و منابع واقعی تاریخ در این زمینه را به شما پیشنهاد می دهیم 👇 🔹ورود سارگن صلح آمیزتر از کوروش (کلیک کنید) 🔹ورود کوروش به بابل الگویی از سارگن (کلیک کنید) 🔹منشور کوروش قطعا نمی تواند بشر باشد (کلیک کنید) 🔹نامگذاری منشور کوروش به حقوق بشر قطعا غلط است (کلیک کنید) 🔹منشور ربطی به حقوق بشر ندارد (کلیک کنید) 🔹مفهوم تخیلی حقوق بشرمنشور (کلیک کنید) 🔹ضمناجناب وکیلی اگر منشور را مطالعه نکرديد اینجا می توانید بخشی از آن را مطالعه کنید (کلیک کنید) ➪‌‌‌‌@Anti_Archaism | گروه پژوهشی آرتا