🔹🔷 #روشـــــــــــــنگری 🔶🔸
🔴 آیا می دانستید در عصر پیامبر، اعراب جاهل بی سواد نبودن و همه آنها #دانشمند بودن؟!!😳
‼️در زمانی که دین اسلام در شبه جزیره عربستان نازل شد تمدن هایی در اطراف شبه جزیره عربستان وجود داشت که همه دارای علوم مختلف بودن!
📚 تمدن #ایران: از حیث کارهای اداری و مهندسی بنا
📚تمدن #هند : اختراع اعداد یک تا نه و عدد پی و ... ریاضی دان و ..
📚تمدن سریانی یا شام یا #سوریه : از حیث طب تعلیم فلسفه و ...
📚تمدن #مصری : از حیث هندسه . نجوم .طب و عمل جراحی و ...
📚 تمدن #یمن : از حیث سیاسی اجتماعی اقتصادی و ... معروف به جزیره الخضرا
📚تمدن #یونان : از حیث فلسفه و نجوم و ...
⚠️در انتخاب معجزات پیامبران دقت کنید؛ مثلا در زمان حضرت سلیمان جن پرستی مد بود پیامبر نازل شد جن ها رو به بردگی گرفت!
⚠️در زمان حضرت عیسی(ع)مردم پزشکان را خدا می دانستن و به همین جهت زنده کردن مرده به اذن خدا معجزه ایشان بود!
‼️🤔 حال در زمان پیامبر (ص) در میان ٧ تمدن بزرگ و اون همه دانشمند و .... قراره #اسلام به دنیا معرفی بشه!
بهترین مکان معرفی اسلام جایی وسط ٧ تمدن بزرگه و این شد که اسلام در شبه جزیره عربستان نازل شد!
🤔حال خداوند برای این همه تمدن و دانشمند و عالم چه معجزه ای قرار دهد تا بر همه علوم آن زمان غالب باشد؟!!!
‼️ دقت کنید همان طور که پیامبر (ص) فرمودن ما دو جاهلیت داریم جاهلیت اول اعراب زمان پیامبر بودن و جاهلیت نوین را هم اکنون در #آخرالزمان شاهد هستیم!
🔷🔹خب الان خیلی از جاهلین با سواد هستن تقریبا ٩٠ درصد مدارک بالای لیسانس دارند اما از لحاظ فرهنگ حجاب و تبرج و ... در جاهلیت هستن پس نمیشه گفت آدم جاهل بی سواده!!
🌺 حال بریم سراغ معجزه ای جاوید که در زمان خودش و حال و آینده زبانزد همه مردم جهان است!
🌺 #قـــــــــــــرآن 🌺
🔶🔸کتابی که در میان اون همه علم نازل شد و هیچ کسی نتوانست با قران مناظره کند پاسخ همه رو داد!!
😕 پس چرا می گویید قران برای بی سواد ها نازل شده و علمی در ان نیست؟؟؟؟!!!!
🌺کتاب قران بسیار کتاب علمی و ارزشمند است و تمام ٧ تمدن را یک جا دارد بلکه فراتر!!!
🔷🔹پس نمیشه گفت قران طوری بیان شده که مردم جاهل آن زمان بفهمن . چون خداوند یک کتاب را برای بی سواد نمی آورد معجزه ای باید باشد که مردم آن را درک کنن و متوجه باشن و الا یک کتاب چه سری دارد که #معجزه باشد؟
اصلا چرا قرآن؟
برای اعراب بی سواد یک عصا مار شود همه تعظیم می کنن! پس بدانید ان زمان همه دانشمند بودن و بهترین معجزه ای بوده که خداوند قرار داده است و هیچ کسی نتونست مانند آن را بیاورد!
علت مخالفت با اسلام منافع شخصی آنها بود و اینکه میگفتن علم ما بهتره و غرور اجازه نمی داد قبول کنن!!!
📚منبع:
کتاب تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی
چاپ پیام نور فصل /بخش دوم: تمدن اسلامی
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
سيمين بهبهانی: ﺧﺎﺭﺝ ﺟﺎﯼ ﻋﻘﺐ ﺍﻓﺘﺎﺩﻩ ﺍﯾﺴﺖ ﮐﻪ ﮔﺸﺖ ﻧﺴﺒﺖ ﻧﺪﺍﺭﺩ!
ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻻﮎ ﺯﺩﻥ ﺟﺮﯾﻤﻪ ﻧﻤﯿﺸﻮﻧﺪ!
ﺩﺭﺧﺎﺭﺝ ﻫﻨﻮﺯﻧﻔﻬﻤﯿﺪﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺭﻧﮓ ﺳﯿﺎﻩ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺗﺎﺑﺴﺘﺎﻥ ﺍﺳﺖ! ﺧﺎﺭﺟﯽﻫﺎ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺩﯾﻦ ﻭﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺿﻌﯿﻔﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ!ﺑﺎ ﺩﯾﺪﻥ ﻣﻮﯼ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰشان ﻧﻤﯿﺸﻮﺩ!
ﺍﻣﺎ ﺍﮔﺮ ﻣﺎﯾﮏ ﺗﺎﺭﻣﻮ ﺑﺒﯿﻨﯿﻢ ﺩﭼﺎﺭ ﻟﺮﺯﺵ ﻣﯿﺸﻮﯾﻢ!
ﺑﺲﮐﻪ ﻣﺤﮑﻢ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﺘﻘﺎﺩﺍﺗﻤﺎﻥ!
ﺧﺎﺭﺟﯽﻫﺎ ﻓﮑﺮﻣﯿﮑﻨﻨﺪ ﻣﺎﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﯿﻢ!ﭼﻮﻥ کوپن ﺩﺍﺭﯾﻢ ﻭ ﺳﻬﻤﯿﻪ ﺑﻨﺪﯼ!
ﺍﻧﺠﺎ ﮐﺸﯿﺶ ﻫﺎ ﻭ پاپ ﺣﻮﺯﻩ ﻋﻠﻤﯿﻪ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪﺑﺲ ﮐﻪ ﺑﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺴﺘﻨﺪ!
ﺧﺎﺭﺟﯽ ﻫﺎ ﺑﺲﮐﻪ ﺑﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺴﺘﻨﺪ!
ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻨﺪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺍﺯﻧﻮﻉ ﻣﻮﻗﺖ ﯾﻌﻨﯽ ﭼﻪ !
ﺧﺎﺭﺟﯽﻫﺎ ﺍﺯ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺳﻮﺳﻮﻝ ﻫﺴﺘﻨﺪ !ﻣﯿﮕﻮﯾﻨﺪ ﻣﺮﺩ ﺑﺎ ﺯﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺳﺖ! ﻭﻫﯿﭻ ﺍﺳﺘﺎﺩ پاک و مطهرى ﻧﺒﻮﺩﻩ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﺑﮕﻮﯾﺪ... ﻧﺨﯿﺮ!
ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﺗﺎ ﺯﻥ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﯾﮏ ﻣﺮﺩ!!
ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺲ ﮐﻪ ﺑﯽ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺩﺭﮐﻠﯿﺴﺎ ﺑﺎﮐﻔﺶ ﻣﯿﺮﻭﻧﺪ ﻭ ﻋﻮﺩ ﺭﻭﺷﻦ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ!ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﻨﺪ ﻟﺬﺕ ﺣﺮﻑ ﺯﺩﻥ ﺑﺎ ﺧﺪﺍﺩﺭ ﺑﻮﯼ ﺟﻮﺭﺍﺏ ﻣﺨﻠﻮﻁ ﺑﺎﮔﻼﺏ ﺍﺳﺖ!
ﺁﻧﻬﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺷﻌﺮﻫﺎﯼ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺁﻫﻨﮓ ﻣﯿﺨﻮﺍﻧﻨﺪ!ﺑﺲ ﮐﻪ ﺍﻻﻏﻨﺪ! ﺩﺭﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﻭﻗﺘﯽ ﺁﺩﻡ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ ﺩﺍﺭﺩ ﺣﺮﻑ ﻣﯿﺰﻧﺪ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺷﺎﺩ ﺑﺎﺷﺪ ! ﺧﺪﺍ ﺧﯿﻠﯽ ﺗﺮﺳﻨﺎﮎ ﺍﺳﺖ ﻭﻫﯿﭽﮑﺲ ﺟﺰ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽﻫﺎ ﺍﯾن راﻧﻤﯿﺪﺍﻧﺪ!
#خارج_کجاست #بهبهانی #گشت_ارشاد
پاسخ شبهه:
📍خارج جای عقب افتاده ای نیست چون نیروی انتظامی اش کاری با بی حجاب ها ندارد اما امان از قوانین شدید امنیتی علیه محجبه ها!
📍ما عقب افتاده ایم چون خیابانهایی نظیر#واک_استریت در تایلند و مرکز خریدهایی چون #دیزین_گوف در تل آویو نداریم که در آن زن تجارت شود!
📍خارجی ها خیلی با کلاس اند ولی نمیدانم چرا مانکن هایشان اکثرا از سوءتغذیه و بیماری #بولیمیا رنج میبرند و مجبورند برای پرشدن معده هایشان دستمال کاغذی استفاده کنند تا مبادا از کار برکنار شوند بسیاری هم مثل"ایزابل کارو"مانکن فرانسوی در اثر سوتغذیه میمیرند!
📍اما در مورد رنگ #سیاه میدانم که خوب میدانی در بسیاری فرهنگها رنگ سیاه نماد قدرت و پر رمز و راز بودن است.
📍خارجی ها بس که دین و اعتقادشان قویست 40 درصد زنان اتحادیه اروپا از انواع آزار جنسی رنج میبرند و ایالات متحده آمریکا با افتخار اولین رتبه در #تجاوزات جنسی را به خود اختصاص داده.
📍خارجی ها بس که میفهمند هرچه سیاسیون بگویند میشود نظر پاپ میشود دینشان..ما عقب افتاده ها نمیفهمیم نیازی به حوزه علمیه نیست!
📍به ما چه مربوط که طلایه داران تحولات سازنده در کشور ما(ملی شدن صنعت نفت،تحریم تنباکو،لغو کاپیتولاسیون)همین حوزه ی علمیه بود..چه آدمهای ساده لوحی در این حوزه ها رشد میابند مثل طلبه #کمیل_نظافتی که کلیه اش را با لبخند سجاد8ساله تاخت زد و حتی ماشینش را برای مخارج عمل فروخت!
📍خانم بهبهانی در خارج متمدن زن با مرد برابر نیست زن برده جنسی مرد است که خرید و فروش میشود!
📍در آلمان و هلندِ امروز آمار خرید و فروش بردگان جنسی از آمار فروش بردگان عادی در قرن 16تا19میلادی بیشتر شده!
📍خارجیهای با فرهنگ یادشان رفته خدا به موسی فرمود: :<فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ>کفش هایت را بیرون بیاور و مای بی فرهنگ و کثیف یادمان نرفته...
❌ماانقدر کثیفیم که لباس بزرگترین عبادت دسته جمعیمان (حج) یکپارچه سفید است!
✅آهنگین تر از #قرآن ما کدام سرود دینی را سراغ داری که شاعران جهان از آوردن مانندش عاجز باشند؟
✅من هم مثل تو زبان کنایه میگشایم و میگویم اگر فرهنگ و تمدن اینها بود که شمردم...
#ما_را_به_تمدن_چکار_بگذار_در_عقب_ماندگیمان_بمانیم!
کانال بصیرت؛پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
👈سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
▫️۲۶۰ میلیارد (صفحه ۱۷۴)
👈وزارت جهاد کشاورزی
▫️۱۶۷ میلیارد (صفحه ۵۶۹)
👈وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
▫️۱۶۲میلیارد (صفحه۵۸۶)
👈سازمان اورژانس
▫️۱۵۰ میلیارد (صفحه ۵۲۸)
👈سازمان بازرسی کل کشور
▫️۱۲۸ میلیارد_صفحه ۶۰
(از ارگان های حیاتی هر نظام!)
👈جمعیت هلال احمر
▫️۱۲۵ میلیارد (صفحه ۵۳۵)
👈وزارت صنعت،معدن و تعاون
▫️۹۷ میلیارد (صفحه ۵۹۳)
👈وزارت راه و شهرسازی
▫️۸۱ میلیارد (صفحه ۵۷۸)
👈سازمان محیط زیست
▫️۵۷ میلیارد (صفحه ۵۵۵)
👈ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
▫️۴۲ میلیارد (صفحه ۵۳)
👈سازمان غذا و دارو
▫️۳۳میلیارد (صفحه ۵۲۹)
👈سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کل کشور
▫️۲۱ میلیارد (صفحه ۴۲)
👈برنامه تامین دارو
▫️۱۶میلیارد (صفحه۵۳۰)
👈سازمان امور دانشجویان
▫️۱۱میلیارد (صفحه ۱۷۱)
👈سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور
▫️۱۱ میلیارد (صفحه ۵۱۷)
👈مرکز خدمات حوزه علمیه
(خدمات به روحانیون و طلاب!)
⛔️ ۶۰۰ میلیارد_صفحه ۱۹۶
👈شورای عالی حوزه های علمیه
⛔️ ۴۴۰ میلیارد _صفحه ۱۸۴
👈 جامعه المصطفی العالمیه
⛔️۳۰۰میلیارد_صفحه ۲۰۱
👈حق بیمه طلاب و روحانیون غیرشاغل
⛔️ ۲۹۶میلیارد_صفحه ۱۹۶
👈شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران
⛔️ ۲۵۸ میلیارد_صفحه ۲۰۱
👈نهاد رهبری در دانشگاه ها
⛔️۱۲۹میلیارد_صفحه ۱۶۷
((خلاصه شده))
پاسخ شبهه:
چند روزی است که رسانه های ضدانقلاب، حمله وسیعی علیه بودجه برخی مراکز حوزوی و فرهنگی و تبلیغی مثل جامعه المصطفی، موسسه امام خمینی(ره)، حوزه های علمیه و.. آغاز کرده اند.
در اینکه برخی از این هزینه تراشی ها نظیر بودجه 5 میلیاردی برای اداره پورتال بیت امام! و.. واقعا چه توجیهی دارد، حرفی نیست. و بازدهی هر یک از این موسسات، مثل دیگر وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی باید مشخص و شفاف باشد..
✔️اما خوب است کهبدانیم:👇👇
🔸 کل بودجه #فرهنگی کشور، تقریبا هزار میلیارد تومان است (یعنی نصف اختلاس تهیه کننده فیلم #شهرزاد !)
📍بخش اصلی این بودجه، سهم #وزارت_ارشاد است؛ برای تغذیه روزنامه های زنجیره ای و فیلمها و کتابهای مبتذل و ترویج کننده لاقیدی در جامعه!!!!
📍اما آیا کشور به بودجه برای تبلیغ دین و مسائل اعتقادی نیاز ندارد؟! حتی کشورهای غیرمسلمان هم برای ترویج مسیحیت، یهودیت، حتی سکولاریسم و ... بودجه تصویب میکنند ومیلیاردها هزینه میکنند، اما آیا ما برای تبلیغ اسلام و تحقیقات دینی نباید هزینه کنیم؟!
📍 تنها یک مثال برای درک نیاز کشور به #بودجه_مذهبی کافی است:
سالانه هزاران #تازه_مسلمان با زحمت و مشقت فراوان، از کشورهای غیرمسلمان به #ایران هجرت میکنند تا #قرآن و معارف شیعی را بطور صحیح و کامل در ایران بیاموزند و.. آیا آنها را به حال خود رها کنیم تا در محیط کفر تنها و بدون پشتوانه علمی باشند؟ تا جذب فرقه هایی چون وهابیت و.. شوند؟! آیا در قبال مسلمانی که به کمک علمی ما نیاز دارد مسئولیتی نداریم؟!
البته که داریم:
دانشگاهی به اسم «#جامعه_المصطفی» در قم، مخصوص آنها تاسیس شده که 30 هزار طلبه از 120 ملیت در آن در حال تحصیل هستند و تاکنون 40 هزار فارغ التحصیل داشته که هر کدام مبلغ مکتب تشیع در کشورهای خودشان هستند. اما تمام بودجه این دانشگاه، 239 میلیارد تومان است. یعنی کمتر از قیمت کاخ شخصی آن وزیر #لواسان نشین و ویلای آن آقای ولنجک نشین.
📍بهتر نیست دو وزارت #بهداشت و آموزش و پرورش که تقریبا نصف بودجه کل کشور را می بلعند، را به مطالبه بگیریم که این وزارتخانه ها با هزینه های درمانی هنگفت، با دانش آموزی که پس از چندین سال درس خواندن، برای زبان یادگرفتن و کنکور و آشپزی و آموزش یک شغل باید راهی آموزشگاههای خصوصی شوند؟ به راستی چرا کسی نمی پرسد این وزارتخانه ها چه بازدهی و چه پیشرفتی دارند؟!
📍وزارت کار ،تعاونو رفاه اجتماعی، وزارت راه وشهر سازی و... با اینهمه بودجه های کلان چه بازدهی قابل قبولی داشته اند؟؟
این وزارتخانه ها که باید پاسخگو باشند در برابر بیکاری جوانان، فقر ، گرانی ، معضلات مسکن وراه وسلامت وبهداشت و.....چرا کسی ازآنها مطالبه نمیکند ، چرا مردم ،آنها را به چالش نمیکشند،
چرا رسانه ها مطالبات مردم را ازآنها بازخواست نمیکنند؟!
📍چرا تنها وقتی که حرف از فقر وبیکاری وگرانی میشود ، انگشت اشاره برخی به سوی اندک بوجه ی فرهنگی ،مذهبی وقرآنی نشانه میرود؟!
✅پس وظیفه آنوزارتخانه ها چیست ؟! نکند فقط حیف ومیل کردن و خدای نکرده چال کردن آنهاست.
📍آگاه باشیم که همه ما در قبال این مسائل مسئولیم ، مسئولیم که باید مطالبه کنیم و به چالش بکشیم
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
بسم الله الرحمن الرحیم.
امروز خبری در رسانه های جهان در مورد پرتاب موفقیت آمیز دوماهواره تصویر برداری عربستان سعودی مخابره شد.خبری که اندوه فراوان و بغضی درد آور را برای دلسوزان سرزمین ایران به همراه دارد.عربستان سعودی و پرتاب ماهواره!! همان عربستانی که در ادبیات محاوره ای خود شتر چران میخوانیمشان!!
به صراحت اعلام میکنم خیانتی که دولت تحقیر و نا امید، در حق این مرز و بوم روا داشته حتی دولتمردان قاجار انجام نداده اند!
یکی از بومیان برزیل بعد از رفتن استعمارگران اسپانیایی گفته بود وقتی آنها آمدند ما طلا داشتیم و آنها انجیل! وزمانی که آنها رفتند ، ما انجیل داشتیم و آنها طلا!!
این داستان حکایت امروز کشور ماست!
چند سال قبل، تحریم بودیم ، دلار سه هزار تومان بود، غول تورم و گرانی افسار پاره نکرده بودند، هرسال خبر موفقیت در پرتاب موشکهای ماهواره بر، پرتاب ماهواره، سلول های بنیادی، پیشرفت در تکنولوژی هسته ای و صدها جهش علمی ، آن هم در شرایط تحریم دل ها را شاد و امید به آینده ای پیشرفته را زنده می کرد، به یاد داشته باشید که در شرایط تحریم قرار داشتیم!!
شیخکی با وعده رفع مشکل آب خوردن و رفع تحریم و با کلیدی که با خود آورده بود ، جهش علمی و فضایی کشور را قفل کرد تا دل ارباب کدخدا را بدست آورد!! و برجام را برای ما آورد!
ما برجام داشتیم ولی هسته ای نداریم!
ما برجام داریم ولی ماهواره و موشک ماهوره بر نداریم!
ما برجام داریم و...... دلار به نوزده هزار تومان رسید! ما برجام داریم و گرانی و تورم مهار ناشدنی شده اند!
ما برجام داریم و در حالی که عربستانی های شتر سوار ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه تجهیزات نظامی کرده اند، بودجه دفاعی کشور را در این چند سال به اندازه بودجه دفاعی کشورهایی مثل ، گابون و جیبوتی تنزل داده ایم!!
اگر امروز جناب صالحی دم از کاهش حقوق خود میکند علتش را باید در روزی که باقسم جلاله برجام را به کشور تحمیل کرد بیابد! ویا اگر جناب نوبخت به کاهش درامد های کشور اشاره میکند، کاش اشاره ای هم به رقم های غارت و تاراج بیت المال توسط دوستان و هم قبیله ای های نامحترمشان میکردند!
القصه، غم توقف صنایع فضایی و هسته ای برای دلسوزان سرزمین ایران اندوه بزرگی است و این اندوه زمانی دردناکتر میشود که دشمن اصلی این کشور به سرعت در حال پیشرفت در صنایع فضایی و هسته ای است!
بگذریم از داستان FATFو ۲۰۳۰ و پیوستن به معاهده منع گسترش گاز های گل خانه ای که خود حدیث دردناک دیگری است که توسط جماعتی احمق! خائن و نفوذی! بی لیاقت و بیسواد و ترسو و بزدل سیاسی که حتی با آب و صابون هم نمی توان روی سیاهشان را پاک کرد!
زمانی که ما ماهواره پرتاب میکردیم عربستان صعودی و امارات سر گرم شتر سواری بودند!! اما امروز....
ننگ بر شرف و وجدان و غیرت نداشته جماعت کدخدا پرست غرب لیس!!
اَلْعِلمُ إمامُ الْعَمَلِ وَالْعَمَلُ تابِعُهُ يُلهَمُ بِهِ السُّعَداءُ وَ يُحْرَمُهُ الأْشقياءُ؛
دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مىشود و بدبختان از آن محرومند.
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن سوال:
🔰فواید و ارزش خواندن تسبیحات حضرت زهرا(سلام الله علیها) بعد از نماز چیست؟
پاسخ سوال:
✅بخشیده شدن گناهان، از فواید خواندن تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها بعد از نماز است که چیز کمی نیست..
🍃از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود کسی که بعد از نماز صبح، قبل از این که پایش را بردارد، تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بگوید، خداوند، گناهش را میآمرزد. و از الله اکبر شروع کند. «مَنْ سَبَّحَ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ (علیها السلام) قَبْلَ أَنْ يَثْنِيَ رِجْلَهُ بَعْدَ انْصِرَافِهِ مِنْ صَلَاةِ الْغَدَاةِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ وَ يَبْدَأُ بِالتَّكْبِيرِ» (1)
🍀 هم چنین از امام صادق (علیه السلام) نقل شده که فرمود کسی که بعد از نماز فریضه، تسبیحات حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) را پیش از این که دو پایش را بردارد، بگوید و بعد از آن، یک بار «لا إله إلا الله» بگوید، بخشیده میشود. «مَنْ سَبَّحَ اللَّهَ فِي دُبُرِ الْفَرِيضَةِ قَبْلَ أَنْ يَثْنِيَ رِجْلَيْهِ تَسْبِيحَ فَاطِمَةَ (علیها السلام) الْمِائَةَ وَ أَتْبَعَهَا بِلَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مَرَّةً وَاحِدَةً غُفِرَ لَه» (2)
1. حمیری، عبدالله، قرب الإسناد، ص 4، ح 11
2. برقی، احمد، المحاسن، ج 1، ص 36، ح 34
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
اسی و پشبه شناسی و
شپش شناسی انجام داد عزیزمن.
نهما:
گفتی :ما گرفتار افکاری همیشگی بودیم !
بدونِ هیچ راهی برای شناخت!
حال سوال من: کی راه شناخت رو برای تو بسته ؟ دین که تشویق می کنه یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد سال عبادته . راستش خودت بستی عزیزم چون بیشتر وقتت رو درگیر کلش بازی کردن و تو پارکها علافی و مسایل دیگه ای هستی ( منظورم نویسنده است ها سوء تفاهم نشه) خب وقتی هیات کم میری یا با آدم های صالح و متفکر نشست و برخاست نداری و از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی تغذیه می شی مسلم هست که کار به اینجا میرسه…
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
توی کلاس دینی وقتی ۱۱ سالم بود معلم میگفت :
نباید ” مشروب ” بخوری !
من اصلا نمیدونستم مشروب چیه !
معلم دینی یادم داد !!!
میگفت نباید با ” دخترا ” بازی کنی !
نباید به بدنشون ” نگاه ” کنی !
من اصلا توی بازی با دخترا متوجه بدنشون نبودم!
معلم دینی یادم داد !!!
معلممون میگفت …
نباید بدون عقد شرعی ” هـمـبـسـتر ” بشی !
من از حرفهاش چیزی نمی فهمیدم !
نمی دونستم چی میگه!
معلم دینی یادم داد !!!
میگفت اگه خواهر داری …
نذار بدون روسری بره جلو ” نامحرم” !
من نمی خواستم به خواهرم ” زور ” بگم!
معلم دینی یادم داد !!!
میگفت زنها ” نصف ” مردها ارث میبرن !
من نمی خواستم به زنها جور دیگه نگاه کنم !
نمی خواستم ” حقشون ” رو بخورم!
معلم دینی یادم داد !!!
سرکلاس دینی همیشه حرف از ” دوری ” از زنها !
و حرف ” بهشت و حوری و شهوت ” بود!
ما جدا افتادیم از ” جنس مخالف ” !
ولی همیشه راجع بهشون با ما حرف زدند!
همیشه تکرار کردند !!!
« یه جور عقده شد » …!
تکرار ، تکرار ، تکرار و …!!!
ذهن هایی که فقط پر شده بود از ” شهوت ” !
بدونِ هیچ خاطره ای!
ما گرفتار افکاری همیشگی بودیم !
بدونِ هیچ راهی برای شناخت!
ما از جنس مخالف ” جدا ” بودیم!
واسه همینه الان بلد نیستیم …
رفتار با جنس مخالف رو!
واسه همینه تا یه زن میبینیم ذهن مون،
رفتارمون جوریه که خودتون میدونید!
معلم دینی از جنس مخالف برای ما …
ذهنیت ” انسانی ” نساخت !
ذهنیت ” ابزاری ” ساخت !!!
یه روز گفت از رو آیات قرآن بخون …
خوندم ولی نفهمیدم !!!
اون وادارم کرد کاری انجام بدم که نمیفهمم!
من نمی فهمیدم معنی کلمه ها رو !
فقط میخوندم، بعد گفت حفظ کن !
حفظ کردم همون چیزی که نمی فهمیدم رو!
بعد توی جشن ۲۲ بهمن …
همون آیات رو همخوانی کردیم!
به ما جایزه دادند !
بخاطر چیزی که نفهمیده بودیم !!!…
ولی حفظ کرده بودیم!
معلم دینی به ما یاد داد …
هر چیز که اطرافمون؛ خوبه ! «نعمت خداست»!
هر چیزی که بده ! «حکمت خداست»!
ما این وسط یه مشت علافیم !!!…
که کاری از دستمون ساخته نیست …!!!
معلم دینی بود که یاد داد …
قبل انجام کار بگو «بسم الله الرحمن الرحیم» !
ولی یاد نداد قبلش باید ” فکر ” کنیم!
معلم دینی بود که یاد داد ” تقیه ” کنیم !
یعنی میزان ” تقوای” شما بسته به ” شرایط ” تعیین میشه !
یعنی اگه صلاح بود که ” دروغ ” بگید ! اشکالی نداره !
یا اگه صلاح بود یه نفر رو ” بفروشید ” ! اشکال نداره !
یا اگه صلاح بود ” منت کشی ” کنید ! اشکال نداره!
معلم دینی بود که سر صف نماز ” تهدید ” کرد !
اگه کسی که ” خندیده ” رو ” معرفی ” نکنیم !
از همه نمره انضباط ” کم ” میکنه !
همونجا بود که معنیه ” آدم فروشی ” رو فهمیدیم!
معلم دینی بود که گفت …
هر کس بیاد ” راهپیمایی” ۲ نمره بهش ” کمک ” میکنه!
همونجا معنی ” دستمال به دستی” و …
” پاچه خواری ” رو فهمیدیم!
الان از ما چی مونده !!!؟؟؟
آدمایی هستیم که …
همه چیز و همه اطرافیان خود را ” میفروشیم ” !
” ریا ” میکنیم ” تقیه” !
جلوی رئیس مون مطیع محض هستیم !
تا به پول و قدرت و احترام برسیم!
واسه رسیدن به یه ” زن ” …
از غرور، شرف، همه چیزمون میگذریم !
همه ” ترفندها ” رو به کار میگیریم !
اما پس از رسیدن به ” خواسته ” مون …
مثل یه ” ابزار ” کنار میذاریمش !
نمی فهمیم که اونم یه ” انسانیته” …!!!
ما پـسـران ایرانیم …
مـَردان ایرانیم …
دوست داشتیم “خوب ” باشیم …!!!
ولی ” مُعلّم دینی” داشتیم !!!…
من دوست دارم برگردم به ” ۱۱ سالگی” …!
وقتی معلم دینی رو دیدم ” ترک تحصیل” کنم …!
چون ترک تحصیل بهتر از ترک “انسانیتهّ…!!!

جواب شبهه:
فَمَن کَانَ مُؤْمِناً کَمَنْ کَانَ فَاسِقاً لاَ یَسْتَوُونَ
آیا کسى که مؤمن است همچون کسى است که از فرمانِ خداى بیرون رفته! هرگز برابر نیستند .
این شبهه قدیمی است . هیچ شبهه ای تماما باطل نیست بلکه ادغامی شده از حق و باطل . یا نتیجه گیری باطلی از آن می شود . در مورد متن فوق باید بگویم که بیشترش باطل است خصوصا نتیجه گیری اش .
شبهه فوق از چند بخش تشکیل شده که یکی از تاکتیک های آن پرگویی و پراکنده گویی است. از یازده سالگی شروع کرده، ناگهان به تقیه می رسد تا به تظاهرات روز قدس و ۲۲ بهمن برسد، بعد به آدم فروشی و معنای آن بپردازد و … .خب انصاف بدین من به کدومش الان پاسخ بدم! چند صد ساعت باید با شما صحبت کنم تا قانع بشوید . این پر گوییها به این سه دلیل می باشد:
اول – القای تعدادی شبههی متفرق که مخاطب نداند به کدامش توجه و تمرکز کند.
دوم – مخاطب گمان کند لابد گوینده حرفی برای زدن دارد که اینهمه پرگویی کرده است و سوم آن که پاسخ دهنده نتواند تصمیم بگیرد که حالا به کدام یک پاسخ دهد؟ و اگر بخواهد
همه را فراز به فراز تحلیل و پاسخ د
ندم ولی نفهمیدم
!!!
اون وادارم کرد کاری انجام بدم که نمیفهمم!
مگر انسان هر چیزی که به شناخت کامل آن دست پیدا نکرده است را کنار میگذارد؟ برای مثال آیا انسان بیسواد به رد تمام مطالبی که می شنود و می بیند می پردازد و چون بیسواد است هیچ چیزی را قبول نمیکند؟ یا از انسان باسواد و مطلعی برای فهم آن کمک میگیرد؟ در مورد قرآن نیز همین گونه است، فردی که با زبان عربی آشنایی ندارد میتواند با مراجعه به متخصصین و اهل آن به درک و فهم کلام الهی دست پیدا کند. در عصر حاضر ترجمه قرآن به زبانهای بسیار زیادی موجود است و راه فهم قرآن بسته نیست. افتخار پیامبر ما اینست که محمدا عبده و رسوله . نه عرفه و رسوله . دقت کن عبد نه عرف . یعنی مثل برده به خدا بگو چشم ، ادای روشنفکرها رو در نیاریم . خدای روشنفکری توی دین ماست عزیزم . ضمنا همانطور هم که بنده که مثلا شبیه معلم دینی هستم ولی نیستم همین تابستان سرکلاس قاعده ای را برای بچه های دبیرستان امام رضا (سوم ها) باز کردم بنام قاعده تاثیر متقابل عمل و رفتار بر ذهن آدمی . شناخت و معرفت مقدمه عبادت است ولی اگر هم حاصل نشد قرار بر این نیست که عبادت متوقف شود یا احکام دین تعطیل گردد . اگر شخص ۳۰ ساله شد و به شناخت نرسید یعنی نماز نباید بخواند ! آیا این شناخت قابل نشان دادن است ! فکر کردید مثل امور مادی با چشم دیده می شود! بنظرتان فلسفه تشویق یا تنبیه کودک ، ۵ سال قبل از بلوغ برای انجام واجباتی مثل نماز چیست ! آیا این کودک چیزی می فهمد ؟ مسلما نه پس فلسفه اش چیست ؟ رفتار و عمل چون یک سرباز است که فرمانده یعنی عقل و تفکر را به دنبا خود می کشاند . مخاطب را هم ارجاع می دهم به خواندن کتاب رابطه عبد و مولای استاد پناهیان . همچنین کتاب چگونه دستورات دینی ما را تربیت می کنند از همین نویسنده.
هفتما: خب، حالا چه کنیم که [این دروغگو] وقتی یازده ساله بود، معلمش به او چه گفته است؟ اگر کسی بگوید: معلم شما بی خود کرد به شما پسر یازده ساله، بحث از حجاب دختر، یا احکام ارث و دیه دختران را بیان کرد کافیست؟ یا حتماً باید به این قصهی من درآوردی، چنان اهمیتی بدهیم که گویا چشم انداز فلان مکتب را نقد میکنیم، و بعد فراز به فرازش را تحلیل و نقد کنیم؟!
آیا آن معلم نادان، با شما در سن ۱۱ یازده سالگی در مورد “تقیه” صحبت کرده است؟!
نکند انتظار دارد که هر کجا به گمان خودش احساسی نوشته گریه کنیم، یا حرف هایش را قبول کنیم و بگوییم: ای وای! این اسلام عجب دینی است؟!
نکند انتظار دارد که دین خود را از گفتههای آن معلم خیالی و دریافتهای این کودک یازده ساله بشناسیم؟! دین اینقدر قشنگ است که ادواردو آنیلی ایتالیایی شیعه شد و از تمام ثروت خاندانش دست کشید بخاطر حفظ دین . اگر باور ندارید از دوستان هیات بپرسید که نمایشگاهش را در مدرسه برگزار نمودند.
شما چرا در همان یازده سالگی و خاطرات آن معلم، درجا زدهاید؟ آیا هیچ گاه دوازده ساله و پانزده ساله نشدید؟! به عمرتان معلم دیگری ندیدید و سخن دیگری نشنیدید؟!
قرآن که عمراً نخواندهاید، اما حتی یک کتاب نیز [به ویژه در اصول عقاید] نخواندهاید و ناگهان درس ناخوانده وارد مباحث فقی (حقوقی) شدید و در این میان نیز فقط بحث ارث و دیه را انتخاب کردید؟! بدیهی است که آن تدریسها، چنین نوابغی بار میآورد!
از همان نویسنده میپرسیم: فرض کنیم که الان هجده سال دارید [البته اگر از اعضای شبکهی شبهه پراکنی بهاییت که اغلب بزرگسال هستند نباشید]؛ آیا در این شش سال، این چند تا سؤال ساده را نگه داشتید تا تکنولوژی پیشرفت کرده و بتوانید در فضای مجازی منتشر کنید؟!
به او می گوییم: خیلی راحت میتوانستید این چند مطلب را از چند نفر که می دانند سؤال کنید و یا در همان فضای مجازی پیگیری کنید و به پاسخ برسید، نیازی نبود تا برای یک مملکت منتشر کنید تا همه بدانند که معلم شما در یازده سالگی، به شما چه گفته است!
در خاتمه می گوییم: اول آن که بدانید اسلام عزیز با این قصه ها و انشاهای چند خطی، رد و تکذیب نمی شود – دوم آن که هیچ کس محل نمی گذارد، مگر کسانی که قبل از خواندن، بر همین مواضع باشند و شما فقط به آنها خوراک می دهید – سوم آن که ما و بقیه نیز منفعل شما نمی شویم که شما یک قصه چند خطی بنویسید و بعد ما چند کتاب در بارهی اصول دین – فقه – انقلاب و … بنویسیم.
هشتما : مهمترین ذکر ما دینداران لااله الا الله می باشد یعنی اول نفی و بعد اثبات . یعنی اول اخ و اه بعدش خوبی ها . یعنی اول انکار بدی ها . ترجمه اش: نیست هیچ معبودی . قرآن را با اعوذبالله شیطان الرجیم شروع می کنیم یعنی اول اعلام برائت از شیطان . لذا روش قرآن هم به اینگونه است اول خیلی از چراغ قرمزها را نشان می دهد تا بدی ها نرود خوبی ها جایی برای رشد ندارد . تا در زمین کشاورزی آفت ها از بین نرود شما هزار تا محصول خوب هم بکاری
سودی ندارد لذا اول باید آفت شن
هد همانطور ک
ه عرض کردم خودش چند جلد کتاب می شود.
پس تنها راه همین است که بصیر باشیم و منفعل هر نوشتاری نگردیم و اهمیت نداده وخود را شبیه باصطلاح روشنفکر جا نزنیم و نادانسته برای دیگران ارسال ننماییم تا آنان خوشحال شده و به ما بخندند. دین ما یک دین کاملا عاقلانه ای است و احمق ها سمت این دین نمی آیند و اگر بیایند سریعا دفع می گردند افتخار کنیم که دینداریم…
اولا: نویسنده شبهه با توهین به قشری دلسوز و متعهد از فرهنگیان کشور که بنابه وظیفه شغلی خود، مسئولیت سنگینی به دوش دارند، تلاش می کند همه مشکلات رفتارها و زشتی های جامعه را به گردن دین و مبلغان دینی بیاندازد. حال آنکه، زشتی ها و بداخلاقی هایی مثل تملق و حرام خواری و بی بندوباری نتیجه عمل نکردن به اسلام است، نه نتیجه تبلیغ آن!!!
معلم دینی وظیفه دارد دانش آموز را با احکام شرعی و حلال و حرام آشنا کند. البته به اقتضای سن و ویژگی های دانش آموزان.
دوما: نویسنده متن، روایتی خنده دار، عجیب و توهم برانگیز از آموزش مسائل دینی در مدارس بیان کرده، گویی اصلا در ایران آموزش ندیده.
آیا معلم دینی ایشان، فقط همین چند نکته را گفته؟ بعید است. زیرا معلم دینی از وجوب نماز، احترام به والدین، حق الناس، کمک به فقرا و یتیمان و حتی حیوانات، مهربانی خدا، فداکاری و کینه جو نبودن، و… هزاران نکته اخلاقی و اجتماعی سخن می گوید. چرا این مطالب را نشنیده است؟
فقط در مورد مشروب ! و روابط دختر و پسر! (که لابد انتظار داشته معلم از دوستی های خیابانی و شیوه های حاملگی در نوجوانی مثل کشورهای غربی و.. تعریف کند) و ارث زن! (که هر معلم دینی بخوبی می تواند مسئله عادلانه بودن تفاوت ارث بین زن و مرد را تبیین کند،) مطالب را شنیده!! عجیب است.
سوما: سطح علمی و کیفیت آموزشی همه اساتید و معلمان یکسان نیست و خطا و نقاط ضعف در هر انسانی وجود دارد، اما انتشار چنین متونی تنها با هدف تمسخر و شبهه افکنی در باورهای دینی جامعه صورت میگیرد. شبهاتی که بارها و بارها پاسخ داده میشود ولی مجددا به رنگ و سبکهای مختلفی، منتشر می گردد.
هشیار باشیم .
چهارما : این اسلام نیست که تلاش می کند تا مطالب بالاتر از نیاز و سن بچه ها را به ایشان بیاموزد بله این فرهنگ غرب است که آموزش مسائل جنسی در سنین کودکی را نهادینه می کند به سوره یوسف نگاه کنید خداوند به زیبایی و با حیای هرچه تمام تر یکی از خفن ترین داستانهای عشقی قرآن را به تصویر می کشد .. این اسلام نیست که به زن نگاه ابزاری دارد بلکه غرب است که زن را به ابزاری برای تبلیغ و فروش کالا تبدیل کرده اند. یکی از شبهات این متن، ناعادلانه معرفی کردن احکام ارث زنان است، و حال این که تفاوت ارث یا دیه در زنان و مردان تنها در جهت حمایت بیشتر از خانواده است چرا که در اسلام مرد ، مکلف به تأمین نفقه و هزینه های زندگی خانواده است و وقتی از بین می رود دیه ی بیشتری به خانواده اش میدهند و یا وقتی ارثی قرار است توزیع گردد به مردان بیشتر میدهند. برعکس آنچیزی که در شبهه نشان داده میشود، این محصولات فرهنگی غربی (مثل کارتون ها و بازی های کامپیوتری غربی و …) هستند که ذهن و فکر کودکان را از مفاهیم جنسی و مبتذل پرمیکنند. اگر چه در کتب دینی مدارس تلاش میشود تا کودکان و نوجوانان درست خوانی قرآن یا حفظ برخی از سوره های قرآن را بیاموزند، اما در کنار آن، مضامین عالی و داستانهای آموزنده قرآنی نیز تعبیه شده است. همانطوری که اسلام به گفتن “بسم الله الرحمن الرحیم” در آغاز کارها توصیه کرده است، به تفکر و تعقل و کسب دانش هم تأکید کرده است. اسلام هم به عوامل مادی (مانند تلاش و دانش) و هم به عوامل معنوی (مانند دعا و توکل) در انجام کارها اصرار دارد.
پنجما : از شبهات دیگر این متن، تحریف در معنی دروغ مصلحت آمیز به دروغ برای کسب منفعت است و حال این که دروغ مصلحت آمیز ابعاد کاملاً مشخصی مانند کمک برای اصلاح ذات بین و یا جلوگیری از قتل ناحق نفس دارد، نه در جهت تأمین منافع شخصی. یکی از نکات این شبهه تلاش برای گنجاندن رفتارهای بدی مانند آدم فروشی یا چاپلوسی در آموزه های دینی است که البته هیچ مبنایی ندارد. تشویق و تنبیه از ابزار مهم تربیتی هستند ولی در این شبهه اگر کسی را بابت راهپیمایی، نماز جمعه یا حجاب تشویق و یا بابت کارهای ضد دینی تنبیه کنند، این تشویقها و تنبیه ها را در جهت چاپلوسی و ریاکاری تعبیر می کنند. در این شبهه، عبارت تقیه را به معنی ریا و منفعت طلبی تحریف کرده اند، در صورتی که تقیه یعنی حتی در شرایط سختی و فشار هم نباید از اصول کوتاه آمد و باید مترصد و آماده ماند. در این شبهه، کوشیده اند تا با تحریفِ اسلام و دروس دینی، اسلام و معلم دینی را عامل بد شدن ایرانی ها و ترک انسانیت معرفی کند در صورتی که مردان مومن با وفاترین و مورداعتمادترین مردان دنیا هستند.
ششما:
گفتی یه رو
ز گفت از رو آیات قرآن بخون …
خو
📸پاسخ معنادار مسعود ده نمکی به جو سازی جدید محمود صادقی
🔹ایران تنها کشوری است که مسئولین آن نقش اپوزیسیون و مخالف خوانی را خودشان بر عهده می گیرند . به تعبیری برای فریب مردم نقش سوپاپ اطمینان را بازی می کنند تا دهان ها را ببندند.
🔹پول می گیرند که کار کنند و از عملکرد 40 سال گذشته امثال خودشان دفاع کنند ولی به نظامشان فحش می دهند یعنی هم از توبره می خورند هم از آخور.
🔹امثال این مثلا دکتر حقوق که فعلا حقوق بگیر مجلس است کم نیستند. در سواد رسانه ای و حقوقی ایشان همین بس که فرموده بزرگترهایش برای پرت کردن حواس مردم از مطالبات معیشتی عکس پشت صحنه اخراجی هارا به جای سال 78 پست گذاشته.
🔹این ها حتی شرافت برخی ژنرال های شاه را ندارند که تا چوبه اعدام به نظامشان وفادار بمانند.
@Antishobhe
متن شبهه:
چرا اعراب به ایرانیان عجم میگفتند؟
هنگامی که قتیبه، خوارزم را فتح کرده بود، روز سوم در میدان بزرگی برای مردم صحبت میکرد.وی دستور داد که از بین فاضلان خوارزم چهار هزار تن بیاورند.سر هر چهار هزارتن را در یک روز بریدند و از آن روز دستور داد تا هرکسی به زبان پارسی گویش کند زبانش را ببرند. مردم خوارزم از ترس بریده شدن زبانشان، از حرف زدن خودداری میکردند.به همین روی به آنها عجم یا گنگ میگفتند. (علم و دانش در ایران باستان و تأثیر آن بر جهان، پرویز شهریاری)
پاسخ شبهه:
🔸ابتدا باید معنی لغت عجم را در لغت نامه ها بررسی کنیم
عجم (ع َ ج َ): به معنی متضاد عرب است (اقرب الموارد) مفرد عجمی است همانطور که عرب مفرد عربی است (لسان العرب) به نقل از لسان العرب ابواسحاق زجاج در کتاب تهذیب خود آورده است که عجم کسی است که فصیح عربی صحبت نکند هرچند عرب باشد. (لسان العرب)
🔸شاید منظور از بکاربردن عجم بر غیراعراب به خاطر آن است که آنان بر حروف خود نقطه قرار می دادند ولی اعراب نقطه قرار نمی دادند (غیاث اللغات)
🔻بررسی ادعاهای متن:
🔸أبو حفص قتیبة بن أبی صالح معروف به قتیبه بن مسلم؛ وی در سال 49 گویا در بصره بدنیا آمده است. پدر وی از خدمتکاران یزید بن معاویه بود و از مادر وی اطلاعات دقیقی وجود ندارد.
🔸وی در دوران حجاج معلوم الحال پا به عرصه سیاست گذاشت و مانند فرمانده اش از هیچ جنایتی ابایی نداشت اما جنایت وی در کشتن جمعیت کثیری در شهر خوارزم به صورت مشخصی در منبع موثقی نقل نشده است؛ البته گزارشات مشابهی وجود دارد مثلا:
🔸ابوریحان بیرونی در کتاب آثارالباقیه گزارشی از کشتار گروهی از دانشمندان و کسانی که به خط خوارزمی آشنا بوده اند آورده است؛ اما این گزارش تنها در همین منبع نقل شده، بنابراین نمی توان به آن استناد کرد.
🔸در برخی منابع دیگر نیز اتفاقات خاصی را نقل کرده اند که یا توسط شخص قتبیه صورت نگرفته و یا در خوارزم نبوده است؛ به هر حال از جهت سندی نمی توان ادعای شبهه را پذیرفت.
🔻این شبهه از جهت دیگری نیز باورپذیر نیست:
🔸اعراب از کلمه عجم حتی قبل از ظهور اسلام استفاده می کردند؛ بهترین دلیل ما می تواند آیه قرآن باشد. قرآن کریم در آیه 44 سوره فصلت در بیان دلیل عربی بودن قرآن می فرماید:
« وَ لَوْ جَعَلْناهُ قُرْآناً أَعْجَمِيًّا لَقالُوا لَوْ لا فُصِّلَتْ آياتُهُ ءَ أَعْجَمِيٌّ وَ عَرَبِيٌّ ...»
و اگر قرآنی غیر عربی گردانیده بودیم، قطعاً می گفتند: چرا آیه های آن روشن بیان نشده؟ کتابی غیر عربی و [مخاطبِ آن] عرب زبان؟
🔸کاملا واضح است که آخرین آیه قرآن کریم در سال 10 هجری نازل شده است؛ و پیامبر اکرم در سال 11 هجری از دنیا رفته اند. و از آنجا که قتیبه در سال 49 هجری به دنیا آمده است؛ و از آنجا که در سال 92 هجری موفق به فتح خوارزم شد بنابراین:
🔸بین نزول آیه کریمه تا تولد قتیبه، حداقل قریب به 39 سال فاصله است.
🔸بین نزول آیه کریمه تا فتح خوارزم، حداقل 82 سال فاصله است.
🔸بنابراین استفاده از کلمه عجم بر غیراعراب و یا عرب زبان ها؛ حداقل از 82 سال قبل سابقه داشته است و ادعای آقای پرویز شهریاری از روی حماقت و یا از روی جهل و شاید از روی عداوت بوده است.
🔸ذکر نکته دیگری لازم است که حکام بنی امیه؛ حفظ حکومت را بر هر چیزی مقدم می داشتند و حتی از دین برای این کار استفاده می کردند؛ آنها برای آنکه مردم را ساکت نگه دارند به آنها از جهت دین سختی نمی دادند؛ تا جایی که نماز را به فارسی خواندن باب کردند تا مردم مجبور به یادگیری عربی نباشند. هر چند بعضا تعصب ها باعث می شد تا در برخی دربارها فقط به عربی صحبت شود. (تاریخ بخارا، ابوجعفر نرشخی، چاپ 1351، ص 67)
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈
متن شبهه:
آیا بازجو میتواند به زندانی تجاوز کند تا اعتراف بگیرد ؟
ج:احتیاط واجب است که قبل از این کار حتما وضو بگیرد و هنگام عمل ذکر بگوید. اگر زندانی زن است هم از فرج هم از دوبر دخول اشکال ندارد بهتر است در محل باز جویی کس دیگری نباشد . اما اگر زندانی مرد است اخوط است در حضور دیگر بازجویان دخول صورت گیرد .
سوال : تجاوز به دختران باکره چه حکمی دارد؟
ج . اگر قرار است زن را اعدام کنند . برای بازجو به اندازه یک حج تمتع واجب صواب دارد و به همان اندازه بر گناهان دختر افزوده میشود . اما اگر زندانی قرار نیست اعدام شود . به اندازه زیارت کربلا برای بازجو صواب دارد
پاسخ شبهه:
✅1. منافقین مشابه این شایعه را در دهه 60 منتشر کردند تا جمهوری اسلامی را تخریب کنند اما چند سالیست به نام آیت الله مصباح بازنشر می شود که در پایگاه اطلاع رسانی ایشان هم تکذیب شده است!
✅2. این فتوای عجیب در هیچ منبع معتبری یافت نمی شود و تصویر منتسب به شایعه نیزجعلیست و عمدا به نام و تاریخ و شماره صفحه نشریه ادعایی اشاره نشده، تا قابل راستی آزمایی نباشد!
✅3. ادعای شایعه نه تنها هیچ مبنایی در اسلام و فقه شیعه ندارد و هیچیک از علما و مراجع چنین فتوایی ندارند، بلکه مطلقا مغایر آموزه های دینی و مستوجب مجازات مرگ است!
✅4. در اسلام شكنجه مشروعیت ندارد و طبق اصل 38 قانون اساسی، هرگونه شكنجه برای گرفتن اقرار یا كسب اطّلاع ممنوع است!
✅5. هر كس محكوم به قصاص شود، با همان حالت اعدام می شود و فرق نمی كند دختر باكره باشد یا غیر باكره! بهشت رفتن، نتیجه ایمان و عمل صالح است، نه چنین ادعاهای مضحکی!
✅6. با نگاه دقیق تر متوجه چند غلط املایی در متن خواهید شد که خود نشان دهنده این است که تنظیم کننده این متن سواد کافی هم نداشته!
🔺اگر ما ملت که الان مدعی هستیم که رژیم ما اسلام است،حکومت،حکومت عدل است و امثال ذالک و ببه دنیا هم اعلام کردیم و دنیا هم شناخته مملکت ما را به اسم جمهوری اسلامی، ممالک دیگر شناختند اکثرا و الان ما را یک رژیم اسلامی می دانند، اگر چنانچه ما محتوای این رژیممان اسلامی نباشد
🔺کارهائی که می کنیم منطبق نباشد با قوانین اسلام، سر یک قضایای جزئیه ای با هم معارضه بکنیم، سر یک قضایای جزئیه ای با هم دشمنی بکنیم، سر یک قضایای جزئیه ای برای دیگران کارشکنی بکنیم که همه اینها مخالف با قواعد اسلام است، اگر یک همچو چیزی بشود و دنیا بگوید که اسلام هم همین است، همین رژیم است، دیگر همه سر یک کرباس هستید.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
📚صحیفه نور ، جلد ۸ ، صفحه ۴۸
👈بیانات امام خمینی در جمع روحانیون و پاسداران انقلاب اسلامی ارومیه
🗓مورخ: ۱۳۵۸/۰۴/۱۵
کانال بصیرت،پاسخ به شبهات وشایعات
جهت عضویت
@Antishobhe 👈👈👈