💢 واکنش روزنامه اصلاحطلب آفتاب یزد به درخواست روحانی برای انتقاد از دستگاه #قضا و نیروهای #مسلح
🔺«آفتابیزد» در واکنش به اظهارات روحانی در نشست خبری اخیرش نوشت:
❇️ اصلا گیریم حرف شما درست؛ اما از کجای #قوه_قضائیه انتقاد کنیم از:
🔺 برخورد با دانه درشتهای فساد اقتصادی؟
🔺 از بیرون کشاندن پروندههای ۲۰-۱۰ ساله؟
🔺 از زندان زدایی؟
🔺 از باز پسگیری اموال عمومی و بیت المال؟
🔺 از امیدبخشی به جامعه؟
🔺 از محاکمه طبریها و نعمتزادهها؟
🔺 از برخورد با قضات و وکلای فاسد؟
🔺 از هفت تپه و دشت مغان؟
❇️ بیایید از نیروهای مسلح نیز انتقاد کنیم، از کجا شروع کنیم؛
🔺 مرزها
🔺 امنیت شهرها
🔺در کنار مردم ایستادن؟
🔺 در سیل و زلزله در خاکریز نخست بودن؟
🔺 از کمک به دولت در بزنگاههای سخت؟
الان ما دقیقا از کدامیک اینها انتقاد کنیم، صریح بگویید تیتر یک کردن آنها با ما! .....
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه :
دیدید یک ویروس چطور تمام هیئت ها، نماز جمعه و ... را به تعطیلی کشاند؟
پاسخ شبهه :
1️⃣ همه در اين اتفاق نظر دارند که حفظ الصحه واجب است و اگر امر بر اين دائر شود که مستحبات به خاطر حفظ الصحه ترک شود (تعارض واجب و مستحب) بدون شک واجب اولويت مي يابد و مستحبات ترک مي شود .
2️⃣ از نظر حکم هيچ اختلافی نیست بلکه بحث ، موضوعي است بحث اين است که آيا اجتماع مومنين در حرم و يا هيئت و حسينيه و مسجدو نماز جمعه و ... موجب ضرر به صحت فردي و اجتماعي مي شود يا نه ؟ اگر محرز شود که حضور در اجتماعات ضد حفظ صحت است حتما آن را ترک مي کنند مثلا معانقه کردن از مستحبات مومنان است ولي بدون شک معانقه کردن موجب انتقال ويروس کرونا مي شود بدون شک معانقه کردن در اين شرايط ضد سلامتي و به حکم ثانويه جايز نمي باشد.
3️⃣ پس حکم واضح است و بحث موضوعي است. حال سوال اينجاست که مرجع تشخيص موضوع بهداشتي کيست؟ بدون شک پزشک متخصص و گروه پزشکي در جامعه ما معيار تشخيص اين موضوع است . حال که جامعه پزشکي تشخيص داده که حضور در تجمعات موجب انتقال سريع اين ويروس مي شود حضور در تجمعات مباح و مستحب جايز نمي باشد مگر اين که مصلحتي قوی تر ايجاب کند.
4️⃣ حضور در مجالس مذهبي، هيئت ها، حرم ها ، نماز هاي شلوغ جماعت مانند جمعه و.. به تشخيص جامعه پزشکي موحب انتقال بيشتر ويروس کرونا مي شود پس جايز نيست مگر اين که مصلحتي (نوعي) ايجاب کند.
5️⃣ از طرفي توسل به ائمه اطهار و توجه به آنها و زيارات منحصر به حضور در هيئت ها و حرم ها نيست (گر چه اگر مانعي نباشد حضور ارجح است) بلکه مي توان از راه دور و حتي در منزل توسلات را داشت و هر روزه مجلس روضه خانگي برپا کرد و حال و هواي حرم را در خانه ها ايجاد کرد و از اين تهديد هم فرصت ساخت و توسلات را در محيط زندگي برپا کرد.
6️⃣ به هر حال بايد بدانيم اگر به علت اهمي که مرجع تشخيص اهميت آن گروه پزشکي هستند حضور در حرم ها و هيئت ها محدود شد اولا که جفاي به اهل بيت حساب نمي شود و ثانيا موجب غربت آنها نيست چرا که آن حضرات خود طرفدار عقلانيت بوده و سلامت جامعه در اولويت امور آنها قرار داشته و دارد. ثالثا مي تواند موجب فرصتي براي ايجاد جلسات خانگي در خانه هاي مومنين شود.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
وقتی فردى در بانک سپرده میذاره یعنی توانمنده و کسی که از بانک وام میگیره نیازمند....
در سوئیس، بانك ها ماهيانه یک درصد جهت حق نگهدارى پول از مشتری می گیرد، ولی سود بانکی از وام گیرنده ها نمی گیرد.
در بانکهای ايران، ماهيانه سودى حدود ٢٠ درصد به سپرده ثروتمندان اضافه ميكند، در عوض ٢٨ درصد بهره از وام گیرندگان (افراد محتاج) ميگيرد
یعنی: در ايران اسلامى از محتاج ميگيرند و به غنى ميدهند، ولى در سوئیس از غنى میگیرند و به نیازمند می دهند...
پاسخ شبهه:
معمای نرخ سود بانکی
روزنامه دنیای اقتصاد - شماره 3465 تاریخ چاپ:1394/02/03
🔺دکتر تیمور رحمانی نرخ سود بانکی یا آنطور که در متون درسی رشته اقتصاد میخوانیم «نرخ بهره»، متغیری است که از مجموعه عواملی تاثیر میپذیرد و بر آنها نیز تاثیر میگذارد. در عین حال، نرخ سود یا نرخ بهره در اقتصادهای آزاد متغیری است که بهرغم فاقد روند بودن و افزایش یا کاهش پیوسته در طول زمان، دورههای متعددی از بالا و پایین بودن را تجربه کرده است.
بهعنوان مثال نرخ بهره موثر بین بانکی در اقتصاد ایالاتمتحده بهعنوان مظهر اقتصادهای آزاد با نوساناتی در مجموع تا اوایل دهه 1980 در حال افزایش بود؛ بهگونهای که در ژوئن 1981 به حدود 19 درصد رسید، اما پس از آن به تدریج روندی نزولی اما با افزایشها و کاهشهای متعدد را تجربه کرد و درنهایت پس از شروع رکود بزرگ 2008 به شدت کاهش یافت؛ بهگونهای که در مارس سال 2015 حدود 11/ 0 درصد بود. در اقتصادهای دیگر نیز وضعیتهای مشابهی راجع به نرخ بهره بروز کرده است. از این منظر، اقتصاد ایران دارای وضعیتی استثنایی نبوده و بخشی از نوسانات نرخ سود آن همانند هر اقتصادی متاثر از تحولات اقتصاد کلان و از جمله سیاستهای پولی و مالی است. در عین حال، تردیدی نیست که نرخ سود متغیری سیاستگذار یا به تعبیر دیگر یک هدف میانی در سیاستگذاری و بهویژه سیاست پولی است و سیاستگذاری پولی در تعیین آن نقش مهمی را بازی میکند.
🔺در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نیرویی برای پایین نگهداشتن نرخ سود بانکی وجود داشته است، گرچه نظام بانکداری بدون ربا الزاما این نتیجه را دربرندارد که باید نرخ سود بانکی پایین باشد. دلیل اصلی وجود چنین نیرویی وجود این توجیه بوده است که نرخ سود بانکی میتواند مشوقی برای سرمایهگذاری و گسترش فعالیتهای تولیدی باشد که نرخ سود بانکی بالا مانعی برای آن است. در دهه 1360 که بانکداری در ایران کاملا دولتی بود زمینه برای چنین سیاستی فراهم بود و اجرای آن فاقد دشواری بود؛ چراکه متقاضیان تسهیلات بانکی با نرخ سود پایین از یارانه قابل توجهی برخوردار میشدند و بانکها نیز به دلیل دولتی بودن و عدم نیاز به سود آوری مانعی برای پیگیری این سیاست نبودند، اما بر کسی پوشیده نیست که آن سرکوب مالی چه عواقب دردناکی از شیوع و گسترش رانتجویی و اتلاف منابع مالی به شدت کمیاب اقتصاد ایران به جای گذاشت و کمکی به رشد اقتصاد ایران نکرد. در دهههای 1370 و 1380 با آزادسازی در بخش مالی و بانکی اقتصاد ایران و به تدریج ظهور بانکداری خصوصی، نرخ سود بیش از پیش به شرایط و اوضاع اقتصادی مرتبط شد و منافع چشمگیری نیز به شکل جهتگیری منابع مالی به سوی پروژههای دارای توجیه اقتصادی، افزایش منافع سپردهگذاران، گسترش و تحول سریع خدمات بانکی برای مشتریان فراهم ساخت. با این حال، فشار برای پایین نگهداشتن نرخ سود بهویژه در بانکهای دولتی همچنان باقی ماند و در برهههایی نیز به کاهش عملی در نرخ سود بانکی انجامید؛ اما به دلیل گسترش رقابت در بانکداری کشور و پدیدار شدن بانکهای غیردولتی امکان نگهداشتن نرخ سود بانکی مانند آنچه در دهه 1360 متداول بود دیگر وجود نداشت و با هر حرکتی برای کاهش نرخ سود بانکی، بانکها و موسسات غیردولتی به ابداعاتی روی آوردهاند تا نرخی را که شرایط اقتصادی میپذیرد، نگهدارند و ضمن حفظ و افزایش سودآوری خود مشتریان را نیز بهرهمند و راضی نگهدارند. در واقع، آنچه اقتصاددان پولی معروف «گودهارت» گفته بود در اقتصاد ایران عملا رخ داد و آن اینکه برقراری هر گونه مقررات جدیدی برای کاهش بهرهمندی بانکها ازسودآوری در کسبوکار آنها به سرعت توسط بانکها با ابداعاتی بیاثر شده و کم اهمیت میشود.
🔺اکنون، پس از دورهای افزایش شدید نرخ سود بانکی در طول چند سال گذشته فشار جدیدی برای کاهش نرخ سود بانکی پدیدار شده و به نظر میرسد زمینه چینی برای نوعی کاهش دستوری یا شبه دستوری در نرخ سود بانکی را فراهم ساخته است. با وجود آنکه نرخ سود بانکی در حال حاضر هم بهصورت اسمی و هم بهصورت حقیقی بسیار بالا است و با وجود آنکه این نرخ
سود بالا برای جلوگیری از رونق اقتصاد کشور بدون تردید زیانبار است، اما تلاش برای کاهش شبه دستوری نرخ سود بانکی سیاستی مبتنی بر صلاحدید نیست و به جای ریشهیابی علت بالا بودن نرخ سود بانکی و درمان آن سعی در پاک کردن صورت مساله دارد. برای دور از منطق بودن این سیاست نکاتی چند قابل ذکر است.
🔺نرخ سود بانکی بالا حاصل عوامل مختلفی است که از میان آنها بالا بودن عدم اطمینان و ریسک و همچنین بالا رفتن نرخ تنزیل عاملان اقتصادی به دلیل کوتاهنگر شدن آنان در واکنش به عدم اطمینان موجود و سیاست پولی انقباضی بانک مرکزی برای کنترل تورم بهعنوان اولویت اول سیاستگذاری دولت جدید نقش مهمی را بازی میکند. وضعیت عدم اطمینان متاسفانه تا حدی به مشکلات پرونده هستهای و زورگویی قدرتهای جهانی مربوط است و تا رفع این مشکل اثر خود را باقی میگذارد. با این حال، بخشی از عدم اطمینان موجود ریشه داخلی دارد و سیاستهای ثبات بخش اقتصادی میتواند به رفع آنها کمک کند. سیاستهای پولی انقباضی بانک مرکزی نیز تا حد زیادی اجتنابناپذیر است و تلاش برای کاهش سریع تورم نمیتوانسته است بدون تحمل هزینه به پیش رود و بالا بودن نرخ سود بانکی بخشی از این هزینه است که دولت جدید برای کاهش تورم بسیار بالا ناچار بوده است آن را متحمل شود. تا زمانی که این عوامل اشاره شده سببی برای بالا بودن نرخ سود بانکی هستند، کاهش دستوری آن راه به جایی نمیبرد و صرفا به گسترش رانتجویی و تضعیف بانکهای دولتی میانجامد، گرچه پایین آمدن نرخ تورم و برگشتن اطمینان و ثبات به اقتصاد بهطور طبیعی و البته بهصورت تدریجی زمینه را برای کاهش نرخ سود بانکی فراهم خواهد کرد.
🔺اگر تصور بر آن است که بالا بودن نرخ سود بانکی بهعنوان قیمت منابع مالی بانکها ناشی از قدرت انحصاری بانکها و موسسات اعتباری است، آنگاه به دو دلیل این موضوع قابل پذیرش نیست و آن اینکه اولا امروزه نسبت به گذشته تعداد بانکها و موسسات اعتباری و رقابت در صنعت بانکداری بیشتر شده است و در شرایط گسترش رقابت نمیتوان افزایش قیمت منابع مالی بانکها یا نرخ سود را ناشی از قدرت انحصاری آنها دانست و تحت قیمتگذاری انحصارات کاهش دستوری نرخ سود را از آنها طلب کرد. دلیل دوم آن است که اگر سودجویی بانکها ریشه این افزایش نرخ سود بانکی تصور میشود این تنها در صورتی رخ میدهد که تفاوت نرخ سود تسهیلات و نرخ سود سپردهها یا «اسپرد بانکی» افزایش یافته باشد، اما شواهد قابل قبولی برای این ادعا وجود ندارد. به همین دلیل است که بانکها و موسسات اعتباری در شرایطی توانستهاند نرخ سود بالاتری برای تسهیلات خود دریافت کنند که با بالا بردن نرخ سود سپردهها قادر به جذب منابع برای این تسهیلات باشند. تلاش برای کاهش دستوری نرخ سود سپردهها بهعنوان مقدمهای برای کاهش نرخ سود تسهیلات در عمل فقط به سپردهگذاران خرد آسیب میرساند و سپردهگذاران بزرگ و بانکها راههایی برای دورزدن آن خواهند یافت که اقدام دستوری کاهش نرخ سود برای کمک به دریافتکنندگان تسهیلات را بیاثر مینماید.
اگر تصور بر آن است که بالا بودن نرخ سود بانکی عاملی برای گسترش نابرابری درآمد و ثروت در اقتصاد است، کاهش دستوری آن کمکی به حل این مشکل نمیکند؛ چراکه کاهش دستوری آن زمینه فساد و رانتجویی را فراهم میکند و مطالعات بسیاری از جمله مطالعات نویسنده نشان میدهد فساد و رانتجویی از عوامل تشدید نابرابری است. راهحل اساسی مقابله با این مشکل کمک به سازمان امور مالیاتی برای کارآمد کردن نظام مالیاتی در جهت کسب درآمد بیشتر برای دولت و کاهش نابرابری درآمدی از جمله از طریق اخذ مالیات از سود بانکها است و نه مختل کردن نظام بانکی.
🔺اگر تصور میشود رکود یا عدم رشد اقتصادی ناشی از بالا بودن نرخ سود بانکی است و کاهش دستوری آن به رفع این مشکل میانجامد، باید گفت رکود و رشد پایین اقتصادی دلایل متعددی دارد که بالا بودن نرخ سود یکی از آنها است و صرف کاهش نرخ سود بانکی و آن هم به شکل دستوری برای رفع این مشکل کافی نیست. بهرهوری پایین و عدم اطمینان فراروی فعالیتهای اقتصادی در ترکیب با نامساعد بودن محیط کسبوکار از عوامل مهمی است که بدون وجود برنامه مشخص برای برداشتن آن موانع و تنها با کاهش نرخ سود بانکی کمک زیادی نمیکند. اگر قرار باشد نرخ سود بانکی برای رفع این مشکل کاسته شود، باید در نتیجه اجرای یک سیاست پولی رخ دهد، نه به شکل دستوری که به معنی منتفی کردن تمام منافع حاصل از بهبود نظام بانکی و اعاده تمام مشکلات گذشته ناشی از سرکوب مالی است.
*دانشیار دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
http://donya-e-eqtesad.com/news/875197/
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
توهین یکی از کارکنان دانشگاه رازی به شهید سلیمانی
یکی از کارکنان دانشگاه رازی در استوری اینستاگرام خود شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را «تروریست» خطاب کرده و در پست دیگری با تعریف و تمجید از «روح الله زم» معدوم او را آقازادهی مردمی لقب داده است.
این هتاکی از سوی کارمند دانشگاه دولتی رازی بسیار تعجب برانگیز و غیرقابل تحمل است و همین مسئله موجب شده داشجویان این دانشگاه با صدور بیانیهای این اقدام وقیحانه را به شدت محکوم کنند.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
قدرت
گرفتن ولایت فقیه ،
رمز و رازی دارد که در قیام حضرت ولی عصر عج کشف خواهد شد.
🔹اما چرا
آمریکا در برابر ایران
احساس ضعف می کند و چرا چهل سال از عمر انقلاب اسلامی میگذرد ، اما آمریکا هنوز نتوانسته با تمام شرکایش ، نظام جمهوری اسلامی را سرنگون کند؟!!!!!
➕ #پاسخ :
🔸اول باید بگوییم
عنایت و فضل الهی و دعای حضرت ولی عصر ( عج) برای شیعیان و محبان اهلبیت ( ع) بوده و این انقلاب واقعا صاحب دیگری دارد
🔺و این اتفاقات تاریخی
و سرنگونی حکومت پهلوی و قدرت گرفتن ولایت فقیه ، رمز و رازی دارد که در گذر زمان و اتصال به قیام بزرگ مستضعفین به رهبری حضرت ولی عصر ( عج) کشف خواهد شد.
✔️اما بعد........
🔹جمهوری اسلامی ایران ،
یک راهبرد معادلاتی بازدارنده را در منطقه غرب آسیا دنبال کرده و دفاع از خاک ایران را به مرزهای اسراییل کشانده است.
🔺جمهوری اسلامی
خیلی زرنگتر از اینهاست که دشمنانش و حتی ملت ایران فکرش را کنند!!!!
🔸مرز جمهوری اسلامی ایران ،
خیلی گسترده است. ایران معادلات راهبردی دفاعی فرامرزی دارد. ایران مانند خار در گلوی صهیونیسم رفته ، نه میتوانند آن را بیرون بیاورند و نه قورتش دهند!!!!
🔹جمهوری اسلامی
فقط در ایران نیست. در فلسطین است . در سوریه و عراق و لبنان هست. در افغانستان است. در یمن هست. همه جای منطقه طرفدار و نیروی مبارز دارد.
🔸آمریکا به وحشت افتاده .
خواب از چشم صهیونیسم گرفته شده. آل سعود به لکنت زبان افتاده. امارات خودش را خراب کرده!!!
🔹جمهوری اسلامی ایران
قدرت منطقه است ، نه آمریکا ، نه اسراییل ، و نه ترکیه و نه عربستان ترسو و نه امارات فینگیلی!!!!!
🔸امروز ،
روز قدرت شیعه است.
شیعه می تازد و جلو میرود. شیعه منتظر تغییرات بزرگ جهانی است. شیعه در حال تشکیل بزرگترین حکومت جهانی است.
🔹انقلاب اسلامی یک جرقه بود.
ادامه آن را ببینید. آینده متعلق به مستضعفین جهان است. بزودی همه چیز مشخص خواهد شد. ان شاء الله
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
مقام معظم رهبری
در جایگاه رهبری نظام اسلامی
هیچ تفاوتی بین #جناحها قایل نیست؛ مگر بر اساس #شاخصها.
#بخش_اول
🔹از نظر اسلام مسئله چپ و راست
و این چیزهایی که وارداتی و تعبیرات واراداتی غربی است مطرح نیست. برای ایشان شاخص اصلی مسئله انقلاب، امام، قرآن و اسلام است؛ فرقی نمیکند.
🔸اگر کسی اسمش راست باشد
و خارج از مدار دین باشد از نظر آقا مغضوب و مطرود است. حالا اسمش هر چه میخواهد باشد.
🔹در عین حال ممکن است
کسی چپ باشد اما معتقد به راه امام و ملتزم به نظام، قانون اساسی و اصول خط امام باشد. من هیچ تفاوتی بین این افراد در جناحها در قبال رهبری به هیچوجه مشاهده نکردم
🔺 و اصلا غیر قابل تصور است
که رهبری برخلاف آنچه دشمن القا میکند عمل کند. این دروغ است و این دستهبندی هایی است که رسانههای غربی و صهیونیستی القا میکنند و منافقین داخلی به آن دامن میزنند
#بخش_دوم
🔹یعنی یک آدم فاسق
که اسمش راست باشد به همان اندازه منفور است که آدمی که اسمش چپ باشد و مرتکب گناهی و سقوط شود. من همین الان نفرات متعددی از کسانی که اسم جناح چپ بر آنهاست را میشناسم که از حدود بیست سال پیش تا به حال مقلد مقام معظم رهبری بودهاند و همواره وجوهاتشان را از طریق بنده برای مقام معظم رهبری پرداخت میکنند.
🔸میخواهم بگویم که
این ارتباط دو طرفه است و حالا اسمش در طیفبندیها و دستهبندیها میگویند این چپ است ولی مقلد آقا است. فرد حساب سال خودش را دارد و خمس آن را به آقا پرداخت میکند. تقلیدش هم از آقا است. این حکایت از آن دارد که رهبری متعین در یک طیف خاص نیست.
🔹آقا بهعنوان مرجع تقلید
از هر دو طرف مقلدان فراوان دارد. بهعنوان رهبر، رهبر همه جامعه است؛ حتی غیر مسلمانان. نگاه رهبری حتی برای اقلیتهای اهل کتاب که در قانون اساسی به رسمیت شناخته شدهاند به گونهای است که نسبت به آنها هم جایگاه پدری و نقش پدری دارد.
🔸همانطور که ما در قانون
با افتخار میگوییم که براساس قانون اسلام یهودی، مسیحی، و مجوس میتواند برای تعیین سرنوشت خود در انتخابات شرکت کند رهبر هم برای تعیین سرنوشت خود هم میتواند یک رأی به صندوق بیندازد و چیزی فراتر از اینها است.
🔹همان نمازی که فرد مسلمان میخواند
رهبر هم همان نماز را میخواند. همه در برابر قانون الهی و در چارچوب دین و قانون اساسی یکسان هستند. این را مردم شاهد هستند و خوشبختانه القائات دشمنان بینتیجه مانده است؛ چراکه البته دشمن بیشتر از ما پی برده است که نقش ولیفقیه و ولایت فقیه اساسیترین نقش در حدوث و بقای انقلاب بوده، هست و خواهد بود.
🔸همه تمرکز دشمن
زدن این ستون است اما گذشت زمان ثابت کرد که مردم ما بلکه همه مردم آزادیخواه جهان، شیعیان و مسلمانان، روز به روز اعتقاد و پیوندشان با این مبدأ الهی مستحکمتر شده است .
🖊منبع :
خبرگذاری تسنیم
در گفتگو با حجت السلام رحیمیان
تولیت مسجد مقدس جمکران و نماینده سابق ولی فقیه در بنیاد شهید
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
فیلم فضای مجازی
توجیه خوردن پول مردم توسط سران جمهوری اسلامی به روز رسانی شد
اما اینکه این رهبر جامعه باید خونوادشم اینطوری باشن؟
یعنی زن این هم باید همینطوری باشه چون زن مسئوله؟
من میگم رجوع کنید به دانشنامه امام حسین (ع)
طرف زنش اومد تو خانه اباعبدالله الحسین
برگشت بهش گفت برو خونه امام حسین ببین زن و بچش چطوری زندگی می کنند.....
پاسخ شبهه:
متاسفانه ویدئوی کامل این گفتگو را نیافتیم، اما آنچه آشکار است این است که افراد مغرض، فقط آن بخشی از این گفتگو را بریده و منتشر می کنند که با هدف و مقصودشان همخوانی دارد. اما واقعیت ماجرا چیست؟
یکی از مشکلات جامعه ما این است که متاسفانه خانواده های برخی مسئولین از امتیازات و رانتهایی برخوردار می شوند اساسا حق آنها نیست.
اما آیا ویدئوی مذکور در صدد توجیه این معضل است؟
ظاهرا موضوع گفتگو، سبک زندگی مسئولین است.
در تعالیم دین اسلام آمده است که مسئولین حکومت اسلامی باید مانند اقشار ضعیف جامعه زندگی کنند:
شخصی از امیرالمومنین علی علیه السلام پرسید: يا امير المؤمنين! چرا شما بخوراك سخت و پوشاك خشن و زِبر، اكتفا نموده اى؟
حضرت در پاسخ فرمودند: «إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَرَضَ عَلَی أَئِمَّةِ الْعَدْلِ أَنْ یُقَدِّرُوا أَنْفُسَهُمْ بِضَعَفَةِ النَّاسِ کَیْلَا یَتَبَیَّغَ بِالْفَقِیرِ فَقْرُه؛ خداوند بزرگ بر پیشوایان عادل واجب کرده است که خود را با مردم ناتوان برابر قرار دهند تا تنگدستی، فرد مستمند را به طغیان و سرکشی وادار نکند.»(الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 411)
بنابر این اصل بر این است که مسئولین در سطح مردم ضعیف زندگی کنند.
بر همین اساس هم امام خمینی ره بر این مسئله تاکید فراوان داشتند:
« مصیبتهایی که ملتها می کشند از این است که متصدیان امورشان از قشر مرفه و از اشراف و اعیان جامعه، در پی این هستند که ثروتشان را زیاد کنند.»
[صحیفه امام، مجموعة آثار امام خمینی(ره)، نشر مؤسسة تنظیم آثار امام(ره)، تهران، 1379، ج16، ص443.]
آن بزرگوار در فراز دیگری از سخنانش خطاب به دولتمردان و روحانیان صاحب منصب کشور می فرماید: «اگر روزی از نظر زندگی از مردم عادی بالاتر رفتید بدانید که دیر یا زود مطرود می شوید.»[همان، ج17، ص453.]
«شما گمان نکنید اگر با چندین اتومبیل بیرون بیایید وجهه تان نزد مردم بزرگ می شود. آن چیزی که مردم به آن توجه دارند و موافق مذاق عامه است این است که زندگی شما ساده باشد؛ همان گونه که سران اسلام و پیغمبر اسلام(ص) و امیر مومنان(ع) و ائمه ما: زندگی شان ساده و عادی بود؛ بلکه پایین تر از عادی.»[همان، ج19، ص318.]
میهمان برنامه تلویزیونی می خواهد بگوید که لازم نیست اعضای خانواده مسئول هم در سختی زندگی کنند و به روایت زیر اشاره می کند:
روایتی که در این گفتگو به آن اشاره می شود بدین شرح است:
جابر از امام باقر (ع) نقل می کند: عدّه ای بر امام حسین(ع) وارد شدند؛ ناگاه فرش های گران قیمت و پشتی های فاخر و زیبا را در منزل آن حضرت مشاهده نمودند. عرض کردند: ای فرزند رسول خدا! ما در منزل شما وسایل و چیزهایی مشاهده می کنیم که ناخوشایند ماست (وجود این وسایل در منزل شما را، مناسب نمی دانیم!.) حضرت فرمود: إنّا نَتَزَوّجُ النِّساءَ فَنُعطیهِنَّ مُهُورَهُنَّ فَیَشتَرینَ بِها ما شِئنَ، لَیسَ لَنا فیهِ شی ءٌ. « ما پس از ازدواج، مهریه زنان را پرداخت می کنیم و آنها هر چه دوست داشتند، برای خود خریداری می کنند. هیچ یک از وسایلی که مشاهده نمودید، از آنِ ما نیست.»
( الكافي (ط - الإسلامية)، ج6، ص: 476)
همانطور که می بینید امام حسین علیه السلام در این روایت می فرمایند این وسایل مجلل را زنان با مهریه خودشان خریده اند و از اموال من نیست.
اما به نظر شما آیا کارشناس برنامه می خواهد با این روایت "رانت خواری و سوء استفاده از بیت المال توسط آقازاده ها" را توجیه کند؟ آیا اصلا از این روایت چنین برداشتی امکان پذیر است؟
خلاصه اینکه افراد مغرض با برش و تقطیع و عنوان گذاری می خواهند مقصود خود را به مخاطب القاء کنند در حالی که واقعیت چیز دیگری است.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
سوال اول :۱-چرا سنی ها رو به عنوان برادر مومنان و شیعیان خطاب میکنند ؟در صورتی که هیچ چیز مشترکی نداریم؟؟؟؟ .شاید شما بگید قرآن. درصورتی که طبق فرمایش امیرالمومنین ،ایشان قرآن ناطق هست ....پس قرآن بین ما سنی ها مشترک نیست ۲-خدا :خداوند در حدیث قدسی خود وبا توجه به تفسیر باطنی زیارت عاشورا خداوند عمر رو لعن کرده...پس خدای ما نیز مشترک نمی باشد ۳_پیامبر :آنها حرف پیامبر را که در واقع حرف خدا بود در روز غدیر بر روی زمین گذاشتند ،چطور ممکنه پیامبر رو قبول داشته باشند ،و حرفش رو قبول نکنن ..پس یعنی پیامبر رو هم قبول ندارند .
پاسخ شبهه:
نسبت شیعه و سنی، نسبت دو مکتبی است که ضمن مشترکات بسیار فراوان،اختلافات فکری اندک اما بنیادینی باهم دارند.
مواردی که اشاره کردید، سبب نمیشود که در قرآن و خدا و پیامبر مشترک نباشیم.
شیعه و سنی معتقدند که عالم مخلوق خدایی کامل مطلق و یکتاست، معتقدند که حضرت محمد ص خاتم انبیای الهی استو معتقدند که قرآن کریم کلام الله و معجزه پیامبر است.
اینها بخشی از مشترکات است.
اما اختلافات در تفسیر قرآن و در تبعیت از دستور خدا و پیامبر است.
دوستی، همدلی و برادری بین مذاهب فکری مسلمانان از دیرباز در جامعه مسلمین وجود داشته است، مسلمانان با هر فکر و مذهبی در کنار هم زندگی می کرده اند و با هم معاشرت داشته اند، ضمن اینکه در فضای علمی از عقاید خود دفاع می کرده اند.البته در این میان حاکمان ستم گری بوده اند که در هر زمانی، علیه مذاهب مخالف خود اعمال ستمگرانه ای مرتکب می شدند، اما مردم عادی با هم برادری و همدلی داشته اند.
همین امروز نیز در برخی شهرهای ایران، شیعه و سنی در مراسمات هم شرکت می کنند، با هم نماز جماعت می خوانند، نماز جمعه هایشان را گاهی به یکدیگر اقتدا می کنند، برای یکدیگر نذری می برند و ...
این دوستی و همدلی مورد تاکید اهل بیت عصمت و طهارت بوده است:
«معاویة بن وهب» میگوید: از امام صادق(علیهالسلام) درباره چگونگى رفتار با مخالفان پرسیدم، حضرت در پاسخ فرمود: «به امامان خویش که خود را پیرو آنان مىدانید نگاه کنید و به هر شکلی که آنان رفتار کردند، شما نیز عمل کنید. به خدا سوگند که آنان از مریضشان عیادت مىکنند و بر جنازههایشان حاضر مىگردند و در میان آنان به حق گواهى مىدهند و امانتشان را به آنان باز مىگردانند».[کلینى، الکافى، ج2، ص636.]
در جای دیگر امام صادق (علیهالسلام) خطاب به «زید بن حشّام» میفرماید: «ای زید، با مردم(اهل تسنن) با اخلاقِ خودشان معاشرت کنید، در مساجدشان نماز بگزارید و مریضانشان را عیادت کنید و در تشیع جنازههایشان حاضر شوید و اگر توانستید امام جماعت یا مؤذن آنها شوید، این کار را بکنید که اگر شما چنین عمل کردید خواهند گفت: اینان جعفریاند، خدا او را رحمت کند چه خوب اصحابش را تربیت کرده است و اگر این امور را ترک نمایید، خواهند گفت: اینان جعفریاند، خداوند جزایش را بدهد چه بد اصحابش را تربیت کرده است».[من لا یحضره الفقیه، ج1، ص383؛ وسائل الشیعة، ج8، ص430.]
همچنین آنقدر وحدت و برادری میان شیعه و اهل سنت از اهمیت بالایی برخوردار است که امام صادق(علیهالسلام) به پیروانشان اینچنین میفرماید:«هر که با آنها (اهل سنت) در صف اوّل نماز بگذارد، گویا با رسول خدا(صلیاللهعلیهواله) در صف اوّل نماز خوانده است».[شیخ کلینی، کافی، ج3، ص380؛ من لا یحضره الفقیه، ج1، ص382؛ وسائل الشیعه، ج8، ص299-300.]
این دوستی و وحدت دیرینه ی شیعه و سنی را باید در کنار مشترکات اعتقادی و فقهی آنان قرار دهیم. عقاید و احکامی که شیعه و سنی درباره ی آن وحدت نظر دارند ده ها برابر اختلاف نظر هاست.
بنابراین شیعه و سنی همه اهل یک جامعه هستند به نام جامعه اسلامی. اظهار هرگونه رفتار و گفتاری که این جامعه واحد را متفرّق کند خلاف عقل و شرع است
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
هم مسجد و هم کعبه و هم قبله بهانست
دقت بکنی نور خدا در دل خانست
در مسجد و در کعبه به دنبال چه هستی
اول تو ببین قلب کسی را نشکستی
اینگونه چرا در پی اثبات خداییم
همسایه ما گشنه و ما سیر بخوابیم
پاسخ شبهه:
🌼بسم الله الرحمن الرحیم
🌼سلام علیکم
🌺به نظر می رسد اصل این شعر معنا و مفهوم بدی ندارد، تشویق به رفتن به سوی باطن دین، خدمت به خلق، نشکستن قلب دیگران، تفکر در وجود انسان و توجه به اهداف عالیه انسانی است.
اما متاسفانه معمولا اینگونه اشعار مورد سوءاستفاده واقع می شوند و برخی به وسیله چنین شعرهایی سعی می کنند توجه مردم را از عبادت و نماز و مسجد و حج دور کنند.
گاهی سعی می کنند چنین القاء کنند که ظواهر و شعائر دین اهمیتی ندارند، فقط خدمت به خلق و اعتقاد به وجود خدا کافی است.
البته از بیتی که می گوید: برخیز و کمی کعبه آمال خودت باش، چنگی به نقابت بزن و مال خودت باش، می توان معنای نادرستی هم برداشت کرد، که ای انسان به خودت، به آرزوها و خواسته های خودت فقط توجه داشته باش و به خواست دل خودت و برای خودت هر جور که دوست داری زندگی کن.
ولی این معنا با ابیات دیگر سازگار نیست، به نظر می رسد منظور شاعر این بوده که ای انسان به خودت و اهداف درستی که در زندگی داری توجه داشته باش و آنگونه که شایسته است زندگی کن.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
گفت چادرت را بپوش، تا ایمان مردی نلرزد؛ ایمانی که به گیسویی بلرزد به چی ارزد...؟
پاسخ شبهه:
✳️تنها فلسفه پوشش و حجاب زن در اسلام، حفظ ایمان مردها نیست. بلکه اول از همه حفظ کرامت و امنیت زنان است.
🔆يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً (احزاب / 59)
اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو: «جلبابها [روسرىهاى بلند] خود را بر خويش فروافكنند، اين كار براى اينكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است (و اگر تا كنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده توبه كنند) خداوند همواره آمرزنده رحيم است.
👈 مفسران درباره عبارت" اين كار براى اينكه شناخته شوند بهتر است" می گویند: پوشش موجب می شود که زنان به اهل عفت و پاکدامنی بودن شناخته شوند. (ترجمه تفسیر المیزان، ج 16،ص510)
👈 نکته دیگر این آیه این است که می گوید: پوشش مناسب باعث می شود که زنان مورد آزار و اذیت قرار نگیرند.
✳️ زنان حق دارند در جامعه با آزادی و امنیت فعالیت کنند. درس بخوانند، کار کنند، به بازار بروند و ... بدون اینکه مورد آزار و اذیت دیگران قرار بگیرند.
✳️ برای داشتن جامعه ای سالم و امن همه ی اعضای جامعه باید قوانینی را رعایت کنند.
👈برای حفظ امنیت و کرامت زن، هم زنان وظایفی دارند و هم مردان.
👈هم زنان و هم مردان وظیفه دارند که چشم خود را از نامحرمان بپوشانند و عفت را رعایت کنند:
🔆 قُلْ لِلْمُؤْمِنينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُم...(نور/30)
(به مؤمنان بگو چشمهاى خود را (از نگاه به نامحرمان) فروگيرند، و عفاف خود را حفظ كنند...)
🔆 وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُن...(نور/31)
(و به زنان با ايمان بگو چشمهاى خود را (از نگاه هوسآلود) فروگيرند، و دامان خويش را حفظ كنند...)
👈همانگونه که زنان باید حدی از پوشش را رعایت کنند، مردها هم باید با پوششی مناسب در جامعه حاضر شوند:
📚 "حجاب شرعى در مورد زنان پوشیدن تمام بدن به جز صورت و دستها تا مچ مى باشد، امّا بعضى از انواع پوششها که زینت ظاهرى محسوب مى شود مثل موهاى مصنوعى کافى نیست و همچنین لباسهایى که لباس زینت محسوب مى شوند نیز کافى نیست و حجاب براى مردان پوشیدن قسمتهایى از بدن است که در بین مردم مسلمان پوشیدن آن مرسوم است بنابراین پوشیدن سر و دستها و مقدارى از بازو (در پیراهنهاى آستین کوتاه) و مانند آن بر مردان واجب نیست."
استفتاء از آیت الله مکارم شیرازی
https://b2n.ir/772995
بنابر فتوای فوق، پوشیدن شلوارک، پیراهن رکابی، باز گذاشتن نامتعارف دکمه های لباس و ... توسط مردها پسندیده و جایز نیست و مردها هم باید پوشش مناسب و متعارف را رعایت کنند.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹#بی_تو_ای_صاحب_زمان
بیقرارم هر زمان..
از غم هجر تو من دل خسته ام..
همچو مرغی بال و پر بشکسته ام..
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شایعه:
ویدئوی دیدار کروبی با سینا بینا
پاسخ شایعه :
🔹شایعه دیدار این خواننده خانم با مهدی کروبی صحت ندارد و فردی که در ویدئو این خواننده به عیادتش رفته است، عثمان محمدپرست ، از استادان دوتارنوازی خراسان است.
🖌 #سلطانزاده
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔻پاسخ دفتر آیت الله سیستانی به شایعات فضای مجازی درخصوص روح الله زم: زمینه دخالت مرجعیت در امر محاکمه و مجازات زم منتفی است
🔹️در پی نشر گسترده شایعاتی در فضای مجازی که #روح_الله_زم با نامه ای که نام و مهر دفتر حضرت آیت الله العظمی سیستانی را داشته به عراق دعوت شده است، دفتر حضرت آیت الله سیستانی در نجف اشرف به پرسش یکی از مومنین در این خصوص پاسخ داد:
🔹️دفتر آقای سیستانی هیچگونه اطلاعی از آمدن آقای زم به عراق نداشته و مقامات ذیربط به صورت رسمی به ایشان و سپس در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۹ به دفتر آقای سیستانی در نجف اشرف ابلاغ نمودند که هرگونه سوء استفاده از نام آقای سیستانی در جریان بازداشت آقای زم قاطعانه تکذیب می شود. و بنابر آن زمینه دخالت #مرجعیت در امر محاکمه و مجازات ایشان را منتفی دانستند./شفقنا
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
۱۷ روز تا شهادت مالک اشتر ولایت
#وصیت_نامه_تصویری_شهید_حاج_قاسم_سلیمانی
والله والله والله... این خیمه (ولایت) اگر آسیب دید، حرم رسول الله و نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و مشهد باقی نمیماند؛ قرآن آسیب میبیند...
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
📸 تحریف سخنان رهبرانقلاب به سبک عمر و عاص
🔸روزنامه های اعتماد، آرمان، همشهری، شرق، تعادل، شهروند، مردمسالاری و... فرازی از بیانات رهبرانقلاب را بصورت ناقص و با اغراض جناحی خود که بوی مذاکره از آن میآمد با تیتر درشت کار کردند!
🔹این تحریف در حالیاست که رهبرانقلاب روز گذشته در جملهای انتقادی به بینتیجه بودن مذاکرات با دشمن اشاره کردند و با صراحت فرمودند: باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر #خنثی کردن آن تمرکز کنیم. البته نمیگوییم دنبال رفع تحریم نباشیم، چرا که اگر بتوان تحریم را رفع کرد، حتی یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم، اگرچه اکنون چهار سال است که تأخیر شده و از سال ۹۵ که بنا بود همه تحریمها یکباره برداشته شود، تا امروز نه تنها تحریمها برداشته نشد بلکه زیادتر هم شد.
#سرطان_اصلاحات
تحلیل سیاسی
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️محصول #حوزه_سکولار!
تحویل بگیرید!
زمانی که استاد رحیم پور ازغدی از حوزه سکولار سخن میگفت همین افراد میخواستند تا چوبهدار بالا ببرند
#آیت_الله_امجد هستند استاد ۴۰ ساله اخلاق حوزه!
به قول حضرت امام اهل جهنم از بوی تعفن #آخوند_فاسد در عذاب اند
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔴 نفوذ حجتیه تا کجا...؟
♨️ حضرت آیت الله #صافی_گلپایگانی از مراجع معظم تقلید در پیامی قابل تأمل، بلافاصله پس از درگذشت مهندس سیدحسین سجادی، رئیس #انجمن_حجتیه، فوت وی را تسلیت گفتند. این درصورتی است که یک هفته از رحلت عالم بزرگ، #عمّار_انقلاب حضرت #آیت_الله_یزدی می گذرد و ایشان تاکنون پیام تسلیتی صادر نکرده است.
♨️ حضرت آیت الله:
شما در پیام تسلیت خود، آقای سجادی را منشأ برکات زیاد میدانید. وی را فردی توصیف میکنید که شاگردان ولایی تربیت کرده و بسیاری از مردم را به مکتب تشیع هدایت کرده است و ... . آیا شما اطلاعی از فعالیت و تفکر #انجمن_حجتیه و سید حسین سجادی ندارید؟ مگر انجمن حجتیه به عنوان فرقهای منحرف، توسط حضرت امام خمینی(ره) منحل نشد؟ پس چرا شما از فردی که دارای چنین تفکر خطرناکی است، تجلیل مینمائید؟
♨️ این در حالی است که حضرتعالی، یک پیام ساده هم برای درگذشت آیت الله یزدی که رهبر انقلاب، ایشان را «عالمی مجاهد، دارای ایمان راسخ به مبانی انقلاب و استقامت در این راه و غیرت دینی و انقلابی» دانسته، صادر نمیکنید!
♨️ حتی اگر شما مشی سیاسی مرحوم حضرت آیت الله یزدی را قبول نداشته باشید باز هم جای هیچ توجیهی برای عدم صدور پیام تسلیت نیست، زیرا ایشان عالمی گرانقدر، با تقوا، مؤمن و رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده است.
♨️ شاید حضرتعالی از رحلت آیت الله یزدی بی اطلاع باشید، که البته بعید به نظر می رسد! شاید هم دفتر شما، اطلاعات سیاسی کشور را به صورت #کانالیزه در اختیار شما قرار می دهد، که البته چنین چیزی نیز، قابل پذیرش نیست.
#حسین_کاظمی
#حوزه_انقلابی
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔻 پاسخی به اراجیف شیخ فتنه گر ابوموسی اشعری ( آقای امجد) توسط شاعر انقلابی؛
عالمانی که به ناحق قصد منبر می کنند
عمر رابیهوده صرف درس ودفترمی کنند
این ابوموسی صفتها که به مکر روزگار
اهل حق را نفی و خود را زود باور می کنند
موجبات شادی دشمن فراهم می کنند
با افاضاتی که چون بادِ گلو در می کنند
غالبا بی بهره می مانند از اخلاق ودین
عده ای که درس را بیهوده از بَر می کنند
میرود اخلاق و دین از یادشان آنگاه که
نزد اهریمن سری در آخورِ زر می کنند
بارها دیدیم در هنگام مرگِ گرگها
دیده از اشک روان تمساح ها تر می کنند
با حمایت کردن از امثالِ روح الله زم
ظلم بر اخلاق و دین و اهلِ کشور میکنند
فتنه گر هستند وقتی با بیان مُهملات
راه خلق فتنه را این سان مُیسّر میکنند
لعنت حق باد بر آنان که با این فتنه ها
خون به قلب مردم مظلوم و رهبر می کنند
توبه فرمایی نمود آمد به ذهنم این سوال؟
#توبه_فرمایان_چرا_خود_توبه_کمتر_میکنند؟
🖌احمد رفیعی وردنجانی
🔹️#امجد در اراجیفی در اینستاگرام روح الله زم را شهید و رهبر انقلاب را ظالم، مستبد، قاتل و شایسته توبه خوانده بود.
#فتنه_گر_ها_به_بهشت_نمیروند!
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️علمای حوزه بویژه علمای قم موضع بگیرند...
آیت الله فاطمی نیا:
در محضر خدا می گویم ، امروز گناهی بالاتر از تضعیف رهبر نیست.
قابل توجه شیخ #محمود_امجد
#حوزه_انقلابی_قم
#علماء_موضع_بگیرند
#زم_عامل_موساد
#زم_مهره_افسادطلبان
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
❌ محمود #امجد:
چرا یک جوانی را مظلومانه اعدام میکنند و ما ککمون نمیگزه (در واکنش به اعدام #روح_الله_زم)
متنی در پاسخ به دفاع حجتالاسلام امجد از #روح_الله_زم 👇
✅ اول اینکه خدایا ما را عاقبت بخیر کن🤲
🔻 آقای امجد گردن خیلی از ما حق دارند. چه شب هایی که پای منبرکوی دانشگاه(تهران) ایشان مقدرات شب قدر دانشجویان رقم خورد. استاد اخلاق و عرفان و زندگی. اما سالهاست که روزگار تلخی پشت سر میگذرانند. روزهایی که البته باز هم برای همه ما درس است و آموزنده.
🔹آقای امجد عزیز سالهاست تحت تاثیر آقازاده و غیره بارها و بارها ناروا و ناسزا و ناحق علیه انقلاب موضع گرفتند و ناشایست و نامعقول بر رهبری نظام تاختند؛ اما اخیرا کار بدانجا رسیده است که از یک تروریست رسانهای دفاع می کنند.
🔻 دفاع از روح الله زم با کدام حجت؟!
🔹کسی که حتی قبل دستگیری اش معترف بود برای تحریم اقتصادی مردم به دشمن گرا داده و برای موشک های دشمن آدرس و برای ترور سردار دل ها نقشه و مسیر راه شده است. کسی که برای تخریب اموال مردم و آدم کشتن در تجمعات دستورالعمل آموزشی منتشر می کرد تا آنجا که آش آنقدر شور شد که رسانه اش را نهادهای غیرایرانی مسدود کردند.
🔹کسی که خودش معترف بود رهبر آشوب دی ماه است. همان آشوبی که دهها تن در آتشش سوختند و به اعتراف استکبار بهانه تحریم بیشتر مردم می شود. دفاع از یک تروریست رسانهای که علیه مردم ایران شرارت داشت دارای چه منطقی است؟
🔹این روزهای جناب امجد هم برای ما آموزنده است. چه آنکه حقیقتا اگر شناخت و چارچوب سیاسی نباشد، استاد کامل اخلاق و عرفان هم به خدمت اهریمن میرود.
♦️جناب امجد این چند روز تیتر یک رسانه های خناسی است که کمترین خواسته شان خفت ملت ایران است. اگر به حقانیت جمهوری اسلامی تردید دارند، آیا سوت وکف شیاطین رسانه ای و ناخن تیز کردن دیوهای خبیث و آب ریختن از دهان عفریته های خبری را هم نمی بینند❓
🔹این روزها خواهد گذشت. اما در روز افتادن پرده ها و به وعده موعود با کدام ادب اخلاقی و داشته عرفانی شان، تاب پاسخ به این ظلم ها را خواهند داشت؟
"فارغ از تعیین مصداق"، رهبرانقلاب خوش فرمود: « خاک بر سرِ آن عالم اعلم و افقه! خاک بر سرِ آن عالِمی که قلباً خوشحال شود از اینکه ببیند رادیوهای دشمنان اسلام، در مقابل نظام اسلامی، از او تمجید و تعریف میکنند! باید گریه کند! حالا گیرم از لحاظ فقاهت و علم هم خیلی بالا باشد، که آن هم علم نیست، جهل است. نور نیست، ظلمت است»
🔹آخرین منبر جناب امجد انذار از عاقبت به شری است، هرچند دعا می کنیم واپسین منبرشان را حق، خیر و توبه و انابه قرار دهند. 🤲
✍ محسن مهدیان
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
#آیت_الشیطان !
⭕️روایت جریان انحراف آیتالله امجد از مسیر حقيقت از زبان شاگردش/ چرا کار مرید رهبری و وفادار انقلاب به تطهیر قاتلان حاج قاسم کشید؟
🔸محمد علی آهنگران در اینستاگرام نوشت:
🔹از هیچ کسی به اندازه آیتالله امجد در زندگی معنوی و علمی ام متاثر نبودم.
🔹آیت الله امجد کسی بود که مرا با ولایت فقیه رهبر معظم انقلاب آشنا کرد.
🔹پس از شهادت حاج قاسم خودش گفت این شهید امتیازش معنویت و روحانیت و محاسن اخلاقی اش بوده کسی در تشییع جنازه اش شرکت کند انشالله اهل نجات است! حال چه شده که به کسی که گرای ترور حاج قاسم را در امدنیوز میداد و امنیت کشور را به خطر انداخت، لقب شهید دهد؟!
🔹من آقای امجد امروز را اصلا نمیشناسم با استاد امجدی که شاگردش بودم از اینجا تا ثریا فرق کرده است.
🔹افسوس که در حضرت محمود امجد امروز بیش از آزادگی و حریت و معنویت و عدالت، تاثیر پذیری از عناصر ضد انقلاب و دشمنان بیمار دل جمهوری اسلامی را میبینم؛ آیت الله امجد دیروز برای من آیت خدا بود امروز، اما راه و نشان دیگری را شاهدم.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
🔴 #امجد| آن نورانیت کجا رفت‼️
🖌 امین توکلی زاده:
🔻 سالها برای درس آموزی از حاج آقای امجد پای منبرش نشستیم و چقدر در لیالی قدر با او گریستیم. تهران بدون حضرت آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی، خوشوقت، حق شناس ، استاد فاطمی نیا و حاج آقای امجد برایمان قابل تحمل نبود ، تا سال ۸۸ سال که فتنه فرا رسید غبار همه جا را گرفته بود... علمای روشن ضمیر و انقلابی به رسالت خود عمل کردند و با تمام وجود به میدان آمدند ولی برخی دیگر با سکوت و نجوای تردید مردم را در فتنه رها کردند.
🔹 آن روزها محمدامجد، مهدی هاشمی و روح الله زم جزء فعالین فتنه بودند پسران شیوخی که هر کدام به نحوی در حال تدارک برای ایستادن در برابر ولایت بودند.
🔹دلمان برای استاد اخلاق می سوخت! او یک بار همین امتحان را در مسجد کوی دانشگاه سال ۷۸با قبولی داده بود، ولی حالا اصحاب فتنه را صدیق می دانست و برای آنها دعا میکرد! ؛ امام زاده صالح که می توانست نقش مسجد کوی دانشگاه سال ۷۸ را داشته باشد شده بود پاتوق اصحاب فتنه، و البته مردم تحمل نکردند و با تشدید اعتراض های مردمی به شیخ مجبور به ترک این مکان مقدس شد.
🔹عده ای از دلسوزان جلسات متعددی با ایشان برگزار کردند، کاشف به عمل آمد برخی از فتنه گران از جمله مهدی هاشمی مرتب با تزریق اطلاعات غلط و نشان دادن عکس جنازه و ضرب وشتم و درگیری و نامه نگاری های هدایت شده سعی در تحریک آنها دارند
🔹علت منبرهای فتنه انگیز تا حدی معلوم شد ،کودکان دیروز بزرگ شده بودند و پدران پیر و تسلیم فرزندان! ؛ اما همچنان عده ای از دلسوزان شروع کردند با برخی از آقایان ارتباط گرفتن و دادن اطلاعات واقعی البته تفاوت کار این بود که زحمت این عزیزان منحصر می شد به چند جلسه وکار حلقه های اطراف و فرزندان ناخلف شبانه روزی و مستمر بود
🔹 با شیخ امجد جلسه ای مفصل برگزار شد و آنقدر استدلال وسندآوردند تا ایشان قانع شد ولی در نهایت شیخ شرطی محالی گذاشت، او گفت اگر محمد ما را متقاعد کردید من قبول می کنم. او گفت من به محمد نان حلال داده ام امکان ندارد دروغ بگوید!. سست بودن دلیل شیخ بر همه آشکار بود و محمد را هم همه می شناختند او از مبنا دچار انحراف بود.
🔹 شیخ دیکتاتوری موسوی در مقابل رای اکثریت مردم را نمی دید، ایستادن او را در برابر قانون را نمی دید، ولی خطای یک پاسبان و درجه دار را در برخورد با آشوبگران اغتشاشگران را فریاد میزد... شیخ قدرت تشخیص خود را به به حلقه اطرافیان خود و پسرش محمد واگذار کرده بود و افکار آنها را فریاد می زد!
🔹یک روز تشکیل حکومت اسلامی پیش از ظهور را رد می کرد و روز دیگر و در رفتاری متناقض اصرار بر حضور درانتخابات مجلس خبرگان را داشت و وقتی رد صلاحیت شد مثل میر حسین بجایی اعتراض قانونی با صدور بیانیه برعلیه نظام به انحراف ادامه می داد. یک روز از سیاست دوری می کرد روز دیگر حامی حسن روحانی می شد و توافق برجام را تبریک می گفت و این اواخر هم در فرانسه برای مرگ امیر ارجمند منافق پیام تسلیت صادر کرد و کنار برادر فتنه گر او بر علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر کرد!
🔹ولی نظام همچنان حرمت شیخ حفظ کرد ، با توصیه شاگردان و مریدان انقلابی شیخ و برخی از اعضا بیتش سعی شدمحمد هاشمی و محمد را از شیخ دور کنند ولی محمد اورا رها نمی کرد. شیخ به مالزی و فرانسه که رفت اوضاع بدتر شد اندک دسترسی های شاگردان دیروز و دلسوزان امروز او هم قطع شد وهر چند مدت یکبار پیامی از شیخ صادر می شد که مایه افسوس بیشتر می شد!
🔹امروز وقتی فیلم سقوط شیخ را از آن ارتفاع به این مقام پست دیدم احساس کردم او دیگر حاج آقا امجد نیست . هر چه به صورتش نگاه کردم کمترین اثری از نورانیت آن شبهای قدر ندیدم و چقدر چهره اش درس آموز شده است!
🔹داستان امجد داستان تکراری تاریخ است. داستانی عبرت آموز از انحراف یک عالم که تسلیم مشاوران و فرزند منحرف خود شده . البته راه توبه باز است شاید شبی شیخ راهی مسجد شود و توبه نصوح کند ولی با دلهایی که منحرفشان کرد چه می کند.
خدا عاقبت همه ما را بخیر کند
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
۱. جمله ای که در متن به آیت الله طالقانی نسبت داده شده درواقع تهمت زدن به ایشان میباشد.
ایشان چنین سخنانی بر زبان نیاورده اند.
۲. عکسی که در آن آیت الله طالقانی گوشه ای نشسته است نه بخاطر آنکه دست امامخمینی(ره) را نبوسد بلکه بخاطر اینست که منتظر ورود امام خمینی(ره) هستند و هنوز ایشان تشریف نیاورده بودند.
۳. به طور کلی بوسیدن دست کسی جایز نیست مگر پدر و مادر، عالم و یا کسی که با بوسیدن سر و دست او رسول الله(ص) قصد شود[سادات].
۴. مردم دست امامخمینی(ره) را بخاطر ارادتی که داشتند و به نیابت از دست جد ایشان رسول الله(ص) میبوسیدند اما بوسیدن دستان شاه از سر اجبار و ترس بود.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
آیت الله منتظری میگفت :
اوایل سال ۱۳۵۶ بود که با
آسید محمود [ آیت الله طالقانی ]
هم سلولی بودیم
یک شب بیوقفه سیگار می کشید
و داخل سلول راه میرفت
نیمه شب گفتم :
سید خفه شدیم از دود چرا نمیخوابی ؟ ایشان گفت :
مگر نمیشنوی صدای مردمرو
صدای انقلابرو پیروز میشن
من گفتم پیروز بشن چه بهتر
ایشان گفت :
چرا متوجه نیستی
شاه از مملکت برود مردم
به ما مراجعه میکنند
ما هم هیچکدام مملکت داری
بلد نیستیم
همین یک ذره دین هم که دارند
از کف خواهند داد این مردم بینوا.
پاسخ شبهه:
🔹 مهمترین شاهد بر جعلی بودن نوشتهی فوق این است که اوایل سال ۱۳۵۶ (که در متن ادعا شده ایت الله طالقانی از صدای مردم و پیروزی انقلاب هراسان شده است) در خیابان ها چندان خبری از تظاهرات و راهپیمایی نبوده و هیچ نشانه ای دال بر پیروزی انقلاب وجود نداشت.
انقلاب اسلامی، پس از آنکه در ۱۵ خرداد سال ۴۲ سرکوب شد، آتش زیر خاکستر بود تا پائیز ۵۶ و پس از شهادت آقا مصطفی خمینی که دوباره جرقه هایی از آن آشکار شد و در سال ۵۷ دامنه آن گسترش پیدا کرد.
اما از این گذشته، شبیه جمله فوق از برخی دیگر نقل شده که به شخص امام خمینی گفته شد که اگر انقلاب پیروز شود، شخص لایقی برای حکومت داری وجود دارد؟ امام با اشاره به امام موسی صدر، گفته بودند، بله، مثلاً همین آقا موسی.
تجربه ۴۰ ساله هم نشان داده افراد لایقی مانند شهید بهشتی، مقام معظم رهبری، آقای رفسنجانی و.... توان مدیریتی خوب و بالایی داشته اند. اصولاً آنچه در سیاست مهم است، توان مدیریتی به اضافه مشورت با متخصصان و به کارگیری افراد لایق است وگرنه هیچ رئیس جمهوری پیدا نمیشود که در تمام عرصههای اجتماعی مانند اقتصاد، سیاست خارجی، شهرسازی، ورزش، پزشکی و... متخصص و صاحب نظر باشد.
با این توضیح معلوم میشود که اگر
۱) در جامعه ولی فقیه اصول کلی اسلامی چهارچوب الهی را تعیین کند
۲) مردم هم با انتخاب صحیح و نه احساسی و تحت تاثیر القائات رسانه ای شایستگان را انتخاب کنند،
بهترین مدل حکومتی شکل میگیرد که نتیجهی آن خدمت دین به انسان، گسترش دین و اثر بخشی آن خواهد بود.
اما اینکه دین نتواند گره از مشکلات مردم حل کند و فقط به درد مسجد و قبرستان بخورد، چه فایده ای دارد که نگران بدبینی مردم به آن باشیم؟
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات و شایعات جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈