eitaa logo
پشتیبان اسلام شناسی تخصصی
8 دنبال‌کننده
44 عکس
430 ویدیو
1 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم یا صاحب الزمان ادرکنی لینک کانال پشتیبانی اسلام شناسی تخصصی https://eitaa.com/Antienhraf
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 چرا گاهی وعظ و نصیحت‌های خالصانه هم در انسان ‌اثر نمی‌کند؟ 🔹امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: «منْ لَمْ یجْعَلِ اللهُ لَهُ واعِظاً مِنْ نَفْسِهِ لَمْ ینْفَعْهُ مَوْعِظَةُ غَیرِهِ‏»؛ هر کسی که خداوند در درونش برای او واعظی از خودش برای خودش قرار ندهد، موعظه دیگران در او اثر نمی‌کند. 🔹 شما اگر خیال می‌کنی که پای موعظه دیگران که بنشینی بهره می‌بری، اشتباه می‌کنی. اول باید در درون خودت واعظی ایجاد کنی، وجدان خودت را زنده کنی، آن وقت از موعظه واعظ بیرونی هم استفاده می‌کنی. 📒 شهید مطهری، آزادی معنوی، ص۳۵  🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
15.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻یهود؛ ابزار تشخیص مؤمن از کافر! ایت الله حائری شیرازی(ره) 🔹️می‌خواهید ببینید چه کسی مومن تر است ؟ ببینید یهود با چه کسی دشمن‌تر است، خداوند این راه را معرفی کرده است. 🔹️این‌ها با هرکی موافق باشند آن کافر است و با هرکی مخالف باشند او مومن است. 🔹️در این مقاومت در عراق در یمن در لبنان در سوریه این اشداء علی الکفار انقلاب است که دارد نشان داده می‌شود، در جریان اربعین رحماء بینهم هم تجربه کردید. 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢🇵🇸 بعد از این دیگر نقل داستان خلخال زن یهودی بر منابر حرام است!🇵🇸 🔸 فرازی از سخنان شهید مطهری درباره ضرورت کمک به مردم مظلوم فلسطین در سال ۱۳۴۸ 🔥 🔻🇵🇸 «شهید مطهری» 🇵🇸🔻 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
💠
 معجزه برین
🔹 خود ؛ در هر عصری كه پیغمبری ظهور می ‌كند معجزه است و دیگر احتیاجی به معجزه جدید نیست، زیرا این ‌طور تربیت كردن، در هیچ مكتبی و از هیچ‌ كسی ساخته نیست. 🔹 هیچ حوزه ‌ای, هیچ دانشگاهی هیچ آکادمی ای این قدرت را ندارد كه پیغمبر تربیت کند یا امام تربیت كند یعنی آدم چندین سال درس بخواند و متخصّصین، استاد او باشند، تا بشود پیغمبر یا بشود امام، اینها نیست. پیدایش هر نبی ‌ای و هر امامی, فی نفسه معجزه است، البته آنچه اینها به همراه خود می ‌آورند، آیات و معجزات دیگر است. 🔹 اگر كسی خُبره باشد دیگر از پیغمبر معجزه نمی‌ خواهد. شما هیچ نشان ندارید كه مثلاً وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) ـ آن وقت كه به مقام امامت نرسیده بود ـ به وجود مبارك پیغمبر (علیهما الصلاة و علیهما السلام) بفرماید تو كه ادّعا می ‌كنی پیامبری، معجزه ‌ات كجاست! همین كه وجود مبارك پیغمبر ادّعا كرد، وجود مبارك حضرت امیر به او ایمان آورد. 🔹 اگر كسی معجزه ‌شناس باشد كه دلیل نمی ‌خواهد؛ اگر كسی كارشناس باشد، از پیغمبر معجزه نمی ‌خواهد، چون از معجزه, معجزه خواستن درست نیست! دیگران كه كارشناس نیستند و معجزه بودن پیغمبر را درك نكردند، از او معجزه می ‌خواهند. 📚 سوره مبارکه یس ج 14 تاریخ: 1392/11/01 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
15.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تعریف حقیقت دنیا ، در کلام حضرت آیت‌الله مصباح یزدی رحمت الله علیه 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
📚عصر اسارت علم و عالم❗️📚 مي‏گويند تو بيا علم خودت را در خدمت هدف های ما قرار بده ، و چاره‏ای هم‏ ندارد . بهترين مثلش دانشمندان اتم شناس هستند . از اينها بيچاره‏تر در دنيا وجود ندارد . در هر جای دنيا كه يك دانشمند اتم شناس درجه اول‏ پيدا شد قدرتهاى سياسى آمدند او را زنداني كردند براي اينكه علم را در اختيار آنها قرار دهد و احيانا دشمن از آن استفاده نكند . يك برنامه‏ مي‏دهند و مي‏گويند روي اين برنامه بايد عمل بكني و حق زندگي غير از اين را نداری . دانشمندان درجه اول در هر كجاي دنيا باشند اسراری از علوم طبيعي‏ می دانند كه ديگران نمي‏دانند . ممكن است در شوروی چندين نفر از اين‏ دانشمندان باشند ( كه كسي عدد آنها را هم نمي‏داند چون اينگونه افراد جزء اسرارند ) . همين تعداد هم ممكن است در آمريكا باشد . براي هر يك از اينها دهها نفر مأمور و مراقب وجود دارد كه اسرار را به ديگري تحويل‏ ندهند ، يا يك وقت ديگران اينها را ندزدند . از اينها بيچاره‏تر در دنيا وجود ندارد يعني اين آزادى كه ما و شما الان داريم آنها ندارند . حتي با برادر خودش حق ندارد تماس بگيرد . چرا ؟ براي اينكه ممكن است يكوقت‏ او بخواهد به برادرش مقدارى از اين اسرار را تحويل دهد و بعد برادر او برود اين اسرار را در اختيار دولت ديگر بگذارد و آن دولت از اين لحاظ با اين دولت برابر بشود . پس اين چه عصر علمي است ؟ عصر علم هست اما نه عصر آزادي علم بلكه‏ عصر اسارت و بردگی علم ، عصر اينكه قدرت ديگري غير از قدرت علم بر اجتماع بشر حكومت مي‏كند و آن قدرت ، علما را به عنوان وسيله برای هدف های خودش استخدام کرده‌اند. 📚اسلام ومقتضیات زمان شهید مطهری صفحه ۴۹ 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
7.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 مناظره شنیدنی حضرت امام‌ جواد(ع) با علمای اهل تسنن🌹 میلاد خجستهٔ حضرت امام جواد علیه‌السلام بر همه محبان آن حضرت مبارک باد! ⭕️🔻🌹 «شهید مطهری»🌹 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
9.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜جواب منطقی به خانمهایی که *بیرون از خونه* آرایش می کنند و میگن: « برای دل خودمه ! » 🙄 باید بگویم فهم شما نیاز به آرایش دارد تا آرامش حاصل شود. 🕋🇮🇷گروه لا اله الا الله 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدار کرامت 🔹 دیگران تا به این مرز می ‌رسند که انسان باید آزاد باشد، به سبب انسان است، خدا انسان را مکرم قرار داد فرمود: ﴿لَقَدْ کرَّمْنَا بَنی آدَمَ﴾، این درست است و کرامت او به استناد خلافت اوست که ﴿إِنّی جَاعِلٌ فِی اْلأَرْضِ خَلیفَةً﴾، این درست است؛ اما از این به بعد را دیگر فراموش می ‌کنند! خلیفه آن است که حرف «مستخلف ‌عنه» را بزند نه حرف خود را؛ اگر کسی حرف خدا را نزند، حکم خدا را جاری نکند، اراده خدا را حاکم نداند که «خلیفة ‌الله» نیست، این می ‌شود غاصب. 🔹 اگر کسی است باید پیام «مستخلف ‌عنه» را داشته باشد، ببیند «مستخلف ‌عنه» او چه چیزی می ‌گوید، «منوب ‌عنه» او چه چیزی می ‌گوید، چون بالاخره جانشین است. کسی در کنار سفره خلافت بنشیند، از احترام بهره ببرد و بر اساس ﴿أفَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَواهُ﴾ عمل بکند، حیاتش می ‌شود غاصبانه. 🔹 اگر کسی «خلیفة ‌الله» است، از یک سو هم ﴿أفَرَأَیتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلهَهُ هَوَاهُ﴾ باشد، این غاصب است، خلیفه نیست! وقتی نداشت هم ندارد، وقتی کرامت نداشت، به تازیانه ﴿إِنْ هُمْ إِلاّ کاْلأَنْعَامِ﴾ مبتلا می ‌شود، چون آن کرامت به استناد این خلافت است. اگر کسی زیر خلافت آب بست، «خلیفة‌ الله» نیست. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1381/10/12 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸 🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🇵🇸
ولایت فقیه .mp3
853.4K
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ برشی از تفسیر آیه 59 سوره نساء برشی از جلسه ۱۴۲🔻 اثبات ولایت مطلقه فقیه در زمان غیبت آیت الله جوادی آملی 🕋اسلام شناسی تخصصی
انتصابي بودن ولايت فقيه از جانب معصوم(عليه السلام) شما اين حرفها را بنگريد، با اينكه انسان مي‌گويد اكثري مردم مثلاً رأي مي‌دهند. يك وقت ملت، ملت مسلمان است اكثري به مرجع تقليدش به وليّ مسلمين تكيه مي‌كند، اين مسئله قبول ولايت است نه توكيل. مردم قائل به ولايت فقيه‌اند، نه وكالت فقيه. بين اين دو هم چندين بار به عرضتان رسيد كه خيلي فرق است. خيلي ها مي‌خواهند اين مسئله ولايت فقيه را كه يك نور الهي است به صورت وكالت فقيه دربياورند، الآن بيش از ده سال است تلاش مي‌شود كه هر كسي را مردم قبول كردند، هر كه را مردم رأي دادند، اين مي‌شود وكالت فقيه نه ولايت فقيه يعني مردم مي‌شوند اصل، رأي خود را به كسي واگذار مي‌كنند مي‌گويند تو از طرف ما كار بكن، اين شخص مي‌شود فقيهي كه وكيل مردم است، ولايت فقيه كه نيست. ولايت فقيه معنايش آن است كه همين اولوا الامري را كه ذات اقدس الهي عصمت آنها را تثبيت كرد و اينها را مفترض الطاعة كرد، اينها فرمودند در عصري كه به ما دسترسي نداريد، كسي كه فقيه جامع الشرايط است ما آنها را نصب كرده‌ايم. همان كاري را كه وجود مبارك حضرت امير(سلام الله عليه) درباره مالك اشتر(رضوان الله عليه) كرد نصب خاص كه مالك، شده منصوب مالك، وكيل علي است و وليّ مصر، امام راحل وكيل وليّ عصر است و وليّ مسلمين. فرمود من اين را نصب كردم شما قبول كنيد. مردم تولّي مي‌كنند يعني ولايت او را مي‌پذيرند، نه توكيل بكنند به او سمت بدهند و اين رواياتي كه وارد شده است نگفت مردم! حق رأي با شماست، شما برويد انتخاب بكنيد . و شرايط منتخبتان اين است، به كساني رأي بدهيد كه اين امور را دارند: «مَن كان مِن الفقهاء» كذا و كذا يا «من نظر في حلالنا و حرامنا‌» اگر اين شرايط را داشتند، شما به او رأي بدهيد كه با رأي شما او صاحب سمت بشود. اگر اين‌چنين باشد، اين مي‌شود وكالت فقيه يعني رأي مردم، اصل است و اين شخص، منتخب مردم است. ولي معصومين فرمودند كه فقيه جامع الشرايط از طرف ما مأمور و منصوب است: «فاني قد جعتله حاكما‌‌» «فاني قد جعلته» كذا وكذا؛ شما اين كسي را كه ما نصب كرده‌ايم تولي كنيد يعني ولاي او را بپذيريد، اين مي‌شود قبول ولايت فقيه جامع الشرايط، نه توكيل كنيد كه او بشود وكيل شما. اكثري رأيي ندارند تا اين رأي و نظر خود را به فقيه جامع الشرايط بدهند. اكثري، مسلمان‌اند مي‌گويند هر چه را ائمه ما فرمودند ما اطاعت مي‌كنيم. اكثري، متوليان‌اند يعني ولايت پذير‌ند نه موكلان و آن شرايط مهمي كه براي ولايت فقيه است، هرگز در وكالت عادي نيست. غير قابل عزل بودن ولايت فقيه لذا قابل عزل هم نيست، بيايند او را معزول كنند، مگر اينكه او به احد الامرين از كار بيفتد كه مي‌شود منعزل. لذا در قانون اساسي هرگز سخن از عزل نيست، چون اگر وكيل باشند جامعه و مردم مي‌توانند او را عزل كنند، سخن از انعزال است مثل يك مرجع تقليد. يك مرجع تقليد را كه كسي به او رأي نمي‌دهد. مرجع تقليد از نظر مرجعيت وليّ مقلدين است، نه وكيل مقلدين و اسلام كسي را كه فقيه جامع الشرايط باشد به عنوان مرجعيت او را نصب كرده است. مردم اگر پذيرفتند اين مرجع بالقوه مي‌شود مرجع بالفعل، نپذيرفتند كه يك فقيهي است در كار خود مشغول كار خود است، مردم كه مرجع تقليد را عزل نمي‌كنند مردم مرجعيت او را پذيرا هستند؛ تولي دارند در حقيقت، نه توكيل و اگر يك مرجع تقليدي مثل بعضي از علماي ماضين(رضوان الله عليهم) كه در اواخر عمر احتياط كردند، عمرشان به جايي رسيد كه ديگر حالا سهو نسيان پيدا كردند، فرمودند به مقلدينشان كه ديگر حالا يا احتياط كنيد يا از ما تقليد نكنيد به مرجع ديگر مراجعه كنيد. اينها اين انعزال است نه عزل. منظور آن است كه تحقيق علماي شيعه از قبل از مرحوم شيخ طوسي تا عصر شيخ طوسي به بعد، در اهل سنت اثر گذاشت يعني مرحوم شيخ طوسي كه شاگرد دست پرورده سيد مرتضي و شيخ مفيد بود اين مطلب را در كتاب شريف تبيان خوب تقرير كرد كه از آيات، برمي‌آيد اين اولوا الامر بايد معصوم باشد . محققين بعدي علماي سنت، نظير فخررازي در مقابل اين برهان نتوانستند مقاومت كنند. ديدند حق با شيخ طوسي‌ها و شيخ مفيدها و سيد مرتضي‌هاست كه اولوا الامر بايد معصوم باشند. اينها قبول كردند كه اولوا الامر بايد معصوم باشد ولي گفتند اصحاب سقيفه‌اند، نه علي و اولاد علي. گفتند اهل حل و عقد هر جامعه هستند نه علي و اولاد علي . اينها در آن مطلب علمي ماندند، نه اينكه گفتند عصمت شرط نيست. ممكن است در بين علماي سنت، كساني هم باشند كه عصمت را شرط ندانند ولي آن اساس فكرشان كه فخررازي‌ها را از او حمايت مي‌كنند و جانبداري مي‌كنند اعتبار عصمت است.🔻 👈🕋🇮🇷اسلام شناسی تخصصی🕋