eitaa logo
گروه پژوهشی آرتا
24.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
106 فایل
🇮🇷هدف ما بیان حقایق تاریخی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته 🇮🇷 ادمین @Shadfar98 برای ادامه راه نیازمند کمک های فرهنگی شما هستیم ➪‌‌‌‌6273-8110-6742-9933 شادفر 🔥پاسخگوی سوالات ایران باستان @shadfar97 @Dalander @Entezaremahdi1400
مشاهده در ایتا
دانلود
توصیف خانه های اشراف هخامنشی 👤 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در مورد خانه های اینطور می‌نویسد: "طبیعتا خانه های اربابی شرق ایران کم تکلف تر از کاخ بودند؛ اما به شهادت این خانه ها هم بالایی بلند داشتند، آرمیده بر تیرکهایی مقاوم، با نرده های چوبی فراوان و پنجره های بدون شیشه. خدمتکاران بی شماری در حیاط بزرگ میانی به چارپایان می رسیدند، که اتاقکهای محقرشان در گوشه ی حیاط با حالتی درهم چپیده ردیف شده بودند. از میهمانان با غذاهای همیشه مهیا به طور مفصل پذیرایی می شد. بوی کباب بره فضای خانه را به گونه ای هوس انگیز پر می کرد. در اتاق های خانه ی اربابی تختهایی خوش ساخت قرار داشتند، با پایه های طلاکاری شده، با تشک و روکش های زیبا و بالش ها و متکاهای خوش بو . در اتاقهای ارباب و نژاده به سر می بردند، با میانی بسته و گوشواره و سینه ریز زرین و خلخالی سیمین بر مچ پا. کاروانیان از سرزمین های دور برای بانوان حرم زر و سیم و پارچه های پر زرق و برق می آوردند و آنها را با محصولات ملک ارباب معاوضه میکردند." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه ۴۲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در تلگرام: https://t.me/anti_archaism
#اسکن کتاب ✅ @Anti_Archaism
🔘جایگاه سواد و نوشتن نزد هخامنشیان : 🔻پیش از (کوروش،کمبوجیه و نیاکان آنها ) اوامر و دستورات شاه بصورت شفاهی انتقال میافت ( و اجدادش سواد نامه نوشتن یا خواندن نداشتند)! 🔻انتقال دستورات به صورت شفاهی در طول تاریخ پارس ثابت ماند @anti_archaism
حمام به سبک زرتشتی : آرتور کریستین سن شرق شناس و تاریخدان مشهور دانمارکی در کتاب خود به نقل از آگائیاس(مورخ مشهور یونانی)،نحوه حمام کردن و نظافت زرتشیان را این چنین توضیح میدهد: «ایرانیان احترام آب را بیش ازهرچیز واجب میشمردند، چنانکه حتی صورت خود را در آب نمی شستند و جز برای آشامیدن آب دادن به نباتات با این عنصر مقدس دسمت نمیزدند). در کتاب وندیداد شرح مسوطی راجع به آب و تأثیر آن در تطهیر مندرج است. فقط چیزی، که در تطهیر مؤثرتر از آب محسوب میشد : بول گاو بود. 📖کریستین سن، ایران در زمان ساسانیان،ترجمه مرحوم رشید یاسمی،صفحه 212 goo.gl/G92EXz 👈 اسکن کتاب ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✍ @Anti_Archaism
توهین داریوش به اجداد کوروش، استفاده از مهر شاهی جد کوروش هخامنشی برای ترخیص گاو و گوسفند‼️ 🔍 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید: "داریوش اجازه داد تا از این مهر در دربار او، برای تأیید تحویل گاو و گوسفندانی که مخصوص سفرهی شاهی بودند، همچنان استفاده شود. یعنی مهر اول در دربار داریوش در خدمت کاری کم اهمیت بود. این مهر با تصویر سوارکار پهلوان خود، در دست گَدَوگَه ، قصاب دربار، که در این زمان از آن استفاده میکرد، تا حدودی بی اعتبار جلوه می کرده است." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۱ ⚠️ دوستان یک سوال دارم⁉️ الان هم و است یا نه؟! ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism 🆔کانال ما در ایتا: https://eitaa.com/anti_archaism
🔥 از زبان ؛ یکی از بزرگترین مورخین ایرانی 👤 (متوفای ۳۲۵ هجری) وزیر فرهیخته‌ی دربار می‌گوید: «و مغان را يكى پيغمبر است. او را گويند كه اين دين او نهاد ايشان را، و دعوى كرد كه من پيغمبرم و ايشان را صواب نمود، و كتابى آورد كه آن را زند و اَستا خوانند، و خواهر و مادر را به زنى كردن او آورد و می خوردن را. 📖تاریخ بلعمی، تهران: انتشارات سروش، ۱۳۷۸. ج ۱ ص 469 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_Archaism
اعتقاد خرافی ها به 🔥🔥به گفته ی زرتشتی های امروز، دلیل مردگانشان و خوراک شدن آنها، این بوده که زمین آلوده نشود. 👈چه بسا یک دلیلش این بوده اما عبارتی از اوستا نشان می دهد که اعتقادی خرافی نیز در کار بوده است. 👈 معتقد بودند همین که مردی مرد، دیو مرگ به او حمله می کند. با دو راه این دیو فرار می کند: یکی با نگاه کردن سگ به مرده و دیگر اینکه پرنده ی بر فراز مرده پرواز کند یا جنازه را بخورد 📚هاشم رضی،وندیداد، ج۱،چاپ اول وندیداد ص ۷۴۱__وندیداد ص ۷۴۲ ✅ @Anti_Archaism
🔥🔥هنوز زرتشتیان هند خوراک ها میشود 👈از زبان دکتر خانم دکتر کتایون مزداپور ـ پژوهشگر زرتشتی و نویسنده ی آثار زرتشتی ـ در مصاحبه با مجله ی هفت آسمان (بهار ۱۳۸۴، شماره ۲۵، صفحه ۱۶) تصریح کرده است که هنوز زرتشتی های هند مردگان خود را در دخمه می گذارند (برای مصرف کرکس ها!) می گوید: «ایرانیان کمتر پایبند به سنت اند و پارسیان هند از این بابت ایرانیان را پنهانی و در نظر، سرزنش می کنند. مثال این سنت شکنی در ایران ترک رسم دخمه گذاری جسد است. امروزه حتی دخمه های ایرانی را مردم معصب دارند خراب می کنند تا به خیال خود ثواب کرده باشند، حال آن که پارسیان هند با همه ی دشواری ها و معضلات هنوز آن آداب کهن (دخمه گذاری اموات) را حفظ کرده اندو دخمه ی بمبئی مثل بهشتی زیبا و دلگشا است و پر از صفایی نادر و غریب.» ✅ @Anti_Archaism
✅ #اسکن کتاب ✅ @Anti_archaism
#اسلام_اختیاری_ایرانیان بلسارا اندیشمند #زرتشتی، از #اسلام اختیاری ایرانیان سخن می‌گوید. ایرانیان بدون مشکل خاصی و از روی منطق #مسلمان شدند. ⚠️نکته: این کتاب در سال 1314 خورشیدی در بمبئی هندوستان به چاپ رسید. 📖 پیروزشاه بلسارا، ایران و اهمیت آن در ترقی و تمدن بشر، بمبئی: انجمن ایران لیگ، ۱۹۳۶. ✅ @Anti_Archaism
هدایت شده از قلم زن✍
💢کانال اخبار فوری،سریعترین کانال خبری در ایتا راه اندازی شد. 🔵این کانال فقط مهمترین اخبار روز داخلی و خارجی در همهٔ موضوعات را در اختیار شما قرار میدهد و از اخبار غیر مهم خودداری میکند. 🔴خبرهای مهم و دسته اول را قبل از همه از این کانال دریافت کنید. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1304690688C2728217991
🔻🔺دکتر زرین کوب / : 🔷🔸 آیین اسلام که پیام دعوتش را فاتحان با خود می آوردند به امتیازات دیرینهء نجبا و موبدان که طی قرنها بیشترینه مردم ایران را در بندگی محنت بار نگهداشته بود خاتمه میداد، دیوارهای عظیم طبقاتی را که بین واستریوشان محروم با واسپوهران و موبدان و آزاتان فاصله یی عبور ناپذیر به وجود آورده بود فرو می ریخت (۱) 🔷🔸 و پیداست که مقاومت در مقابل آن فقط تا وقتی دوام میداشت که عادت به تقالید کهنه، عام خلق را از درک محتوای این پیام پرمعنی مانع می آمد و یا غرور قومی همکاری و برادری با کسانی را که ورودشان با غارت و خشونت ناشی از طبع بدوی شان همراه بود و "" اخلاق اسلامی هنوز در بسیاری از خود آنها رسوخ نکرده بود "" (۲) در نزد ایشان تحمل ناپذیر میساخت. 📖کتاب "تاریخ مردم ایران" - چاپ اول (صفحه 12) 🚩پی نوشت: (صفحه 522) 👈۱- راجع به احوال طبقات و محرومیت پیشه وران و کشاورزان مقایسه شود با: تاریخ ایران بعد از اسلام/ 5-161 👈۲- اقدام خالدبن ولید در در قتل مالک بن نویره، "" اقدام راشدبن خریت در عصیان بر ضد علی بن ابی طالب(ع) "" و رفتار مصلقة بن هبیره در مورد نصارای بنی ناجیه و فرار او از پرداخت ضمان، نمونه هایی از عدم رسوخ اخلاق اسلامی در وجود این اعراب بدوی و غیر بدوی در آن ایام است. جنجال خوارج بر ضد حکمیت و غدر اعراب کوفه با نوادهء رسول خدا در یوم الطف نمونه های دیگریست... 🔷🔸برای تفضیل بیشتر: Caetani, G., Annali dell , Islam, II/399-405 ⌛️ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Anti_Archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism
🔻🔺دکتر زرین کوب / : : 🔷🔸افق تازه (ورود اسلام)، طلوع دنیایی را اعلام میکرد که به حکم قرآن کریم می بایست در آن دیگر هرگز بعضی مردم بعضی دیگر را به بندگی نگیرند، و موبدان و واسپوهران هرچه را به مینونگ و گیتیگ تعلق دارد بین خود چنان تقسیم ننمایند که واستریوشان و کشاورزان و شبانکارگان ملک از همه چیز محروم بمانند. فرار بسیاری ازین واسپوهان و موبدان و آزاتان که همراه موکب یزدگرد شهریار یا به دنبال آن، با عجله از غرب به شرق و از ولایات پارس و ماد و فهله به خراسان و طبرستان و آنسوی رود آموی می گریختند و از ثروت و مکنت غارت کرده و " طی سالیان دراز اندوختهء" خود آنچه را قابل حمل بود با جان "ناقابل" خود نجات میدادند و رعایای خود را در مقابل دشمن رها می کردند نیز نشانهء طلوع دنیایی بود که دیگر نوبت آنها در "پنج روزهء" زندگی پرتجمل و اشرافی شان خاتمه می داد و دور تازه یی را برای مردم ایران آغاز میکرد. 📖(فصل افقهای تازه - صفحه 12و 13) 🔷🔸درین دنیای تازه همه چیز در زمین و آسمان جابجا شد اما همه چیز در پرتوی نظمی دیگر ، که صبغهء الهی و منشأ آسمانی داشت باز همچنان استوار باقی ماند : أنگره مینو با نام تازه اش همچنان بار گناهان را به گردن میگرفت و اوهرمزد با یک اسم دیگر خویش در اوج قله تنزیه و تقدس ماند. امشاسپند و سروش و دیو و فرشته نیز با نامهای تازه آرزوها و نیازهای انسان را همراهی کرد و... "" اما باورهای تازه برای کسانی که تدریجا آیین فاتحان را با میل و علاقه استقبال کردند امیدهای تازه و اندیشه های تازه آورد و آنان را نیز که بر کیش سابق پدران باقی ماندند با پرسش های تازه روبرو ساخت. "" 👈مع هذا آنکس که کیش خود را رها کرد و از آمده خویشتن را شادمان یافت، از گذشته نکرد دیگر یاد. آن کس هم که کیش خویش رها نکرد تاوقتی گزیت سر و خراج زمین خویش را میپرداخت فاتحان را چندان مایهء آزار نمی دید. 📖کتاب "تاریخ مردم ایران ۲" - چاپ اول (صفحه 14) ⌛️ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Anti_Archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism
🔻🔺دکتر زرین کوب / : : 🔷🔸ادامهء قسمت دوم ... اما آن کس که با اصرار در حفظ آیین پدران از ورود بیگانه و از آنچه نخوت و تعدی فاتحان میخواند ناخرسندی نشان می داد، از سلطهء این سواران نیزه گذار خود را در رنج می دید، با آنها به کینه جویی بر میخاست و جان و خواستهء خود و کسانش را در راه این ستیهندگی خویش به زیان می آورد. "" لیکن وی نیز آنچه آن را به عنوان نخوت و تعدی ناروا در نزد برخی ازین فاتحان محکوم می کرد، خود و پدرانش یک دو نسل پیش در نبردهای خسروپرویز و تاخت و تازهای هیاطله در عهد پیروز و خسرو به صورتهای دیگر در نقش غالب یا مغلوب تجربه کرده بود و حتی نیم قرنی پیش ازین خود با کسانش نظیر آن را در نواحی ارمنستان و سوریه و مصر و فلسطین نسبت به کسانی که مقهور دستگاه جنگی سپاه خسرو شده بودند اعمال کرده بود.! "" 📖(فصل افقهای تازه- صفحه14 و 15) 🔷🔸بدینگونه، بنای چهارصدساله یی که در واقع خسروپرویز " با ستیزهای بیحاصل و خونریزیهای بدفرجام خویش " پایه هایش را به شدت سست و متزلزل کرده بود بر سر یزدگرد شهریار که در سنین هشت سالگی سرش در زیر بار مسئولیتهایی که یک تاج لرزان و و نامتعادل بر آن تحمیل می کرد به شدت خم گشته بود فرود آمد! این آخرین ملکان ملکای خاندان اردشیر و شاپور با سلطنت کوتاه سراسر تشویش و آشوب خود جریمهء سلطنتهای طولانی و سراسر تجمل و تعدی اجدادی را پرداخت که آنچه دوران بعد از خسرو پرویز را در آشوبگری و نابسامانی دودمان برانداز دربار و پریشانی و نافرمانی تمام کشور فرو برد(۱) جز حاصل اجتناب ناپذیر آن بشمار نمی آمد و توالی رویدادها بار سنگین تمام مسئولیت های ناشی از آن احوال را بر دوش ناتوان وی افکنده بود. سرانجام مرگی نچندان آبرومند ، اورا در زیر سقف محقر یک آسیاب دور افتاده، تنها و بی پناه ملاقات کرد. (صفحه17) 📖کتاب "تاریخ مردم ایران ۲" - چاپ اول 📝پی نوشت: ۱- ادوارد گیبون مورخ معروف انگلیسی درین باره خاطر نشان میسازد که "هر ولایت، و تقریبا هر شهر ایران صحنهء جدایی طلبی، اختلاف و خونریزی بود" (پیش از حمله اعراب) طول این مدت در روایت یوتیکس که مأخذ گیبون درین باب بوده هشت سال مستمر ذکر شده. مقایسه شود با: Rawlinson, G, The seventh Monarchy/545 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Anti_Archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism
🌒خسوف ناتمام یک مرد🌒 🔷🔸مستند «خسوف ناتمام یک مرد» که با موضوع بررسی و شناخت شخصیت ذوالقرنین تهیه شده است چند روز قبل از شبکه مستند پخش شد. 🔶🔹در این‌مستند به تمامی احتمالات ذوالقرنین بودن اشخاص مختلف از اسکندر و حاکم چین گرفته تا کوروش منطبق با دلایل قرآنی و روایی پرداخته شده است. http://www.telewebion.com/episode/1809057 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش https://sapp.ir/anti_archaism
🚮 نقدهای ابن سینا بر دین زرتشتی ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری می‌زیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از و رد زرتشتی‌گری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است. 📚 رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42. همچنین او در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت را "حاوی تعالیم فاسد" می‌نامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» می‌خواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی). 📚 ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106. در "طبيعيات شفا" را آتش پرست می‌نامد و می‌گويد: «آنان در تمجيد و تعظيم آتش راه مبالغه پيش گرفتند و آتش را شايسته تقديس و تسبيح (پرستش) دانستند، بدين جهت كه آتش عنصر نورانی است». 📚 ابن سينا، الشفاء( الطبيعيات)، قم: مکتبة علامه مرعشی، 1404 هـجری قمری، ص 53. جالب است بدانیم مقدونی، به ادعای منابع زرتشتی موجب تضعیف دین زرتشتی شد. از همین روی تقریباً هیچ شخصیت زرتشتی وجود ندارد که از اسکندر به نیکی یاد کند. اما می‌بینیم که از اسکندر به نیکی یاد می‌کند و او را قرآن می‌خواند. 📚 ابوعلی سینا، القصیدة المزدوجة فی علم المنطق، قم: انتشارات کتابخانه آیت الله مرعشی، 1405 ه ق، ص 3. ابوعلی سینا مسلمان بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او می‌توان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان "معراج نامه" در شرح و تبیین پیامبر اسلام که علاقه مندان می‌توانند آن را مطالعه کنند. ✅ @Anti_Archaism کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism
گروه پژوهشی آرتا
🔻🔺دکتر زرین کوب / #پذیرش_اسلام: #قسمت_سوم: 🔷🔸ادامهء قسمت دوم ... اما آن کس که با اصرار در حفظ آیین
🔻🔺دکتر زرین کوب / : 🔷🔸باری جاذبهء آیین نو طبقات مختلف از پیروان آیین زرتشت را تدریجا به اسلام جذب کرد، به علاوه امید رهایی از جزیه و نیل به مساوات (شعار اسلام) با سایر مسلمین داعی عمده یی در گرایش عامه به اسلام بود. معهذا کسانی که بر آیین پدران ماندند و پرداخت جزیه و شروط آن را پذیرفتند در جزو سایر اهل کتاب به طور رسمی نزد مسلمین از اهل ذمه تلقی شدند. 👈اما معاملهء مسلمین با آنها در عمل برحسب سیاست خلفا و عمال تفاوت می کرد (بخصوص خلفای ظالم اموی) چنانچه هرچند در اوایل فتح گهگاه طرفین اهل ذمه را نقض میکردند تدریجأ روابط، مبتنی بر حسن تفاهم شد. کتاب "تاریخ مردم ایران ۲" - چاپ اول (فصل افقهای تازه- ص 32) 🔷🔸سیاست حجاج که از طرز حکومت اموی ناشی میشد بر تفوق نژادی اعراب مبتنی بود و آنچه گهگاه اعراب متدین و پارسا را نیز ازین شیوهء فرمانروایی ناراضی میداشت این نکته بود که " این طرز حکومت با تعالیم پیغمبر(ص) که مساوات مسلمین را تاکید کرده بود و قریشی را با حبشی و عربی را با عجمی برابر می شمرده بود آشکارا منافات داشت." " به رغم اخوت و مساوات مسلمین، این خلفا (اموی) و عمال آنها موالی را با آنکه مسلمان بودند همچون اسیران آزاد شده تلقی میکردند..." (صفحه34) 🔷🔸این سیاست مبنی بر تبعیض خلفای اموی، تدریجا مسلمین غیر عرب را با حکومت اموی آشکارا به مخالفت واداشت و سبب شد که با احزاب و فرقه های مخالف خلافت _مخصوصا شیعه و خوارج_ از همان آغاز کار مربوط شوند. چنانچه هرچند در مبارزات شیعه آنچه به قیام حجربن عدی (51ه.ق) و به واقعه یوم طف و خروج حسین بن علی(ع)(61ه.ق) مربوط می شد از موالی کسی نبود، با ظهور نهضت مختار ثقغی موالی نیز در معرکهء مخالفت با امویها وارد شدند چنانچه در لشکر مختار بنابر مشهور بیست هزار کس از موالی کوفه وجود داشت _همه ایرانی الاصل. (صفحه32) 🔷🔸زید بن علی نواده امام حسین و از مخالفان شدید بنی امیه بود و وقتی خشونت و قساوت یوسف بن عمر ثقفی ادامه دهندهء سیاست خشن و خونین حجاج در عراق اورا در کوفه در رأس جماعتی از شیعه وادار به قیام برضد امویها کرد باز هسته اصلی یارانش موالی (ایرانیان) بودند. (همچنین فرزندش یحیی بن زید) (صفحه37) ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_Archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism
🔻#غارت شهر های فتح شده به دست سربازان #کوروش به روایت #هرودوت مورخ معروف یونانی... 📖هرودوت،تاریخ هرودوت،ترجمه وحید مازندرانی،مرکزانشتارات علمی و فرهنگی،صفحه۷۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_archaism 🆔کانال ما در سروش: https://sapp.ir/anti_archaism
گروه پژوهشی آرتا
🔻#غارت شهر های فتح شده به دست سربازان #کوروش به روایت #هرودوت مورخ معروف یونانی... 📖هرودوت،تاریخ ه
⚠️موقع خواندان این مطلب در کتاب هرودوت ناخودآگاه یاد آیات مربوط به در افتادم! الله متعال میفرماید : 🔷قَالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَمَأْجُوجَ مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَن تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ سَدًّا ﴿٩٤﴾ قَالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَبَيْنَهُمْ رَدْمًا 🔹(آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد می‌کنند؛ آیا ممکن است ما هزینه‌ای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّی ایجاد کنی؟!» (ذو القرنین) گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد می‌کنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها سدّ محکمی قرار دهم! الکهف/۹۴_۹۵ ذوالقرنین قرآن در ازای سد سازی از مردم پول نمی گیرد و دست یاری سوی مردم نیازمند دراز میکند🆚اما مردم را غارت میکند! ببین تفاوت ره از کجا تا به کجاست... ✍ @Anti_Archaism
چرا #ایرانیان #باستان #اسلام را انتخاب کردند؟ 🔴 #مجازات کسی که مرده را به تنهایی حمل کند در #زرتشت #حبس_ابد در بیابان #گردن_زدن و جسد طعمه درندگان شود ✅ @Anti_Archaism
هدایت شده از گروه پژوهشی آرتا
آیا و شدن در زمان عمر بن خطاب بوده است❓ ✅ جناب سلمان فارسي زماني تشنه حقيقت و به دنبال اسلام بود كه عمر هنوز كافر بود! 🔸مسلمان شدن اولين و برترين و صحابي ممتاز رسول خدا صلي الله عليه و آله يعني جناب سلمان فارسي رضوان الله عليه در زمان حيات رسول اکرم صلي الله عليه و آله صورت گرفت. 🔹يعني نه تنها هيچگونه ارتباطي به دوران عمر بن خطاب نداشت بلكه دقيقا همان زماني که مشرک بود و به آزار مسلمانان مکه مي ‌پرداخت، جناب در جستجوي پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و تشنه دين آن حضرت بود! 🔸جناب سلمان فارسي رضوان الله عليه در ضمن روايت مفصّلي سرگذشت خود را چنين نقل مي كند: 🔹"... و به صومعه آمدم و چنين گفتم: گواهي مي ‌دهم كه خدايي جز خداي يكتا نيست و عيسي روح الله و محمد صلي الله عليه و آله حبيب خداست. پس به خدمت آن راهب رسيدم . او به من گفت: آيا تو روزبه هستي؟ گفتم: آري! گفت: بيا بالا (داخل صومعه) سپس من داخل صومعه شدم و دو سال كامل در خدمت او بودم . 🔸وقتي هنگام مرگش فرا رسيد، به من گفت: من (بزودي) از دنيا مي‌ روم! به او گفتم: مرا به كه مي ‌سپاري؟ گفت: در اين دنيا كسي را كه (در اعتقادات) همانند خودم باشد نمي ‌شناسم ولي ولادت محمد بن عبدالله صلي الله عليه و آله نزديك شده است. اگر نزد او رفتي سلام مرا به او برسان و اين لوح را تقديم او كن ... 🔹... در اين بين كه پشت سر دور مي‌ زدم ناگاه به من توجه کرده و فرمود : اى روزبه ! آيا در جستجوي مُهر نبوت هستى؟ گفتم: آرى! 🔸 ايشان لباسشان را از شانه خود كنار زدند و چشمم به مهر نبوت در بين دو كتف آن حضرت افتاد كه كمى مو بر آن روئيده بود؛ خود را بر روي پاهاي ايشان انداختم و بر آن بوسه مي زدم ... رسول خدا صلَّى الله عليه و آله و سلَّم مرا آزاد ساخت و نامم را سلمان نهاد." 📚کمال الدين و تمام النعمه، ص 161- 165 🔹از طرفي اسلام آوردن عمر سالها بعد از دوران تلاش جناب براي رسيدن به صل الله عليه و آله بود. جزري درباره تاريخ مسلمان شدن عمر مي ‌گويد: 🔸اسلام آوردن در سال ششم بعثت بود. 📖اسد الغابه في معرفة الصحابه، ج4، ص57 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅ @Anti_Archaism